Grupy dyskusyjne   »   Stara manualna skrzynia biegów VW, odgłos szu rania.

Stara manualna skrzynia biegw VW, odgos szu rania.



1 Data: Lipiec 26 2014 12:16:36
Temat: Stara manualna skrzynia biegw VW, odgos szu rania.
Autor: Nex@pl 

Witam,

pacjent vw scirocco ~1981r. skrzynia manualna pięciobiegowa. Olej wymieniany na Valvoline 75w dwa lata temu.

ja z następującym problemem, skrzynia biegw na początku zaczęa jakby trzeć (a przynajmniej tak mi się wydaje) i niedugo potem sychać szum/szuranie jakby oysko. Ręcznie wyczuem luz na... hm, nie wime jak to się fachowo nazywa, ale mowa o tych kielichach do ktrych przykręcone są posie, mogę poruszać tymi fartuchami na oko o jakieś p centymetra. Czy tam są jakieś oyska, czy zrobić to da radę czy lepiej kupić drugą skrzynie za 200-250z i dać sobie spokj? Chyba, e to coś innego moe być. Generalnie problem narasta z prędkością, niezalenie od wbitego biegu, przy hamowaniu efekt jest taki jakbym mia skrzywione tarcze. Jakieś pomyśly? :) Wszystko w tym aucie robie sam, silnik jeden ju te wymieniem, więc wymiana skrzyni to nie duy czteropak :), ale jeeli da radę niewielkim kosztem ja naprawić to po co wyrzucać 200z.

Z gry dzięki za wszelkie porady i pozdrawiam!
Nex@pl



2 Data: Lipiec 26 2014 13:54:54
Temat: Re: Stara manualna skrzynia biegw VW, odgos szurania.
Autor: PiteR 

na  ** p.m.s **  Nex@pl pisze tak:

Rcznie wyczuem luz na... hm, nie wime jak to si fachowo nazywa,
ale mowa o tych kielichach do ktrych przykrcone s posie, mog
porusza tymi fartuchami na oko o jakie p centymetra.

Czy luz jest taki sam po obu stronach? Nie masz jakich zdj tej
skrzyni? (mog by z netu). Scirocco 1 czy 2?

P centymetra to duo. W golfie 2 flansza wytaraby ju simeringii i
uciekby olej na ziemi. Flansza na kocu ma wielopust i spryn.
Przykrcona jest jedn rub na rodku imbus 6. Najpierw po woeniu
jest chybotlliwa a w miar dokecania sztywnieje. Ludziom ta sruba si
sama odkrca.

Czy tam s jakie oyska, czy zrobi to da rad czy lepiej kupi
drug skrzynie za 200-250z i da sobie spokj?

oyska s pewnie w skrzyni i nie wyjmiesz ich z zewnatrz. Nie obejdzie
si bez rozbierania skrzyni.

Chyba, e to co innego moe by. Generalnie problem narasta z
prdkoci, niezalenie od wbitego biegu, przy hamowaniu efekt
jest taki jakbym mia skrzywione tarcze.

By moe ruba flanszy si odkrcia, po si wyduya ima cianiej.
Albo przegub wewntrzny umar. Nie rozkrcisz nie dowiesz si :)


--
Piter

golf - 350 ty km, nic nie pka nic nie stka
Niemiec pod kocem trzyma. Paka jak sprzedawa.

3 Data: Lipiec 26 2014 12:01:56
Temat: Re: Stara manualna skrzynia biegw VW, odgos szurania.
Autor: Nex@pl 

W dniu 2014-07-26 13:54, PiteR pisze:
>
> Czy luz jest taki sam po obu stronach? Nie masz jakich zdj tej
> skrzyni? (mog by z netu). Scirocco 1 czy 2?

Scirocco 2, np.
http://olx.pl/oferta/skrzynia-golf-mk1-CID5-ID5KHe7.html
http://olx.pl/oferta/skrzynia-biegow-golf-mk1-i-cabrio-scirocco-mk2-ii-1-6-1-8-polosie-CID5-ID4zA8R.html

>
> P centymetra to duo. W golfie 2 flansza wytaraby ju simeringii i
> uciekby olej na ziemi. Flansza na kocu ma wielopust i spryn.
> Przykrcona jest jedn rub na rodku imbus 6. Najpierw po woeniu
> jest chybotlliwa a w miar dokecania sztywnieje. Ludziom ta sruba si
> sama odkrca.
>

O tej rubie nie wiedziaem, ruszam flansz, od strony pasaera (dusza po) luz wydaje si wikszy.

>
> oyska s pewnie w skrzyni i nie wyjmiesz ich z zewnatrz. Nie obejdzie
> si bez rozbierania skrzyni.
>

Tego si domylaem :)

>
> By moe ruba flanszy si odkrcia, po si wyduya ima cianiej.
> Albo przegub wewntrzny umar. Nie rozkrcisz nie dowiesz si :)
>

Przeguby wymieniaem rok temu, wszystkie na raz.
Kilka dni temu zorientowaem si, e mam zakleszczone prowadnice zaciskw - jechaem akurat po autostradzie i hamowanie powyej 100km/h sprawio takie turbulencje, e od razu pojechaem na gara. Po zrobieniu prowadnic (chodz jak w maseko niemale), efekt si zmniejszy, ale wystpuje niezalenie od prdkoci z jakiej hamuje (taki efekt krzywych tarcz). Tarcze wymieniane dwa lata temu.

>

4 Data: Lipiec 27 2014 18:46:31
Temat: Re: Stara manualna skrzynia biegw VW, odgos szurania.
Autor: PiteR 

na  ** p.m.s **  Nex@pl pisze tak:

O tej rubie nie wiedziaem, ruszam flansz, od strony pasaera
(dusza po) luz wydaje si wikszy.

Jednak nie ma tam jeszcze rub. S zatrzaski w ksztacie C.

http://tinyurl.com/pqhx59o

Zdejmowanie flansz
http://www.brokevw.com/020flange.html



Przypomniaem sobie teraz patrzc na zdjcia

http://www.brokevw.com/123111%20022s.jpg

e wymieniaem te nacinane stoki z brzu za simmeringami bo popkay
i rozpady si na kawaki. Po 40z szt w ASO. To warto sprawdzi i da
si je wyj bez rozbierania skrzyni.


http://www.brokevw.com/flanges.html
http://tinyurl.com/nqcre5v
http://tinyurl.com/lzqs5go
http://tinyurl.com/momqmvn
http://data.motor-talk.de/data/galleries/352065/11921/getriebe-ohne-eingangswelle.jpg


--
Piter

golf - 350 ty km, nic nie pka nic nie stka
Niemiec pod kocem trzyma. Paka jak sprzedawa.

5 Data: Lipiec 28 2014 10:15:43
Temat: Re: Stara manualna skrzynia biegw VW, odgos szurania.
Autor: Nex@pl 

Dziki za linki, te ju na nie natrafiem. Co prawda o tych nacinanych podkadkach pisz ,e mona na nich zoy, ale najpierw rozbior skrzyni i ocenie stan, nauka najwyej nie pjdzie na marne :)

6 Data: Lipiec 26 2014 18:49:09
Temat: Re: Stara manualna skrzynia biegw VW, odgos szurania.
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2014-07-26 12:16, Nex@pl pisze:

Witam,

pacjent vw scirocco ~1981r. skrzynia manualna pięciobiegowa. Olej
wymieniany na Valvoline 75w dwa lata temu.

ja z następującym problemem, skrzynia biegw na początku zaczęa jakby
trzeć (a przynajmniej tak mi się wydaje) i niedugo potem sychać
szum/szuranie jakby oysko. Ręcznie wyczuem luz na... hm, nie wime jak
to się fachowo nazywa, ale mowa o tych kielichach do ktrych przykręcone
są posie, mogę poruszać tymi fartuchami na oko o jakieś p
centymetra.

Posie nie są przykręcone, a znajdują się w przegubie ktry naturalnie ma kilka centymetrw luzu.

Ale to musiabyś powiedzieć czym Ty ruszasz - posią, kielichem, czy gumową osoną przegubu?


Czy tam są jakieś oyska, czy zrobić to da radę czy lepiej
kupić drugą skrzynie za 200-250z i dać sobie spokj? Chyba, e to coś
innego moe być. Generalnie problem narasta z prędkością, niezalenie od
wbitego biegu, przy hamowaniu efekt jest taki jakbym mia skrzywione
tarcze. Jakieś pomyśly? :)

Stawiam e oysko koa + ewentualnie skrzywione tarcze.

7 Data: Lipiec 26 2014 12:04:34
Temat: Re: Stara manualna skrzynia biegw VW, odgos szurania.
Autor: Nex@pl 

W dniu 2014-07-26 18:49, Tomasz Pyra pisze:

W dniu 2014-07-26 12:16, Nex@pl pisze:


Posie nie są przykręcone, a znajdują się w przegubie ktry naturalnie
ma kilka centymetrw luzu.
Zewnętrzna obudowa przegubu jest trzymana na śrubach o ile dobrze mi sie wydaję. Poś w przegub wchodzi i posiada zabezpieczenie.

Ale to musiabyś powiedzieć czym Ty ruszasz - posią, kielichem, czy
gumową osoną przegubu?

Ruszam kielichem, czyli tym, do czego osony są przykręcone



Stawiam e oysko koa + ewentualnie skrzywione tarcze.


Łoyska wymienione - to ni jest dwięk oysk na koach. Mam juz pewne doświadczenie w tej kwestii. Tarcze wymieniane dwa lata temu, nawet jeeli są skrzywione to nie wywoa odgosu szumu/szurania powyej 60km/h zwiększającego się z prędkością.

8 Data: Lipiec 27 2014 17:16:03
Temat: Re: Stara manualna skrzynia biegw VW, odgos szurania.
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2014-07-26 12:04, Nex@pl pisze:> W dniu 2014-07-26 18:49, Tomasz Pyra pisze:
>> W dniu 2014-07-26 12:16, Nex@pl pisze:
>
>>
>> Posie nie są przykręcone, a znajdują się w przegubie ktry naturalnie
>> ma kilka centymetrw luzu.
> Zewnętrzna obudowa przegubu jest trzymana na śrubach o ile dobrze mi sie
> wydaję. Poś w przegub wchodzi i posiada zabezpieczenie.

Przegub ma dwie wsppracujące części - jedna jest na posi, druga w kielichu, cao tworzy przegub.

Sam kielich zazwyczaj wciśnięty jest w obudowę skrzyni, tam jest wielo wpust/wypust i pierścień ktry to trzyma na miejscu. Niewielki luz jest dopuszczalny.
Duy luz oznacza e kielich wyskoczy - w zasadzie mona sprbować go wcisnąć na miejsce.


>> Stawiam e oysko koa + ewentualnie skrzywione tarcze.
>>
>
> Łoyska wymienione - to ni jest dwięk oysk na koach. Mam juz pewne
> doświadczenie w tej kwestii. Tarcze wymieniane dwa lata temu, nawet
> jeeli są skrzywione to nie wywoa odgosu szumu/szurania powyej 60km/h
> zwiększającego się z prędkością.

Są jeszcze analogiczne oyska podpierające dyferencja w skrzyni.
Inne oyska w skrzyni zmieniayby odgos w zaleności od biegu.

9 Data: Lipiec 28 2014 10:14:47
Temat: Re: Stara manualna skrzynia biegw VW, odgos szurania.
Autor: Nex@pl 

W dniu 2014-07-27 17:16, Tomasz Pyra pisze:> W dniu 2014-07-26 12:04, Nex@pl pisze:> W dniu 2014-07-26 18:49, Tomasz
> Pyra pisze:
>  >> W dniu 2014-07-26 12:16, Nex@pl pisze:
>  >
>  >>
>  >> Posie nie są przykręcone, a znajdują się w przegubie ktry naturalnie
>  >> ma kilka centymetrw luzu.
>  > Zewnętrzna obudowa przegubu jest trzymana na śrubach o ile dobrze mi sie
>  > wydaję. Poś w przegub wchodzi i posiada zabezpieczenie.
>
> Przegub ma dwie wsppracujące części - jedna jest na posi, druga w
> kielichu, cao tworzy przegub.
>
> Sam kielich zazwyczaj wciśnięty jest w obudowę skrzyni, tam jest wielo
> wpust/wypust i pierścień ktry to trzyma na miejscu. Niewielki luz jest
> dopuszczalny.
> Duy luz oznacza e kielich wyskoczy - w zasadzie mona sprbować go
> wcisnąć na miejsce.
>
>

Dzięki, sprawdzę, najpierw trzeba zrzucić dziada.

>
> Są jeszcze analogiczne oyska podpierające dyferencja w skrzyni.
> Inne oyska w skrzyni zmieniayby odgos w zaleności od biegu.
>

I skaniam się ku nim, odgos ju jest nie do zniesienia, skrzynie trzeba ściągnąć. Tylko ciekaw jestem jak tu się kasuje ich luz.

>
>

10 Data: Lipiec 28 2014 23:35:33
Temat: Re: Stara manualna skrzynia biegw VW, odgos szurania.
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2014-07-28 10:14, Nex@pl pisze:

I skaniam się ku nim, odgos ju jest nie do zniesienia, skrzynie
trzeba ściągnąć. Tylko ciekaw jestem jak tu się kasuje ich luz.

Nie wiem jak w VW, ale zazwyczaj luz w nich kasuje się wyrzucając stare i montując nowe ;)
I jakoś nawet zazwyczaj drogie nie są.

11 Data: Lipiec 29 2014 23:43:01
Temat: Re: Stara manualna skrzynia biegw VW, odgos szurania.
Autor: PiteR 

na  ** p.m.s **  Nex@pl pisze tak:

Tylko ciekaw jestem jak tu si kasuje ich luz.

Facet pisze o dobieraniu podkadek pod bienie.

Use the formula in the Bentley to calculate the correct shim that is
needed under the bearing race in the gearbox.

http://www.brokevw.com/020rebuild4.html

--
Piter

golf - 350 ty km, nic nie pka nic nie stka
Niemiec pod kocem trzyma. Paka jak sprzedawa.

Stara manualna skrzynia biegów VW, odgłos szu rania.



Grupy dyskusyjne