TIR-y rozjad± polskie drogi
1 | Data: Luty 02 2011 13:53:14 |
Temat: TIR-y rozjad± polskie drogi | |
Autor: Tomek | http://www.sfora.pl/TIR-y-rozjada-polskie-drogi-Rewolucja-na-autostradach-a26975 2 |
Data: Luty 02 2011 14:21:40 | Temat: Re: TIR-y rozjad± polskie drogi | Autor: Cavallino | Użytkownik "Tomek" napisał w wiadomo¶ci news: Co w takiej sytuacji zrobi± przewoĽnicy? Istniej± dwa wyj¶cia: albo Zapomnieli dopisać, że drogi krajowe też będ± płatne. Co całkowicie zmienia sytuację. 3 |
Data: Luty 02 2011 14:32:14 | Temat: Re: TIR-y rozjad± polskie drogi | Autor: J.F. | On Wed, 2 Feb 2011 13:53:14 +0100, Tomek wrote: http://www.sfora.pl/TIR-y-rozjada-polskie-drogi-Rewolucja-na-autostradach-a26975 Obecnie ciężarówki i autobusy poruszaj± się po drogach dzięki tzw. ja sie moze myle, ale duzy "tir" placi 43 zl dziennie lub 522-580 zl miesiecznie a nie od kilometra. No owszem, mozna szacowac ze wychodzi z tego rzedu 8 gr/km przy przecietnym przebiegu ... ale chyba jeszcze sa roczne winiety po ~3000 zl ? Co w takiej sytuacji zrobi± przewoĽnicy? Istniej± dwa wyj¶cia: albo No przeciez o to w tym wszystkim chodzi zeby podniesli, a podwyzke wplacili do kasy urzedu :-) O ile rozumiem to system ma obecnie obowiazywac tylko na kilkunastu drogach, wiec wyzsze wplywy do urzedu moga byc iluzoryczne. Za to moze spadnie koszt obslugi Kulczyka, Staleksportu i GTC. A na innych drogach sie postawi patrole ITD i oduczy kierowcow omijania tych platnych :-) A swoja droga to ciekaw jestem jaki bylby akceptowalny dla tira koszt autostrady, taki zeby uzasadnial skorzystanie z niej, bo to jednak zawsze szybciej sie jedzie i wiecej zlecen wykonuje. J. 4 |
Data: Luty 02 2011 14:34:34 | Temat: Re: TIR-y rozjad± polskie drogi | Autor: Kuba (aka cita) |
On Wed, 2 Feb 2011 13:53:14 +0100, Tomek wrote: No wlasnie też zacz±łem sie zastanawiać co mnie ominęło... -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka 5 |
Data: Luty 02 2011 14:35:53 | Temat: Re: TIR-y rozjad± polskie drogi | Autor: PaPi | A swoja droga to ciekaw jestem jaki bylby akceptowalny dla tira koszt W tej chwili jezdzac TIRem po autostradzie placi sie mniej niz samochodem osobowym (przy tym samym przebiegu). Wplyw na nawierzchnie TIRa i auta osobowego jest zupelnie nieporownywalny. Tym samym utrzymywanie sytuacji gdzie ciezarowki placa mniej za przejazd niz osobowki jest chore. BTW, ciekawego kiedy i czy sie doczekam automatycznych wag na wszystkich wylotowkach z miast. Ciekawe dlaczego nie inwestuje sie w takie urzadzenia. Jestem pewien ze wyeliminowanie przeladowanych samochodow z naszych drog w sposob dramatyczny podniosloby trwalosc nawierzchni. 6 |
Data: Luty 02 2011 14:44:45 | Temat: Re: TIR-y rozjadą polskie drogi | Autor: J.F. | On Wed, 02 Feb 2011 14:35:53 +0100, PaPi wrote: BTW, ciekawego kiedy i czy sie doczekam automatycznych wag na wszystkich Spojrz na A4 Wroclaw-Opole. Sa tam koleiny ? A przeciez te ciezarowki z niej wjezdzaja potem do Wrocka czy Opola, przynajmniej niektore. J. 7 |
Data: Luty 02 2011 16:20:49 | Temat: Re: TIR-y rozjadą polskie drogi | Autor: PaPi | BTW, ciekawego kiedy i czy sie doczekam automatycznych wag na wszystkich Nie znam tematu. Sa tam koleiny ? A przeciez te ciezarowki z niej wjezdzaja potem do Przeciazenie samochodow ciezarowych powoduje zniszczenie calej nawierzchni. Nie tylko albo nawet nie glownie powstanie kolein warstw bitumicznych. 8 |
Data: Luty 02 2011 17:16:56 | Temat: Re: TIR-y rozjad? polskie drogi | Autor: J.F. | On Wed, 02 Feb 2011 16:20:49 +0100, PaPi wrote: Nie znam tematu.BTW, ciekawego kiedy i czy sie doczekam automatycznych wag na wszystkichSpojrz na A4 Wroclaw-Opole. No to powinna byc ta droga dawno zniszczona. I teraz pytanie - czy nasi przewoznicy naprawde tak chetnie niszcza wlasne samochody ladujac je grubo ponad miare, czy po prostu wiekszosc drog jest u nas do d* J. 9 |
Data: Luty 03 2011 10:17:42 | Temat: Re: TIR-y rozjad? polskie drogi | Autor: PaPi | Przeciazenie samochodow ciezarowych powoduje zniszczenie calej ?? Nie rozumiem. I teraz pytanie - czy nasi przewoznicy naprawde tak chetnie niszcza Nie wiem co robia i jak chetnie przewoznicy. Podawalem linki do artykulow i slysze przed kim ostrzegaja sie kierowcy na CB. 10 |
Data: Luty 03 2011 10:29:11 | Temat: Re: TIR-y rozjad? polskie drogi | Autor: J.F. | On Thu, 03 Feb 2011 10:17:42 +0100, PaPi wrote: Przeciazenie samochodow ciezarowych powoduje zniszczenie calej No skoro droga ma 10 lat, a same przeladowane tiry po niej jezdza, to dawno powinna byc zniszczona, nieprawdaz ? A nie jest. I teraz pytanie - czy nasi przewoznicy naprawde tak chetnie niszcza Ale jakie to przeladowanie - 44 zamiast 42 tony ? J. 11 |
Data: Luty 03 2011 11:07:17 | Temat: Re: TIR-y rozjad? polskie drogi | Autor: PaPi | No to powinna byc ta droga dawno zniszczona. Nie znam tego odcinka. Wiec sie nie wypowiadam. Moze byc tak, ze nawierzchnia zostala zwymiarowana do wiekszego niz jest na niej obecnie ruchu. I teraz pytanie - czy nasi przewoznicy naprawde tak chetnie niszcza 44 zamiast 42 ton bedzie o 20% bardziej oddzialywalo (czyli niszczylo) nawierzchnie bitumiczna. A przeladowanie to niecale 5% wagi. 12 |
Data: Luty 03 2011 11:52:54 | Temat: Re: TIR-y rozjad? polskie drogi | Autor: Jacek_P | J.F. napisal: Ale jakie to przeladowanie - 44 zamiast 42 tony ? Przeładowanie o 4,7% Destrukcja drogi zwiÄ™kszona o 32%. -- Pozdrawiam, Jacek 13 |
Data: Luty 03 2011 13:55:57 | Temat: Re: TIR-y rozjad? polskie drogi | Autor: J.F. | On Thu, 3 Feb 2011 11:52:54 +0000 (UTC), Jacek_P wrote: J.F. napisal: Tylko jak rozumiem - jakby droge od razu zrobic na 50t a nie na 40t, to nawet przy tej przeladowanej ciezarowce bylaby ze trzy razy trwalsza niz normalnie. To jak to jest - nie da sie, za drogo by to kosztowalo - tzn ponad 3x drozej ? J. 14 |
Data: Luty 03 2011 14:13:16 | Temat: Re: TIR-y rozjad? polskie drogi | Autor: PaPi | Destrukcja drogi zwiększona o 32%. Ale dlaczego robic na 50t skoro w Polsce nie moga sie poruszac takie pojazdy ? To jak to jest - nie da sie, za drogo by to kosztowalo - tzn ponad 3x Nie byloby to ponad 3x drozej ale byloby to bez sensu. Drogi projektuje sie i wykonuje pod jezdzace zgodnie z prawem pojazdy w Polsce a nie pod te, ktore prawo lamia. 15 |
Data: Luty 03 2011 14:34:34 | Temat: Re: TIR-y rozjad? polskie drogi | Autor: J.F. | On Thu, 03 Feb 2011 14:13:16 +0100, PaPi wrote: Destrukcja drogi zwiększona o 32%.Tylko jak rozumiem - jakby droge od razu zrobic na 50t a nie na 40t, Zeby nie psuly co dwa lata :-) To jak to jest - nie da sie, za drogo by to kosztowalo - tzn ponad 3xNie byloby to ponad 3x drozej ale byloby to bez sensu. To moze jednak byloby z sensem, skoro taka droga jest tylko troche drozsza, a starcza na wielokrotnie dluzej, nawet dla dopuszczalnych ladunkow ? J. 16 |
Data: Luty 03 2011 14:47:53 | Temat: Re: TIR-y rozjad? polskie drogi | Autor: PaPi | Ale dlaczego robic na 50t skoro w Polsce nie moga sie poruszac takie Dlaczego zatem w Polsce nie projektuje sie drog pod predkosci projektowe 250 km/h ? Dlaczego nie projektuje sie drog nie na 50 a na 75 ton ? To jak to jest - nie da sie, za drogo by to kosztowalo - tzn ponad 3xNie byloby to ponad 3x drozej ale byloby to bez sensu. Podejscie zupelnie bez sensu. Jak wszedzie sa jakies wartosci graniczne. I to wartosci graniczne dopuszczalne prawem stanowia o tym jak wymiaruje sie dany projekt. Dlatego drog nie projektuje sie po to by poruszac sie po nich bezpiecznie na calym odcinku z predkoscia 250 km/h. 17 |
Data: Luty 03 2011 15:06:12 | Temat: Re: TIR-y rozjad? polskie drogi | Autor: J.F. | On Thu, 03 Feb 2011 14:47:53 +0100, PaPi wrote: Dlaczego zatem w Polsce nie projektuje sie drog pod predkosci projektoweAle dlaczego robic na 50t skoro w Polsce nie moga sie poruszac takieZeby nie psuly co dwa lata :-) No, dlaczego to nie wiem. Ale tym to niech sie moze Trybunal Stanu zajmie i odpowiedni minister niech sie tlumaczy dlaczego :-) Dlaczego nie projektuje sie drog nie na 50 a na 75 ton ? No bo wtedy starczylyby na tysiac lat, a to chyba za dlugo :-) To moze jednak byloby z sensem, skoro taka droga jest tylko troche A potem nie ma zapasu na zmiany w prawie, np nie mozna podniesc predkosci, bo drogi zle zaprojektowane :-P Na szczescie ta predkosc projektowa to jakies nieporozumienie :-) J. 18 |
Data: Luty 03 2011 17:31:23 | Temat: Re: TIR-y rozjad? polskie drogi | Autor: Jacek_P | J.F. napisal: Tylko jak rozumiem - jakby droge od razu zrobic na 50t a nie na 40t, Hint: koszty. To jak to jest - nie da sie, za drogo by to kosztowalo - tzn ponad 3x Za drogo. Ile konkretnie to tak z rÄ™kawa ci nie rzucÄ™, ale dużo. Te zabawki wzmacniajÄ…ce wytrzymałoć powierzchniowÄ… sÄ… parszywie drogie. Chemia stosowana do konstrukcji też. Zerknij sobie na stronÄ™. SIKI http://www.sika.pl i spójrz na ceny jednostkowe. Ale wczeĹ›niej usiÄ…dĽ 8^) Niezależnie też od noĹ›noĹ›ci, dysproporcja w tempie destrukcji pozostaje ta sama. -- Pozdrawiam, Jacek 19 |
Data: Luty 03 2011 20:40:27 | Temat: Re: TIR-y rozjad? polskie drogi | Autor: J.F. | On Thu, 3 Feb 2011 17:31:23 +0000 (UTC), Jacek_P wrote: J.F. napisal: Ale remont drogi co pare lat to tez koszty :-) To jak to jest - nie da sie, za drogo by to kosztowalo - tzn ponad 3x Za drogo. Ile konkretnie to tak z rękawa ci nie rzucę, ale dużo. Ale moze wystarczy dac betonu 10% grubiej i tez bedzie dobrze. Bo powtorze - A4 od Wroclawia do Opola wydaje sie calkiem dobra po 10 latach eksploatacji. I to chyba nie byla droga autostrada. Niezależnie też od no¶no¶ci, dysproporcja w tempie destrukcji pozostaje Tego nie bylbym pewien, bo sprawdzic jak oddzialywuja na droge miliardy lekkich pojazdow chyba jest trudniej niz miliony ciezkich :-) J. 20 |
Data: Luty 03 2011 12:43:56 | Temat: Re: TIR-y rozjad? polskie drogi | Autor: Tomek | I teraz pytanie - czy nasi przewoznicy naprawde tak chetnie niszcza Wlasne? Wiekszosc jest w leasingu... Tomek 21 |
Data: Luty 03 2011 13:57:40 | Temat: Re: TIR-y rozjad? polskie drogi | Autor: J.F. | On Thu, 3 Feb 2011 12:43:56 +0100, Tomek wrote: I teraz pytanie - czy nasi przewoznicy naprawde tak chetnie niszczaWlasne? Wiekszosc jest w leasingu... Mowisz ? I co te banki robia z nimi po trzech latach - na zlom czy za granice sprzedaja ? Bo wlasciciel jak rozumiem tego szrota juz nie chce ? J. 22 |
Data: Luty 02 2011 17:21:46 | Temat: Re: TIR-y rozjadą polskie drogi | Autor: Jaroslaw Berezowski |
23 |
Data: Luty 03 2011 10:00:28 | Temat: Re: TIR-y rozjad? polskie drogi | Autor: J.F. | On Wed, 2 Feb 2011 17:21:46 +0100, Jaroslaw Berezowski wrote: Dodajmy, ze zuzycie drogi w funkcji nacisku na os jest nieliniowa A dolomit to mocny jest ? Bo mi sie wydaje ze to niezbyt mocna skala, jak sie z takiego tlucznia zrobi podsypke pod droge, to moze i faktycznie w pewnym momencie jest 6 potega - znaczy sie 10 ton wytrzyma, a przy 12 bedzie juz mocno pekal. Ale wagony kolejowe ciezsze, a tluczen pod torami chyba nie peka. J 24 |
Data: Luty 03 2011 11:51:19 | Temat: Re: TIR-y rozjad? polskie drogi | Autor: Jacek_P | J.F. napisal: Ale wagony kolejowe ciezsze, a tluczen pod torami chyba nie peka. Ale zauważyłeĹ› jak wyglÄ…da rozkład naprÄ™żeĹ„ w podłożu dziÄ™ki temu, że sÄ… szyny i podkłady? A jak wyglÄ…da na drodze? Ostatnio coraz bardziej popularne przy remontach dróg stajÄ… siÄ™ specjalne maty, które sÄ… kładzione pod dywanik nawierzchniowy. MajÄ… pełnić rolÄ™ zbliżonÄ… właĹ›nie do podkładów i szyn: ograniczyć płytkie koleinowanie. Natomiast zupełnie osobnÄ… sprawÄ… jest korpus drogi i materiały użyte do jego konstrukcji plus odpowiednie odwodnienie. -- Pozdrawiam, Jacek 25 |
Data: Luty 03 2011 11:00:14 | Temat: Re: TIR-y rozjadÂą polskie drogi | Autor: PaPi | Dodajmy, ze zuzycie drogi w funkcji nacisku na os jest nieliniowa To nie tak do konca. Potega zalezy od rodzaju nawierzchni. Dla betonowych bedzie to potega 6 a nawet 8. Generalnie im sztywniejsza nawierzchnia tym wyzsza potega. Zostajac przy 4 jeden przejazd takiego zaladowanegodo maksa samochodu Oplaty to inna sprawa. Nawierzchnie wymiarowane sa biorac pod uwage ilosc osi w czasie. Czyli dla nawierzchni bitumicznych w czasie 10 lat przejedzie np. 2 miliony osi 115kN. Jesli nacisk zwiekszymy tylko do 130kN to bardzo w przy blizeniu liczac nawierzchnia przez 10 lat wytrzyma o 40% mniej osi obliczeniowych. Dlatego moim zdaniem w sposob bardzo surowy powinno karac sie przeladowywanie samochodow ciezarowych. 26 |
Data: Luty 03 2011 16:38:34 | Temat: Re: TIR-y rozjadÂą polskie drogi | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2011-02-02 17:21, Jaroslaw Berezowski pisze:
No to bardzo dokładne sÄ… te oszacowania: wykładnik +- 2 ;) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogÄ… być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całoĹ›ci poglÄ…dom ich Autora. 27 |
Data: Luty 03 2011 17:43:44 | Temat: Re: TIR-y rozjadÂą polskie drogi | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2011-02-03, Jakub Witkowski wrote:
Ciężko zasymulować przejazd kilku milionów różnie obci±żonych samochodów i ciężko ustalić rzeczywiste masy tych naprawdę jeżdż±cych :) Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 28 |
Data: Luty 03 2011 17:55:56 | Temat: Re: TIR-y rozjad? polskie drogi | Autor: J.F. | On Thu, 03 Feb 2011 17:43:44 +0100, Krzysiek Kielczewski wrote: On 2011-02-03, Jakub Witkowski wrote: Za to latwo zwalic wlasna fuszerke na przeladowane ciezarowki :-) No dobra juz czuje o co chodzi - jak sie przekracza projektowany nacisk, to sie droga gwaltownie niszczy. Co nie dziwne - material ma jakas wytrzymalosc, a powyzej peka. I ta "gwaltownosc" modeluja wysokim wykladnikiem. W wrocku czy walbrzychu sa drogi ktorych ciezarowki az tak czesto nie uzywaja, a stan maja fatalny. Widac osobowki tez niszcza, a przeciez przy takim wykladniku nie powinny. J. 29 |
Data: Luty 03 2011 18:33:50 | Temat: Re: TIR-y rozjad? polskie drogi | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2011-02-03, J.F wrote: Ciężko zasymulować przejazd kilku milionów różnie obci±żonych samochodów Też. No dobra juz czuje o co chodzi - jak sie przekracza projektowany Je¶li droga jest zbudowana pod obci±żenie osobówkami (specjalnie nie piszę "zaprojektowana") to nawet rzadkie przejazdy ciężarówek bardzo niszcz± drogę. Dla zobrazowania wyobraĽ sobie podłogę z równej warstwy piasku pokrytej tafl± szkła. Możesz chodzić po tym w kółko i nic się nie będzie działo. A uderz raz młotkiem w jednym miejscu i zobacz co będzie po następnych dwóch kółkach. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 30 |
Data: Luty 02 2011 17:26:12 | Temat: Re: TIR-y rozjadÂą polskie drogi | Autor: Tomasz Finke | W dniu 2011-02-02 14:44, J.F. pisze: Spojrz na A4 Wroclaw-Opole. Powiem tak: przy 160 km/h poziom wibracji w kabinie na prawym pasie A4 jest zauważalnie wyższy niż na lewym, na niektórych odcinkach jest znacznie wyższy. Może kolein jeszcze nie ma, ale jednak pas używany przez ciÄ™żarówki zaczyna siÄ™ powoli degradować. T. 31 |
Data: Luty 02 2011 19:15:34 | Temat: Re: TIR-y rozjadą polskie drogi | Autor: Seba | Dnia Wed, 02 Feb 2011 14:44:45 +0100, J.F. napisał(a): Spojrz na A4 Wroclaw-Opole. Kiedy Jarek ostatnio jechałe¶ tym odciniekm A4? Widziałe¶ aktualny stan tej drogi? -- Pozdrawiam, Sebastian S. http://wroclaw.fotopolska.eu/ - Wrocław na fotografii 32 |
Data: Luty 02 2011 19:56:14 | Temat: Re: TIR-y rozjadš polskie drogi | Autor: J.F. | On Wed, 2 Feb 2011 19:15:34 +0100, Seba wrote: Dnia Wed, 02 Feb 2011 14:44:45 +0100, J.F. napisał(a): W pazdzierniku czy listopadzie. Ale ostatnio mialem pecha - jak nie mgla to ulewa. Tym niemniej nie rzucilo mi sie nic poza moze pogieta bariera na srodku. J. 33 |
Data: Luty 03 2011 08:52:09 | Temat: Re: TIR-y rozjadą polskie drogi | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2011-02-02 19:15, *Seba* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać: Spojrz na A4 Wroclaw-Opole. Ja tydzień temu, Gliwice - Zgorzelec. Droga w ¶wietnym stanie w przeciwieństwie do tej zaraz za Zgorzelcem, a zwykle jadę prawym pasem. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 34 |
Data: Luty 03 2011 09:26:00 | Temat: Re: TIR-y rozjadą polskie drogi | Autor: Seba | Dnia Thu, 03 Feb 2011 08:52:09 +0100, Mirek Ptak napisał(a): Spojrz na A4 Wroclaw-Opole. Mirek, ¶wietnym stanem okre¶lasz też te odcinki gdzie łata leży na łacie? Sam miałem jak najlepsze zdanie o tej drodze (bo to chyba i tak najlepsza nawierzchnia asfaltowa w naszym pięknym kraju, kora wytrzymała taki czasookres) ale jednak już widać, że z±b czasu odcisn±ł na niej znamię. Nie wspominaj±c już o tym co się dzieje za Opolem w kierunku ¦l±ska - ilo¶ć uszkodzeń nawierzchni i łat z tym zwi±zanych jest naprawdę duża. -- Pozdrawiam, Sebastian S. http://wroclaw.fotopolska.eu/ - Wrocław na fotografii 35 |
Data: Luty 03 2011 09:37:29 | Temat: Re: TIR-y rozjadš polskie drogi | Autor: J.F. | On Thu, 3 Feb 2011 09:26:00 +0100, Seba wrote: Ja tydzień temu, Gliwice - Zgorzelec. Droga w ¶wietnym stanie w No ale wiesz - to jest odcinek mlodszy Wrc-opole, rzeklbym ze wegiel i stal sie ze Slaska wywozi a nie przywozi - wiec moze droga do d* zrobiona a nie przeladowane ciezarowki ? A Wrc-Opole ma juz chyba ponad 10 lat - moze czas na maly remont, planowy. J. 36 |
Data: Luty 03 2011 15:41:19 | Temat: Re: TIR-y rozjadą polskie drogi | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2011-02-03 09:26, *Seba* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać: Nie wspominaj±c już o tym co się dzieje za Opolem w kierunku Wracałem już wieczorem i naprawdę nic pod kołami nie czułem a i widzieć tez za bardzo tych łat nie widziałem. Jechało się bardzo elegancko. W stronę zachodni± jechałem wcze¶niej i naprawdę nie miałem uwag do tej drogi. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 37 |
Data: Luty 02 2011 14:44:46 | Temat: Re: TIR-y rozjad± polskie drogi | Autor: Kuba (aka cita) |
Ciekawe dlaczego nie inwestuje sie w takie urzadzenia. Jestem pewien ze wyeliminowanie przeladowanych samochodow z naszych drog w sposob dramatyczny podniosloby trwalosc nawierzchni. bo w PL nie ma siana na drogi, a co dopiero na wagi. W Poznaniu zrobili jedn± wage na wylocie na pniewy. Nie na drodze i nie automatyczna - ale powstała zatoczka, gdzie "rz±dzi" bardzo często ITD. Wiesz jaka jest wrzawa na CB jak tylko kto¶ wspomi w jednej wypowiedzi o "pieni±dzach, ITD, drodze i wadze"? Masakra. Zwykle komentarze wygl±daj± +_ tak: "lepiej by wiadukt zrobili nad torami a nie jakie¶ tam wagi" w okresie okołoswi±tecznym - "na gwiazdke musz± gdzies dorobić, to wage zrobili" itd itp. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka 38 |
Data: Luty 02 2011 19:12:47 | Temat: Re: TIR-y rozjad± polskie drogi | Autor: Seba | Dnia Wed, 2 Feb 2011 14:44:46 +0100, Kuba (aka cita) napisał(a): W Poznaniu zrobili jedn± wage na wylocie na pniewy. W WRC nam zrobili bodajże trzy (może być więcej - akurat te mam zapamiętane). Efekt jest taki, że zapytaj się jak wygl±da np. zjazd z A4 pt.: "Wrocław - Wschodni", czy ul. Paprotna (podpowiem, że tymi altenatywnymi drogami moża omin±ć 2 z tych wag). Po prostu ręce opadaj± z tego przyzwolenia na takie a nie inne dziłanie tirmanów i ich wła¶cicieli - na radiu słychac co kilka chwil pytanie czy "czysto" na takiej a nie innej ulicy (z ograniczeniem tonażowym). -- Pozdrawiam, Sebastian S. http://wroclaw.fotopolska.eu/ - Wrocław na fotografii 39 |
Data: Luty 02 2011 16:19:17 | Temat: Re: TIR-y rozjad± polskie drogi | Autor: Marek P. | BTW, ciekawego kiedy i czy sie doczekam automatycznych wag na Widze że w branży jeste¶ :) To nie lata 90-te że 30 ton sie kładło. Teraz nawet dłużyca jest nie doładowana bo kary s± duże (może czasem wywrotki ale też my¶lę że to margines bo w żwirowni płaci się za tonę więc nie da innych papierów). Żaden magazyn nie da papierów na wage niższ± niż załadowali. Naprawde sporo się zmieniło i myslę że odsetek powyżej 40 ton masy całkowitej jest znikomy. Ciężarowcy nie lubi± ITD bo czasu i tarczek się boj± a nie przeładowania. 40 |
Data: Luty 02 2011 16:23:43 | Temat: Re: TIR-y rozjad± polskie drogi | Autor: Kuba (aka cita) |
BTW, ciekawego kiedy i czy sie doczekam automatycznych wag na Tak troche nie do konca, bo głównym problemem zwykle to przekroczony nacisk na o¶, a nie przekroczona DMC.. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka 41 |
Data: Luty 02 2011 16:25:19 | Temat: Re: TIR-y rozjad± polskie drogi | Autor: PaPi | Widze że w branży jeste¶ :) To nie lata 90-te że 30 ton sie kładło. Teraz Nie wiem czego sie boja kierowcy i dlaczego nie lubia ITD. Uwazam ze wagi powinny byc przed kazdym nowym, dluzszym odcinkiem oddanym do uzytkowania oraz przed wyjazdami z miast. Waga + automat z fotorejestratorem i problem przeladowanych aut zniknie w ciagu roku. A co do marginalnego problemu z przeladowaniem : http://www.gazetalubuska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090407/POWIAT08/742864818 http://www.spedycje.pl/spedycja_transport_ladowy/20870/przeladowane_ciezarowki.html http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Kontrole-w-porcie-50-tys-mandatu-za-przeladowana-ciezarowke-n42328.html 42 |
Data: Luty 02 2011 19:54:22 | Temat: Re: TIR-y rozjad± polskie drogi | Autor: Marek P. | A co do marginalnego problemu z przeladowaniem : To że kto¶ wjechał pod 12 ton to inna sprawa. Ale jednego go¶cia złapali i artykół wymazali to wcale nie ¶wiadczy o skali problemu. Ile ciężarówek przejechało w trakcie. Inspektor my¶lisz ze łapie w ciemno. Onie wyłapuj± te transporty na które jest szanasa jaki¶ mandat wlpeić (tak jak policja łapie za przekroczenia) wiec dalej nie ¶wiadczy to o skali problemu. 43 |
Data: Luty 02 2011 19:56:15 | Temat: Re: TIR-y rozjad± polskie drogi | Autor: Marek P. | Uwazam ze wagi powinny byc przed kazdym nowym, dluzszym odcinkiem Swego czasu na ten temat wypowiadao się ITD we Wrocławiu i nie zaleĽli takiej wagi aby zdjęcia były prawomocne. Była jaki¶ czas waga która wy¶wietlała kierowcom przekroczenie ale nie miała sensu. 44 |
Data: Luty 02 2011 20:09:31 | Temat: Re: TIR-y rozjad± polskie drogi | Autor: J.F. | On Wed, 2 Feb 2011 19:56:15 +0100, Marek P. wrote: Uwazam ze wagi powinny byc przed kazdym nowym, dluzszym odcinkiem Bo zwazenie pojazdu w czasie jazdy jest trudne, a u nas niemozliwe. Tylko celnicy tak potrafia, bo na nich nie ma bata :-) Oczywiscie nic nie stoi na przeszkodzie zeby za pomoca takiej wagi selekcjonowac podejrzane pojazdy i wazyc na prawomocnej wadze. Zreszta poczekamy co bedzie po tej malej aferze stadionowej, byc moze jedyna prawomocna waga bedzie na zlomowisku :-) J. 45 |
Data: Luty 03 2011 11:02:29 | Temat: Re: TIR-y rozjad± polskie drogi | Autor: PaPi | Swego czasu na ten temat wypowiadao się ITD we Wrocławiu i nie zaleĽli No to taka trudnosc pokonali amerykanie o ile nie pamietam juz w 1991 roku. Widzialem wtedy automat z waga przed wjazdem na autostrade i na most. 46 |
Data: Luty 03 2011 11:49:57 | Temat: Re: TIR-y rozjad± polskie drogi | Autor: Marek P. | No to taka trudnosc pokonali amerykanie o ile nie pamietam juz w 1991Ale tam jest facet w okienku i jak ma w±tpliwo¶ci to kieruje pojazd na ważenie w zatoczce. 47 |
Data: Luty 03 2011 14:09:05 | Temat: Re: TIR-y rozjadą polskie drogi | Autor: J.F. | On Thu, 03 Feb 2011 11:02:29 +0100, PaPi wrote: Swego czasu na ten temat wypowiadao się ITD we Wrocławiu i nie zaleĽli A kasy tam od razu nie inkasowal ? Oczywiscie mozna i tak, tylko ze wtedy przepusci jedna ciezarowke co 30 sekund. Jak wystarczy to swietnie, jak nie to trzeba bedzie pojsc w koszty - trzy stanowiska, cztery - na A4 jest chyba 8 a i to za malo, choc na same ciezarowki wystarczy mniej :-) I po co te koszta, zeby sie przekonac ze nikt nie przeciaza ? Bo jak juz bedzie automat, to nie beda przeciazac :-) J. 48 |
Data: Luty 10 2011 21:25:29 | Temat: Re: TIR-y rozjad± polskie drogi | Autor: jerzu | On Thu, 03 Feb 2011 11:02:29 +0100, PaPi wrote: No to taka trudnosc pokonali amerykanie o ile nie pamietam juz w 1991 Taka waga była kiedy¶ przed Mszczonowem, jad±c w stronę Warszawy. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 49 |
Data: Luty 02 2011 16:35:20 | Temat: Re: TIR-y rozjad± polskie drogi | Autor: Zakomar | W dniu 2011-02-02 14:35, PaPi pisze: BTW, ciekawego kiedy i czy sie doczekam automatycznych wag na wszystkich Chory to jest nasz kraj. Limity w Polsce s± znacznie niższe niż w Niemczech. Do tego dochodzi bzdura roku. Leci auto z kontenerem jedynk±, nacisk na o¶ ci±gn±c± ma 11,5t. Zjeżdża w Gdyni z Obwodnicy na Estakadę Kwiatkowskiego (droga dojazdowa do obu terminali kontenerowych) i bez stosownego znaku wpada na ograniczenie nacisku do 8t na o¶ ci±gn±c±. Efekt jest taki że nawet jak na krajówce auto jest ładnie wyważone, a na dojazdówce do portu już nie. To samo masz w Gdańsku. Kto zaprojektował drogi dojazdowe do wszystkich czterech terminali kontenerowych w Trójmie¶cie, także nie sposób legalnie dojechać? Po za tym, jak napisałem wyżej, niemiecki eksporter może legalnie do kontenera chłodzonego załadować 24-25t brutto, a polski tylko 22t. I jak mamy konkurować z Zachodem? Nie wspomnę o Duńczykach, którzy ograniczeń wagowych nie maj± wcale (albo maj± na tyle wysokie, że do kontenerów ładuj± po 28t brutto). -- Pozdrawiam Zakomar 50 |
Data: Luty 02 2011 16:38:46 | Temat: Re: TIR-y rozjad± polskie drogi | Autor: Kuba (aka cita) |
Po za tym, jak napisałem wyżej, niemiecki eksporter może legalnie do kontenera chłodzonego załadować 24-25t brutto, a polski tylko 22t. I jak mamy konkurować z Zachodem? Nie wspomnę o Duńczykach, którzy ograniczeń wagowych nie maj± wcale (albo maj± na tyle wysokie, że do kontenerów ładuj± po 28t brutto). tylko, ze w polsce obowi±zuj± go te same przepisy. Całe sedno sprawy nie w bzdurnych ograniczeniach, a w ograniczeniach dostosowanych do jako¶ci dróg... a jak wiemy w PL z drogami kiepsko Póki nie będzie dróg, nie będzie cięższych ł±dunków. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka 51 |
Data: Luty 02 2011 22:44:38 | Temat: Re: TIR-y rozjad± polskie drogi | Autor: to | begin Zakomar Po za tym, jak napisałem wyżej, niemiecki eksporter może legalnie do PorównujÄ…c jakoć dróg, to u nas powinno być 10t. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 52 |
Data: Luty 03 2011 10:28:43 | Temat: Re: TIR-y rozjadÄ… polskie drogi | Autor: Zakomar | W dniu 2011-02-02 23:44, to pisze: begin Zakomar Z pewnoĹ›ciÄ…, tylko musisz mieć również na uwadze sytuacjÄ™ gospodarczÄ…. ZnaczÄ…co mniejszy eksport pogorszy nasz bilans płatniczy i pogrÄ…ży całÄ… gospodarkÄ™. Firmy poupadajÄ…, nie bÄ™dzie komu płacić podaktów, wiÄ™c nie bÄ™dzie pieniÄ™dzy na budowy dróg. Czemu Estakada w Gdyni, która została w wiÄ™kszoĹ›ci zbudowana stosunkowo niedawno, nie została dostosowana do realiów? -- Pozdrawiam Zakomar 53 |
Data: Luty 03 2011 22:26:39 | Temat: Re: TIR-y rozjad± polskie drogi | Autor: to | begin Zakomar Z pewnoĹ›ciÄ…, tylko musisz mieć również na uwadze sytuacjÄ™ gospodarczÄ…. Nic nie poupada, może można mniej wozić, ale za niższe sÄ… koszty pracy, serwisowania ciÄ™żarówek itp. Czemu Estakada w Gdyni, która została w wiÄ™kszoĹ›ci zbudowana stosunkowo JeĹ›li tak jest to oczywiĹ›cie głupota. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 54 |
Data: Luty 04 2011 10:26:25 | Temat: Re: TIR-y rozjadÄ… polskie drogi | Autor: Zakomar | W dniu 2011-02-03 23:26, to pisze: begin Zakomar Jeżeli samochody zamiast 24t miałyby wozić po 10t (jak to wczeĹ›niej napisałeĹ›) to policz sobie w skali gospodarki jakie to sÄ… wydatki. O ile musiałaby podrożeć żywnoć i inne artykuły. Czemu Estakada w Gdyni, która została w wiÄ™kszoĹ›ci zbudowana stosunkowo Takich kwiatków jest wiÄ™cej. W cywilizowanych krajach do wożenia ładunków ponadnormatywnych czy ciÄ™żkich kontenerów stosuje siÄ™ barki rzeczne. Polska mimo posiadania wg niektórych speców najlepszego w Europie układu rzecznego, kompletnie tego nie wykorzystuje. Zaniedbane sÄ… inwestycje w OdrÄ™ i WisłÄ™. Wisła to w ogóle woła o pomstÄ™ do nieba. Z kolei sytuacja na Odrze pogarsza siÄ™ z roku na rok. Dalej kolej. Totalny brak infrastruktury w porównaniu do krajów wyżej rozwiniÄ™tych i co gorsza brak widoków na inwestycje. Wszystkim marzÄ… siÄ™ "tiry na tory" ale nikt nie mówi, że w naszej sytuacji jest to niewykonalne. Z portów w GdaĹ„sku i Gdyni tak na prawdÄ™ regularnie (codziennie) chodzÄ… tylko pociÄ…gi do Sławkowa (PCC). Niestety żeby to miało rÄ™ce i nogi takich regularnych połÄ…czeĹ„ w inne regiony kraju musiałoby być znacznie wiÄ™cej. Dwa powyższe sprawiajÄ… (nie zapominajÄ…c o braku infrastruktury drogowej), że myĹ›lenie o rozwoju gospodarki morskiej to mrzonki. Kolejne rzÄ…dy nie zrobiły NIC. Mamy w GdaĹ„sku terminal kontenerowy, który aspiruje do bycia hubem na Bałtyku i w rejonie Europy Ĺšrodkowo-Wschodniej. Niestety bez rozwiniÄ™tego systemu transportu rzecznego, kolejowego i drogowego można o tym zapomnieć. Ludzie bÄ™dÄ… dalej bez pracy. -- Pozdrawiam Zakomar 55 |
Data: Luty 02 2011 16:31:06 | Temat: Re: TIR-y rozjadÄ… polskie drogi | Autor: Jacek_P | PaPi napisal: Ciekawe dlaczego nie inwestuje sie w takie urzadzenia. Dlatego, że NSA w swej niezbadanej głÄ™bi orzekł, że nakładanie kar adekwatnych do czynionych przez przeładowane ciÄ™żarówki zniszczeĹ„ jest nieludzkie i kary powinny być wielkrotnie niższe. W efekcie instalowanie wag przestało mieć sens. -- Pozdrawiam, Jacek 56 |
Data: Luty 02 2011 19:07:00 | Temat: Re: TIR-y rozjadą polskie drogi | Autor: J.F. | On Wed, 2 Feb 2011 16:31:06 +0000 (UTC), Jacek_P wrote: PaPi napisal: A jakie sa te nizsze ? Moze jednak jest sens postawic wage, patrol i niech dorzucaja chocby po 500zl, byle czesto. J. 57 |
Data: Luty 03 2011 11:04:01 | Temat: Re: TIR-y rozjadą polskie drogi | Autor: PaPi | A jakie sa te nizsze ? Moze jednak jest sens postawic wage, patrol i Po 500zl ? Smieszny jestes :-) Mandat za przeladowanie to powinno byc kilka tysiecy zlotych - bo tej skali degradacje moze spowodowac przejazd jednego przeladowanego samochodu. 58 |
Data: Luty 03 2011 13:40:01 | Temat: Re: TIR-y rozjadą polskie drogi | Autor: Zakomar | W dniu 2011-02-03 11:04, PaPi pisze: A jakie sa te nizsze ? Moze jednak jest sens postawic wage, patrol i Aktualnie kary potrafi± sięgn±ć kilkudziesięciu tysięcy złotych. Z rok temu zaprzyjaĽniony przewoĽnik z 2 kontenerami na ramie, przeładowany ponad 30 ton dostał karę około pln 80.000. licz± każdy kg nadwagi i ilo¶ć kilometrów pokonanych (z listu przewozowego). -- Pozdrawiam Zakomar 59 |
Data: Luty 03 2011 17:33:01 | Temat: Re: TIR-y rozjadš polskie drogi | Autor: Jacek_P | Zakomar napisal: Aktualnie kary potrafiÄ… siÄ™gnąć kilkudziesiÄ™ciu tysiÄ™cy złotych. Z rok JesteĹ› pewny, że nie jest to Ĺ›ciema? Bo właĹ›nie ten poziom kar kwestionował NSA jako 'nieludzki'. Oficjalnie było to wyrażone typowym prawniczym slangiem. -- Pozdrawiam, Jacek 60 |
Data: Luty 04 2011 10:05:53 | Temat: Re: TIR-y rozjadš polskie drogi | Autor: Zakomar | W dniu 2011-02-03 18:33, Jacek_P pisze: Zakomar napisal: jestem pewien -- Pozdrawiam Zakomar 61 |
Data: Luty 03 2011 23:58:32 | Temat: Re: TIR-y rozjadą polskie drogi | Autor: PMG | W dniu 2011-02-03 13:40, Zakomar pisze:
To pewnie ten sam przewoĽnik co ma mercedesa wartego 10 mln euro. Suma kar pieniężnych nałożonych podczas jednej kontroli nie może przekroczyć 15 tys zł w przypadku kontroli na drodze 62 |
Data: Luty 04 2011 10:15:16 | Temat: Re: TIR-y rozjadą polskie drogi | Autor: Zakomar | W dniu 2011-02-03 23:58, PMG pisze: W dniu 2011-02-03 13:40, Zakomar pisze: kara nie jest nakładana 'na drodze' a w drodze decyzji administracyjnej. Przeładowany kierowca często nie wie jak± karę otrzyma, a dopiero przewoĽnik otrzymuje stosownego dokumenty. Poczytaj sobie ustawę o Drogach Publicznych z 21.03.1985 z póĽniejszymi zmianami. Kwota jest kalkulowana w zależno¶ci od przekroczonych limtów (przekroczenie DMC i nacisków na osi się sumuj±!) i ilo¶ci pokonanych kilometrów. -- Pozdrawiam Zakomar 63 |
Data: Luty 05 2011 00:03:17 | Temat: Re: TIR-y rozjadą polskie drogi | Autor: PMG | W dniu 2011-02-04 10:15, Zakomar pisze:
Dokładnie powinno być tak: kara jest nakładana decyzj± administracyjn±, na skutek kontroli przeprowadzonej na drodze. Nie napisałem, że kara jest nakładana na drodze. Poczytaj sobie ustawę o Drogach Publicznych z 21.03.1985 z póĽniejszymi zmianami. Kwota jest kalkulowana w zależno¶ci od przekroczonych limtów (przekroczenie DMC i nacisków na osi się sumuj±!) i ilo¶ci pokonanych kilometrów. Tak się składa, że znam t± ustawę i tak się składa, że wykonuje m.in. transport ponadnormatywny. Niestety składa się też tak, że zostałem ukarany za kretyna kierowcę do spółki z pilotem. Skończyło się zezwolenie a oni jechali dalej zestawem przeładowanym 35t i 2 metry za długim. Kara wyszła o ile pamiętam ok 13 tys. (przekroczona masa, naciski, długo¶ć). Na podstawie cytowanej przez Ciebie ustawy wylicz mi proszę sk±d się wzięło to 80 tys.? 64 |
Data: Luty 06 2011 20:10:21 | Temat: Re: TIR-y rozjadą polskie drogi | Autor: Zakomar | W dniu 2011-02-05 00:03, PMG pisze: Tak się składa, że znam t± ustawę i tak się składa, że wykonuje m.in. Pytanie podstawowe - o 35t była przekroczona DMC, a o ile były przekroczone naciski na osie? Przy naczepach pod transport ponadgabarytowy akurat nacisk na osie nie musiał być mocno przekroczony. A według rzeczonej ustawy to wła¶nie przekroczenie nacisku na osie jest najbardziej bolesne. Na podstawie cytowanej przez Ciebie ustawy wylicz mi proszę sk±d się Napiszę jeszcze raz. Kara wynika nie tylko z samego przeważenia czy przekroczenia rozmiarów ale również z pokonanego dystansu. Przy jej ustaleniu masz więc tyle czynników, że dokładnej kary nie sposób policzyć _dokładnie_. Kierowca wiózł 2 kontenery 20' z kamieniem. Z reguły jeden tak kontener już jest przeładowany. Dodatkowo często dokumenty pokazuj± 25t, a rzeczywista waga ładunku bywa znacznie wyższa (i do 30t). Lekko licz±c miał więc 50t ładunku + 4,5t tara 2 x 20' + waga zestawu (z 16-17t). Wagę całkowit± masz już więc ponad 70t (w zależno¶ci od ilo¶ci osi czy daty rejestracji pojazdu DMC może wynosić dla transportu intermodalnego 40-44t). Do tego dystans - Gdynia - Kraków. Nie mam natomiast wiedzy ilu osiowy był ci±gnik, a przy liczeniu kary byłaby to bardzo ważna informacja. -- Pozdrawiam Zakomar 65 |
Data: Luty 03 2011 14:03:51 | Temat: Re: TIR-y rozjadš polskie drogi | Autor: J.F. | On Thu, 03 Feb 2011 11:04:01 +0100, PaPi wrote: A jakie sa te nizsze ? Moze jednak jest sens postawic wage, patrol i Wiesz jak to mowia - nieuchronnosc. Jak codziennie zaplaci 500zl, a moze nawet co 50km, to szybko zacznie sam sprawdzac wage przy zaladunku. A dwoch ludzi z waga na sluzbie to chyba nie tak drogo jak na koszt miejskich drog ? J. 66 |
Data: Luty 02 2011 19:48:43 | Temat: Re: TIR-y rozjad± polskie drogi | Autor: glang | No owszem, mozna szacowac ze wychodzi z tego rzedu 8 gr/km przy były do końca czerwca 2010. pzdr GL |