Grupy dyskusyjne   »   Szarpanie silnika i brak mocy?

Szarpanie silnika i brak mocy?



1 Data: Luty 13 2007 11:30:49
Temat: Szarpanie silnika i brak mocy?
Autor: piast9 

Witam
Ach ten 13go...:( . Dizś moje Mitsu Carisma (1.6, '98)  po rozgrzaniu się
silnika zaczęło poważnie szwankować - gaśnie na wolnych obrotach, szarpie
silnik, nie ma mocy - nie wchodzi w wysokie obroty, głośniej pracuje -
dojechałem jakoś do warsztatu... i zajrzałem pod maskę:  mam wrażenie, że
wybijało mi olej przez korek  a olej na bagnecie ma konsystencję białawej
mazi (mleczka) - nigdy czegoś takiego nie widziałem....Co obstawiacie?
Proszę o pomoć- czego mogę się spodziewać (auto ma 175kkm  nigdy nie
szwankowało - gaz sekwencyjny mam od 3kkm - na nim takie same obiawy)....

Pozdrawiam
Piast



2 Data: Luty 13 2007 11:03:04
Temat: Re: Szarpanie silnika i brak mocy?
Autor: Cancer 


Użytkownik "piast9"

dojechałem jakoś do warsztatu... i zajrzałem pod maskę:  mam wrażenie, że
wybijało mi olej przez korek  a olej na bagnecie ma konsystencję białawej
mazi (mleczka) - nigdy czegoś takiego nie widziałem....Co obstawiacie?

Witaj
Taki objaw to minimum uszczelka pod głowicą.
Może do tego dojść jakieś uszkodzenie głowicy ale nie koniecznie.
Nie uruchamiaj tej maszynki tylko szybko do doktora.
Pozdrawiam
Cancer

3 Data: Luty 13 2007 12:07:14
Temat: Re: Szarpanie silnika i brak mocy?
Autor: Serafin 

dokładnie tak wygląda olej zmieszany z plynem chłodniczym tz. któraś
uszczelka pusciła
ps. Pewnie ktoś ostatnio przepalał twoje autko :D

4 Data: Luty 13 2007 12:26:50
Temat: Re: Szarpanie silnika i brak mocy?
Autor: piast9 

Taki objaw to minimum uszczelka pod głowicą.
Może do tego dojść jakieś uszkodzenie głowicy ale nie koniecznie.
Nie uruchamiaj tej maszynki tylko szybko do doktora.
Pozdrawiam
Cancer
Po zauważeniu objawów zanim dojechałem do zakładu przejechałem 10-12km
......mam nadzieję, że nic się bardziej nie rozpierdzieliło....

5 Data: Luty 13 2007 12:07:44
Temat: Re: Szarpanie silnika i brak mocy?
Autor: Alti 


Użytkownik "piast9"  napisał w wiadomości

dojechałem jakoś do warsztatu... i zajrzałem pod maskę:  mam wrażenie, że
wybijało mi olej przez korek  a olej na bagnecie ma konsystencję białawej
mazi (mleczka) - nigdy czegoś takiego nie widziałem....Co obstawiacie?

Uszczelka pod głowicą.
Wojtek

6 Data: Luty 13 2007 12:23:56
Temat: Re: Szarpanie silnika i brak mocy?
Autor: piast9 



Uszczelka pod głowicą.
Wojtek
Tego się obawiałem.... jeżeli to tylko to - jakie będą orientacyjne koszty
naprawy? Co mogło być powodem? Silnik nie był przegrzewany - temperatura
zawsze była w normie.... Czy po wymianie uszczelki wszystko będzie w
porządku, czy taka usterka zawsze negtywnie wpływa na żywotność silnika i po
kilku/ kilkunastu tyś km silnik będzie do kapitalki lub wymiany?

7 Data: Luty 13 2007 12:27:47
Temat: Re: Szarpanie silnika i brak mocy?
Autor: DoQ 

Użytkownik "piast9"  napisał w wiadomości

Tego się obawiałem.... jeżeli to tylko to - jakie będą orientacyjne koszty
naprawy? Co mogło być powodem? Silnik nie był przegrzewany - temperatura

Naturalne zuzycie ;-)

zawsze była w normie.... Czy po wymianie uszczelki wszystko będzie w
porządku, czy taka usterka zawsze negtywnie wpływa na żywotność silnika i
po kilku/ kilkunastu tyś km silnik będzie do kapitalki lub wymiany?

Jesli bedziesz dalej tak jezdzil to bedzie do wymiany ;-) Jesli natomiast
zrobisz to teraz samochod bedzie jezdzil jak dawniej.

--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

8 Data: Luty 13 2007 12:33:58
Temat: Re: Szarpanie silnika i brak mocy?
Autor: piast9 


Tego się obawiałem.... jeżeli to tylko to - jakie będą orientacyjne
koszty
naprawy? Co mogło być powodem? Silnik nie był przegrzewany - temperatura

Naturalne zuzycie ;-)

 Kurcze myślałem, że te 175kkm to pestka dla tego silnika...

Jesli bedziesz dalej tak jezdzil to bedzie do wymiany ;-) Jesli natomiast
zrobisz to teraz samochod bedzie jezdzil jak dawniej.

Już o jeździe nie ma mowy - auto czeka na swoją kolej w warsztacie ( nie
mniej jednak zanim do niego dojechałem - przejechałem uszkodzonym autem
kilkanaćie km... - gdybym wiedział, że to uszczelka to bym wezwał lawetę - a
myślałem że to może padł aparat zapłonowy lub silnik krokowy..)

9 Data: Luty 13 2007 12:38:39
Temat: Re: Szarpanie silnika i brak mocy?
Autor: DoQ 

Użytkownik "piast9"  napisał w wiadomości

Tego się obawiałem.... jeżeli to tylko to - jakie będą orientacyjne
koszty
naprawy? Co mogło być powodem? Silnik nie był przegrzewany - temperatura
Naturalne zuzycie ;-)
Kurcze myślałem, że te 175kkm to pestka dla tego silnika...

Spokojnie to tylko uszczelka ;-)
Silnik zrobi drugie tyle najmarniej :D

Jesli bedziesz dalej tak jezdzil to bedzie do wymiany ;-) Jesli natomiast
zrobisz to teraz samochod bedzie jezdzil jak dawniej.
Już o jeździe nie ma mowy - auto czeka na swoją kolej w warsztacie ( nie
mniej jednak zanim do niego dojechałem - przejechałem uszkodzonym autem
kilkanaćie km... - gdybym wiedział, że to uszczelka to bym wezwał lawetę -
a myślałem że to może padł aparat zapłonowy lub silnik krokowy..)

Nic mu nie bedzie. Tylko pamietaj zeby kupic oryginal o ktorym mowilem,
przerabialem to w tym silniku na wlasnej skorze...


--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

10 Data: Luty 13 2007 13:01:51
Temat: Re: Szarpanie silnika i brak mocy?
Autor: piast9 



Nic mu nie bedzie. Tylko pamietaj zeby kupic oryginal o ktorym mowilem,
przerabialem to w tym silniku na wlasnej skorze...

Miałeś Carismę? jednym słowem to popularna usterka w tych autach z tym
silnikiem?

11 Data: Luty 13 2007 13:05:08
Temat: Re: Szarpanie silnika i brak mocy?
Autor: DoQ 

Użytkownik "piast9"  napisał w wiadomości

Nic mu nie bedzie. Tylko pamietaj zeby kupic oryginal o ktorym mowilem,
przerabialem to w tym silniku na wlasnej skorze...
Miałeś Carismę? jednym słowem to popularna usterka w tych autach z tym
silnikiem?

Mialem Lancera 16V, to ten sam silnik. W Twoim nieco przestawiono rozrząd
(ubylo koni na rzecz przesuniecia momentu w dół).
Wymienialem przy jakichs 150kkm, choc nie jezdzilem na LPG (za to
niemilosiernie katowalem auto:))  :-)

--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

12 Data: Luty 13 2007 13:25:03
Temat: Re: Szarpanie silnika i brak mocy?
Autor: piast9 


Mialem Lancera 16V, to ten sam silnik. W Twoim nieco przestawiono rozrząd
(ubylo koni na rzecz przesuniecia momentu w dół).
Wymienialem przy jakichs 150kkm, choc nie jezdzilem na LPG (za to
niemilosiernie katowalem auto:))  :-)

--
Też nogi nie mam lekkiej, ale nigdy nie przesadałem i nie przekraczałem nwet
6tyś obrotów silnika - inna rzecz że jeździłem głownie w mieście - małe
przebiegi i tp..

Do tej pory lałem olej w pełni syntetyczny - czy po wymianie uszczelki
powinienem przerzucić się na półsyntetyk?

13 Data: Luty 13 2007 13:26:53
Temat: Re: Szarpanie silnika i brak mocy?
Autor: DoQ 

Użytkownik "piast9"  napisał w wiadomości

Też nogi nie mam lekkiej, ale nigdy nie przesadałem i nie przekraczałem
nwet 6tyś obrotów silnika - inna rzecz że jeździłem głownie w mieście -
małe przebiegi i tp..

Ja do odciecia cisnalem :-) Po prostu, kazdy samochod moze sie popsuc -
mitsubishi tez :-))))))))


Do tej pory lałem olej w pełni syntetyczny - czy po wymianie uszczelki
powinienem przerzucić się na półsyntetyk?

Jezdzij dalej na takim jak do tej pory. Tylko oczywiscie wymien olej i plyn
chlodzacy :)

--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

14 Data: Luty 13 2007 12:36:58
Temat: Re: Szarpanie silnika i brak mocy?
Autor: Alti 


Użytkownik "piast9"  napisał w wiadomości



Uszczelka pod głowicą.
Wojtek
Tego się obawiałem.... jeżeli to tylko to - jakie będą orientacyjne koszty
naprawy?

Sama uszczelka pod głowice w focie to 120pln. Zapewne dojdą jeszcze jakieś
uszczelki, może uszczelniacze zaworowe... Nowy olej, filtr, płyn do
chlodnicy (dla bezpieczeństwa zarezerwowałbym 300-500pln na części) i
robocizna - myślę że 200pln może troche więcej.

Co mogło być powodem? Silnik nie był przegrzewany - temperatura zawsze była
w normie....

Czasami uszczelki padaja same z siebie po 50kkm czasami jeżdżą po 300kkm i
nic. Jaki gaz założyłeś? Czasem stare typy instalacji dawały ubogie
mieszanki. które maja wyższą temp. Wskaźnik temp może wtedy być w normie a
głowica i tak jest przegrzewana.

Czy po wymianie uszczelki wszystko będzie w porządku, czy taka usterka
zawsze negtywnie wpływa na żywotność silnika i po kilku/ kilkunastu tyś km
silnik będzie do kapitalki lub wymiany?

Po wymianie wszystko powinno wrócić do normy i efektów uboczny nie powinno
być widać.
Wojtek

15 Data: Luty 13 2007 13:00:13
Temat: Re: Szarpanie silnika i brak mocy?
Autor: piast9 




Czasami uszczelki padaja same z siebie po 50kkm czasami jeżdżą po 300kkm i
nic. Jaki gaz założyłeś? Czasem stare typy instalacji dawały ubogie
mieszanki. które maja wyższą temp. Wskaźnik temp może wtedy być w normie a
głowica i tak jest przegrzewana.
- sekwencja BRC - jak dotąd to sobie chwaliłem....

16 Data: Luty 13 2007 12:19:31
Temat: Re: Szarpanie silnika i brak mocy?
Autor: DoQ 

Użytkownik "piast9"  napisał w wiadomości

Witam
Ach ten 13go...:( . Dizś moje Mitsu Carisma (1.6, '98)  po rozgrzaniu się
silnika zaczęło poważnie szwankować - gaśnie na wolnych obrotach, szarpie
silnik, nie ma mocy - nie wchodzi w wysokie obroty, głośniej pracuje -

Do wymiany uszczelka pod glowica. Tylko nie kupuj czasem taniego zamiennika!
Najlepiej zamow nowa w ASO od razu.


--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

17 Data: Luty 13 2007 12:39:26
Temat: Re: Szarpanie silnika i brak mocy?
Autor: Alti 


Użytkownik "DoQ"  napisał w wiadomości

Użytkownik "piast9"  napisał w wiadomości

Witam
Ach ten 13go...:( . Dizś moje Mitsu Carisma (1.6, '98)  po rozgrzaniu się
silnika zaczęło poważnie szwankować - gaśnie na wolnych obrotach, szarpie
silnik, nie ma mocy - nie wchodzi w wysokie obroty, głośniej pracuje -

Do wymiany uszczelka pod glowica. Tylko nie kupuj czasem taniego
zamiennika! Najlepiej zamow nowa w ASO od razu.

Tak bo Goetze albo elring są do dupy i nie znają się. (Goetze robi oryginał
do połowy europejskich aut).
Wojtek

18 Data: Luty 13 2007 12:47:35
Temat: Re: Szarpanie silnika i brak mocy?
Autor: DoQ 

Użytkownik "Alti"  napisał w wiadomości

Do wymiany uszczelka pod glowica. Tylko nie kupuj czasem taniego
zamiennika! Najlepiej zamow nowa w ASO od razu.
Tak bo Goetze albo elring są do dupy i nie znają się. (Goetze robi
oryginał do połowy europejskich aut).

No na bank sa "zajebiste", dlatego dopiero trzecia uszczelka (oryginalna)
dotrwala do sprzedazy samochodu.


--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

19 Data: Luty 13 2007 12:52:15
Temat: Re: Szarpanie silnika i brak mocy?
Autor: cpt. Nemo 


Użytkownik "DoQ"  napisał w wiadomości



No na bank sa "zajebiste", dlatego dopiero trzecia uszczelka
(oryginalna)
dotrwala do sprzedazy samochodu.

No bo moze wreszcie ktos splanowal ta glowice :)
Niestety czasem i blok trzeba planowac ...

pozdrawiam, leszek

20 Data: Luty 13 2007 12:59:38
Temat: Re: Szarpanie silnika i brak mocy?
Autor: DoQ 

Użytkownik "cpt. Nemo"  napisał w wiadomości

No bo moze wreszcie ktos splanowal ta glowice :)
Niestety czasem i blok trzeba planowac ...

Za kazdym razem byla planowana.
Dwie pierwsze wymiany zrobilem zgodnie z "dobra" rada kolegow-specow - kup
se zamiennik xxxx, po co przeplacac przeciez nie ma zadnej roznicy!
Za trzecim razem zrobilem jak radzil pierwszy mechanik - doplacilem 150zl do
uszczelki, kupilem ja w ASO i klopoty zniknely. W 1.6 mitsubishi najpierw
puszcza kanal olejowy  (widac wyciek na obudowie skrzyni biegow), pozniej
rozwarstwia sie cala uszczelka.
Chrysler rowniez mial problemy z uszczelkami, w 1997 r. w 4cylindrowkach
wprowadzili nowe wielowarstwowe-stalowe (poprzednie padaly po 100kkm). Sa
zupelnie inaczej skonstruowane od zamiennikow i jezdza dozywotnio.


--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

21 Data: Luty 13 2007 13:21:00
Temat: Re: Szarpanie silnika i brak mocy?
Autor: bombi 

Witam!!!

No na bank sa "zajebiste", dlatego dopiero trzecia uszczelka (oryginalna) dotrwala do sprzedazy samochodu.

A ja twierdze ze nie koniecznie to wina niemarkowej uszczelki, tymbardziej ze wiekszosc autek europejskich kupuje czesci/uszczelki/itp od znanych firm z wlasnym opakowaniem!

A moze to kwestia zbyt malej ilosci plynu chlodzacego a ze cisnienie wieksze gdy powietrza za duzo i pufff uszczelka idzie.
To jedna z wielu opcji i nie koniecznie wina uszczelki!
Nawet nie macie pojecia jacy "fachowcy" pracuja w niektorych warsztatach. A kto sie przyzna do bledu? Ze nie dolal bo zapomnial.

Napisz Pawle jak je u Ciebie wydmuchiwalo? Olej w plynie chlodzacym, wyciek na zewnatrz???

Pozdrawiam Bombi

22 Data: Luty 13 2007 13:34:00
Temat: Re: Szarpanie silnika i brak mocy?
Autor: DoQ 

Użytkownik "bombi"  napisał w wiadomości


A moze to kwestia zbyt malej ilosci plynu chlodzacego a ze cisnienie
wieksze gdy powietrza za duzo i pufff uszczelka idzie.

Eee nie no wez, ja dbam o kondycje moich autek - chyba nie posadzisz mnie o
takie niedopatrzenie  :)

To jedna z wielu opcji i nie koniecznie wina uszczelki!
Nawet nie macie pojecia jacy "fachowcy" pracuja w niektorych warsztatach.
A kto sie przyzna do bledu? Ze nie dolal bo zapomnial.

Mechanikow mial dwoch. Pierwszy, bardzo zacny czlowiek pracownik ASO
Mitsubishi (ma prywatny warsztat - sam naprawia)- to on mi polecal oryginal,
nie posluchalem...
Drugi "zestaw mechanikow" objechal tego pierwszego i obiecal ze bedzie
ekstra..i nie bylo. Wrocilem do pierwszego i zrobilem tak jak proponowal :)

Napisz Pawle jak je u Ciebie wydmuchiwalo? Olej w plynie chlodzacym,
wyciek na zewnatrz???

Puszczaly pierscionki cylindrowe (w uszczelce) i "woda" lala sie hurtem do
cylindrow - na wszystkich jednoczesnie :-)
Po wymontowaniu wygladala baaaaaardzo mizernie. Uszczelka od mitsu byla juz
grubsza i sztywniejsza, zrobiona z zupelnie innego materialu.
Zreszta, jak pisalem nizej sami producenci (na przypadku Chryslera)
poprawiaja  wadliwie zaprojektowane uszczelki czego najczesniej juz nie
uwzgledniaja "zamiennicy".


--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

23 Data: Luty 13 2007 13:30:55
Temat: Re: Szarpanie silnika i brak mocy?
Autor: piast9 

Dziękuję wszystkim za pomoc i porady.
Pozdrawiam
Piast

Szarpanie silnika i brak mocy?



Grupy dyskusyjne