Witam,
w ksiazce samochodu mam wpisane, ze mam uzywac platynowych swiec
zaplonowych, z tego co udało mi się odczytać z książki pojazdu ostatnio
były wymieniane 90 000 km temu...
Na razie silnik pracuje równo, odpala bez problemu... nie wiem, wrzucic
zwykle swiece, szarpnac sie na te platynowe (jestem w trakcie remontu
samochodu, wolalbym nie), czy na razie olac sprawe i czekac na problemy?
--
Jestem tylko publicznością
2 |
Data: Czerwiec 25 2007 12:52:27 |
Temat: Re: Swiece platynowe vs zwykle? |
Autor: Piotrek Roczniak |
Dnia 25.06.2007 patashnik napisał/a:
Witam,
w ksiazce samochodu mam wpisane, ze mam uzywac platynowych swiec
zaplonowych, z tego co udało mi się odczytać z książki pojazdu ostatnio
były wymieniane 90 000 km temu...
Na razie silnik pracuje równo, odpala bez problemu... nie wiem, wrzucic
zwykle swiece, szarpnac sie na te platynowe (jestem w trakcie remontu
samochodu, wolalbym nie), czy na razie olac sprawe i czekac na problemy?
Nie pamiętam czy Ci opowiadałem, ale u mnie "problemem" okazała się odłupana
ze świecy porcelanka. Skończyło się tulejowaniem cylindrów. :/
--
[...] Vicariously I
Live while the whole world dies
Much better you, than I. [...] tool - vicarious
::::::::::: - http://www.roczniak.net/kasa/ - ::::::::::::::
3 |
Data: Czerwiec 25 2007 12:59:38 | Temat: Re: Swiece platynowe vs zwykle? | Autor: patashnik |
On Mon, 25 Jun 2007 12:52:27 +0000, Piotrek Roczniak wrote:
Na razie silnik pracuje równo, odpala bez problemu... nie wiem, wrzucic
zwykle swiece, szarpnac sie na te platynowe (jestem w trakcie remontu
samochodu, wolalbym nie), czy na razie olac sprawe i czekac na problemy?
Nie pamiętam czy Ci opowiadałem, ale u mnie "problemem" okazała się odłupana
ze świecy porcelanka. Skończyło się tulejowaniem cylindrów. :/
W nesi?!
Jeśli tak, to jest to dopowiedź do mojej odpowiedzi w watku "Nexia, swiece"
której pisałem, że nexia 40kafli na jednych świecach i lpg ciagnie...
Ale chyba ci nawet na karteczce napisalem, ze swiece i kable do wymiany,
razem z przewodami paliwa, ktore od nowosci nie wymieniane;)
--
Jestem tylko publicznością
4 |
Data: Czerwiec 25 2007 16:39:04 | Temat: Re: Swiece platynowe vs zwykle? | Autor: J.F. |
On Mon, 25 Jun 2007 12:41:32 +0000 (UTC), patashnik wrote:
w ksiazce samochodu mam wpisane, ze mam uzywac platynowych swiec
zaplonowych, z tego co udało mi się odczytać z książki pojazdu ostatnio
były wymieniane 90 000 km temu...
Na razie silnik pracuje równo, odpala bez problemu... nie wiem, wrzucic
zwykle swiece, szarpnac sie na te platynowe (jestem w trakcie remontu
samochodu, wolalbym nie), czy na razie olac sprawe i czekac na problemy?
IMO mozesz poczekac. Obejrzyj tylko czy jakiejs niespodzianki nie
widac typu urwany was.
Pewnie tez mozesz nieplatynowe kupic ..
J.
5 |
Data: Czerwiec 25 2007 20:18:48 | Temat: Re: Swiece platynowe vs zwykle? | Autor: Lopez |
patashnik wrote:
Witam,
w ksiazce samochodu mam wpisane, ze mam uzywac platynowych swiec
zaplonowych, z tego co udało mi się odczytać z książki pojazdu
ostatnio były wymieniane 90 000 km temu...
Na razie silnik pracuje równo, odpala bez problemu... nie wiem,
wrzucic zwykle swiece, szarpnac sie na te platynowe (jestem w trakcie
remontu samochodu, wolalbym nie), czy na razie olac sprawe i czekac
na problemy?
Focus 1,6 99r - tez maja byc platynowe, ale polakomilem sie na pare groszy i kupilem zwykle. Po 10kkm (przy przebiegu 80kkm) padla cewka zaplonowa - mechanik zdiagnozowal, ze to z powodu tych swiec. Teraz mam juz drugi komplet platynowych swiec, zrobilem 100kkm i spokoj. Do momentu padu cewki jezdzilo sie bez roznicy.
Pzdrwm.
--
Lopez de Bytom en Silesia
6 |
Data: Czerwiec 25 2007 22:56:51 | Temat: Re: Swiece platynowe vs zwykle? | Autor: nom |
Użytkownik "Lopez" napisał w
wiadomości
patashnik wrote:
Focus 1,6 99r - tez maja byc platynowe, ale polakomilem sie na pare
groszy i
kupilem zwykle. Po 10kkm (przy przebiegu 80kkm) padla cewka zaplonowa -
mechanik zdiagnozowal, ze to z powodu tych swiec.
Na jakiej podstawie mechanik tak zdiagnozował?
Jasnowidz?:-)
Świece mogły być dobre, ale odstęp niewłaściwy (za duży), cekwa
potrzebowała większej energii, żeby iskra przeskoczyła i grzała się
bardziej co spowodowało zapewne uszkodzenie (przebicie izolacji).
| | | | |