W dniu 2014-03-16 11:34, Kuczu pisze:
spapral na 150%. A stukanie na ogol oznacza problem ze swozniem
tlokowym. Albo tlok chodzi tak luzno w cylindrze ze lata na boki. Ale
wtedy by nie odpalal w ogole bo by nie mial kompresji.
I tu Cie zaskocze. Rozbieralem silnik garbusa, gdzie tlok byl nominalny (77mm), cylindry rozwiercone na pierszy szlif (+0.25mm) i pierscienie na srednice + 0.25mm.
Chodzilo, ale lomot byl straszliwy :)
Nie wiem jaki artysta tego dokonal, ale jestem pelen podziwu.
--
Pozdrawiam
MarcinJM gg: 978510
kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"
4 |
Data: Marzec 16 2014 12:00:46 |
Temat: Re: Szlif cylindra |
Autor: Kuczu |
W dniu 2014-03-16 11:54, MarcinJM pisze:
W dniu 2014-03-16 11:34, Kuczu pisze:
spapral na 150%. A stukanie na ogol oznacza problem ze swozniem
tlokowym. Albo tlok chodzi tak luzno w cylindrze ze lata na boki. Ale
wtedy by nie odpalal w ogole bo by nie mial kompresji.
I tu Cie zaskocze. Rozbieralem silnik garbusa, gdzie tlok byl nominalny
(77mm), cylindry rozwiercone na pierszy szlif (+0.25mm) i pierscienie na
srednice + 0.25mm.
Chodzilo, ale lomot byl straszliwy :)
Nie wiem jaki artysta tego dokonal, ale jestem pelen podziwu.
Fakt, nie wpadlem na to ze jakis debil moze zalozyc pierscienie nadwymiarowe do nominalnego tloka. Ale to tym bardziej slabo swiadczy o mechaniku.
BTW. Raz widzialem jak gosc zalozyl do skutera 50 ccm tlok ze swozniem 10 mm do silnika z korbowodem pod swozen 12 mm. I byl zdziwony ze mu nie dziala.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
5 |
Data: Marzec 16 2014 12:07:20 | Temat: Re: Szlif cylindra | Autor: MarcinJM |
W dniu 2014-03-16 12:00, Kuczu pisze:
BTW. Raz widzialem jak gosc zalozyl do skutera 50 ccm tlok ze swozniem
10 mm do silnika z korbowodem pod swozen 12 mm. I byl zdziwony ze mu nie
dziala.
No, ale za to jak letko wlazło ;)
--
Pozdrawiam
MarcinJM gg: 978510
kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"
6 |
Data: Marzec 17 2014 13:18:52 | Temat: Re: Szlif cylindra | Autor: Kamila00 |
Czyli jest nadzieja, że nie będę musiała wymienać cylindra lub robić tulejowania.?
--
Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/
7 |
Data: Marzec 17 2014 18:00:29 | Temat: Re: Szlif cylindra | Autor: MarcinJM |
W dniu 2014-03-17 14:18, Kamila00 pisze:
Czyli jest nadzieja, że nie będę musiała wymienać cylindra lub robić
tulejowania.?
A tego nie wiadomo.
Dość trudno diagnozować silniki korespondencyjnie.
--
Pozdrawiam
MarcinJM gg: 978510
kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"
| | | |