Grupy dyskusyjne   »   Statystyki wypadkowosci w dlugi weekend a jazda na swiatlach

Statystyki wypadkowosci w dlugi weekend a jazda na swiatlach



1 Data: Maj 08 2007 13:22:58
Temat: Statystyki wypadkowosci w dlugi weekend a jazda na swiatlach
Autor: esperanto 

Witam

Minal ledwie miesiac od czasu kiedy to pomysl osob nazywajacych siebie liberalami, a majacy na celu podniesienie bezpieczenstwa na drogach doczekal sie testu.
Dzieki wizycie na stronie http://korwin-mikke.blog.onet.pl/3480429,207018265,1,200,200,54036018,207018729,4857846,0,forum.html
udalo mi sie dotrzec do statystyk Policyjnych za tegoroczny i zeszloroczny dlugi weekend majowy. Oto one:

2006 rok:
Wypadki drogowe: 710
Zabici: 77

2007 ; stale włączone światła mijania:
Wypadki drogowe: 1058
Zabici: 112

Jak wszyscy widzicie pomimo nowych, wspaniałych przepisów liczba wypadków wzrosła o prawie 50%!!! O 45%  wzrosła liczba ofiar śmiertelnych.
http://www.policja.pl/portal.php?serwis=pol&dzial=71&id=173&poz=3&update=1
http://www.policja.pl/portal/pol/1/6672/

Zapewne ten post wywola kolejna wojne na argumenty przeciwnikow i zwolennikow jezdzenia na swiatlach. Juz widze te argumenty ze weekend byl dluzszy, ze remontow bylo wiecej, ze aut, ze to ze siamto.
Istotnie jak to mowia statystyka jest jednym z rodzajow klamstw, wiec mozna sie spierac az do smierci, jednak faktem, czyli rzecza nie podlegajaca dyskusji jest to, ze wlaczenie swiatel zwieksza zuzycie paliwa. Mozna sie jedynie spierac oto jak bardzo, a nie czy w ogole!

Poniewaz zas w skutek tej regulacji dochodzi do zwiekszonego wydzielania sie CO2 do atmosfery, mysle, ze biorac te zatrwazajace informacje, ze Polsce groza powazne problemy gospodarcze w zwiazku ze zbyt malym limitem CO2 jaki udzielila nam Komisja Europejska, wiecej argumentow jest za tym by jednak zrezygnowac ze swiatel w dzien.
http://finanse.wp.pl/szukaj.html?szukaj=emisja+co2

Pozdrawiam



2 Data: Maj 08 2007 13:42:48
Temat: Re: Statystyki wypadkowosci w dlugi weekend a jazda na swiatlach
Autor: Jacek Gajc 

esperanto napisał(a):

udalo mi sie dotrzec do statystyk Policyjnych za tegoroczny i zeszloroczny dlugi weekend majowy. Oto one:

2006 rok:
Wypadki drogowe: 710
Zabici: 77

2007 ; stale włączone światła mijania:
Wypadki drogowe: 1058
Zabici: 112

Jak wszyscy widzicie pomimo nowych, wspaniałych przepisów liczba wypadków wzrosła o prawie 50%!!! O 45%  wzrosła liczba ofiar śmiertelnych.

Ale uwzględniłeś, że weekend był o prawie o 70% dłuższy?
wypadki na dzień:
2006 - 118
2007 - 106
zabici na dzień
2006 - 13
2007 - 11

No to wychodzi, że światła pomogły?

--
J.G.

3 Data: Maj 08 2007 13:45:10
Temat: Re: Statystyki wypadkowosci w dlugi weekend a jazda na swiatlach
Autor: Bartek 

A uwzględniłeś o ile więcej samochodów pojawiło się w Polsce od Maja
zeszłego roku?

Spion

4 Data: Maj 08 2007 13:56:24
Temat: Re: Statystyki wypadkowosci w dlugi weekend a jazda na swiatlach
Autor: J.F. 

On Tue, 8 May 2007 13:45:10 +0200,  Bartek wrote:

A uwzględniłeś o ile więcej samochodów pojawiło się w Polsce od Maja
zeszłego roku?

Chyba niezbyt wiele. Kto mial kupic, ten mial trzy lata czasu.


J.

5 Data: Maj 08 2007 13:59:39
Temat: Re: Statystyki wypadkowosci w dlugi weekend a jazda na swiatlach
Autor: werter07 


Użytkownik "Bartek"  napisał w wiadomości

A uwzględniłeś o ile więcej samochodów pojawiło się w Polsce od Maja
zeszłego roku?


rok temu mialem jeden, a teraz mam dwa... no i ? przeciez dwoma na raz nie
jezdze...

6 Data: Maj 08 2007 14:21:42
Temat: Re: Statystyki wypadkowosci w dlugi weekend a jazda na swiatlach
Autor: Alti 


Użytkownik "Bartek"  napisał w wiadomości

A uwzględniłeś o ile więcej samochodów pojawiło się w Polsce od Maja
zeszłego roku?


To tym bardziej dowodzi że ilość wypadków ogólnie zmalała...
Wojtek

7 Data: Maj 08 2007 18:28:53
Temat: Re: Statystyki wypadkowosci w dlugi weekend a jazda na swiatlach
Autor: MichałG 


Użytkownik "Alti"  napisał w wiadomości


Użytkownik "Bartek"  napisał w wiadomości

A uwzględniłeś o ile więcej samochodów pojawiło się w Polsce od Maja
zeszłego roku?


To tym bardziej dowodzi że ilość wypadków ogólnie zmalała...

:-)))) jeszcze jedna swiatła ustawa i bedzie ujemna....

pozdrowienia
Michał

8 Data: Maj 08 2007 21:45:29
Temat: Re: Statystyki wypadkowosci w dlugi weekend a jazda na swiatlach
Autor: kpt 

Użytkownik "Jacek Gajc" napisał

Ale uwzględniłeś, że weekend był o prawie o 70% dłuższy?

a uwzgledniles ze duzo osob uzywalo auta tylko zeby pojechac gdzies i wrocic. i czy weekend trwal 3 czy 9 dni, to przejezdzali tyle samo km.

9 Data: Maj 08 2007 22:17:51
Temat: Re: Statystyki wypadkowosci w dlugi weekend a jazda na swiatlach
Autor: J.F. 

On Tue, 8 May 2007 21:45:29 +0200,  kpt wrote:

Użytkownik "Jacek Gajc" napisał
Ale uwzględniłeś, że weekend był o prawie o 70% dłuższy?

a uwzgledniles ze duzo osob uzywalo auta tylko zeby pojechac gdzies i
wrocic. i czy weekend trwal 3 czy 9 dni, to przejezdzali tyle samo km.

Ale to raczej nie jest pogoda na lezenie plackiem na plazy.
Kto pojechal ten gdzies sie po okolicy krecil.

Poza tym te liczby sa mniejsze od sredniej. A przeciez sporo osob
normalnie pracowalo i zakladamy ze normalnie wypadki powodowalo.
wiec 9 dni to nie to samo co 6 dni.

J.

10 Data: Maj 09 2007 11:58:18
Temat: Re: Statystyki wypadkowosci w dlugi weekend a jazda na swiatlach
Autor: kpt 

Użytkownik "J.F."  napisał

Ale to raczej nie jest pogoda na lezenie plackiem na plazy.
Kto pojechal ten gdzies sie po okolicy krecil.

to juz zalezy gdzie. u mnie w zachpom wlasnie taka byla pogoda.

Poza tym te liczby sa mniejsze od sredniej. A przeciez sporo osob
normalnie pracowalo i zakladamy ze normalnie wypadki powodowalo.
wiec 9 dni to nie to samo co 6 dni.

sporo pracowalo, sporo nie pracowalo - ping pong ;)

11 Data: Maj 08 2007 23:54:49
Temat: Re: Statystyki wypadkowosci w dlugi weekend a jazda na swiatlach
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello kpt,

Tuesday, May 8, 2007, 9:45:29 PM, you wrote:

Ale uwzględniłeś, że weekend był o prawie o 70% dłuższy?
a uwzgledniles ze duzo osob uzywalo auta tylko zeby pojechac gdzies i
wrocic. i czy weekend trwal 3 czy 9 dni, to przejezdzali tyle samo km.

Jakoś nie zauważyłem pustych dróg w tygodniu. Wręcz przeciwnie.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++

12 Data: Maj 09 2007 01:03:47
Temat: Re: Statystyki wypadkowosci w dlugi weekend a jazda na swiatlach
Autor: J.F. 

On Tue, 8 May 2007 23:54:49 +0200,  RoMan Mandziejewicz wrote:

Hello kpt,
Ale uwzględniłeś, że weekend był o prawie o 70% dłuższy?
a uwzgledniles ze duzo osob uzywalo auta tylko zeby pojechac gdzies i
wrocic. i czy weekend trwal 3 czy 9 dni, to przejezdzali tyle samo km.

Jakoś nie zauważyłem pustych dróg w tygodniu. Wręcz przeciwnie.

Nie byly tez jakos bardzo zapchane.
Z wrocka dalo sie wyjechac i wjechac ..

J.

13 Data: Maj 09 2007 11:59:38
Temat: Re: Statystyki wypadkowosci w dlugi weekend a jazda na swiatlach
Autor: kpt 

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał

Jakoś nie zauważyłem pustych dróg w tygodniu. Wręcz przeciwnie.

a ja zauwazylem ze w ciagu tygodnia 'ubylo' aut na drogach.

14 Data: Maj 09 2007 13:14:27
Temat: Re: Statystyki wypadkowosci w dlugi weekend a jazda na swiatlach
Autor: neelix 


Użytkownik "kpt"  napisał w wiadomości

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał

> Jakoś nie zauważyłem pustych dróg w tygodniu. Wręcz przeciwnie.

a ja zauwazylem ze w ciagu tygodnia 'ubylo' aut na drogach.

Bardzo ubyło. Nawet w smarketach był luz na parkingu.

neelix

15 Data: Maj 09 2007 13:11:44
Temat: Re: Statystyki wypadkowosci w dlugi weekend a jazda na swiatlach
Autor: neelix 


Użytkownik "Jacek Gajc"  napisał w wiadomości

esperanto napisał(a):

udalo mi sie dotrzec do statystyk Policyjnych za tegoroczny i
zeszloroczny dlugi weekend majowy. Oto one:

2006 rok:
Wypadki drogowe: 710
Zabici: 77

2007 ; stale włączone światła mijania:
Wypadki drogowe: 1058
Zabici: 112

Jak wszyscy widzicie pomimo nowych, wspaniałych przepisów liczba
wypadków wzrosła o prawie 50%!!! O 45%  wzrosła liczba ofiar śmiertelnych.

Ale uwzględniłeś, że weekend był o prawie o 70% dłuższy?
wypadki na dzień:
2006 - 118
2007 - 106
zabici na dzień
2006 - 13
2007 - 11

No to wychodzi, że światła pomogły?


Bzdura. Nie miały prawa pomóc, bo nie mają wpływu na bezpieczeństwo. Przy
takich naruszeniach zasad zdrowego rozsądku może pomóc tylko powrót rozumu.
Najwięcej wypadków jest w dni wyjazdów i powrotów. Dni ze środka to tylko
przedłużacz bez większego znaczenia. W tym czasie można najwyżej utopić się
lub złamać nogę. Większość leży odłogiem.

neelix

16 Data: Maj 08 2007 14:02:04
Temat: Re: Statystyki wypadkowosci w dlugi weekend a jazda na swiatlach
Autor: Boombastic 


Użytkownik "esperanto"  napisał w wiadomości

Witam

Minal ledwie miesiac od czasu kiedy to pomysl osob nazywajacych siebie
liberalami, a majacy na celu podniesienie bezpieczenstwa na drogach
doczekal sie testu.
[cut]

Statystyka ma to do siebie, że można nią udowodnić wszystko, łącznie z
wykazaniem korelacji liczby bocianów z poziomem urodzin.

17 Data: Maj 08 2007 14:02:44
Temat: Re: Statystyki wypadkowosci w dlugi weekend a jazda na swiatlach
Autor: Robert J. 

Jak wszyscy widzicie pomimo nowych, wspaniałych przepisów liczba wypadków
wzrosła o prawie 50%!!!

Naprawdę nie masz większych problemów? Znowu będzie bicie piany...

18 Data: Maj 08 2007 14:11:25
Temat: Re: Statystyki wypadkowosci w dlugi weekend a jazda na swiatlach
Autor: esperanto 


Naprawdę nie masz większych problemów? Znowu będzie bicie piany...

Wlasnie mam wieksze problemy, przeczytaj post do konca...

Pozdrawiam

19 Data: Maj 08 2007 15:39:59
Temat: Re: Statystyki wypadkowosci w dlugi weekend a jazda na swiatlach
Autor:

esperanto napisał(a):


> Naprawdę nie masz większych problemów? Znowu będzie bicie piany...
>
Wlasnie mam wieksze problemy, przeczytaj post do konca...

Pozdrawiam

ja przeczytałem do końca. oczywiście, że po włączeniu świateł
wzrasta zużycie paliwa i to nie podlega żadnej dyskusji, nie
wnikam teraz o ile jest to więcej. ale zapewniam Cię, że spalanie
w głównej mierze zależy od "ciężkości nogi" i stanu technicznego
pojazdu, a nie od tego, czy włączę światła, czy też nie.
ten sam odcinek drogi, w porównywalnych warunkach, mogę przejechać:
a) ze średnim spalaniem 6 litrów na 100 km z
__włączonymi światłami__ + dorzucę jeszcze włączone radio,
b) ze średnim spalaniem 10 litrów na 100 km z
__wyłączonymi światłami__ i innymi odbiornikami elektrycznymi.
to tyle z mojej strony, włączam światła, bo tak wg mnie jest
bezpieczniej i jadę dalej :)
--
pozdr dipl
 w bud.: http://swiatlazienek.net/ i http://hurtownie.info.pl/
   oraz http://przetworstwo.com/
ps) odpisując na priva usuń tekst ".usunto"
    oraz zmień lp -> pl w adresie mejl

20 Data: Maj 08 2007 15:54:08
Temat: Re: Statystyki wypadkowosci w dlugi weekend a jazda na swiatlach
Autor: esperanto 


ja przeczytałem do końca. oczywiście, że po włączeniu świateł
wzrasta zużycie paliwa i to nie podlega żadnej dyskusji, nie
wnikam teraz o ile jest to więcej. ale zapewniam Cię, że spalanie
w głównej mierze zależy od "ciężkości nogi" i stanu technicznego
pojazdu, a nie od tego, czy włączę światła, czy też nie.
ten sam odcinek drogi, w porównywalnych warunkach, mogę przejechać:
a) ze średnim spalaniem 6 litrów na 100 km z
__włączonymi światłami__ + dorzucę jeszcze włączone radio,
b) ze średnim spalaniem 10 litrów na 100 km z
__wyłączonymi światłami__ i innymi odbiornikami elektrycznymi.
to tyle z mojej strony, włączam światła, bo tak wg mnie jest
bezpieczniej i jadę dalej :)

Zupelna zgoda, ale zauwaz ze w kazdym z tych przypadkow jadac bez swiatel spalasz mniej paliwa niz jadac ze swiatlami. Co zas do bezpieczenstwa to jest to twoj poglad wynikajacy z tego ze uwazasz ze bezpieczenstwo jest wazniejsze niz inne czynniki. I ja potrafie to zrozumiec i uszanowac. Czy jednak wobec powaznym problemow Polskiej gospodarki wynikajacych z niskiem limitu CO2 odpowiedzialny polityk nie powinien zmuszac ludzi do zwiekszonej jego emisji.
Nie wiem czy przeczytales tamte artykuly, ale najbardziej limit CO2 dotknie branze budowlana (cementownie, ceglarnie itp.) czyli kluczowa w najblizszych latach ze wzgledu na EURO2012.

Pozdrawiam

21 Data: Maj 08 2007 21:45:21
Temat: Re: Statystyki wypadkowosci w dlugi weekend a jazda na swiatlach
Autor:



esperanto napisał(a):


Zupelna zgoda, ale zauwaz ze w kazdym z tych przypadkow jadac bez swiatel
spalasz mniej paliwa niz jadac ze swiatlami. Co zas do bezpieczenstwa to
jest to twoj poglad wynikajacy z tego ze uwazasz ze bezpieczenstwo jest
wazniejsze niz inne czynniki. I ja potrafie to zrozumiec i uszanowac. Czy
to prawda, zawsze ze światłami będzie "ciut" więcej niż bez i tak jak
wspomniałem
na początku swojego postu, to nie podlega dyskusji. ale bezpieczeństwo,
w znaczeniu życie i zdrowie ludzkie jest wg mnie tutaj najważniejsze.

jednak wobec powaznym problemow Polskiej gospodarki wynikajacych z niskiem
limitu CO2 odpowiedzialny polityk nie powinien zmuszac ludzi do zwiekszonej
jego emisji.
odpowiedzialny polityk - są tacy, pewnie ze świeczką szukać??????
politycy
nie patrzą aż tak daleko w przyszłość. ewentualne działania są
prawdopodobnie
dosyć drogie, a przez to łatwo mogą być oprotestowane przez
przeciwników,
no i klapa - na następną kadencję już nikt takiego polityka by nie
wybrał.
wg mnie jest wiele miejsc, w których na pewno trochę CO2 można
"zaoszczędzić" i zostawić światła w spokoju. z branży samochodowej
to choćby bardziej rygorystyczne sprawdzanie stanu technicznego pojazdu,
wyższe podatki dla pojazdów starych itp. - dlaczego? - po prostu
samochód
sprawny technicznie i jak najmłodszy (nowszy technologicznie) z reguły
zużywa
mniej paliwa, a przez to i produkuje mniej CO2 niż auto stare i
niesprawne.

Nie wiem czy przeczytales tamte artykuly, ale najbardziej limit CO2 dotknie
branze budowlana (cementownie, ceglarnie itp.) czyli kluczowa w
najblizszych latach ze wzgledu na EURO2012.
to prawda, nie polemizuję z tym
--
pozdr dipl
 w bud.: http://swiatlazienek.net/ i http://hurtownie.info.pl/
   oraz http://przetworstwo.com/
ps) odpisując na priva usuń tekst ".usunto"
    oraz zmień lp -> pl w adresie mejl

22 Data: Maj 09 2007 13:19:50
Temat: Re: Statystyki wypadkowosci w dlugi weekend a jazda na swiatlach
Autor: neelix 


Użytkownik "esperanto"  napisał w wiadomości

jednak wobec powaznym problemow Polskiej gospodarki wynikajacych z niskiem
limitu CO2 odpowiedzialny polityk nie powinien zmuszac ludzi do
zwiekszonej
jego emisji.

Politycy PO nie są odpowiedzialni, a wręcz przeciwnie. Wszystko mają w
dupie. Liczy się tylko władza i kasa.

Nie wiem czy przeczytales tamte artykuly, ale najbardziej limit CO2
dotknie
branze budowlana (cementownie, ceglarnie itp.) czyli kluczowa w
najblizszych latach ze wzgledu na EURO2012.

Już byznesmeni z PO zacierają ręce. Sprowadzą materiały z zagranicy. Będzie
kasa bez roboty.

neelix

23 Data: Maj 09 2007 13:16:46
Temat: Re: Statystyki wypadkowosci w dlugi weekend a jazda na swiatlach
Autor: neelix 


Użytkownik  napisał w wiadomości

esperanto napisał(a):
>
> > Naprawdę nie masz większych problemów? Znowu będzie bicie piany...
> >
> Wlasnie mam wieksze problemy, przeczytaj post do konca...
>
> Pozdrawiam

ja przeczytałem do końca. oczywiście, że po włączeniu świateł
wzrasta zużycie paliwa i to nie podlega żadnej dyskusji, nie
wnikam teraz o ile jest to więcej. ale zapewniam Cię, że spalanie
w głównej mierze zależy od "ciężkości nogi" i stanu technicznego
pojazdu, a nie od tego, czy włączę światła, czy też nie.

I oczywiście po włączeniu świateł niezależnie od ciężaru nogi spalanie nawet
spada. Gratulacje.

neelix

24 Data: Maj 08 2007 15:48:03
Temat: Re: Statystyki wypadkowosci w dlugi weekend a jazda na swiatlach
Autor: Jacek 

Statystyka jest jak bikini. Pokazuje ogólny obraz ale najważniejsze skrywa.
Jacek

25 Data: Maj 08 2007 15:40:07
Temat: Re: Statystyki wypadkowosci w dlugi weekend a jazda na swiatlach
Autor: masti 

Dnia pięknego 2007-05-08 o 13:22:58 osobnik zwany esperanto wystukał:

Witam

Minal ledwie miesiac od czasu kiedy to pomysl osob nazywajacych siebie
liberalami, a majacy na celu podniesienie bezpieczenstwa na drogach
doczekal sie testu. 

Ocenienie skutków na podstawie jednego tygodnia jest kompletną bzdurą,
niezależnie od poglądu na meritum sprawy.

--
mst <at> gazeta <.> pl
Mercury Villager 3.0 V6 '95, Ford Mondeo 1.8 '05 (DC)
"- Mam lęk gruntu - Chyba wysokości? - Wiem co mówię. To grunt zabija!."
Terry Pratchett

26 Data: Maj 08 2007 21:08:26
Temat: Re: Statystyki wypadkowosci w dlugi weekend a jazda na swiatlach
Autor: !HeÂŽSk 

On Tue, 8 May 2007 15:40:07 +0200, "masti"  wrote:

Ocenienie skutków na podstawie jednego tygodnia jest kompletną bzdurą,
niezależnie od poglądu na meritum sprawy.

 na podstawie jakich ocen wprowadzono obowiazek "mania swiatel" ?
 by uprzedzic manipilacje: np. w niemczech nie wprowadzono tego
 obowiazku a niemcy to narod "uporzadkowany". bzdury ITS o checi
 wyprzedzenia UE to nic innego jak walka zachowaniem stolkow.




--

 HeSk

"Nieprawdą jest, jakoby Internet był ziemią niczyją
 i terytorium darmowego opluwania innych."
* My personal opinions are just mine.(Art. 54 Konstytucji RP)

27 Data: Maj 08 2007 14:12:17
Temat: Re: Statystyki wypadkowosci w dlugi weekend a jazda na swiatlach
Autor: Fapuse 

On May 8, 12:22 pm, "esperanto"  wrote:

Poniewaz zas w skutek tej regulacji dochodzi do zwiekszonego wydzielania
sie CO2 do atmosfery, mysle, ze biorac te zatrwazajace informacje, ze
Polsce groza powazne problemy gospodarcze w zwiazku ze zbyt malym limitem
CO2 jaki udzielila nam Komisja Europejska, wiecej argumentow jest za tym by
jednak zrezygnowac ze swiatel w dzien

Czy wiesz dobry czlowieku, co to jest limit CO2 i po co zostal
wprowadzony? Nie ma wiele wspolnego z samochodami.

Pozdrawiam
BS

28 Data: Maj 08 2007 17:16:49
Temat: Re: Statystyki wypadkowosci w dlugi weekend a jazda na swiatlach
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Fapuse,

Tuesday, May 8, 2007, 4:12:17 PM, you wrote:

Poniewaz zas w skutek tej regulacji dochodzi do zwiekszonego wydzielania
sie CO2 do atmosfery, mysle, ze biorac te zatrwazajace informacje, ze
Polsce groza powazne problemy gospodarcze w zwiazku ze zbyt malym limitem
CO2 jaki udzielila nam Komisja Europejska, wiecej argumentow jest za tym by
jednak zrezygnowac ze swiatel w dzien
Czy wiesz dobry czlowieku, co to jest limit CO2 i po co zostal
wprowadzony? Nie ma wiele wspolnego z samochodami.

Limit CO2? Kretyński, ekofaszystowski wymysł zaciemniający obraz
efektu cieplarnianego. Wszystkie samochody na świecie produkują
rocznie tyle CO2 ile jeden średni wybuch wulkanu.

CO2 jest gazem _potrzebnym_. Bez CO2 nie ma wzrostu roślin. Bez
wzrostu roślin nie ma produkcji tlenu. To jest zamknięty cykl.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++

29 Data: Maj 08 2007 21:12:03
Temat: Re: Statystyki wypadkowosci w dlugi weekend a jazda na swiatlach
Autor: J.F. 

On Tue, 8 May 2007 17:16:49 +0200,  RoMan Mandziejewicz wrote:

CO2 jest gazem _potrzebnym_. Bez CO2 nie ma wzrostu roślin. Bez
wzrostu roślin nie ma produkcji tlenu. To jest zamknięty cykl.

Cykl zamkniety bedzie wtedy jak bedziemy jezdzic na biopaliwie :-)

A jesli wulkany emituja sporo CO2, to powinnismy zadbac o to
zeby rosliny wylapaly zbedny wegiel z atmosfery .. i zakopac to,
a nie spalic :-)

J.

30 Data: Maj 08 2007 23:52:51
Temat: Re: Statystyki wypadkowosci w dlugi weekend a jazda na swiatlach
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello J,

Tuesday, May 8, 2007, 9:12:03 PM, you wrote:

CO2 jest gazem _potrzebnym_. Bez CO2 nie ma wzrostu roślin. Bez
wzrostu roślin nie ma produkcji tlenu. To jest zamknięty cykl.
Cykl zamkniety bedzie wtedy jak bedziemy jezdzic na biopaliwie :-)

Nie bardzo - pobiera więcej tlenu niż produkuje...

A jesli wulkany emituja sporo CO2, to powinnismy zadbac o to
zeby rosliny wylapaly zbedny wegiel z atmosfery .. i zakopac to,
a nie spalic :-)

Nieśmiało przypomnę, że większość fotosyntezy odbywa się w oceanach. I
"zakopywanie" odbywa się stale.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++

31 Data: Maj 08 2007 22:10:04
Temat: Re: Statystyki wypadkowosci w dlugi weekend a jazda na swiatlach
Autor: masti 

Dnia pięknego 2007-05-08 o 17:16:49 osobnik zwany RoMan Mandziejewicz
wystukał:

> wprowadzony? Nie ma wiele wspolnego z samochodami.

Limit CO2? Kretyński, ekofaszystowski wymysł zaciemniający obraz
efektu cieplarnianego. Wszystkie samochody na świecie produkują
rocznie tyle CO2 ile jeden średni wybuch wulkanu.

błąd skali. jeden wybuch wulkanu uwalnia więcej CO2 niż ludzie
wyprodukowali w całej swojej historii.

--
mst <at> gazeta <.> pl
Mercury Villager 3.0 V6 '95, Ford Mondeo 1.8 '05 (DC)
"- Mam lęk gruntu - Chyba wysokości? - Wiem co mówię. To grunt zabija!."
Terry Pratchett

32 Data: Maj 08 2007 23:59:35
Temat: Re: Statystyki wypadkowosci w dlugi weekend a jazda na swiatlach
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello masti,

Tuesday, May 8, 2007, 10:10:04 PM, you wrote:

wprowadzony? Nie ma wiele wspolnego z samochodami.
Limit CO2? Kretyński, ekofaszystowski wymysł zaciemniający obraz
efektu cieplarnianego. Wszystkie samochody na świecie produkują
rocznie tyle CO2 ile jeden średni wybuch wulkanu.
błąd skali. jeden wybuch wulkanu uwalnia więcej CO2 niż ludzie
wyprodukowali w całej swojej historii.

Wypadałoby podać źródło takie rewelacji...

Ale nawet jesli prawda leży po srodku, to tym bardziej świadczy to o
zaciemnianiu obrazu. Jakoś limitu produkcji metanu przez stada krów
się nie wprowadza. A jest to gaz cieplarniany trwalszy od CO2,
niewchodzący bezpośrednio do obiegu biosfery.


--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++

33 Data: Maj 09 2007 00:30:49
Temat: Re: Statystyki wypadkowosci w dlugi weekend a jazda na swiatlach
Autor: masti 

Dnia pięknego 2007-05-08 o 23:59:35 osobnik zwany RoMan Mandziejewicz
wystukał:

Hello masti,

Tuesday, May 8, 2007, 10:10:04 PM, you wrote:

>>> wprowadzony? Nie ma wiele wspolnego z samochodami.
>> Limit CO2? Kretyński, ekofaszystowski wymysł zaciemniający obraz
>> efektu cieplarnianego. Wszystkie samochody na świecie produkują
>> rocznie tyle CO2 ile jeden średni wybuch wulkanu.
> błąd skali. jeden wybuch wulkanu uwalnia więcej CO2 niż ludzie
> wyprodukowali w całej swojej historii.

Wypadałoby podać źródło takie rewelacji...

zasłyszane w miarę wiarygodnym źródle, ale nie pamiętam gdzie.


Ale nawet jesli prawda leży po srodku, to tym bardziej świadczy to o
zaciemnianiu obrazu. Jakoś limitu produkcji metanu przez stada krów
się nie wprowadza. A jest to gaz cieplarniany trwalszy od CO2,
niewchodzący bezpośrednio do obiegu biosfery.

Ależ ja się z Tobą zgadzam. :)

--
mst <at> gazeta <.> pl
Mercury Villager 3.0 V6 '95, Ford Mondeo 1.8 '05 (DC)
"- Mam lęk gruntu - Chyba wysokości? - Wiem co mówię. To grunt zabija!."
Terry Pratchett

34 Data: Maj 09 2007 09:37:31
Temat: Re: Statystyki wypadkowosci w dlugi weekend a jazda na swiatlach
Autor: xXx 

Limit CO2? Kretyński, ekofaszystowski wymysł zaciemniający obraz
efektu cieplarnianego. Wszystkie samochody na świecie produkują
rocznie tyle CO2 ile jeden średni wybuch wulkanu.

CO2 jest gazem _potrzebnym_. Bez CO2 nie ma wzrostu roślin. Bez
wzrostu roślin nie ma produkcji tlenu. To jest zamknięty cykl.


A czy wieki temu jak nie było samochodów, dużych miast, przemysłu itp, za to
było bardzo dużo lasów był jakiś problem z brakiem tak ważnego dla roślin CO2 ?
Jasne że CO2 jest potrzebne roślinom, ale dawniej go człowiek nie produkował a
jednocześnie było więcej roślin, czyli jakby zapotrzebowanie na CO2 większe i
katastrofy z tego powodu nie było.

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

35 Data: Maj 09 2007 15:24:18
Temat: Re: Statystyki wypadkowosci w dlugi weekend a jazda na swiatlach
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello xXx,

Wednesday, May 9, 2007, 11:37:31 AM, you wrote:

Limit CO2? Kretyński, ekofaszystowski wymysł zaciemniający obraz
efektu cieplarnianego. Wszystkie samochody na świecie produkują
rocznie tyle CO2 ile jeden średni wybuch wulkanu.
CO2 jest gazem _potrzebnym_. Bez CO2 nie ma wzrostu roślin. Bez
wzrostu roślin nie ma produkcji tlenu. To jest zamknięty cykl.
A czy wieki temu jak nie było samochodów, dużych miast, przemysłu itp, za to
było bardzo dużo lasów był jakiś problem z brakiem tak ważnego dla roślin CO2 ?
Jasne że CO2 jest potrzebne roślinom, ale dawniej go człowiek nie produkował a
jednocześnie było więcej roślin, czyli jakby zapotrzebowanie na CO2 większe i
katastrofy z tego powodu nie było.

Katastrofy nie było - natura zachowuje równowagę. A Ty rozmydlasz
temat - to nie samochody są głównym źródłem CO2 i CO2 nie jest
problemem. Gadanie o CO2 jako problemie jest bezsensownym
zaciemnianiem obrazu przez ekooszołomów.

Co do lasów - to nie lasy przetwarzają wiekszość CO2. Na dokładkę
stare lasy w równowadze przetwarzają dokładnie tyle CO2 ile same
wytwarzają. Dodatni bilans O2 dają młode lasy i oceany.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++

36 Data: Maj 08 2007 17:08:18
Temat: Re: Statystyki wypadkowosci w dlugi weekend a jazda na swiatlach
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello esperanto,

Tuesday, May 8, 2007, 1:22:58 PM, you wrote:

Minal ledwie miesiac od czasu kiedy to pomysl osob nazywajacych siebie
liberalami, a majacy na celu podniesienie bezpieczenstwa na drogach
doczekal sie testu.
Dzieki wizycie na stronie
http://korwin-mikke.blog.onet.pl/3480429,207018265,1,200,200,54036018,207018729,4857846,0,forum.html
udalo mi sie dotrzec do statystyk Policyjnych za tegoroczny i zeszloroczny
dlugi weekend majowy. Oto one:
2006 rok:
Wypadki drogowe: 710
Zabici: 77
2007 ; stale włączone światła mijania:
Wypadki drogowe: 1058
Zabici: 112

Józiolenie i demagogia. Porównaj ilość dni.

[...]

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++

37 Data: Maj 08 2007 21:08:26
Temat: Re: Statystyki wypadkowosci w dlugi weekend a jazda na swiatlach
Autor: !HeÂŽSk 

On Tue, 8 May 2007 17:08:18 +0200, RoMan Mandziejewicz
 wrote:


> 2006 rok:
> Wypadki drogowe: 710
> Zabici: 77
> 2007 ; stale włączone światła mijania:
> Wypadki drogowe: 1058
> Zabici: 112

Józiolenie i demagogia. Porównaj ilość dni.

 porazajacy argument. masz jeszcze podobne ?


--

 HeSk

"Nieprawdą jest, jakoby Internet był ziemią niczyją
 i terytorium darmowego opluwania innych."
* My personal opinions are just mine.(Art. 54 Konstytucji RP)

38 Data: Maj 09 2007 08:49:16
Temat: Re: Statystyki wypadkowosci w dlugi weekend a jazda na swiatlach
Autor: Axel 

"!HeRSk"  wrote in message


Józiolenie i demagogia. Porównaj ilość dni.
porazajacy argument. masz jeszcze podobne ?

Przynajmniej argument. W przeciwienstwie do Twojego belkotu.

--
Axel

39 Data: Maj 08 2007 20:02:58
Temat: Re: Statystyki wypadkowosci w dlugi weekend a jazda na swiatlach
Autor: Adam Płaszczyca 

On Tue, 8 May 2007 13:22:58 +0200, "esperanto"
wrote:

2006 rok:
Wypadki drogowe: 710
Zabici: 77

2007 ; stale włączone światła mijania:
Wypadki drogowe: 1058
Zabici: 112

Jak wszyscy widzicie pomimo nowych, wspaniałych przepisów liczba wypadków
wzrosła o prawie 50%!!! O 45%  wzrosła liczba ofiar śmiertelnych.

A teraz podaj długośc weekendów i ilośc wozokilometrów w tym czasie.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

40 Data: Maj 08 2007 21:08:21
Temat: Re: Statystyki wypadkowosci w dlugi weekend a jazda na swiatlach
Autor: !HeÂŽSk 

On Tue, 8 May 2007 13:22:58 +0200, "esperanto"
wrote:

Poniewaz zas w skutek tej regulacji dochodzi do zwiekszonego wydzielania
sie CO2 do atmosfery, mysle, ze biorac te zatrwazajace informacje, ze
Polsce groza powazne problemy gospodarcze w zwiazku ze zbyt malym limitem
CO2 jaki udzielila nam Komisja Europejska, wiecej argumentow jest za tym by
jednak zrezygnowac ze swiatel w dzien.
http://finanse.wp.pl/szukaj.html?szukaj=emisja+co2

 nie przemaiwa do mnie ten arument. moim zdaniem swiatla mijania
 w sloneczny dzien to bezsens nie poprawiajacy bepieczenstwa.
 oko kierowcy zwraca uwage na swiatla natomiast pomija obiekty
 nieoswietlone np pieszych. inna sprawa: jaki sens ma swiecenie
 w tablice rejestracyjne ? dlaczego nie wybrac wariantu wegierskiego ?
 ITS chce wyprzedzic europe czy walczy o dotacje na przetrwanie ?
 sadze, ze to drugie. "klasie prozniaczej" groza "wykopki" wiec
 tworza kolejny absurd uzasadniajacy potzrebe swego istnienia.
 bo czym jest ITS ? przechowalnia kolesi...



--

 HeSk

"Nieprawdą jest, jakoby Internet był ziemią niczyją
 i terytorium darmowego opluwania innych."
* My personal opinions are just mine.(Art. 54 Konstytucji RP)

41 Data: Maj 09 2007 13:06:29
Temat: Re: Statystyki wypadkowosci w dlugi weekend a jazda na swiatlach
Autor: neelix 


Użytkownik "esperanto"  napisał w wiadomości



wiecej argumentow jest za tym by
jednak zrezygnowac ze swiatel w dzien.
http://finanse.wp.pl/szukaj.html?szukaj=emisja+co2

Im wcześniej wycofają się z tego idiotyzmu tym będzie lepiej, łatwiej i
taniej. Jeżeli kierowcy rozleniwią sie i będą liczyć tylko na światła to
będzie bardzo trudno wrócić do normalności. Powinni całkowicie zabronić
świecenia w dzień poza zmniejszoną przejrzystością i tunelami. To była
najgłupsza decyzja polskiego parlamentu.

neelix

Statystyki wypadkowosci w dlugi weekend a jazda na swiatlach



Grupy dyskusyjne