TDI - ta sama pojemność, różne moce
1 | Data: Kwiecien 15 2008 14:34:52 |
Temat: TDI - ta sama pojemność, różne moce | |
Autor: Vex | Witajcie! 2 |
Data: Kwiecien 15 2008 14:45:51 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce | Autor: ulong | Vex pisze: Witajcie!1.9 tdi tez ma 160KM... w seacie.. 3 |
Data: Kwiecien 15 2008 14:46:49 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce | Autor: J.F. | On Tue, 15 Apr 2008 14:34:52 +0200, Vex wrote: zastanawiam się, czemu np. w przypadku silnika 1.9 TDI w przeciągu lat Ekologia zapewne. Te silniki byly krecone do 150-180KM. No chyba ze obecne 105KM to potomek dawnego 90 - znaczy sie bez regulowanej turbiny .. J. 4 |
Data: Kwiecien 15 2008 14:58:19 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce | Autor: P.H. |
Witajcie! raz - to co napisali poprzednicy to prawda dawa - w Niemczech ubezpieczenie płacisz od mocy a nie pojemnoci (jak u nas) trzy na co dzień i tak jedzisz momentem. cała ta dyskusja o koniach to niezła ciema handlowców pzdr Piotr 5 |
Data: Kwiecien 15 2008 15:01:42 | Temat: Re: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | Dnia 15.04.2008 P.H. napisał/a: raz - to co napisali poprzednicy to prawda Momentem na osi napędowej auta. Te niutonomomenty na wale korbowym to ściema handlowców. -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 6 |
Data: Kwiecien 15 2008 15:19:00 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce | Autor: Tomasz Pyra | P.H. pisze: trzy na co dzień i tak jedzisz momentem. cała ta dyskusja o koniach Możesz rozwinšć? :) -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++ http://free.of.pl/h/hellfire/ 7 |
Data: Kwiecien 15 2008 15:35:19 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce | Autor: scream | Dnia Tue, 15 Apr 2008 15:19:00 +0200, Tomasz Pyra napisał(a): trzy â na co dzieĹ i tak jeździsz momentem. cała ta dyskusja o koniachMożesz rozwinÄ Ä? :) Ja moge. Moje auto wazy tylko o 300 kg wiecej niz auto kolegi, ale za to moje ma moc prawie 150 KM a jego ma moc lekko ponad 100 KM. Teoretycznie roznica w mocy powinna rekompensowac te 300 kg wiecej, a w rzeczywistosci jego auto ma na tyle dobry moment, ze moje zostawia daleko w tyle i nic sie na to poradzic nie da. -- best regards, scream (at)w.pl Samobójcy sÄ arystokracjÄ wĹród umarłych. 8 |
Data: Kwiecien 15 2008 15:47:34 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemno?ć, różne moce | Autor: wo |
Ja moge. Moje auto wazy tylko o 300 kg wiecej niz auto kolegi, ale za to Te 300kg to całkiem sporo. Zauważ różnicę kiedy jedziesz sam, a kiedy np. z dwójką pasażerów, a raczej to nie jest 300 kg, 9 |
Data: Kwiecien 15 2008 15:51:52 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemnoć, różne moce | Autor: P.H. |
no to inny przykład dwa indentyczne samochody (powiedzmy FFocus z dwulitorwym silnikiem, benzyna vs diesel) nieznacznie mocniejszy (więcej KM) jest silnik benzynowy czas 0-100km/h ma minimalnie lepszy auto z silnikiem benzynowym, Vmax z tego co pamiętam ma minimalnie większš auto z silnikiem benzynowym, czas 80-120km/h ma dużo dużo dużo dużo lepszy auto z silnikiem TDCi. jakie majš momenty obrotowe chyba nie muszę pisać 10 |
Data: Kwiecien 15 2008 15:55:26 | Temat: Re: Re: TDI - ta sama pojemnoć, różne moce | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | Dnia 15.04.2008 P.H. napisał/a: no to inny przykład To wynika z niewłaściwie dobranego przełożenia dla silnika benzynowego w tym teście. W tak ustawionym teście Evo FQ400 przegrywa ze Stilo Wagon... -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 11 |
Data: Kwiecien 15 2008 20:58:27 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce | Autor: theStachoo | Adam 'Chloru' Drzewososki pisze: To wynika z niewłaściwie dobranego przełożenia dla silnika benzynowego w dieslem? -- theStachoo 12 |
Data: Kwiecien 15 2008 22:34:01 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | Dnia 15.04.2008 theStachoo napisał/a: Adam 'Chloru' Drzewososki pisze: Chyba jakąś dychawiczną benzyną... co nie ma w tym momencie najmniejszego znaczenia bo to Stilo miało coś w okolicy 100 KM a Evo 400. -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 13 |
Data: Kwiecien 15 2008 22:31:14 | Temat: Re: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce | Autor: Bugatti | Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki" napisał w wiadomości: W tak ustawionym teście Evo FQ400 przegrywa ze Stilo Jak już piszesz brednie to powiedź skąd je bierzesz.... Ten pseudo test był w Top Gear i Fiat wygrał bo Evo dostało laga bo jakiś idiota pałował to auto jak głupi i weszło w stan awaryjny... A jak wiadomo Top Gear to nie ośrodek (jak NASA) badawczy tylko program rozrywkowo-motoryzacyjny..za dużżżą przewagą na to pierwsze.. -- Bugatti V12 TDI 14 |
Data: Kwiecien 15 2008 22:52:27 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | Dnia 15.04.2008 Bugatti napisał/a: Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki" napisał w wiadomości: Skad ten news o trybie awaryjnym ? A jak wiadomo Top Gear to nie ośrodek (jak NASA) badawczy tylko program I dalej uwazasz, ze w tym Evo zapięty był odpowiedni bieg ? -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 15 |
Data: Kwiecien 16 2008 00:46:55 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Adam, Skad ten news o trybie awaryjnym ?W tak ustawionym teście Evo FQ400 przegrywa ze StiloJak już piszesz brednie to powiedź skąd je bierzesz.... Z brudnego palucha. A jak wiadomo Top Gear to nie ośrodek (jak NASA) badawczy tylko programI dalej uwazasz, ze w tym Evo zapięty był odpowiedni bieg ? W obu był niewłasciwy :) -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) 16 |
Data: Kwiecien 16 2008 09:51:00 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | Dnia 16.04.2008 RoMan Mandziejewicz napisał/a: A jak wiadomo Top Gear to nie ośrodek (jak NASA) badawczy tylko programI dalej uwazasz, ze w tym Evo zapięty był odpowiedni bieg ? Tylko w jednym bardziej ;-) -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 17 |
Data: Kwiecien 15 2008 15:06:26 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce | Autor: hamberg | Jak już piszesz brednie to powiedź skąd je bierzesz.... sam bredzisz - EVO I Stilo 1.6 oba startowaly od chyba 60 do ilus tam z 5 biegu i sprawdzano przyspieszenie jednego i drugiego. Test IMHO bardzo zasadny bo ujawnil bezsens takiego auta w zastosowaniach "cywilnych". 18 |
Data: Kwiecien 16 2008 00:25:15 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce | Autor: Krzysiek Kielczewski | Sami popatrzcie co *hamberg* napisał: Jak już piszesz brednie to powiedź skąd je bierzesz.... Bez sensu to jest rozpędzanie się od 60km/h na piątym biegu w zdecydowanej większości samochodów... Krzysiek Kiełczewski 19 |
Data: Kwiecien 16 2008 09:02:02 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce | Autor: komar | Krzysiek Kielczewski pisze: Sami popatrzcie co *hamberg* napisał: zatem powinni robić testy przyspieszenia 0-100km/h na piatym biegu. napewno przyda się ta wiedza wszystkim i pokaże wątpliwą przewage silników diesla, które są przeciez takie cool i trendy (na siłe) 20 |
Data: Kwiecien 16 2008 10:09:34 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce | Autor: Krzysiek Kielczewski | Sami popatrzcie co *komar* napisał: Jak już piszesz brednie to powiedź skąd je bierzesz....sam bredzisz - EVO I Stilo 1.6 oba startowaly od chyba 60 do ilus tam YPB? Krzysiek Kiełczewski 21 |
Data: Kwiecien 16 2008 00:48:52 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello hamberg, Jak już piszesz brednie to powiedź skąd je bierzesz....sam bredzisz - EVO I Stilo 1.6 oba startowaly od chyba 60 do ilus tam Test był zasadny i ujawnił bezsens testów na wymuszonym biegu. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) 22 |
Data: Kwiecien 16 2008 08:14:35 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce | Autor: Noel | Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał: Hello hamberg, Test był zasadny i ujawnił bezsens testów na wymuszonym biegu. Może tylko pokazywali kiedy tak naprawdę zaczyna działać turbina. Rozpędzali się do 50 km/h wrzucali 5 bieg i gaz do dechy. Wtedy to i 200. konny silnik nie ma siły i diesel wygra być może nawet bez turbiny. -- Tomek "Noel" B. 23 |
Data: Kwiecien 16 2008 12:20:18 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce | Autor: Brzezi | Śr, 16 kwi 2008 o 08:14 GMT, Noel napisał(a): Test był zasadny i ujawnił bezsens testów na wymuszonym biegu. Tu nawet nie chodzi o turbine, tylko o "zasieg" dzialania biegow, evo na 5 pojedzie 250 i wiecej, stilo 180... piatka w evo przystosowana jest do wyzszego zakresu predkosci... Pozdrawiam Brzezi -- [ E-mail: ][ Rule of the Great: ] [ Ekg: #3781111 ][ When people you greatly admire ] [ LinuxUser: #249916 ][ appear to be thinking deep ] [ thoughts, they probably are thinking ] [ about lunch. ] 24 |
Data: Kwiecien 16 2008 14:32:47 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce | Autor: Noel | Użytkownik Brzezi napisał:
No tak, jak przy 50 km/h wrzuci się 5 bieg, to przypomina to trochę sztangistę, który usiadł z ciężarem. Mimo wielkiej mocy ledwo wstaje. Czy jakby przy tych 50 km/h najpierw wprowadzić to Evo na obroty a dopiero potem wysprzęglać powoli na 5 biegu to wystrzeli do przodu? -- Tomek "Noel" B. 25 |
Data: Kwiecien 16 2008 14:36:01 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | Dnia 16.04.2008 Noel napisał/a: No tak, jak przy 50 km/h wrzuci się 5 bieg, to przypomina to trochę Predzej sprzeglo ucierpi. -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 26 |
Data: Kwiecien 15 2008 16:00:05 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemnoć, różne moce | Autor: Tadeusz |
dwa indentyczne samochody (powiedzmy FFocus z dwulitorwym silnikiem, benzyna vs diesel) czas 80-120km/h ma dużo dużo dużo dużo lepszy auto z silnikiem TDCi. a może by tak z łaski swojej porównywał sprawy porównywalne ??? skoro turbodiesel to i turbobenzyna - w Volvo sš np. silniki 2,5 litra turbo taki i taki - tam sobie sprawd czasy to się zdziwisz... -- pozdrawiam Tadeusz 27 |
Data: Kwiecien 15 2008 16:09:04 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemnoć, różne moce | Autor: P.H. |
a moce majš porównywalne????? oczywistš oczywistociš jest że turbobenzyna będzie lepsza (szybsza, mocniejsza) od turbo diesla w moim przykładzie moc wynosiła odpowiedni 140KM i 136KM więc sš porównywalne! momenty (z tego co pamiętam) stoparedziesišt dla banzyny i 320 (340) dla TDCi 28 |
Data: Kwiecien 15 2008 15:25:59 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemnoć, różne moce | Autor: Brzezi | Wt, 15 kwi 2008 o 16:09 GMT, P.H. napisał(a): a może byś tak z łaski swojej porównywał sprawy porównywalne ???a moce mają porównywalne????? Ale kilka postow wyzej pisales ze moc to chwyt marketingowy... wiec moze trzymaj sie swoich zeznac co? :) oczywistą oczywistością jest że turbobenzyna będzie lepsza (szybsza, Tak sie zachwycales ze wszystko zalezy od momentu obrotowego, benzyna majac mniejszy moment obrotowy moze rozlozyc diesla... Pozdrawiam Brzezi -- [ E-mail: ][ ] [ Ekg: #3781111 ][ ] [ LinuxUser: #249916 ][ ] 29 |
Data: Kwiecien 16 2008 09:04:54 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemno?ć, różne moce | Autor: komar | Brzezi pisze: Wt, 15 kwi 2008 o 16:09 GMT, P.H. napisał(a): dokładnie, bo ten moment diesla to jedna wielka marketingowa ściema, którą kupują głąby myślac że mają wyścigówkę co ma "tyle momentów" że nikt ich nie dogoni ;) szkoda że w praktyce moment na wale korbowym nie przekłada się na osiągi 30 |
Data: Kwiecien 15 2008 18:20:13 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce | Autor: Waldek Godel | Dnia Tue, 15 Apr 2008 16:00:05 +0200, Tadeusz napisał(a): a może byś tak z łaski swojej porównywał sprawy porównywalne ??? ale tu nie chodzi o porównywanie różnych technologii tylko o porównanie silników o takiej samej mocy maksymalnej i różnych maksymalnych momentach obrotowych -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org "Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan, rzecznik centrali ZUS. 31 |
Data: Kwiecien 16 2008 09:48:41 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce | Autor: Jakub Witkowski | Waldek Godel pisze: Dnia Tue, 15 Apr 2008 16:00:05 +0200, Tadeusz napisał(a): A dlaczego akurat równej mocy, a nie na odwrót: o takich samych momentach? A może o takiej samej masie? A moze... zużyciu paliwa? A może w podobnej cenie? Dlaczego parametr "moc" ma być jedynym wyznacznkiem porównywalności? Otóż jakie się kryteria przyjmie, takie się wyniki otrzyma... dla każdego coś miłego :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 32 |
Data: Kwiecien 16 2008 10:36:30 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce | Autor: Noel | Użytkownik Jakub Witkowski napisał: Otóż jakie się kryteria przyjmie, takie się wyniki otrzyma... dla każdego Ten moment i moc to przyczyna i dobry temat na 'dyskusje'. Skutek to są inne parametry, o których nie da się tak barwnie dyskutować. 1. 0 - 60 km/h w sek. (start ze świateł) 2. 0 - 100 km/h w sek. (wyścig na światłach) 3. 80 - 120 km/h w sek. (wyprzedzanie) i ten, którego nikt nie podaje 4. 0 - Vmax - w sekundach. (wyścig Warszawa - Gdańsk w nocy) A najważniejsze jest nie to, jaki moment czy moc się ma, ale to, jak to w praktyce umieć wykorzystać. -- Tomek "Noel" B. 33 |
Data: Kwiecien 16 2008 10:58:33 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce | Autor: Jakub Witkowski | Noel pisze: Ten moment i moc to przyczyna i dobry temat na 'dyskusje'. Czas do Vmax to parametr trudny do podania, bo *teoretycznie* dokładne osiągnięcie go (w samochodzie bez ogranicznika mocy i prędkości) trwa nieskończenie długo :) Poza tym również w praktyce czas osiągania v w pobliżu max. jest bardzo uzależniony od nawet słabo zauważalnych zmian nachylenia drogi, prędkości wiatru, a nawet temperatury. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 34 |
Data: Kwiecien 16 2008 15:24:00 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemnoć, różne moce | Autor: J.F. | On Wed, 16 Apr 2008 09:48:41 +0200, Jakub Witkowski wrote: Waldek Godel pisze: Mozna i odwrotnie, ale to wlasnie pokaze ze wazniejsza moc niz moment :-) A może o takiej samej masie? W praktyce wspolczesne auta podobnej klasy waza rowniez podobnie. A moze... zużyciu paliwa? I tak sie na tym konczy. Fajnie jest miec 300KM silnik .. do drugiego tankowania :-) Dlaczego parametr "moc" ma być jedynym wyznacznkiem porównywalności? Bo w praktyce to on najlepiej koreluje z osiagami auta :-) J. 35 |
Data: Kwiecien 15 2008 16:08:38 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemnoć, różne moce | Autor: Grzegorz Prędki |
jakie majš momenty obrotowe chyba nie muszę pisać I pewnie skrzynie biegow maja z takimi samymi przelozeniami? 36 |
Data: Kwiecien 15 2008 16:11:44 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemnoć, różne moce | Autor: P.H. |
nie wiem czy takie same przełożenie ale w obu były skrzynie szeciobiegowe 37 |
Data: Kwiecien 15 2008 16:12:43 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemnoć, różne moce | Autor: Grzegorz Prędki |
nie wiem czy takie same przełożenie ale w obu były skrzynie szeciobiegowe No to CI powiem, ze przelozenia sa zupelnie inne. 38 |
Data: Kwiecien 15 2008 16:13:28 | Temat: Re: Re: TDI - ta sama pojemnoć, różne moce | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | Dnia 15.04.2008 P.H. napisał/a:
Jak nie wiesz jakie mają przełożenia to nie ma co wzruszać powietrza niutomomentami... -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 39 |
Data: Kwiecien 15 2008 16:24:05 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemnoć, różne moce | Autor: Grzegorz Prędki |
Vmax z tego co pamiętam ma minimalnie większš auto z silnikiem benzynowym, Na ktorym biegu? 3,4,5,6 ? 40 |
Data: Kwiecien 16 2008 08:59:44 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemnoć, różne moce | Autor: komar | P.H. pisze: 41 |
Data: Kwiecien 15 2008 16:02:25 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemno?ć, różne moce | Autor: Zygmunt M. Zarzecki | trzy -- na co dzień i tak jeździsz momentem. cała ta dyskusja o koniachMożesz rozwinąć? :) Albo inaczej: moment potrzebny jest do przyśpieszania, a moc do osiągania i utrzymywania dużych prędkości zyga -- warning! http://zarzecki.com We have nothing to fear but fear itself - Franklin Delano Roosevelt 42 |
Data: Kwiecien 15 2008 16:10:35 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemno?ć, różne moce | Autor: P.H. |
dokładnie tak!!trzy -- na co dzień i tak jeździsz momentem. cała ta dyskusja o koniachMożesz rozwinąć? :) moc pozwala osiągnąć prędkość a moment mówi jak szybko ją osiągniesz 43 |
Data: Kwiecien 15 2008 17:56:14 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemno?ć, różne moce | Autor: J.F. | On Tue, 15 Apr 2008 16:10:35 +0200, P.H. wrote: dokładnie tak!! Bajki, bajki i nieporozumienia :-) J. 44 |
Data: Kwiecien 15 2008 12:46:38 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemno?ć, różne moce | Autor: WS | On 15 Kwi, 16:10, "P.H." wrote: dokładnie tak!! taaaak.... na fizyce powinni nauczyc, ze moment*obroty=moc, czyli... np. mamy 2 jednakowe samochody (masa, Cx), w danej chwili jada z jednakowa predkoscia, oba silniki daja w tej chwili rowna moc, powiedzmy 100KM, jeden w tej chwili ma moment 100Nm drugi 200Nm na wale - ktory bedzie lepiej przyspieszal? Oczywiscie (pomijajac straty na przekladniach) przyspieszenie bedzie takie samo... po prostu, ten co ma 200Nm musi miec 2 x mniejsze obroty, czyli aby miec takie same obroty na kolach wymaga 2 x mniejszego przelozenia, czyli moment na kolach bedzie w obu samochodach rowny... dlatego marketingowcy w wolnoobrotowych silnikach chwala sie momentem, a szybkoobrotowych moca... ;) prawdziwa roznica w przyspieszeniu zalezy od przebiegu mocy(momentu) w funkcji obrotow, a takie wykresiki sa juz zbyt skomlikowane do analizy i mniej "widowiskowe" niz pokazanie "350Nm"... WS 45 |
Data: Kwiecien 15 2008 15:42:17 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce | Autor: P.H. |
P.H. pisze:nie no bez jaj. komu jak komu ale Tobie chyba nie muszę tego tłumaczyć. 46 |
Data: Kwiecien 15 2008 16:25:00 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce | Autor: Tomasz Pyra | P.H. pisze: nie no bez jaj. komu jak komu ale Tobie chyba nie muszę tego tłumaczyć.trzy na co dzień i tak jedzisz momentem. cała ta dyskusja o koniach Ależ dlaczego? Od czasu kiedy na lekcji fizyki (pewnie co koło 6 klasy szkoły podstawowej) dowiedziałem się co to sš za symbole Nm i W, bardzo mnie fascynuje ta opowieć o przyspieszeniu bioršcym się z "niutonometrów" i prędkoci maksymalnej bioršcej się z "koni mechanicznych". Chętnie więc posłucham :) Może być na przykładzie tego autka którym jedzi Kubica, które ma mniejszy moment niż rowerzysta jak napędza rower. :) -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++ http://free.of.pl/h/hellfire/ 47 |
Data: Kwiecien 15 2008 19:32:40 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce | Autor: axial | Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomoci P.H. pisze:koniach >>> to niezła ciema handlowców Na KOŁACH??? Co Ci się pomyliło :) Moment na kołach dba o przypieszeniem, Koniki sš potrzebne do pokonania oporu powietrza przy wysokich prędkociach, ale nie majš bezporedniego przełożenia na osišgi... Koparki majš mocniejsze silniki niż bolid Kubicy a jednak nie "migajš" po autostradach... ax Z praktyki: Miałem diesla, a teraz mam turbobenzynkę... Dieslem się lepiej wyprzedza niż benzynkš (nawet turbo) i żadne teoretyczne teorie mnie do tego nie przekonajš :) 48 |
Data: Kwiecien 15 2008 20:53:07 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce | Autor: Tomasz Pyra | axial pisze: Może być na przykładzie tego autka którym jedzi Kubica, które ma Oczywicie na wale napędowym. Nie spotkałem w danych technicznych samochodów żadnego innego momentu obrotowego niż moment na wale korbowym silnika. Moment na kołach dba o przypieszeniem, A wyjanij czym się różni ten moment od tej mocy, skšd się bierze jedno, a skšd drugie? Prosta fizyka mówi że to jedna i ta sama własnoć, więc w jaki sposób możesz mówić że jedno odpowiada za prędkoć, a drugie za przyspieszenie? To mniej-więcej tak jakby mówił, że prędkoć w km/h odpowiada za to jak szybko dojedziesz do celu, a prędkoć w m/s odpowiada za to jak długo będziesz jechał... 49 |
Data: Kwiecien 15 2008 22:12:35 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce | Autor: pablos |
axial pisze:Moc= moment obrotowy * predkoc obrotowa czyli mamy diesel duzy moment * (z regoly) mala predkosc oborowa silnika benzyna mały momen * duza predkosc obrotwa wychodzi nam z tego moc na podobnym poziomie Zatem wartoć mocy jest liczba wyliczona, pomniejszana (pewnie) o pewne straty w ukladzie napedowym Prosta fizyka mówi że to jedna i ta sama własnoć, więc w jaki sposób nie sa to te same wlsnoci. Dysponowanie duzym momentem (1 bieg) moze powodowac utrate przyczepnosci kół napedzanych. Natomiast moc w samochodzi jest zawsze taka sama niezaleznie od biegu. Skrzynia biegow jest takim wzmacniaczem momentu obr. 50 |
Data: Kwiecien 15 2008 22:48:52 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemnoć, różne moce | Autor: Tomasz Pyra | pablos pisze: Prosta fizyka mówi że to jedna i ta sama własnoďż˝Ä, wiÄc w jaki sposób możesz mówiÄ że jedno odpowiada za prÄdkoďż˝Ä, a drugie za przyspieszenie? Sam przed chwilÄ napisałeĹ że moc to moment razy prÄdkoć, czyli że sÄ to wartoĹci bezpoĹrednio zwiÄ zane ze sobÄ . Charakterystyka mocy i momentu to jest ciÄ gle to samo "zjawisko" biorÄ ce siÄ z ciĹnienia nad tłokiem i zasady działania silnika. Dlatego nie ma 2 silników o takich samych charakterystykach mocy i różnych charakterystykach momentu. A jeżeli chodzi o Ĺcisłoć to wartoć momentu na kołach też niewiele jeszcze mówi. Taki sam moment na kole w motorynce, i w traktorze da różnÄ siłÄ napÄdowÄ , bo istotna jest siła pchajÄ ca samochód do przodu, a ta zależy jeszcze od Ĺrednicy koła i ewentualnie limitu przyczepnoĹci. 51 |
Data: Kwiecien 15 2008 22:09:45 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce | Autor: axial | Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomoci > Moment na kołach dba o przypieszeniem, Oczywicie jedno bierze sie z drugiego, jednak diesle majš go jako więcej co włanie odczuwa się przy wyprzedzaniu... Prosta fizyka mówi że to jedna i ta sama własnoć, więc w jaki sposóbAle charakterystyka jest inna! Benzyna potrzebuje się "rozbujać", dieslowi przychodzi to łatwiej... To mniej-więcej tak jakby mówił, że prędkoć w km/h odpowiada za to jak To tak jakbym twierdził, ze prędkoć maksymalna auta jest mniej ważna od czasu odzyskania utraconej energi podczas hamowania. I z powyższym się zgadzam. Moc nie decyduje o osišgach np. w rajdzie ale jak jest przekazywana na koła za porednictwem nogi kierowcy :) ax 52 |
Data: Kwiecien 15 2008 22:54:52 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce | Autor: Tomasz Pyra | axial pisze: Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomoci Rowerzyci go majš jeszcze więcej, a jako się tego nie czuje :) Subiektywne odczucia to już zupełnie inna sprawa, zresztš w przypadku diesli często sprowadzajšca kierowców na manowce, bo przyspieszajš "momentem" na V biegu i przez to trwa to 2x dłużej niż gdyby zrobić to z redukcjš i cišgnšc do czerwonego na obrotomierzu. 53 |
Data: Kwiecien 15 2008 23:07:48 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce | Autor: Krzysiek Kielczewski | Sami popatrzcie co *Tomasz Pyra* napisał: Rowerzyci go majš jeszcze więcej, a jako się tego nie czuje :) To porównaj start roweru od zera do piętnastu-dwudziestu kilometrów na godzinę... Pozdrawiam, Krzysiek Kiełczewski 54 |
Data: Kwiecien 15 2008 23:11:57 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemnoÂśÄ, różne moce | Autor: Tomasz Pyra | Krzysiek Kielczewski pisze: Sami popatrzcie co *Tomasz Pyra* napisał: No oczywiĹcie rower jest dużo słabszy od praktycznie każdego samochodu. Na samym poczÄ tku rower bÄdzie miał pewnÄ przewagÄ z powodu braku sprzÄgła, ale do 20km/h wiÄkszoć samochodów rozpÄdzi siÄ już w około sekundÄ lub niewiele wiÄcej, a rowerzysta już wtedy bÄdzie daleko z tyłu. 55 |
Data: Kwiecien 16 2008 02:21:09 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemnośă, róýne moce | Autor: T | Tomasz Pyra pisze: Na samym poczÄ tku rower bÄdzie miał pewnÄ przewagÄ z powodu braku To ciekawe jak to sie dzieje, że sprawny rowerzysta w zasadzie zawsze bÄdzie na skrzyżowaniu przed samochodami jesli ruszy ze Ĺwiateł... -- http://tomasz.insane.pl 56 |
Data: Kwiecien 16 2008 05:37:46 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemnośă, róýne moce | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello T, Na samym początku rower będzie miał pewną przewagę z powodu brakuTo ciekawe jak to sie dzieje, że sprawny rowerzysta w zasadzie zawsze Bo rowerzysta nie przysypia za kierownicą. Sprawny rowerzysta nie ma najmniejszych szans ze sprawnym kierowcą. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) 57 |
Data: Kwiecien 16 2008 08:43:49 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemnośă, róýne moce | Autor: Arek (G) | RoMan Mandziejewicz pisze: Hello T, Ja tam nie jestem sprawnym rowerzystą, ale praktycznie zawsze na środku skrzyżowania jestem pierwszy. Dopiero przy zjeździe zrównują się za mną. Pozdrawiam, Arek 58 |
Data: Kwiecien 15 2008 23:55:15 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemnośă, róýne moce | Autor: | On 16 Kwi, 08:43, "Arek (G)" wrote: Ja tam nie jestem sprawnym rowerzystą, ale praktycznie zawsze na środku Ja jak jeszcze jeździłem to w DC praktycznie w 100% przypadków było tak że ja start - zjeżdżam ze skrzyżowania i dopiero zaczynali mnie wyprzedzać pierwsi :) Niestety ukazuje to prawdziwą przyczynę powstawania korków na naszych drogach - czyli manie w dupie tych co stoją za mną, ruszanie po obudzeniu się a nie po zapaleniu się zielonego światła. Zawsze mnie to wkurza jak jadę - bo widzę że jakby ruszali ludzie tak jak się należy to na zmianie świateł przejechałoby z 60% więcej samochodów. Prym wiedzie tutaj skrzyżowanie Ratuszowej z Wybrzeżem Helskim i skręt w lewo z Ratuszowej w kierunku Poniatowskiego ... jak stoją idioci i ruszają to przejeżdża 5-6 samochodów w cylku świateł ... jak ja stoję pierwszy to jak startuję to zjeżdżam ze skrzyżowania odjeżdżam jakieś 100-150 metrów i dopiero pierwszy delikwent za mną zjeżdża ... no i jak w takim wypadku ma nie być korków :) Pozdro !! 59 |
Data: Kwiecien 16 2008 09:01:16 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemnośă, róýne moce | Autor: Noel | Użytkownik Arek (G) napisał: Bo rowerzysta nie przysypia za kierownicą. Sprawny rowerzysta nie ma Ale samochód 20 km/h osiąga po jeden sekundzie, a Ty po conajmniej trzech. Jeżeli udaje Ci się dojechać do środka pierwszy, to najwyraźniej kierowca pierwszą sekundę poświęca na walkę z materią, czyli wrzuceniu pierwszego biegu i puszczaniu poooowooooli sprzęgła, a i trzeba jeszcze jednocześnie trochę gazu dodać. Siła ludzkich mięśni i siła silnika to wielkości nieporównywalne mimo dwudziestokrotnej różnicy mas. Człowiek to jakieś 0.5 KM mocy ma. -- Tomek "Noel" B. 60 |
Data: Kwiecien 16 2008 20:32:46 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemnośă, róýne moce | Autor: axial |
Człowiek to jakieś 0.5 KM mocy ma. Tyle to chyba nawet Pudzian nie ma ;) ax 61 |
Data: Kwiecien 16 2008 23:55:06 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemnośă, róýne moce | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello axial, Człowiek to jakieś 0.5 KM mocy ma.Tyle to chyba nawet Pudzian nie ma ;) Mylisz się - 0.5 KM to norma dla dobrego kolarza i to na długich dystansach. Pudzian ma znacznie więcej ale na chwilkę. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) 62 |
Data: Kwiecien 18 2008 07:58:36 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemnośă, róýne moce | Autor: axial | Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości Hello axial, Do tej pory myślałem, że 1KM odpowiada sile ok. 1 konia żywego... Jednak skoro Ty twierdzisz, że 2 kolarzy powstrzyma konia, to pewnie tak jest... ;) ax 63 |
Data: Kwiecien 18 2008 08:57:09 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemnośă, róýne moce | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello axial, Do tej pory myślałem, że 1KM odpowiada sile ok. 1 konia żywego...Mylisz się - 0.5 KM to norma dla dobrego kolarza i to na długichCzłowiek to jakieś 0.5 KM mocy ma.Tyle to chyba nawet Pudzian nie ma ;) Pewnie Ci się nie chce ale może jednak - poszukaj artykułu na temat samolociku napędzanego przez pedalarza, który przeleciał nad kanałem La Manche. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) 64 |
Data: Kwiecien 18 2008 10:20:45 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemnoă, róýne moce | Autor: J.F. | On Fri, 18 Apr 2008 08:57:09 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote: Hello axial, Albo http://www.lancearmstrong.com/ About Lance/Key Stats Max power at VO2: 600W average power during race: 245-280 W J. 65 |
Data: Kwiecien 18 2008 12:00:34 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemnoďż˝Ä, róĂ˝ne moce | Autor: Tomasz Pyra | J.F. pisze:
No o już ponad 0.8KM, ale to jak rozumiem jest też wynik z całego testu który trwa chyba 12 minut. Można by policzyÄ jakÄ mocÄ trzeba dysponowaÄ żeby ciÄżarowiec podniósł sztangÄ na wysokoć 2m w czasie około 2s. -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++ http://free.of.pl/h/hellfire/ 66 |
Data: Kwiecien 18 2008 21:41:14 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemnoďż˝Ä, róĂ˝ne moce | Autor: axial | Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomoĹci J.F. pisze: Za pomocÄ odpowiedniej dźwigni sam podniosÄ 1 tonÄ, co nie znaczy że koĹ nie podniesie wiÄcej ;) KoĹ jaki jest każdy widzi... ax 67 |
Data: Kwiecien 18 2008 22:32:14 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemnoďż˝Ä, róĂ˝ne moce | Autor: Tomasz Pyra | axial pisze: Można by policzyÄ jakÄ mocÄ trzeba dysponowaÄ żeby ciÄżarowiec podniósł Za pomocÄ dźwigni jesteĹ w stanie zwiÄkszyÄ siłÄ, ale nie jesteĹ w stanie zwiÄkszyÄ mocy. StosujÄ c dźwigniÄ tÄ tonÄ bÄdziesz podnosił po prostu bardzo długo. Rekord Ĺwiata w rwaniu to 213kg podniesione na jakieĹ 240cm. Ep sztangi = 213kg*9.8m/s^2*2.4m=5009kg*m^2/s^2==5kJ Jak wszystko dobrze policzyłem, to żeby wciÄ gnÄ Ä tÄ sztangÄ na tÄ wysokoć w czasie 3s potrzeba przez te 3s dostarczyÄ mocy 1.6kW czyli jakieĹ 2.3KM. A porównanie konia mechanicznego do konia żywego dotyczyło chyba jakiĹ koni chodzÄ cych w kieracie, czyli zasadniczo niezbyt wydajnego sposobu eksploatacji konia żywego. W dodatku koĹ działał tam długodystansowo, a wiÄc nie napinajÄ c siÄ zbytnio. 68 |
Data: Kwiecien 19 2008 12:09:46 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemnoďż˝Ä, róĂ˝ne moce | Autor: axial | Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomoĹci axial pisze: kW czy kWh ;) ax 69 |
Data: Kwiecien 19 2008 12:12:23 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemno?ă, róýne moce | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello axial, Rekord świata w rwaniu to 213kg podniesione na jakieś 240cm.kW czy kWh ;) Spałeś na fizyce? -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) 70 |
Data: Kwiecien 19 2008 15:51:53 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemno?ă, róýne moce | Autor: axial | Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości Hello axial, Piszesz o mocy jaką może dostarczyć koń czy mocy jaką może dostarczyć/zużyć w jednostce czasu... .... bo nie kumam Twojego toku myślenia... ax PS. Mój czajnik ma 2,5kW, to znaczy że jest silniejszy od Pudziana?? ;) 71 |
Data: Kwiecien 19 2008 16:20:38 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemno?ă, róýne moce | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello axial, >> Rekord świata w rwaniu to 213kg podniesione na jakieś 240cm.Piszesz o mocy jaką może dostarczyć koń Ty naprawdę spałeś na fizyce. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) 72 |
Data: Kwiecien 18 2008 21:44:43 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemnośă, róýne moce | Autor: axial | Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości Hello axial, A po co? http://tinyurl.com/3hvhee ax 73 |
Data: Kwiecien 18 2008 22:08:50 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemnośă, róýne moce | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello axial, ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^Człowiek to jakieś 0.5 KM mocy ma. A po co?Pewnie Ci się nie chce ale może jednak - poszukaj artykułu na tematDo tej pory myślałem, że 1KM odpowiada sile ok. 1 konia żywego...Tyle to chyba nawet Pudzian nie ma ;)Mylisz się - 0.5 KM to norma dla dobrego kolarza i to na długich Interesuje nas moc możliwa do osiągnięcia przez człowieka a nie definicja konia mechanicznego. Kulawa zresztą, bo definiujący ja pierwotnie uzywał konia do pompowania wody a nie zaprzęgu. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) 74 |
Data: Kwiecien 19 2008 12:13:03 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemnośă, róýne moce | Autor: axial | Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości >> Pewnie Ci się nie chce ale może jednak - poszukaj artykułu na temat Nie wiem kto wytrzymałby by dłużej przy pompowaniu wody żywy koń czy dwóch Pudzianów :) ax 75 |
Data: Kwiecien 16 2008 14:10:08 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemnośă, róýne moce | Autor: Tomasz Pyra | Arek (G) pisze: Ja tam nie jestem sprawnym rowerzystą, ale praktycznie zawsze na środku skrzyżowania jestem pierwszy. Tylko zauważ że to z powodu że Ty już jedziesz, a oni jeszcze stoją. Też jeżdżę na rowerze, też jestem pierwszym który ze skrzyżowania zjeżdża, ale wynika to z tego że rowerzysta rusza ile pary w nogach, a kierowcy nie. Spróbuj się kiedyś pościgać z kolegą w samochodzie przy równym i niezaskakującym nikogo sygnale startu (czyli ktoś robi 3..2..1..start). Samochód będzie szybszy od samego początku. 76 |
Data: Kwiecien 16 2008 09:04:57 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemnoÂśÄ, różne moce | Autor: Adam Płaszczyca | On 16 Apr 2008 04:21:09 +0200, T wrote: To ciekawe jak to sie dzieje, że sprawny rowerzysta w zasadzie zawsze Bo w samochodach są niesprawni kierowcy... -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 77 |
Data: Kwiecien 16 2008 00:47:38 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Krzysiek, Rowerzyści go majš jeszcze więcej, a jakoś się tego nie czuje :)To porównaj start roweru od zera do piętnastu-dwudziestu kilometrów na Z czym? Z żółwiem? -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) 78 |
Data: Kwiecien 16 2008 02:24:48 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce | Autor: Krzysiek Kielczewski | Sami popatrzcie co *RoMan Mandziejewicz* napisał: Rowerzyści go majš jeszcze więcej, a jakoś się tego nie czuje :)To porównaj start roweru od zera do piętnastu-dwudziestu kilometrów na Z winniczkiem. Pozdrawiam, Krzysiek Kiełczewski 79 |
Data: Kwiecien 15 2008 23:48:17 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemnośă, róýne moce | Autor: | On 15 Kwi, 22:54, Tomasz Pyra wrote: Subiektywne odczucia to już zupełnie inna sprawa, zresztą w przypadku Przepraszam że tak zapytam - czy kiedykolwiek jeździłeś nowym dieslem że piszesz takie bzdury ?? Ze swojego doświadczenia ( 1,9TDI 90KM silnik ALE - max moment od 1750RPM ) powiem ci że w 90 albo i więcej procent przypadków odjeżdżam klientom zanim oni zdążą dotknąć dźwignię zmiany biegów, więc nie wiem na czym opierasz swoje twierdzenia. na 5 biegu moja golfina całkiem przyjemnie przyspiesza od jakichś 80-90km/h i nie ma najmniejszego sensu redukowanie biegu - gdyż wtedy niepotrzebnie tracę czas na redukcję :) w czasie nim przeredukuję spokojnie będę miał już jakieś 15km/h więcej na liczniku :) Nie ma też najmniejszego sensu pałowanie jej na każdym biegu do 4500RPM gdzie ją odcina tylko spokojnie przyspieszanie pomiędzy 2000 a 3000 RPM. Pozdro !! 80 |
Data: Kwiecien 16 2008 14:34:27 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemnoÂśÄ, różne moce | Autor: Tomasz Pyra | pisze: On 15 Kwi, 22:54, Tomasz Pyra wrote: OczywiĹcie że jeździłem... Dlatego wiem jak sugestywne jest to wrażenie i jak trudne do wyplenienia jest to przekonanie. KolegÄ przekonało dopiero to jak siÄ okazało że pomimo 150KM silnika diesla, nie jest w stanie dogoniÄ moich 86KM... Potem siÄ okazało że nie jest w stanie też dogoniÄ 110KM silnika diesla (którego kierowca używał poprawnie biegów). OczywiĹcie jak również zaczÄ ł poprawnie używaÄ skrzyni biegów to oczywiĹcie ani ja, ani kolega ze 110KM dieslem nie mieliĹmy z nim najmniejszych szans. Jak to mówiÄ w kabarecie - praw fizyki pan nie zmienisz i nie bÄ dź pan głÄ b. Jak masz w miarÄ stały moment w całym zakresie obrotów, to redukujÄ c przełożenie np. 1.5x, obroty rosnÄ 1.5x (powiedzmy z 2000 na 3000rpm), a moment na kołach roĹnie o te 1.5x wynikajÄ ce z wyższego przełożenia. na 5 biegu moja golfina całkiem przyjemnie przyspiesza od jakichĹ No i niestety dlatego w dieslach zaraz obok ostrzeżeĹ o mocowaniu fotelika tyłem do kierunku jazdy, powinna byÄ też informacja że przy wyprzedzaniu należy ciÄ gnÄ Ä do czerwonego, bo ludzie wpadajÄ na różne niebezpieczne pomysły takie jak to że nie ma sensu redukowaÄ przy 80km/h. Nie ma też najmniejszego sensu pałowanie jej na każdym biegu do Porównaj sobie czas rozpÄdzania siÄ 40-140km/h w przypadku kiedy przyspieszasz w zakresie 2000-3000rpm, a 3000-4500rpm. Ale tak nie "pi razy oko", a stoper, porównywalne warunki testu i pasażer ze stoperem. BÄdziesz bardzo zaskoczony. 81 |
Data: Kwiecien 15 2008 20:11:21 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemnoÂśÄ, różne moce | Autor: Boombastic | Z praktyki: Albo masz jakÄ Ĺ padake a nie turbobenzyne, albo jesteĹ leniem i nie chce ci siÄ zredukowac biegu. 82 |
Data: Kwiecien 15 2008 20:29:46 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemnoÂśÄ, różne moce | Autor: axial | Użytkownik "Boombastic" napisał w > Z praktyki:ci siÄ zredukowac biegu. Teraz mam automat, który bardzo ładnie siÄ zbiera przy wyprzedzaniu, ale to nie to samo co w 20KM słabszym dieslu... Ostatnio wymieniliĹmy autka w firmie, i to nie tylko moja opinia... ax 83 |
Data: Kwiecien 15 2008 21:07:39 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemnoÂśÄ, różne moce | Autor: Tomasz Pyra | axial pisze: Użytkownik "Boombastic" napisał w Jeżeli teraz masz automat, a w dieslu miałeĹ skrzyniÄ rÄcznÄ to pamiÄtaj że automat ssie - raz że ma zazwyczaj mniej biegów, jakieĹ straty na hydraulice, to jeszcze biegi inaczej zestopniowane. Zazwyczaj automat przy tym samym silniku ma gorsze osiÄ gi. Kolejna sprawa że porównanie mocy maksymalnych to nie wszystko. Przyspieszasz w jakimĹ zakresie obrotów i liczy siÄ moc Ĺrednia (po czasie) w tym zakresie obrotów. Samochody z bardziej stromÄ krzywÄ bÄdÄ miały mniejszÄ moc ĹredniÄ niż takie z bardziej płaskÄ (zakładam te same wartoĹci mocy maksymalnych). 84 |
Data: Kwiecien 15 2008 22:03:05 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemnoÂśÄ, różne moce | Autor: axial | Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomoĹci Jeżeli teraz masz automat, a w dieslu miałeĹ skrzyniÄ rÄcznÄ to pamiÄtaj Nie ma mniej biegów bo to przekładnia bezstopniowa :) Jednak to nie dotyczy mojego auta... Wszyscy chwalili, benzynowe autka a tu kupa... (i nie kupiłem raczej "byle czego") Kolejna sprawa że porównanie mocy maksymalnych to nie wszystko. Akurat ten silnik (benzyna) ma prawie płaski moment 280Nm od 1800-4200 obr/min ax 85 |
Data: Kwiecien 16 2008 09:11:18 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemnoÂśÄ, różne moce | Autor: komar | axial pisze: Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomoĹci i to wiele wyjaĹnia. już na grupie nie raz było o skrzyniach bezstopniowych - subiektywnie nie odczuwa siÄ na nich osiÄ gów, na zwykłym automacie jest trochÄ lepiej ale tez tak nie wciska w fotej jak byĹ jechał na manualu 86 |
Data: Kwiecien 16 2008 09:32:37 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemnoÂśÄ, różne moce | Autor: axial | Użytkownik "komar" napisał w wiadomoĹci axial pisze:pamiÄtaj >> że automat ssie - raz że ma zazwyczaj mniej biegów, jakieĹ straty na A kto powiedział, że nie wciska :) Autko ma ok. 8 s do setki i tu diesel mu nie podskoczy, ale przy wyprzedzaniu lepszy jest diesel... Moje odczucia sÄ takie że podczas wyprzedzania benzyna dłużej siÄ zbiera niż diesel i tyle... ax 87 |
Data: Kwiecien 16 2008 09:03:55 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemnoÂśÄ, różne moce | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 15 Apr 2008 16:25:00 +0200, Tomasz Pyra Od czasu kiedy na lekcji fizyki (pewnie coś koło 6 klasy szkoły No akurat Vmax jest dość mocno powiązana własnie z Pmax silnika. Przy idealnym przełożeniu skrzyni i przekładni głównej silnik przy Vmax rozwiija Pmax, czyli pełna moc silnika jest rozpraszana na pracę wykonywaną przy pokonywaniu oporów ruchu. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 88 |
Data: Kwiecien 16 2008 14:37:32 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemnoÂśÄ, różne moce | Autor: Tomasz Pyra | Adam Płaszczyca pisze: On Tue, 15 Apr 2008 16:25:00 +0200, Tomasz Pyra wrote: No oczywiĹcie że jest - moc to jest ten parametr który mówi jakÄ pracÄ silnik jest w stanie wykonywaÄ w czasie, co tak jak mówisz można przeliczyÄ na ten opór powietrza który silnik jest w stanie pokonaÄ. To że z osiÄ gów silnika biorÄ siÄ osiÄ gi samochodu to jest oczywiste. Natomiast sama idea legendy "o mocy i momencie" i różnorakoĹci tych parametrów jest nieco inna. 89 |
Data: Kwiecien 15 2008 07:56:25 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemnośă, róýne moce | Autor: |
raz - to co napisali poprzednicy to prawda nieprawda przeczytaj co to moc a moment obrotowy i jak ma sie jedno do drugiego http://www.vtuning.com/moc.html Moc silnika = moment obrotowy * obroty tutaj chodzi o przebiegi charakterystyk mocy w funkcji predkosci obrotowej silnika(benzyna a diesel) i TYLE!!! benzyniak inaczej uzyskuje moc bo ma ja na wyższych obrotach i charakterystyka jest bardziej stroma a diesla mniej stroma. Pozdrawiam Janusz Brela 90 |
Data: Kwiecien 15 2008 17:01:13 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemnośă, róýne moce | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | Dnia 15.04.2008 napisał/a: benzyniak inaczej uzyskuje moc bo ma ja na wyższych obrotach i Nie do końca jest prawdą to co piszesz. Są silniki benzynowe które mają bardzo płaską charakterystykę momentu. Ot choćby 997 Turbo chociaż są też tańsze wynalazki ;-) http://www.audiworld.com/news/06/turbos/turbos5.jpg -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 91 |
Data: Kwiecien 15 2008 20:55:50 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemnośă, róýne moce | Autor: Przemek |
Dnia 15.04.2008 napisał/a:duzo starej konstrukcji benzyniakow ma taka charakterystyke np moj: http://www.mehr-drehmoment.de/dbl/dbl_1.pdf.php?id=882 (pierwszy lepszy wykres z googla oczywiscie brac pod uwage ten bez modyfikacji) pzdr 92 |
Data: Kwiecien 16 2008 00:01:50 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemnośă, róýne moce | Autor: T | P.H. pisze: trzy â na co dzieĹ i tak jeździsz momentem. cała ta dyskusja o koniach Nie tyle momentem co raczej jego przebiegiem... -- http://tomasz.insane.pl 93 |
Data: Kwiecien 15 2008 19:34:24 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce | Autor: axial | Użytkownik "Vex" napisał w wiadomości Witajcie!wycofali W większości różnią się oprogramowaniem sterującym... A dlaczego? Zapytaj księgowych :) ax 94 |
Data: Kwiecien 15 2008 22:51:41 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce | Autor: Bugatti | Użytkownik "Vex" napisał w wiadomości" Witajcie! Ten 105PS róźni się od starczych konstrukcji jedynie układem wtryskowym opartym na *piezo-pompowtryskiwaczach* (to konstrukcja róźna od starszych wysokociśnieniowych *pompowtryskiwaczy - PD*, które są troszeczke głośniejsze od piezo-pompowtrysków) zaś jeśli chodzi o budowe bloku silnika i bebechów w nim (*ale nie wszystkich*)jest taki sam jak starsze jednostki na *pompowtryskiwaczach* (występujacych w Pasku B5, Audi B6, A3 I, Octavi I i innych)... a w Było kilkanaście odmian 1.9 TDI...od 90 do 160 PS (w Ibize Cuprze) Róźniły się one *nie tylko* komputerem sterującym pracą silnika i osprzętu ale także wtryskiwaczami (lub PD), turbosprężarkami, IC (FMICem), występowaniem dodatkowych kanałów olejowych na tłokach i w bloku silnika (to dotyczy PD) i także innym osprzętem Czemu jeżeli Nie były aż tak awaryjne ... w porównaiu do nowych 2.0 TDI, które w początowych latach produkcji dość często grzeszyły awarami ;-/ Po prostu 1.9 TDI musiały odejść bo rynek (czyli ludzie, odbiorcy) szukali silników o lepszej kulturze pracy i za parę lat nie będą spełniać normy Euro (X)...dlatego Volkswagen Audi Brand Group musiał się z nimi (po)żegnać Pozdrowienia, Pozdrawiam -- Bugatti V12 TDI 95 |
Data: Kwiecien 16 2008 09:25:04 | Temat: Re: TDI - ta sama pojemność, różne moce | Autor: Vex |
Nie były aż tak awaryjne ... w porównaiu do nowych 2.0 TDI, które w Wielkie dzięki! w gąszczu tej całej dyskusji właśnie taka odpowiedź mi wszystko wyjaśniła. Pozdrawia mserdecznie! |