Grupy dyskusyjne   »   Tajemnice LPG

Tajemnice LPG



1 Data: Sierpien 02 2008 01:04:30
Temat: Tajemnice LPG
Autor: Adam Foton 

Witam!

Walczylem od dluzszego czasu z problemami w jezdzie na LPG.
Jezeli za wczesnie przelaczylem zasilanie z benzyny, silnik sie krztusil, gasl, dopiero po zagrzaniu bylo w porzadku. Przy czym "zagrzal" dotyczylo kazdej pory roku, goracych dni rowniez - musial przejechac ~2km, aby dobrze cieply nie zgasl na LPG.

Jezdzilem po gaziarzach - dumali, ustawiali, chcieli wymienic auto...

Ale 2 tygodnie temu przelacznik wyboru zasilania przestawil mi sie przypadkowo na LPG - odpalalem na gazie, jechalem tylko na gazie. Wczoraj dopiero zwrocilem uwage, ze silnik caly czas pracuje rowno, nic nie szarpie, nie smierdzi, od samego poczatku, nic nie musi sie rozgrzewac.

No i teraz pytanie - co moze byc przyczyna ? Moze to nie sprawka LPG, ale wina ukladu zasilania benzyna ?

Tlumacze to tym, ze na benzynie komputer dostawal "jakas" informacje od silnika - niby jechal, ale byla to informacja niezbyt prawidlowa. Na benzynie efektow nie bylo widac, ale po przelaczeniu na gaz nastawy komputera byly juz zdecydowanie niewystarczajace, potrzebowal czasu (na przejechanie ~2km) aby dostosowac sie do nowego paliwa.

Do kogo teraz jechac z usterka ? Nie chce odpalac tylko na gazie, jesienia/zima moge miec problem...

PS. to nie do konca jest tak, ze zimny silnik jezdzil prawidlowo na benzynie... w upalne dni robil kangurki, tylko przelaczenie na LPG go ratowalo, ale wtedy wlasnie musial pokaszlec sobie przez 2km

PS2. instalacja to BRC II generacja, silnik X16SZR (1,6 8v) z opel astra F


AF



2 Data: Sierpien 02 2008 10:40:54
Temat: Re: Tajemnice LPG
Autor: Janusz 

PS2. instalacja to BRC II generacja, silnik X16SZR (1,6 8v) z opel astra F


a w przelaczniku masz ustawienia typu [1] [0] [2]
gdzie 1 to PB
2 to LPG
0 to brak paliwa ?
bo wlasnie tez mialem to samo i dopiero jeden z gazownikow znalazl
przyczyne...
ze zapalac na benzynie i jak sie zagrzeje to wrzucic na [0] zeby z gaznika
wypalil benzyne i dopiero po chwili jak straci 'ciag ' to wrzucic na [2]
czyli LPG

Janusz

3 Data: Sierpien 02 2008 10:56:03
Temat: Re: Tajemnice LPG
Autor: marek 

o czym ty piszesz jaki gaznik jaka astra, tam jest jedno punktowy wtrysk
paliwa jakie wypalanie jakiej komory

4 Data: Sierpien 02 2008 14:13:25
Temat: Re: Tajemnice LPG
Autor: PAndy 


"Adam Foton"  wrote in message doproawdzic do porzadku instalacje benzynowa, skonfigurowac poprawnie ECU, pod to zrobic konfiguracje komputera sterujacego LPG - jazda na LPG ma sie niczym nie roznic dla ECU od jazdy na benzynie tylko wtedy bedzie to dzialac jak powinno, kazda niedoroba w ukladzie zaislania LPG, kazdy problem w ukladzie zasilania benzyna bedzie powodowal problemy z jazda.

5 Data: Sierpien 02 2008 18:59:27
Temat: Re: Tajemnice LPG
Autor: Rafal... 

Użytkownik "Adam Foton"  napisał w wiadomości

Witam!


PS2. instalacja to BRC II generacja, silnik X16SZR (1,6 8v) z opel astra F

Centralka Blitz? Ale ja bym obstawiał, że gaziarz zakładający coś pomylił... ten silnik jest wyjątkowo podatny gazowaniu, wszelkie problemy to raczej czynnik ludzki. A zacząłbym od zdjęcia osłony wtrysków, tam popatrzeć czy cos nie odpadło, dobrze byłoby wyczyścić silnik krokowy i zawór EPG, ew. go nawet zaślepić, na gazie to on i tak jest średnio potrzebny, przeglądnąć świece, złaczi od wtrysku, zapłonu itd. poodpinać Dużo onformacji masz na stronce http://astra.autokacik.pl w dziale Technika/Napraw to sam.

Jak masz blitza, to możesz sobie poczytać http://www.luzem.netio.eu/, ja mam, mam taki sam silnik i jak kiedyś były problemy, to sobie porozkręcałem izolacje i popatrzyłem co i gdzie jest przylutowane ;-)

--
Rafał - Tarnów
rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl

6 Data: Sierpien 03 2008 22:04:33
Temat: Re: Tajemnice LPG
Autor: nom 


Użytkownik "Rafal..."  napisał w wiadomości


Centralka Blitz?

Blitz albo Just.
Ja mam BRC Blitz i nie mam żadnych problemów w Fabii. Od marca do
października odpalam tylko na gazie, benzyna tylko w sytuacjach
awaryjnych jak zabraknie gazu.
Prawdopodobnie problem leży po stronie złej emulacji sondy lambda, albo
zły skład mieszanki na gazie, trzeba to sprawdzić, w blitzu wystarczy
woltomierz analogowy. :-)

Tajemnice LPG



Grupy dyskusyjne