Grupy dyskusyjne   »   Symulator korków drogowych - dlaczego powstają?

Symulator korków drogowych - dlaczego powstają?



1 Data: Pa?dziernik 25 2008 03:32:54
Temat: Symulator korków drogowych - dlaczego powstają?
Autor:

Witajcie,

pod adresem:

http://www.mtreiber.de/MicroApplet/simFrame.html

znajduje się symulator ruchu drogowego. Mozna przeanalizować proces
tworzenia się korków, i ich przeciwdziałaniu.
Przykładowo wydaje mi się ze gdyby kierowcy starali jechać się
jednakowym tempem (nawet slimaczym), niż co chwilę przyspieszać i
zatrzymywać się zaraz 'na zderzaku' auta z przodu, cały ruch byłby
płynniejszy... Niestety w praktyce gdy czasem próbuję tak uczynić,
zaraz znajdzie się furiat ktory musi mnie wyprzedzić/zajechac drogę,
no bo przecież będzie te 4 m i 3 sekundy wcześniej...
Ciekawe jakie są wasze opinie i spostrzeżenia, pozdrawiam!



2 Data: Pa?dziernik 25 2008 13:28:49
Temat: Re: Symulator korków drogowych - dlaczego powstają?
Autor: Icek 


Ciekawe jakie są wasze opinie i spostrzeżenia, pozdrawiam!

na pl.regionalne.wroclaw dyskusja toczy sie od niepamietnych czasow.Opinie
sa podzielone. Dwa glowne nurty:

- predkosc maksymalna/dozwolona nie ma wplywu na ilosc aut i przepustowosc
drogi

- predkosc maksymalna/dozwolona _ma_ wplyw na przepustowosc drogi

Jazda stala predkoscia a nie przyspieszanie i hamowanie jest dobrym
rozwiazaniem. Ale musi to przewidywac infrastruktura (zielona fala).

Czesto to rozwiazania inzynieryjne powodouje, ze korki powstaja jak moglyby
nie powstawac.

Icek

3 Data: Pa?dziernik 25 2008 15:28:00
Temat: Re: Symulator korków drogowych - dlaczego powstajš?
Autor: J.F. 

On Sat, 25 Oct 2008 03:32:54 -0700 (PDT),   >

http://www.mtreiber.de/MicroApplet/simFrame.html

znajduje się symulator ruchu drogowego. Mozna przeanalizować proces
tworzenia się korków, i ich przeciwdziałaniu.
Przykładowo wydaje mi się ze gdyby kierowcy starali jechać się
jednakowym tempem (nawet slimaczym), niż co chwilę przyspieszać i
zatrzymywać się zaraz 'na zderzaku' auta z przodu, cały ruch byłby
płynniejszy...

No ale tu psychologia dochodzi. Ludzie inaczej jezdza.


Tu masz ciekawy przyklad
http://pl.youtube.com/watch?v=Suugn-p5C1M

choc w sumie to i on jest w perfidny sposob przeklamany ..

J.

4 Data: Pa?dziernik 25 2008 15:27:49
Temat: Re: Symulator korków drogowych - dlaczego powstają?
Autor: Michał 

 napisał(a):

Witajcie,

pod adresem:

http://www.mtreiber.de/MicroApplet/simFrame.html

znajduje si=EA symulator ruchu drogowego. Mozna przeanalizowa=E6 proces
tworzenia si=EA kork=F3w, i ich przeciwdzia=B3aniu.
Przyk=B3adowo wydaje mi si=EA ze gdyby kierowcy starali jecha=E6 si=EA
jednakowym tempem (nawet slimaczym), ni=BF co chwil=EA przyspiesza=E6 i
zatrzymywa=E6 si=EA zaraz 'na zderzaku' auta z przodu, ca=B3y ruch by=B3by
p=B3ynniejszy... Niestety w praktyce gdy czasem pr=F3buj=EA tak uczyni=E6,
zaraz znajdzie si=EA furiat ktory musi mnie wyprzedzi=E6/zajechac drog=EA,
no bo przecie=BF b=EAdzie te 4 m i 3 sekundy wcze=B6niej...
Ciekawe jakie s=B1 wasze opinie i spostrze=BFenia, pozdrawiam!

Z pod świateł >>zawsze<< ruszać szybko, dociągnąć na 1 do 70km/h czy ile ten
limit w danym miejscu wynosi - i to najskuteczniejsza metoda - bobrami i
lodowcami będzimey sie przejmować później ;).

pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

5 Data: Pa?dziernik 25 2008 21:57:43
Temat: Re: Symulator korków drogowych - dlaczego powstają?
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] 

  Michał pisze:

Z pod świateł >>zawsze<< ruszać szybko, dociągnąć na 1 do 70km/h czy ile ten limit w danym miejscu wynosi - i to najskuteczniejsza metoda - bobrami i lodowcami będzimey sie przejmować później ;).
Na jedynce do 70 - żal mi twojego silnika.
Zapewne dziadostwo wypluje panewki po kilkudziesięciu kkm.
Słyszałeś egzotyczne pojęcie - "skrzynia biegów" - zazwyczaj drążkiem można przy odpowiednim naciskaniu lewego pedału wybrać wyższy bieg np. 2 a następnie 3 i dzięki temu przyspieszyć znacznie efektywniej.
No ale nie wypada tak ruszać spod jedynych świateł w Koziej Wólce (przy dyskotece)...

--
                      Wojciech Smagowicz
                      http://www.ebaja.pl
              zabawki, które Twoje dziecko pokocha

6 Data: Pa?dziernik 25 2008 22:52:04
Temat: Re: Symulator korków drogowych - dlaczego powstają?
Autor: Robert Rędziak 

On Sat, 25 Oct 2008 21:57:43 +0200, Wojciech Smagowicz [ZIWK]
 wrote:

Zapewne dziadostwo wypluje panewki po kilkudziesięciu kkm.

 Później je wypluje, niż jakby wbijał piątkę przy 50 i wciskał
 gaz do dna.

Słyszałeś egzotyczne pojęcie - "skrzynia biegów" - zazwyczaj drążkiem
można przy odpowiednim naciskaniu lewego pedału wybrać wyższy bieg np. 2
a następnie 3 i dzięki temu przyspieszyć znacznie efektywniej.

 W przeciętnym silniku benzynowym? Gówno prawda. W niektórych
 dieslach może tak, ale turboD już niekoniecznie.

No ale nie wypada tak ruszać spod jedynych świateł w Koziej Wólce (przy
dyskotece)...

 Jak się wstrząsa powietrze, to warto najpierw obejrzeć takie
 śmieszne wykresiki siły napędowej na kołach w funkcji prędkości
 na poszczególnych biegach.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

7 Data: Pa?dziernik 26 2008 00:03:29
Temat: Re: Symulator korków drogowych - dlaczego powstają?
Autor: Michał 

Na jedynce do 70 - żal mi twojego silnika.
Zapewne dziadostwo wypluje panewki po kilkudziesięciu kkm.
Słyszałeś egzotyczne pojęcie - "skrzynia biegów" - zazwyczaj drążkiem
można przy odpowiednim naciskaniu lewego pedału wybrać wyższy bieg np. 2
a następnie 3 i dzięki temu przyspieszyć znacznie efektywniej.
No ale nie wypada tak ruszać spod jedynych świateł w Koziej Wólce (przy
dyskotece)...


A jak mam biegi zmieniać ? jak się jedzie na zimny łokieć/cięzki sygnet, a
drugą rękę przez szyberdach wystawić żeby wszyscy widzieli że mam ? A pod
disco się wyrywa na pisk hamulców, bo silnik nie daje rady ;)

A tak serio:
nie sądze żebyś do 70 się szybciej rozpędził zmieniająć na 2 i/lub 3.

Jasne że jest jeszcze 2 i 3 - ale jak ładnie z 1 na 5 się przerzuca
a potem patrzy jak cię ludzie wyprzedzają 110km/h bo myślą że się ścigasz :)
(oczywiście to że ktoś jedzie 110km/h powoduje że korek maleje - do momentu
kiedy w coś nie przywali, uszkodzi się na tyle że sam nie zjedzie i
zablokuje pas, przy jednym nawet sprawdziłem ile jechał ~ 165..175km/h
w koleinach po miescie :), ale to było 2.2 tony na hydroactive = bezpiecznie
dla prowadzącego ).

silnik jest silnik - wytrzymał juz 35kkm mojego katowania :), mam nadzieje
że jeszcze troche wytrzyma - potem tanio sprzedam :) - ale tu masz razje
jeden tak prawie zdechł - w około 30kkm (30->60kkm) 1.6 16v 106 koni (lanos).
ale dziś już wiem nie wciskać do dechy na zimnym, pozatym ten jest 12v czyli
mniej częćci i większe :).


pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

8 Data: Pa?dziernik 26 2008 08:57:45
Temat: Re: Symulator korków drogowych - dlaczego powstają?
Autor: Hants 

Kapitalna sprawa i w dodatku barzo realistyczna. Kluczem do rozladowania korkow jest czasowe zamykanie wjazdu na autostrade. Przy 4000 pojazdow na godzine - cala trase zakorkowalem w 6 'minut'. Po zablokowaniu wlaczajacych cie - odblokowalem ja w niecale 1,5 "minuty"

Mam potwierdzenie tego w realu: obwodnica Londynu i Birmingham. Londyn wiecznie stoi (najwiekszy parking w Europie), Birmingham - jedzie - 80 km/h, ale jedzie - bo ma mozliwosc wlaczenia czasowych, czerwonych swiateł na wjazdach

Symulator korków drogowych - dlaczego powstają?



Grupy dyskusyjne