Witam
Pacjentka do Octavia z 2004 roku z silnikiem 1.9 TDI. Opisywalem objawy tutaj, spadek mocy przy ok 140 KM/h i jakis 3 tys obr. Notlauf, mechanik potwierdzal, wymienili jakies przewody od turbiny. Mialo byc lepiej, pojechalem w trase i ... wiecej jak 170 nie pojechal, potem wracajac depnolem pare razy w podloge, zapalil sie check engine i swiecil ale auto jezdzilo normalnie, tylko nie poszlo ponad 150 km/h. Pojechalem znowu, skasowali blad, sprawdzili uklad dolotowy, wszystko ok, i faktycznie jedzi, odpala na styk, wkreca sie na obroty, zadnych spadkow mocy ale przy wylaczaniu silnika jest szarpniecie, nie duze ale jednak jest, wczesniej tego nie bylo.
W bledach byl problem z zaworem podcisnienia, mechanicy stwierdzili, ze jednak nic wymieniac nie beda bo nie ma to sensu auto jezdzi ok i szkoda sie pakowac w koszty. Troche mnie to dziwi bo zwykle jest w druga strone raczej ...
Czym moze byc spowodowane to szarpniecie ? W Signum przy takim szarpaniu mialem do wymiany kolektor dolotowy ale roznica miedzy DTI i TDI jest pewnie spora wiec to nie musi byc to samo ... Mial ktos podobny objaw i doradzi cos ?
Pozdrawiam
Xiant
2 |
Data: Lipiec 29 2011 16:58:27 |
Temat: Re: Szarpie przy gaszeniu |
Autor: Karolek |
W dniu 2011-07-29 16:48, Xiant pisze:
Witam
Pacjentka do Octavia z 2004 roku z silnikiem 1.9 TDI. Opisywalem objawy
tutaj, spadek mocy przy ok 140 KM/h i jakis 3 tys obr. Notlauf, mechanik
potwierdzal, wymienili jakies przewody od turbiny. Mialo byc lepiej,
pojechalem w trase i ... wiecej jak 170 nie pojechal, potem wracajac
depnolem pare razy w podloge, zapalil sie check engine i swiecil ale
auto jezdzilo normalnie, tylko nie poszlo ponad 150 km/h. Pojechalem
znowu, skasowali blad, sprawdzili uklad dolotowy, wszystko ok, i
faktycznie jedzi, odpala na styk, wkreca sie na obroty, zadnych spadkow
mocy ale przy wylaczaniu silnika jest szarpniecie, nie duze ale jednak
jest, wczesniej tego nie bylo.
W bledach byl problem z zaworem podcisnienia, mechanicy stwierdzili, ze
jednak nic wymieniac nie beda bo nie ma to sensu auto jezdzi ok i szkoda
sie pakowac w koszty. Troche mnie to dziwi bo zwykle jest w druga strone
raczej ...
Czym moze byc spowodowane to szarpniecie ? W Signum przy takim szarpaniu
mialem do wymiany kolektor dolotowy ale roznica miedzy DTI i TDI jest
pewnie spora wiec to nie musi byc to samo ... Mial ktos podobny objaw i
doradzi cos ?
Moze odlaczyli podcisnienie od klapy od gaszenia.
Co do notlaufa to ja bym obstawial zacinajaca sie zmienna geometrie w turbosprezarce.
--
Karolek
3 |
Data: Lipiec 29 2011 17:43:22 | Temat: Re: Szarpie przy gaszeniu | Autor: Kuba (aka cita) |
Użytkownik "Xiant" napisał w wiadomoĹci
Witam
Czym moze byc spowodowane to szarpniecie ? W Signum przy takim szarpaniu mialem do wymiany kolektor dolotowy ale roznica miedzy DTI i TDI jest pewnie spora wiec to nie musi byc to samo ... Mial ktos podobny objaw i doradzi cos ?
szarpanie może byc spowowodane poduszkami pod silnikiem, złym kÄ
tem wtrysku, i wieloma innymi sprawami.
JeĹli jednak masz problemy z mocÄ
, notlaufem oraz trybem awaryjnym objawiajÄ
cym sie swieceniem checka - obstawiam problem ze zmiennÄ
geometriÄ
turbiny (albo sie zapiekła, albo nie działa sterowanie).
Ogólnie wg mnie to dwa osobne problemy.
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
4 |
Data: Lipiec 29 2011 21:42:01 | Temat: Re: Szarpie przy gaszeniu | Autor: Meehoo |
Dnia Fri, 29 Jul 2011 16:48:12 +0200, Xiant napisał(a):
Pacjentka do Octavia z 2004 roku z silnikiem 1.9 TDI. Opisywalem objawy
tutaj, spadek mocy przy ok 140 KM/h i jakis 3 tys obr. Notlauf, mechanik
potwierdzal, wymienili jakies przewody od turbiny. Mialo byc lepiej,
pojechalem w trase i ... wiecej jak 170 nie pojechal, potem wracajac
depnolem pare razy w podloge, zapalil sie check engine i swiecil ale
auto jezdzilo normalnie, tylko nie poszlo ponad 150 km/h. Pojechalem
znowu, skasowali blad, sprawdzili uklad dolotowy, wszystko ok, i
faktycznie jedzi, odpala na styk, wkreca sie na obroty, zadnych spadkow
mocy ale przy wylaczaniu silnika jest szarpniecie, nie duze ale jednak
jest, wczesniej tego nie bylo.
W bledach byl problem z zaworem podcisnienia, mechanicy stwierdzili, ze
jednak nic wymieniac nie beda bo nie ma to sensu auto jezdzi ok i szkoda
sie pakowac w koszty. Troche mnie to dziwi bo zwykle jest w druga strone
raczej ...
Czym moze byc spowodowane to szarpniecie ? W Signum przy takim szarpaniu
mialem do wymiany kolektor dolotowy ale roznica miedzy DTI i TDI jest
pewnie spora wiec to nie musi byc to samo ... Mial ktos podobny objaw i
doradzi cos ?
Właśnie przerabiałem ten problem w 1.9TDI ATD w Ibizie z 2002.
Pierwszym problemem z jakim pojechałem do specjalisty był notlauf przy 120
km/h. Ze sprawdzenia wyszło, że to wina turbiny -> albo łopatki zawalone
brudem, albo mieszek. Dodatkowo, w czasie sprawdzania znaleziona została
nieszczelność przy sterowniku podciśnienia - przy próbie odłączania jednego
z wężyków ułamała się końcówka. Dwa dni jeździłem z odłączonym wężykiem ->
przy gaszeniu szarpało silnikiem jak nigdy, obstawiam, że u Ciebie jest
podobnie. Po zdjęciu turbiny okazało się, że mieszek jest zupełnie zgnity
-> wymiana mieszka, przepłukanie turbiny i wymiana wężyków podciśnienia ->
turbo jak nowe, żadnego szarpania, ciągnie jak nowe.
Sprawdzenie komputera nic nie da, musi na to spojrzeć ktoś, kto zna się na
turbinach, bo notlaufy to na pewno z tego powodu.
Pozdrawiam
--
Meehoo
| | |