Tak siÄ™ ginie
1 | Data: Sierpien 10 2015 16:31:45 |
Temat: Tak siÄ™ ginie | |
Autor: Tom | 5 osób na miejscu, jedna w ciÄ™¿kim stanie, ojciec matka syn ¿ona i dziecko 2 |
Data: Sierpien 10 2015 16:46:08 | Temat: Re: Tak siÄ™ ginie | Autor: J.F. | Dnia Mon, 10 Aug 2015 16:31:45 +0200, Tom napisa³(a): 5 osób na miejscu, jedna w ciê¿kim stanie, ojciec matka syn ¿ona i dziecko No ale wiesz - tego braku mozgu trudno sie dopatrzec. Co zawinilo ? Opony, diagnosta, projektant, wiatr ? Kierowca ktory nie zwolnil na czas, czy ktory zwolnil ... nieumiejetnie. Bo ze szybko jechal, to jeszcze nie powod :-) J. 3 |
Data: Sierpien 10 2015 18:01:49 | Temat: Re: Tak siÄ™ ginie | Autor: Myjk | Mon, 10 Aug 2015 16:46:08 +0200, J.F. No ale wiesz - tego braku mozgu trudno sie dopatrzec. Pierwsze 8 sekund filmu nic Ci nie mówi? :P Co zawinilo ? Opony, diagnosta, projektant, wiatr ? Przecie¿ miota nim w pionie na prostej drodze. Amory zjechane na amen... i tak siÄ™ koÅ„czy jazda. U nas te¿ widujÄ™ ca³kiem niema³o pojazdów, gdzie ka¿de ko³o ¿yje swoim ¿yciem, pomimo drogi p³askiej jak lód. -- Pozdor Myjk 4 |
Data: Sierpien 10 2015 18:11:11 | Temat: Re: Tak siÄ™ ginie | Autor: Liwiusz | W dniu 2015-08-10 o 18:01, Myjk pisze: Przecie¿ miota nim w pionie na prostej drodze. I to jest uzasadnienie, ¿e mia³ zginąć? -- Liwiusz 5 |
Data: Sierpien 10 2015 18:35:12 | Temat: Re: Tak siÄ™ ginie | Autor: J.F. | Dnia Mon, 10 Aug 2015 18:01:49 +0200, Myjk napisa³(a): Mon, 10 Aug 2015 16:46:08 +0200, J.F. Troche mowi, ale wypadkiem sie nie zakonczylo :-) Co zawinilo ? Opony, diagnosta, projektant, wiatr ? No, mam troche starych samochodow - tak sie nie zachowuja. I wiem jak buja auto bez amorow kompletnie. U nas te¿ widujê ca³kiem niema³o pojazdów, gdzie ka¿de To sie nazywa niezalezne zawieszenie :-) Jakis przyklad moze ? filmow na YT z polskich drog sporo, powinienes szybko znalezc, skoro tak niemalo. J. 6 |
Data: Sierpien 12 2015 09:22:21 | Temat: Re: Tak siÄ™ ginie | Autor: Myjk | Mon, 10 Aug 2015 18:35:12 +0200, J.F. No, mam troche starych samochodow - tak sie nie zachowuja. Jecha³eÅ› nimi 160+ na ruskiej drodze? :P Jakis przyklad moze ? filmow na YT z polskich drog sporo, No! Ju¿ pÄ™dzÄ™, bo nudzi mi siÄ™ niezmiernie! :P -- Pozdor Myjk 7 |
Data: Sierpien 10 2015 17:00:44 | Temat: Re: Tak siê ginie | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Tom, 5 osób na miejscu, jedna w ciê¿kim stanie, ojciec matka syn ¿ona i dziecko A ja chcia³bym wiedzieæ, dlaczego nagle zaczê³o nim tak rzucaæ... Opona? -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 8 |
Data: Sierpien 10 2015 17:29:56 | Temat: Re: Tak siÄ™ ginie | Autor: Marcin N | W dniu 2015-08-10 o 17:00, RoMan Mandziejewicz pisze: Hello Tom, Opona albo przyczepa. Nic innego nie przychodzi mi do g³owy. -- MN 9 |
Data: Sierpien 10 2015 17:50:55 | Temat: Re: Tak siê ginie | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Marcin, Opona albo przyczepa. Nic innego nie przychodzi mi do g³owy.5 osób na miejscu, jedna w ciê¿kim stanie, ojciec matka syn ¿ona i dzieckoA ja chcia³bym wiedzieæ, dlaczego nagle zaczê³o nim tak rzucaæ... Przyczepy na drugim filmie nie zauwa¿y³em. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 10 |
Data: Sierpien 11 2015 14:00:57 | Temat: Re: Tak siê ginie | Autor: yabba | U¿ytkownik "Marcin N" napisa³ w wiadomo¶ci W dniu 2015-08-10 o 17:00, RoMan Mandziejewicz pisze: Móg³ go te¿ kto¶ tr±ciæ w ty³. Chyba to na tym filmie jest te¿ zdarzenie, ¿e Seat uderza Nivê w sam róg, a ta potem dachuje. -- Pozdrawiam, yabba 11 |
Data: Sierpien 11 2015 01:53:36 | Temat: Re: Tak siê ginie | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Mon, 10 Aug 2015 17:00:44 +0200, RoMan Mandziejewicz napisa³(a): Hello Tom, Ja mam wra¿enie ¿e rzuca nim od samego pocz±tku filmu, tyle ¿e dopiero od którego¶ na³o¿y³y mu siê jakie¶ czêstotliwo¶ci i do³o¿y³ do nich swoj± rekacjê zbyt pó¼nych i zbyt mocnych kontr. Typowa ryba. Do tego oczywi¶cie du¿a prêdko¶æ, wygl±da na zupe³ny brak t³umienia zawieszenia, 6 osób w aucie. 12 |
Data: Sierpien 11 2015 10:58:54 | Temat: Re: Tak siê ginie | Autor: J.F. | Dnia Tue, 11 Aug 2015 01:53:36 +0200, Tomasz Pyra napisa³(a): Dnia Mon, 10 Aug 2015 17:00:44 +0200, RoMan Mandziejewicz napisa³(a): Od poczatku to nim kiwa w innej osi. A i to nie wiadmo czy kiwa, czy droga nierowna. którego¶ na³o¿y³y mu siê jakie¶ czêstotliwo¶ci i do³o¿y³ do nich swoj± IMO - nietypowa. Na suchym asfalcie to sie nie zdarza, a tu jeszcze ten powolny narost. Do tego oczywi¶cie du¿a prêdko¶æ, wygl±da na zupe³ny brak t³umienia Zupelny to nie - przy zupelnym 50 by nie pojechal :-) J. 13 |
Data: Sierpien 11 2015 19:11:04 | Temat: Re: Tak siê ginie | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Tue, 11 Aug 2015 10:58:54 +0200, J.F. napisa³(a): Dnia Tue, 11 Aug 2015 01:53:36 +0200, Tomasz Pyra napisa³(a): Tak ju¿ jest w samochodach ¿e im szybciej jedzie tym bardziej ty³ lata na boki. Czêstotliwo¶æ drgañ w³asnych wokó³ osi wzd³u¿nej bêdzie wy¿sza ni¿ wokó³ osi poprzecznej, wiêc mo¿e nawet byæ tak ¿e to co przy ni¿szej prêdko¶ci nim buja³o przód-ty³, przy wy¿szej zaczê³o nim bujaæ lewo-prawo. Zw³aszcza ¿e je¶li mia³ niesprawne zawieszenie, to jest du¿a szansa ¿e by³o niesymetryczne. Ale nie by³o to te¿ nic nag³ego - skoro kierowca by³ w stanie tyle razy zmieniæ kierunek obrotu lewo-prawo, to by³a mo¿liwo¶æ ¿eby te oscylacje zatrzymaæ, niezale¿nie nawet od z³ego stanu zawieszenia. którego¶ na³o¿y³y mu siê jakie¶ czêstotliwo¶ci i do³o¿y³ do nich swoj± ¯eby samochód sam siê zacz±³ wzbudzaæ, wystarczy jaka¶ kombinacja s³abego t³umienia, zbie¿no¶ci z przodu czy rozbie¿no¶ci z ty³u, w po³±czeniu ze sporym za³adunkiem - i taki samochód bêdzie naprawdê trudny do opanowania przy wy¿szej prêdko¶ci. W ogóle opanowanie samochodu z seryjnym zawieszeniem przy wy¿szych prêdko¶ciach jest bardzo trudne jak siê pojawi± nierówno¶ci które zarezonuj± z czêstotliwo¶ci± w³asn± bujania zawieszenia. I tu siê okazuje ¿e te procenty co mierz± na SKP to nie jest takie g³upie. Ale jestem przkonany ¿e kierowca sam siê do tego do³o¿y³ - praktycznie ka¿dy kierowca na rybê reaguje pog³êbianiem oscylacji. Na koniec "kontra po¿egnalna" i utrata kontroli. Do tego oczywi¶cie du¿a prêdko¶æ, wygl±da na zupe³ny brak t³umienia No wiadomo, ale jednak wydaje siê niewystarczaj±cy. 14 |
Data: Sierpien 11 2015 19:21:35 | Temat: Re: Tak siê ginie | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Tomasz, ¯eby samochód sam siê zacz±³ wzbudzaæ, wystarczy jaka¶ kombinacja s³abego Có¿... Mój Lanos mia³ tendencje do myszkowania gdy mia³ ustawion± zbie¿no¶æ na 0. Po ustawieniu rozbie¿no¶ci pó³ stopnia uspokoi³ siê. [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 15 |
Data: Sierpien 12 2015 18:48:16 | Temat: Re: Tak siÄ™ ginie | Autor: adam |
A co sie sta³o z lanosem? ¯yletki? pzdr Adam 16 |
Data: Sierpien 12 2015 20:13:37 | Temat: Re: Tak siê ginie | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello adam, Có¿... Mój Lanos mia³ tendencje do myszkowania gdy mia³ ustawion±A co sie sta³o z lanosem? ¯yletki? Jeszcze ¿yje. Rdza go chrupie intensywnie i w³a¶nie ma wymieniane progi. Ale - jak na 17 lat od wyprodukowania - trzyma siê nie¼le. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 17 |
Data: Sierpien 13 2015 00:44:43 | Temat: Re: Tak siê ginie | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Tue, 11 Aug 2015 19:21:35 +0200, RoMan Mandziejewicz napisa³(a): Có¿... Mój Lanos mia³ tendencje do myszkowania gdy mia³ ustawion± Lekka rozbie¿no¶æ przodu znakomicie uspokaja samochód :) 18 |
Data: Sierpien 11 2015 20:06:42 | Temat: Re: Tak siê ginie | Autor: J.F. | Dnia Tue, 11 Aug 2015 19:11:04 +0200, Tomasz Pyra napisa³(a): Dnia Tue, 11 Aug 2015 10:58:54 +0200, J.F. napisa³(a): No nie wiem, imo to nie lata ... ale moze nie jechalem wystarczajaco szybko. Owszem, niektore sztuki zaczynaja sie podejrzanie prowadzic ... ale wtedy to zwalniam. ¯eby samochód sam siê zacz±³ wzbudzaæ, wystarczy jaka¶ kombinacja s³abegoktórego¶ na³o¿y³y mu siê jakie¶ czêstotliwo¶ci i do³o¿y³ do nich swoj±IMO - nietypowa. Na suchym asfalcie to sie nie zdarza, a tu jeszcze No nie wiem, ta droga wyglada na dosc nowa i rowna, a jesli Hyundaie po Niemczech jezdza, to ktos chyba sprawdza czy mozna tym autem z predkoscia maksymalna pojechac. zarezonuj± z czêstotliwo¶ci± w³asn± bujania zawieszenia. Hm -os inna, -moje samochody, mimo starych amorow, niechetnie sie same bujaja. trudno tu mowic o cestotliwosci wlasnej. -fakt, ze moze byc i rezonans w innej osi, np. na sprezystosci opon .... i tam nie ma amorow. Ale jestem przkonany ¿e kierowca sam siê do tego do³o¿y³ - praktycznie No, cos takiego tu widzimy, tylko IMO - to sie nawet nie powinno zaczac. No chyba, ze to wlasnie to "podejrzane prowadzenie", ja bym zwolnil, on nie chcial .. No wiadomo, ale jednak wydaje siê niewystarczaj±cy.Do tego oczywi¶cie du¿a prêdko¶æ, wygl±da na zupe³ny brak t³umieniaZupelny to nie - przy zupelnym 50 by nie pojechal :-) Fakt, ze buja nim jakby za bardzo. J. 19 |
Data: Sierpien 12 2015 08:58:42 | Temat: Re: Tak siê ginie | Autor: Miroo | W dniu 2015-08-11 o 20:06, J.F. pisze: W ogóle opanowanie samochodu z seryjnym zawieszeniem przy wy¿szych To by³a wersja specjalnie zmodyfikowana na rynek rosyjski i produkowana w Rosji. Teoretycznie powinno to oznaczaæ równie¿ wzmocnione zawieszenie :) Trudno siê spodziewaæ, ¿eby w aucie wprowadzonym na rynek w 2011 roku by³y ju¿ zajechane amortyzatory, ale w Rosji bym nie wyklucza³. Pozdrawiam 20 |
Data: Sierpien 12 2015 09:33:25 | Temat: Re: Tak siê ginie | Autor: Myjk | Wed, 12 Aug 2015 08:58:42 +0200, Miroo Teoretycznie powinno to oznaczać równie¿ wzmocnione zawieszenie :) Rocznik auta nie definiuje przebiegu i zu¿ycia amortyzatorów. Ja tu po filmie nie widzÄ™ innej przyczyny jak kompletnie zu¿yte amortyzatory. Do tego podmuch od auta z naprzeciwka, albo lekkie tylko szrpniÄ™cie od sko³owanego ABSu i pasztet gotowy. -- Pozdor Myjk 21 |
Data: Sierpien 12 2015 10:32:04 | Temat: Re: Tak siê ginie | Autor: J.F. | Dnia Wed, 12 Aug 2015 08:58:42 +0200, Miroo napisa³(a): W dniu 2015-08-11 o 20:06, J.F. pisze: No coz, mogli przy okazji cos zmienic w ch-ce samochodu i nie przetestowac dokladnie. Trudno siê spodziewaæ, ¿eby w aucie wprowadzonym na rynek w 2011 roku Przez caly film widac bujanie gora-dol. Trudno powiedziec - droga nierowna, czy amory zuzyte. J. 22 |
Data: Sierpien 13 2015 01:13:19 | Temat: Re: Tak siê ginie | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Tue, 11 Aug 2015 20:06:42 +0200, J.F. napisa³(a): Dnia Tue, 11 Aug 2015 19:11:04 +0200, Tomasz Pyra napisa³(a): Tu mnie sponiewiera³o ju¿ przy 120 (i ca³kiem dobrym zawieszeniu), fakt ¿e nawierzchnia w takiej ruinie ¿e normalnie to siê po takich dziurach jedzie 20km/h https://www.youtube.com/watch?v=wanTahN2tac Owszem, niektore sztuki zaczynaja sie podejrzanie prowadzic ... ale No to jest chyba klucz do sukcesu :) ¯eby samochód sam siê zacz±³ wzbudzaæ, wystarczy jaka¶ kombinacja s³abegoktórego¶ na³o¿y³y mu siê jakie¶ czêstotliwo¶ci i do³o¿y³ do nich swoj±IMO - nietypowa. Na suchym asfalcie to sie nie zdarza, a tu jeszcze Niby tak, ale trzeba pamiêtaæ ¿e tam by³o 6 osób. Ju¿ nawet maj±c 5 osób na pok³adzie zazwyczaj ty³ si±dzie na odbojach, a samochód bêdzie siê mocno k³ad³ na boki. zarezonuj± z czêstotliwo¶ci± w³asn± bujania zawieszenia. Reakcjê opony raczej we¼mie na siebie amortyzator ni¿ przeka¿e na nadwozie. Tu problemem raczej by³y niskie prêdko¶ci pracy amortyzatora - te charakterystyczne dla obci±¿enia amortyzatora przy nag³ych skrêtach. A w tym zakresie amortyzator najszybciej siê starzeje. Ale jestem przkonany ¿e kierowca sam siê do tego do³o¿y³ - praktycznie No i to jest dziwne. Bo nale¿y jeszcze wzi±æ poprawkê na to ¿e film nie oddaje wra¿enia miotaj±cego ty³u. Jak na filmie trochê buja, to w ¶rodku samochodu jest ju¿ naprawdê nieciekawie. 23 |
Data: Sierpien 13 2015 01:48:32 | Temat: Re: Tak siê ginie | Autor: J.F. | Dnia Thu, 13 Aug 2015 01:13:19 +0200, Tomasz Pyra napisa³(a): Dnia Tue, 11 Aug 2015 20:06:42 +0200, J.F. napisa³(a): IMO - slisko przede wszystkim. A i droga mogla troche wybic z toru https://www.youtube.com/watch?v=56DA2J07JYg a tu: -wyglada, jakbys w poslizgi wprowadzal sie sam, -jak tam z przyczepnoscia ? Opony slizgaja sie rewelacyjnie, ale deszcz taki malutki. Na betonie nie powinno byc zle ... czy to glina a nie beton ? W ogóle opanowanie samochodu z seryjnym zawieszeniem przy wy¿szych Przy 5 osobach tez ktos pewnie sprawdzil, ze auto jedzie prosto przy gazie w podlodze. zarezonuj± z czêstotliwo¶ci± w³asn± bujania zawieszenia. Chodzi mi o to, ze jak bedzie garb na drodze, to amortyzator ruchy pionowe stlumi. Ale jak zacznie krecic jak na filmie, to amorow na boczne sily nie ma. Tylko cos mi sie widzi, ze obracajaca sie opona dobrze boczne przesuniecia/sily tlumi, a i sztywnosc dosc spora, to czestotliwosc znacznie wieksza. J. 24 |
Data: Sierpien 13 2015 02:44:00 | Temat: Re: Tak siê ginie | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Thu, 13 Aug 2015 01:48:32 +0200, J.F. napisa³(a): Dnia Thu, 13 Aug 2015 01:13:19 +0200, Tomasz Pyra napisa³(a): Przede wszystkim nierówno¶ci.
To jest zdarty asfalt, czyli zosta³ sfrezowany beton miejscami pokruszony. Przyczepno¶æ nawet by³a ca³kie przyzwoita, natomiast opony to jakie¶ ¶mietniki do dobicia za³o¿y³em. W ogóle opanowanie samochodu z seryjnym zawieszeniem przy wy¿szych No jak jedzie prosto to jedzie, pytanie na ile skutecznie wygasi oscylacje pochodz±ce czy to od kierowcy czy z zewn±trz. zarezonuj± z czêstotliwo¶ci± w³asn± bujania zawieszenia. W nowych (2000+) nawet seryjne amortyzatory w niesportowych autach maj± ju¿ ca³kiem przyzwoity preload zaworów, dziêki czemu szybko ro¶nie si³a t³umienia ju¿ przy niewielkich prêdko¶ciach ruchu t³oczyska. Dopiero potem zawory siê otwieraj±. Dziêki temu w³a¶nie ³adnie t³umi bujanie na boki pochodz±ce od ruchów kierownic±. Natomiast samego po¶lizgu ju¿ oczywi¶cie nic - tylko kierowca mo¿e kierownic±. 25 |
Data: Sierpien 13 2015 21:05:10 | Temat: Re: Tak siÄ™ ginie | Autor: janusz_k |
Wg mnie on móg³ byæ pijany i dlatego tak s³abo reagowa³ na "wê¿a"No, cos takiego tu widzimy, tylko IMO - to sie nawet nie powinno i nie zdj±³ nogi z gazu. -- Pozdr Janusz_K 26 |
Data: Sierpien 14 2015 01:54:05 | Temat: Re: Tak siê ginie | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Thu, 13 Aug 2015 21:05:10 +0200, janusz_k napisa³(a): Wg mnie on móg³ byæ pijany i dlatego tak s³abo reagowa³ na "wê¿a"No, cos takiego tu widzimy, tylko IMO - to sie nawet nie powinno Kto go tam wie. Chocia¿ w opisie filmu znajduje siê sporo szczegó³ów takich jak wiek czy relacje ofiar. My¶lê ¿e gdyby by³ pijany, to taka informacja by siê tam znalaz³a. 27 |
Data: Sierpien 11 2015 20:13:34 | Temat: Re: Tak siê ginie | Autor: Shrek | On 2015-08-11 19:11, Tomasz Pyra wrote: Ale jestem przkonany ¿e kierowca sam siê do tego do³o¿y³ - praktycznie Co znaczy "na rybê", bo nie ³apie o co biega, a z filmu wynika, ze warto wiedzieæ;) Shrek 28 |
Data: Sierpien 13 2015 00:51:37 | Temat: Re: Tak siê ginie | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Tue, 11 Aug 2015 20:13:34 +0200, Shrek napisa³(a): On 2015-08-11 19:11, Tomasz Pyra wrote: Jak kierowca na niestabilny tor jazdy ty³u zareaguje z opó¼nieniem i za mocno, to mu ten ty³ "przerzuci" na drug± stronê jeszcze mocniej. Jak znowu zareaguje tak samo to znowu mu go przerzuci. I tak go bêdzie rzuca³a coraz mocniej a¿ przy której kontrze nie zd±¿y, albo skoñczy mu siê zakres ruchu kierownic± i wtedy ty³ wyprzedzi przód. Tu trening: https://www.youtube.com/watch?v=56DA2J07JYg A tu sytuacja w warunkach bojowych: https://www.youtube.com/watch?v=wanTahN2tac 29 |
Data: Sierpien 13 2015 02:08:20 | Temat: Re: Tak siê ginie | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Tomasz, Jak kierowca na niestabilny tor jazdy ty³u zareaguje z opó¼nieniem i za Brrrr... Wolê trenowaæ na ¶niegu ;) A tu sytuacja w warunkach bojowych: I tak to nale¿y robiæ. Ale u Ciebie by³y jeszcze koleiny :( -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 30 |
Data: Sierpien 13 2015 02:47:44 | Temat: Re: Tak siê ginie | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Thu, 13 Aug 2015 02:08:20 +0200, RoMan Mandziejewicz napisa³(a): Hello Tomasz, Na ¶niegu wszystko siê dzieje za wolno :) Najlepiej trenowaæ na suchym asfalcie, tylko trzeba mieæ du¿o opon po 50z³ sztuka ;) A tu sytuacja w warunkach bojowych: Koleiny i dziury i tylne zawieszenie siê nie wyrobi³o. Wtedy jeszcze nie umia³em sam budowaæ zawieszeñ ;) 31 |
Data: Sierpien 13 2015 11:07:18 | Temat: Re: Tak siê ginie | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Tomasz, Na ¶niegu wszystko siê dzieje za wolno :)Jak kierowca na niestabilny tor jazdy ty³u zareaguje z opó¼nieniem i zaBrrrr... Wolê trenowaæ na ¶niegu ;) Na suchym asfalcie bojê siê rolki :( Ja mam stare, cywilne auto... [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 32 |
Data: Sierpien 14 2015 01:48:35 | Temat: Re: Tak siê ginie | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Thu, 13 Aug 2015 11:07:18 +0200, RoMan Mandziejewicz napisa³(a): Na ¶niegu wszystko siê dzieje za wolno :) Roluj± w zasadzie tylko 126p i Cinquecento (poza Sportingiem który ma stabilizator). Reszta to musia³aby byæ jaka¶ super opona i mega pech. No i zawsze mo¿na poczekaæ na deszcz, to i mniej opon bêdzie szkoda :) 33 |
Data: Sierpien 19 2015 07:12:12 | Temat: Re: Tak siÄ™ ginie | Autor: dddddddd | W dniu 2015-08-14 o 01:48, Tomasz Pyra pisze: Dnia Thu, 13 Aug 2015 11:07:18 +0200, RoMan Mandziejewicz napisa³(a): rolkê mo¿na zaliczyæ i na ¶niegu - ja na takim lotnisku w zimie nauczy³em siê zdejmowaæ dwie opony na raz :) (wypad³em poza lotnisko, a ¿e wcze¶niej zdarzy³o siê wypa¶æ to my¶la³em ¿e pobocze twarde - tym razem nie ustawi³em auta prosto tylko bokiem i stan±³em na dwóch ko³ach - ale wyl±dowa³em z powrotem na czterech :) ale wtedy æwiczy³em wychodzenie z przegiêcia RWD - a do tego trzeba prêdko¶ci, bo inaczej auto za bardzo zwalnia :) -- Pozdrawiam £ukasz 34 |
Data: Sierpien 13 2015 06:00:57 | Temat: Re: Tak siê ginie | Autor: Budzik | U¿ytkownik Tomasz Pyra ... Tu trening: Super :) 35 |
Data: Sierpien 13 2015 09:13:30 | Temat: Re: Tak siê ginie | Autor: Miroo | W dniu 2015-08-13 o 00:51, Tomasz Pyra pisze: Tu trening: A jest gdzie¶ teoria? Tzn wyja¶nienie jak manewrowaæ w takiej sytuacji? ps. Muszê gdzie¶ znale¼æ takie lotnisko. ¯ona chce poæwiczyæ ruszanie ;) 36 |
Data: Sierpien 13 2015 09:19:32 | Temat: Re: Tak siê ginie | Autor: Shrek | On 2015-08-13 09:13, Miroo wrote: W dniu 2015-08-13 o 00:51, Tomasz Pyra pisze: Mi mówili, ¿e w teorii nale¿y po prostu kontrowaæ po³owê tego co ci siê wydaje ¿e powiniene¶ i hamowaæ, byle nie za mocno;) A wiêcej to rajdowcy potrafi± a ja nie powinienem siê sugerowaæ tym co oni wyprawiaj±, bo tylko pogorszê sytuacjê;) Shrek 37 |
Data: Sierpien 13 2015 09:59:32 | Temat: Re: Tak siê ginie | Autor: Miroo | W dniu 2015-08-13 o 09:19, Shrek pisze: On 2015-08-13 09:13, Miroo wrote: I w dodatku kontrowaæ o po³owê wcze¶niej ni¿ siê wydaje. Ale tak na oko moim zdaniem hamowanie w takiej sytuacji tylko pogarsza sprawê, bo pojawia siê nadsterowno¶æ. Dodanie gazu po³±czone z wyciszaniem "harmonicznych" kierownic± powinno lepiej zadzia³aæ. Ale to tylko teoria. Pozdrawiam 38 |
Data: Sierpien 13 2015 10:15:51 | Temat: Re: Tak siê ginie | Autor: Shrek | On 2015-08-13 09:59, Miroo wrote: I w dodatku kontrowaæ o po³owê wcze¶niej ni¿ siê wydaje. Dlatego delikatnie. Z takim po¶lizgiem jest tak, ¿e wiêkszo¶æ ludzi go nie wyprowadzi, wiêc trzeba kombinowaæ jak tu siê zatrzymaæ. Bo jak zaczniesz przyspieszaæ, to wiêkszo¶æ ludzi te¿ siê wy³o¿y, tylko dalej i z wiêksz± prêdko¶ci±. Tyle mojego zdania. Mo¿e i najlepiej daæ w palnik, kontrowaæ ma³o i wcze¶niej, tylko ja zdajê sobiê sprawê, ¿e pewnie mi siê to nie uda i skoñczy siê "ostatni± kontr±: i dalej zale¿y od szczê¶cia. Dodanie gazu po³±czone z Mój znajomy instruktor mówi³, ¿e jak nie masz naprawdê dobrych umiejêtno¶ci to praktyka jebie toeriê. A naj masz umiejêtno¶ci, to zwykle i tak nie masz miejsca na drodze na efektowne wygibasy;) Shrek. 39 |
Data: Sierpien 13 2015 10:02:54 | Temat: Re: Tak siê ginie | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Thu, 13 Aug 2015 09:13:30 +0200, Miroo napisa³(a): W dniu 2015-08-13 o 00:51, Tomasz Pyra pisze: Teoria jest w sumie prosta - kontry kierownic±. Gaz (w FWD) powoduje ¿e buja mniej, ale czê¶ciej zmienia stronê. Hamowanie, albo ujêcie gazu powoduje ¿e buja g³êbiej, ale rzadziej. Za pó¼na kontra powoduje zwiêkszanie oscylacji, a za szybka utratê obranego toru jazdy. A ¿eby trafiaæ w punkt trzeba po prostu æwiczyæ, bo moment chwilowego odzyskania przyczepno¶ci który przerzuca ty³ na drug± stronê zawsze zaskakuje. 40 |
Data: Sierpien 13 2015 11:06:44 | Temat: Re: Tak siê ginie | Autor: Miroo | W dniu 2015-08-13 o 10:02, Tomasz Pyra pisze: A jest gdzie¶ teoria? Tzn wyja¶nienie jak manewrowaæ w takiej sytuacji? Czyli dodanie gazu jest opcj± wy³±cznie dla kierowcy, który potrafi utrzymaæ przednie ko³a idealnie w kierunku jazdy. Dziêkujê za wyja¶nienie. A ¿eby trafiaæ w punkt trzeba po prostu æwiczyæ, bo moment chwilowego No có¿, przeciêtny kierowca ma ma³e szanse na æwiczenie i wyæwiczenie odpowiednich odruchów. Pozostaje niekozaczenie i dbanie o amortyzatory, ¿eby kontrola trakcji niezg³upia³a i wyprowadzi³a samochód z takiej sytuacji. A problem nie jest rzadki - bardzo czêsto widzi siê takie zarzucanie na filmikach z kamerek samochodowych. Pozdrawiam 41 |
Data: Sierpien 13 2015 11:13:53 | Temat: Re: Tak siê ginie | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Miroo, Czyli dodanie gazu jest opcj± wy³±cznie dla kierowcy, który potrafiA jest gdzie¶ teoria? Tzn wyja¶nienie jak manewrowaæ w takiej sytuacji?Teoria jest w sumie prosta - kontry kierownic±. Jak grzejesz s³abym autkiem 180+, to dodanie czy ujêcie gazu ju¿ niewiele zmienia. Ja w takich sytuacjach zazwyczaj ratowa³em siê krótkim przyhamowaniem, odpuszczeniem, wyprostowaniem auta ju¿ przy mniejszej prêdko¶ci i ponownym przyhamowaniem. Oczywi¶cie bez rozpaczliwego krêcenia kierownic± i zanim ty³ zacznie wyprzedzaæ przód. Jeszcze ¿yjê ;) [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 42 |
Data: Sierpien 14 2015 01:52:30 | Temat: Re: Tak siê ginie | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Thu, 13 Aug 2015 11:06:44 +0200, Miroo napisa³(a): W dniu 2015-08-13 o 10:02, Tomasz Pyra pisze: W sumie mo¿na do tego podej¶æ tak, ¿e dodanie gazu to konieczno¶æ dopiero wtedy kiedy ty³ bêdzie chcia³ wyprzedziæ przód. Póki oscylacja jest do skontrowania, to spokojnie mo¿na nawet hamowaæ. Te opowie¶ci o tym ¿e nale¿y siê wyci±gaæ gazem to to takie pó³prawdy s±. Po pierwsze ucieczka ty³u czêsto jest spowodowana hamowaniem - np. na ³uku. Skoro kto¶ hamuje to pewnie ma ku temu jaki¶ powód (przeszkoda czy co¶) i po prostu nie ma miejsca na puszczanie hamulca i dodawanie gazu. Ja na moim filmie te¿ gdybym pu¶ci³ hamulec, to opanowa³bym oscylacje szybciej, ale nie by³o takiej mo¿liwo¶ci, bo siê musia³em zmie¶ciæ w zakrêt.
Ja jestem pod wielkim wra¿eniem jak szybko i skutecznie robi porz±dek z takimi oscylacjami ESP. 43 |
Data: Sierpien 11 2015 22:00:31 | Temat: Re: Tak siÄ™ ginie | Autor: cef | W dniu 2015-08-11 o 19:11, Tomasz Pyra pisze: Ale jestem przkonany ¿e kierowca sam siê do tego do³o¿y³ - praktycznie No w³a¶nie - dlaczego on nie zwalnia? Nie hamuje ju¿ wcze¶niej, zanim dostaje jeszcze po¿egnalny podmuch od mijanej ciê¿arówki. Zaczê³o nim kiwaæ niebezpiecznie ok 30sek - z ciê¿arówk± mija³ siê po kolejnych 8 sekundach, móg³ zjechaæ nawet bezpiecznie na pobocze. Nie ma instynktu samozachowawczego czy by³ przekonany o swoich umiejêtno¶ciach? 44 |
Data: Sierpien 11 2015 22:18:28 | Temat: Re: Tak siê ginie | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello cef, Ale jestem przkonany ¿e kierowca sam siê do tego do³o¿y³ - praktycznieNo w³a¶nie - dlaczego on nie zwalnia? Nie hamuje ju¿ wcze¶niej, zanim Nadmierne reakcje. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 45 |
Data: Sierpien 11 2015 22:22:42 | Temat: Re: Tak siÄ™ ginie | Autor: cef | W dniu 2015-08-11 o 22:18, RoMan Mandziejewicz pisze: Hello cef, No nie wiem. Ja bym przydepn±³ hamulec, tak normalnie ze strachu, ¿e co¶ dziwnego siê dzieje z autem. I to od razu. A ten kierowca mam wra¿enie, ¿e nie hamowa³. 46 |
Data: Sierpien 13 2015 02:50:58 | Temat: Re: Tak siê ginie | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Tue, 11 Aug 2015 22:22:42 +0200, cef napisa³(a): Nadmierne reakcje. Hamowanie by siê uda³o na pocz±tku, bo z kolei od pewnego etapu to ju¿ pogorszy sprawê - mam wra¿enie ¿e w³a¶nie na sam koniec zacz±³ hamowaæ, wtedy poci±gnê³o go na pobocze z którego odbi³ pod ciê¿arówkê. Bo tak szamotaæ siê jak wcze¶niej pewnie by³ w stanie jeszcze jaki¶ czas. Ogólnie kumulacja wielu b³êdów. 47 |
Data: Sierpien 13 2015 10:01:57 | Temat: Re: Tak siê ginie | Autor: Miroo | W dniu 2015-08-13 o 02:50, Tomasz Pyra pisze: Dnia Tue, 11 Aug 2015 22:22:42 +0200, cef napisa³(a): Tak siê dzieje jak baba trajkocze nad uchem. Wiem z do¶wiadczenia. Marudzi³a "zwolnij, zwolnij", a¿ siê rozbili¶my :) Ja wam mówiê - wszystko przez te baby :P Pozdrawiam 48 |
Data: Sierpien 11 2015 22:34:05 | Temat: Re: Tak siê ginie | Autor: J.F. | Dnia Tue, 11 Aug 2015 22:18:28 +0200, RoMan Mandziejewicz napisa³(a): Hello cef, Brak instynktu. Bujanie na poczatku bylo niewielkie, a on uparcie noge na gazie. Chyba ze jakies syberyjskie wychowanie - nie hamuje sie przy poslizgach na sniegu (nie calkiem prawda). J. 49 |
Data: Sierpien 12 2015 00:57:01 | Temat: Re: Tak siÄ™ ginie | Autor: Marek | On Tue, 11 Aug 2015 01:53:36 +0200, Tomasz Pyra wrote: Ja mam wra¿enie ¿e rzuca nim od samego poczÄ…tku filmu, tyle ¿edopiero od któregoÅ› na³o¿y³y mu siÄ™ jakieÅ› czÄ™stotliwoÅ›ci i do³o¿y³ do nichswojÄ… rekacjÄ™ zbyt pó¼nych i zbyt mocnych kontr. W komentarzach jest transkrypcja rozmowy miÄ™dzy kierowcÄ… a pasa¿erkÄ…. WyglÄ…da to na k³ótnie, kierowca celowo zaczÄ…³ tak "bujać" by postraszyć pasa¿erkÄ™ "aby siÄ™ zamknÄ™³a". -- Marek 50 |
Data: Sierpien 12 2015 10:44:52 | Temat: Re: Tak siê ginie | Autor: J.F. | Dnia Wed, 12 Aug 2015 00:57:01 +0200, Marek napisa³(a): W komentarzach jest transkrypcja rozmowy miêdzy kierowc± a pasa¿erk±. Eee - pierwsze dialogi slysze dopiero jak juz buja. J. 51 |
Data: Sierpien 12 2015 17:00:27 | Temat: Re: Tak siê ginie | Autor: __Maciek | Mon, 10 Aug 2015 17:00:44 +0200 RoMan Mandziejewicz A ja chcia³bym wiedzieæ, dlaczego nagle zaczê³o nim tak rzucaæ... Pewnie zawieszenie i/lub amortyzatory w "dobrym" stanie. Plus to ¿e zamiast zwolniæ to cisn±³ dalej. 52 |
Data: Sierpien 18 2015 17:50:54 | Temat: Re: Tak siê ginie | Autor: newsman |
53 |
Data: Sierpien 19 2015 02:24:31 | Temat: Re: Tak siê ginie | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Tue, 18 Aug 2015 17:50:54 +0200, newsman napisa³(a): U¿ytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisa³ w wiadomo¶ci grup To ju¿ w ostatnim rzucie ty³ mu wyjecha³ na pobocze. A dziwne bujanie zaczyna siê znacznie wcze¶niej. 54 |
Data: Sierpien 10 2015 17:31:57 | Temat: Re: Tak siÄ™ ginie | Autor: Myjk | Mon, 10 Aug 2015 16:31:45 +0200, Tom "ale mia³em fajnÄ… fure Hyundai Solaris" "Tylko zapomnia³em o serwisowaniu amortyzatorów". Có¿, szkoda niewinnych jadÄ…cych z idiotÄ…... Ale dobrze, ¿e wpad³ na tira a nie na innÄ… osobówkÄ™, gdzie jecha³aby inna rodzina... :/ -- Pozdor Myjk 55 |
Data: Sierpien 13 2015 14:20:18 | Temat: Re: Tak siÄ™ ginie | Autor: Myjk | Mon, 10 Aug 2015 17:31:57 +0200, Myjk "Tylko zapomnia³em o serwisowaniu amortyzatorów". Kolejny ;) https://youtu.be/aI_RA2D7Vac?t=41s -- Pozdor Myjk 56 |
Data: Sierpien 14 2015 01:05:13 | Temat: Re: Tak siÄ™ ginie | Autor: J.F. | Dnia Thu, 13 Aug 2015 14:20:18 +0200, Myjk napisa³(a): Mon, 10 Aug 2015 17:31:57 +0200, Myjk Ten to chyba zapomnial serwisowac ABS. J. 57 |
Data: Sierpien 10 2015 21:28:16 | Temat: Re: Tak siÄ™ ginie | Autor: Antymek |
5 osób na miejscu, jedna w ciÄ™¿kim stanie, ojciec matka syn ¿ona i dziecko Wyprzedzanie przed przejÅ›ciem dla pieszych. Wyprzedzanie na skrzy¿owaniu. Debil kierowca. Ju¿ przed wyminiÄ™ciem TIRa zaczÄ™³o go nosić, mia³ 5 sek. na opanowanie samochodu. Widac ¿e jecha³ doæ szybko. 58 |
Data: Sierpien 10 2015 21:35:47 | Temat: Re: Tak siê ginie | Autor: J.F. | Dnia Mon, 10 Aug 2015 21:28:16 +0200, Antymek napisa³(a): http://www.liveleak.com/view?i=199_1439203525Wyprzedzanie przed przej¶ciem dla pieszych. W tym kraju moze to dozwolone, choc linia ciagla jest wyrazna. Wyprzedzanie na skrzy¿owaniu. Juz prawe konczyl, no i widocznosc mial nienajgorsza. J. 59 |
Data: Sierpien 10 2015 19:35:11 | Temat: Re: Tak siê ginie | Autor: masti | J.F. wrote: Dnia Mon, 10 Aug 2015 21:28:16 +0200, Antymek napisa³(a): naprawdê gdzie¶ jest dozwolone? -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lêk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówiê. To grunt zabija!" T.Pratchett 60 |
Data: Sierpien 11 2015 23:42:39 | Temat: Re: Tak siÄ™ ginie | Autor: MichaÅ‚ Jankowski | W dniu 2015-08-10 o 21:28, Antymek pisze: Widac ¿e jecha³ doæ szybko. "Doæ" to jest ³agodnie powiedziane. On tam jecha³ 180-190 km/h. Ja siÄ™ raczej dziwiÄ™, ¿e przejecha³ a¿ tyle... MJ 61 |
Data: Sierpien 12 2015 00:41:23 | Temat: Re: Tak siÄ™ ginie | Autor: Marek | On Tue, 11 Aug 2015 23:42:39 +0200, Micha³ wrote: "Doæ" to jest ³agodnie powiedziane. On tam jecha³ 180-190 km/h. SkÄ…d to wiadomo? -- Marek 62 |
Data: Sierpien 12 2015 17:43:23 | Temat: Re: Tak siê ginie | Autor: __Maciek | Tue, 11 Aug 2015 23:42:39 +0200 Micha³ Jankowski "Do¶æ" to jest ³agodnie powiedziane. On tam jecha³ 180-190 km/h. Policzy³e¶ to? Z czego? S³upków nie ma, nie wiadomo jaka jest d³ugo¶æ/rozstaw pasów wymalowanych na ¶rodku jezdni. Na moje oko jecha³ trochê mniej, jakie¶ 150km/h. Ze zgrubnych obliczeñ wysz³o mi ¿e jego prêdko¶æ wzglêdem pierwszej ciê¿arówki to jakie¶ 64m/s czyli 230km/h - ciê¿arówka przeje¿d¿a przez lew± krawêd¼ kadru (od jej prawego przedniego do (niewidocznego) prawego tylnego rogu) w ok. 7klatek (0:37.27 do 0:38.04), film jest w 30fps, czyli czas przejazdu to 233,33ms. D³ugo¶æ ciê¿arówki za³o¿y³em 15m (kabina+przestrzeñ za ni± 3m, skrzynia ³adunkowa 12m (tak jak ma standardowy kontener)). No ale nie znamy prêdko¶ci ciê¿arówki, a i jej d³ugo¶æ mog³a byæ inna, wiêc to trochê taka zabawa w "ekspertów" Macierewicza. 63 |
Data: Sierpien 12 2015 18:43:11 | Temat: Re: Tak siÄ™ ginie | Autor: Marcin N | W dniu 2015-08-12 o 17:43, __Maciek pisze: Tue, 11 Aug 2015 23:42:39 +0200 Micha³ Jankowski napisa³: Nie do koñca. Kto¶ zna³ tamt± drogê. Policzy³ wszystko na podstawie odstêpów miêdzy pasami na jezdni. Wysz³o mu oko³o 190 km/h. Opisuje to w jednym z komentarzy pod filmem. -- MN 64 |
Data: Sierpien 10 2015 23:15:20 | Temat: Re: Tak siÄ™ ginie | Autor: Hinek | W dniu 2015-08-10 o 16:31, Tom pisze: 5 osób na miejscu, jedna w ciÄ™¿kim stanie, ojciec matka syn ¿ona i dzieckoWypadek makabryczny ale warto zauwa¿yć ¿e drogi nie zamkniÄ™to. Dlaczego u nas jest inaczej? Jest ofiara Å›miertelna - droga zamkniÄ™ta na parÄ™ godzin, objazdy itp. Udokumentować miejsce wypadku mo¿na w pó³ godziny a u nas czeka siÄ™ parÄ™ godzin ma prokuratora. -- Hinek 65 |
Data: Sierpien 11 2015 11:05:32 | Temat: Re: Tak siê ginie | Autor: J.F. | Dnia Mon, 10 Aug 2015 23:15:20 +0200, Hinek napisa³(a): W dniu 2015-08-10 o 16:31, Tom pisze: A skad wiesz ? Dlaczego u nas jest inaczej? Jest ofiara ¶miertelna - droga Hm, prokurator dyzurny jest chyba blizej. Ale i tak - karetka, reanimacja, strazacy, lawtweta - i 2h zejdzie. A prokurator ... kiedys mozesz byc poszkodowany i sie bedziesz cieszyl, ze dopilnowal i odzskodowanie dostales ... J. 66 |
Data: Sierpien 11 2015 18:52:07 | Temat: Re: Tak siê ginie | Autor: Alf/red/ | W dniu 11.08.2015 o 11:05, J.F. pisze: A skad wiesz ? No przecie¿ jest drugi film. -- Alf/red/ 67 |
Data: Sierpien 11 2015 19:24:30 | Temat: Re: Tak siê ginie | Autor: J.F. | Dnia Tue, 11 Aug 2015 18:52:07 +0200, Alf/red/ napisa³(a): W dniu 11.08.2015 o 11:05, J.F. pisze: A faktycznie. Ale czy tak lepiej ? Jeden umundurowany ruchem kieruje/pilnuje. Policjant czy strazak ? Bo radiowozu nie widze. Przejezdne tylko jedno pobocze. Droga by sie nie dalo, bo za duzo tam smieci i zwlok. Ale nikt tego nie sprzata, widac czekaja na prokuratora. (chyba ze te dwa auta na poczatku - prokurator i radiowoz ?) Jakby ruch byl wiekszy to korek na kilometry. Jakby pobocze bylo wezsze, to by ten korek stal. Zreszta - jak chwalic ich prokurature, jak oni od 5 lat jeden samolot badaja :-) J. 68 |
Data: Sierpien 24 2015 01:43:22 | Temat: Re: Tak siÄ™ ginie | Autor: WildS | On 2015-08-11, J.F. wrote: Dnia Tue, 11 Aug 2015 18:52:07 +0200, Alf/red/ napisa³(a):Mnie to tez od razu zdziwi³o, ¿e nie zamknÄ™li tego tylko ludzie ko³o zw³ok je¿d¿Ä…. Pierwszy powód jaki mi przychodzi do g³owy - za zamkniÄ™ciem - a co jeÅ›li karta microSD z rozjechanej kamerki wpadnie w bie¿nik przeje¿d¿ajÄ…cego samochodu? SzczÄ…tki mogÄ… być porozrzucane na du¿ym obszarze i wÅ›ród nich mo¿e le¿eć wyt³umaczenie wypadku. Albo co jeÅ›li ktoÅ› bÄ™dzie ranny i w szoku siÄ™ podniesie i wpadnie pod któreÅ› z omijÄ…cych miejsce aut? -- WildS 69 |
Data: Sierpien 12 2015 16:57:57 | Temat: Re: Tak siê ginie | Autor: __Maciek | Mon, 10 Aug 2015 16:31:45 +0200 Tom napisa³: 5 osób na miejscu, jedna w ciê¿kim stanie, ojciec matka syn ¿ona i dziecko Kierowca jaki¶ to wybitny debil. Ju¿ od 0:20 (a nawet wcze¶niej) widaæ ¿e samochodem buja, a od 0:35 zaczyna bujaæ lewo-prawo. Ju¿ dawno bym znacznie zmniejszy³ prêdko¶æ albo siê wrêcz zatrzyma³. Po miniêciu pierwszej ciê¿arówki mia³ jeszcze szansê, ale cisn±³ dalej. Na rowerze (samochodem nie je¿d¿ê) ju¿ wiele razy uratowa³ mnie odruch hamowania jak dzieje siê co¶ dziwnego/nietypowego. Jak jest sytuacja ¿e dzieje siê co¶ dziwnego, widaæ na drodze w oddali niezydetyfikowany obiekt, nie jestem pewien ¿e ogarniam co siê dzieje albo jak zachowaj± siê inni uczestnicy ruchu to hamujê. 70 |
Data: Sierpien 12 2015 18:09:36 | Temat: Re: Tak siê ginie | Autor: __Maciek | Mon, 10 Aug 2015 16:31:45 +0200 Tom napisa³: http://www.liveleak.com/view?i=199_1439203525 BTW ten kawa³ek cia³a od 0:50 to chyba ¿uchwa, nie? Wygl±da jakby by³y tam zêby. |