Grupy dyskusyjne   »   Tak siÄ™ ginie

Tak siÄ™ ginie



1 Data: Sierpien 10 2015 16:31:45
Temat: Tak siÄ™ ginie
Autor: Tom 

5 osób na miejscu, jedna w ciÄ™¿kim stanie, ojciec matka syn ¿ona i  dziecko

piękna pogoda, super warunki, prosta dobra droga
40 lat - chyba w tym wieku powinno siÄ™ mieć mózg?


"ale mia³em fajnÄ… fure Hyundai Solaris"

http://www.liveleak.com/view?i=199_1439203525



2 Data: Sierpien 10 2015 16:46:08
Temat: Re: Tak siÄ™ ginie
Autor: J.F. 

Dnia Mon, 10 Aug 2015 16:31:45 +0200, Tom napisa³(a):

5 osób na miejscu, jedna w ciê¿kim stanie, ojciec matka syn ¿ona i  dziecko
piêkna pogoda, super warunki, prosta dobra droga
40 lat - chyba w tym wieku powinno siê mieæ mózg?
"ale mia³em fajn± fure Hyundai Solaris"
http://www.liveleak.com/view?i=199_1439203525

No ale wiesz - tego braku mozgu trudno sie dopatrzec.
Co zawinilo ? Opony, diagnosta, projektant, wiatr ?

Kierowca ktory nie zwolnil na czas, czy ktory zwolnil ...
nieumiejetnie.

Bo ze szybko jechal, to jeszcze nie powod :-)

J.

3 Data: Sierpien 10 2015 18:01:49
Temat: Re: Tak siÄ™ ginie
Autor: Myjk 

Mon, 10 Aug 2015 16:46:08 +0200, J.F.

No ale wiesz - tego braku mozgu trudno sie dopatrzec.

Pierwsze 8 sekund filmu nic Ci nie mówi? :P

Co zawinilo ? Opony, diagnosta, projektant, wiatr ?

Przecie¿ miota nim w pionie na prostej drodze.
Amory zjechane na amen... i tak się kończy jazda.

U nas te¿ widujÄ™ ca³kiem niema³o pojazdów, gdzie ka¿de
ko³o ¿yje  swoim ¿yciem, pomimo drogi p³askiej jak lód.

--
Pozdor
Myjk

4 Data: Sierpien 10 2015 18:11:11
Temat: Re: Tak siÄ™ ginie
Autor: Liwiusz 

W dniu 2015-08-10 o 18:01, Myjk pisze:

Przecie¿ miota nim w pionie na prostej drodze.

I to jest uzasadnienie, ¿e mia³ zginąć?

--
Liwiusz

5 Data: Sierpien 10 2015 18:35:12
Temat: Re: Tak siÄ™ ginie
Autor: J.F. 

Dnia Mon, 10 Aug 2015 18:01:49 +0200, Myjk napisa³(a):

Mon, 10 Aug 2015 16:46:08 +0200, J.F.
No ale wiesz - tego braku mozgu trudno sie dopatrzec.
Pierwsze 8 sekund filmu nic Ci nie mówi? :P

Troche mowi, ale wypadkiem sie nie zakonczylo :-)

Co zawinilo ? Opony, diagnosta, projektant, wiatr ?

Przecie¿ miota nim w pionie na prostej drodze.
Amory zjechane na amen... i tak siê koñczy jazda.

No, mam troche starych samochodow - tak sie nie zachowuja.
I wiem jak buja auto bez amorow kompletnie.

U nas te¿ widujê ca³kiem niema³o pojazdów, gdzie ka¿de
ko³o ¿yje  swoim ¿yciem, pomimo drogi p³askiej jak lód.

To sie nazywa niezalezne zawieszenie :-)

Jakis przyklad moze ? filmow na YT z polskich drog sporo, powinienes
szybko znalezc, skoro tak niemalo.

J.

6 Data: Sierpien 12 2015 09:22:21
Temat: Re: Tak siÄ™ ginie
Autor: Myjk 

Mon, 10 Aug 2015 18:35:12 +0200, J.F.

No, mam troche starych samochodow - tak sie nie zachowuja.
I wiem jak buja auto bez amorow kompletnie.

Jecha³eÅ› nimi 160+ na ruskiej drodze? :P

Jakis przyklad moze ? filmow na YT z polskich drog sporo,
powinienes szybko znalezc, skoro tak niemalo.

No! Ju¿ pÄ™dzÄ™, bo nudzi mi siÄ™ niezmiernie! :P

--
Pozdor
Myjk

7 Data: Sierpien 10 2015 17:00:44
Temat: Re: Tak siê ginie
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Tom,

Monday, August 10, 2015, 4:31:45 PM, you wrote:

5 osób na miejscu, jedna w ciê¿kim stanie, ojciec matka syn ¿ona i  dziecko
piêkna pogoda, super warunki, prosta dobra droga
40 lat - chyba w tym wieku powinno siê mieæ mózg?
"ale mia³em fajn± fure Hyundai Solaris"
http://www.liveleak.com/view?i=199_1439203525

A ja chcia³bym wiedzieæ, dlaczego nagle zaczê³o nim tak rzucaæ...
Opona?

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

8 Data: Sierpien 10 2015 17:29:56
Temat: Re: Tak siÄ™ ginie
Autor: Marcin N 

W dniu 2015-08-10 o 17:00, RoMan Mandziejewicz pisze:

Hello Tom,

Monday, August 10, 2015, 4:31:45 PM, you wrote:

5 osób na miejscu, jedna w ciê¿kim stanie, ojciec matka syn ¿ona i  dziecko
piêkna pogoda, super warunki, prosta dobra droga
40 lat - chyba w tym wieku powinno siê mieæ mózg?
"ale mia³em fajn± fure Hyundai Solaris"
http://www.liveleak.com/view?i=199_1439203525

A ja chcia³bym wiedzieæ, dlaczego nagle zaczê³o nim tak rzucaæ...
Opona?

Opona albo przyczepa. Nic innego nie przychodzi mi do g³owy.

--
MN

9 Data: Sierpien 10 2015 17:50:55
Temat: Re: Tak siê ginie
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Marcin,

Monday, August 10, 2015, 5:29:56 PM, you wrote:

5 osób na miejscu, jedna w ciê¿kim stanie, ojciec matka syn ¿ona i  dziecko
piêkna pogoda, super warunki, prosta dobra droga
40 lat - chyba w tym wieku powinno siê mieæ mózg?
"ale mia³em fajn± fure Hyundai Solaris"
http://www.liveleak.com/view?i=199_1439203525
A ja chcia³bym wiedzieæ, dlaczego nagle zaczê³o nim tak rzucaæ...
Opona?
Opona albo przyczepa. Nic innego nie przychodzi mi do g³owy.

Przyczepy na drugim filmie nie zauwa¿y³em.


--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

10 Data: Sierpien 11 2015 14:00:57
Temat: Re: Tak siê ginie
Autor: yabba 

U¿ytkownik "Marcin N"  napisa³ w wiadomo¶ci

W dniu 2015-08-10 o 17:00, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello Tom,

Monday, August 10, 2015, 4:31:45 PM, you wrote:

5 osób na miejscu, jedna w ciê¿kim stanie, ojciec matka syn ¿ona i dziecko
piêkna pogoda, super warunki, prosta dobra droga
40 lat - chyba w tym wieku powinno siê mieæ mózg?
"ale mia³em fajn± fure Hyundai Solaris"
http://www.liveleak.com/view?i=199_1439203525

A ja chcia³bym wiedzieæ, dlaczego nagle zaczê³o nim tak rzucaæ...
Opona?

Opona albo przyczepa. Nic innego nie przychodzi mi do g³owy.



Móg³ go te¿ kto¶ tr±ciæ w ty³. Chyba to na tym filmie jest te¿ zdarzenie, ¿e Seat uderza Nivê w sam róg, a ta potem dachuje.

--
Pozdrawiam,

yabba

11 Data: Sierpien 11 2015 01:53:36
Temat: Re: Tak siê ginie
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Mon, 10 Aug 2015 17:00:44 +0200, RoMan Mandziejewicz napisa³(a):

Hello Tom,

Monday, August 10, 2015, 4:31:45 PM, you wrote:

5 osób na miejscu, jedna w ciê¿kim stanie, ojciec matka syn ¿ona i  dziecko
piêkna pogoda, super warunki, prosta dobra droga
40 lat - chyba w tym wieku powinno siê mieæ mózg?
"ale mia³em fajn± fure Hyundai Solaris"
http://www.liveleak.com/view?i=199_1439203525

A ja chcia³bym wiedzieæ, dlaczego nagle zaczê³o nim tak rzucaæ...
Opona?

Ja mam wra¿enie ¿e rzuca nim od samego pocz±tku filmu, tyle ¿e dopiero od
którego¶ na³o¿y³y mu siê jakie¶ czêstotliwo¶ci i do³o¿y³ do nich swoj±
rekacjê zbyt pó¼nych i zbyt mocnych kontr.
Typowa ryba.

Do tego oczywi¶cie du¿a prêdko¶æ, wygl±da na zupe³ny brak t³umienia
zawieszenia, 6 osób w aucie.

12 Data: Sierpien 11 2015 10:58:54
Temat: Re: Tak siê ginie
Autor: J.F. 

Dnia Tue, 11 Aug 2015 01:53:36 +0200, Tomasz Pyra napisa³(a):

Dnia Mon, 10 Aug 2015 17:00:44 +0200, RoMan Mandziejewicz napisa³(a):
http://www.liveleak.com/view?i=199_1439203525
A ja chcia³bym wiedzieæ, dlaczego nagle zaczê³o nim tak rzucaæ...
Opona?

Ja mam wra¿enie ¿e rzuca nim od samego pocz±tku filmu, tyle ¿e dopiero od

Od poczatku to nim kiwa w innej osi. A i to nie wiadmo czy kiwa, czy
droga nierowna.

którego¶ na³o¿y³y mu siê jakie¶ czêstotliwo¶ci i do³o¿y³ do nich swoj±
rekacjê zbyt pó¼nych i zbyt mocnych kontr.
Typowa ryba.

IMO - nietypowa. Na suchym asfalcie to sie nie zdarza, a tu jeszcze
ten powolny narost.

Do tego oczywi¶cie du¿a prêdko¶æ, wygl±da na zupe³ny brak t³umienia
zawieszenia, 6 osób w aucie.

Zupelny to nie - przy zupelnym 50 by nie pojechal :-)

J.

13 Data: Sierpien 11 2015 19:11:04
Temat: Re: Tak siê ginie
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Tue, 11 Aug 2015 10:58:54 +0200, J.F. napisa³(a):

Dnia Tue, 11 Aug 2015 01:53:36 +0200, Tomasz Pyra napisa³(a):
Dnia Mon, 10 Aug 2015 17:00:44 +0200, RoMan Mandziejewicz napisa³(a):
http://www.liveleak.com/view?i=199_1439203525
A ja chcia³bym wiedzieæ, dlaczego nagle zaczê³o nim tak rzucaæ...
Opona?

Ja mam wra¿enie ¿e rzuca nim od samego pocz±tku filmu, tyle ¿e dopiero od

Od poczatku to nim kiwa w innej osi. A i to nie wiadmo czy kiwa, czy
droga nierowna.

Tak ju¿ jest w samochodach ¿e im szybciej jedzie tym bardziej ty³ lata na
boki.

Czêstotliwo¶æ drgañ w³asnych wokó³ osi wzd³u¿nej bêdzie wy¿sza ni¿ wokó³
osi poprzecznej, wiêc mo¿e nawet byæ tak ¿e to co przy ni¿szej prêdko¶ci
nim buja³o przód-ty³, przy wy¿szej zaczê³o nim bujaæ lewo-prawo. Zw³aszcza
¿e je¶li mia³ niesprawne zawieszenie, to jest du¿a szansa ¿e by³o
niesymetryczne.

Ale nie by³o to te¿ nic nag³ego - skoro kierowca by³ w stanie tyle razy
zmieniæ kierunek obrotu lewo-prawo, to by³a mo¿liwo¶æ ¿eby te oscylacje
zatrzymaæ, niezale¿nie nawet od z³ego stanu zawieszenia.

którego¶ na³o¿y³y mu siê jakie¶ czêstotliwo¶ci i do³o¿y³ do nich swoj±
rekacjê zbyt pó¼nych i zbyt mocnych kontr.
Typowa ryba.

IMO - nietypowa. Na suchym asfalcie to sie nie zdarza, a tu jeszcze
ten powolny narost.

¯eby samochód sam siê zacz±³ wzbudzaæ, wystarczy jaka¶ kombinacja s³abego
t³umienia, zbie¿no¶ci z przodu czy rozbie¿no¶ci z ty³u, w po³±czeniu ze
sporym za³adunkiem - i taki samochód bêdzie naprawdê trudny do opanowania
przy wy¿szej prêdko¶ci.

W ogóle opanowanie samochodu z seryjnym zawieszeniem przy wy¿szych
prêdko¶ciach jest bardzo trudne jak siê pojawi± nierówno¶ci które
zarezonuj± z czêstotliwo¶ci± w³asn± bujania zawieszenia.
I tu siê okazuje ¿e te procenty co mierz± na SKP to nie jest takie g³upie.

Ale jestem przkonany ¿e kierowca sam siê do tego do³o¿y³ - praktycznie
ka¿dy kierowca na rybê reaguje pog³êbianiem oscylacji.
Na koniec "kontra po¿egnalna" i utrata kontroli.

Do tego oczywi¶cie du¿a prêdko¶æ, wygl±da na zupe³ny brak t³umienia
zawieszenia, 6 osób w aucie.

Zupelny to nie - przy zupelnym 50 by nie pojechal :-)

No wiadomo, ale jednak wydaje siê niewystarczaj±cy.

14 Data: Sierpien 11 2015 19:21:35
Temat: Re: Tak siê ginie
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Tomasz,

Tuesday, August 11, 2015, 7:11:04 PM, you wrote:

[...]

¯eby samochód sam siê zacz±³ wzbudzaæ, wystarczy jaka¶ kombinacja s³abego
t³umienia, zbie¿no¶ci z przodu czy rozbie¿no¶ci z ty³u, w po³±czeniu ze
sporym za³adunkiem - i taki samochód bêdzie naprawdê trudny do opanowania
przy wy¿szej prêdko¶ci.

Có¿... Mój Lanos mia³ tendencje do myszkowania gdy mia³ ustawion±
zbie¿no¶æ na 0. Po ustawieniu rozbie¿no¶ci pó³ stopnia uspokoi³ siê.

[...]


--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

15 Data: Sierpien 12 2015 18:48:16
Temat: Re: Tak siÄ™ ginie
Autor: adam 



Có¿... Mój Lanos mia³ tendencje do myszkowania gdy mia³ ustawion±
zbie¿no¶æ na 0. Po ustawieniu rozbie¿no¶ci pó³ stopnia uspokoi³ siê.

[...]

A co sie sta³o z lanosem? ¯yletki?
pzdr
Adam

16 Data: Sierpien 12 2015 20:13:37
Temat: Re: Tak siê ginie
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello adam,

Wednesday, August 12, 2015, 6:48:16 PM, you wrote:


Có¿... Mój Lanos mia³ tendencje do myszkowania gdy mia³ ustawion±
zbie¿no¶æ na 0. Po ustawieniu rozbie¿no¶ci pó³ stopnia uspokoi³ siê.
A co sie sta³o z lanosem? ¯yletki?

Jeszcze ¿yje. Rdza go chrupie intensywnie i w³a¶nie ma wymieniane
progi. Ale - jak na 17 lat od wyprodukowania - trzyma siê nie¼le.


--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

17 Data: Sierpien 13 2015 00:44:43
Temat: Re: Tak siê ginie
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Tue, 11 Aug 2015 19:21:35 +0200, RoMan Mandziejewicz napisa³(a):

Có¿... Mój Lanos mia³ tendencje do myszkowania gdy mia³ ustawion±
zbie¿no¶æ na 0. Po ustawieniu rozbie¿no¶ci pó³ stopnia uspokoi³ siê.

Lekka rozbie¿no¶æ przodu znakomicie uspokaja samochód :)

18 Data: Sierpien 11 2015 20:06:42
Temat: Re: Tak siê ginie
Autor: J.F. 

Dnia Tue, 11 Aug 2015 19:11:04 +0200, Tomasz Pyra napisa³(a):

Dnia Tue, 11 Aug 2015 10:58:54 +0200, J.F. napisa³(a):
http://www.liveleak.com/view?i=199_1439203525
A ja chcia³bym wiedzieæ, dlaczego nagle zaczê³o nim tak rzucaæ...
Opona?
Ja mam wra¿enie ¿e rzuca nim od samego pocz±tku filmu, tyle ¿e dopiero od
Od poczatku to nim kiwa w innej osi. A i to nie wiadmo czy kiwa, czy
droga nierowna.
Tak ju¿ jest w samochodach ¿e im szybciej jedzie tym bardziej ty³ lata na
boki.

No nie wiem, imo to nie lata ... ale moze nie jechalem wystarczajaco
szybko.
Owszem, niektore sztuki zaczynaja sie podejrzanie prowadzic ... ale
wtedy to zwalniam.

którego¶ na³o¿y³y mu siê jakie¶ czêstotliwo¶ci i do³o¿y³ do nich swoj±
rekacjê zbyt pó¼nych i zbyt mocnych kontr.
Typowa ryba.
IMO - nietypowa. Na suchym asfalcie to sie nie zdarza, a tu jeszcze
ten powolny narost.
¯eby samochód sam siê zacz±³ wzbudzaæ, wystarczy jaka¶ kombinacja s³abego
t³umienia, zbie¿no¶ci z przodu czy rozbie¿no¶ci z ty³u, w po³±czeniu ze
sporym za³adunkiem - i taki samochód bêdzie naprawdê trudny do opanowania
przy wy¿szej prêdko¶ci.
W ogóle opanowanie samochodu z seryjnym zawieszeniem przy wy¿szych
prêdko¶ciach jest bardzo trudne jak siê pojawi± nierówno¶ci które

No nie wiem, ta droga wyglada na dosc nowa i rowna, a jesli Hyundaie
po Niemczech jezdza, to ktos chyba sprawdza czy mozna tym autem z
predkoscia maksymalna pojechac.

zarezonuj± z czêstotliwo¶ci± w³asn± bujania zawieszenia.
I tu siê okazuje ¿e te procenty co mierz± na SKP to nie jest takie g³upie.

Hm
-os inna,
-moje samochody, mimo starych amorow, niechetnie sie same bujaja.
 trudno tu mowic o cestotliwosci wlasnej.
-fakt, ze moze byc i rezonans w innej osi, np. na sprezystosci opon
.... i tam nie ma amorow.

Ale jestem przkonany ¿e kierowca sam siê do tego do³o¿y³ - praktycznie
ka¿dy kierowca na rybê reaguje pog³êbianiem oscylacji.
Na koniec "kontra po¿egnalna" i utrata kontroli.

No, cos takiego tu widzimy, tylko IMO - to sie nawet nie powinno
zaczac. No chyba, ze to wlasnie to "podejrzane prowadzenie", ja bym
zwolnil, on nie chcial ..

Do tego oczywi¶cie du¿a prêdko¶æ, wygl±da na zupe³ny brak t³umienia
zawieszenia, 6 osób w aucie.
Zupelny to nie - przy zupelnym 50 by nie pojechal :-)
No wiadomo, ale jednak wydaje siê niewystarczaj±cy.

Fakt, ze buja nim jakby za bardzo.

J.

19 Data: Sierpien 12 2015 08:58:42
Temat: Re: Tak siê ginie
Autor: Miroo 

W dniu 2015-08-11 o 20:06, J.F. pisze:

W ogóle opanowanie samochodu z seryjnym zawieszeniem przy wy¿szych
prêdko¶ciach jest bardzo trudne jak siê pojawi± nierówno¶ci które

No nie wiem, ta droga wyglada na dosc nowa i rowna, a jesli Hyundaie
po Niemczech jezdza, to ktos chyba sprawdza czy mozna tym autem z
predkoscia maksymalna pojechac.

To by³a wersja specjalnie zmodyfikowana na rynek rosyjski i produkowana w Rosji.
Teoretycznie powinno to oznaczaæ równie¿ wzmocnione zawieszenie :)
Trudno siê spodziewaæ, ¿eby w aucie wprowadzonym na rynek w 2011 roku by³y ju¿ zajechane amortyzatory, ale w Rosji bym nie wyklucza³.

Pozdrawiam

20 Data: Sierpien 12 2015 09:33:25
Temat: Re: Tak siê ginie
Autor: Myjk 

Wed, 12 Aug 2015 08:58:42 +0200, Miroo

Teoretycznie powinno to oznaczać równie¿ wzmocnione zawieszenie :)
Trudno siÄ™ spodziewać, ¿eby w aucie wprowadzonym na rynek w 2011 roku
by³y ju¿ zajechane amortyzatory, ale w Rosji bym nie wyklucza³.

Rocznik auta nie definiuje przebiegu i zu¿ycia amortyzatorów.

Ja tu po filmie nie widzÄ™ innej przyczyny jak kompletnie zu¿yte
amortyzatory. Do tego podmuch od auta z naprzeciwka, albo lekkie tylko
szrpniÄ™cie od sko³owanego ABSu i pasztet gotowy.

--
Pozdor
Myjk

21 Data: Sierpien 12 2015 10:32:04
Temat: Re: Tak siê ginie
Autor: J.F. 

Dnia Wed, 12 Aug 2015 08:58:42 +0200, Miroo napisa³(a):

W dniu 2015-08-11 o 20:06, J.F. pisze:
W ogóle opanowanie samochodu z seryjnym zawieszeniem przy wy¿szych
prêdko¶ciach jest bardzo trudne jak siê pojawi± nierówno¶ci które
No nie wiem, ta droga wyglada na dosc nowa i rowna, a jesli Hyundaie
po Niemczech jezdza, to ktos chyba sprawdza czy mozna tym autem z
predkoscia maksymalna pojechac.

To by³a wersja specjalnie zmodyfikowana na rynek rosyjski i produkowana
w Rosji.
Teoretycznie powinno to oznaczaæ równie¿ wzmocnione zawieszenie :)

No coz, mogli przy okazji cos zmienic w ch-ce samochodu i nie
przetestowac dokladnie.

Trudno siê spodziewaæ, ¿eby w aucie wprowadzonym na rynek w 2011 roku
by³y ju¿ zajechane amortyzatory, ale w Rosji bym nie wyklucza³.

Przez caly film widac bujanie gora-dol. Trudno powiedziec - droga
nierowna, czy amory zuzyte.

J.

22 Data: Sierpien 13 2015 01:13:19
Temat: Re: Tak siê ginie
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Tue, 11 Aug 2015 20:06:42 +0200, J.F. napisa³(a):

Dnia Tue, 11 Aug 2015 19:11:04 +0200, Tomasz Pyra napisa³(a):
Dnia Tue, 11 Aug 2015 10:58:54 +0200, J.F. napisa³(a):
http://www.liveleak.com/view?i=199_1439203525
A ja chcia³bym wiedzieæ, dlaczego nagle zaczê³o nim tak rzucaæ...
Opona?
Ja mam wra¿enie ¿e rzuca nim od samego pocz±tku filmu, tyle ¿e dopiero od
Od poczatku to nim kiwa w innej osi. A i to nie wiadmo czy kiwa, czy
droga nierowna.
Tak ju¿ jest w samochodach ¿e im szybciej jedzie tym bardziej ty³ lata na
boki.

No nie wiem, imo to nie lata ... ale moze nie jechalem wystarczajaco
szybko.

Tu mnie sponiewiera³o ju¿ przy 120 (i ca³kiem dobrym zawieszeniu), fakt ¿e
nawierzchnia w takiej ruinie ¿e normalnie to siê po takich dziurach jedzie
20km/h
https://www.youtube.com/watch?v=wanTahN2tac

Owszem, niektore sztuki zaczynaja sie podejrzanie prowadzic ... ale
wtedy to zwalniam.

No to jest chyba klucz do sukcesu :)

którego¶ na³o¿y³y mu siê jakie¶ czêstotliwo¶ci i do³o¿y³ do nich swoj±
rekacjê zbyt pó¼nych i zbyt mocnych kontr.
Typowa ryba.
IMO - nietypowa. Na suchym asfalcie to sie nie zdarza, a tu jeszcze
ten powolny narost.
¯eby samochód sam siê zacz±³ wzbudzaæ, wystarczy jaka¶ kombinacja s³abego
t³umienia, zbie¿no¶ci z przodu czy rozbie¿no¶ci z ty³u, w po³±czeniu ze
sporym za³adunkiem - i taki samochód bêdzie naprawdê trudny do opanowania
przy wy¿szej prêdko¶ci.
W ogóle opanowanie samochodu z seryjnym zawieszeniem przy wy¿szych
prêdko¶ciach jest bardzo trudne jak siê pojawi± nierówno¶ci które

No nie wiem, ta droga wyglada na dosc nowa i rowna, a jesli Hyundaie
po Niemczech jezdza, to ktos chyba sprawdza czy mozna tym autem z
predkoscia maksymalna pojechac.

Niby tak, ale trzeba pamiêtaæ ¿e tam by³o 6 osób.
Ju¿ nawet maj±c 5 osób na pok³adzie zazwyczaj ty³ si±dzie na odbojach, a
samochód bêdzie siê mocno k³ad³ na boki.

zarezonuj± z czêstotliwo¶ci± w³asn± bujania zawieszenia.
I tu siê okazuje ¿e te procenty co mierz± na SKP to nie jest takie g³upie.

Hm
-os inna,
-moje samochody, mimo starych amorow, niechetnie sie same bujaja.
 trudno tu mowic o cestotliwosci wlasnej.
-fakt, ze moze byc i rezonans w innej osi, np. na sprezystosci opon
... i tam nie ma amorow.

Reakcjê opony raczej we¼mie na siebie amortyzator ni¿ przeka¿e na nadwozie.

Tu problemem raczej by³y niskie prêdko¶ci pracy amortyzatora - te
charakterystyczne dla obci±¿enia amortyzatora przy nag³ych skrêtach.
A w tym zakresie amortyzator najszybciej siê starzeje.

Ale jestem przkonany ¿e kierowca sam siê do tego do³o¿y³ - praktycznie
ka¿dy kierowca na rybê reaguje pog³êbianiem oscylacji.
Na koniec "kontra po¿egnalna" i utrata kontroli.

No, cos takiego tu widzimy, tylko IMO - to sie nawet nie powinno
zaczac. No chyba, ze to wlasnie to "podejrzane prowadzenie", ja bym
zwolnil, on nie chcial ..

No i to jest dziwne.
Bo nale¿y jeszcze wzi±æ poprawkê na to ¿e film nie oddaje wra¿enia
miotaj±cego ty³u.
Jak na filmie trochê buja, to w ¶rodku samochodu jest ju¿ naprawdê
nieciekawie.

23 Data: Sierpien 13 2015 01:48:32
Temat: Re: Tak siê ginie
Autor: J.F. 

Dnia Thu, 13 Aug 2015 01:13:19 +0200, Tomasz Pyra napisa³(a):

Dnia Tue, 11 Aug 2015 20:06:42 +0200, J.F. napisa³(a):
Tak ju¿ jest w samochodach ¿e im szybciej jedzie tym bardziej ty³ lata na
boki.
No nie wiem, imo to nie lata ... ale moze nie jechalem wystarczajaco
szybko.

Tu mnie sponiewiera³o ju¿ przy 120 (i ca³kiem dobrym zawieszeniu), fakt ¿e
nawierzchnia w takiej ruinie ¿e normalnie to siê po takich dziurach jedzie
20km/h
https://www.youtube.com/watch?v=wanTahN2tac

IMO - slisko przede wszystkim.
A i droga mogla troche wybic z toru

https://www.youtube.com/watch?v=56DA2J07JYg

a tu:
-wyglada, jakbys w poslizgi wprowadzal sie sam,
-jak tam z przyczepnoscia ? Opony slizgaja sie rewelacyjnie, ale
deszcz taki malutki. Na betonie nie powinno byc zle ... czy to glina a
nie beton ?

W ogóle opanowanie samochodu z seryjnym zawieszeniem przy wy¿szych
prêdko¶ciach jest bardzo trudne jak siê pojawi± nierówno¶ci które

No nie wiem, ta droga wyglada na dosc nowa i rowna, a jesli Hyundaie
po Niemczech jezdza, to ktos chyba sprawdza czy mozna tym autem z
predkoscia maksymalna pojechac.

Niby tak, ale trzeba pamiêtaæ ¿e tam by³o 6 osób.
Ju¿ nawet maj±c 5 osób na pok³adzie zazwyczaj ty³ si±dzie na odbojach, a
samochód bêdzie siê mocno k³ad³ na boki.

Przy 5 osobach tez ktos pewnie sprawdzil, ze auto jedzie prosto przy
gazie w podlodze.

zarezonuj± z czêstotliwo¶ci± w³asn± bujania zawieszenia.
I tu siê okazuje ¿e te procenty co mierz± na SKP to nie jest takie g³upie.

Hm
-os inna,
-moje samochody, mimo starych amorow, niechetnie sie same bujaja.
 trudno tu mowic o cestotliwosci wlasnej.
-fakt, ze moze byc i rezonans w innej osi, np. na sprezystosci opon
... i tam nie ma amorow.

Reakcjê opony raczej we¼mie na siebie amortyzator ni¿ przeka¿e na nadwozie.

Chodzi mi o to, ze jak bedzie garb na drodze, to amortyzator ruchy
pionowe stlumi. Ale jak zacznie krecic jak na filmie, to amorow na
boczne sily nie ma.
Tylko cos mi sie widzi, ze obracajaca sie opona dobrze boczne
przesuniecia/sily tlumi, a i sztywnosc dosc spora, to czestotliwosc
znacznie wieksza.

J.

24 Data: Sierpien 13 2015 02:44:00
Temat: Re: Tak siê ginie
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Thu, 13 Aug 2015 01:48:32 +0200, J.F. napisa³(a):

Dnia Thu, 13 Aug 2015 01:13:19 +0200, Tomasz Pyra napisa³(a):
Dnia Tue, 11 Aug 2015 20:06:42 +0200, J.F. napisa³(a):
Tak ju¿ jest w samochodach ¿e im szybciej jedzie tym bardziej ty³ lata na
boki.
No nie wiem, imo to nie lata ... ale moze nie jechalem wystarczajaco
szybko.

Tu mnie sponiewiera³o ju¿ przy 120 (i ca³kiem dobrym zawieszeniu), fakt ¿e
nawierzchnia w takiej ruinie ¿e normalnie to siê po takich dziurach jedzie
20km/h
https://www.youtube.com/watch?v=wanTahN2tac

IMO - slisko przede wszystkim.
A i droga mogla troche wybic z toru

Przede wszystkim nierówno¶ci.



https://www.youtube.com/watch?v=56DA2J07JYg

a tu:
-wyglada, jakbys w poslizgi wprowadzal sie sam,
-jak tam z przyczepnoscia ? Opony slizgaja sie rewelacyjnie, ale
deszcz taki malutki. Na betonie nie powinno byc zle ... czy to glina a
nie beton ?

To jest zdarty asfalt, czyli zosta³ sfrezowany beton miejscami pokruszony.
Przyczepno¶æ nawet by³a ca³kie przyzwoita, natomiast opony to jakie¶
¶mietniki do dobicia za³o¿y³em.


W ogóle opanowanie samochodu z seryjnym zawieszeniem przy wy¿szych
prêdko¶ciach jest bardzo trudne jak siê pojawi± nierówno¶ci które

No nie wiem, ta droga wyglada na dosc nowa i rowna, a jesli Hyundaie
po Niemczech jezdza, to ktos chyba sprawdza czy mozna tym autem z
predkoscia maksymalna pojechac.

Niby tak, ale trzeba pamiêtaæ ¿e tam by³o 6 osób.
Ju¿ nawet maj±c 5 osób na pok³adzie zazwyczaj ty³ si±dzie na odbojach, a
samochód bêdzie siê mocno k³ad³ na boki.

Przy 5 osobach tez ktos pewnie sprawdzil, ze auto jedzie prosto przy
gazie w podlodze.

No jak jedzie prosto to jedzie, pytanie na ile skutecznie wygasi oscylacje
pochodz±ce czy to od kierowcy czy z zewn±trz.


zarezonuj± z czêstotliwo¶ci± w³asn± bujania zawieszenia.
I tu siê okazuje ¿e te procenty co mierz± na SKP to nie jest takie g³upie.

Hm
-os inna,
-moje samochody, mimo starych amorow, niechetnie sie same bujaja.
 trudno tu mowic o cestotliwosci wlasnej.
-fakt, ze moze byc i rezonans w innej osi, np. na sprezystosci opon
... i tam nie ma amorow.

Reakcjê opony raczej we¼mie na siebie amortyzator ni¿ przeka¿e na nadwozie.

Chodzi mi o to, ze jak bedzie garb na drodze, to amortyzator ruchy
pionowe stlumi. Ale jak zacznie krecic jak na filmie, to amorow na
boczne sily nie ma.

W nowych (2000+) nawet seryjne amortyzatory w niesportowych autach maj± ju¿
ca³kiem przyzwoity preload zaworów, dziêki czemu szybko ro¶nie si³a
t³umienia ju¿ przy niewielkich prêdko¶ciach ruchu t³oczyska.
Dopiero potem zawory siê otwieraj±.

Dziêki temu w³a¶nie ³adnie t³umi bujanie na boki pochodz±ce od ruchów
kierownic±.

Natomiast samego po¶lizgu ju¿ oczywi¶cie nic - tylko kierowca mo¿e
kierownic±.

25 Data: Sierpien 13 2015 21:05:10
Temat: Re: Tak siÄ™ ginie
Autor: janusz_k 


No, cos takiego tu widzimy, tylko IMO - to sie nawet nie powinno
zaczac. No chyba, ze to wlasnie to "podejrzane prowadzenie", ja bym
zwolnil, on nie chcial ..

No i to jest dziwne.
Wg mnie on móg³ byæ pijany i dlatego tak s³abo reagowa³ na "wê¿a"
i nie zdj±³ nogi z gazu.


--
Pozdr

Janusz_K

26 Data: Sierpien 14 2015 01:54:05
Temat: Re: Tak siê ginie
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Thu, 13 Aug 2015 21:05:10 +0200, janusz_k napisa³(a):

No, cos takiego tu widzimy, tylko IMO - to sie nawet nie powinno
zaczac. No chyba, ze to wlasnie to "podejrzane prowadzenie", ja bym
zwolnil, on nie chcial ..

No i to jest dziwne.
Wg mnie on móg³ byæ pijany i dlatego tak s³abo reagowa³ na "wê¿a"
i nie zdj±³ nogi z gazu.

Kto go tam wie.
Chocia¿ w opisie filmu znajduje siê sporo szczegó³ów takich jak wiek czy
relacje ofiar. My¶lê ¿e gdyby by³ pijany, to taka informacja by siê tam
znalaz³a.

27 Data: Sierpien 11 2015 20:13:34
Temat: Re: Tak siê ginie
Autor: Shrek 

On 2015-08-11 19:11, Tomasz Pyra wrote:

Ale jestem przkonany ¿e kierowca sam siê do tego do³o¿y³ - praktycznie
ka¿dy kierowca na rybê reaguje pog³êbianiem oscylacji.
Na koniec "kontra po¿egnalna" i utrata kontroli.

Co znaczy "na rybê", bo nie ³apie o co biega, a z filmu wynika, ze warto wiedzieæ;)

Shrek

28 Data: Sierpien 13 2015 00:51:37
Temat: Re: Tak siê ginie
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Tue, 11 Aug 2015 20:13:34 +0200, Shrek napisa³(a):

On 2015-08-11 19:11, Tomasz Pyra wrote:

Ale jestem przkonany ¿e kierowca sam siê do tego do³o¿y³ - praktycznie
ka¿dy kierowca na rybê reaguje pog³êbianiem oscylacji.
Na koniec "kontra po¿egnalna" i utrata kontroli.

Co znaczy "na rybê", bo nie ³apie o co biega, a z filmu wynika, ze warto
wiedzieæ;)

Jak kierowca na niestabilny tor jazdy ty³u zareaguje z opó¼nieniem i za
mocno, to mu ten ty³ "przerzuci" na drug± stronê jeszcze mocniej.
Jak znowu zareaguje tak samo to znowu mu go przerzuci.

I tak go bêdzie rzuca³a coraz mocniej a¿ przy której kontrze nie zd±¿y,
albo skoñczy mu siê zakres ruchu kierownic± i wtedy ty³ wyprzedzi przód.

Tu trening:
https://www.youtube.com/watch?v=56DA2J07JYg

A tu sytuacja w warunkach bojowych:
https://www.youtube.com/watch?v=wanTahN2tac

29 Data: Sierpien 13 2015 02:08:20
Temat: Re: Tak siê ginie
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Tomasz,

Thursday, August 13, 2015, 12:51:37 AM, you wrote:

[...]

Jak kierowca na niestabilny tor jazdy ty³u zareaguje z opó¼nieniem i za
mocno, to mu ten ty³ "przerzuci" na drug± stronê jeszcze mocniej.
Jak znowu zareaguje tak samo to znowu mu go przerzuci.
I tak go bêdzie rzuca³a coraz mocniej a¿ przy której kontrze nie zd±¿y,
albo skoñczy mu siê zakres ruchu kierownic± i wtedy ty³ wyprzedzi przód.
Tu trening:
https://www.youtube.com/watch?v=56DA2J07JYg

Brrrr... Wolê trenowaæ na ¶niegu ;)

A tu sytuacja w warunkach bojowych:
https://www.youtube.com/watch?v=wanTahN2tac

I tak to nale¿y robiæ. Ale u Ciebie by³y jeszcze koleiny :(

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

30 Data: Sierpien 13 2015 02:47:44
Temat: Re: Tak siê ginie
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Thu, 13 Aug 2015 02:08:20 +0200, RoMan Mandziejewicz napisa³(a):

Hello Tomasz,

Thursday, August 13, 2015, 12:51:37 AM, you wrote:

[...]

Jak kierowca na niestabilny tor jazdy ty³u zareaguje z opó¼nieniem i za
mocno, to mu ten ty³ "przerzuci" na drug± stronê jeszcze mocniej.
Jak znowu zareaguje tak samo to znowu mu go przerzuci.
I tak go bêdzie rzuca³a coraz mocniej a¿ przy której kontrze nie zd±¿y,
albo skoñczy mu siê zakres ruchu kierownic± i wtedy ty³ wyprzedzi przód.
Tu trening:
https://www.youtube.com/watch?v=56DA2J07JYg

Brrrr... Wolê trenowaæ na ¶niegu ;)

Na ¶niegu wszystko siê dzieje za wolno :)
Najlepiej trenowaæ na suchym asfalcie, tylko trzeba mieæ du¿o opon po 50z³
sztuka ;)

A tu sytuacja w warunkach bojowych:
https://www.youtube.com/watch?v=wanTahN2tac

I tak to nale¿y robiæ. Ale u Ciebie by³y jeszcze koleiny :(

Koleiny i dziury i tylne zawieszenie siê nie wyrobi³o.
Wtedy jeszcze nie umia³em sam budowaæ zawieszeñ ;)

31 Data: Sierpien 13 2015 11:07:18
Temat: Re: Tak siê ginie
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Tomasz,

Thursday, August 13, 2015, 2:47:44 AM, you wrote:

Jak kierowca na niestabilny tor jazdy ty³u zareaguje z opó¼nieniem i za
mocno, to mu ten ty³ "przerzuci" na drug± stronê jeszcze mocniej.
Jak znowu zareaguje tak samo to znowu mu go przerzuci.
I tak go bêdzie rzuca³a coraz mocniej a¿ przy której kontrze nie zd±¿y,
albo skoñczy mu siê zakres ruchu kierownic± i wtedy ty³ wyprzedzi przód.
Tu trening:
https://www.youtube.com/watch?v=56DA2J07JYg
Brrrr... Wolê trenowaæ na ¶niegu ;)
Na ¶niegu wszystko siê dzieje za wolno :)
Najlepiej trenowaæ na suchym asfalcie, tylko trzeba mieæ du¿o opon po 50z³
sztuka ;)

Na suchym asfalcie bojê siê rolki :( Ja mam stare, cywilne auto...

[...]

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

32 Data: Sierpien 14 2015 01:48:35
Temat: Re: Tak siê ginie
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Thu, 13 Aug 2015 11:07:18 +0200, RoMan Mandziejewicz napisa³(a):

Na ¶niegu wszystko siê dzieje za wolno :)
Najlepiej trenowaæ na suchym asfalcie, tylko trzeba mieæ du¿o opon po 50z³
sztuka ;)

Na suchym asfalcie bojê siê rolki :( Ja mam stare, cywilne auto...

Roluj± w zasadzie tylko 126p i Cinquecento (poza Sportingiem który ma
stabilizator).

Reszta to musia³aby byæ jaka¶ super opona i mega pech.

No i zawsze mo¿na poczekaæ na deszcz, to i mniej opon bêdzie szkoda :)

33 Data: Sierpien 19 2015 07:12:12
Temat: Re: Tak siÄ™ ginie
Autor: dddddddd 

W dniu 2015-08-14 o 01:48, Tomasz Pyra pisze:

Dnia Thu, 13 Aug 2015 11:07:18 +0200, RoMan Mandziejewicz napisa³(a):

Na ¶niegu wszystko siê dzieje za wolno :)
Najlepiej trenowaæ na suchym asfalcie, tylko trzeba mieæ du¿o opon po 50z³
sztuka ;)

Na suchym asfalcie bojê siê rolki :( Ja mam stare, cywilne auto...

Roluj± w zasadzie tylko 126p i Cinquecento (poza Sportingiem który ma
stabilizator).

rolkê mo¿na zaliczyæ i na ¶niegu - ja na takim lotnisku w zimie nauczy³em siê zdejmowaæ dwie opony na raz  :) (wypad³em poza lotnisko, a ¿e wcze¶niej zdarzy³o siê wypa¶æ to my¶la³em ¿e pobocze twarde - tym razem nie ustawi³em auta prosto tylko bokiem i stan±³em na dwóch ko³ach - ale wyl±dowa³em z powrotem na czterech :)
ale wtedy æwiczy³em wychodzenie z przegiêcia RWD - a do tego trzeba prêdko¶ci, bo inaczej auto za bardzo zwalnia :)

--
Pozdrawiam
£ukasz

34 Data: Sierpien 13 2015 06:00:57
Temat: Re: Tak siê ginie
Autor: Budzik 

U¿ytkownik Tomasz Pyra  ...

Tu trening:
https://www.youtube.com/watch?v=56DA2J07JYg

A tu sytuacja w warunkach bojowych:
https://www.youtube.com/watch?v=wanTahN2tac

Super :)

35 Data: Sierpien 13 2015 09:13:30
Temat: Re: Tak siê ginie
Autor: Miroo 

W dniu 2015-08-13 o 00:51, Tomasz Pyra pisze:

Tu trening:
https://www.youtube.com/watch?v=56DA2J07JYg

A jest gdzie¶ teoria? Tzn wyja¶nienie jak manewrowaæ w takiej sytuacji?

ps. Muszê gdzie¶ znale¼æ takie lotnisko. ¯ona chce poæwiczyæ ruszanie ;)

36 Data: Sierpien 13 2015 09:19:32
Temat: Re: Tak siê ginie
Autor: Shrek 

On 2015-08-13 09:13, Miroo wrote:

W dniu 2015-08-13 o 00:51, Tomasz Pyra pisze:
Tu trening:
https://www.youtube.com/watch?v=56DA2J07JYg

A jest gdzie¶ teoria? Tzn wyja¶nienie jak manewrowaæ w takiej sytuacji?

ps. Muszê gdzie¶ znale¼æ takie lotnisko. ¯ona chce poæwiczyæ ruszanie ;)

Mi mówili, ¿e w teorii nale¿y po prostu kontrowaæ po³owê tego co ci siê wydaje ¿e powiniene¶ i hamowaæ, byle nie za mocno;) A wiêcej to rajdowcy potrafi± a ja nie powinienem siê sugerowaæ tym co oni wyprawiaj±, bo tylko pogorszê sytuacjê;)

Shrek

37 Data: Sierpien 13 2015 09:59:32
Temat: Re: Tak siê ginie
Autor: Miroo 

W dniu 2015-08-13 o 09:19, Shrek pisze:

On 2015-08-13 09:13, Miroo wrote:
W dniu 2015-08-13 o 00:51, Tomasz Pyra pisze:
Tu trening:
https://www.youtube.com/watch?v=56DA2J07JYg

A jest gdzie¶ teoria? Tzn wyja¶nienie jak manewrowaæ w takiej sytuacji?

ps. Muszê gdzie¶ znale¼æ takie lotnisko. ¯ona chce poæwiczyæ ruszanie ;)

Mi mówili, ¿e w teorii nale¿y po prostu kontrowaæ po³owê tego co ci siê
wydaje ¿e powiniene¶ i hamowaæ, byle nie za mocno;) A wiêcej to rajdowcy
potrafi± a ja nie powinienem siê sugerowaæ tym co oni wyprawiaj±, bo
tylko pogorszê sytuacjê;)

I w dodatku kontrowaæ o po³owê wcze¶niej ni¿ siê wydaje.
Ale tak na oko moim zdaniem hamowanie w takiej sytuacji tylko pogarsza sprawê, bo pojawia siê nadsterowno¶æ. Dodanie gazu po³±czone z wyciszaniem "harmonicznych" kierownic± powinno lepiej zadzia³aæ.
Ale to tylko teoria.

Pozdrawiam

38 Data: Sierpien 13 2015 10:15:51
Temat: Re: Tak siê ginie
Autor: Shrek 

On 2015-08-13 09:59, Miroo wrote:

I w dodatku kontrowaæ o po³owê wcze¶niej ni¿ siê wydaje.
Ale tak na oko moim zdaniem hamowanie w takiej sytuacji tylko pogarsza
sprawê, bo pojawia siê nadsterowno¶æ.

Dlatego delikatnie. Z takim po¶lizgiem jest tak, ¿e wiêkszo¶æ ludzi go nie wyprowadzi, wiêc trzeba kombinowaæ jak tu siê zatrzymaæ. Bo jak zaczniesz przyspieszaæ, to wiêkszo¶æ ludzi te¿ siê wy³o¿y, tylko dalej i z wiêksz± prêdko¶ci±. Tyle mojego zdania. Mo¿e i najlepiej daæ w palnik, kontrowaæ ma³o i wcze¶niej, tylko ja zdajê sobiê sprawê, ¿e pewnie mi siê to nie uda i skoñczy siê "ostatni± kontr±: i dalej zale¿y od szczê¶cia.

Dodanie gazu po³±czone z
wyciszaniem "harmonicznych" kierownic± powinno lepiej zadzia³aæ.
Ale to tylko teoria.

Mój znajomy instruktor mówi³, ¿e jak nie masz naprawdê dobrych umiejêtno¶ci to praktyka jebie toeriê. A naj masz umiejêtno¶ci, to zwykle i tak nie masz miejsca na drodze na efektowne wygibasy;)

Shrek.

39 Data: Sierpien 13 2015 10:02:54
Temat: Re: Tak siê ginie
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Thu, 13 Aug 2015 09:13:30 +0200, Miroo napisa³(a):

W dniu 2015-08-13 o 00:51, Tomasz Pyra pisze:
Tu trening:
https://www.youtube.com/watch?v=56DA2J07JYg

A jest gdzie¶ teoria? Tzn wyja¶nienie jak manewrowaæ w takiej sytuacji?

Teoria jest w sumie prosta - kontry kierownic±.

Gaz (w FWD) powoduje ¿e buja mniej, ale czê¶ciej zmienia stronê.
Hamowanie, albo ujêcie gazu powoduje ¿e buja g³êbiej, ale rzadziej.

Za pó¼na kontra powoduje zwiêkszanie oscylacji, a za szybka utratê obranego
toru jazdy.

A ¿eby trafiaæ w punkt trzeba po prostu æwiczyæ, bo moment chwilowego
odzyskania przyczepno¶ci który przerzuca ty³ na drug± stronê zawsze
zaskakuje.

40 Data: Sierpien 13 2015 11:06:44
Temat: Re: Tak siê ginie
Autor: Miroo 

W dniu 2015-08-13 o 10:02, Tomasz Pyra pisze:

A jest gdzie¶ teoria? Tzn wyja¶nienie jak manewrowaæ w takiej sytuacji?

Teoria jest w sumie prosta - kontry kierownic±.

Gaz (w FWD) powoduje ¿e buja mniej, ale czê¶ciej zmienia stronê.
Hamowanie, albo ujêcie gazu powoduje ¿e buja g³êbiej, ale rzadziej.

Za pó¼na kontra powoduje zwiêkszanie oscylacji, a za szybka utratê obranego
toru jazdy.

Czyli dodanie gazu jest opcj± wy³±cznie dla kierowcy, który potrafi utrzymaæ przednie ko³a idealnie w kierunku jazdy.
Dziêkujê za wyja¶nienie.


A ¿eby trafiaæ w punkt trzeba po prostu æwiczyæ, bo moment chwilowego
odzyskania przyczepno¶ci który przerzuca ty³ na drug± stronê zawsze
zaskakuje.

No có¿, przeciêtny kierowca ma ma³e szanse na æwiczenie i wyæwiczenie odpowiednich odruchów. Pozostaje niekozaczenie i dbanie o amortyzatory, ¿eby kontrola trakcji niezg³upia³a i wyprowadzi³a samochód z takiej sytuacji. A problem nie jest rzadki - bardzo czêsto widzi siê takie zarzucanie na filmikach z kamerek samochodowych.

Pozdrawiam

41 Data: Sierpien 13 2015 11:13:53
Temat: Re: Tak siê ginie
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Miroo,

Thursday, August 13, 2015, 11:06:44 AM, you wrote:

A jest gdzie¶ teoria? Tzn wyja¶nienie jak manewrowaæ w takiej sytuacji?
Teoria jest w sumie prosta - kontry kierownic±.
Gaz (w FWD) powoduje ¿e buja mniej, ale czê¶ciej zmienia stronê.
Hamowanie, albo ujêcie gazu powoduje ¿e buja g³êbiej, ale rzadziej.
Za pó¼na kontra powoduje zwiêkszanie oscylacji, a za szybka utratê obranego
toru jazdy.
Czyli dodanie gazu jest opcj± wy³±cznie dla kierowcy, który potrafi
utrzymaæ przednie ko³a idealnie w kierunku jazdy.
Dziêkujê za wyja¶nienie.

Jak grzejesz s³abym autkiem 180+, to dodanie czy ujêcie gazu ju¿
niewiele zmienia. Ja w takich sytuacjach zazwyczaj ratowa³em siê
krótkim przyhamowaniem, odpuszczeniem, wyprostowaniem auta ju¿ przy
mniejszej prêdko¶ci i ponownym przyhamowaniem. Oczywi¶cie bez
rozpaczliwego krêcenia kierownic± i zanim ty³ zacznie wyprzedzaæ
przód. Jeszcze ¿yjê ;)

[...]


--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

42 Data: Sierpien 14 2015 01:52:30
Temat: Re: Tak siê ginie
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Thu, 13 Aug 2015 11:06:44 +0200, Miroo napisa³(a):

W dniu 2015-08-13 o 10:02, Tomasz Pyra pisze:
A jest gdzie¶ teoria? Tzn wyja¶nienie jak manewrowaæ w takiej sytuacji?

Teoria jest w sumie prosta - kontry kierownic±.

Gaz (w FWD) powoduje ¿e buja mniej, ale czê¶ciej zmienia stronê.
Hamowanie, albo ujêcie gazu powoduje ¿e buja g³êbiej, ale rzadziej.

Za pó¼na kontra powoduje zwiêkszanie oscylacji, a za szybka utratê obranego
toru jazdy.

Czyli dodanie gazu jest opcj± wy³±cznie dla kierowcy, który potrafi
utrzymaæ przednie ko³a idealnie w kierunku jazdy.
Dziêkujê za wyja¶nienie.

W sumie mo¿na do tego podej¶æ tak, ¿e dodanie gazu to konieczno¶æ dopiero
wtedy kiedy ty³ bêdzie chcia³ wyprzedziæ przód.
Póki oscylacja jest do skontrowania, to spokojnie mo¿na nawet hamowaæ.

Te opowie¶ci o tym ¿e nale¿y siê wyci±gaæ gazem to to takie pó³prawdy s±.
Po pierwsze ucieczka ty³u czêsto jest spowodowana hamowaniem - np. na ³uku.
Skoro kto¶ hamuje to pewnie ma ku temu jaki¶ powód (przeszkoda czy co¶) i
po prostu nie ma miejsca na puszczanie hamulca i dodawanie gazu.

Ja na moim filmie te¿ gdybym pu¶ci³ hamulec, to opanowa³bym oscylacje
szybciej, ale nie by³o takiej mo¿liwo¶ci, bo siê musia³em zmie¶ciæ w
zakrêt.



A ¿eby trafiaæ w punkt trzeba po prostu æwiczyæ, bo moment chwilowego
odzyskania przyczepno¶ci który przerzuca ty³ na drug± stronê zawsze
zaskakuje.

No có¿, przeciêtny kierowca ma ma³e szanse na æwiczenie i wyæwiczenie
odpowiednich odruchów. Pozostaje niekozaczenie i dbanie o amortyzatory,
¿eby kontrola trakcji niezg³upia³a i wyprowadzi³a samochód z takiej
sytuacji. A problem nie jest rzadki - bardzo czêsto widzi siê takie
zarzucanie na filmikach z kamerek samochodowych.

Ja jestem pod wielkim wra¿eniem jak szybko i skutecznie robi porz±dek z
takimi oscylacjami ESP.

43 Data: Sierpien 11 2015 22:00:31
Temat: Re: Tak siÄ™ ginie
Autor: cef 

W dniu 2015-08-11 o 19:11, Tomasz Pyra pisze:

Ale jestem przkonany ¿e kierowca sam siê do tego do³o¿y³ - praktycznie
ka¿dy kierowca na rybê reaguje pog³êbianiem oscylacji.
Na koniec "kontra po¿egnalna" i utrata kontroli.

No w³a¶nie - dlaczego on nie zwalnia? Nie hamuje ju¿ wcze¶niej, zanim
dostaje jeszcze po¿egnalny podmuch od mijanej ciê¿arówki.
Zaczê³o nim kiwaæ niebezpiecznie ok 30sek - z ciê¿arówk± mija³ siê
po kolejnych 8 sekundach, móg³ zjechaæ nawet bezpiecznie na pobocze.
Nie ma instynktu samozachowawczego czy by³ przekonany o swoich umiejêtno¶ciach?

44 Data: Sierpien 11 2015 22:18:28
Temat: Re: Tak siê ginie
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello cef,

Tuesday, August 11, 2015, 10:00:31 PM, you wrote:

Ale jestem przkonany ¿e kierowca sam siê do tego do³o¿y³ - praktycznie
ka¿dy kierowca na rybê reaguje pog³êbianiem oscylacji.
Na koniec "kontra po¿egnalna" i utrata kontroli.
No w³a¶nie - dlaczego on nie zwalnia? Nie hamuje ju¿ wcze¶niej, zanim
dostaje jeszcze po¿egnalny podmuch od mijanej ciê¿arówki.
Zaczê³o nim kiwaæ niebezpiecznie ok 30sek - z ciê¿arówk± mija³ siê
po kolejnych 8 sekundach, móg³ zjechaæ nawet bezpiecznie na pobocze.
Nie ma instynktu samozachowawczego czy by³ przekonany o swoich
umiejêtno¶ciach?

Nadmierne reakcje.


--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

45 Data: Sierpien 11 2015 22:22:42
Temat: Re: Tak siÄ™ ginie
Autor: cef 

W dniu 2015-08-11 o 22:18, RoMan Mandziejewicz pisze:

Hello cef,

Tuesday, August 11, 2015, 10:00:31 PM, you wrote:

Ale jestem przkonany ¿e kierowca sam siê do tego do³o¿y³ - praktycznie
ka¿dy kierowca na rybê reaguje pog³êbianiem oscylacji.
Na koniec "kontra po¿egnalna" i utrata kontroli.
No w³a¶nie - dlaczego on nie zwalnia? Nie hamuje ju¿ wcze¶niej, zanim
dostaje jeszcze po¿egnalny podmuch od mijanej ciê¿arówki.
Zaczê³o nim kiwaæ niebezpiecznie ok 30sek - z ciê¿arówk± mija³ siê
po kolejnych 8 sekundach, móg³ zjechaæ nawet bezpiecznie na pobocze.
Nie ma instynktu samozachowawczego czy by³ przekonany o swoich
umiejêtno¶ciach?

Nadmierne reakcje.

No nie wiem. Ja bym przydepn±³ hamulec,
tak normalnie ze strachu, ¿e co¶ dziwnego siê dzieje z autem.
I to od razu. A ten kierowca mam wra¿enie, ¿e nie hamowa³.

46 Data: Sierpien 13 2015 02:50:58
Temat: Re: Tak siê ginie
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Tue, 11 Aug 2015 22:22:42 +0200, cef napisa³(a):

Nadmierne reakcje.

No nie wiem. Ja bym przydepn±³ hamulec,
tak normalnie ze strachu, ¿e co¶ dziwnego siê dzieje z autem.
I to od razu. A ten kierowca mam wra¿enie, ¿e nie hamowa³.

Hamowanie by siê uda³o na pocz±tku, bo z kolei od pewnego etapu to ju¿
pogorszy sprawê - mam wra¿enie ¿e w³a¶nie na sam koniec zacz±³ hamowaæ,
wtedy poci±gnê³o go na pobocze z którego odbi³ pod ciê¿arówkê.

Bo tak szamotaæ siê jak wcze¶niej pewnie by³ w stanie jeszcze jaki¶ czas.

Ogólnie kumulacja wielu b³êdów.

47 Data: Sierpien 13 2015 10:01:57
Temat: Re: Tak siê ginie
Autor: Miroo 

W dniu 2015-08-13 o 02:50, Tomasz Pyra pisze:

Dnia Tue, 11 Aug 2015 22:22:42 +0200, cef napisa³(a):

Nadmierne reakcje.

No nie wiem. Ja bym przydepn±³ hamulec,
tak normalnie ze strachu, ¿e co¶ dziwnego siê dzieje z autem.
I to od razu. A ten kierowca mam wra¿enie, ¿e nie hamowa³.

Hamowanie by siê uda³o na pocz±tku, bo z kolei od pewnego etapu to ju¿
pogorszy sprawê - mam wra¿enie ¿e w³a¶nie na sam koniec zacz±³ hamowaæ,
wtedy poci±gnê³o go na pobocze z którego odbi³ pod ciê¿arówkê.

Bo tak szamotaæ siê jak wcze¶niej pewnie by³ w stanie jeszcze jaki¶ czas.

Ogólnie kumulacja wielu b³êdów.


Tak siê dzieje jak baba trajkocze nad uchem. Wiem z do¶wiadczenia. Marudzi³a "zwolnij, zwolnij", a¿ siê rozbili¶my :)
Ja wam mówiê - wszystko przez te baby :P

Pozdrawiam

48 Data: Sierpien 11 2015 22:34:05
Temat: Re: Tak siê ginie
Autor: J.F. 

Dnia Tue, 11 Aug 2015 22:18:28 +0200, RoMan Mandziejewicz napisa³(a):

Hello cef,
No w³a¶nie - dlaczego on nie zwalnia? Nie hamuje ju¿ wcze¶niej, zanim
dostaje jeszcze po¿egnalny podmuch od mijanej ciê¿arówki.
Zaczê³o nim kiwaæ niebezpiecznie ok 30sek - z ciê¿arówk± mija³ siê
po kolejnych 8 sekundach, móg³ zjechaæ nawet bezpiecznie na pobocze.
Nie ma instynktu samozachowawczego czy by³ przekonany o swoich
umiejêtno¶ciach?

Nadmierne reakcje.

Brak instynktu.
Bujanie na poczatku bylo niewielkie, a on uparcie noge na gazie.

Chyba ze jakies syberyjskie wychowanie - nie hamuje sie przy
poslizgach na sniegu (nie calkiem prawda).



J.

49 Data: Sierpien 12 2015 00:57:01
Temat: Re: Tak siÄ™ ginie
Autor: Marek 

On Tue, 11 Aug 2015 01:53:36 +0200, Tomasz Pyra  wrote:

Ja mam wra¿enie ¿e rzuca nim od samego poczÄ…tku filmu, tyle ¿e
dopiero od
któregoÅ› na³o¿y³y mu siÄ™ jakieÅ› czÄ™stotliwoÅ›ci i do³o¿y³ do nich
swojÄ…
rekacjÄ™ zbyt pó¼nych i zbyt mocnych kontr.
Typowa ryba.

W komentarzach jest transkrypcja rozmowy miÄ™dzy kierowcÄ… a pasa¿erkÄ…. WyglÄ…da to na k³ótnie, kierowca celowo zaczÄ…³ tak "bujać" by postraszyć pasa¿erkÄ™ "aby siÄ™ zamknÄ™³a".

--
Marek

50 Data: Sierpien 12 2015 10:44:52
Temat: Re: Tak siê ginie
Autor: J.F. 

Dnia Wed, 12 Aug 2015 00:57:01 +0200, Marek napisa³(a):

W komentarzach jest transkrypcja rozmowy miêdzy kierowc± a pasa¿erk±.
Wygl±da to na k³ótnie, kierowca celowo zacz±³ tak "bujaæ" by
postraszyæ pasa¿erkê "aby siê zamknê³a".

Eee - pierwsze dialogi slysze dopiero jak juz buja.

J.

51 Data: Sierpien 12 2015 17:00:27
Temat: Re: Tak siê ginie
Autor: __Maciek 

Mon, 10 Aug 2015 17:00:44 +0200 RoMan Mandziejewicz
 napisa³:

A ja chcia³bym wiedzieæ, dlaczego nagle zaczê³o nim tak rzucaæ...

Pewnie zawieszenie i/lub amortyzatory w "dobrym" stanie. Plus to ¿e
zamiast zwolniæ to cisn±³ dalej.

52 Data: Sierpien 18 2015 17:50:54
Temat: Re: Tak siê ginie
Autor: newsman 



U¿ytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisa³ w wiadomo¶ci grup ....

A ja chcia³bym wiedzieæ, dlaczego nagle zaczê³o nim tak rzucaæ...
Opona?

....

Pisz± tam "the motion caught the margins, resulting in a passenger car washed up on the oncoming lane". Czyli z³apa³ krawêd¼ jezdni.

53 Data: Sierpien 19 2015 02:24:31
Temat: Re: Tak siê ginie
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Tue, 18 Aug 2015 17:50:54 +0200, newsman napisa³(a):

U¿ytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisa³ w wiadomo¶ci grup


...

A ja chcia³bym wiedzieæ, dlaczego nagle zaczê³o nim tak rzucaæ...
Opona?

...

Pisz± tam "the motion caught the margins, resulting in a passenger car
washed up on the oncoming lane". Czyli z³apa³ krawêd¼ jezdni.

To ju¿ w ostatnim rzucie ty³ mu wyjecha³ na pobocze.
A dziwne bujanie zaczyna siê znacznie wcze¶niej.

54 Data: Sierpien 10 2015 17:31:57
Temat: Re: Tak siÄ™ ginie
Autor: Myjk 

Mon, 10 Aug 2015 16:31:45 +0200, Tom

"ale mia³em fajnÄ… fure Hyundai Solaris"

"Tylko zapomnia³em o serwisowaniu amortyzatorów".

Có¿, szkoda niewinnych jadÄ…cych z idiotÄ…...
Ale dobrze, ¿e wpad³ na tira a nie na innÄ… osobówkÄ™,
gdzie jecha³aby inna rodzina... :/

--
Pozdor
Myjk

55 Data: Sierpien 13 2015 14:20:18
Temat: Re: Tak siÄ™ ginie
Autor: Myjk 

Mon, 10 Aug 2015 17:31:57 +0200, Myjk

"Tylko zapomnia³em o serwisowaniu amortyzatorów".

Kolejny  ;)
https://youtu.be/aI_RA2D7Vac?t=41s

--
Pozdor
Myjk

56 Data: Sierpien 14 2015 01:05:13
Temat: Re: Tak siÄ™ ginie
Autor: J.F. 

Dnia Thu, 13 Aug 2015 14:20:18 +0200, Myjk napisa³(a):

Mon, 10 Aug 2015 17:31:57 +0200, Myjk
"Tylko zapomnia³em o serwisowaniu amortyzatorów".

Kolejny  ;)
https://youtu.be/aI_RA2D7Vac?t=41s

Ten to chyba zapomnial serwisowac ABS.

J.

57 Data: Sierpien 10 2015 21:28:16
Temat: Re: Tak siÄ™ ginie
Autor: Antymek 


U¿ytkownik "Tom"  napisa³ w wiadomoÅ›ci

5 osób na miejscu, jedna w ciÄ™¿kim stanie, ojciec matka syn ¿ona i  dziecko

piękna pogoda, super warunki, prosta dobra droga
40 lat - chyba w tym wieku powinno siÄ™ mieć mózg?

http://www.liveleak.com/view?i=199_1439203525


Wyprzedzanie przed przejściem dla pieszych.
Wyprzedzanie na skrzy¿owaniu.
Debil kierowca.

Ju¿ przed wyminiÄ™ciem TIRa zaczÄ™³o go nosić,
mia³ 5 sek. na opanowanie samochodu.
Widac ¿e jecha³ doæ szybko.

58 Data: Sierpien 10 2015 21:35:47
Temat: Re: Tak siê ginie
Autor: J.F. 

Dnia Mon, 10 Aug 2015 21:28:16 +0200, Antymek napisa³(a):

http://www.liveleak.com/view?i=199_1439203525
Wyprzedzanie przed przej¶ciem dla pieszych.

W tym kraju moze to dozwolone, choc linia ciagla jest wyrazna.

Wyprzedzanie na skrzy¿owaniu.
Debil kierowca.

Juz prawe konczyl, no i widocznosc mial nienajgorsza.

J.

59 Data: Sierpien 10 2015 19:35:11
Temat: Re: Tak siê ginie
Autor: masti 

J.F. wrote:

Dnia Mon, 10 Aug 2015 21:28:16 +0200, Antymek napisa³(a):
http://www.liveleak.com/view?i=199_1439203525
Wyprzedzanie przed przej¶ciem dla pieszych.

W tym kraju moze to dozwolone, choc linia ciagla jest wyrazna.

naprawdê gdzie¶ jest dozwolone?



--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lêk gruntu! -Chyba wysoko¶ci?
-Wiem co mówiê. To grunt zabija!" T.Pratchett

60 Data: Sierpien 11 2015 23:42:39
Temat: Re: Tak siÄ™ ginie
Autor: MichaÅ‚ Jankowski 

W dniu 2015-08-10 o 21:28, Antymek pisze:

Widac ¿e jecha³ doæ szybko.

"Doæ" to jest ³agodnie powiedziane. On tam jecha³ 180-190 km/h.

Ja siÄ™ raczej dziwiÄ™, ¿e przejecha³ a¿ tyle...

   MJ

61 Data: Sierpien 12 2015 00:41:23
Temat: Re: Tak siÄ™ ginie
Autor: Marek 

On Tue, 11 Aug 2015 23:42:39 +0200, Micha³  wrote:

"Doæ" to jest ³agodnie powiedziane. On tam jecha³ 180-190 km/h.

SkÄ…d to wiadomo?

--
Marek

62 Data: Sierpien 12 2015 17:43:23
Temat: Re: Tak siê ginie
Autor: __Maciek 

Tue, 11 Aug 2015 23:42:39 +0200 Micha³ Jankowski
napisa³:

"Do¶æ" to jest ³agodnie powiedziane. On tam jecha³ 180-190 km/h.

Policzy³e¶ to? Z czego? S³upków nie ma, nie wiadomo jaka jest
d³ugo¶æ/rozstaw pasów wymalowanych na ¶rodku jezdni. Na moje oko
jecha³ trochê mniej, jakie¶ 150km/h.

Ze zgrubnych obliczeñ wysz³o mi ¿e jego prêdko¶æ wzglêdem pierwszej
ciê¿arówki to jakie¶ 64m/s czyli 230km/h - ciê¿arówka przeje¿d¿a przez
lew± krawêd¼ kadru (od jej prawego przedniego do (niewidocznego)
prawego tylnego rogu) w ok. 7klatek (0:37.27 do 0:38.04), film jest w
30fps, czyli czas przejazdu to 233,33ms.
D³ugo¶æ ciê¿arówki za³o¿y³em 15m (kabina+przestrzeñ za ni± 3m,
skrzynia ³adunkowa 12m (tak jak ma standardowy kontener)).
No ale nie znamy prêdko¶ci ciê¿arówki, a i jej d³ugo¶æ mog³a byæ inna,
wiêc to trochê taka zabawa w "ekspertów" Macierewicza.

63 Data: Sierpien 12 2015 18:43:11
Temat: Re: Tak siÄ™ ginie
Autor: Marcin N 

W dniu 2015-08-12 o 17:43, __Maciek pisze:

Tue, 11 Aug 2015 23:42:39 +0200 Micha³ Jankowski napisa³:

"Do¶æ" to jest ³agodnie powiedziane. On tam jecha³ 180-190 km/h.

Policzy³e¶ to? Z czego? S³upków nie ma, nie wiadomo jaka jest
d³ugo¶æ/rozstaw pasów wymalowanych na ¶rodku jezdni. Na moje oko
jecha³ trochê mniej, jakie¶ 150km/h.

Ze zgrubnych obliczeñ wysz³o mi ¿e jego prêdko¶æ wzglêdem pierwszej
ciê¿arówki to jakie¶ 64m/s czyli 230km/h - ciê¿arówka przeje¿d¿a przez
lew± krawêd¼ kadru (od jej prawego przedniego do (niewidocznego)
prawego tylnego rogu) w ok. 7klatek (0:37.27 do 0:38.04), film jest w
30fps, czyli czas przejazdu to 233,33ms.
D³ugo¶æ ciê¿arówki za³o¿y³em 15m (kabina+przestrzeñ za ni± 3m,
skrzynia ³adunkowa 12m (tak jak ma standardowy kontener)).
No ale nie znamy prêdko¶ci ciê¿arówki, a i jej d³ugo¶æ mog³a byæ inna,
wiêc to trochê taka zabawa w "ekspertów" Macierewicza.

Nie do koñca. Kto¶ zna³ tamt± drogê. Policzy³ wszystko na podstawie odstêpów miêdzy pasami na jezdni. Wysz³o mu oko³o 190 km/h.

Opisuje to w jednym z komentarzy pod filmem.


--
MN

64 Data: Sierpien 10 2015 23:15:20
Temat: Re: Tak siÄ™ ginie
Autor: Hinek 

W dniu 2015-08-10 o 16:31, Tom pisze:

5 osób na miejscu, jedna w ciÄ™¿kim stanie, ojciec matka syn ¿ona i  dziecko

piękna pogoda, super warunki, prosta dobra droga
40 lat - chyba w tym wieku powinno siÄ™ mieć mózg?


"ale mia³em fajnÄ… fure Hyundai Solaris"

http://www.liveleak.com/view?i=199_1439203525


Wypadek makabryczny ale warto zauwa¿yć ¿e drogi nie zamkniÄ™to.
Dlaczego u nas jest inaczej? Jest ofiara śmiertelna - droga
zamknięta na parę godzin, objazdy itp. Udokumentować miejsce
wypadku mo¿na w pó³ godziny a u nas czeka siÄ™ parÄ™ godzin ma
prokuratora.


--
Hinek

65 Data: Sierpien 11 2015 11:05:32
Temat: Re: Tak siê ginie
Autor: J.F. 

Dnia Mon, 10 Aug 2015 23:15:20 +0200, Hinek napisa³(a):

W dniu 2015-08-10 o 16:31, Tom pisze:
http://www.liveleak.com/view?i=199_1439203525

Wypadek makabryczny ale warto zauwa¿yæ ¿e drogi nie zamkniêto.

A skad wiesz ?

Dlaczego u nas jest inaczej? Jest ofiara ¶miertelna - droga
zamkniêta na parê godzin, objazdy itp. Udokumentowaæ miejsce
wypadku mo¿na w pó³ godziny a u nas czeka siê parê godzin ma
prokuratora.

Hm, prokurator dyzurny jest chyba blizej.
Ale i tak - karetka, reanimacja, strazacy, lawtweta - i 2h zejdzie.

A prokurator ... kiedys mozesz byc poszkodowany i sie bedziesz
cieszyl, ze dopilnowal i odzskodowanie dostales ...

J.

66 Data: Sierpien 11 2015 18:52:07
Temat: Re: Tak siê ginie
Autor: Alf/red/ 

W dniu 11.08.2015 o 11:05, J.F. pisze:

A skad wiesz ?

No przecie¿ jest drugi film.

--
Alf/red/

67 Data: Sierpien 11 2015 19:24:30
Temat: Re: Tak siê ginie
Autor: J.F. 

Dnia Tue, 11 Aug 2015 18:52:07 +0200, Alf/red/ napisa³(a):

W dniu 11.08.2015 o 11:05, J.F. pisze:
A skad wiesz ?
No przecie¿ jest drugi film.

A faktycznie.

Ale czy tak lepiej ?
Jeden umundurowany ruchem kieruje/pilnuje.
Policjant czy strazak ? Bo radiowozu nie widze.

Przejezdne tylko jedno pobocze. Droga by sie nie dalo, bo za duzo tam
smieci i zwlok.
Ale nikt tego nie sprzata, widac czekaja na prokuratora.
(chyba ze te dwa auta na poczatku - prokurator i radiowoz ?)

Jakby ruch byl wiekszy  to korek na kilometry.
Jakby pobocze bylo wezsze, to by ten korek stal.

Zreszta - jak chwalic ich prokurature, jak oni od 5 lat jeden samolot
badaja :-)



J.

68 Data: Sierpien 24 2015 01:43:22
Temat: Re: Tak siÄ™ ginie
Autor: WildS 

On 2015-08-11, J.F.  wrote:

Dnia Tue, 11 Aug 2015 18:52:07 +0200, Alf/red/ napisa³(a):
W dniu 11.08.2015 o 11:05, J.F. pisze:
A skad wiesz ?
No przecie¿ jest drugi film.

A faktycznie.

Ale czy tak lepiej ?
Jeden umundurowany ruchem kieruje/pilnuje.
Policjant czy strazak ? Bo radiowozu nie widze.

Przejezdne tylko jedno pobocze. Droga by sie nie dalo, bo za duzo tam
smieci i zwlok.
Ale nikt tego nie sprzata, widac czekaja na prokuratora.
(chyba ze te dwa auta na poczatku - prokurator i radiowoz ?)

Jakby ruch byl wiekszy  to korek na kilometry.
Jakby pobocze bylo wezsze, to by ten korek stal.

Mnie to tez od razu zdziwi³o, ¿e nie zamknÄ™li tego tylko ludzie ko³o
zw³ok je¿d¿Ä….

Pierwszy powód jaki mi przychodzi do g³owy - za zamkniÄ™ciem - a co jeÅ›li
karta microSD z rozjechanej kamerki wpadnie w bie¿nik przeje¿d¿ajÄ…cego
samochodu? SzczÄ…tki mogÄ… być porozrzucane na du¿ym obszarze i wÅ›ród nich
mo¿e le¿eć wyt³umaczenie wypadku.

Albo co jeśli ktoś będzie ranny i w szoku się podniesie i wpadnie pod
któreÅ› z omijÄ…cych miejsce aut?



--
WildS

69 Data: Sierpien 12 2015 16:57:57
Temat: Re: Tak siê ginie
Autor: __Maciek 

Mon, 10 Aug 2015 16:31:45 +0200 Tom  napisa³:

5 osób na miejscu, jedna w ciê¿kim stanie, ojciec matka syn ¿ona i  dziecko
piêkna pogoda, super warunki, prosta dobra droga
40 lat - chyba w tym wieku powinno siê mieæ mózg?
http://www.liveleak.com/view?i=199_1439203525

Kierowca jaki¶ to wybitny debil. Ju¿ od 0:20 (a nawet wcze¶niej) widaæ
¿e samochodem buja, a od 0:35 zaczyna bujaæ lewo-prawo. Ju¿ dawno bym
znacznie zmniejszy³ prêdko¶æ albo siê wrêcz zatrzyma³. Po miniêciu
pierwszej ciê¿arówki mia³ jeszcze szansê, ale cisn±³ dalej.

Na rowerze (samochodem nie je¿d¿ê) ju¿ wiele razy uratowa³ mnie odruch
hamowania jak dzieje siê co¶ dziwnego/nietypowego. Jak jest sytuacja
¿e dzieje siê co¶ dziwnego, widaæ na drodze w oddali niezydetyfikowany
obiekt, nie jestem pewien ¿e ogarniam co siê dzieje albo jak zachowaj±
siê inni uczestnicy ruchu to hamujê.

70 Data: Sierpien 12 2015 18:09:36
Temat: Re: Tak siê ginie
Autor: __Maciek 

Mon, 10 Aug 2015 16:31:45 +0200 Tom  napisa³:

http://www.liveleak.com/view?i=199_1439203525

BTW ten kawa³ek cia³a od 0:50 to chyba ¿uchwa, nie? Wygl±da jakby by³y
tam zêby.

Tak siÄ™ ginie



Grupy dyskusyjne