Tarcze ATE
1 | Data: Maj 02 2007 21:50:12 |
Temat: Tarcze ATE | |
Autor: Pawel "O'Pajak" | Powitanko, 2 |
Data: Maj 02 2007 21:19:54 | Temat: Re: Tarcze ATE | Autor: Tomek Glowka | On 2 Maj, 21:50, "Pawel \"O'Pajak\"" wrote: Powitanko,W necie mozna znalezc opinie krytyczne nt. kazdej marki. No i badz tu madry. Co ciekawe, wszystkie glosy krytyczne dotyczylyTarcze krzywia sie z powodow zwiazanych z uzytkowaniem (baaardzo rzadko), wadami materialu (bardzo rzadko) oraz montazem (najczesciej). I nie chodzi tylko o "dokladne oczyszczenie piasty" - po prawie roku wymieniania tarcz w Renault (wiem, podobno w autach na F krzywia sie najbardziej) wymienilem po kolei oba przednie lozyska. Jest duzo lepiej. I nic dziwnego, bo wg dorwanej gdzies (po fakcie) "listy kontrolnej czynnosci przy wymianie tarcz hamulcowych" na pierwszym miejscu jest wlasnie sprawdzenie luzow w lozyskach. Nie chce zadnych sportowych cudow, dobre zwykle tarcze, ktore beda sieBierz spokojnie takie, jakie do Ciebie przemawiaja dobra marka i cena. W ramach reklamacji i kombinacji mialem okazje jezdzic z tarczami czterech marek, od Brembo przez 4max do jakichs noname'ow i roznicy _zadnej_ nie odczuwam. Byc moze gdybym kazde sprawdzil w kilkukrotnym hamowaniu 150-0 to cos by sie okazalo, ale niestety taka szanse zaprzepascilem ;-) pozdrawiam, tomek 3 |
Data: Maj 05 2007 11:20:05 | Temat: Re: Tarcze ATE | Autor: FoxŁódź_nspam | W necie mozna znalezc opinie krytyczne nt. kazdej marki.prawda to! Tarcze krzywia sie z powodow zwiazanych z uzytkowaniem (baaardzo Pominąłeś istotną rzecz - dobór tarcz do danego samochodu, chodzi o wielkośc i pojemność cieplną. NIestety Hondy, i ogólnie w samochodach pochądzących z rynku amerykańskiego (to obok przypadlości beznadziejnych z regóły świateł) wielka bolączka tych samochodów. Sam to przeżywam i cierpię z tego powodu... o ile wymiana świateł jest dość prosta (w moim przypadku na lamp wyładowcze) to już z ukł ham nie jest tak łatwo... pozdr Fox -- FoxŁódź Honda Accord 2.2 PMS Ltd Edition Honda Hornet 600 tel/sms: +48 501 033 258 4 |
Data: Maj 03 2007 10:29:30 | Temat: Re: Tarcze ATE | Autor: Boombastic |
Powitanko, Do Cifa ATE Power Disk sa nie do dostania, a takie miałem. Teraz mam EBC Turbo groove. Seryjne tarcze są kiepskie, lepiej jest wymienić na cos lepszego. A co do opinii w sprawie tarcz to mój mechanik twierdzi, że część użytkowników tych tarcz myli jazdę miejską z wyścigiem na torze. Jak jeden hamował z predkości powyżej 200 km/h do zera to stopiły mu się gumki od stabilizatora. 5 |
Data: Maj 03 2007 11:22:54 | Temat: Re: Tarcze ATE | Autor: [konio] | Jeżdżę na Brembo - poprzednio oryginały BMW jakieś i nie widze różnicy po 6 |
Data: Maj 03 2007 14:43:16 | Temat: Re: Tarcze ATE | Autor: Pawel "O'Pajak" | Powitanko, Do Cifa ATE Power Disk sa nie do dostania, a takie miałem. Teraz mam EBC Turbo groove. A gdzie kupiles i mniej wiecej za ile? Bo zassany z EBC katalog jest troche malo przejrzysty. Rozumiem, ze z tych tarcz jestes zadowolony? Seryjne tarcze są kiepskie, lepiej jest wymienić na cos lepszego. To prawda. A co do opinii w sprawie tarcz to mój mechanik twierdzi, że część użytkowników tych tarcz myli jazdę miejską z wyścigiem na torze. Jezdze raczej szybko tam, gdzie sie da, ale nie sa to wyscigi od swiatel do swiatel. Krotko mowiac hamulce sa uzywane rzadko i wstyd sie przyznac - zardzewiala krawedz tarczy;-) Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->: > pavel(ten_smieszny_znaczek)aster.pl <<<<******* 7 |
Data: Maj 03 2007 15:55:42 | Temat: Re: Tarcze ATE | Autor: Boombastic | A gdzie kupiles i mniej wiecej za ile? Bo zassany z EBC katalog jest Pierwszy link z googla. http://www.ebcbrakes.pl/ Z katalogiem troche powalczyłem, ale da sie wybrać konkretny model. Cena to ok. 350 zł/szt. Do tego wziąłem klocki EBC Green Stuff. Tarcze te mam dosyć krótko, a wybrałem je ze względu na nacięcia, bo byłem zadowolony z Power Disków, szczególnie w czasie deszczu, bo tarcza szybko sie oczyszczała. Jezdze raczej szybko tam, gdzie sie da, ale nie sa to wyscigi od swiatel Krawędź tarczy rdzewieje dosyc szybko, w ogóle jak auto postoi kilka dni to zaraz pojawia się rdza. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 8 |
Data: Maj 03 2007 11:08:23 | Temat: Re: Tarcze ATE | Autor: Padre_peper | Jakos nie spotkalem sie, zeby komus pierwsze tarcze zainstalowane przez fabryke sie pokrzywily/pekly. Ojca kolega z pracy kilka lat temu roczną, no może 2 letnią H. Civic przeskoczył przez chodnik i wjechał ludziom znienacka do ogrodu przez płot. Powodem było oderwanie się prawie 1/5 tarczy hamulcowej podczas zwykłego słabego przyhamowania przed skrętem przy max 60km/godz. 9 |
Data: Maj 03 2007 13:40:36 | Temat: Re: Tarcze ATE | Autor: Lincoln | Ojca kolega z pracy kilka lat temu roczną, no może 2 letnią H. Civic A recznego to nie mial?? :) -- Pozdrawiam Lincoln www.rajdowy.info - Jelenia Góra "Bóg dał mi talent, ale zapomniał o budżecie" :) 10 |
Data: Maj 04 2007 01:19:53 | Temat: Re: Tarcze ATE | Autor: Padre_peper | Lincoln napisał(a): Pewnie nawet nie zdążył sięgnąć :)Ojca kolega z pracy kilka lat temu roczną, no może 2 letnią H. Civic 11 |
Data: Maj 04 2007 10:35:35 | Temat: Re: Tarcze ATE | Autor: 666 | Fajnie, że Hondy hamuja tylko jedno koło i w ogóle nie mają ręcznego ;-) Ojca kolega z pracy kilka lat temu roczną, no może 2 letnią H. Civic przeskoczył przez chodnik i wjechał ludziomznienacka do ogrodu przez płot. Powodem było oderwanie się prawie 1/5 tarczy hamulcowej podczas zwykłego słabego przyhamowania przed skrętem przy max60km/godz. 12 |
Data: Maj 03 2007 20:20:58 | Temat: Re: Tarcze ATE | Autor: Tomasz Nowicki | Pawel "O'Pajak" powiada w dniu 2007-05-02 21:50: Powitanko, Nie zauważyłem, żeb y Brembo sie krzywiły, a zjeździłem ich parę kompletów. No i badz tu madry. Co ciekawe, wszystkie glosy krytyczne dotyczyly tarcz po wymianie. Jakos nie spotkalem sie, zeby komus pierwsze tarcze zainstalowane przez fabryke sie pokrzywily/pekly. No to pytanie, jaka No to dzień dobry - mnie pokrzywiły się nowe w Meganie i te wymienione też - dopiero Brembo zużywały się bezawaryjnie. W Toyocie też mi przetaczali fabryczne tarcze, bo się pokrzywiły - obecnie mają już 62 tys. km i jest OK. Nie chce zadnych sportowych cudow, dobre zwykle tarcze, ktore beda sie zuzywac normalnie i nie zaskocza jakas niemila niespodzianka. Ja wypróbowałem zwykłe Brembo, po 3 stówy komplet, robione chyba w Polsce, z klockami Ferodo - działały bezbłędnie, może czasem zapiszczały przy mokrej pogodzie, ale minimalnie. Tyle, że nigdy ich nie katowałem "modo Dzidek", ale jeździłem normalnie (co wcale nie znaczy, że hamowałem piętami "pińcetmetrów" przed skrzyżowaniem) T. 13 |
Data: Maj 04 2007 10:36:54 | Temat: Re: Tarcze [W-wa] | Autor: 666 | BTW gdzie w W-wie można niedrogo przetoczyc tarcze ? też mi przetaczali fabryczne tarcze, bo się pokrzywiły 14 |
Data: Maj 05 2007 01:05:54 | Temat: Re: Tarcze [W-wa] | Autor: Tomasz Nowicki | 666 powiada w dniu 2007-05-04 10:36: BTW gdzie w W-wie można niedrogo przetoczyc tarcze ? Nie wiem, ja nietutejszy. Przetaczali mi w ASO Toyoty u Wiśniewskiego, ale nie polecam, bo musieli to robić dwukrotnie - za pierwszym razem spieprzyli. No, ale po drugim razie jest OK T. 15 |
Data: Maj 05 2007 11:12:39 | Temat: Re: Tarcze ATE | Autor: FoxŁódź_nspam | zainstalowane przez fabryke sie pokrzywily/pekly. No to pytanie, jaka niestety Honda jest znana ze słabego ukłądu hamulcowego co jest podyktowane niestety w przeważającej mierze zbyt malymi tarczami. Nie chce zadnych sportowych cudow, dobre zwykle tarcze, ktore beda sie z moego doświadczenia wynika ze najlepsze tarcze jakie miałem okazje testować robi Tarrox.Niestety w moim przypadku wiązałoby się to z przekładaniem calego układu (zasisków i piasty) z lata na zime, gdyż tarcze jakie testowałem - 1. były pod 5 śrub (ja mam 4) wchodzą w min 16" a na zimę mam alu 15... . Póki co jeżdże na najwyższym modelu EBC.. niestety są zbyt male, po naprawdę ostrej jeździe ulicznej (lub dowolnej wizycie na torze) nadają się do toczenia... ALE są o NIEBO lepsze od oryginału. Mówię tu o zdolności do zamiany erengi kinetycznej na cieplną. Poza tym te tarcze są nawiercane i nacinane, co zwłaszcza w ostrej jeździe i w deszczu daje się znacznie odczuć... Druga sprawa to dobór klocków do tarczy - musisz pamiętać, że nie każde zestawienie "zagra" twarda tarcza wymaga miękkiego klocka i odwrotnie. Testowaełm zestawy Brembo (orro czy jakoś tak, w każdym razie wysoka dość półka)+Ferrodo (nie pamietam modelu ale też z wysokiej półki), ATE, no i EBC. Tarcze EBC z klockami red stuff (na ulicę) spisują się z tego zestwienia zdecydowanie najlepiej. pozdr Fox -- Honda Accord 2.2 PSA Ltd. Edition Honda Hornet 600 tel/sms: +48 501 033 258 |