Szklankowe popychacze/pompa oleju a moc
1 | Data: Grudzien 14 2008 20:59:25 |
Temat: Szklankowe popychacze/pompa oleju a moc | |
Autor: Tomasz Pyra | Czy niedomaganie układu hydraulicznych, szklankowych popychaczy zaworowych może być przyczyną spadku mocy w silniku? 2 |
Data: Grudzien 14 2008 21:30:52 | Temat: Re: Szklankowe popychacze/pompa oleju a moc | Autor: Mumin | Tomasz Pyra pisze: Czy niedomaganie układu hydraulicznych, szklankowych popychaczy zaworowych może być przyczyną spadku mocy w silniku? Jakie to auto? -- Pozdrawiam, Mumin 3 |
Data: Grudzien 14 2008 21:31:07 | Temat: Re: Szklankowe popychacze/pompa oleju a moc | Autor: Mumin | Tomasz Pyra pisze: Czy niedomaganie układu hydraulicznych, szklankowych popychaczy zaworowych może być przyczyną spadku mocy w silniku? Jakie to auto? -- Pozdrawiam, Mumin 4 |
Data: Grudzien 14 2008 21:34:20 | Temat: Re: Szklankowe popychacze/pompa oleju a moc | Autor: Tomasz Pyra | Mumin pisze: Tomasz Pyra pisze: Silnik jest z Punto I 1242ccm 16V MPI Auto to cinquecento. 5 |
Data: Grudzien 14 2008 22:01:34 | Temat: Re: Szklankowe popychacze/pompa oleju a moc | Autor: DoQ | Tomasz Pyra pisze: Jakie to auto? Aaa wlasnie, krzywki na wałku rozrządu są takie jak trzeba? Np. w Fiatowskim 1,4 lubia sie przedwczesnie wytrzec.. Pozdrawiam Pawel 6 |
Data: Grudzien 14 2008 22:17:36 | Temat: Re: Szklankowe popychacze/pompa oleju a moc | Autor: Tomasz Pyra | DoQ pisze: Tomasz Pyra pisze: A jeszcze nie wiem - będę się zabierał za ten silnik i póki co zbieram teorię żebym wiedział czego szukać jak już będę w śordku. Póki co kandydaci to pompa oleju, popychacze, krzywki no i faktycznie może być też przekręcony o ząbek. A nie wiesz jak się w tym silniku sprawdza poprawność ustawienia rozrządu? Bo "Sam Naprawiam Fiat Punto" dopiero w drodze :) 7 |
Data: Grudzien 14 2008 22:39:30 | Temat: Re: Szklankowe popychacze/pompa oleju a moc | Autor: DoQ | Tomasz Pyra pisze: A nie wiesz jak się w tym silniku sprawdza poprawność ustawienia rozrządu? Bo "Sam Naprawiam Fiat Punto" dopiero w drodze :) Nie mam zielonego pojecia jak to jest w Fiacie:) Jesli masz tam klasyczna kopulke i rozdzielacz zaplonu to sprawdz przy okazji czy nie jest nienaturalnie przekręcona. Bywa tak, ze ktos zle zlozy rozrzad , samochod ma muła, nie wiedzą co i jak i "spece" przestawiaja pod to wyprzedzenie :/ Pozdrawiam Pawel 8 |
Data: Grudzien 14 2008 22:49:32 | Temat: Re: Szklankowe popychacze/pompa oleju a moc | Autor: Tomasz Pyra | DoQ pisze: Tomasz Pyra pisze: Gdybym miał jakiś materiał porównawczy to bym mógł tak patrzeć. Jak dla mnie to tam połowa rzeczy jest nienaturalna i dziwna. Inna sprawa że rozdzielacza tam nie ma - pełna elektronika. Bywa tak, ze ktos zle zlozy rozrzad , samochod ma muła, nie wiedzą co i jak i "spece" przestawiaja pod to wyprzedzenie :/ No chyba jedyne co się tam źle da zrobić pod tym względem to właśnie o ząbek w przód albo w tył przestawić wałek. Przy sprawdzaniu stanu szklanek i krzywek i tak trzeba to będzie jakoś ustawić więc się zobaczy. 9 |
Data: Grudzien 14 2008 22:50:35 | Temat: Re: Szklankowe popychacze/pompa oleju a moc | Autor: DoQ | Tomasz Pyra pisze: No chyba jedyne co się tam źle da zrobić pod tym względem to właśnie o ząbek w przód albo w tył przestawić wałek. Zaczalbym od krzywek i ustawienia rozrzadu wlasnie :) Pozdrawiam Pawel 10 |
Data: Grudzien 15 2008 10:45:01 | Temat: Re: Szklankowe popychacze/pompa oleju a moc | Autor: Adam Płaszczyca | On Sun, 14 Dec 2008 22:17:36 +0100, Tomasz Pyra Póki co kandydaci to pompa oleju, popychacze, krzywki no i faktycznie Pompa? Toż musiałaby się chyba kontrolka świecić, żeby szklanki nie dostały oleju... -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.pl/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 11 |
Data: Grudzien 15 2008 18:04:58 | Temat: Re: Szklankowe popychacze/pompa oleju a moc | Autor: Mumin | Adam Płaszczyca pisze: On Sun, 14 Dec 2008 22:17:36 +0100, Tomasz Pyra Klekotanie popychaczy to dosyć popularny problem w starszych Mazdach 626. Wymiana regulatorów nie pomaga, za to pomaga wymiana jakiegoś zaworka odpowiedzialnego za ciśnienie oleju. -- Pozdrawiam, Mumin 12 |
Data: Grudzien 15 2008 20:33:20 | Temat: Re: Szklankowe popychacze/pompa oleju a moc | Autor: Tomasz Pyra | Adam Płaszczyca pisze: On Sun, 14 Dec 2008 22:17:36 +0100, Tomasz Pyra No ja tam nie wiem. Kontrolka potrafi sobie na moment mignąć jak po kilku minutach jazdy na maksymalnych obrotach te nagle zejdą do obrotów biegu jałowego, a to chyba normalne nie jest - dodam że poziom oleju jest ok. Na zimnym silniku, a więc gęstym oleju zaworów nie słychać, klekotać zaczynają dopiero po rozgrzaniu. Kiedyś samochód był zalany 5W-40, ale jak zawory zaczęły klekotać, to poprzedni właściciel zalał go doraźnie 10W-40 i pomogło. Potem kupił nowe szklanki i nie zdążył wymienić, bo sprzedał mi auto. Nie wiem na ile gęstość oleju jest w stanie usprawnić działanie rozklekotanych szklanek, wiem że na ciśnienie które da pompa oleju z luzami, wpływ ma duży. 13 |
Data: Grudzien 16 2008 11:02:38 | Temat: Re: Szklankowe popychacze/pompa oleju a moc | Autor: Adam Płaszczyca | On Mon, 15 Dec 2008 20:33:20 +0100, Tomasz Pyra No ja tam nie wiem. Fiat.... Na zimnym silniku, a więc gęstym oleju zaworów nie słychać, klekotać Fiat... Kiedyś samochód był zalany 5W-40, ale jak zawory zaczęły klekotać, to Taaa... Nie wiem na ile gęstość oleju jest w stanie usprawnić działanie Cóż, widać w Fiatach wymiana silnika to czynnośc eksploatacyjna... -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.pl/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 14 |
Data: Grudzien 16 2008 12:30:14 | Temat: Re: Szklankowe popychacze/pompa oleju a moc | Autor: DoQ | Adam Płaszczyca pisze: Nie wiem na ile gęstość oleju jest w stanie usprawnić działanie rozklekotanych szklanek, wiem że na ciśnienie które da pompa oleju z luzami, wpływ ma duży.Cóż, widać w Fiatach wymiana silnika to czynnośc eksploatacyjna... Cos jak w Fordzie ? ;-) Pozdrawiam Pawel 15 |
Data: Grudzien 16 2008 22:09:34 | Temat: Re: Szklankowe popychacze/pompa oleju a moc | Autor: Tomasz Pyra | Adam Płaszczyca pisze: On Mon, 15 Dec 2008 20:33:20 +0100, Tomasz Pyra "Okrętu się pan spodziewałeś?" ;) Na zimnym silniku, a więc gęstym oleju zaworów nie słychać, klekotać zaczynają dopiero po rozgrzaniu. Jestem po badaniu i ciśnienie oleju w górnych przedziałach normy, więc jest ok. Czyli pierwsza wersja o padniętych szklankach wydaje się prawidłowa. W sumie to chyba nie ma się co dziwić - 160kkm w cywilu, a potem 2 lata w rajdach. No i to że Fiat to też wiadomo, nikt tego nie neguje :) Nie wiem na ile gęstość oleju jest w stanie usprawnić działanie rozklekotanych szklanek, wiem że na ciśnienie które da pompa oleju z luzami, wpływ ma duży. Ale za to tanie są ;) 16 |
Data: Grudzien 17 2008 12:19:58 | Temat: Re: Szklankowe popychacze/pompa oleju a moc | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 16 Dec 2008 22:09:34 +0100, Tomasz Pyra "Okrętu się pan spodziewałeś?" ;)No ja tam nie wiem.Fiat.... Samochodu.... Ale za to tanie są ;)Nie wiem na ile gęstość oleju jest w stanie usprawnić działanieCóż, widać w Fiatach wymiana silnika to czynnośc eksploatacyjna... Zalezy które - w Punciafie, OIDP, to silnik wentylatora chłodnicy kosztuje coś koło 1000zł (tak, tysiąca)... -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.pl/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 17 |
Data: Grudzien 17 2008 22:01:09 | Temat: Re: Szklankowe popychacze/pompa oleju a moc | Autor: DoQ | Adam Płaszczyca pisze: Zalezy które - w Punciafie, OIDP, to silnik wentylatora chłodnicyCóż, widać w Fiatach wymiana silnika to czynnośc eksploatacyjna...Ale za to tanie są ;) Chyba kiepsko pamietasz... http://allegro.pl/item503800957_wentylator_chlodnicy_grande_punto_corsa_d_nowy_wwa.html http://allegro.pl/item498894603_elektrowentylator_wentylator_valeo_fiat_punto_ii.html http://allegro.pl/item487413051_wentylator_chlodnicy_punto_ii_iii_typ_magneti_m.html Ale pewnie teraz napiszesz ze do Granady/Sciery graty bierzesz tylko nowki z ASO ;) Pozdrawiam Pawel 18 |
Data: Grudzien 18 2008 11:57:39 | Temat: Re: Szklankowe popychacze/pompa oleju a moc | Autor: Adam Płaszczyca | On Wed, 17 Dec 2008 22:01:09 +0100, DoQ wrote: Zalezy które - w Punciafie, OIDP, to silnik wentylatora chłodnicy Tylko nówki i w większości wypadków istotnie, z ASO. Na przykład łożysko kolumny kierownicy ostatnio - całe 27 zł. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.pl/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 19 |
Data: Grudzien 18 2008 21:37:12 | Temat: Re: Szklankowe popychacze/pompa oleju a moc | Autor: DoQ | Adam Płaszczyca pisze: Ale pewnie teraz napiszesz ze do Granady/Sciery graty bierzesz tylko nowki z ASO ;)Tylko nówki i w większości wypadków istotnie, z ASO. Na przykład Istotnie, tanio nie jest ;-) Pozdrawiam Pawel 20 |
Data: Grudzien 14 2008 21:59:39 | Temat: Re: Szklankowe popychacze/pompa oleju a moc | Autor: DoQ | Tomasz Pyra pisze: Nie wiem na ile dobrze rozumiem zasadę działania takich popychaczy, ale wydaje mi się że jak popychacz nie spełnia swojej roli, to zawory nie są wciskane odpowiednio głęboko i zmniejszają się przepływy. Sprawdz jeszcze rozrząd, omskieniecie paska o 1 ząbek może czynić podobne cuda... Pozdrawiam Pawel 21 |
Data: Grudzien 15 2008 10:44:16 | Temat: Re: Szklankowe popychacze/pompa oleju a moc | Autor: Adam Płaszczyca | On Sun, 14 Dec 2008 20:59:25 +0100, Tomasz Pyra Czy niedomaganie układu hydraulicznych, szklankowych popychaczy Tak. Przyczyną może być albo wyrobienie się samych popychaczy, drugim Przy hydraulicznych popychaczach? Nie powinny w ogóle klekotać. Nie wiem na ile dobrze rozumiem zasadę działania takich popychaczy, ale Dobrze. Do tego fazy rozrządu idą sie pieprzyć. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.pl/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 22 |
Data: Grudzien 15 2008 12:41:38 | Temat: Re: Szklankowe popychacze/pompa oleju a moc | Autor: Wojtekk |
On Sun, 14 Dec 2008 20:59:25 +0100, Tomasz Pyra Czasami olej może mieć wpływ na klekotanie. U mnie gdy zbliża się czas wymiany oleju, zawory zaczynają trochę klekotać, ale po nagrzaniu silnika klekotanie nagle znika. Po wymianie oleju problem ustępuje.Przyczyną może być albo wyrobienie się samych popychaczy, drugim Pozdrawiam Wojtek 23 |
Data: Grudzien 15 2008 13:26:09 | Temat: Re: Szklankowe popychacze/pompa oleju a moc | Autor: Boombastic | Przy hydraulicznych popychaczach? Nie powinny w ogóle klekotać. Przy zimnym silniku mogą przez chwile klekotać. 24 |
Data: Grudzien 15 2008 14:57:51 | Temat: Re: Szklankowe popychacze/pompa oleju a moc | Autor: Czyzyk |
Czy niedomaganie układu hydraulicznych, szklankowych popychaczy Mowisz,ze masz slaba gore... a nie wchodzi na obroty przypadkiem skokowo i podobnie z nich schodzi? Byc moze przyczyna wcale nie musi byc mechaniczna. U mnie podobne objawy (slaba gora) sa wynikiem padajacego generatora impulsow walu korbowego. Nawet ostatnio wyszlo to na hamowni. Nominalnie moj silnik powinien miec 147KM i 185nm , na hamowni wyszlo 128KM i 160nm przy czym na wykresie od 4 tys wzwyz krzywa mocy i momentu wyglada jakby silnik przezywal zawal. pozdr |