W dniu 2013-05-06 23:15, Dman666 pisze:
Potrzebuje warsztatu, ktory:
-Zdejmie płyte pod silnikiem (dla wielu warsztatow to jest operacja na pol dnia-bez jaj)
-Zlokalizuje nieszczelnosc ukladu
to już odrzuca część zakładów, bo nie wiedzą jak sprawdzić szczelność
-poprawi złączke lub wymieni przewod
-wezmie za to normalna kase a nie zedrze skore (roboty na pol godziny)
nie koniecznie na pół godziny, zależy gdzie ta nieszczelność...
W przygodnym warsztacie na trasie podziekowalem za usluge kiedy koles powiedzial, ze "on tutaj nic nie slyszy (bo turbo tylko syczy pod obciazeniem) a w ogole to nie widac nieszczelnosci do turbo (pokazujac na zawor EGR) i trzeba komputerem....ja pitole ;-)
a u mnie nieszczelności nie słychać podczas pracy silnika, dopiero testy stacjonarne pomogły.
Ja szczelność sprawdziłem tak: odkręciłem wąż ciśnieniowy od strony turbiny (ten między turbo a IC), wcisnąłem w niego...pojemnik po jakimś PLAK'u (bo okrągły i po skręceniu opaską ładnie uszczelnił jedną stronę). Z drugiej strony - z dolotu wykręciłem fabryczny czujnik ciśnienia doładowania i przez jego otwór wdmuchałem sprężarką powietrze do dolotu. W całym układzie - od turbo do cylindrów wytworzyło się ciśnienie i wtedy już ładnie słychać gdzie powietrze ucieka
--
Pozdrawiam
Lukasz
3 |
Data: Maj 07 2013 01:35:02 |
Temat: Re: Szybki/tani warsztat VW - nieszczelnosc IC |
Autor: Dman666 |
W dniu wtorek, 7 maja 2013 08:08:38 UTC+2 użytkownik ddddddd napisał:
W dniu 2013-05-06 23:15, Dman666 pisze:
i wtedy juz ladnie slychac gdzie powietrze ucieka
Tylko male ale...w AUY turbo jest za silnikiem od dolu :/ bez kanalu najazdu nic nie zrobie dlatego mechnik potrzebny.
Jeden macher na trasie jak mu powiedzialem, ze trzeba plyte zdjac zeby zobaczyc to zrobil z odkrecenia 8 srob robote na pare godzin ;-)
Poza tym brak czasu to wyklucza (sam jak bym to robil to operacja logistyczna na pol dnia ;-))
A swist przy malych obrotach jest taki, ze ludzie sie na ulicy ogladaja wiec najpewniej puscila zlaczka...nie powinno byc problemu ze zlokalizowaniem usterki.
--
Dman-666
4 |
Data: Maj 08 2013 03:28:23 | Temat: Re: Szybki/tani warsztat VW - nieszczelnosc IC | Autor: Dman666 |
W dniu wtorek, 7 maja 2013 10:35:02 UTC+2 użytkownik Dman666 napisał:
Odpowiem sobie sam ;-)
Walnal lacznik gumowy od IC przy samej turbinie. Ceny czesci:
-oryginal ford - 250 - cas oczekiwania 10 dni
-oryginal VW - 200 - czas oczekiwania 1 dzien
-zamiennik polski rengum - 88 - czas oczekiwania nieznany (pewnie kilka dni wysylki)
Na razie bedzie zalatane superamerykanska tasma az przyjdzie zamiennik ;-)
--
Dman-666
5 |
Data: Maj 08 2013 12:38:19 | Temat: Re: Szybki/tani warsztat VW - nieszczelnosc IC | Autor: Maciek |
W dniu 2013-05-08 12:28, Dman666 pisze:
Walnal lacznik gumowy od IC przy samej turbinie. Ceny czesci:
-oryginal ford - 250 - cas oczekiwania 10 dni
-oryginal VW - 200 - czas oczekiwania 1 dzien
-zamiennik polski rengum - 88 - czas oczekiwania nieznany (pewnie kilka dni wysylki)
Na razie bedzie zalatane superamerykanska tasma az przyjdzie zamiennik ;-)
Bierz welurowy! Guma jest passe!
--
Pozdrawiam
Maciek
6 |
Data: Maj 08 2013 04:24:46 | Temat: Re: Szybki/tani warsztat VW - nieszczelnosc IC | Autor: Dman666 |
W dniu środa, 8 maja 2013 12:38:19 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
> Na razie bedzie zalatane superamerykanska tasma az przyjdzie zamiennik ;-)
Bierz welurowy! Guma jest passe!
Nie mieli...ale moge dac do flokowania ;-P
--
Dman-666
7 |
Data: Maj 08 2013 23:31:39 | Temat: Re: Szybki/tani warsztat VW - nieszczelnosc IC | Autor: Maciek |
W dniu 2013-05-08 13:24, Dman666 pisze:
Bierz welurowy! Guma jest passe!
Nie mieli...ale moge dac do flokowania ;-P
To weź go chociaż jakąś szmatą owiń, żeby nie było widać.
--
Pozdrawiam
Maciek
| | | | |