Grupy dyskusyjne   »   TDI - ta sama pojemność, różne moce

TDI - ta sama pojemność, różne moce



1 Data: Kwiecien 15 2008 14:34:52
Temat: TDI - ta sama pojemność, różne moce
Autor: Vex 

Witajcie!
zastanawiam się, czemu np. w przypadku silnika 1.9 TDI w przeciągu lat
występowały różne moce. Rozumiem jak by do nowszych samochodów silniki te
miały trochę większe moce, ale np. teraz w seacie 1.9 TDI ma 105 KM, a w
poprzedniej wersji miał 110, 115 KM. Z czego to wynika? Czemu jeżeli
pozdespoły są lepsze-nowsze, to moce ( nieznacznie ale.. ) się zaniża ?
Czyżby te o mocach 110, 115KM były bardziej awaryjne, że się z nich wycofali
??

Pozdrowienia,
Tomek



2 Data: Kwiecien 15 2008 14:45:51
Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce
Autor: ulong 

Vex pisze:

Witajcie!
zastanawiam się, czemu np. w przypadku silnika 1.9 TDI w przeciągu lat
występowały różne moce. Rozumiem jak by do nowszych samochodów silniki te
miały trochę większe moce, ale np. teraz w seacie 1.9 TDI ma 105 KM, a w
poprzedniej wersji miał 110, 115 KM. Z czego to wynika? Czemu jeżeli
pozdespoły są lepsze-nowsze, to moce ( nieznacznie ale.. ) się zaniża ?
Czyżby te o mocach 110, 115KM były bardziej awaryjne, że się z nich wycofali
??
1.9 tdi tez ma 160KM... w seacie..

3 Data: Kwiecien 15 2008 14:46:49
Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce
Autor: J.F. 

On Tue, 15 Apr 2008 14:34:52 +0200,  Vex wrote:

zastanawiam się, czemu np. w przypadku silnika 1.9 TDI w przeciągu lat
występowały różne moce. Rozumiem jak by do nowszych samochodów silniki te
miały trochę większe moce, ale np. teraz w seacie 1.9 TDI ma 105 KM, a w
poprzedniej wersji miał 110, 115 KM. Z czego to wynika? Czemu jeżeli
pozdespoły są lepsze-nowsze, to moce ( nieznacznie ale.. ) się zaniża ?
Czyżby te o mocach 110, 115KM były bardziej awaryjne, że się z nich wycofali
??

Ekologia zapewne. Te silniki byly krecone do 150-180KM.

No chyba ze obecne 105KM to potomek dawnego 90 - znaczy sie bez
regulowanej turbiny ..

J.

4 Data: Kwiecien 15 2008 14:58:19
Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce
Autor: P.H. 


Użytkownik "Vex"  napisał w wiadomoœci

Witajcie!
zastanawiam się, czemu np. w przypadku silnika 1.9 TDI w przeciągu lat
występowały różne moce. Rozumiem jak by do nowszych samochodów silniki te
miały trochę większe moce, ale np. teraz w seacie 1.9 TDI ma 105 KM, a w
poprzedniej wersji miał 110, 115 KM. Z czego to wynika? Czemu jeżeli
pozdespoły są lepsze-nowsze, to moce ( nieznacznie ale.. ) się zaniża ?
Czyżby te o mocach 110, 115KM były bardziej awaryjne, że się z nich wycofali
??

raz - to co napisali poprzednicy to prawda
dawa - w Niemczech ubezpieczenie płacisz od mocy a nie pojemnoœci (jak u nas)
trzy – na co dzień i tak jeŸdzisz momentem. cała ta dyskusja o koniach to niezła œciema handlowców

pzdr
Piotr

5 Data: Kwiecien 15 2008 15:01:42
Temat: Re: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki 

Dnia 15.04.2008 P.H.  napisał/a:

raz - to co napisali poprzednicy to prawda
dawa - w Niemczech ubezpieczenie płacisz od mocy a nie pojemnoœci (jak u
nas)
trzy – na co dzień i tak jeŸdzisz momentem. cała ta dyskusja o koniach to
niezła œciema handlowców


Momentem na osi napędowej auta. Te niutonomomenty na wale korbowym to
ściema handlowców.

--
___________________________________________
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

6 Data: Kwiecien 15 2008 15:19:00
Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce
Autor: Tomasz Pyra 

P.H. pisze:

trzy – na co dzień i tak jeŸdzisz momentem.  cała ta dyskusja o koniach
to niezła œciema handlowców

Możesz rozwinšć? :)

--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++
http://free.of.pl/h/hellfire/

7 Data: Kwiecien 15 2008 15:35:19
Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce
Autor: scream 

Dnia Tue, 15 Apr 2008 15:19:00 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

trzy – na co dzień i tak jeździsz momentem.  cała ta dyskusja o koniach
to niezła ściema handlowców
Możesz rozwinąć? :)

Ja moge. Moje auto wazy tylko o 300 kg wiecej niz auto kolegi, ale za to
moje ma moc prawie 150 KM a jego ma moc lekko ponad 100 KM. Teoretycznie
roznica w mocy powinna rekompensowac te 300 kg wiecej, a w rzeczywistosci
jego auto ma na tyle dobry moment, ze moje zostawia daleko w tyle i nic sie
na to poradzic nie da.

--
best regards,
scream (at)w.pl
Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

8 Data: Kwiecien 15 2008 15:47:34
Temat: Re: TDI - ta sama pojemno?ć, różne moce
Autor: wo 


Ja moge. Moje auto wazy tylko o 300 kg wiecej niz auto kolegi, ale za to

Te 300kg to całkiem sporo. Zauważ różnicę kiedy jedziesz sam, a kiedy np. z
dwójką pasażerów, a raczej to nie jest 300 kg,

9 Data: Kwiecien 15 2008 15:51:52
Temat: Re: TDI - ta sama pojemnoœć, różne moce
Autor: P.H. 


Użytkownik "wo"  napisał w wiadomoœci


Ja moge. Moje auto wazy tylko o 300 kg wiecej niz auto kolegi, ale za to

Te 300kg to całkiem sporo. Zauważ różnicę kiedy jedziesz sam, a kiedy np. z dwójką pasażerów, a raczej to nie jest 300 kg,


no to inny przykład

dwa indentyczne samochody (powiedzmy FFocus z dwulitorwym silnikiem, benzyna vs diesel)
nieznacznie mocniejszy (więcej KM) jest silnik benzynowy
czas 0-100km/h ma minimalnie lepszy auto z silnikiem benzynowym,
Vmax z tego co pamiętam ma minimalnie większš auto z silnikiem benzynowym,
czas 80-120km/h ma dużo dużo dużo dużo lepszy auto z silnikiem TDCi.

jakie majš momenty obrotowe chyba nie muszę pisać

10 Data: Kwiecien 15 2008 15:55:26
Temat: Re: Re: TDI - ta sama pojemnoœć, różne moce
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki 

Dnia 15.04.2008 P.H.  napisał/a:

no to inny przykład

dwa indentyczne samochody (powiedzmy FFocus z dwulitorwym silnikiem, benzyna
vs diesel)
nieznacznie mocniejszy (więcej KM) jest silnik benzynowy
czas 0-100km/h ma minimalnie lepszy auto z silnikiem benzynowym,
Vmax z tego co pamiętam ma minimalnie większš auto z silnikiem benzynowym,
czas 80-120km/h ma dużo dużo dużo dużo lepszy auto z silnikiem TDCi.

To wynika z niewłaściwie dobranego przełożenia dla silnika benzynowego w
tym teście. W tak ustawionym teście Evo FQ400 przegrywa ze Stilo
Wagon...


--
___________________________________________
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

11 Data: Kwiecien 15 2008 20:58:27
Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce
Autor: theStachoo 

Adam 'Chloru' Drzewososki pisze:

To wynika z niewłaściwie dobranego przełożenia dla silnika benzynowego w
tym teście. W tak ustawionym teście Evo FQ400 przegrywa ze Stilo
Wagon...

dieslem?

--
theStachoo

12 Data: Kwiecien 15 2008 22:34:01
Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki 

Dnia 15.04.2008 theStachoo  napisał/a:

Adam 'Chloru' Drzewososki pisze:

To wynika z niewłaściwie dobranego przełożenia dla silnika benzynowego w
tym teście. W tak ustawionym teście Evo FQ400 przegrywa ze Stilo
Wagon...

dieslem?

Chyba jakąś dychawiczną benzyną... co nie ma w tym momencie
najmniejszego znaczenia bo to Stilo miało coś w okolicy 100 KM a Evo
400.


--
___________________________________________
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

13 Data: Kwiecien 15 2008 22:31:14
Temat: Re: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce
Autor: Bugatti 

Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki"  napisał w wiadomości:

W tak ustawionym teście Evo FQ400 przegrywa ze Stilo
Wagon...

Jak już piszesz brednie to powiedź skąd je bierzesz....
Ten pseudo test był w Top Gear i Fiat wygrał bo Evo dostało laga bo jakiś idiota pałował to auto jak głupi i weszło w stan awaryjny...
A jak wiadomo Top Gear to nie ośrodek (jak NASA) badawczy tylko program rozrywkowo-motoryzacyjny..za dużżżą przewagą na to pierwsze..


--
Bugatti

V12 TDI

14 Data: Kwiecien 15 2008 22:52:27
Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki 

Dnia 15.04.2008 Bugatti  napisał/a:

Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki"  napisał w wiadomości:

W tak ustawionym teście Evo FQ400 przegrywa ze Stilo
Wagon...

Jak już piszesz brednie to powiedź skąd je bierzesz....
Ten pseudo test był w Top Gear i Fiat wygrał bo Evo dostało laga bo jakiś
idiota pałował to auto jak głupi i weszło w stan awaryjny...

Skad ten news o trybie awaryjnym ?

A jak wiadomo Top Gear to nie ośrodek (jak NASA) badawczy tylko program
rozrywkowo-motoryzacyjny..za dużżżą przewagą na to pierwsze..

I dalej uwazasz, ze w tym Evo zapięty był odpowiedni bieg ?


--
___________________________________________
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

15 Data: Kwiecien 16 2008 00:46:55
Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Adam,

Tuesday, April 15, 2008, 10:52:27 PM, you wrote:

W tak ustawionym teście Evo FQ400 przegrywa ze Stilo
Wagon...
Jak już piszesz brednie to powiedź skąd je bierzesz....
Ten pseudo test był w Top Gear i Fiat wygrał bo Evo dostało laga bo jakiś
idiota pałował to auto jak głupi i weszło w stan awaryjny...
Skad ten news o trybie awaryjnym ?

Z brudnego palucha.

A jak wiadomo Top Gear to nie ośrodek (jak NASA) badawczy tylko program
rozrywkowo-motoryzacyjny..za dużżżą przewagą na to pierwsze..
I dalej uwazasz, ze w tym Evo zapięty był odpowiedni bieg ?

W obu był niewłasciwy :)

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

16 Data: Kwiecien 16 2008 09:51:00
Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki 

Dnia 16.04.2008 RoMan Mandziejewicz  napisał/a:

A jak wiadomo Top Gear to nie ośrodek (jak NASA) badawczy tylko program
rozrywkowo-motoryzacyjny..za dużżżą przewagą na to pierwsze..
I dalej uwazasz, ze w tym Evo zapięty był odpowiedni bieg ?

W obu był niewłasciwy :)

Tylko w jednym bardziej ;-)

--
___________________________________________
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

17 Data: Kwiecien 15 2008 15:06:26
Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce
Autor: hamberg 

Jak już piszesz brednie to powiedź skąd je bierzesz....
Ten pseudo test był w Top Gear i Fiat wygrał bo Evo dostało laga bo jakiś
idiota pałował to auto jak głupi i weszło w stan awaryjny...

sam bredzisz - EVO I Stilo 1.6 oba startowaly od chyba 60 do ilus tam
z 5 biegu i sprawdzano przyspieszenie jednego i drugiego.

Test IMHO bardzo zasadny bo ujawnil bezsens takiego auta w
zastosowaniach "cywilnych".

18 Data: Kwiecien 16 2008 00:25:15
Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce
Autor: Krzysiek Kielczewski 

Sami popatrzcie co *hamberg* napisał:

Jak już piszesz brednie to powiedź skąd je bierzesz....
Ten pseudo test był w Top Gear i Fiat wygrał bo Evo dostało laga bo jakiś
idiota pałował to auto jak głupi i weszło w stan awaryjny...

sam bredzisz - EVO I Stilo 1.6 oba startowaly od chyba 60 do ilus tam
z 5 biegu i sprawdzano przyspieszenie jednego i drugiego.

Test IMHO bardzo zasadny bo ujawnil bezsens takiego auta w
zastosowaniach "cywilnych".

Bez sensu to jest rozpędzanie się od 60km/h na piątym biegu w
zdecydowanej większości samochodów...

Krzysiek Kiełczewski

19 Data: Kwiecien 16 2008 09:02:02
Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce
Autor: komar 

Krzysiek Kielczewski pisze:

Sami popatrzcie co *hamberg* napisał:

Jak już piszesz brednie to powiedź skąd je bierzesz....
Ten pseudo test był w Top Gear i Fiat wygrał bo Evo dostało laga bo jakiś
idiota pałował to auto jak głupi i weszło w stan awaryjny...
sam bredzisz - EVO I Stilo 1.6 oba startowaly od chyba 60 do ilus tam
z 5 biegu i sprawdzano przyspieszenie jednego i drugiego.

Test IMHO bardzo zasadny bo ujawnil bezsens takiego auta w
zastosowaniach "cywilnych".

Bez sensu to jest rozpędzanie się od 60km/h na piątym biegu w
zdecydowanej większości samochodów...

zatem powinni robić testy przyspieszenia 0-100km/h na piatym biegu. napewno przyda się ta wiedza wszystkim i pokaże wątpliwą przewage silników diesla, które są przeciez takie cool i trendy (na siłe)

20 Data: Kwiecien 16 2008 10:09:34
Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce
Autor: Krzysiek Kielczewski 

Sami popatrzcie co *komar* napisał:

Jak już piszesz brednie to powiedź skąd je bierzesz....
Ten pseudo test był w Top Gear i Fiat wygrał bo Evo dostało laga bo jakiś
idiota pałował to auto jak głupi i weszło w stan awaryjny...
sam bredzisz - EVO I Stilo 1.6 oba startowaly od chyba 60 do ilus tam
z 5 biegu i sprawdzano przyspieszenie jednego i drugiego.

Test IMHO bardzo zasadny bo ujawnil bezsens takiego auta w
zastosowaniach "cywilnych".

Bez sensu to jest rozpędzanie się od 60km/h na piątym biegu w
zdecydowanej większości samochodów...

zatem powinni robić testy przyspieszenia 0-100km/h na piatym biegu.
napewno przyda się ta wiedza wszystkim i pokaże wątpliwą przewage
silników diesla, które są przeciez takie cool i trendy (na siłe)

YPB?

Krzysiek Kiełczewski

21 Data: Kwiecien 16 2008 00:48:52
Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello hamberg,

Wednesday, April 16, 2008, 12:06:26 AM, you wrote:

Jak już piszesz brednie to powiedź skąd je bierzesz....
Ten pseudo test był w Top Gear i Fiat wygrał bo Evo dostało laga bo jakiś
idiota pałował to auto jak głupi i weszło w stan awaryjny...
sam bredzisz - EVO I Stilo 1.6 oba startowaly od chyba 60 do ilus tam
z 5 biegu i sprawdzano przyspieszenie jednego i drugiego.
Test IMHO bardzo zasadny bo ujawnil bezsens takiego auta w
zastosowaniach "cywilnych".

Test był zasadny i ujawnił bezsens testów na wymuszonym biegu.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

22 Data: Kwiecien 16 2008 08:14:35
Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce
Autor: Noel 

Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

Hello hamberg,

Wednesday, April 16, 2008, 12:06:26 AM, you wrote:


Jak już piszesz brednie to powiedź skąd je bierzesz....
Ten pseudo test był w Top Gear i Fiat wygrał bo Evo dostało laga bo jakiś
idiota pałował to auto jak głupi i weszło w stan awaryjny...

sam bredzisz - EVO I Stilo 1.6 oba startowaly od chyba 60 do ilus tam
z 5 biegu i sprawdzano przyspieszenie jednego i drugiego.
Test IMHO bardzo zasadny bo ujawnil bezsens takiego auta w
zastosowaniach "cywilnych".

Test był zasadny i ujawnił bezsens testów na wymuszonym biegu.

Może tylko pokazywali kiedy tak naprawdę zaczyna działać turbina.
Rozpędzali się do 50 km/h wrzucali 5 bieg i gaz do dechy.
Wtedy to i 200. konny silnik nie ma siły i diesel wygra być może nawet bez turbiny.

--
Tomek "Noel" B.

23 Data: Kwiecien 16 2008 12:20:18
Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce
Autor: Brzezi 

Śr, 16 kwi 2008 o 08:14 GMT, Noel napisał(a):

Test był zasadny i ujawnił bezsens testów na wymuszonym biegu.

Może tylko pokazywali kiedy tak naprawdę zaczyna działać turbina.
Rozpędzali się do 50 km/h wrzucali 5 bieg i gaz do dechy.
Wtedy to i 200. konny silnik nie ma siły i diesel wygra być może nawet
bez turbiny.

Tu nawet nie chodzi o turbine, tylko o "zasieg" dzialania biegow, evo na 5
pojedzie 250 i wiecej, stilo 180...

piatka w evo przystosowana jest do wyzszego zakresu predkosci...

Pozdrawiam
Brzezi
--
[    E-mail:  ][ Rule of the Great:                        ]
[       Ekg: #3781111            ][     When people you greatly admire        ]
[ LinuxUser: #249916             ][     appear to be thinking deep            ]
                                  [     thoughts, they probably are thinking  ]
                                  [     about lunch.                          ]

24 Data: Kwiecien 16 2008 14:32:47
Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce
Autor: Noel 

Użytkownik Brzezi napisał:


Tu nawet nie chodzi o turbine, tylko o "zasieg" dzialania biegow, evo na 5
pojedzie 250 i wiecej, stilo 180...

No tak, jak przy 50 km/h wrzuci się 5 bieg, to przypomina to trochę sztangistę, który usiadł z ciężarem. Mimo wielkiej mocy ledwo wstaje.

Czy jakby przy tych 50 km/h najpierw wprowadzić to Evo na obroty a dopiero potem wysprzęglać powoli na 5 biegu to wystrzeli do przodu?

--
Tomek "Noel" B.

25 Data: Kwiecien 16 2008 14:36:01
Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki 

Dnia 16.04.2008 Noel  napisał/a:

No tak, jak przy 50 km/h wrzuci się 5 bieg, to przypomina to trochę
sztangistę, który usiadł z ciężarem. Mimo wielkiej mocy ledwo wstaje.

Czy jakby przy tych 50 km/h najpierw wprowadzić to Evo na obroty a
dopiero potem wysprzęglać powoli na 5 biegu to wystrzeli do przodu?

Predzej sprzeglo ucierpi.

--
___________________________________________
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

26 Data: Kwiecien 15 2008 16:00:05
Temat: Re: TDI - ta sama pojemnoœć, różne moce
Autor: Tadeusz 


Użytkownik "P.H." <> napisał w wiadomoœci news:pl...

dwa indentyczne samochody (powiedzmy FFocus z dwulitorwym silnikiem, benzyna vs diesel)

czas 80-120km/h ma dużo dużo dużo dużo lepszy auto z silnikiem TDCi.

a może byœ tak z łaski swojej porównywał sprawy porównywalne ???
skoro turbodiesel to i turbobenzyna - w Volvo sš np. silniki
2,5 litra turbo taki i taki - tam sobie sprawdŸ czasy to się zdziwisz...


--
pozdrawiam
Tadeusz

27 Data: Kwiecien 15 2008 16:09:04
Temat: Re: TDI - ta sama pojemnoœć, różne moce
Autor: P.H. 


Użytkownik "Tadeusz"  napisał w wiadomoœci


Użytkownik "P.H." <> napisał w wiadomoœci news:pl...

dwa indentyczne samochody (powiedzmy FFocus z dwulitorwym silnikiem, benzyna vs diesel)

czas 80-120km/h ma dużo dużo dużo dużo lepszy auto z silnikiem TDCi.

a może byœ tak z łaski swojej porównywał sprawy porównywalne ???
skoro turbodiesel to i turbobenzyna - w Volvo sš np. silniki
2,5 litra turbo taki i taki - tam sobie sprawdŸ czasy to się zdziwisz...

a moce majš porównywalne?????
oczywistš oczywistoœciš jest że turbobenzyna będzie lepsza (szybsza, mocniejsza) od turbo diesla

w moim przykładzie moc wynosiła odpowiedni 140KM i 136KM więc sš porównywalne! momenty (z tego co pamiętam) stoparedziesišt dla banzyny i 320 (340) dla TDCi

28 Data: Kwiecien 15 2008 15:25:59
Temat: Re: TDI - ta sama pojemnoœć, różne moce
Autor: Brzezi 

Wt, 15 kwi 2008 o 16:09 GMT, P.H. napisał(a):

a może byś tak z łaski swojej porównywał sprawy porównywalne ???
skoro turbodiesel to i turbobenzyna - w Volvo są np. silniki
2,5 litra turbo taki i taki - tam sobie sprawdź czasy to się zdziwisz...

a moce mają porównywalne?????

Ale kilka postow wyzej pisales ze moc to chwyt marketingowy... wiec moze
trzymaj sie swoich zeznac co? :)

oczywistą oczywistością jest że turbobenzyna będzie lepsza (szybsza,
mocniejsza) od turbo diesla

w moim przykładzie moc wynosiła odpowiedni 140KM i 136KM więc są
porównywalne! momenty (z tego co pamiętam) stoparedziesiąt dla banzyny i 320
(340) dla TDCi

Tak sie zachwycales ze wszystko zalezy od momentu obrotowego, benzyna majac
mniejszy moment obrotowy moze rozlozyc diesla...

Pozdrawiam
Brzezi
--
[    E-mail:  ][                                           ]
[       Ekg: #3781111            ][                                           ]
[ LinuxUser: #249916             ][                                           ]

29 Data: Kwiecien 16 2008 09:04:54
Temat: Re: TDI - ta sama pojemno?ć, różne moce
Autor: komar 

Brzezi pisze:

Wt, 15 kwi 2008 o 16:09 GMT, P.H. napisał(a):

a może byś tak z łaski swojej porównywał sprawy porównywalne ???
skoro turbodiesel to i turbobenzyna - w Volvo są np. silniki
2,5 litra turbo taki i taki - tam sobie sprawdź czasy to się zdziwisz...

a moce mają porównywalne?????

Ale kilka postow wyzej pisales ze moc to chwyt marketingowy... wiec moze
trzymaj sie swoich zeznac co? :)

oczywistą oczywistością jest że turbobenzyna będzie lepsza (szybsza, mocniejsza) od turbo diesla

w moim przykładzie moc wynosiła odpowiedni 140KM i 136KM więc są porównywalne! momenty (z tego co pamiętam) stoparedziesiąt dla banzyny i 320 (340) dla TDCi

Tak sie zachwycales ze wszystko zalezy od momentu obrotowego, benzyna majac
mniejszy moment obrotowy moze rozlozyc diesla...

dokładnie, bo ten moment diesla to jedna wielka marketingowa ściema, którą kupują głąby myślac że mają wyścigówkę co ma "tyle momentów" że nikt ich nie dogoni ;) szkoda że w praktyce moment na wale korbowym nie przekłada się na osiągi

30 Data: Kwiecien 15 2008 18:20:13
Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce
Autor: Waldek Godel 

Dnia Tue, 15 Apr 2008 16:00:05 +0200, Tadeusz napisał(a):

a może byś tak z łaski swojej porównywał sprawy porównywalne ???
skoro turbodiesel to i turbobenzyna - w Volvo są np. silniki
2,5 litra turbo taki i taki - tam sobie sprawdź czasy to się zdziwisz...

ale tu nie chodzi o porównywanie różnych technologii tylko o porównanie
silników o takiej samej mocy maksymalnej i różnych maksymalnych momentach
obrotowych

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,
rzecznik centrali ZUS.

31 Data: Kwiecien 16 2008 09:48:41
Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce
Autor: Jakub Witkowski 

Waldek Godel pisze:

Dnia Tue, 15 Apr 2008 16:00:05 +0200, Tadeusz napisał(a):

a może byś tak z łaski swojej porównywał sprawy porównywalne ???
skoro turbodiesel to i turbobenzyna - w Volvo są np. silniki
2,5 litra turbo taki i taki - tam sobie sprawdź czasy to się zdziwisz...

ale tu nie chodzi o porównywanie różnych technologii tylko o porównanie
silników o takiej samej mocy maksymalnej i różnych maksymalnych momentach
obrotowych

A dlaczego akurat równej mocy, a nie na odwrót: o takich samych momentach?
A może o takiej samej masie? A moze... zużyciu paliwa? A może w podobnej cenie?
Dlaczego parametr "moc" ma być jedynym wyznacznkiem porównywalności?

Otóż jakie się kryteria przyjmie, takie się wyniki otrzyma... dla każdego
coś miłego :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

32 Data: Kwiecien 16 2008 10:36:30
Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce
Autor: Noel 

Użytkownik Jakub Witkowski napisał:


Otóż jakie się kryteria przyjmie, takie się wyniki otrzyma... dla każdego
coś miłego :)

Ten moment i moc to przyczyna i dobry temat na 'dyskusje'.

Skutek to są inne parametry, o których nie da się tak barwnie dyskutować.

1. 0 - 60 km/h  w sek. (start ze świateł)
2. 0 - 100 km/h w sek. (wyścig na światłach)
3. 80 - 120 km/h w sek. (wyprzedzanie)

i ten, którego nikt nie podaje

4. 0 - Vmax  - w sekundach. (wyścig Warszawa - Gdańsk w nocy)

A najważniejsze jest nie to, jaki moment czy moc się ma, ale to, jak to w praktyce umieć wykorzystać.


--
Tomek "Noel" B.

33 Data: Kwiecien 16 2008 10:58:33
Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce
Autor: Jakub Witkowski 

Noel pisze:

Ten moment i moc to przyczyna i dobry temat na 'dyskusje'.

Skutek to są inne parametry, o których nie da się tak barwnie dyskutować.
4. 0 - Vmax  - w sekundach

Czas do Vmax to parametr trudny do podania, bo *teoretycznie* dokładne osiągnięcie
go (w samochodzie bez ogranicznika mocy i prędkości) trwa nieskończenie długo :)

Poza tym również w praktyce czas osiągania v w pobliżu max. jest bardzo
uzależniony od nawet słabo zauważalnych zmian nachylenia drogi, prędkości
wiatru, a nawet temperatury.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

34 Data: Kwiecien 16 2008 15:24:00
Temat: Re: TDI - ta sama pojemnoœć, różne moce
Autor: J.F. 

On Wed, 16 Apr 2008 09:48:41 +0200,  Jakub Witkowski wrote:

Waldek Godel pisze:
ale tu nie chodzi o porównywanie różnych technologii tylko o porównanie
silników o takiej samej mocy maksymalnej i różnych maksymalnych momentach
obrotowych

A dlaczego akurat równej mocy, a nie na odwrót: o takich samych momentach?

Mozna i odwrotnie, ale to wlasnie pokaze ze wazniejsza moc niz moment
:-)

A może o takiej samej masie?

W praktyce wspolczesne auta podobnej klasy waza rowniez podobnie.

A moze... zużyciu paliwa?

I tak sie na tym konczy. Fajnie jest miec 300KM silnik .. do drugiego
tankowania :-)

Dlaczego parametr "moc" ma być jedynym wyznacznkiem porównywalności?

Bo w praktyce to on najlepiej koreluje z osiagami auta :-)

J.

35 Data: Kwiecien 15 2008 16:08:38
Temat: Re: TDI - ta sama pojemnoœć, różne moce
Autor: Grzegorz Prędki 


jakie majš momenty obrotowe chyba nie muszę pisać


I pewnie skrzynie biegow maja z takimi samymi przelozeniami?

36 Data: Kwiecien 15 2008 16:11:44
Temat: Re: TDI - ta sama pojemnoœć, różne moce
Autor: P.H. 


Użytkownik "Grzegorz Prędki"  napisał w wiadomoœci


jakie majš momenty obrotowe chyba nie muszę pisać


I pewnie skrzynie biegow maja z takimi samymi przelozeniami?

nie wiem czy takie same przełożenie ale w obu były skrzynie szeœciobiegowe

37 Data: Kwiecien 15 2008 16:12:43
Temat: Re: TDI - ta sama pojemnoœć, różne moce
Autor: Grzegorz Prędki 


nie wiem czy takie same przełożenie ale w obu były skrzynie szeœciobiegowe

No to CI powiem, ze przelozenia sa zupelnie inne.

38 Data: Kwiecien 15 2008 16:13:28
Temat: Re: Re: TDI - ta sama pojemnoœć, różne moce
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki 

Dnia 15.04.2008 P.H.  napisał/a:


Użytkownik "Grzegorz Prędki"  napisał
w wiadomoœci

jakie majš momenty obrotowe chyba nie muszę pisać


I pewnie skrzynie biegow maja z takimi samymi przelozeniami?

nie wiem czy takie same przełożenie ale w obu były skrzynie szeœciobiegowe

Jak nie wiesz jakie mają przełożenia to nie ma co wzruszać powietrza
niutomomentami...


--
___________________________________________
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

39 Data: Kwiecien 15 2008 16:24:05
Temat: Re: TDI - ta sama pojemnoœć, różne moce
Autor: Grzegorz Prędki 


Vmax z tego co pamiętam ma minimalnie większš auto z silnikiem benzynowym,
czas 80-120km/h ma dużo dużo dużo dużo lepszy auto z silnikiem TDCi.

jakie majš momenty obrotowe chyba nie muszę pisać


Na ktorym biegu? 3,4,5,6 ?

40 Data: Kwiecien 16 2008 08:59:44
Temat: Re: TDI - ta sama pojemnoœć, różne moce
Autor: komar 

P.H. pisze:
> dwa indentyczne samochody (powiedzmy FFocus z dwulitorwym silnikiem,
> benzyna vs diesel)
> nieznacznie mocniejszy (więcej KM) jest silnik benzynowy
> czas 0-100km/h ma minimalnie lepszy auto z silnikiem benzynowym,
> Vmax z tego co pamiętam ma minimalnie większš auto z silnikiem benzynowym,
> czas 80-120km/h ma dużo dużo dużo dużo lepszy auto z silnikiem TDCi.

proponuje zrobić ten test np. na drugim biegu a nie na pištym i się okaże że diesel się zesra i nawet do tych 120 nie dojdzie - a dlaczego? bo własnie cały ten test 80-120 na ostatnim biegu nie jest wart funta kłaków - nic nie pokazuje.

41 Data: Kwiecien 15 2008 16:02:25
Temat: Re: TDI - ta sama pojemno?ć, różne moce
Autor: Zygmunt M. Zarzecki 

trzy -- na co dzień i tak jeździsz momentem.  cała ta dyskusja o koniach
to niezła ściema handlowców
Możesz rozwinąć? :)

Ja moge. Moje auto wazy tylko o 300 kg wiecej niz auto kolegi, ale za to
moje ma moc prawie 150 KM a jego ma moc lekko ponad 100 KM. Teoretycznie
roznica w mocy powinna rekompensowac te 300 kg wiecej, a w rzeczywistosci
jego auto ma na tyle dobry moment, ze moje zostawia daleko w tyle i nic sie
na to poradzic nie da.

Albo inaczej:
moment potrzebny jest do przyśpieszania, a moc do osiągania i utrzymywania dużych prędkości

zyga
--
warning!
http://zarzecki.com
We have nothing to fear but fear itself - Franklin Delano Roosevelt

42 Data: Kwiecien 15 2008 16:10:35
Temat: Re: TDI - ta sama pojemno?ć, różne moce
Autor: P.H. 


Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki"  napisał w wiadomości

trzy -- na co dzień i tak jeździsz momentem.  cała ta dyskusja o koniach
to niezła ściema handlowców
Możesz rozwinąć? :)

Ja moge. Moje auto wazy tylko o 300 kg wiecej niz auto kolegi, ale za to
moje ma moc prawie 150 KM a jego ma moc lekko ponad 100 KM. Teoretycznie
roznica w mocy powinna rekompensowac te 300 kg wiecej, a w rzeczywistosci
jego auto ma na tyle dobry moment, ze moje zostawia daleko w tyle i nic sie
na to poradzic nie da.

Albo inaczej:
moment potrzebny jest do przyśpieszania, a moc do osiągania i utrzymywania dużych prędkości


dokładnie tak!!
moc pozwala osiągnąć prędkość
a moment mówi jak szybko ją osiągniesz

43 Data: Kwiecien 15 2008 17:56:14
Temat: Re: TDI - ta sama pojemno?ć, różne moce
Autor: J.F. 

On Tue, 15 Apr 2008 16:10:35 +0200,  P.H. wrote:

dokładnie tak!!
moc pozwala osiągnąć prędkość
a moment mówi jak szybko ją osiągniesz

Bajki, bajki i nieporozumienia :-)

J.

44 Data: Kwiecien 15 2008 12:46:38
Temat: Re: TDI - ta sama pojemno?ć, różne moce
Autor: WS 

On 15 Kwi, 16:10, "P.H."  wrote:

dokładnie tak!!
moc pozwala osiągnąć prędkość
a moment mówi jak szybko ją osiągniesz

taaaak....

na fizyce powinni nauczyc, ze moment*obroty=moc, czyli... np.

mamy 2 jednakowe samochody (masa, Cx), w danej chwili jada z jednakowa
predkoscia, oba silniki daja w tej  chwili rowna moc, powiedzmy 100KM,
jeden w tej chwili ma moment 100Nm drugi 200Nm na wale - ktory bedzie
lepiej przyspieszal?
Oczywiscie (pomijajac straty na przekladniach) przyspieszenie bedzie
takie samo... po prostu, ten co ma 200Nm musi miec 2 x mniejsze
obroty, czyli aby miec takie same obroty na kolach wymaga 2 x
mniejszego przelozenia, czyli moment na kolach bedzie w obu
samochodach rowny...

dlatego marketingowcy w wolnoobrotowych silnikach chwala sie momentem,
a szybkoobrotowych moca... ;)

prawdziwa roznica w przyspieszeniu zalezy od przebiegu mocy(momentu) w
funkcji obrotow, a takie wykresiki sa juz zbyt skomlikowane do analizy
i mniej "widowiskowe" niz pokazanie "350Nm"...

WS

45 Data: Kwiecien 15 2008 15:42:17
Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce
Autor: P.H. 


Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomoœci

P.H. pisze:

trzy – na co dzień i tak jeŸdzisz momentem.  cała ta dyskusja o koniach
to niezła œciema handlowców

Możesz rozwinšć? :)

nie no bez jaj. komu jak komu ale Tobie chyba nie muszę tego tłumaczyć.

46 Data: Kwiecien 15 2008 16:25:00
Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce
Autor: Tomasz Pyra 

P.H. pisze:

trzy – na co dzień i tak jeŸdzisz momentem.  cała ta dyskusja o koniach
to niezła œciema handlowców

Możesz rozwinšć? :)

nie no bez jaj. komu jak komu ale Tobie chyba nie muszę tego tłumaczyć.

Ależ dlaczego?

Od czasu kiedy na lekcji fizyki (pewnie coœ koło 6 klasy szkoły podstawowej) dowiedziałem się co to sš za symbole Nm i W, bardzo mnie fascynuje ta opowieœć o przyspieszeniu bioršcym się z "niutonometrów" i prędkoœci maksymalnej bioršcej się z "koni mechanicznych".

Chętnie więc posłucham :)

Może być na przykładzie tego autka którym jeŸdzi Kubica, które ma mniejszy moment niż rowerzysta jak napędza rower. :)


--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++
http://free.of.pl/h/hellfire/

47 Data: Kwiecien 15 2008 19:32:40
Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce
Autor: axial 

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomoœci

P.H. pisze:

>>> trzy – na co dzień i tak jeŸdzisz momentem.  cała ta dyskusja o
koniach
>>> to niezła œciema handlowców
>>
>> Możesz rozwinšć? :)
>>
> nie no bez jaj. komu jak komu ale Tobie chyba nie muszę tego tłumaczyć.

Ależ dlaczego?

Od czasu kiedy na lekcji fizyki (pewnie coœ koło 6 klasy szkoły
podstawowej) dowiedziałem się co to sš za symbole Nm i W, bardzo mnie
fascynuje ta opowieœć o przyspieszeniu bioršcym się z "niutonometrów" i
prędkoœci maksymalnej bioršcej się z "koni mechanicznych".

Chętnie więc posłucham :)

Może być na przykładzie tego autka którym jeŸdzi Kubica, które ma
mniejszy moment niż rowerzysta jak napędza rower. :)

Na KOŁACH???
Coœ Ci się pomyliło :)
Moment na kołach dba o przyœpieszeniem,
Koniki sš potrzebne do pokonania oporu powietrza
przy wysokich prędkoœciach, ale nie
majš bezpoœredniego przełożenia na osišgi...
Koparki majš mocniejsze silniki niż
bolid Kubicy a jednak nie "œmigajš" po autostradach...

ax

Z praktyki:
Miałem diesla, a teraz mam turbobenzynkę...
Dieslem się lepiej wyprzedza niż benzynkš (nawet turbo)
i żadne teoretyczne teorie mnie do tego nie przekonajš
:)

48 Data: Kwiecien 15 2008 20:53:07
Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce
Autor: Tomasz Pyra 

axial pisze:

Może być na przykładzie tego autka którym jeŸdzi Kubica, które ma
mniejszy moment niż rowerzysta jak napędza rower. :)

Na KOŁACH???

Oczywiœcie na wale napędowym.
Nie spotkałem w danych technicznych samochodów żadnego innego momentu obrotowego niż moment na wale korbowym silnika.

Moment na kołach dba o przyœpieszeniem,
Koniki sš potrzebne do pokonania oporu powietrza
przy wysokich prędkoœciach, ale nie
majš bezpoœredniego przełożenia na osišgi...

A wyjaœnij czym się różni ten moment od tej mocy, skšd się bierze jedno, a skšd drugie?

Prosta fizyka mówi że to jedna i ta sama własnoœć, więc w jaki sposób możesz mówić że jedno odpowiada za prędkoœć, a drugie za przyspieszenie?

To mniej-więcej tak jakbyœ mówił, że prędkoœć w km/h odpowiada za to jak szybko dojedziesz do celu, a prędkoœć w m/s odpowiada za to jak długo będziesz jechał...

49 Data: Kwiecien 15 2008 22:12:35
Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce
Autor: pablos 


Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomoœci

axial pisze:
A wyjaœnij czym się różni ten moment od tej mocy, skšd się bierze jedno, a
skšd drugie?

Moc= moment obrotowy * predkoœc obrotowa
czyli mamy diesel duzy moment * (z regoly) mala predkosc oborowa silnika
benzyna mały momen * duza predkosc obrotwa
wychodzi nam z tego moc na podobnym poziomie
Zatem wartoœć mocy jest liczba wyliczona, pomniejszana  (pewnie) o pewne
straty w ukladzie napedowym

Prosta fizyka mówi że to jedna i ta sama własnoœć, więc w jaki sposób
możesz mówić że jedno odpowiada za prędkoœć, a drugie za przyspieszenie?

nie sa to te same wlsnoœci.
Dysponowanie duzym momentem (1 bieg) moze powodowac utrate przyczepnosci kół
napedzanych. Natomiast moc w samochodzi jest zawsze taka sama niezaleznie od
biegu.
Skrzynia biegow jest takim wzmacniaczem momentu obr.

50 Data: Kwiecien 15 2008 22:48:52
Temat: Re: TDI - ta sama pojemnoć, różne moce
Autor: Tomasz Pyra 

pablos pisze:

Prosta fizyka mówi że to jedna i ta sama własno�ć, więc w jaki sposób możesz mówić że jedno odpowiada za prędko�ć, a drugie za przyspieszenie?

nie sa to te same wlsno�ci.

Sam przed chwilą napisałeś że moc to moment razy prędkoć, czyli że są to wartości bezpośrednio związane ze sobą.
Charakterystyka mocy i momentu to jest ciągle to samo "zjawisko" biorące się z ciśnienia nad tłokiem i zasady działania silnika.

Dlatego nie ma 2 silników o takich samych charakterystykach mocy i różnych charakterystykach momentu.

A jeżeli chodzi o ścisłoć to wartoć momentu na kołach też niewiele jeszcze mówi. Taki sam moment na kole w motorynce, i w traktorze da różną siłÄ™ napędową, bo istotna jest siła pchająca samochód do przodu, a ta zależy jeszcze od średnicy koła i ewentualnie limitu przyczepności.

51 Data: Kwiecien 15 2008 22:09:45
Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce
Autor: axial 

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomoœci


> Moment na kołach dba o przyœpieszeniem,
> Koniki sš potrzebne do pokonania oporu powietrza
> przy wysokich prędkoœciach, ale nie
> majš bezpoœredniego przełożenia na osišgi...

A wyjaœnij czym się różni ten moment od tej mocy, skšd się bierze jedno,
a skšd drugie?

Oczywiœcie jedno bierze sie z drugiego, jednak diesle majš go jakoœ więcej
co właœnie odczuwa się przy wyprzedzaniu...

Prosta fizyka mówi że to jedna i ta sama własnoœć, więc w jaki sposób
możesz mówić że jedno odpowiada za prędkoœć, a drugie za przyspieszenie?
Ale charakterystyka jest inna!
Benzyna potrzebuje się "rozbujać", dieslowi przychodzi
to łatwiej...

To mniej-więcej tak jakbyœ mówił, że prędkoœć w km/h odpowiada za to jak
szybko dojedziesz do celu, a prędkoœć w m/s odpowiada za to jak długo
będziesz jechał...

To tak jakbym twierdził, ze prędkoœć maksymalna auta jest
mniej ważna od czasu odzyskania utraconej energi podczas
hamowania. I z powyższym się zgadzam.
Moc nie decyduje o osišgach np. w rajdzie ale jak
jest przekazywana na koła za poœrednictwem nogi kierowcy :)

ax

52 Data: Kwiecien 15 2008 22:54:52
Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce
Autor: Tomasz Pyra 

axial pisze:

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomoœci


Moment na kołach dba o przyœpieszeniem,
Koniki sš potrzebne do pokonania oporu powietrza
przy wysokich prędkoœciach, ale nie
majš bezpoœredniego przełożenia na osišgi...
A wyjaœnij czym się różni ten moment od tej mocy, skšd się bierze jedno,
a skšd drugie?

Oczywiœcie jedno bierze sie z drugiego, jednak diesle majš go jakoœ więcej
co właœnie odczuwa się przy wyprzedzaniu...

Rowerzyœci go majš jeszcze więcej, a jakoœ się tego nie czuje :)

Subiektywne odczucia to już zupełnie inna sprawa, zresztš w przypadku diesli często sprowadzajšca kierowców na manowce, bo przyspieszajš "momentem" na V biegu i przez to trwa to 2x dłużej niż gdyby zrobić to z redukcjš i cišgnšc do czerwonego na obrotomierzu.

53 Data: Kwiecien 15 2008 23:07:48
Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce
Autor: Krzysiek Kielczewski 

Sami popatrzcie co *Tomasz Pyra* napisał:

Rowerzyœci go majš jeszcze więcej, a jakoœ się tego nie czuje :)

To porównaj start roweru od zera do piętnastu-dwudziestu kilometrów na
godzinę...

Pozdrawiam,
Krzysiek Kiełczewski

54 Data: Kwiecien 15 2008 23:11:57
Temat: Re: TDI - ta sama pojemno¶ć, różne moce
Autor: Tomasz Pyra 

Krzysiek Kielczewski pisze:

Sami popatrzcie co *Tomasz Pyra* napisał:

Rowerzy�ci go majš jeszcze więcej, a jako� się tego nie czuje :)

To porównaj start roweru od zera do piętnastu-dwudziestu kilometrów na
godzinę...

No oczywiście rower jest dużo słabszy od praktycznie każdego samochodu.

Na samym początku rower będzie miał pewną przewagę z powodu braku sprzęgła, ale do 20km/h większoć samochodów rozpędzi się już w około sekundę lub niewiele więcej, a rowerzysta już wtedy będzie daleko z tyłu.

55 Data: Kwiecien 16 2008 02:21:09
Temat: Re: TDI - ta sama pojemnośă, róýne moce
Autor:

Tomasz Pyra pisze:

Na samym początku rower będzie miał pewną przewagę z powodu braku
sprzęgła, ale do 20km/h większoć samochodów rozpędzi się już w około
sekundę lub niewiele więcej, a rowerzysta już wtedy będzie daleko z
tyłu.

To ciekawe jak to sie dzieje, że sprawny rowerzysta w zasadzie zawsze
będzie na skrzyżowaniu przed samochodami jesli ruszy ze świateł...

--
http://tomasz.insane.pl

56 Data: Kwiecien 16 2008 05:37:46
Temat: Re: TDI - ta sama pojemnośă, róýne moce
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello T,

Wednesday, April 16, 2008, 4:21:09 AM, you wrote:

Na samym początku rower będzie miał pewną przewagę z powodu braku
sprzęgła, ale do 20km/h większość samochodów rozpędzi się już w około
sekundę lub niewiele więcej, a rowerzysta już wtedy będzie daleko z
tyłu.
To ciekawe jak to sie dzieje, że sprawny rowerzysta w zasadzie zawsze
będzie na skrzyżowaniu przed samochodami jesli ruszy ze świateł...

Bo rowerzysta nie przysypia za kierownicą. Sprawny rowerzysta nie ma
najmniejszych szans ze sprawnym kierowcą.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

57 Data: Kwiecien 16 2008 08:43:49
Temat: Re: TDI - ta sama pojemnośă, róýne moce
Autor: Arek (G) 

RoMan Mandziejewicz pisze:

Hello T,

Wednesday, April 16, 2008, 4:21:09 AM, you wrote:

Na samym początku rower będzie miał pewną przewagę z powodu braku
sprzęgła, ale do 20km/h większość samochodów rozpędzi się już w około
sekundę lub niewiele więcej, a rowerzysta już wtedy będzie daleko z
tyłu.
To ciekawe jak to sie dzieje, że sprawny rowerzysta w zasadzie zawsze
będzie na skrzyżowaniu przed samochodami jesli ruszy ze świateł...

Bo rowerzysta nie przysypia za kierownicą. Sprawny rowerzysta nie ma
najmniejszych szans ze sprawnym kierowcą.


Ja tam nie jestem sprawnym rowerzystą, ale praktycznie zawsze na środku skrzyżowania jestem pierwszy. Dopiero przy zjeździe zrównują się za mną.

Pozdrawiam,
Arek

58 Data: Kwiecien 15 2008 23:55:15
Temat: Re: TDI - ta sama pojemnośă, róýne moce
Autor:

On 16 Kwi, 08:43, "Arek (G)"  wrote:

Ja tam nie jestem sprawnym rowerzystą, ale praktycznie zawsze na środku
skrzyżowania jestem pierwszy. Dopiero przy zjeździe zrównują się za mną.

Pozdrawiam,
Arek

Ja jak jeszcze jeździłem to w DC praktycznie w 100% przypadków było
tak że ja start - zjeżdżam ze skrzyżowania i dopiero zaczynali mnie
wyprzedzać pierwsi :)
Niestety ukazuje to prawdziwą przyczynę powstawania korków na naszych
drogach - czyli manie w dupie tych co stoją za mną, ruszanie po
obudzeniu się a nie po zapaleniu się zielonego światła.
Zawsze mnie to wkurza jak jadę - bo widzę że jakby ruszali ludzie tak
jak się należy to na zmianie świateł przejechałoby z 60% więcej
samochodów. Prym wiedzie tutaj skrzyżowanie Ratuszowej z Wybrzeżem
Helskim i skręt w lewo z Ratuszowej w kierunku Poniatowskiego ... jak
stoją idioci i ruszają to przejeżdża 5-6 samochodów w cylku
świateł ... jak ja stoję pierwszy to jak startuję to zjeżdżam ze
skrzyżowania odjeżdżam jakieś 100-150 metrów i dopiero pierwszy
delikwent za mną zjeżdża ... no i jak w takim wypadku ma nie być
korków :)

Pozdro !!

59 Data: Kwiecien 16 2008 09:01:16
Temat: Re: TDI - ta sama pojemnośă, róýne moce
Autor: Noel 

Użytkownik Arek (G) napisał:


Bo rowerzysta nie przysypia za kierownicą. Sprawny rowerzysta nie ma
najmniejszych szans ze sprawnym kierowcą.


Ja tam nie jestem sprawnym rowerzystą, ale praktycznie zawsze na środku skrzyżowania jestem pierwszy. Dopiero przy zjeździe zrównują się za mną.

Ale samochód 20 km/h osiąga po jeden sekundzie, a Ty po conajmniej trzech. Jeżeli udaje Ci się dojechać do środka pierwszy, to najwyraźniej kierowca pierwszą sekundę poświęca na walkę z materią, czyli wrzuceniu pierwszego biegu i puszczaniu poooowooooli sprzęgła, a i trzeba jeszcze jednocześnie trochę gazu dodać.

Siła ludzkich mięśni i siła silnika to wielkości nieporównywalne mimo dwudziestokrotnej różnicy mas. Człowiek to jakieś 0.5 KM mocy ma.

--
Tomek "Noel" B.

60 Data: Kwiecien 16 2008 20:32:46
Temat: Re: TDI - ta sama pojemnośă, róýne moce
Autor: axial 


Użytkownik "Noel"  napisał w wiadomości


Człowiek to jakieś 0.5 KM mocy ma.

Tyle to chyba nawet Pudzian nie ma ;)

ax

61 Data: Kwiecien 16 2008 23:55:06
Temat: Re: TDI - ta sama pojemnośă, róýne moce
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello axial,

Wednesday, April 16, 2008, 8:32:46 PM, you wrote:

Człowiek to jakieś 0.5 KM mocy ma.
Tyle to chyba nawet Pudzian nie ma ;)

Mylisz się - 0.5 KM to norma dla dobrego kolarza i to na długich
dystansach. Pudzian ma znacznie więcej ale na chwilkę.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

62 Data: Kwiecien 18 2008 07:58:36
Temat: Re: TDI - ta sama pojemnośă, róýne moce
Autor: axial 

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości

Hello axial,

Wednesday, April 16, 2008, 8:32:46 PM, you wrote:

>> Człowiek to jakieś 0.5 KM mocy ma.
> Tyle to chyba nawet Pudzian nie ma ;)

Mylisz się - 0.5 KM to norma dla dobrego kolarza i to na długich
dystansach. Pudzian ma znacznie więcej ale na chwilkę.

Do tej pory myślałem, że 1KM odpowiada sile ok. 1 konia żywego...
Jednak skoro Ty twierdzisz, że 2 kolarzy powstrzyma konia,
to pewnie tak jest...
;)

ax

63 Data: Kwiecien 18 2008 08:57:09
Temat: Re: TDI - ta sama pojemnośă, róýne moce
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello axial,

Friday, April 18, 2008, 7:58:36 AM, you wrote:

Człowiek to jakieś 0.5 KM mocy ma.
Tyle to chyba nawet Pudzian nie ma ;)
Mylisz się - 0.5 KM to norma dla dobrego kolarza i to na długich
dystansach. Pudzian ma znacznie więcej ale na chwilkę.
Do tej pory myślałem, że 1KM odpowiada sile ok. 1 konia żywego...
Jednak skoro Ty twierdzisz, że 2 kolarzy powstrzyma konia,
to pewnie tak jest...
;)

Pewnie Ci się nie chce ale może jednak - poszukaj artykułu na temat
samolociku napędzanego przez pedalarza, który przeleciał nad kanałem
La Manche.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

64 Data: Kwiecien 18 2008 10:20:45
Temat: Re: TDI - ta sama pojemnoœă, róýne moce
Autor: J.F. 

On Fri, 18 Apr 2008 08:57:09 +0200,  RoMan Mandziejewicz wrote:

Hello axial,
Mylisz się - 0.5 KM to norma dla dobrego kolarza i to na długich
dystansach. Pudzian ma znacznie więcej ale na chwilkę.
Do tej pory myślałem, że 1KM odpowiada sile ok. 1 konia żywego...
Jednak skoro Ty twierdzisz, że 2 kolarzy powstrzyma konia,
to pewnie tak jest...

Pewnie Ci się nie chce ale może jednak - poszukaj artykułu na temat
samolociku napędzanego przez pedalarza, który przeleciał nad kanałem
La Manche.

Albo http://www.lancearmstrong.com/
About Lance/Key Stats

Max power at VO2: 600W
average power during race: 245-280 W



J.

65 Data: Kwiecien 18 2008 12:00:34
Temat: Re: TDI - ta sama pojemno�ă, róĂ˝ne moce
Autor: Tomasz Pyra 

J.F. pisze:


Albo http://www.lancearmstrong.com/
About Lance/Key Stats

Max power at VO2: 600W

No o już ponad 0.8KM, ale to jak rozumiem jest też wynik z całego testu który trwa chyba 12 minut.

Można by policzyć jaką mocą trzeba dysponować żeby ciężarowiec podniósł sztangę na wysokoć 2m w czasie około 2s.

--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++
http://free.of.pl/h/hellfire/

66 Data: Kwiecien 18 2008 21:41:14
Temat: Re: TDI - ta sama pojemno�ă, róĂ˝ne moce
Autor: axial 

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości

J.F. pisze:

>
> Albo http://www.lancearmstrong.com/
> About Lance/Key Stats
>
> Max power at VO2: 600W

No o już ponad 0.8KM, ale to jak rozumiem jest też wynik z całego testu
który trwa chyba 12 minut.

Można by policzyć jaką mocą trzeba dysponować żeby ciężarowiec podniósł
sztangę na wysokoć 2m w czasie około 2s.

Za pomocą odpowiedniej dźwigni sam podniosę 1 tonę,
co nie znaczy że koń nie podniesie więcej ;)

Koń jaki jest każdy widzi...

ax

67 Data: Kwiecien 18 2008 22:32:14
Temat: Re: TDI - ta sama pojemno�ă, róĂ˝ne moce
Autor: Tomasz Pyra 

axial pisze:

Można by policzyć jaką mocą trzeba dysponować żeby ciężarowiec podniósł
sztangę na wysokoć 2m w czasie około 2s.

Za pomocą odpowiedniej dźwigni sam podniosę 1 tonę,
co nie znaczy że koń nie podniesie więcej ;)

Za pomocą dźwigni jesteś w stanie zwiększyć siłÄ™, ale nie jesteś w stanie zwiększyć mocy.
Stosując dźwignię tą tonę będziesz podnosił po prostu bardzo długo.

Rekord świata w rwaniu to 213kg podniesione na jakieś 240cm.
Ep sztangi = 213kg*9.8m/s^2*2.4m=5009kg*m^2/s^2==5kJ
Jak wszystko dobrze policzyłem, to żeby wciągnąć tą sztangę na tą wysokoć w czasie 3s potrzeba przez te 3s dostarczyć mocy 1.6kW czyli jakieś 2.3KM.

A porównanie konia mechanicznego do konia żywego dotyczyło chyba jakiś koni chodzących w kieracie, czyli zasadniczo niezbyt wydajnego sposobu eksploatacji konia żywego. W dodatku koń działał tam długodystansowo, a więc nie napinając się zbytnio.

68 Data: Kwiecien 19 2008 12:09:46
Temat: Re: TDI - ta sama pojemno�ă, róĂ˝ne moce
Autor: axial 

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości

axial pisze:

>> Można by policzyć jaką mocą trzeba dysponować żeby ciężarowiec podniósł
>> sztangę na wysokoć 2m w czasie około 2s.
>
> Za pomocą odpowiedniej dźwigni sam podniosę 1 tonę,
> co nie znaczy że koń nie podniesie więcej ;)

Za pomocą dźwigni jesteś w stanie zwiększyć siłÄ™, ale nie jesteś w
stanie zwiększyć mocy.
Stosując dźwignię tą tonę będziesz podnosił po prostu bardzo długo.

Rekord świata w rwaniu to 213kg podniesione na jakieś 240cm.
Ep sztangi = 213kg*9.8m/s^2*2.4m=5009kg*m^2/s^2==5kJ
Jak wszystko dobrze policzyłem, to żeby wciągnąć tą sztangę na tą
wysokoć w czasie 3s potrzeba przez te 3s dostarczyć mocy 1.6kW czyli
jakieś 2.3KM.

kW czy kWh ;)

ax

69 Data: Kwiecien 19 2008 12:12:23
Temat: Re: TDI - ta sama pojemno?ă, róýne moce
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello axial,

Saturday, April 19, 2008, 12:09:46 PM, you wrote:

[...]

Rekord świata w rwaniu to 213kg podniesione na jakieś 240cm.
Ep sztangi = 213kg*9.8m/s^2*2.4m=5009kg*m^2/s^2==5kJ
Jak wszystko dobrze policzyłem, to żeby wciągnąć tą sztangę na tą
wysokość w czasie 3s potrzeba przez te 3s dostarczyć mocy 1.6kW czyli
jakieś 2.3KM.
kW czy kWh ;)

Spałeś na fizyce?

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

70 Data: Kwiecien 19 2008 15:51:53
Temat: Re: TDI - ta sama pojemno?ă, róýne moce
Autor: axial 

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości

Hello axial,

Saturday, April 19, 2008, 12:09:46 PM, you wrote:

[...]

>> Rekord świata w rwaniu to 213kg podniesione na jakieś 240cm.
>> Ep sztangi = 213kg*9.8m/s^2*2.4m=5009kg*m^2/s^2==5kJ
>> Jak wszystko dobrze policzyłem, to żeby wciągnąć tą sztangę na tą
>> wysokość w czasie 3s potrzeba przez te 3s dostarczyć mocy 1.6kW czyli
>> jakieś 2.3KM.
> kW czy kWh ;)

Spałeś na fizyce?

Piszesz o mocy jaką może dostarczyć koń
czy mocy jaką może dostarczyć/zużyć w jednostce czasu...
.... bo nie kumam Twojego toku myślenia...

ax

PS.
Mój czajnik ma 2,5kW, to znaczy że jest silniejszy od Pudziana??
 ;)

71 Data: Kwiecien 19 2008 16:20:38
Temat: Re: TDI - ta sama pojemno?ă, róýne moce
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello axial,

Saturday, April 19, 2008, 3:51:53 PM, you wrote:

>> Rekord świata w rwaniu to 213kg podniesione na jakieś 240cm.
>> Ep sztangi = 213kg*9.8m/s^2*2.4m=5009kg*m^2/s^2==5kJ
>> Jak wszystko dobrze policzyłem, to żeby wciągnąć tą sztangę na tą
>> wysokość w czasie 3s potrzeba przez te 3s dostarczyć mocy 1.6kW czyli
>> jakieś 2.3KM.
> kW czy kWh ;)
Spałeś na fizyce?
Piszesz o mocy jaką może dostarczyć koń
czy mocy jaką może dostarczyć/zużyć w jednostce czasu...
... bo nie kumam Twojego toku myślenia...
Mój czajnik ma 2,5kW, to znaczy że jest silniejszy od Pudziana??
 ;)

Ty naprawdę spałeś na fizyce.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

72 Data: Kwiecien 18 2008 21:44:43
Temat: Re: TDI - ta sama pojemnośă, róýne moce
Autor: axial 

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości

Hello axial,

Friday, April 18, 2008, 7:58:36 AM, you wrote:

>>>> Człowiek to jakieś 0.5 KM mocy ma.
>>> Tyle to chyba nawet Pudzian nie ma ;)
>> Mylisz się - 0.5 KM to norma dla dobrego kolarza i to na długich
>> dystansach. Pudzian ma znacznie więcej ale na chwilkę.
> Do tej pory myślałem, że 1KM odpowiada sile ok. 1 konia żywego...
> Jednak skoro Ty twierdzisz, że 2 kolarzy powstrzyma konia,
> to pewnie tak jest...
> ;)

Pewnie Ci się nie chce ale może jednak - poszukaj artykułu na temat
samolociku napędzanego przez pedalarza, który przeleciał nad kanałem
La Manche.

A po co?
http://tinyurl.com/3hvhee

ax

73 Data: Kwiecien 18 2008 22:08:50
Temat: Re: TDI - ta sama pojemnośă, róýne moce
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello axial,

Friday, April 18, 2008, 9:44:43 PM, you wrote:

Człowiek to jakieś 0.5 KM mocy ma.
       ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Tyle to chyba nawet Pudzian nie ma ;)
Mylisz się - 0.5 KM to norma dla dobrego kolarza i to na długich
dystansach. Pudzian ma znacznie więcej ale na chwilkę.
Do tej pory myślałem, że 1KM odpowiada sile ok. 1 konia żywego...
Jednak skoro Ty twierdzisz, że 2 kolarzy powstrzyma konia,
to pewnie tak jest...
;)
Pewnie Ci się nie chce ale może jednak - poszukaj artykułu na temat
samolociku napędzanego przez pedalarza, który przeleciał nad kanałem
La Manche.
A po co?
http://tinyurl.com/3hvhee

Interesuje nas moc możliwa do osiągnięcia przez człowieka a nie
definicja konia mechanicznego. Kulawa zresztą, bo definiujący ja
pierwotnie uzywał konia do pompowania wody a nie zaprzęgu.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

74 Data: Kwiecien 19 2008 12:13:03
Temat: Re: TDI - ta sama pojemnośă, róýne moce
Autor: axial 

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości

(...)

>> Pewnie Ci się nie chce ale może jednak - poszukaj artykułu na temat
>> samolociku napędzanego przez pedalarza, który przeleciał nad kanałem
>> La Manche.
> A po co?
> http://tinyurl.com/3hvhee

Interesuje nas moc możliwa do osiągnięcia przez człowieka a nie
definicja konia mechanicznego. Kulawa zresztą, bo definiujący ja
pierwotnie uzywał konia do pompowania wody a nie zaprzęgu.

Nie wiem kto wytrzymałby by dłużej przy pompowaniu wody
żywy koń czy dwóch Pudzianów :)

ax

75 Data: Kwiecien 16 2008 14:10:08
Temat: Re: TDI - ta sama pojemnośă, róýne moce
Autor: Tomasz Pyra 

Arek (G) pisze:

Ja tam nie jestem sprawnym rowerzystą, ale praktycznie zawsze na środku skrzyżowania jestem pierwszy.

Tylko zauważ że to z powodu że Ty już jedziesz, a oni jeszcze stoją.
Też jeżdżę na rowerze, też jestem pierwszym który ze skrzyżowania zjeżdża, ale wynika to z tego że rowerzysta rusza ile pary w nogach, a kierowcy nie.

Spróbuj się kiedyś pościgać z kolegą w samochodzie przy równym i niezaskakującym nikogo sygnale startu (czyli ktoś robi 3..2..1..start). Samochód będzie szybszy od samego początku.

76 Data: Kwiecien 16 2008 09:04:57
Temat: Re: TDI - ta sama pojemno¶ć, różne moce
Autor: Adam Płaszczyca 

On 16 Apr 2008 04:21:09 +0200, T  wrote:

To ciekawe jak to sie dzieje, że sprawny rowerzysta w zasadzie zawsze
będzie na skrzyżowaniu przed samochodami jesli ruszy ze świateł...

Bo w samochodach są niesprawni kierowcy...
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

77 Data: Kwiecien 16 2008 00:47:38
Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Krzysiek,

Tuesday, April 15, 2008, 11:07:48 PM, you wrote:

Rowerzyści go majš jeszcze więcej, a jakoś się tego nie czuje :)
To porównaj start roweru od zera do piętnastu-dwudziestu kilometrów na
godzinę...

Z czym? Z żółwiem?

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

78 Data: Kwiecien 16 2008 02:24:48
Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce
Autor: Krzysiek Kielczewski 

Sami popatrzcie co *RoMan Mandziejewicz* napisał:

Rowerzyści go majš jeszcze więcej, a jakoś się tego nie czuje :)
To porównaj start roweru od zera do piętnastu-dwudziestu kilometrów na
godzinę...

Z czym? Z żółwiem?

Z winniczkiem.

Pozdrawiam,
Krzysiek Kiełczewski

79 Data: Kwiecien 15 2008 23:48:17
Temat: Re: TDI - ta sama pojemnośă, róýne moce
Autor:

On 15 Kwi, 22:54, Tomasz Pyra  wrote:

Subiektywne odczucia to już zupełnie inna sprawa, zresztą w przypadku
diesli często sprowadzająca kierowców na manowce, bo przyspieszają
"momentem" na V biegu i przez to trwa to 2x dłużej niż gdyby zrobić to z
redukcją i ciągnąc do czerwonego na obrotomierzu.

Przepraszam że tak zapytam - czy kiedykolwiek jeździłeś nowym dieslem
że piszesz takie bzdury ??

Ze swojego doświadczenia ( 1,9TDI 90KM silnik ALE - max moment od
1750RPM ) powiem ci że w 90 albo i więcej procent przypadków odjeżdżam
klientom zanim oni zdążą dotknąć dźwignię zmiany biegów, więc nie wiem
na czym opierasz swoje twierdzenia.
na 5 biegu moja golfina całkiem przyjemnie przyspiesza od jakichś
80-90km/h i nie ma najmniejszego sensu redukowanie biegu - gdyż wtedy
niepotrzebnie tracę czas na redukcję :) w czasie nim przeredukuję
spokojnie będę miał już jakieś 15km/h więcej na liczniku :)

Nie ma też najmniejszego sensu pałowanie jej na każdym biegu do
4500RPM gdzie ją odcina tylko spokojnie przyspieszanie pomiędzy 2000 a
3000 RPM.

Pozdro !!

80 Data: Kwiecien 16 2008 14:34:27
Temat: Re: TDI - ta sama pojemno¶ć, różne moce
Autor: Tomasz Pyra 

 pisze:

On 15 Kwi, 22:54, Tomasz Pyra  wrote:

Subiektywne odczucia to już zupełnie inna sprawa, zresztą w przypadku
diesli często sprowadzająca kierowców na manowce, bo przyspieszają
"momentem" na V biegu i przez to trwa to 2x dłużej niż gdyby zrobić to z
redukcją i ciągnąc do czerwonego na obrotomierzu.

Przepraszam że tak zapytam - czy kiedykolwiek jeździłeś nowym dieslem
że piszesz takie bzdury ??

Oczywiście że jeździłem... Dlatego wiem jak sugestywne jest to wrażenie i jak trudne do wyplenienia jest to przekonanie.

Kolegę przekonało dopiero to jak się okazało że pomimo 150KM silnika diesla, nie jest w stanie dogonić moich 86KM...
Potem się okazało że nie jest w stanie też dogonić 110KM silnika diesla (którego kierowca używał poprawnie biegów).

Oczywiście jak również zaczął poprawnie używać skrzyni biegów to oczywiście ani ja, ani kolega ze 110KM dieslem nie mieliśmy z nim najmniejszych szans.

Jak to mówią w kabarecie - praw fizyki pan nie zmienisz i nie bądź pan głÄ…b.
Jak masz w miarę stały moment w całym zakresie obrotów, to redukując przełożenie np. 1.5x, obroty rosną 1.5x (powiedzmy z 2000 na 3000rpm), a moment na kołach rośnie o te 1.5x wynikające z wyższego przełożenia.

na 5 biegu moja golfina całkiem przyjemnie przyspiesza od jakichś
80-90km/h i nie ma najmniejszego sensu redukowanie biegu - gdyż wtedy
niepotrzebnie tracę czas na redukcję :) w czasie nim przeredukuję
spokojnie będę miał już jakieś 15km/h więcej na liczniku :)

No i niestety dlatego w dieslach zaraz obok ostrzeżeń o mocowaniu fotelika tyłem do kierunku jazdy, powinna być też informacja że przy wyprzedzaniu należy ciągnąć do czerwonego, bo ludzie wpadają na różne niebezpieczne pomysły takie jak to że nie ma sensu redukować przy 80km/h.

Nie ma też najmniejszego sensu pałowanie jej na każdym biegu do
4500RPM gdzie ją odcina tylko spokojnie przyspieszanie pomiędzy 2000 a
3000 RPM.

Porównaj sobie czas rozpędzania się 40-140km/h w przypadku kiedy przyspieszasz w zakresie 2000-3000rpm, a 3000-4500rpm.
Ale tak nie "pi razy oko", a stoper, porównywalne warunki testu i pasażer ze stoperem.
Będziesz bardzo zaskoczony.

81 Data: Kwiecien 15 2008 20:11:21
Temat: Re: TDI - ta sama pojemno¶ć, różne moce
Autor: Boombastic 

Z praktyki:
Miałem diesla, a teraz mam turbobenzynkę...
Dieslem się lepiej wyprzedza niż benzynkĹĄ (nawet turbo)
i żadne teoretyczne teorie mnie do tego nie przekonajĹĄ
:)

Albo masz jakąś padake a nie turbobenzyne, albo jesteś leniem i nie chce ci się zredukowac biegu.

82 Data: Kwiecien 15 2008 20:29:46
Temat: Re: TDI - ta sama pojemno¶ć, różne moce
Autor: axial 

Użytkownik "Boombastic"  napisał w
wiadomości

> Z praktyki:
> Miałem diesla, a teraz mam turbobenzynkę...
> Dieslem się lepiej wyprzedza niż benzynkĹĄ (nawet turbo)
> i żadne teoretyczne teorie mnie do tego nie przekonajĹĄ
> :)

Albo masz jakąś padake a nie turbobenzyne, albo jesteś leniem i nie chce
ci
się zredukowac biegu.

Teraz mam automat, który bardzo ładnie się zbiera przy wyprzedzaniu,
ale to nie to samo co w 20KM słabszym dieslu...

Ostatnio wymieniliśmy autka w firmie,
i to nie tylko moja opinia...

ax

83 Data: Kwiecien 15 2008 21:07:39
Temat: Re: TDI - ta sama pojemno¶ć, różne moce
Autor: Tomasz Pyra 

axial pisze:

Użytkownik "Boombastic"  napisał w
wiadomości
Z praktyki:
Miałem diesla, a teraz mam turbobenzynkę...
Dieslem się lepiej wyprzedza niż benzynkĹĄ (nawet turbo)
i żadne teoretyczne teorie mnie do tego nie przekonajĹĄ
:)
Albo masz jakąś padake a nie turbobenzyne, albo jesteś leniem i nie chce
ci
się zredukowac biegu.

Teraz mam automat, który bardzo ładnie się zbiera przy wyprzedzaniu,
ale to nie to samo co w 20KM słabszym dieslu...

Jeżeli teraz masz automat, a w dieslu miałeś skrzynię ręczną to pamiętaj że automat ssie - raz że ma zazwyczaj mniej biegów, jakieś straty na hydraulice, to jeszcze biegi inaczej zestopniowane. Zazwyczaj automat przy tym samym silniku ma gorsze osiągi.

Kolejna sprawa że porównanie mocy maksymalnych to nie wszystko.
Przyspieszasz w jakimś zakresie obrotów i liczy się moc średnia (po czasie) w tym zakresie obrotów. Samochody z bardziej stromą krzywą będą miały mniejszą moc średnią niż takie z bardziej płaską (zakładam te same wartości mocy maksymalnych).

84 Data: Kwiecien 15 2008 22:03:05
Temat: Re: TDI - ta sama pojemno¶ć, różne moce
Autor: axial 

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości

(..)

Jeżeli teraz masz automat, a w dieslu miałeś skrzynię ręczną to pamiętaj
że automat ssie - raz że ma zazwyczaj mniej biegów, jakieś straty na
hydraulice, to jeszcze biegi inaczej zestopniowane. Zazwyczaj automat
przy tym samym silniku ma gorsze osiągi.

Nie ma mniej biegów bo to przekładnia bezstopniowa :)
Jednak to nie dotyczy mojego auta...
Wszyscy chwalili, benzynowe autka a tu kupa...
(i nie kupiłem raczej "byle czego")

Kolejna sprawa że porównanie mocy maksymalnych to nie wszystko.
Przyspieszasz w jakimś zakresie obrotów i liczy się moc średnia (po
czasie) w tym zakresie obrotów. Samochody z bardziej stromą krzywą będą
miały mniejszą moc średnią niż takie z bardziej płaską (zakładam te same
wartości mocy maksymalnych).

Akurat ten silnik (benzyna) ma prawie płaski moment
280Nm od 1800-4200 obr/min

ax

85 Data: Kwiecien 16 2008 09:11:18
Temat: Re: TDI - ta sama pojemno¶ć, różne moce
Autor: komar 

axial pisze:

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości

(..)

Jeżeli teraz masz automat, a w dieslu miałeś skrzynię ręczną to pamiętaj
że automat ssie - raz że ma zazwyczaj mniej biegów, jakieś straty na
hydraulice, to jeszcze biegi inaczej zestopniowane. Zazwyczaj automat
przy tym samym silniku ma gorsze osiągi.

Nie ma mniej biegów bo to przekładnia bezstopniowa :)
Jednak to nie dotyczy mojego auta...
Wszyscy chwalili, benzynowe autka a tu kupa...
(i nie kupiłem raczej "byle czego")

i to wiele wyjaśnia. już na grupie nie raz było o skrzyniach bezstopniowych - subiektywnie nie odczuwa się na nich osiągów, na zwykłym automacie jest trochę lepiej ale tez tak nie wciska w fotej jak byś jechał na manualu

86 Data: Kwiecien 16 2008 09:32:37
Temat: Re: TDI - ta sama pojemno¶ć, różne moce
Autor: axial 

Użytkownik "komar"  napisał w wiadomości

axial pisze:
> Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości
>
> (..)
>
>> Jeżeli teraz masz automat, a w dieslu miałeś skrzynię ręczną to
pamiętaj
>> że automat ssie - raz że ma zazwyczaj mniej biegów, jakieś straty na
>> hydraulice, to jeszcze biegi inaczej zestopniowane. Zazwyczaj automat
>> przy tym samym silniku ma gorsze osiągi.
>
> Nie ma mniej biegów bo to przekładnia bezstopniowa :)
> Jednak to nie dotyczy mojego auta...
> Wszyscy chwalili, benzynowe autka a tu kupa...
> (i nie kupiłem raczej "byle czego")

i to wiele wyjaśnia. już na grupie nie raz było o skrzyniach
bezstopniowych - subiektywnie nie odczuwa się na nich osiągów, na
zwykłym automacie jest trochę lepiej ale tez tak nie wciska w fotej jak
byś jechał na manualu

A kto powiedział, że nie wciska :)
Autko ma ok. 8 s do setki i tu diesel mu nie podskoczy,
ale przy wyprzedzaniu lepszy jest diesel...
Moje odczucia są takie że podczas wyprzedzania
benzyna dłużej się zbiera niż diesel i tyle...

ax

87 Data: Kwiecien 16 2008 09:03:55
Temat: Re: TDI - ta sama pojemno¶ć, różne moce
Autor: Adam Płaszczyca 

On Tue, 15 Apr 2008 16:25:00 +0200, Tomasz Pyra
wrote:

Od czasu kiedy na lekcji fizyki (pewnie coś koło 6 klasy szkoły
podstawowej) dowiedziałem się co to są za symbole Nm i W, bardzo mnie
fascynuje ta opowieść o przyspieszeniu biorącym się z "niutonometrów" i
prędkości maksymalnej biorącej się z "koni mechanicznych".

No akurat Vmax jest dość mocno powiązana własnie z Pmax silnika. Przy
idealnym przełożeniu skrzyni i przekładni głównej silnik przy Vmax
rozwiija Pmax, czyli pełna moc silnika jest rozpraszana na pracę
wykonywaną przy pokonywaniu oporów ruchu.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

88 Data: Kwiecien 16 2008 14:37:32
Temat: Re: TDI - ta sama pojemno¶ć, różne moce
Autor: Tomasz Pyra 

Adam Płaszczyca pisze:

On Tue, 15 Apr 2008 16:25:00 +0200, Tomasz Pyra wrote:

Od czasu kiedy na lekcji fizyki (pewnie coś koło 6 klasy szkoły podstawowej) dowiedziałem się co to są za symbole Nm i W, bardzo mnie fascynuje ta opowieć o przyspieszeniu biorącym się z "niutonometrów" i prędkości maksymalnej biorącej się z "koni mechanicznych".

No akurat Vmax jest doć mocno powiązana własnie z Pmax silnika.

No oczywiście że jest - moc to jest ten parametr który mówi jaką pracę silnik jest w stanie wykonywać w czasie, co tak jak mówisz można przeliczyć na ten opór powietrza który silnik jest w stanie pokonać.

To że z osiągów silnika biorą się osiągi samochodu to jest oczywiste.

Natomiast sama idea legendy "o mocy i momencie" i różnorakości tych parametrów jest nieco inna.

89 Data: Kwiecien 15 2008 07:56:25
Temat: Re: TDI - ta sama pojemnośă, róýne moce
Autor:


raz - to co napisali poprzednicy to prawda
dawa - w Niemczech ubezpieczenie płacisz od mocy a nie pojemności (jak u
nas)
trzy - na co dzień i tak jeździsz momentem. cała ta dyskusja o koniach to
niezła ściema handlowców

nieprawda

przeczytaj co to moc a moment obrotowy i jak ma sie jedno do drugiego

http://www.vtuning.com/moc.html

Moc silnika = moment obrotowy * obroty

tutaj chodzi o przebiegi charakterystyk mocy w funkcji predkosci
obrotowej
silnika(benzyna a diesel) i TYLE!!!

benzyniak inaczej uzyskuje moc bo ma ja na wyższych obrotach i
charakterystyka jest bardziej stroma
a diesla mniej stroma.

Pozdrawiam
Janusz Brela

90 Data: Kwiecien 15 2008 17:01:13
Temat: Re: TDI - ta sama pojemnośă, róýne moce
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki 

Dnia 15.04.2008   napisał/a:

benzyniak inaczej uzyskuje moc bo ma ja na wyższych obrotach i
charakterystyka jest bardziej stroma
a diesla mniej stroma.

Nie do końca jest prawdą to co piszesz. Są silniki benzynowe które mają
bardzo płaską charakterystykę momentu. Ot choćby 997 Turbo chociaż są
też tańsze wynalazki ;-)

http://www.audiworld.com/news/06/turbos/turbos5.jpg

--
___________________________________________
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

91 Data: Kwiecien 15 2008 20:55:50
Temat: Re: TDI - ta sama pojemnośă, róýne moce
Autor: Przemek 


Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki"  napisał w wiadomości

Dnia 15.04.2008   napisał/a:
benzyniak inaczej uzyskuje moc bo ma ja na wyższych obrotach i
charakterystyka jest bardziej stroma
a diesla mniej stroma.

Nie do końca jest prawdą to co piszesz. Są silniki benzynowe które mają
bardzo płaską charakterystykę momentu. Ot choćby 997 Turbo chociaż są
też tańsze wynalazki ;-)

duzo starej konstrukcji benzyniakow ma taka charakterystyke np moj:
http://www.mehr-drehmoment.de/dbl/dbl_1.pdf.php?id=882
(pierwszy lepszy wykres z googla  oczywiscie brac pod uwage  ten bez modyfikacji)

pzdr

92 Data: Kwiecien 16 2008 00:01:50
Temat: Re: TDI - ta sama pojemnośă, róýne moce
Autor:

P.H. pisze:

trzy – na co dzień i tak jeździsz momentem. cała ta dyskusja o koniach
to niezła ściema handlowców

Nie tyle momentem co raczej jego przebiegiem...

--
http://tomasz.insane.pl

93 Data: Kwiecien 15 2008 19:34:24
Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce
Autor: axial 

Użytkownik "Vex"  napisał w wiadomości

Witajcie!
zastanawiam się, czemu np. w przypadku silnika 1.9 TDI w przeciągu lat
występowały różne moce. Rozumiem jak by do nowszych samochodów silniki te
miały trochę większe moce, ale np. teraz w seacie 1.9 TDI ma 105 KM, a w
poprzedniej wersji miał 110, 115 KM. Z czego to wynika? Czemu jeżeli
pozdespoły są lepsze-nowsze, to moce ( nieznacznie ale.. ) się zaniża ?
Czyżby te o mocach 110, 115KM były bardziej awaryjne, że się z nich
wycofali

W większości różnią się oprogramowaniem sterującym...
A dlaczego?
Zapytaj księgowych :)

ax

94 Data: Kwiecien 15 2008 22:51:41
Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce
Autor: Bugatti 

Użytkownik "Vex"  napisał w wiadomości"

Witajcie!
zastanawiam się, czemu np. w przypadku silnika 1.9 TDI w przeciągu lat
występowały różne moce. Rozumiem jak by do nowszych samochodów silniki te
miały trochę większe moce, ale np. teraz w seacie 1.9 TDI ma 105 KM,

Ten 105PS róźni się od starczych konstrukcji jedynie układem wtryskowym opartym na *piezo-pompowtryskiwaczach* (to konstrukcja róźna od starszych wysokociśnieniowych *pompowtryskiwaczy - PD*, które są troszeczke głośniejsze od piezo-pompowtrysków) zaś jeśli chodzi o budowe bloku silnika i bebechów w nim (*ale nie wszystkich*)jest taki sam jak starsze jednostki na *pompowtryskiwaczach* (występujacych w Pasku B5, Audi B6, A3 I, Octavi I i innych)...

a w
poprzedniej wersji miał 110, 115 KM. Z czego to wynika?

Było kilkanaście odmian 1.9 TDI...od 90 do 160 PS (w Ibize Cuprze)
Róźniły się one *nie tylko* komputerem sterującym pracą silnika i osprzętu ale także wtryskiwaczami (lub PD), turbosprężarkami, IC (FMICem), występowaniem dodatkowych kanałów olejowych na tłokach i w bloku silnika (to dotyczy PD) i także innym osprzętem

Czemu jeżeli
pozdespoły są lepsze-nowsze, to moce ( nieznacznie ale.. ) się zaniża ?
Czyżby te o mocach 110, 115KM były bardziej awaryjne, że się z nich wycofali
??

Nie były aż tak awaryjne ... w porównaiu do nowych 2.0 TDI, które w początowych latach produkcji dość często grzeszyły awarami ;-/
Po prostu 1.9 TDI musiały odejść bo rynek (czyli ludzie, odbiorcy) szukali silników o lepszej kulturze pracy i za parę lat nie będą spełniać normy Euro (X)...dlatego Volkswagen Audi Brand Group musiał się z nimi (po)żegnać

Pozdrowienia,
Tomek

Pozdrawiam


--
Bugatti

V12 TDI

95 Data: Kwiecien 16 2008 09:25:04
Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce
Autor: Vex 


Użytkownik "Bugatti"  napisał w wiadomości


Nie były aż tak awaryjne ... w porównaiu do nowych 2.0 TDI, które w
początowych latach produkcji dość często grzeszyły awarami ;-/
Po prostu 1.9 TDI musiały odejść bo rynek (czyli ludzie, odbiorcy) szukali
silników o lepszej kulturze pracy i za parę lat nie będą spełniać normy
Euro (X)...dlatego Volkswagen Audi Brand Group musiał się z nimi
(po)żegnać

Wielkie dzięki! w gąszczu tej całej dyskusji właśnie taka odpowiedź mi
wszystko wyjaśniła.

Pozdrawia mserdecznie!

TDI - ta sama pojemność, różne moce



Grupy dyskusyjne