Grupy dyskusyjne   »   Sygnalizacja - jak interpretowac ?

Sygnalizacja - jak interpretowac ?



1 Data: Sierpien 03 2011 12:08:37
Temat: Sygnalizacja - jak interpretowac ?
Autor: MHM 

No to teraz znawcow prawa prosze o wyjasnienie.

Jest droga 3 pasmowa. 1 pas do jazdy na wprost, 1 pas na wprost i prawo, 1
pas do skretu w prawo.

Na skrzyżowaniu po prawej stronie stoi sygnalizator S-2, po lewej stronie
S-1.

Pytanie:
Czy zapanie sie zielonej strzalki do skretu warunkowego w prawo na S-2
upowaznia rowniez kierowcow z srodkowego pasa do skretu warunkowego czy
tylko tych z prawego skrajnego pasa ?

Uprzedzam atak: w aktualnym rozporzadzeniu ministerstwa nie znalazlem
odpowiedzi.

--
MHM
http:\\www.skc.org.pl - Sudecki Klub Citroena



2 Data: Sierpien 03 2011 10:33:23
Temat: Re: Sygnalizacja - jak interpretowac ?
Autor: masti 

Dnia pięknego Wed, 03 Aug 2011 12:08:37 +0200 osobnik zwany MHM wystukał:

No to teraz znawcow prawa prosze o wyjasnienie.

Jest droga 3 pasmowa. 1 pas do jazdy na wprost, 1 pas na wprost i prawo,
1 pas do skretu w prawo.

Na skrzyżowaniu po prawej stronie stoi sygnalizator S-2, po lewej
stronie S-1.

Pytanie:
Czy zapanie sie zielonej strzalki do skretu warunkowego w prawo na S-2
upowaznia rowniez kierowcow z srodkowego pasa do skretu warunkowego czy
tylko tych z prawego skrajnego pasa ?

IMHO tak.
Popatrz np. takie skrzyżowanie w DC
2 prawe pasy na dole podlegają pod sztrzałkę
<http://www.zumi.pl/,Warszawa_Wawelska%203,,20.99022185,52.216130899999996,2,1b,namapie.html?cId=&sId=&moreCities=>



--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

3 Data: Sierpien 03 2011 13:23:22
Temat: Re: Sygnalizacja - jak interpretowac ?
Autor: Myjk 

Wed, 3 Aug 2011 10:33:23 +0000 (UTC), masti

IMHO tak.
Popatrz np. takie skrzyżowanie w DC
2 prawe pasy na dole podlegają pod sztrzałkę

Tu akurat jest inna sytuacja, bo obydwa pasy są do skrętu w prawo. Ale
zasada ta sama. BTW kursuję tym skrzyżowaniem codziennie i za każdym razem
pomstuję, bo głupie pipy tworzą korek, tocząc się prosto zamiast rozjechać
się na dwa pasy. Jak już się pojawi strzałka, to te pipy z lewego
najczęściej stoją, a jeśli jakimś cudem nie stoją, to pakują się na pas
przeznaczony dla tych, co jadą z prawego.

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player
http://xcarlink.pl

4 Data: Sierpien 03 2011 18:06:51
Temat: Re: Sygnalizacja - jak interpretowac ?
Autor: Shrek 

On 2011-08-03 12:33, masti wrote:

Pytanie:
Czy zapanie sie zielonej strzalki do skretu warunkowego w prawo na S-2
upowaznia rowniez kierowcow z srodkowego pasa do skretu warunkowego czy
tylko tych z prawego skrajnego pasa ?

IMHO tak.
Popatrz np. takie skrzyżowanie w DC
2 prawe pasy na dole podlegają pod sztrzałkę
<http://www.zumi.pl/,Warszawa_Wawelska%203,,20.99022185,52.216130899999996,2,1b,namapie.html?cId=&sId=&moreCities=>

NIe pokazuj tego, bo jeszcze Galas się dowie;)

Shrek.

5 Data: Sierpien 04 2011 14:11:42
Temat: Re: Sygnalizacja - jak interpretowac ?
Autor: masti 

Dnia pięknego Wed, 03 Aug 2011 18:06:51 +0200 osobnik zwany Shrek
wystukał:

On 2011-08-03 12:33, masti wrote:

Pytanie:
Czy zapanie sie zielonej strzalki do skretu warunkowego w prawo na S-2
upowaznia rowniez kierowcow z srodkowego pasa do skretu warunkowego
czy tylko tych z prawego skrajnego pasa ?

IMHO tak.
Popatrz np. takie skrzyżowanie w DC
2 prawe pasy na dole podlegają pod sztrzałkę
<http://www.zumi.pl/,Warszawa_Wawelska%
203,,20.99022185,52.216130899999996,2,1b,namapie.html?
cId=&sId=&moreCities=>

NIe pokazuj tego, bo jeszcze Galas się dowie;)

przecież sam tam strzałkę przywrócił. Ale pewnie się zapomniał :)




--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

6 Data: Sierpien 03 2011 12:38:40
Temat: Re: Sygnalizacja - jak interpretowac ?
Autor: J.F. 

Dnia Wed, 3 Aug 2011 12:08:37 +0200, MHM napisał(a):

Na skrzyżowaniu po prawej stronie stoi sygnalizator S-2, po lewej stronie
S-1.
Czy zapanie sie zielonej strzalki do skretu warunkowego w prawo na S-2
upowaznia rowniez kierowcow z srodkowego pasa do skretu warunkowego czy
tylko tych z prawego skrajnego pasa ?

Uprzedzam atak: w aktualnym rozporzadzeniu ministerstwa nie znalazlem
odpowiedzi.

§ 2. 1. Znak drogowy pionowy umieszczony po prawej
stronie jezdni lub nad jezdniĂ  dotyczy kierujĂ cych
znajdujàcych sie na wszystkich pasach ruchu; je˝eli
jednak znaki sĂ  umieszczone nad poszczególnymi pasami
ruchu, to znak dotyczy tylko kierujĂ cych znajdujĂ cych
si´ na pasie, nad którym znak jest umieszczony.
Znak drogowy umieszczony po lewej stronie jezdni lub
pasów ruchu stanowi powtórzenie znaku umieszczonego
po prawej stronie, chyba ˝e przepisy szczególne
stanowiĂ  inaczej.

7. Przepisy ust. 1 i 4 stosuje si´ odpowiednio do sygnaΠów
Êwietlnych do kierowania ruchem.

wersja 2002, byc moze nieaktualna.


J.

7 Data: Sierpien 03 2011 12:46:30
Temat: Re: Sygnalizacja - jak interpretowac ?
Autor: MHM 


§ 2. 1. Znak drogowy pionowy umieszczony po prawej
stronie jezdni lub nad jezdni? dotyczy kieruj?cych
znajduj?cych sie na wszystkich pasach ruchu; je˝eli
jednak znaki s? umieszczone nad poszczególnymi pasami
ruchu, to znak dotyczy tylko kieruj?cych znajduj?cych
si´ na pasie, nad którym znak jest umieszczony.
Znak drogowy umieszczony po lewej stronie jezdni lub
pasów ruchu stanowi powtórzenie znaku umieszczonego
po prawej stronie, chyba ˝e przepisy szczególne
stanowi? inaczej.

7. Przepisy ust. 1 i 4 stosuje si´ odpowiednio do sygna?ów
?wietlnych do kierowania ruchem.

Dziekuje, temat wyczerpany :)


--
MHM
http:\\www.skc.org.pl - Sudecki Klub Citroena

8 Data: Sierpien 05 2011 08:05:35
Temat: Re: Sygnalizacja - jak interpretowac ?
Autor: MHM 


Dnia Wed, 3 Aug 2011 12:08:37 +0200, MHM napisał(a):
Na skrzyżowaniu po prawej stronie stoi sygnalizator S-2, po lewej stronie
S-1.
Czy zapanie sie zielonej strzalki do skretu warunkowego w prawo na S-2
upowaznia rowniez kierowcow z srodkowego pasa do skretu warunkowego czy
tylko tych z prawego skrajnego pasa ?

Uprzedzam atak: w aktualnym rozporzadzeniu ministerstwa nie znalazlem
odpowiedzi.

§ 2. 1. Znak drogowy pionowy umieszczony po prawej
stronie jezdni lub nad jezdni? dotyczy kieruj?cych
znajduj?cych sie na wszystkich pasach ruchu; je˝eli
jednak znaki s? umieszczone nad poszczególnymi pasami
ruchu, to znak dotyczy tylko kieruj?cych znajduj?cych
si´ na pasie, nad którym znak jest umieszczony.
Znak drogowy umieszczony po lewej stronie jezdni lub
pasów ruchu stanowi powtórzenie znaku umieszczonego
po prawej stronie, chyba ˝e przepisy szczególne
stanowi? inaczej.

7. Przepisy ust. 1 i 4 stosuje si´ odpowiednio do sygna?ów
?wietlnych do kierowania ruchem.

wersja 2002, byc moze nieaktualna.


według ponizeszej nowelizacji takie skrzyżowanie nie powinno istnieć, a
jeżeli istnieje to jest nie zgodne z przepisam :)

RMI z dn 28 marca 2008(Dz U 67,413,3728)
?6.2.1.3 Stosowanie sygnału dopuszczającego skręcanie w kierunku
wskazanym strzałką
Sygnał dopuszczający skręcanie w kierunku wskazanym strzałką,
wyświetlany przez sygnalizator S-2, stosuje się, jeżeli w czasie ,
gdy nadawany jest sygnał czerwony ogólny, istnieje możliwość ruchu
pojazdów skręcających w prawo lub w lewo, pod warunkiem zapewnienia
bezpieczeństwa pieszym i pojazdom, dla których dla których
wyświetlany jest w tym czasie sygnał zielony. Sygnału tego nie wolno
stosować, gdy do jazdy w kierunku zgodnym z kierunkiem wskazanym
strzałką przeznaczone są dwa lub więcej pasów
ruchu. ??

i to chyba rowiązuje tą kwestię :)


--
MHM
http:\\www.skc.org.pl - Sudecki Klub Citroena

9 Data: Sierpien 05 2011 09:27:32
Temat: Re: Sygnalizacja - jak interpretowac ?
Autor: Cavallino 

Użytkownik "MHM"  napisał w wiadomości news:

Sygnał dopuszczający skręcanie w kierunku wskazanym strzałką,
wyświetlany przez sygnalizator S-2, stosuje się, jeżeli w czasie ,
gdy nadawany jest sygnał czerwony ogólny, istnieje możliwość ruchu
pojazdów skręcających w prawo lub w lewo, pod warunkiem zapewnienia
bezpieczeństwa pieszym i pojazdom, dla których dla których
wyświetlany jest w tym czasie sygnał zielony. Sygnału tego nie wolno
stosować, gdy do jazdy w kierunku zgodnym z kierunkiem wskazanym
strzałką przeznaczone są dwa lub więcej pasów
ruchu. ??

i to chyba rowiązuje tą kwestię :)

Tak.
Te przepisy należy zmienić.
Bewzględnie.

10 Data: Sierpien 03 2011 12:44:19
Temat: Re: Sygnalizacja - jak interpretowac ?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello MHM,

Wednesday, August 3, 2011, 12:08:37 PM, you wrote:

No to teraz znawcow prawa prosze o wyjasnienie.
Jest droga 3 pasmowa. 1 pas do jazdy na wprost, 1 pas na wprost i prawo, 1
pas do skretu w prawo.
Na skrzyżowaniu po prawej stronie stoi sygnalizator S-2, po lewej stronie
S-1.
Pytanie:
Czy zapanie sie zielonej strzalki do skretu warunkowego w prawo na S-2
upowaznia rowniez kierowcow z srodkowego pasa do skretu warunkowego czy
tylko tych z prawego skrajnego pasa ?

Czy na pasie środkowym są strzałki do skrętu w prawo a nad pasem nie
ma odrębnego sygnalizatora? Jeśli oba warunki sa spełnione, to mogą skręcać.

Uprzedzam atak: w aktualnym rozporzadzeniu ministerstwa nie znalazlem
odpowiedzi.

A potrzeba?

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

11 Data: Sierpien 03 2011 12:49:24
Temat: Re: Sygnalizacja - jak interpretowac ?
Autor: Excite 

W dniu 2011-08-03 12:08, MHM pisze:
> Na skrzyżowaniu po prawej stronie stoi sygnalizator S-2

Czyli dotyczy on całej drogi dla tego kierunku jazdy.

Uprzedzam atak: w aktualnym rozporzadzeniu ministerstwa nie znalazlem
odpowiedzi.

A to dlatego że S-2 jest dozwolony tylko w przypadku gdy istnieje jeden pas objęty skrętem warunkowym w danym kierunku. Jeśli są dwa pasy do skrętu w jednym z kierunków to nie może być używany skręt warunkowy.

12 Data: Sierpien 03 2011 12:54:42
Temat: Re: Sygnalizacja - jak interpretowac ?
Autor: Michal Jankowski 

Excite  writes:

W dniu 2011-08-03 12:08, MHM pisze:
 > Na skrzyżowaniu po prawej stronie stoi sygnalizator S-2

Czyli dotyczy on całej drogi dla tego kierunku jazdy.

Uprzedzam atak: w aktualnym rozporzadzeniu ministerstwa nie znalazlem
odpowiedzi.

A to dlatego że S-2 jest dozwolony tylko w przypadku gdy istnieje
jeden pas objęty skrętem warunkowym w danym kierunku. Jeśli są dwa
pasy do skrętu w jednym z kierunków to nie może być używany skręt
warunkowy.

A sygnalizacje i znaki należało dostosować do wymogów obecnych
przepisów do 31 grudnia 2008 - tylko że nie ma żadnych sankcji dla
zarządców dróg za niezrobienie tego.

Natomiast nie wiem, co właściwie ma zrobić kierowca napotykając na
znaki, których zgodnie z prawem nie powinno tam być.

  MJ

13 Data: Sierpien 03 2011 13:04:29
Temat: Re: Sygnalizacja - jak interpretowac ?
Autor: MHM 

A sygnalizacje i znaki należało dostosować do wymogów obecnych
przepisów do 31 grudnia 2008 - tylko że nie ma żadnych sankcji dla
zarządców dróg za niezrobienie tego.

Sygnalizacja o ktora pytam zostala postawiona w tym roku.

Natomiast nie wiem, co właściwie ma zrobić kierowca napotykając na
znaki, których zgodnie z prawem nie powinno tam być.

No wlasnie.

--
MHM
http:\\www.skc.org.pl - Sudecki Klub Citroena

14 Data: Sierpien 03 2011 13:49:40
Temat: Re: Sygnalizacja - jak interpretowac ?
Autor: Seba 

Dnia Wed, 3 Aug 2011 13:04:29 +0200, MHM napisał(a):

Sygnalizacja o ktora pytam zostala postawiona w tym roku.

Podejrzewam, że masz na myśli WRC i "rondo" na Powstańców Śląskich - z
tymi sygnalizatorami tam to jest istny cyrk.
Teraz sytuacja lekko się uspokoiła - wakacje jednak niedługo się skończą
i znowu się zacznie korek na pół miasta.


--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

15 Data: Sierpien 03 2011 13:59:28
Temat: Re: Sygnalizacja - jak interpretowac ?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Seba,

Wednesday, August 3, 2011, 1:49:40 PM, you wrote:

Dnia Wed, 3 Aug 2011 13:04:29 +0200, MHM napisał(a):

Sygnalizacja o ktora pytam zostala postawiona w tym roku.

Podejrzewam, że masz na myśli WRC i "rondo" na Powstańców Śląskich - z
tymi sygnalizatorami tam to jest istny cyrk.
Teraz sytuacja lekko się uspokoiła - wakacje jednak niedługo się skończą
i znowu się zacznie korek na pół miasta.

Ale na "rondzie" na Powstańców Ślaskich we Wrocku normą jest skręt z
obu pasów w prawo w Powstańców Śląskich właśnie - tak przebiega tam
droga, to nie jest rondo.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

16 Data: Sierpien 03 2011 14:10:54
Temat: Re: Sygnalizacja - jak interpretowac ?
Autor: MHM 


Ale na "rondzie" na Powstańców Ślaskich we Wrocku normą jest skręt z
obu pasów w prawo w Powstańców Śląskich właśnie - tak przebiega tam
droga, to nie jest rondo.

Tak bylo przed postawieniem sygnalizacji. Po postawieniu z srodkowego pasa
(wg znakow) mozna pomknac prosto lub w prawo.

--
MHM
http:\\www.skc.org.pl - Sudecki Klub Citroena

17 Data: Sierpien 03 2011 14:43:54
Temat: Re: Sygnalizacja - jak interpretowac ?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello MHM,

Wednesday, August 3, 2011, 2:10:54 PM, you wrote:


Ale na "rondzie" na Powstańców Ślaskich we Wrocku normą jest skręt z
obu pasów w prawo w Powstańców Śląskich właśnie - tak przebiega tam
droga, to nie jest rondo.
Tak bylo przed postawieniem sygnalizacji. Po postawieniu z srodkowego pasa
(wg znakow) mozna pomknac prosto lub w prawo.

W którym miejscu zrobili 3 pasy?

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

18 Data: Sierpien 03 2011 15:00:01
Temat: Re: Sygnalizacja - jak interpretowac ?
Autor: MHM 
19 Data: Sierpien 03 2011 14:32:12
Temat: Re: Sygnalizacja - jak interpretowac ?
Autor: Seba 

Dnia Wed, 3 Aug 2011 13:59:28 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

Ale na "rondzie" na Powstańców Ślaskich we Wrocku normą jest skręt z
obu pasów w prawo w Powstańców Śląskich właśnie - tak przebiega tam
droga, to nie jest rondo.

RoMan - przyjedź, zobacz jak to jest aktualnie zorganizowane w tym
akurat miejscu u nas w mieście, bo inaczej ta Twoja wielka chęć
pouczania innych wygląda lekko niepoważnie.


--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

20 Data: Sierpien 03 2011 14:44:50
Temat: Re: Sygnalizacja - jak interpretowac ?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Seba,

Wednesday, August 3, 2011, 2:32:12 PM, you wrote:

Ale na "rondzie" na Powstańców Ślaskich we Wrocku normą jest skręt z
obu pasów w prawo w Powstańców Śląskich właśnie - tak przebiega tam
droga, to nie jest rondo.
RoMan - przyjedź, zobacz jak to jest aktualnie zorganizowane w tym
akurat miejscu u nas w mieście, bo inaczej ta Twoja wielka chęć
pouczania innych wygląda lekko niepoważnie.

Dawno tamtędy nie jechałem i widze, że mowa jest o trzech pasach - to
się nieźle pozmieniało...

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

21 Data: Sierpien 03 2011 15:02:38
Temat: Re: Sygnalizacja - jak interpretowac ?
Autor: MHM 


Dawno tamtędy nie jechałem i widze, że mowa jest o trzech pasach - to
się nieźle pozmieniało...

Na samym "rondzie" "zawsze" byly 3 pasy. Po 2 pasy byly na drogach
dojazdowych. Od ok. 2 miesiecy na dojezdzie do pl. Powstańców Śląskich (bo
tak sie nazywa to "rondo") od ul. Powstańców Śląskich (z obu stron)
porobili po 3 pasy.

Ciasno jak cholera sie zrobilo, ale wypadku jeszcze nie widzialem.

--
MHM
http:\\www.skc.org.pl - Sudecki Klub Citroena

22 Data: Sierpien 03 2011 17:05:50
Temat: Re: Sygnalizacja - jak interpretowac ?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello MHM,

Wednesday, August 3, 2011, 3:02:38 PM, you wrote:

Dawno tamtędy nie jechałem i widze, że mowa jest o trzech pasach - to
się nieźle pozmieniało...
Na samym "rondzie" "zawsze" byly 3 pasy. Po 2 pasy byly na drogach
dojazdowych.

Masz rację a ja mam zaawansowana sklerozę :(

Od ok. 2 miesiecy na dojezdzie do pl. Powstańców Śląskich (bo
tak sie nazywa to "rondo") od ul. Powstańców Śląskich (z obu stron)
porobili po 3 pasy.
Ciasno jak cholera sie zrobilo, ale wypadku jeszcze nie widzialem.

Jak tam autobusy się mieszczą?

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

23 Data: Sierpien 04 2011 07:46:19
Temat: Re: Sygnalizacja - jak interpretowac ?
Autor: MHM 


Masz rację a ja mam zaawansowana sklerozę :(

Nie przejmuj sie, nie ty jeden :)

Jak tam autobusy się mieszczą?

Autobusy to nie maja problemu :) One jada prawym skrajnym pasem przy
krawezniku i czesc. Niech sie reszta sciska :)
 Bardziej musza sie napocic ci na srodkowym pasie, bo wiekszosc jezdzie na
pamiec: prawy skrajny pas i lewy skrajny. Jak ktos nowy chce poleciec
zgodnie z nowym oznakowaniem pasow srodkiem pomiedzy autobusem, a lewym
skrajnym pojazdem to ma cieplo :)

--
MHM
http:\\www.skc.org.pl - Sudecki Klub Citroena

24 Data: Sierpien 04 2011 08:36:08
Temat: Re: Sygnalizacja - jak interpretowac ?
Autor: Seba 

Dnia Wed, 3 Aug 2011 14:44:50 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

Ale na "rondzie" na Powstańców Ślaskich we Wrocku normą jest skręt z
obu pasów w prawo w Powstańców Śląskich właśnie - tak przebiega tam
droga, to nie jest rondo.
RoMan - przyjedź, zobacz jak to jest aktualnie zorganizowane w tym
akurat miejscu u nas w mieście, bo inaczej ta Twoja wielka chęć
pouczania innych wygląda lekko niepoważnie.
Dawno tamtędy nie jechałem i widze, że mowa jest o trzech pasach - to
się nieźle pozmieniało...

Jak już MHM wyjaśnił, 3 pasy na "rondzie" były od *zawsze*, teraz
pozmieniały się diamteralnie inne rzeczy na tym odcinku rzeczywistości.
Sam piszesz, że dawno tamtędy nie jechałeś, ale nie przeszkodziło Ci to
w zajęciu twardego stanowiska w tej sprawie - i to mimo zdania tubylców.
Ehhh.


--
Pozdrawiam mimo wszytsko,
Sebastian S.

25 Data: Sierpien 03 2011 13:54:05
Temat: Re: Sygnalizacja - jak interpretowac ?
Autor: MHM 


Dnia Wed, 3 Aug 2011 13:04:29 +0200, MHM napisał(a):

Sygnalizacja o ktora pytam zostala postawiona w tym roku.

Podejrzewam, że masz na myśli WRC i "rondo" na Powstańców Śląskich - z
tymi sygnalizatorami tam to jest istny cyrk.

Ano dokladnie.
 
Teraz sytuacja lekko się uspokoiła - wakacje jednak niedługo się skończą
i znowu się zacznie korek na pół miasta.

Czyzby jakas nowosc ? :)

--
MHM
http:\\www.skc.org.pl - Sudecki Klub Citroena

26 Data: Sierpien 03 2011 14:57:21
Temat: Re: Sygnalizacja - jak interpretowac ?
Autor: Robert_J 

A sygnalizacje i znaki należało dostosować do wymogów obecnych
przepisów do 31 grudnia 2008 - tylko że nie ma żadnych sankcji dla
zarządców dróg za niezrobienie tego.

Dostosowanie to jedno, a logicznie stawianie ich to kolejny problem :-)



Natomiast nie wiem, co właściwie ma zrobić kierowca napotykając na
znaki, których zgodnie z prawem nie powinno tam być.

A co ma zrobić kierowca, który wjeżdżając do miasta nie mija znaku terenu zabudowanego? Taki motyw znam np. w dwóch miejscach w Szczecinie, i to wcale nie na jakichś polnych drogach. Zastanawiałem się już czy nie dać się gdzieś pstryknąć FR i odmówić przyjęcia mandatu ;-). Mijam to miejsce co dwa, trzy dni i nic się nie dzieje...

27 Data: Sierpien 03 2011 15:00:03
Temat: Re: Sygnalizacja - jak interpretowac ?
Autor: Cavallino 

Użytkownik "Robert_J"  napisał w wiadomości

A sygnalizacje i znaki należało dostosować do wymogów obecnych
przepisów do 31 grudnia 2008 - tylko że nie ma żadnych sankcji dla
zarządców dróg za niezrobienie tego.

Dostosowanie to jedno, a logicznie stawianie ich to kolejny problem :-)

Ale czemu dostosowywać się do kretyńskiego prawa?
To już dzisiaj kolejny dowód na jego psucie (pierwszym był ten zakaz zawracania na strzałce w lewo).
Od likwidacji prawoskrętu z drugiego pasa na poznańskiej Śródce korki na prawym pasie tworzą się tam niemiłosierne.
A byłyby jeszcze większe gdy ludzie nie olewali obecnej organizacji i nie jeździli po staremu (czyli nadal skręcając z drugiego pasa).

28 Data: Sierpien 03 2011 15:13:41
Temat: Re: Sygnalizacja - jak interpretowac ?
Autor: MHM 


A co ma zrobić kierowca, który wjeżdżając do miasta nie mija
znaku terenu zabudowanego?

Ja sie od kilku dni zastanawiam nad tym jak sie zachowac na drodze do domu.
Dopiero niedawno zauwazylem (przeprowadzilem sie pol roku temu), ze jadac
do domu jade droga "w terenie niezabudowanym", jadac z domu jade droga "w
terenie zabudowanym". Odcinek ten ma ok 1km.

--
MHM
http:\\www.skc.org.pl - Sudecki Klub Citroena

29 Data: Sierpien 04 2011 20:49:12
Temat: Re: Sygnalizacja - jak interpretowac ?
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Wed, 3 Aug 2011 14:57:21 +0200, Robert_J napisał(a):

A co ma zrobić kierowca, który wjeżdżając do miasta nie mija
znaku terenu zabudowanego? Taki motyw znam np. w dwóch
miejscach w Szczecinie, i to wcale nie na jakichś polnych
drogach. Zastanawiałem się już czy nie dać się gdzieś
pstryknąć FR i odmówić przyjęcia mandatu ;-). Mijam to
miejsce co dwa, trzy dni i nic się nie dzieje...

Cieszyć sie i podzielić z innymo :D

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

30 Data: Sierpien 04 2011 20:46:20
Temat: Re: Sygnalizacja - jak interpretowac ?
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Wed, 3 Aug 2011 12:08:37 +0200, MHM napisał(a):

Pytanie:
Czy zapanie sie zielonej strzalki do skretu warunkowego w prawo na S-2
upowaznia rowniez kierowcow z srodkowego pasa do skretu warunkowego czy
tylko tych z prawego skrajnego pasa ?

Wedle przepisów tak, choc również sama zielona strzałka jest tam ustawiona
wbrew przepisom.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Sygnalizacja - jak interpretowac ?



Grupy dyskusyjne