Grupy dyskusyjne   »   TOYOTA COROLLA VIII Edycja

TOYOTA COROLLA VIII Edycja



1 Data: Marzec 21 2008 03:47:28
Temat: TOYOTA COROLLA VIII Edycja
Autor: lukasz.kovalski@gmail.com 

Witam wszystkich....

Przymierzam sie do zakupu corolli z roku 2000 a najlepiej 2001, w
wersji 3 dzwiowej.
Z tego co wiem jest to wersja nadwoziowa produkowana w Japonii, na
czym mi bardzo zalezy, mam takie pytanie, na co trzeba zwrocic
szegolna uwage przy tych autach majachych ~ 150kkm, bo nie wierze w
inne nizsze przebiegi szegolnie w autach sprowadzonych z za zachodniej
granicy.

Z gory bardzo dziekuje za pomoc

Pozdrawiam
Lukasz Kowalski



2 Data: Marzec 21 2008 11:23:38
Temat: Re: TOYOTA COROLLA VIII Edycja
Autor:

Przymierzam sie do zakupu corolli z roku 2000 a najlepiej 2001, w
wersji 3 dzwiowej.
Z tego co wiem jest to wersja nadwoziowa produkowana w Japonii, na
również może pochodzić z anglii
czym mi bardzo zalezy, mam takie pytanie, na co trzeba zwrocic
szegolna uwage przy tych autach majachych ~ 150kkm, bo nie wierze w
inne nizsze przebiegi szegolnie w autach sprowadzonych z za zachodniej
granicy.
poszukaj na corollaclub.org


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

3 Data: Marzec 21 2008 13:07:20
Temat: Re: TOYOTA COROLLA VIII Edycja
Autor: Scyzoryk 


Przymierzam sie do zakupu corolli z roku 2000 a najlepiej 2001, w
wersji 3 dzwiowej.
Z tego co wiem jest to wersja nadwoziowa produkowana w Japonii, na
czym mi bardzo zalezy, mam takie pytanie, na co trzeba zwrocic
szegolna uwage przy tych autach majachych ~ 150kkm, bo nie wierze w
inne nizsze przebiegi szegolnie w autach sprowadzonych z za zachodniej
granicy.


tylko na to czy nie jest powypadkowa. Przy takim przebiegu u mnie wszystko
jest w oryginale (zawieszenie, wydech) raz robiony rozrzad. Jesli przebieg
bedzie prawdziwy to nie masz sie czego obawiac i przez dluzszy czas nic ci
nie grozi.


--
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Pozdr Scyzoryk

Corolla e11 1.6
GSX 550

4 Data: Marzec 21 2008 14:32:49
Temat: Re: TOYOTA COROLLA VIII Edycja
Autor: rafikx 


Użytkownik "Scyzoryk"  napisał w wiadomości




tylko na to czy nie jest powypadkowa. Przy takim przebiegu u mnie wszystko
jest w oryginale (zawieszenie, wydech) raz robiony rozrzad. Jesli przebieg
bedzie prawdziwy to nie masz sie czego obawiac i przez dluzszy czas nic ci
nie grozi.


Robiłeś rozrząd w VVTi?

R.

5 Data: Marzec 21 2008 15:30:29
Temat: Re: TOYOTA COROLLA VIII Edycja
Autor: Scyzoryk 


Robiłeś rozrząd w VVTi?

niet. Mam zwykle 1,6 4a-fe


--
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Pozdr Scyzoryk

Corolla e11
GSX 550

6 Data: Marzec 21 2008 15:54:29
Temat: Re: TOYOTA COROLLA VIII Edycja
Autor: rafikx 


Użytkownik  napisał w wiadomości

Witam wszystkich....

Przymierzam sie do zakupu corolli z roku 2000 a najlepiej 2001, w
wersji 3 dzwiowej.
Z tego co wiem jest to wersja nadwoziowa produkowana w Japonii, na
czym mi bardzo zalezy, mam takie pytanie, na co trzeba zwrocic
szegolna uwage przy tych autach majachych ~ 150kkm, bo nie wierze w
inne nizsze przebiegi szegolnie w autach sprowadzonych z za zachodniej
granicy.


Jeżeli VVTi to koniecznie zwróć uwagę na zużycie oleju - szczególnie rocznik
2000. Generalnie wszystkie tego typu silniki z tamtego okresu biorą olej,
jednak są egzemplarze w których 1 litr/1000 km to "norma". Ja w swoim
musialem robic dolewki litrowe na około 2500 - 3000 km.
Koniecznie sprawdź łączniki stabilizatorów przód i tył. W zasadzie jest to
jedyny element zawieszenia w liftingowanej E11, który ulega awarii. W tym
wypadku polecam naprawę na oryginalnych, dość kosztownych częściach.
W refloktorach po FL są żarówki HB4 w mijania i HB3 w długich. Nie są to
akcesoria dostępne na każdej stacji, więc radzę zakup dwóch - tak na wszelki
wypadek. Wydatek c.a. 30 - 35 zł/szt.
I jeszcze jedno: jak donoszą plotki, VVTi nie lubia gazu. Może i tak, ja
przejeździłem swoją 70 tys. na instalacji IV generacji i z całą
stanowczością stwierdzam, że nic złego z silnikiem przez ten okres się nie
działo. Po 50 tys. z LPG dalem do sprawdzenia i regulacji zaworów.

R.

7 Data: Marzec 22 2008 03:49:32
Temat: Re: TOYOTA COROLLA VIII Edycja
Autor: lukasz.kovalski@gmail.com 

On 21 Mar, 15:54, "rafikx"
 wrote:

Użytkownik  napisał w

> Witam wszystkich....

> Przymierzam sie do zakupu corolli z roku 2000 a najlepiej 2001, w
> wersji 3 dzwiowej.
> Z tego co wiem jest to wersja nadwoziowa produkowana w Japonii, na
> czym mi bardzo zalezy, mam takie pytanie, na co trzeba zwrocic
> szegolna uwage przy tych autach majachych ~ 150kkm, bo nie wierze w
> inne nizsze przebiegi szegolnie w autach sprowadzonych z za zachodniej
> granicy.

Jeżeli VVTi to koniecznie zwróć uwagę na zużycie oleju - szczególnie rocznik
2000. Generalnie wszystkie tego typu silniki z tamtego okresu biorą olej,
jednak są egzemplarze w których 1 litr/1000 km to "norma". Ja w swoim
musialem robic dolewki litrowe na około 2500 - 3000 km.
Koniecznie sprawdź łączniki stabilizatorów przód i tył. W zasadzie jest to
jedyny element zawieszenia w liftingowanej E11, który ulega awarii. W tym
wypadku polecam naprawę na oryginalnych, dość kosztownych częściach.
W refloktorach po FL są żarówki HB4 w mijania i HB3 w długich. Nie są to
akcesoria dostępne na każdej stacji, więc radzę zakup dwóch - tak na wszelki
wypadek. Wydatek c.a. 30 - 35 zł/szt.
I jeszcze jedno: jak donoszą plotki, VVTi nie lubia gazu. Może i tak, ja
przejeździłem swoją 70 tys. na instalacji IV generacji i z całą
stanowczością stwierdzam, że nic złego z silnikiem przez ten okres się nie
działo. Po 50 tys. z LPG dalem do sprawdzenia i regulacji zaworów.

R.

Przeraza mnie to zuzycie oleju, czy to jest regula, czy to zalezy po
prostu od zuzycia silnika.
Odpalac zimny motor jesli zacznie wydobywac z siebie niebieskie opary
z rury wydechowej to bede wiedzial ze silnik juz jest dosc
wyeksploatowany, trzeba bedzie pewnie ingerowac w wymiene pierscieni.
Majac teraz fiata z silnikiem 1.1 - przebiek 90kkm jezdze od wyminy do
wymiany bez wykazania zuzycia oleju, a ten silnik ma przypadlosc taka
ze potrafi jesc olej ale to jest norma, ale jak widze duzo zalezy od
stylu jazdy, nigdy nie katowalem silnika niedogrzanego i nigdy go nie
zagotowalem-przegrzaelm. Co pewnie jest wynikiem niezauwazalnego
zuzycie oleju na bagnecie.

Jezdze na Mobilu 5W50 i teraz jakbym mial na 1kkm jeden litr to kurcze
koszty eksploatacji rosna:(.

Ogolnie gazu nie popieram i na pewno nie bede go zakladal, takze nie
chce egzemplarza z gazem, myslalem o tym silniku 1.4 VVTi - 98KM, wiec
to jest ta corollka po facelinftingu.

Jaki twoim zdniem jest dosc bezpieczny maksymalny przebieg aby
przejezdzic nia ok 5 lat robie rocznie ok 15 kkm.

Pozdrawiam

8 Data: Marzec 22 2008 12:46:13
Temat: Re: TOYOTA COROLLA VIII Edycja
Autor: flex 

mam 1.6 4A-FE 98" czyli bez VVTi - i nawet w ksiażce jest napisane ze moze
ci brac do 1l/1000km wiec chyba raczej nie jest to wina zuzycia silnika. a
tak pozatym potwierdze teze ze przy spokojnej jezdzie nie ubywa tego oleju,
no ale jak sie jezdzi bardzo dynamicznie do 6200obrotow przeciaganie ;) to
sie nie dziw ze po paru takich sprintach olej ginie. normalna rzecz a jaka
fajna cisnac do czerwonego pola :)

pozdrawiam

ps. moj tez pali jak na swoj wiek ale niebieski dym nie leci z rury -
narazie - przebieg 111k mil

9 Data: Marzec 23 2008 00:01:24
Temat: Re: TOYOTA COROLLA VIII Edycja
Autor: rafikx 

flex pisze:

mam 1.6 4A-FE 98" czyli bez VVTi - i nawet w ksiażce jest napisane ze moze ci brac do 1l/1000km wiec chyba raczej nie jest to wina zuzycia silnika.

To nie jest normalne, aby w miarę nowoczesny silnikbrał 1 litr oleju na każde 1000 km. To tzw. dupochron dla producenta, aby klient nie pultał się z reklamacją silnika.
Dziś mój kolega odebrał z naprawy gwarancyjnej Avensisa 2.0 D4D rocznik 2007, przebieg 16.000 km po wymianie tłoków, pierścieni i tulei, właśnie z uwagi na zużycie oleju, które sięgało 0.8 l/1000 km. (pomiar robiony przez ASO na zaplombowanym silniku. I choć na początku Toyota robiła problemy, to na skutek upierdliwości kolegi dokonali naprawy.


tak pozatym potwierdze teze ze przy spokojnej jezdzie nie ubywa tego oleju, no ale jak sie jezdzi bardzo dynamicznie do 6200obrotow przeciaganie ;) to sie nie dziw ze po paru takich sprintach olej ginie. normalna rzecz a jaka fajna cisnac do czerwonego pola :)


Czy uważasz,że jazda autostradą z prędkością 120 - 140 km/h to jest pałowanie silnika, powodujące nadmierne zużycie oleju? Wg mnie zdecydowanie nie. A po takiej jeździe na odległośc 1700 - 1900 km musiałem dolać do silnika 0,8 - 1 litra oleju.
Za to nie lubiłem silników VVTi. Za olejożerność wynikającą z błędów konstrukcyjnych.

R.

10 Data: Marzec 27 2008 00:27:03
Temat: Re: TOYOTA COROLLA VIII Edycja
Autor: lukasz.kovalski@gmail.com 

Brnąc dalej w tym temacie, jestem juz coraz bliższy zakupu Toyoty
Corolli po roku 2000, zależy mi na Silniku VVTi, stąd moje pytanie czy
warto inwestować w silnik 1.6 110KM, wiadomo moc i osiagi, ale co za
tym idzie czy jest racjonalne zuzycie benzyny w stosunku do 1.4 98KM.
Prosze pisać o punktach newralgicznych tej Toyoty, o których tutaj
jeszcze nie pisano.

Pozdrawiam.

11 Data: Marzec 27 2008 09:59:06
Temat: Re: TOYOTA COROLLA VIII Edycja
Autor: user 


warto inwestować w silnik 1.6 110KM, wiadomo moc i osiagi, ale co za
tym idzie czy jest racjonalne zuzycie benzyny w stosunku do 1.4 98KM.
Prosze pisać o punktach newralgicznych tej Toyoty, o których tutaj

www.autocentrum.pl
Tutaj poszperaj - masz raporty spalania i oceny uzytkownikow.

--
Pozdrawiam,
-- -- -- -- -- -- -- --
teraz   -- > Civic '97 5D 1,6 iLS (113 KM) + LPG
kiedys -- > Focus '99 1,6 zetec-s + LPG

TOYOTA COROLLA VIII Edycja



Grupy dyskusyjne