Grupy dyskusyjne   »   Szczególna ostrożność

Szczeglna ostrono



1 Data: Grudzien 05 2014 17:18:07
Temat: Szczeglna ostrono
Autor: spider 

Ciepo byo. Nie wiem tylko czy tym manewrem "omijania" nie wyduy sobie drogi ucieczki.

http://www.tvn24.pl/poznan,43/pociag-przejechal-przez-otwarty-przejazd-prawie-zderzyl-sie-z-ciezarowka,495283.html

  Szlaban się podnis, cięarwka wjechaa i o centymetry minęa z... pędzacym pociagiem osobowym
Szlaban się podnis, cięarwka wjechaa i o centymetry minęa z... pędzacym pociagiem osobowym
Foto: archiwum prywatne | Video: archiwum prywatne Mao brakowao, a pociąg uderzyby w cięarwkę
Niewiele brakowao, aby doszo do tragedii na przejedzie kolejowym przy stacji Poznań Wschd. Mimo otwartych rogatek, pociąg osobowy przecią na penej prędkości ulicę św. Michaa. W tym samym czasie na tory wjechaa cięarwka. Centymetry zadecydoway, e oba pojazdy się nie zderzyy. Wszystko widać na nagraniu, ktre dostaliśmy od świadka zdarzenia.

Na nagraniu widać, jak waściciel kamerki podjeda pod zamknięty szlaban na ulicy św. Michaa w Poznaniu. Chwilę pniej przejazdem wolno z wschodniej strony toczy się lokomotywa. Kiedy ta przejeda, rogatki podnoszą się i na torowisko zaczynają wjedać samochody. Wchodzi te pieszy.

Drniczka winna wypadku w Pobiedziskach
8 lat więzienia...
czytaj dalej »
Jako pierwsza wjechaa cięarwka, ktra jednak szybko z torw musiaa uciekać. Do przejazdu, na penej prędkości przejazdowej, niebezpiecznie szybko zblia się pociąg osobowy. Kiedy wjecha na torowisko, dosownie o centymetry miną tira. Na szczęście nikomu nic się nie stao, chocia do tragedii zabrako naprawdę niewiele.

Zawid czowiek?

O ocenę sytuacji poprosiliśmy eksperta, pracującego na co dzień jako dyurny ruchu kolejowego.

- Rogatki przy ul. Św Michaa zostay niedawno zmodernizowane. Znajdujący się przy nich system kamer umoliwia drnikowi znajdującemu się nawet kilka kilometrw dalej obsugiwanie tego przejazdu i śledzenie tego co się na nim dzieje. Zaistniaa sytuacja moga mieć dwie przyczyny. Albo bąd drnika, ktry najzwyczajniej w świecie zapomnia o kolejnym nadjedającym skadzie, albo bąd dyurnego ruchu, ktry nie poda informacji o tym, e krtko po sobie będzie przejedać lokomotywa i skad osobowy - mwi dyurny, ktry woli pozostać anonimowy.

- Awaria urządzeń, na przykad siownikw szlabanu itp. jest raczej wykluczona. W sytuacji awaryjnej dziaa system ktry pozostawia wszystkie urządzenia i sygnalizatory w pozycji zamkniętej - dodaje.

Po godz. 16 do sytuacji odnis się Maciej Dutkiewicz z PKP Polskie Linie Kolejowe. W mailu do redakcji tvn24.pl napisa:

     Pracownikowi obsugującemu rogatki powierzono do czasu wyjaśnienia sprawy obowiązki niezwiązane z bezpieczeństwem ruchu kolejowego. Tu po tym zdarzeniu na miejsce zosta wezwany patrol Stray Ochrony Kolei. Badanie alkomatem wskazao, e pracownik by trzewy. Pracownik wykonuje swoje obowiązki na tym przejedzie od 2008 roku. W zaleności od wynikw postępowania wyjaśniającego pracownikowi groą powane sankcje – nawet zwolnienie z pracy. Dzisiejsze zdarzenie traktujemy z peną stanowczością i odpowiedzialnością. Ju dziś wiemy, e dzisiejszy przypadek będzie tematem cyklicznych cokwartalnych szkoleń przeprowadzanych z 12 tysiącami pracownikw, ktrzy zajmują się na co dzień obowiązkami związanymi z bezpieczeństwem ruchu kolejowego.



2 Data: Grudzien 05 2014 18:27:34
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: J.F. 

Uytkownik "spider"  napisa w wiadomości

Ciepo byo. Nie wiem tylko czy tym manewrem "omijania" nie wyduy sobie drogi ucieczki.

Odruch

http://www.tvn24.pl/poznan,43/pociag-przejechal-przez-otwarty-przejazd-prawie-zderzyl-sie-z-ciezarowka,495283.html
Szlaban się podnis, cięarwka wjechaa i o centymetry minęa z... pędzacym pociagiem osobowym

No coz, nie nauczeni ludzie u nas, ze przed przejazdem przez przejazd trzeba sie zatrzymac, rozejrzec, no i tak sie konczy ... a moze nie trzeba ?
Na kursie nie ucza, w zielone swiatlo tez wierzymy, a nie sprawdzamy czy tam szwagier nie jedzie ...

Tu nie widac - swiatla nadal migaly czy zgasly ?
Maszynista tez moglby troche wczesniej zatrabic przed przejazdem ...

J.

3 Data: Grudzien 05 2014 18:50:13
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: Czesław Wiśniak 

No coz, nie nauczeni ludzie u nas, ze przed przejazdem przez przejazd trzeba sie zatrzymac, rozejrzec, no i tak sie konczy ... a moze nie trzeba ?

Skoro trzeba sie zatrzymyawac, rozgladac itd. to po co te szlabany i wszelkie swiatla na drogach ?

4 Data: Grudzien 05 2014 22:26:43
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: J.F. 

Uytkownik "Czesaw Wiśniak"  napisa w wiadomości

No coz, nie nauczeni ludzie u nas, ze przed przejazdem przez przejazd trzeba sie zatrzymac, rozejrzec, no i tak sie konczy ... a moze nie trzeba ?

Skoro trzeba sie zatrzymyawac, rozgladac itd. to po co te szlabany i wszelkie swiatla na drogach ?

Dla podwojnego zabezpieczenia ?


J.

5 Data: Grudzien 05 2014 23:12:45
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: Czesław Wiśniak 

Skoro trzeba sie zatrzymyawac, rozgladac itd. to po co te szlabany i wszelkie swiatla na drogach ?

Dla podwojnego zabezpieczenia ?


LOL. To chyba za mao.. a moze za duo ?

6 Data: Grudzien 05 2014 19:44:11
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: Shrek 

On 2014-12-05 18:27, J.F. wrote:

No coz, nie nauczeni ludzie u nas, ze przed przejazdem przez przejazd
trzeba sie zatrzymac, rozejrzec, no i tak sie konczy ... a moze nie
trzeba ?

Chyba dalej trzeba. U Niemcw nie zwalniają (ale tam miga chyba biae świato, e wszystko ok). U nas popsuta sygnalizacja wygląda jak "nic nie jedzie". Co akurat przed takimi sytuacjami nie zabezpiecza.

Shrek.

7 Data: Grudzien 05 2014 22:57:18
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: Cavallino 


Uytkownik "J.F."  napisa w wiadomości grup

Uytkownik "spider"  napisa w wiadomości
Ciepo byo. Nie wiem tylko czy tym manewrem "omijania" nie wyduy sobie drogi ucieczki.

Odruch

http://www.tvn24.pl/poznan,43/pociag-przejechal-przez-otwarty-przejazd-prawie-zderzyl-sie-z-ciezarowka,495283.html
Szlaban się podnis, cięarwka wjechaa i o centymetry minęa z... pędzacym pociagiem osobowym

No coz, nie nauczeni ludzie u nas, ze przed przejazdem przez przejazd trzeba sie zatrzymac, rozejrzec, no i tak sie konczy ... a moze nie trzeba ?

Nie trzeba się zatrzymywać..
Ale rozejrzeć się trzeba obowiązkowo - waśnie ze względu na brak automatyzacji przejazdw i takich waśnie drnikw.
Ale znam ten przejazd - to jest przejazd przez tak duo torw, e jak zobaczysz pociąg to ju mu na drodze stoisz.

8 Data: Grudzien 05 2014 23:05:26
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: J.F. 

Uytkownik "Cavallino"  napisa w wiadomości grup
Uytkownik "J.F."  napisa w wiadomości grup

http://www.tvn24.pl/poznan,43/pociag-przejechal-przez-otwarty-przejazd-prawie-zderzyl-sie-z-ciezarowka,495283.html
No coz, nie nauczeni ludzie u nas, ze przed przejazdem przez przejazd trzeba sie zatrzymac, rozejrzec, no i tak sie konczy ... a moze nie trzeba ?

Nie trzeba się zatrzymywać..
Ale rozejrzeć się trzeba obowiązkowo - waśnie ze względu na brak automatyzacji przejazdw i takich waśnie drnikw.

Automatyka tez kiedys zawiedzie.

Ale znam ten przejazd - to jest przejazd przez tak duo torw, e jak zobaczysz pociąg to ju mu na drodze stoisz.

Ale zwyczaju rozgladania to u nas i tak nie ma.

J.

9 Data: Grudzien 05 2014 23:36:21
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: Czesław Wiśniak 

No coz, nie nauczeni ludzie u nas, ze przed przejazdem przez przejazd trzeba sie zatrzymac, rozejrzec, no i tak sie konczy ... a moze nie trzeba ?

Nie trzeba się zatrzymywać..
Ale rozejrzeć się trzeba obowiązkowo - waśnie ze względu na brak automatyzacji przejazdw i takich waśnie drnikw.

Automatyka tez kiedys zawiedzie.

Ale znam ten przejazd - to jest przejazd przez tak duo torw, e jak zobaczysz pociąg to ju mu na drodze stoisz.

Ale zwyczaju rozgladania to u nas i tak nie ma.

Nie ma. Tylko nie piszcie, ze zawsze sie rozglądacie, ale tez nie zawsze jest taka mozliwo.
Tak zginą Janusz Kulig.

10 Data: Grudzien 06 2014 00:29:48
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: Rafał "SP" Gil 

W dniu 2014-12-05 23:36, Czesaw Wiśniak pisze:

Nie ma. Tylko nie piszcie, ze zawsze sie rozglądacie, ale tez
nie zawsze jest taka mozliwo.
Tak zginą Janusz Kulig.

Ja zawsze stopuję i zawsze się zatrzymuję ... a wwczas te skurwysyny z tyu trombiom ...

Zwyczaj pozosta ...
--
Rafa "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Kontakt: Wrocaw +48 71 718 70 90
REKLAMA: Serwis skuterw MOTOPOWER http://www.motopower.pl/

11 Data: Grudzien 05 2014 15:48:00
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor:

W dniu sobota, 6 grudnia 2014 00:29:59 UTC+1 uytkownik Rafa SP Gil napisa:

W dniu 2014-12-05 23:36, Czesaw Winiak pisze:

> Nie ma. Tylko nie piszcie, ze zawsze sie rozgldacie, ale tez
> nie zawsze jest taka mozliwo.
> Tak zgin Janusz Kulig.

Ja zawsze stopuj i zawsze si zatrzymuj ... a wwczas te
skurwysyny z tyu trombiom ...

Zwyczaj pozosta ...
--
Rafa "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Kontakt: Wrocaw +48 71 718 70 90
REKLAMA: Serwis skuterw MOTOPOWER http://www.motopower.pl/

Tez si zatrzymuj nawet jak jestem ktry tam w kolejce i przede mn kilku przejechao bez zatrzymywania si.

12 Data: Grudzien 06 2014 00:55:17
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Fri, 5 Dec 2014 23:36:21 +0100, Czesaw Winiak napisa(a):

No coz, nie nauczeni ludzie u nas, ze przed przejazdem przez przejazd
trzeba sie zatrzymac, rozejrzec, no i tak sie konczy ... a moze nie
trzeba ?

Nie trzeba si zatrzymywa..
Ale rozejrze si trzeba obowizkowo - wanie ze wzgldu na brak
automatyzacji przejazdw i takich wanie drnikw.

Automatyka tez kiedys zawiedzie.

Ale znam ten przejazd - to jest przejazd przez tak duo torw, e jak
zobaczysz pocig to ju mu na drodze stoisz.

Ale zwyczaju rozgladania to u nas i tak nie ma.

Nie ma. Tylko nie piszcie, ze zawsze sie rozgldacie, ale tez nie zawsze
jest taka mozliwo.

Ja zawsze staram si sprawdzi obie strony (czasami nie trzeba si
zatzymywa), chyba e wanie nic nie wida.
Bywa e stoi jaka budka drnika, czy inne poty i budynki, a eby
zobaczy tory na odlego dajc jak szans na reakcj, to ju trzeba
przodem auta sta na szynie.

Tak zgin Janusz Kulig.

Niestety

13 Data: Grudzien 06 2014 19:58:05
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: Myjk 

Sat, 6 Dec 2014 00:55:17 +0100, Tomasz Pyra

Ja zawsze staram się sprawdzić obie strony

To ja widocznie jakiś dziwny jestem, bo nawet jak przez skrzyowania na
zielonym sygnale przejedam (zwaszcza jak ruszam pierwszy ze świate) to
się rozglądam na poprzeczne. To czemu niby się nie rozejrzeć na
przejedzie?

--
Pozdor
Myjk

14 Data: Grudzien 06 2014 21:08:59
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: Czesław Wiśniak 


Ja zawsze staram się sprawdzić obie strony

To ja widocznie jakiś dziwny jestem, bo nawet jak przez skrzyowania na
zielonym sygnale przejedam (zwaszcza jak ruszam pierwszy ze świate)

A jak zwlaszcza nie jestes pierwszy, tylko przejezdzasz z predkoscia 60-80 przez skrzyzowanie na zielonym to tez sie rozgladasz ?:)

15 Data: Grudzien 06 2014 21:30:09
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: RadoslawF 

Dnia 2014-12-06 21:08, Uytkownik Czesaw Wiśniak napisa:


Ja zawsze staram się sprawdzić obie strony

To ja widocznie jakiś dziwny jestem, bo nawet jak przez skrzyowania na
zielonym sygnale przejedam (zwaszcza jak ruszam pierwszy ze świate)

A jak zwlaszcza nie jestes pierwszy, tylko przejezdzasz z predkoscia
60-80 przez skrzyzowanie na zielonym to tez sie rozgladasz ?:)

Ja rozglądam się zawsze. Niezalenie od prędkości z jaką
przejedam. Nie zwalniam i nie staje bez powodu tak jak
opisywa ktoś w tym wątku.


Pozdrawiam

16 Data: Grudzien 06 2014 22:02:28
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: Czesław Wiśniak 

Ja rozglądam się zawsze. Niezalenie od prędkości z jaką
przejedam. Nie zwalniam i nie staje bez powodu tak jak
opisywa ktoś w tym wątku.

Ale po co sie rozgladasz ? Myslisz, ze zdazysz wyhamowac, albo zmienic tor jazdy gdy zobaczysz samochod w ostatniej chwili ?. Ok. dal bys jeszcze rade jesli to jest jakis "wezel" gdzie widocznosc jest 200m w kazda strone i widac auto jadace przecinakiem. Tylko w takich wypadkach to nawet nie trzeba sie rozgladac. W miescie miedzy budynkami nie masz zadnych szans i tylko szyja cie bedzie bolec jak w 0,5 sek bedziesz chcial obejrzec 2 przeciwlegle strony swiata :)
Wracajac do rogatek to tu byscie sie zatrzymywali:?
http://goo.gl/maps/0j47T

17 Data: Grudzien 07 2014 00:31:03
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: Shrek 

On 2014-12-06 22:02, Czesaw Wiśniak wrote:

Wracajac do rogatek to tu byscie sie zatrzymywali:?
http://goo.gl/maps/0j47T

Zatrzyma - pewnie nie. Zwolni i rozejrza - jak najbardziej. Podejrzewam, e większo wypadkw zdarza się waśnie na mao uczęszczanych liniach jednotorowych, niezelektryfikowanych, gdzie zazwyczaj nic nie jedzi. Syndrom "linii jednotorowej bez druta". Na ktrymś przejedzie wisiaa nawet tabliczka "jedzimy rzadko, ale trafiamy celnie";).

Podejrzewam, e  twoje pytanie wiąe się z tym, e tą linią fizycznie nic nie jedzi. I owszem powinny być tam pozdejmowane krzye świętego Andrzeja. Ale ja jadąc droga nie mam wiedzy, e kilometr dalej z dwch stron nie ma torw, więc _zwaszcza_ przed takimi niestrzeonymi przejazdami szczeglnie uwaam.

Shrek.

18 Data: Grudzien 07 2014 16:56:00
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: J.F. 

Dnia Sun, 07 Dec 2014 00:31:03 +0100, Shrek napisa(a):

On 2014-12-06 22:02, Czesaw Winiak wrote:
Wracajac do rogatek to tu byscie sie zatrzymywali:?
http://goo.gl/maps/0j47T

Zatrzyma - pewnie nie. Zwolni i rozejrza - jak najbardziej.

Za pierwsym razem pewnie tak - bo nie wiadomo jakie dziury :-)

Podejrzewam, e wikszo wypadkw zdarza si wanie na mao
uczszczanych liniach jednotorowych, niezelektryfikowanych, gdzie
zazwyczaj nic nie jedzi. Syndrom "linii jednotorowej bez druta". Na
ktrym przejedzie wisiaa nawet tabliczka "jedzimy rzadko, ale
trafiamy celnie";).

Obawiam sie ze jest odwrotnie - powyszze rzadko uzywane i ostroznie
przez samych maszynistow.
A wiekszosc to bedzie tam, gdzie kierowcy nie patrza, bo zapory
podniesione. Choc na tych bez zapor tez nie patrza ... ale pociagow
tam malo i STOP moze stac.

A jednak nie - myle sie, statystyki mowia ze wiecej na niestrzezonych.
Co roku kilkadziesiat.

J.

19 Data: Grudzien 07 2014 17:09:37
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: Shrek 

On 2014-12-07 16:56, J.F. wrote:

Obawiam sie ze jest odwrotnie - powyszze rzadko uzywane i ostroznie
przez samych maszynistow.

Nie wydaje mi si - jak maj prdko szlakow 80km/h i brak "sieranta" z ograniczeniem do 20 to jad 80%.

A jednak nie - myle sie, statystyki mowia ze wiecej na niestrzezonych.
Co roku kilkadziesiat.

No wanie ponad dwu i pkrotnie wicej - i myl, e sporo z nich jest wanie na zasadzie "panie tu ostani pocig to p roku temu przejedza". I czciowo winne jest temu oznakowanie - jeli linia nie jest w regularnej eksploatacji, to krzye w Andrzeja  i _zwaszcza_ stopy powinny by pozdejmowane. Tak eby ludzie wiedzieli, e jest stop - moe si trafi pocig.

Shrek.

20 Data: Grudzien 09 2014 11:16:48
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: SW3 

W dniu 07.12.2014 o 17:09 Shrek  pisze:

Nie wydaje mi si - jak maj prdko szlakow 80km/h i brak "sieranta"  z ograniczeniem do 20 to jad 80%.

A mog nie mie sieranta jeli przejazd jest niestrzeony a widoczno  kiepska? Zdaje mi si, e nie.
Natomiast na strzeonych pocig moe jecha szybko (no bo strzeony) a  widoczno czsto jest bardzo marna (zwykle w jednym rogu tu przy torach  i przy drodze stoi budka drnika) tak, e nawet wjedanie z prdkoci  0,1km/h nie gwarantuje bezpieczestwa a jedynie, e uderzenie bdzie w  przd a nie w drzwi (za to znaczco wydua czas przebywania na torach  wic nie wiem czy sumarycznie zwiksza bezpieczestwo).

--
SW3
-- --
Pastwo to wielka fikcja, dziki ktrej kady usiuje y kosztem innych.  /Bastiat

21 Data: Grudzien 09 2014 19:08:40
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: Shrek 

On 2014-12-09 11:16, SW3 wrote:

W dniu 07.12.2014 o 17:09 Shrek  pisze:

Nie wydaje mi si - jak maj prdko szlakow 80km/h i brak
"sieranta" z ograniczeniem do 20 to jad 80%.

A mog nie mie sieranta jeli przejazd jest niestrzeony a widoczno
kiepska? Zdaje mi si, e nie.

Zdefiniuj kiepska - jak jest (ostatnio by) trjkt widocznoci to jak najbardziej moe by bez sieranta. A e w praktyce ch... wida bo krzakami zaroso to inna sprawa. Ale ja nie o tym, a o tym, e ludzie generalnie przed wieloma przejazdami nie zwalniaj, bo "wiedz", e tu nic nie jedzi. I nie sposb na swj sposb ich rozumie, skoro zadaj si przejazdy z krzyami witego Andrzeja, stopem, tylko szyn 20 metrw od przejazdu brakuje.

Shrek.

22 Data: Grudzien 07 2014 17:27:03
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: Czesaw Winiak 


Zatrzyma - pewnie nie. Zwolni i rozejrza - jak najbardziej.

Za pierwsym razem pewnie tak - bo nie wiadomo jakie dziury :-)

Hehe, dokadnie :) Linia obecnie nieczynna
Nie radze tam nikomu sie zatrzymywac albo mocno zwalniac jesli na plecach ma sie TiRa, bo jak wiadomo to szlak tirow. Dzisiaj niedaleko zginelo tam w swoim dwoch otyszy.

Obawiam sie ze jest odwrotnie - powyszze rzadko uzywane i ostroznie
przez samych maszynistow.

Np.: na tych przejazdach pociag zwalnia do 5-10km/h i maszynista rozglada sie czy ktos mu na tor nie wiezdza :)
http://goo.gl/maps/Vlf6D
http://goo.gl/maps/tpKIU
http://goo.gl/maps/FZbKU

A wiekszosc to bedzie tam, gdzie kierowcy nie patrza, bo zapory
podniesione. Choc na tych bez zapor tez nie patrza ... ale pociagow
tam malo i STOP moze stac.

A jednak nie - myle sie, statystyki mowia ze wiecej na niestrzezonych.
Co roku kilkadziesiat.

Nie jest dziwne, bo prawda jest taka, ze zeby zostac zmiecionym przez pociag przy podniesionych rogatkach to jak trafic w totka.

23 Data: Grudzien 07 2014 17:50:38
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: J.F. 

Dnia Sun, 7 Dec 2014 17:27:03 +0100, Czesaw Winiak napisa(a):

A wiekszosc to bedzie tam, gdzie kierowcy nie patrza, bo zapory
podniesione. Choc na tych bez zapor tez nie patrza ... ale pociagow
tam malo i STOP moze stac.

A jednak nie - myle sie, statystyki mowia ze wiecej na niestrzezonych.
Co roku kilkadziesiat.

Nie jest dziwne, bo prawda jest taka, ze zeby zostac zmiecionym przez pociag
przy podniesionych rogatkach to jak trafic w totka.

Az tak rzadkie to nie, bo w 2013 na niestrzezonych przejazdach bylo 71
wypadkow, w tym 29 smiertelnych, a na strzezonych 18 /4 .
W 2010 odpowiednio 59, 18, 32, 15.

Ciekawe czy ujmuja pieszych ... pewnie tak, bo na drodze jednak ...

W dodatku niefrasobliwosc niektorych kierowcow jest spora - zapory im
nie przeszkadzaja, choc moze sie okazac ze oni wypadkow nie maja.

J.

24 Data: Grudzien 10 2014 09:48:45
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: Tadeusz 

W dniu 2014-12-07 o 17:50, J.F. pisze:

Az tak rzadkie to nie, bo w 2013 na niestrzezonych przejazdach bylo 71
wypadkow, w tym 29 smiertelnych, a na strzezonych 18 /4 .

a najwaniejsze w tym jest: ilu z tych 18 wjechao na przejazd przy opuszczonych lub ju opuszczanych zaporach?
obstawiam, e co najmniej 17...

--
pozdrawiam
Tadeusz

25 Data: Grudzien 10 2014 10:08:11
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: Czesaw Winiak 

Az tak rzadkie to nie, bo w 2013 na niestrzezonych przejazdach bylo 71
wypadkow, w tym 29 smiertelnych, a na strzezonych 18 /4 .

a najwaniejsze w tym jest: ilu z tych 18 wjechao na przejazd przy opuszczonych lub ju opuszczanych zaporach?
obstawiam, e co najmniej 17...

Tak jest.

26 Data: Grudzien 10 2014 12:42:27
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: J.F. 

Uytkownik "Tadeusz"  napisa w wiadomoci
W dniu 2014-12-07 o 17:50, J.F. pisze:

Az tak rzadkie to nie, bo w 2013 na niestrzezonych przejazdach bylo 71
wypadkow, w tym 29 smiertelnych, a na strzezonych 18 /4 .

a najwaniejsze w tym jest: ilu z tych 18 wjechao na przejazd przy opuszczonych lub ju opuszczanych zaporach?
obstawiam, e co najmniej 17...

Byc moze, ale jak widac - kolei tez sie zdarzaja bledy ...

J.

27 Data: Grudzien 07 2014 18:04:00
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: Shrek 

On 2014-12-07 17:27, Czesaw Winiak wrote:

Np.: na tych przejazdach pociag zwalnia do 5-10km/h i maszynista
rozglada sie czy ktos mu na tor nie wiezdza :)
http://goo.gl/maps/Vlf6D
http://goo.gl/maps/tpKIU
http://goo.gl/maps/FZbKU

Nie - nie zwalnia - pocig tam przejedza 20 na godzin, bo taka jest jego prdko rozkadowa:P

I i tak to nie pomaga, bo na tym ostatnim chyba ze dwa lata temu kto wjecha... w pociag.

Shrek.

28 Data: Grudzien 07 2014 19:52:26
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: Czesaw Winiak 

Nie - nie zwalnia - pocig tam przejedza 20 na godzin, bo taka jest jego prdko rozkadowa:P

I i tak to nie pomaga, bo na tym ostatnim chyba ze dwa lata temu kto wjecha... w pociag.

A i owszem , czasem nawet potrafi tak zwolnic przy przejezdzie, ze idac moglbys wsiasc :P
Bylem swiadkiem nie raz.

29 Data: Grudzien 07 2014 20:38:30
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: Shrek 

On 2014-12-07 19:52, Czesaw Winiak wrote:

Nie - nie zwalnia - pocig tam przejedza 20 na godzin, bo taka jest
jego prdko rozkadowa:P

I i tak to nie pomaga, bo na tym ostatnim chyba ze dwa lata temu kto
wjecha... w pociag.

A i owszem , czasem nawet potrafi tak zwolnic przy przejezdzie, ze idac
moglbys wsiasc :P
Bylem swiadkiem nie raz.

One czsto tak po prostu jedz - nie tylko na przejazdach:P

Shrek.

30 Data: Grudzien 07 2014 23:55:46
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: Czesaw Winiak 


Nie - nie zwalnia - pocig tam przejedza 20 na godzin, bo taka jest
jego prdko rozkadowa:P

I i tak to nie pomaga, bo na tym ostatnim chyba ze dwa lata temu kto
wjecha... w pociag.

Dobrze, ze nie pociag w niego :)

A i owszem , czasem nawet potrafi tak zwolnic przy przejezdzie, ze idac
moglbys wsiasc :P
Bylem swiadkiem nie raz.

One czsto tak po prostu jedz - nie tylko na przejazdach:P

Musisz sie w koncu zdecydowac. Czy nie zwalniaja i  jezdza rozkladowe 20 czy jednak "tak po prostu" zwalniaja. ?
A moze lepiej juz nie trolluj.

31 Data: Grudzien 08 2014 06:38:43
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: Shrek 

On 2014-12-07 23:55, Czesaw Winiak wrote:

One czsto tak po prostu jedz - nie tylko na przejazdach:P

Musisz sie w koncu zdecydowac. Czy nie zwalniaja i  jezdza rozkladowe 20
czy jednak "tak po prostu" zwalniaja. ?
A moze lepiej juz nie trolluj.

Ja pierdole - czy ty wszdzie troli widzisz?

Shrek.

32 Data: Grudzien 08 2014 20:15:48
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: __Maciek 

Sun, 07 Dec 2014 18:04:00 +0100 Shrek  napisa:

I i tak to nie pomaga, bo na tym ostatnim chyba ze dwa lata temu kto
wjecha... w pociag.

Ze dwa lata temu moe te, ale ostatnio to w lipcu br.:
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,wywrotka-uderzyla-w-pociag-kierowca-zakleszczony-lokomotywa-wykolejona,128803.html
http://kontakt24.tvn24.pl/wywrotka-uderzyla-w-pociag-towarowy,128806.html

Tak z 90% kierowcw przez ten przejazd po prostu przejeda pen
prdkoci bez jakiegokolwiek rozgldania si czy tym bardziej
zwalniania. Kwesti czasu jest kiedy trafi si nastpny
"szczliwiec"...

33 Data: Grudzien 07 2014 15:20:43
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: RadoslawF 

Dnia 2014-12-06 22:02, Uytkownik Czesaw Wiśniak napisa:

Ja rozglądam się zawsze. Niezalenie od prędkości z jaką
przejedam. Nie zwalniam i nie staje bez powodu tak jak
opisywa ktoś w tym wątku.

Ale po co sie rozgladasz ? Myslisz, ze zdazysz wyhamowac, albo zmienic
tor jazdy gdy zobaczysz samochod w ostatniej chwili ?. Ok. dal bys
jeszcze rade jesli to jest jakis "wezel" gdzie widocznosc jest 200m w

Bo zawsze jest moliwo e jednak zobaczę kogoś na tyle wcześnie e
zdąę zareagować. Jak będę jak większo kretynw patrzy tylko
przed siebie na zielone świato to taką szansą stracę.
Stwierdzenie e u blacharza na placu co drugi to ten co mia
pierwszeństwo czy zielone to dla jednych dowcip a dla mądrych
informacja. To w ktrej grupie ty będziesz zaley tylko od
ciebie.


Pozdrawiam

34 Data: Grudzien 09 2014 11:22:06
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: SW3 

W dniu 07.12.2014 o 15:20 RadoslawF  pisze:

Bo zawsze jest moliwo e jednak zobacz kogo na tyle wczenie e
zd zareagowa.

Rozgldasz si (na wszelki wypadek) ale nie gwarantuje to, e wszystko  zobaczysz, nie zachowujesz sie tak, jak przy wjedaniu na drog z  pierwszestwem.

--
SW3
-- --
Pastwo to wielka fikcja, dziki ktrej kady usiuje y kosztem innych.  /Bastiat

35 Data: Grudzien 09 2014 17:41:08
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: RadoslawF 

Dnia 2014-12-09 11:22, Uytkownik SW3 napisa:

Bo zawsze jest moliwo e jednak zobaczę kogoś na tyle wcześnie e
zdąę zareagować.

Rozglądasz się (na wszelki wypadek) ale nie gwarantuje to, e wszystko
zobaczysz, nie zachowujesz sie tak, jak przy wjedaniu na drogę z
pierwszeństwem.

Mam świadomo e nie gwarantuje, ale nie chodzi mi o gwarancje
a o zwiększenie swojej szansy w momencie kiedy trafię na
idiotę ktremu się spieszy i wpycha się na "pno fioletowym".


Pozdrawiam

36 Data: Grudzien 09 2014 11:03:04
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: SW3 

W dniu 06.12.2014 o 22:02 Czesaw Winiak  pisze:

Wracajac do rogatek to tu byscie sie zatrzymywali:?
http://goo.gl/maps/0j47T

Zwyky przejazd niestrzeony, widoczno nienajgorsza.

--
SW3
-- --
Pastwo to wielka fikcja, dziki ktrej kady usiuje y kosztem innych.  /Bastiat

37 Data: Grudzien 09 2014 10:57:41
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: masti 

SW3 wrote:

W dniu 06.12.2014 o 22:02 Czesaw Winiak  pisze:

Wracajac do rogatek to tu byscie sie zatrzymywali:?
http://goo.gl/maps/0j47T

Zwyky przejazd niestrzeony, widoczno nienajgorsza.



tu te jest taki zwyky z ruchem raz na ruski rok w obszrze zabudowanym
A i tak wywrotka wyja pocig z szyn

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lk gruntu! -Chyba wysokoci?
-Wiem co mwi. To grunt zabija!" T.Pratchett

38 Data: Grudzien 09 2014 13:52:17
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: Czesaw Winiak 

tu te jest taki zwyky z ruchem raz na ruski rok w obszrze zabudowanym
A i tak wywrotka wyja pocig z szyn

Tak, ale w tym wypadku to kierowca wywrotki, az za dobrze widzial te spalinowke :)

39 Data: Grudzien 09 2014 19:10:56
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: Shrek 

On 2014-12-09 11:57, masti wrote:


tu te jest taki zwyky z ruchem raz na ruski rok w obszrze zabudowanym

Wbrew pozorom tam co kilka razy na tydzie chyba jedzi.

Shrek.

40 Data: Grudzien 06 2014 21:10:38
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: J.F. 

Dnia Sat, 6 Dec 2014 19:58:05 +0100, Myjk napisa(a):

Sat, 6 Dec 2014 00:55:17 +0100, Tomasz Pyra
Ja zawsze staram si sprawdzi obie strony
To ja widocznie jaki dziwny jestem, bo nawet jak przez skrzyowania na
zielonym sygnale przejedam (zwaszcza jak ruszam pierwszy ze wiate) to
si rozgldam na poprzeczne. To czemu niby si nie rozejrze na
przejedzie?

A jak zielone sie juz pali ?
Czyli zblizasz sie do przejazdu o otwartych rogatkach ... ewentualnie
sie wlasnie podniosly, ale jestes n-ty w kolejce ...

J.

41 Data: Grudzien 07 2014 18:14:42
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: Myjk 

Sat, 6 Dec 2014 21:10:38 +0100, J.F.

To ja widocznie jakiś dziwny jestem,
bo nawet jak przez skrzyowania na
zielonym sygnale przejedam
A jak zielone sie juz pali ?

Przecie napisaem - te. ZAWSZE patrzę w poprzeczne.

--
Pozdor
Myjk

42 Data: Grudzien 07 2014 01:09:52
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Sat, 6 Dec 2014 19:58:05 +0100, Myjk napisa(a):

Sat, 6 Dec 2014 00:55:17 +0100, Tomasz Pyra

Ja zawsze staram si sprawdzi obie strony

To ja widocznie jaki dziwny jestem, bo nawet jak przez skrzyowania na
zielonym sygnale przejedam (zwaszcza jak ruszam pierwszy ze wiate) to
si rozgldam na poprzeczne.

Na wielu (wikszoci?) skrzyowa, eby pozostawi sobie moliwo
uniknicia ewentualnego zderzenia, wymagaoby to zatrzymania si przed
skrzyowaniem.
Chyba e "rozgldam" oznacza tylko popatrzenie w celu eby wiedzia co Ci
rozjechao - tak to pewnie wikszo kierowcw rzuca okiem w prawo czy
lewo.
Tyle e jak zobaczysz tam ciarwk napierajc 90, to bdzie po zawodach.

43 Data: Grudzien 07 2014 18:18:45
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: Myjk 

Sun, 7 Dec 2014 01:09:52 +0100, Tomasz Pyra

Na wielu (większości?) skrzyowań, eby pozostawić sobie moliwo
uniknięcia ewentualnego zderzenia, wymagaoby to zatrzymania się przed
skrzyowaniem.

Jak mam wątpliwości co do zachowania kierowcy z poprzecznej, to odejmuję
gaz. Jak dalej mam wątpliwości, to zaczynam hamować. Jak widzę e koleś
wbija na skrzyowanie to się zatrzymuje, choćby i on mia się w ostatniej
chwili zatrzymać. Takie zachowanie jest zaipsane w PORD i generalnie w
dupie mam e sobie jakieś czereśniaki pomyślą, e bojaliwy jestem. Takich
niebojaliwych to peno na cmentarzach ley.

--
Pozdor
Myjk

44 Data: Grudzien 07 2014 19:21:26
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: Shrek 

On 2014-12-07 18:18, Myjk wrote:

Jak mam wątpliwości co do zachowania kierowcy z poprzecznej, to odejmuję
gaz. Jak dalej mam wątpliwości, to zaczynam hamować. Jak widzę e koleś
wbija na skrzyowanie to się zatrzymuje, choćby i on mia się w ostatniej
chwili zatrzymać. Takie zachowanie jest zaipsane w PORD i generalnie w
dupie mam e sobie jakieś czereśniaki pomyślą, e bojaliwy jestem. Takich
niebojaliwych to peno na cmentarzach ley.

Wszystko fajnie, tylko e jak napisa Tomek - w praktyce tak się nie da - zamy, e jedzies przepisowe 50. Droga hamowania to ze 25 metrw. Teraz we google maps, cofnij się 25m od przeciętnego skrzyowania i opisz co widzisz na poprzecznej. We pod uwagę, e ci co mają w dupie świata 50 zwykle nie jedzą - powiedzmy 70. Ty jadąc 50km/g 2 5 metrw przejdziesz w niecae 2 sekundy. Twj przeciwnik jadąc 70 w tym czasie zrobi 40 metrw.

I teraz powiedz czy 25 metrw od przeciętnego skrzyowania widzisz 40 metrw drogi poprzecznej - jak nie to twoja teoria jest tylko tym co _chciabyś_ zrobić, ale się nie da.

Shrek.

45 Data: Grudzien 07 2014 20:52:30
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: Myjk 

Sun, 07 Dec 2014 19:21:26 +0100, Shrek

I teraz powiedz czy 25 metrw od przeciętnego skrzyowania widzisz 40
metrw drogi poprzecznej

Widzę. Jak nie widzę, to odpuszczam gaz na tyle, aby w razie konieczności
mc wyhamować. PORD nakada na mnie taki obowiązek, dlatego zapierdalacze
mogą mnie cmoknąć w pompkę. Jeśli jednak widzę, a w większości wypadkw
jednak widać co się dzieje przy skrzyowaniu (bo drogowcy te dbają o
odpowiednie ograniczenia i znaki w miejscach z ograniczoną widocznością),
to widzę te szybko poruszający się pojazd, ktry w danym miejscu ju dawno
powinien zwalniać, a jednak z jakichś przyczyn nie robi tego.

Tu masz przykad jak obserwowanie poprzecznej przy ruszaniu ze świate
pomogo uniknąć kolizji: http://youtu.be/VSjcZb2wSqM Pojazd na prawym pasie
wiadać te obserwowa co się dzieje na skrzyowaniu, bo pomimo e ruszy
moment wcześniej ni ja, to i wcześniej odpuści widząć kolesia co
najwidoczniej nie ma zamiaru się zatrzymać.

Z kolei ze 3 lata temu wracaliśmy rodziną z Francji, przejechaem 95% trasy
sam, ale na katowickiej ju musiaem oddać kko onie. Nie zdąyem
zamknąć oczu jak ona chciaa wjechać na skrzyowanie na czerwieni (po
prostu się zawiesia) -- koleś z poprzecznej się zatrzyma widząc sytuację.
Żona sotatecznie po moim "zapytaniu" czemu na czerwonym jedzie,
zahamowaa. Ale gdyby nie, to ktoś za nią "pomyśla" dzięki odpowiednio
skonstruowanemu PORD. Więc to nie jest jakieś wyjątkowe zachowanie, tylko
prawidowe zachowanie kadego normalnego kierowcy.

Ci co twierdzą, e się nie da i jest to bezcelowe to mają najczęściej
dzwony i potem muszą się ganiać po sądach albo wprost lądują na cmentarzach
i wtedy mają święty spokj.

--
Pozdor
Myjk

46 Data: Grudzien 07 2014 23:30:09
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Sun, 7 Dec 2014 20:52:30 +0100, Myjk napisa(a):

Sun, 07 Dec 2014 19:21:26 +0100, Shrek

I teraz powiedz czy 25 metrw od przecitnego skrzyowania widzisz 40
metrw drogi poprzecznej

Widz. Jak nie widz, to odpuszczam gaz na tyle, aby w razie koniecznoci
mc wyhamowa. PORD nakada na mnie taki obowizek, dlatego zapierdalacze
mog mnie cmokn w pompk.

Wracajc akurat przez trjmiasto, korzystajc z zerowego ruchu, porobiem
sobie eksperymenty.
eby mie widoczno wystarczajc do uniknicia zderzenia praktycznie w
kadej sytuacji kiedy kto przejedzie na czerwonym (zakadajc prdkoci
rzdu 100km/h), na wikszoci skrzyowa trzeba si zatrzyma do zera przed
poprzeczn jezdni i rozejrze w lewo i w prawo.
Dokadnie tak samo jak wyjedajc z drogi podporzdkowanej - mao jest
skrzyowa ktre mona przejecha choby dozwolone 50km/h.
Na niektrych (takie wiksze z dobr widocznoci, ktre dodatkowo dobrze
si zna) wystarczy zwolni do 20-30km/h.

Tu masz przykad jak obserwowanie poprzecznej przy ruszaniu ze wiate
pomogo unikn kolizji: http://youtu.be/VSjcZb2wSqM

To jest dokadnie to o czym mwi - due skrzyowanie, dobra widoczno,
tylko jedna strona do obserwacji, jedziesz 18km/h i wtedy dasz rad.
Jadc 30km/h raczej jeste bez szans w takiej sytuacji.

Ci co twierdz, e si nie da i jest to bezcelowe to maj najczciej
dzwony i potem musz si gania po sdach albo wprost lduj na cmentarzach
i wtedy maj wity spokj.

Nie jest to bezcelowe, bo oczywicie kade popatrzenie zwiksza szans e
zauway si zagroenie szybciej i zawsze szybciej reagujc zwisza si
szans na to e uda si unikn zderzenia.
Natomiast mimo wszystko warto te podej rzetelnie do ogranicze metody,
bo takich co to "myleli e umiej unikn zagroenia" te na cmentarzach
peno.

47 Data: Grudzien 08 2014 06:41:18
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: Shrek 

On 2014-12-07 20:52, Myjk wrote:

I teraz powiedz czy 25 metrw od przeciętnego skrzyowania widzisz 40
metrw drogi poprzecznej

Widzę.

Gratulację.

Jak nie widzę, to odpuszczam gaz na tyle, aby w razie konieczności
mc wyhamować.

Zwalniasz przed skrzyowanianimi do 20?

PORD nakada na mnie taki obowiązek,

Troszkę nadinterpretowujesz.

48 Data: Grudzien 09 2014 19:35:39
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: Myjk 

Mon, 08 Dec 2014 06:41:18 +0100, Shrek

PORD nakada na mnie taki obowiązek,
Troszkę nadinterpretowujesz.

Co konkretnie? Art. 3/4.?

--
Pozdor
Myjk

49 Data: Grudzien 09 2014 19:45:47
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: Shrek 

On 2014-12-09 19:35, Myjk wrote:

Mon, 08 Dec 2014 06:41:18 +0100, Shrek

PORD nakada na mnie taki obowiązek,
Troszkę nadinterpretowujesz.

Co konkretnie? Art. 3/4.?

Nic konkretnie nie nakada na ciebie obowiązku zatrzymania się przed skrzyowaniem, w celu sprawdzenia czy ktoś nie tnie na czerwonym. Inna sprawa jak masz powody domniemywać, e tak akurat jest. W normalnych warunkach takiego obowiązku PoRD na ciebie nie nakada.

Shrek.

50 Data: Grudzien 09 2014 20:26:19
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: Myjk 

Tue, 09 Dec 2014 19:45:47 +0100, Shrek

PORD nakada na mnie taki obowiązek,
Troszkę nadinterpretowujesz.
Co konkretnie? Art. 3/4.?
Nic konkretnie nie nakada na ciebie obowiązku
zatrzymania się przed skrzyowaniem,

Gdzie napiasem, e PORD nakada obowiązek zatrzymania się przed
skrzyowaniem? Widzę, e teraz Ty zgodniaeś i chcesz mnie na się
poreć... :P

--
Pozdor
Myjk

51 Data: Grudzien 09 2014 20:32:54
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: Shrek 

On 2014-12-09 20:26, Myjk wrote:

Co konkretnie? Art. 3/4.?
Nic konkretnie nie nakada na ciebie obowiązku
zatrzymania się przed skrzyowaniem,

Gdzie napiasem, e PORD nakada obowiązek zatrzymania się przed
skrzyowaniem? Widzę, e teraz Ty zgodniaeś i chcesz mnie na się
poreć... :P

Tu:

"
Widzę. Jak nie widzę, to odpuszczam gaz na tyle, aby w razie konieczności
mc wyhamować. PORD nakada na mnie taki obowiązek, dlatego zapierdalacze
mogą mnie cmoknąć w pompkę."

Żeby w ogarnąć sytuację na większości skrzyowań pod kątem "zapierdalacza na czerwonym" musiabyś się w praktyce zaorzymać, albo mieć supermoc polegającą na widzeniu przez przeszkody i analizowaniu ruchu z mocą komputera radaru balistycznego.

Shrek.

52 Data: Grudzien 09 2014 20:38:10
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: Tom N 

Shrek w


On 2014-12-09 20:26, Myjk wrote:
[...]
Widz, e teraz Ty zgodniae i chcesz mnie na si pore...

Tu:

[...]

Niestety cos si Myjku stao z gow:

"Przejazd przez skrzyowanie, bo tak naley rozumie pokonywanie ronda
[...] nie jest adnym skrtem!"

"na skrzyowaniu z ZASADY kierunki si PRZECINAJ, zatem skrzyowanie suy
gwnie do zmiany kierunku"


--
'Tom N'

53 Data: Grudzien 09 2014 22:08:38
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: Myjk 

Tue, 9 Dec 2014 20:38:10 +0100, Tom N

Niestety cos się Myjku stao z gową:

Prawda. Trolle znowu zaatakoway.

--
Pozdor
Myjk

54 Data: Grudzien 09 2014 21:57:05
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: Myjk 

Tue, 09 Dec 2014 20:32:54 +0100, Shrek

Tu:
"
Widzę. Jak nie widzę, to odpuszczam gaz na tyle, aby w razie konieczności
mc wyhamować. PORD nakada na mnie taki obowiązek, dlatego zapierdalacze
mogą mnie cmoknąć w pompkę."

Warunek: w razie konieczności.
I tak, PORD nakazuje zaniechanie jazdy W RAZIE KONIECZNOŚCI.
 
Żeby w ogarnąć sytuację na większości skrzyowań
pod kątem "zapierdalacza na czerwonym" musiabyś
się w praktyce zaorzymać,

To ju sobie dorobieś, bo ja się nie muszę zatrzymywać eby ogarnąć
sytuację na skrzyowaniu -- ogarniam sytuację tyle ile mogę aby w razie
konieczności zahamować w celu uniknięcia ew. kolizji do cakowitego
zatrzymania wącznie. Innymi sowy, ZAWSZE patrzę w poprzeczne i jestem
gotw do zaniechania jazdy, a nie zawsze się zatrzymuję.

albo mieć supermoc polegającą na widzeniu przez przeszkody
i analizowaniu ruchu z mocą komputera radaru balistycznego.

Skoro na większości, to podaj konkretny przykad skrzyowania -- bo nie
chce mi się wchodzić po raz kolejny w opary absurdu, ebyś mnie potem
prbowa uć przez dwa dni. :P Wg mnie w większości przypadkw MOŻNA
obserwować poprzeczne, tam gdzie nie mona tego zrobić stoi A-7 albo B-20.

--
Pozdor
Myjk

55 Data: Grudzien 09 2014 23:00:04
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: Shrek 

On 2014-12-09 21:57, Myjk wrote:

Widzę. Jak nie widzę, to odpuszczam gaz na tyle, aby w razie konieczności
mc wyhamować. PORD nakada na mnie taki obowiązek, dlatego zapierdalacze
mogą mnie cmoknąć w pompkę."

Warunek: w razie konieczności.
I tak, PORD nakazuje zaniechanie jazdy W RAZIE KONIECZNOŚCI.

PoRD nie nakazuje ci zatrzymywać się na wypadek zapierdalacza, jak masz zielone świato. NIe koloryzuj.

Żeby w ogarnąć sytuację na większości skrzyowań
pod kątem "zapierdalacza na czerwonym" musiabyś
się w praktyce zaorzymać,

To ju sobie dorobieś, bo ja się nie muszę zatrzymywać eby ogarnąć
sytuację na skrzyowaniu

Szacunek. Ja nie mogę tego o sobie powiedzieć. Dziś nawet z ciekawości prbowaem, na okoliczno, e moe jednak się da, tylko mi się nie chcę. Nie da razy.

-- ogarniam sytuację tyle ile mogę aby w razie
konieczności zahamować w celu uniknięcia ew. kolizji do cakowitego
zatrzymania wącznie. Innymi sowy, ZAWSZE patrzę w poprzeczne i jestem
gotw do zaniechania jazdy, a nie zawsze się zatrzymuję.

Czyli zawsze, czy w razie konieczności?

albo mieć supermoc polegającą na widzeniu przez przeszkody
i analizowaniu ruchu z mocą komputera radaru balistycznego.

Skoro na większości, to podaj konkretny przykad skrzyowania -- bo nie
chce mi się wchodzić po raz kolejny w opary absurdu, ebyś mnie potem
prbowa uć przez dwa dni. :P Wg mnie w większości przypadkw MOŻNA
obserwować poprzeczne, tam gdzie nie mona tego zrobić stoi A-7 albo B-20.

Ale my rozmawiamy o _światach_ w szczeglności zielonych, a nie A-7 i B-20.

Shrek.

56 Data: Grudzien 09 2014 23:15:07
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: Myjk 

Tue, 09 Dec 2014 23:00:04 +0100, Shrek

Widzę. Jak nie widzę, to odpuszczam gaz na tyle, aby w razie konieczności
mc wyhamować. PORD nakada na mnie taki obowiązek, dlatego zapierdalacze
mogą mnie cmoknąć w pompkę."
Warunek: w razie konieczności.
I tak, PORD nakazuje zaniechanie jazdy W RAZIE KONIECZNOŚCI.
PoRD nie nakazuje ci zatrzymywać się na wypadek zapierdalacza,

Znowu sobie coś dorobieś, tym razem o zapierdalaczu.
Nakazuje zaniechać jazdy jeśli moe to doprowadzić do kolizji.

jak masz zielone świato. NIe koloryzuj.

Zielony sygnalizator nie odwouje Art. 3/4 PORD. Zapytaj anacrona. :P
 
Żeby w ogarnąć sytuację na większości skrzyowań
pod kątem "zapierdalacza na czerwonym" musiabyś
się w praktyce zaorzymać,
To ju sobie dorobieś, bo ja się nie muszę zatrzymywać eby ogarnąć
sytuację na skrzyowaniu
Szacunek. Ja nie mogę tego o sobie powiedzieć. Dziś nawet z ciekawości
prbowaem, na okoliczno, e moe jednak się da, tylko mi się nie
chcę. Nie da razy.

Ktoś ci prbowa wjechać na czerwieni pod koa?
C za nietypowy zbieg okoliczności.

-- ogarniam sytuację tyle ile mogę aby w razie
konieczności zahamować w celu uniknięcia ew. kolizji do cakowitego
zatrzymania wącznie. Innymi sowy, ZAWSZE patrzę w poprzeczne i jestem
gotw do zaniechania jazdy, a nie zawsze się zatrzymuję.
Czyli zawsze, czy w razie konieczności?

Stary, jaśniej się ju nie da napisać. Zawsze sprawdzam, zatrzymuję się w
razie konieczności, jeśli mam podejrzenie, e ktoś mg nie zauwayć
czerwieni/znaku dla swojego kierunku ruchu. Jedną sytuację nagraem i ci
pokazaem. Od tamtej chwili nie miaem konieczności zwalniania czy
zatrzymania się w celu uniknięcia kolizji.
 
albo mieć supermoc polegającą na widzeniu przez przeszkody
i analizowaniu ruchu z mocą komputera radaru balistycznego.
Skoro na większości, to podaj konkretny przykad skrzyowania -- bo nie
chce mi się wchodzić po raz kolejny w opary absurdu, ebyś mnie potem
prbowa uć przez dwa dni. :P Wg mnie w większości przypadkw MOŻNA
obserwować poprzeczne, tam gdzie nie mona tego zrobić stoi A-7 albo B-20.
Ale my rozmawiamy o _światach_ w szczeglności zielonych,
a nie A-7 i B-20.

No więc poka mi takie problematyczne skrzyowania, skoro jest ich multum.

--
Pozdor
Myjk

57 Data: Grudzien 10 2014 07:07:08
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: Shrek 

On 2014-12-09 23:15, Myjk wrote:

Zielony sygnalizator nie odwouje Art. 3/4 PORD.

Art 3/4 nie nakazuje ci zatrzymywać się przed kadym skrzyowaniem, nie koloryzuj.

Zapytaj anacrona. :P

Na temat jego wiarygodności mam swoje zdanie.

Żeby w ogarnąć sytuację na większości skrzyowań
pod kątem "zapierdalacza na czerwonym" musiabyś
się w praktyce zaorzymać,
To ju sobie dorobieś, bo ja się nie muszę zatrzymywać eby ogarnąć
sytuację na skrzyowaniu

Tak wiemy - widzisz przez przeszkody i masz zdolności komputera naprowadzającego rakiety:P

Szacunek. Ja nie mogę tego o sobie powiedzieć. Dziś nawet z ciekawości
prbowaem, na okoliczno, e moe jednak się da, tylko mi się nie
chcę. Nie da razy.

Ktoś ci prbowa wjechać na czerwieni pod koa?
C za nietypowy zbieg okoliczności.

Rrzeczywiście zbieg okoliczności, bo wjecha (nie pod koa a w bok), mojemu poprzednikowi. Czyli niby byem z tyu i widziaem lepiej, a dalej byem nie mniej zaskoczony ni sami uczestnicy kolizji.

-- ogarniam sytuację tyle ile mogę aby w razie
konieczności zahamować w celu uniknięcia ew. kolizji do cakowitego
zatrzymania wącznie. Innymi sowy, ZAWSZE patrzę w poprzeczne i jestem
gotw do zaniechania jazdy, a nie zawsze się zatrzymuję.
Czyli zawsze, czy w razie konieczności?

Stary, jaśniej się ju nie da napisać. Zawsze sprawdzam, zatrzymuję się w
razie konieczności, jeśli mam podejrzenie, e ktoś mg nie zauwayć
czerwieni/znaku dla swojego kierunku ruchu.

I zawsze masz takie podejrzenia - ja tylko jak rowerem po ściece jadę:P

Wg mnie w większości przypadkw MOŻNA
obserwować poprzeczne, tam gdzie nie mona tego zrobić stoi A-7 albo B-20.
Ale my rozmawiamy o _światach_ w szczeglności zielonych,
a nie A-7 i B-20.

No więc poka mi takie problematyczne skrzyowania, skoro jest ich multum.

Pierwsze z brzegu - powodzenia:P



Shrek

58 Data: Grudzien 10 2014 09:46:52
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: Czesław Wiśniak 


No więc poka mi takie problematyczne skrzyowania, skoro jest ich multum.

Pierwsze z brzegu - powodzenia:P



Bez sensu. Cokolwiek mu nie pokazesz to napisze, ze zadne nie bedzie dla niego problemem bo wirtualnie tego nie zweryfikujesz.

59 Data: Grudzien 10 2014 20:10:08
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: Shrek 

On 2014-12-10 09:46, Czesaw Wiśniak wrote:




Bez sensu. Cokolwiek mu nie pokazesz to napisze, ze zadne nie bedzie dla
niego problemem bo wirtualnie tego nie zweryfikujesz.

Jak nie, jak tak. Przecie widać, e nie widać:P

Shrek.

60 Data: Grudzien 10 2014 20:17:53
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: Tom N 

Shrek w


On 2014-12-10 09:46, Czesaw Winiak wrote:


Bez sensu. Cokolwiek mu nie pokazesz to napisze, ze zadne nie bedzie dla
niego problemem bo wirtualnie tego nie zweryfikujesz.

Jak nie, jak tak. Przecie wida, e nie wida:P

Bo ty cienki bolek jeste i nie potrafisz wykorzysta otaczajcej
skrzyowanie infrastruktury do obserwacji...

Ot choby szyb budynku po lewej na skos, albo odbicia wiate w oknach
apteki...

--
'Tom N'

61 Data: Grudzien 10 2014 20:32:23
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: Shrek 

On 2014-12-10 20:17,  (Tom N) wrote:

Bo ty cienki bolek jeste i nie potrafisz wykorzysta otaczajcej
skrzyowanie infrastruktury do obserwacji...

Ot choby szyb budynku po lewej na skos, albo odbicia wiate w oknach
apteki...

No fakt. Ale z aptek, to nie tylko pod ktem jadcych na czerwonym, ale i pod prd. Suszna linia - "Czujna obserwacja - najwysz cnot kierowcy, nie daj si zaskoczy sabotaystom jadcym pod prd frontu partii czerwonej rewolucji!!!"

Shrek.

62 Data: Grudzien 10 2014 22:34:17
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: Myjk 

Wed, 10 Dec 2014 20:10:08 +0100, Shrek

Bez sensu. Cokolwiek mu nie pokazesz to napisze, ze zadne nie bedzie dla
niego problemem bo wirtualnie tego nie zweryfikujesz.
Jak nie, jak tak. Przecie widać, e nie widać:P

Tylko dlatego, e na rogu stoi budynek? We no usiąd i przeanalizuj gdzie
są punkty kolizyjne i co faktycznie tam widać podczas przejazdu. No i nie
zakadaj z miejsca "zapierdalacza", wygodnego dla udowodnienia swojej tezy,
bo takich zapierdalaczy na czerwonym ktrych nie sposb zauwayć to jest
promil. W większości to jednak zwyka nieuwaga. Jak np. w moim filmie. Sam
fakt, e 3 lata minęy, 70-80 tys. km przejechane i po drodze nie miaem
podobnej sytuacji. A i tak bedę sprawdzać co mi z boku jedzie, zwaszcza na
przejazdach, bo nie mam nic innego do roboty za kkiem. :P

--
Pozdor
Myjk

63 Data: Grudzien 11 2014 06:38:18
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: Shrek 

On 2014-12-10 22:34, Myjk wrote:

Bez sensu. Cokolwiek mu nie pokazesz to napisze, ze zadne nie bedzie dla
niego problemem bo wirtualnie tego nie zweryfikujesz.
Jak nie, jak tak. Przecie widać, e nie widać:P

Tylko dlatego, e na rogu stoi budynek?

Między innymi.

 No i nie
zakadaj z miejsca "zapierdalacza", wygodnego dla udowodnienia swojej tezy,
bo takich zapierdalaczy na czerwonym ktrych nie sposb zauwayć to jest
promil.

Czyli jednak. A wcześniej pisaeś tak:

"Jak widzę e koleś
wbija na skrzyowanie to się zatrzymuje, choćby i on mia się w ostatniej
chwili zatrzymać"

 A i tak bedę sprawdzać co mi z boku jedzie, zwaszcza na
przejazdach, bo nie mam nic innego do roboty za kkiem. :P

A patrz sobie - chwali ci się, tylko nie wmawiaj innym, e masz obowiązek zwolnić przed skrzyowaniem z ruchem kierowanym (w praktyce do zera).

Shrek.

64 Data: Grudzien 11 2014 07:41:25
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: Myjk 

Thu, 11 Dec 2014 06:38:18 +0100, Shrek

Bez sensu. Cokolwiek mu nie pokazesz to napisze, ze zadne nie bedzie dla
niego problemem bo wirtualnie tego nie zweryfikujesz.
Jak nie, jak tak. Przecie widać, e nie widać:P
Tylko dlatego, e na rogu stoi budynek?
Między innymi.

Aha, to niewiele tego masz.

 No i nie
zakadaj z miejsca "zapierdalacza", wygodnego dla udowodnienia swojej tezy,
bo takich zapierdalaczy na czerwonym ktrych nie sposb zauwayć to jest
promil.
Czyli jednak. A wcześniej pisaeś tak:
"Jak widzę e koleś
wbija na skrzyowanie to się zatrzymuje, choćby i on mia się w ostatniej
chwili zatrzymać"

Moe zacytujesz cay akapit, a nie wyrywasz zdania z kontekstu
MANIPULANCIE? Będę zawsze prbować uniknąć ew. kolizji, bo PORD nakada na
mnie taki obowiązek i zielone świato czy znak pierwszeństwa mnie z tego
nie zwalnia.

 A i tak bedę sprawdzać co mi z boku jedzie, zwaszcza na
przejazdach, bo nie mam nic innego do roboty za kkiem. :P
A patrz sobie - chwali ci się, tylko nie wmawiaj innym, e masz
obowiązek zwolnić przed skrzyowaniem z ruchem kierowanym

Jeśli sytuacja tego wymaga, owszem, trollu przebrzydy. :P

(w praktyce do zera).

Chyba w twojej, manipulancie.

--
Pozdor Myjk

65 Data: Grudzien 11 2014 20:22:31
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: Shrek 

On 2014-12-11 07:41, Myjk wrote:

Bez sensu. Cokolwiek mu nie pokazesz to napisze, ze zadne nie bedzie dla
niego problemem bo wirtualnie tego nie zweryfikujesz.
Jak nie, jak tak. Przecie widać, e nie widać:P
Tylko dlatego, e na rogu stoi budynek?
Między innymi.

Aha, to niewiele tego masz.

Spoko - niewiele przeszkd - tylko budynek;)


Shrek

66 Data: Grudzien 12 2014 07:51:09
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: Myjk 

Thu, 11 Dec 2014 20:22:31 +0100, Shrek

Tylko dlatego, e na rogu stoi budynek?
Między innymi.
Aha, to niewiele tego masz.
Spoko - niewiele przeszkd - tylko budynek;)

*hint* google oferuje od jakiegoś czasu dokadny pomiar odlegości. Uyj
tego narzędzia i sprawd, e przy kursie kolizyjnym z pojazdem z
poprzecznej budynek NIE przeszkadza w jego zauwaeniu. Oczywiście
wykluczając "zapierdalaczy na czerwonym" -- ale ci zdarzają się wyjątkowo
rzadko, więc mona ich w zasadzie pominąć.

--
Pozdor Myjk

67 Data: Grudzien 12 2014 19:52:09
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: Shrek 

On 2014-12-12 07:51, Myjk wrote:

Thu, 11 Dec 2014 20:22:31 +0100, Shrek

Tylko dlatego, e na rogu stoi budynek?
Między innymi.
Aha, to niewiele tego masz.
Spoko - niewiele przeszkd - tylko budynek;)

*hint* google oferuje od jakiegoś czasu dokadny pomiar odlegości. Uyj
tego narzędzia i sprawd, e przy kursie kolizyjnym z pojazdem z
poprzecznej budynek NIE przeszkadza w jego zauwaeniu.

http://www.edukator.republika.pl/kierowanie_samochodem2.html

Droga skutecznego hamowania dla przeciętnego kierowcy to 30m. Powniewa ty jesteś wybitnie nadprzeciętny, to przyjmijmy 25.

Wypada gdzieś tu:




Powodzenia;)

Oczywiście
wykluczając "zapierdalaczy na czerwonym" -- ale ci zdarzają się wyjątkowo
rzadko, więc mona ich w zasadzie pominąć.

Przepraszam, ale czego się obawiasz zbliając się do skrzyowania, jak nie "zapierdalaczy na czerwonym" na poprzecznej jezdni?

Shrek.

68 Data: Grudzien 12 2014 20:56:17
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: Myjk 

Fri, 12 Dec 2014 19:52:09 +0100, Shrek

Droga skutecznego hamowania dla przeciętnego kierowcy to 30m.
Powniewa ty jesteś wybitnie nadprzeciętny, to przyjmijmy 25.

Nie wybitnie nadprzeciętny, jest wiele lepszych przymiotnikw do określenia
zachowania. Ot jak ju pisaęm, gdy mam ograniczoną widoczno zbliając
się np. do takiego skrzyowania* jak pokazaeś, to redukuję zawczasu bieg,
odpuszczam gaz i przekadam nogę nad hamulec. Nie jestem więc "przeciętnym"
kierowcą zaskoczonym sytuacją dla ktrych podajesz swoje wyliczenia drogi
hamowania, a kierowcą w fazie zwalniania i dodatkowo przygotowanym na
określoną reakcję. Taka to waśnie rnica, e ty patrzysz z perspektywy
kierowcy ignoranta, co bezmyślnie uwaa, e jak ma zielone czy
pierwszeństwo to moe jechać ignorując podstawy PORD.

*) to samo jak zbliam się do stojącego autobusu zza ktrego ludzie lubią
wyazić wprost pod koa, czy do przejścia do pieszych do ktrego widoczno
jest ograniczona itd. -- to te zwalniam, a jak zupenie nic nie widzę, to
zwalniam jeszcze bardziej, eby mc zahamować. I tak, poza logiką, PORD mi
to nakazuje, więc zapierdalacze wszelkiej maści mogą mnie cmoknąć w pompkę,
bo wolę mieć piekące uszy ni czowieka na sumieniu.
 
Powodzenia;)

Dziękuję, dam sobie radę.

Przepraszam, ale czego się obawiasz zbliając się do skrzyowania, jak
nie "zapierdalaczy na czerwonym" na poprzecznej jezdni?

Takich co ci pokazaem na filmie, ktrzy się zgapią -- bo tacy najczęściej
wbijają na czerwieni. Zapierdalacze to najczęściej jedą na pnym tym,
a przed takimi jest się stosunkowo atwo obronić (pomijam ju kwestię tego,
e sygnalizatory są tak ustawione aby do punktw kolizyjnych w takich
sytuacjach nie dochodzio).

--
Pozdor
Myjk

69 Data: Grudzien 12 2014 21:34:53
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: Shrek 

On 2014-12-12 20:56, Myjk wrote:

Nie wybitnie nadprzeciętny, jest wiele lepszych przymiotnikw do określenia
zachowania. Ot jak ju pisaęm, gdy mam ograniczoną widoczno zbliając
się np. do takiego skrzyowania* jak pokazaeś, to redukuję zawczasu bieg,
odpuszczam gaz i przekadam nogę nad hamulec. Nie jestem więc "przeciętnym"
kierowcą zaskoczonym sytuacją dla ktrych podajesz swoje wyliczenia drogi
hamowania, a kierowcą w fazie zwalniania i dodatkowo przygotowanym na
określoną reakcję.

Wszystko fajnie - ale dopki nie zobaczysz przeciwnika, to nie hamujesz. A jak ju widzisz, to jesteś w czarnej dupie. A ty piszesz, e tak nie jest, bo ty jesteś na wszystko przygotowany. Nie - bezpieczna prędko w takim przypadku jest w przedziale <0-5 k/mh). Bliej zera, bo piesi ze spacerową prędkością te są zdejmowani przez nieuwanych lub pojebw. W zasadzie zero te niczego nie gwarantuje, bo zdarzają się stuczki na parkingu a i nisko przelatujące mercedesy mona spotkac nawet poniej poziomu ziemi. Ale spoko - ty jesteś kryty, bo nawet brak widoczności nie jest dla ciebie przeszkodą. Życzę ci, ebyś nie musia sprawdzać swojego domniemania o nadprzeciętności w praktyce. Pamiętaj, e w tym kraju ponad 90% męczyzn jedzi znacznie lepiej ni przeciętna. Ty jesteś w tych 10 procentach, ktrzy jedzą absolutnie najlepiej;)

  Taka to waśnie rnica, e ty patrzysz z perspektywy
kierowcy ignoranta, co bezmyślnie uwaa, e jak ma zielone czy
pierwszeństwo to moe jechać ignorując podstawy PORD.

Niczego nie ignoruje. Nic w PoRD nie nakazuje mi się spodziewać zachowania innych uczestnikw niezgodnych z przepisami, dopki nie ma ku temu przesanek. Skoro widok ci zasania budynek, to nie ma przesanek, eby spodziewać się za nim, Mistrza Yody, Potwora Spagetti, ani kierowcy, ktry ma w d4 czerwone świato. Owszem zdarza się (choć Yody ani potwora nie widziaem), ale nie ma przesanek, eby zakadać, e są za kadym razem jak mijasz zielony sygnalizator. Jak ju pisaem paranoid mode sprawdza się niele w jedzeniu rowerem po ściekach. W innych przypadkach jak widzisz nawet teoretycznie nie bardzo.

Przepraszam, ale czego się obawiasz zbliając się do skrzyowania, jak
nie "zapierdalaczy na czerwonym" na poprzecznej jezdni?

Takich co ci pokazaem na filmie, ktrzy się zgapią -- bo tacy najczęściej
wbijają na czerwieni.

Rozumiem, i rnią się od zapierdalaczy, tym, e ich widać przez budynki.

Wielu macie Napoleonw w pokoju?

Shrek.

70 Data: Grudzien 13 2014 12:12:18
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: Myjk 

Fri, 12 Dec 2014 21:34:53 +0100, Shrek

Skoro widok ci zasania budynek, to nie ma przesanek,

To jest waśnie przesanka! Ty twierdzisz uparcie, e nie jest. Nie jest
wystarczająca. No nie jest -- dla ciebie. Dla mnie jest. Tak samo jak jest
dla mnie przesanką do zwolnienia i zachowania czujności stojący autobus
czy brak widoczności krawędzi chodnika przy przejściu dla pieszych. Nie
wiem czego tu nie kumasz. Ale ewidentnie mylisz fakt, e PORD daje w takiej
sytuacji uniewinniający dupochron prawny od faktu, e PORD nie daje jeszcze
pki co nieśmiertelności. Z mojej strony EOT.

--
Pozdor
Myjk

71 Data: Grudzien 13 2014 15:38:34
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: Shrek 

On 2014-12-13 12:12, Myjk wrote:

Fri, 12 Dec 2014 21:34:53 +0100, Shrek

Skoro widok ci zasania budynek, to nie ma przesanek,

To jest waśnie przesanka! Ty twierdzisz uparcie, e nie jest. Nie jest
wystarczająca. No nie jest -- dla ciebie. Dla mnie jest. Tak samo jak jest
dla mnie przesanką do zwolnienia i zachowania czujności stojący autobus
czy brak widoczności krawędzi chodnika przy przejściu dla pieszych.

Ty się zdecyduj w końcu - ten budynek ci zasania widoczno, czy nie?

Shrek.

72 Data: Grudzien 10 2014 22:28:56
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: Myjk 

Wed, 10 Dec 2014 07:07:08 +0100, Shrek

Zielony sygnalizator nie odwouje Art. 3/4 PORD.
Art 3/4 nie nakazuje ci zatrzymywać się
przed kadym skrzyowaniem, nie koloryzuj.

Ale to ty twierdzisz, e nakazuje się zatrzymywać
przed KAŻDYM skrzyowaniem, a nie ja.
 
Zapytaj anacrona. :P
Na temat jego wiarygodności mam swoje zdanie.

Ale jest dobrym przykadem, bo te jak Ty, myśla, e zielone świato daje
bezwzględny tryb pierwszeństwa. :P Co więcej, z tego co pamiętam z opisu,
widzia szybko poruszający się pojazd z poprzecznej i zamiast zareagować,
to jecha dalej. Wynikiem by dzwon. Rnica bya taka, e ponoć obaj mieli
zielone. :>>>>

Żeby w ogarnąć sytuację na większości skrzyowań
pod kątem "zapierdalacza na czerwonym" musiabyś
się w praktyce zaorzymać,
To ju sobie dorobieś, bo ja się nie muszę zatrzymywać eby ogarnąć
sytuację na skrzyowaniu
Tak wiemy

Ilu Was trzeba do napisania jednego posta?  :P

- widzisz przez przeszkody i masz zdolności
komputera naprowadzającego rakiety:P

No, i znowu sobie dorobieś.
 
Szacunek. Ja nie mogę tego o sobie powiedzieć. Dziś nawet z ciekawości
prbowaem, na okoliczno, e moe jednak się da, tylko mi się nie
chcę. Nie da razy.
Ktoś ci prbowa wjechać na czerwieni pod koa?
C za nietypowy zbieg okoliczności.
Rrzeczywiście zbieg okoliczności,

Zagraj w totka.

bo wjecha (nie pod koa a w bok), mojemu poprzednikowi.
Czyli niby byem z tyu i widziaem lepiej,

Nie koloryzuj. Jak byeś z tyu, to nie widziaeś lepiej.

a dalej byem nie mniej zaskoczony ni sami uczestnicy kolizji.

I co, ten co jecha na zieleni zerkną chocia w bok? :> Ten co go walną
zerkną w bok? No jak nic trafiy na siebie dwie melepety.
 
-- ogarniam sytuację tyle ile mogę aby w razie
konieczności zahamować w celu uniknięcia ew. kolizji do cakowitego
zatrzymania wącznie. Innymi sowy, ZAWSZE patrzę w poprzeczne i jestem
gotw do zaniechania jazdy, a nie zawsze się zatrzymuję.
Czyli zawsze, czy w razie konieczności?
Stary, jaśniej się ju nie da napisać. Zawsze sprawdzam, zatrzymuję się w
razie konieczności, jeśli mam podejrzenie, e ktoś mg nie zauwayć
czerwieni/znaku dla swojego kierunku ruchu.
I zawsze masz takie podejrzenia - ja tylko jak rowerem po ściece jadę:P

Nie zawsze, jak wszystkie pasy są zajęte stojącymi lub zatrzymującymi się
pojazdami, to oczywiście zmniejszam "podejrzenia". :P
 
Wg mnie w większości przypadkw MOŻNA
obserwować poprzeczne, tam gdzie nie mona tego zrobić stoi A-7 albo B-20.
Ale my rozmawiamy o _światach_ w szczeglności zielonych,
a nie A-7 i B-20.
No więc poka mi takie problematyczne skrzyowania, skoro jest ich multum.
Pierwsze z brzegu - powodzenia:P


O, często tamtędy jedziem jak pracowaem w Łomiankach a do Reprografu
śmigaem -- przy okazji kursu do domu. :P Widoczno jest tam wystarczająca
-- sprzed sygnalizatora widać ju będzie auto na kursie kolizyjnym.

--
Pozdor Myjk

73 Data: Grudzien 10 2014 22:32:45
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: Shrek 

On 2014-12-10 22:28, Myjk wrote:

Pierwsze z brzegu - powodzenia:P


O, często tamtędy jedziem jak pracowaem w Łomiankach a do Reprografu
śmigaem -- przy okazji kursu do domu. :P Widoczno jest tam wystarczająca

To ja nie mam ju pytań. Świadek jest wolny;)

-- sprzed sygnalizatora widać ju będzie auto na kursie kolizyjnym.

A jeszcze lepiej widać jak jesteś na krzywce:P

Shrek.

74 Data: Grudzien 10 2014 22:38:01
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: Myjk 

Wed, 10 Dec 2014 22:32:45 +0100, Shrek

O, często tamtędy jedziem jak pracowaem w Łomiankach a do Reprografu
śmigaem -- przy okazji kursu do domu. :P Widoczno jest tam wystarczająca
To ja nie mam ju pytań. Świadek jest wolny;)

Chyba się nie przyoyeś do tej analizy. :(
 
-- sprzed sygnalizatora widać ju będzie auto na kursie kolizyjnym.
A jeszcze lepiej widać jak jesteś na krzywce:P

Czyli chciaeś tylko udowodnić, e nie wszystkiego się da uniknąć, gdy się
trafi na kompletnego idiotę vel zapierdalacza? To ja się w peni zgadzam.
:P

--
Pozdor
Myjk

75 Data: Grudzien 10 2014 23:05:40
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: Czesław Wiśniak 

To ja nie mam ju pytań. Świadek jest wolny;)

-- sprzed sygnalizatora widać ju będzie auto na kursie kolizyjnym.

Mowilem :)

76 Data: Grudzien 11 2014 22:41:25
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: Hinek 

Uytkownik "J.F."  napisa


No coz, nie nauczeni ludzie u nas, ze przed przejazdem przez przejazd trzeba sie zatrzymac, rozejrzec,


Warto te wysią i przyoyć ucho do szyny...

--
Hinek

77 Data: Grudzien 06 2014 11:53:46
Temat: Re: Szczeglna ostrono
Autor: LEPEK 

W dniu 2014-12-05 17:18, spider pisze:

  Szlaban się podnis, cięarwka wjechaa i o centymetry minęa z...
pędzacym pociagiem osobowym
Szlaban się podnis, cięarwka wjechaa i o centymetry minęa z...
pędzacym pociagiem osobowym
Foto: archiwum prywatne | Video: archiwum prywatne Mao brakowao, a
pociąg uderzyby w cięarwkę
Niewiele brakowao,
[...]
Drniczka winna wypadku w Pobiedziskach
8 lat więzienia...
czytaj dalej »
[...]

Raczybyś patrzeć, co wklejasz?

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01
Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08
Majesty YP125R SE068  sqter'08

Szczególna ostrożność



Grupy dyskusyjne