Szpera w normalnym dużym aucie
1 | Data: Kwiecien 05 2010 22:13:33 |
Temat: Szpera w normalnym dużym aucie | |
Autor: Michał | Witam, 2 |
Data: Kwiecien 06 2010 19:13:09 | Temat: Re: Szpera w normalnym dużym aucie | Autor: J.F. | Użytkownik " Michał" napisał w Teraz jak już wiem jak się to coś nazywa co pozwala jeździć Nie jestem pewnien czy wiesz. Szpera aquaplaningu nie wylacza :-) czy każde auto (powiedzmy duże, bo małe mnie nie interesują :) ) Raczej malo ktore ma prawdziwa szpere. Natomiast ASR/TCS/ESP bardzo popularne w nowych samochodach - moze wystarcza na publicznych drogach ? J. 3 |
Data: Kwiecien 06 2010 22:11:46 | Temat: Re: Szpera w normalnym dużym aucie | Autor: Michał | Użytkownik " Michał" napisał w ale dramatycznie zwiększa prędkość, jaką się można poruszać ;) > czy każde auto (powiedzmy duże, bo małe mnie nie interesują :) ) "nowe", czyli 14 letnie :) każde od 1996 kiedy mogło mieć esp i gps, i resztę literek ;) ? a co do tematu: hmmm, no właśnie nie bardzo najstarsze auto z TSC/ASR jakie prowadziłem to była mazda9 z 1994roku, tylko ona robiła to hamulcami. i strasznie zwalniała, i jak było to włączone. lancia K 94+ wersja fwd, chyba ma szpere bo na śniegu ślizga oboma kołami, albo sie mylę i to nie tak ? autem dało się zapiszczeć przy ruszaniu (w mazda9 nie). pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 4 |
Data: Kwiecien 06 2010 22:10:52 | Temat: Re: Szpera w normalnym dużym aucie | Autor: Olleo | > Nie jestem pewnien czy wiesz. Szpera aquaplaningu nie wylacza :-) W00T?? Szpera pozwala np. przyspieszac w zakrecie, ale po prostej nic nie zmieni. W szczegolnosci nie bedzie miala wplywu na przyczepnosc opon. Jasne, ze przy jednym kole w dziurze pelnej wody, a drugim z przyczepnoscia samochod bedzie bardziej przewidywalny, ale nie nazwalbym tego "dramatycznym zwiekszaniem predkosci, jaka mozna sie poruszac". -- Olleo 5 |
Data: Kwiecien 08 2010 21:57:52 | Temat: Re: Szpera w normalnym dużym aucie | Autor: Michał | W00T?? Szpera pozwala np. przyspieszac w zakrecie, ale po prostej nic Sytuacje takie: opolska/kraków, lewe koło w lewej koleinie, prawe w prawej, pełno wody fontanna na 2 metry - 4 bieg naciskam na gaz a tu się robi 4k rpm zamiast przyśpieszyć. ze spzera nie pojedzie szybciej ? pojedzie i w poprzednim aucie tak miałem gaz i przyśpieszał co najwyżej jakieś dziwne odgłosy cicho słyszałem albo przymuliło go. 2 sytuacja chodnik, zjeżdzam, śpiesze się to gaz na maxa, trochę ponad 140 koni i przy "zeskoku" piszczy ?!?! a ze szperą nie. (chyba, tam było lepsze wyciszenie i piszczenia opon nie słychać było i karetek :) ). albo koleiny w poprzek na skrzyżowaniu i gaz do dechy - też popiskuje. O dziwo na śniegu nie było problemów nawet z gazem na zakrętach innym niż do dechy, chyba że ona uszkodzona jest i na pełnej mocy nie działa? Wygrzebywanie ze śniegu bez problemu, w co by nie wjechać. pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 6 |
Data: Kwiecien 06 2010 21:31:44 | Temat: Re: Szpera w normalnym dużym aucie | Autor: Sergiusz Rozanski | Dnia 05.04.2010 Michał napisał/a: czy każde auto (powiedzmy duże, bo małe mnie nie interesują :) ) Nie, fwd nie ma szpery na pewno. rwd jak najbardziej, ale wątpię aby była standardem na czarne. Raczej albo tylko opcja, albo mod albo w niewielu modelach seria. I jak to jest zrobione w 4x4 ? W 4x4 masz blokady, 4x4 od awd właśnie tym się różni że masz blokadę centralnego dyfra na 100% - ja to tak osobiście rozróżniam. Stare A8 quattro, albo w220 4matic czy jakiś paheton Szpery się nie da wozić na skrętnej osi, tam musisz mieć wyłącznik blokady, różnica prędkości między kołami jest na skręcie bardzo duża i załączająca się szpera by właściwie uniemożliwiała poruszanie. U mnie się włącza tylnia naprzykład na głębokim zawracaniu (wewnętrzne tylne koło się brzydko próbuje obracać gdy ma prawie stać). Ja mam z przodu nic, międzyosiową 100% lub off lub zwykły dyfer i z tyłu szpera typu LSD (teoretycznie rozkład max 75/25% na koła) w cherokee. -- "A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie? Tam, gdzie jest asfalt, nie ma nic ciekawego, a gdzie jest coś ciekawego, tam nie ma asfaltu". Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę. 7 |
Data: Kwiecien 06 2010 21:34:48 | Temat: Re: Szpera w normalnym dużym aucie | Autor: Robert Rędziak | On Tue, 6 Apr 2010 21:31:44 +0000 (UTC), Sergiusz Rozanski W 4x4 masz blokady, 4x4 od awd właśnie tym się różni że masz 4x4 zwykło się odróżniać od AWD w ten sposób, że ten ostatni jest permanentny. Szpery się nie da wozić na skrętnej osi, tam musisz mieć wyłącznik blokady, Szpery się nie da? Dobrze, że niektóre o tym nie wiedzą, bo popełniłyby samobójstwo. Na początek strzelą sobie w tryby wszystkie Suretrac w Subarakach. Ja mam z przodu nic, międzyosiową 100% lub off lub zwykły dyfer i z tyłu Sperrdifferenzial to inaczej limited slip diff, blokada to blokada. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 8 |
Data: Kwiecien 07 2010 09:45:06 | Temat: Re: Szpera w normalnym dużym aucie | Autor: kamil | "Sergiusz Rozanski" wrote in message Szpery się nie da wozić na skrętnej osi, tam musisz mieć wyłącznik blokady, Widac cztery samochody FWD ze szpera ktore mialem, nie wiedzialy o tym. Pozdrawiam Kamil 9 |
Data: Kwiecien 07 2010 10:41:17 | Temat: Re: Szpera w normalnym dużym aucie | Autor: Michal | > tylnia naprzyk=B3ad na g=B3=EAbokim zawracaniu (wewn=EAtrzne tylne = wow, a co byly za samochody i czy mialy szpere fabrycznie zamontowana ? Pozdrawiam! -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 10 |
Data: Kwiecien 07 2010 12:08:47 | Temat: Re: Szpera w normalnym dużym aucie | Autor: kamil |
> tylnia naprzyk=B3ad na g=B3=EAbokim zawracaniu (wewn=EAtrzne tylne >> ko=B3o si=EA "Szpera (potocznie, z niemieckiego Sperrdifferenzial) - mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym, pozwalający na równiejsze przekazywanie mocy na oba koła lub osie." Mowimy o zwyklym LSD, sporo aut to ma wiec nie rozumiem zdziwienia. Honda Prelude JDM (odchudzona BB4), Mazda MX-6 JDM (z silnikiem KLZE szpera byla w standardzie), dwa civici VTI. Pozdrawiam Kamil 11 |
Data: Kwiecien 08 2010 21:15:16 | Temat: Re: Szpera w normalnym dużym aucie | Autor: jerzu | On Wed, 7 Apr 2010 12:08:47 +0100, "kamil" wrote: Mowimy o zwyklym LSD, sporo aut to ma wiec nie rozumiem zdziwienia. Honda OIDP to lancia Thema 2.0t miała szperę. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 http://chomikuj.pl/?page=146767 http://bitnova.info/?p=495699 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 12 |
Data: Kwiecien 08 2010 23:47:16 | Temat: Re: Szpera w normalnym dużym aucie | Autor: Michał | jerzu napisał(a): On Wed, 7 Apr 2010 12:08:47 +0100, "kamil" wrote:w >standardzie), dwa civici VTI. K tez ma :), choć trakcja gorsza od mazdy9 i reno safrane (nawet model bez szpery) - i zawieszenie twarde, złe na dziury, mazda9 lepsza była. No właśnie tez mi się wydawało że >>każde<< duże auto to ma, wszystkie większe którymi jeździłem to (chyba) miały. jeśli mazda 6 to miała to xedos9 94+ oprócz asr'a pewnie tez szpere miał bo fajnie jeździł, nie ślizgało się a był fwd chyba trochę ponad 200 koni, silnik milera czy jakoś tak ;) czyli mógłby już zerwać. A kupiłem reno z silnikiem volvo i coś nie tak, ślizga się w koleinach na deszczu, obroty wskakuja auto dalej leci te 110km/h, wszystko stabilnie tylko przyśpieszyć nie mogę. te stare modele 92' 12v muliło na śliskim i coś "tyrkotało" bardzo cicho. na zakrętach gazu się nie zdejmowało (tu tez nie trzeba bo volvo silnik ma z 140..150 koni to nie zerwie). Aha gaz do dechy - taki styl jazdy musi być, bo mocy brak :(, coś jak w CC700 tylko silnik bardzo cicho chodzi to nie ważne jakie obroty ma. a czy szpera mogła się poprostu popsuć ? chyba założę że vel satis ma szperę, bo już tam volvo nie miało nic do rzeczy, a mniejszy i tańszy nissan z350 z tym samym silnikiem to ma :) pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 13 |
Data: Kwiecien 06 2010 21:38:42 | Temat: Re: Szpera w normalnym dużym aucie | Autor: Robert Rędziak | On Mon, 5 Apr 2010 22:13:33 +0000 (UTC), Michał I jak to jest zrobione w 4x4 ? http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=11&t=1668 -- dyfry od A do Z. W tradycyjnych 4x4 zwykle są blokady dyfrów. Stare A8 quattro, albo w220 4matic czy jakiś paheton Torsen, visco i różne mniej lub bardziej aktywne rozwiązania. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 14 |
Data: Kwiecien 09 2010 00:06:14 | Temat: Re: Szpera w normalnym dużym aucie | Autor: Michał | Robert Rędziak napisał(a): On Mon, 5 Apr 2010 22:13:33 +0000 (UTC), Michał ooo, super link - teraz już wiem jak to mniej więcej działa :) pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 15 |
Data: Kwiecien 09 2010 00:07:44 | Temat: Re: Szpera w normalnym dużym aucie | Autor: Michał | Robert Rędziak napisał(a): On Mon, 5 Apr 2010 22:13:33 +0000 (UTC), Michał ooo, super link - teraz już wiem jak to mniej więcej działa :) pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ |