Grupy dyskusyjne   »   Technika kręcenia ósemek - proszę o porady

Technika kręcenia ósemek - proszę o porady



1 Data: Listopad 08 2008 21:44:59
Temat: Technika kręcenia ósemek - proszę o porady
Autor: Radosław Kłos 

Witam serdecznie
wszystkich precli ;)

Mam gorącą prośbę o porady   /techniczne, taktyczne, psychologiczne i inne
;) / w zakresie poradzenia sobie
z 8-kami na placu egzaminacyjnym. Krótko pisząc jak przećwiczyć ten manewr
by zaliczyć ten element spokojnie na egzaminie.
(cwiczenia pomocnicze, wykorzystanie gazu, hamulca, sprzęgła w jezdzie,
odchylanie się, itp.)

Egzamin na suzi gn-250 w stanie niezaciekawym (WORD Legnica) szarpanie,
falujące obroty, wzrost obrotów w zakręcie w lewo(wina naciągu pancerza
linki gazu).

Oblałem egzamin rzecz jasna ;) zjadł mnie stres i pokonał brak umiejetności
ujezdzania "dzikiej" kobyły, a na wiosnę ni hu hu...
zesram się a nie dam się ;)

Wszelkie mniej lub bardziej sensowne porady mile widziane.

p.s. Może ktoś z szanownych precli poleci kogoś w okolicach Lubina, Legnicy
kto doszkoli chyba juz bliżej wiosny "zielonego" ??



2 Data: Listopad 08 2008 21:53:59
Temat: Re: Technika kręcenia ósemek - proszę o porady
Autor: Alti 


Użytkownik "Radosław Kłos"  napisał

Mam gorącą prośbę o porady   /techniczne, taktyczne, psychologiczne i inne ;) / w zakresie poradzenia sobie
z 8-kami na placu egzaminacyjnym.


Jak robiłem prawko to na kusie ósemka miała gdzieś 20% węższe pasy (tory jazdy) niż w WORDzie. Nauczyłem się jeździć na takich karłowatych ósemkach. Efekt był taki że jak na egzaminie wjechałem na ósemkę normalnych unijnych rozmiarów to czułem się jak na autostradzie. Spróbuj może taką drogą.
Jak masz możliwośc pojeżdżenia na placy tuż przed samym egazminem to też to zrób...
Wojtek

3 Data: Listopad 08 2008 22:33:56
Temat: Re: Technika kręcenia ósemek - proszę o porady
Autor: Akarm 

Radosław Kłos napisał:

Mam gorącą prośbę o porady   /techniczne, taktyczne, psychologiczne i
inne  ;) / w zakresie poradzenia sobie
z 8-kami na placu egzaminacyjnym.

Szczerze? Nie wszyscy ludzie maja predyspozycje do kierowania pojazdami silnikowymi. Nic na siłę, jesli nie dajesz rady, to odpuść sobie. Tak będzie bezpieczniej dla wszystkich.
Jest zbyt dużo przykładów, że uparci wreszcie kupowali sobie uprawnienia i później rodzina pali znicze przy drogach...

--
          Akarm
http://www.bykom-stop.avx.pl

4 Data: Listopad 08 2008 23:46:17
Temat: Re: Technika kręcenia ósemek - proszę o porady
Autor: Radosław Kłos 

Akarm napisał :

Szczerze? Nie wszyscy ludzie maja predyspozycje do kierowania pojazdami
silnikowymi. Nic na siłę, jesli nie dajesz rady, to odpuść sobie. Tak
będzie bezpieczniej dla wszystkich.
Jest zbyt dużo przykładów, że uparci wreszcie kupowali sobie uprawnienia i
później rodzina pali znicze przy drogach...

Szczerze ?? Kolokwialny banał płynie ze słów napisanych przez Ciebie,
prosiłem o porady i mam za swoje.

Mam jeszcze prośbę, sprostowanie do wcześniejszej prośby
podarujmy sobie komentarze w powyższym stylu. Wyznajmy zdrową
zasadę nie mamy nic sensownego do napisania, to nie trolujmy.


p.s. pojazd silnikowy - pojazd wyposażony w silnik, z wyjątkiem motoroweru i
pojazdu szynowego
a to także oznacza kierowanie min.samochodem, do którego kierowania
uprawnienia uzyskałem z górką
15 lat temu, a którym/i bezpiecznie kieruję przejeżdzając średnio 50kkm
rocznie.

p.s. I - i nie chodzi mi zupełnie o to że nie posiadam takowego talentu,
lecz o brak wystarczającego wytrenowania
tego właśnie manewru, na motocyklu czuję się dość dobrze, wydaje się być mi
posłuszny i sprawnie się nim poruszam,
mając jednocześnie świadomość, ze 2 koła to nie 4, Bóg wybacza - motocykl
nigdy, i że racją jest że krzyży i zniczy
na drogach jest sporo.

p.s. II - na końcu zdania "..., a na wiosnę ni hu hu...zesram się a nie dam
się ;)" <-- -- -- stoi jak byk emotikona "przymróżenie oka"
co jakby z definicji powinno określać czytającemu, także Tobie Akarm, że
jest to zdanie z kategorii średnio poważnie.

reasumując p.s-y  <-- > na starość robię się "ztetryciały", że tak marudzę
:D, do decyzji o jezdzeniu motocyklem dojrzewałem 15 lat
i dalsze oczekiwanie mnie nie przeraża, szczęściem sezon sie prawie skończył
i precle mają trochę czasu na czytanie tych moich marudnych
wywodów.

Pomysły na ćwiczenia balansu i równowagi na moto mile wskazane.

5 Data: Listopad 11 2008 21:02:46
Temat: Re: Technika kręcenia ósemek - proszę o porady
Autor: zbigi 

Radosław Kłos napisał(a):

Akarm napisał :

Szczerze? Nie wszyscy ludzie maja predyspozycje do kierowania pojazdami silnikowymi. Nic na siłę, jesli nie dajesz rady, to odpuść sobie. Tak będzie bezpieczniej dla wszystkich.[...]

Szczerze ?? Kolokwialny banał płynie ze słów napisanych przez Ciebie,
prosiłem o porady i mam za swoje.
Mam jeszcze prośbę, sprostowanie do wcześniejszej prośby
podarujmy sobie komentarze w powyższym stylu. Wyznajmy zdrową
zasadę nie mamy nic sensownego do napisania, to nie trolujmy.

Ale jakie trolujmy? Po co te emocje? Chlopak bajdelejem wyrazil malo popularna acz bardzo prawdziwa opinie.

[...]oznacza kierowanie min.samochodem, do którego kierowania
uprawnienia uzyskałem z górką
15 lat temu, a którym/i bezpiecznie kieruję przejeżdzając średnio 50kkm
rocznie.

I co z tego? To wcale nie znaczy, ze nadajesz sie do jazdy motocyklem. Tak samo, jak nie musisz sie nadawac na pilota statku powietrznego.

p.s. I - i nie chodzi mi zupełnie o to że nie posiadam takowego talentu,
lecz o brak wystarczającego wytrenowania
tego właśnie manewru, na motocyklu czuję się dość dobrze, wydaje się być mi
posłuszny i sprawnie się nim poruszam,

No i bomba - trza bylo tak od razu. :)

reasumując p.s-y  <-- > na starość robię się "ztetryciały", że tak marudzę
:D, do decyzji o jezdzeniu motocyklem dojrzewałem 15 lat
i dalsze oczekiwanie mnie nie przeraża,

No i kul. Pozostaje zyczyc mi, bys sie nie rozczarowal swoimi wyobrazeniami/marzeniami ;)

Pomysły na ćwiczenia balansu i równowagi na moto mile wskazane.

Jezdzic, jezdzic, jezdzic. Motocykle klasy 125/250ccm, to naprawde rowerki - IMO z osemka egzaminacyjna jest jak z matura - jak juz ja czlowiek zda, to sie okazuje, ze to wcale nie jest takie trudne ;)
Dobrym sposobem jest oswajanie sie z roznymi motocyklami. Masz przed soba kilka zimowych miesiecy - jezeli masz takie mozliwosci, to kup sobie jakas wueske i jezdzij nia po polu u wujka/kolegi do urzygu.

--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

6 Data: Listopad 08 2008 23:46:28
Temat: Re: Technika kręcenia ósemek - proszę o porady
Autor: Andrzej Lawa 

Radosław Kłos pisze:

z 8-kami na placu egzaminacyjnym. Krótko pisząc jak przećwiczyć ten manewr
by zaliczyć ten element spokojnie na egzaminie.

Najlepiej wielokrotnie na sprzęcie takim samym (lub możliwie podobnym)
jak egzaminacyjny.

Należy pamiętać o kierunkowskazach i _wyraźnym_ kręceniu głową
(symulacja skrzyżowania).

(cwiczenia pomocnicze, wykorzystanie gazu, hamulca, sprzęgła w jezdzie,
odchylanie się, itp.)

Generalnie półsprzęgło pomaga, ale niektórzy egzaminatorzy potrafią się
przyp*.*yć.

A reszta - ćwicz, ćwicz i ćwicz.

Sugestia Altiego ćwiczenia na mniejszej ósemce jest bardzo dobra - im
trudniejsze ćwiczenia, tym łatwiejszy egzamin :)

7 Data: Listopad 09 2008 09:23:13
Temat: Re: Technika kręcenia ósemek - proszę o porady
Autor: de Fresz 

On 2008-11-08 23:46:28 +0100, Andrzej Lawa  said:

Należy pamiętać o kierunkowskazach i _wyraźnym_ kręceniu głową
(symulacja skrzyżowania).

To juz zalezy od konkretnego WORDu, a czasem i egzaminatora. Jak sam nie powie przed egzaminem, to warto spytac czy tego oczekuje. U mnie krecenia glowa
 chcieli (choc byla durnowata przypowiastka o tym, ze krecenie glowa nie gwarantuje pierwszenstwa), a kierunkow juz nie.

--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

8 Data: Listopad 09 2008 17:14:47
Temat: Re: Technika kręcenia ósemek - proszę o porady
Autor: Jacek Czerwinski 

Andrzej Lawa pisze:

Radosław Kłos pisze:

z 8-kami na placu egzaminacyjnym. Krótko pisząc jak przećwiczyć ten manewr by zaliczyć ten element spokojnie na egzaminie.

Generalnie półsprzęgło pomaga, ale niektórzy egzaminatorzy potrafią się
przyp*.*yć.


Wypowiem się tu choć daleko mi do mistrzostwa. Jakoś nigdy nie załapałem półsprzęgła do ósemkowania, natomiast pomocna okazała się rada instruktora o stałym dodaniu gazu i rownoważeniu go nożnym hamulcem. Dużo lepiej to wychodzi niż manipulowanie gazem (YBR250, bardzo nerwowa reakcja na gaz). Po nabraniu nawyku prawa noga bardzo fajnie i lepiej niż prawa ręka kontroluje mi szybkość.

9 Data: Listopad 11 2008 21:04:24
Temat: Re: Technika kręcenia ósemek - proszę o porady
Autor: zbigi 

Andrzej Lawa napisał(a):

Radosław Kłos pisze:

z 8-kami na placu egzaminacyjnym. Krótko pisząc jak przećwiczyć ten manewr by zaliczyć ten element spokojnie na egzaminie.

Najlepiej wielokrotnie na sprzęcie takim samym (lub możliwie podobnym)
jak egzaminacyjny.

Nie, nie, nie :)
Najlepiej jak najwiecej, na jak najrozniejszych sprzetach :)

A reszta - ćwicz, ćwicz i ćwicz.

Sugestia Altiego ćwiczenia na mniejszej ósemce jest bardzo dobra - im
trudniejsze ćwiczenia, tym łatwiejszy egzamin :)

A... Tutaj 3xtak! :)

--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

10 Data: Listopad 09 2008 00:02:06
Temat: Re: Technika kręcenia ósemek - proszę o porady
Autor: Piotr Kompa 

Radosław Kłos wrote:

Mam gorącą prośbę o porady   /techniczne, taktyczne, psychologiczne i inne ;) / w zakresie poradzenia sobie
z 8-kami na placu egzaminacyjnym. Krótko pisząc jak przećwiczyć ten manewr by zaliczyć ten element spokojnie na egzaminie.

Wykupić kilka godzin w OSK i poćwiczyć pod okiem instruktora, najlepiej parę dni przed egzaminem, żeby czuć te manewry, i na motocyklu egzaminacyjnym, a nie na czymś zbliżonym.

A poza tym, porady które mnie pomogły:
- przy skręcie w lewo manetkę odruchowo się odkręca, przy skręcie w prawo zamyka, trzeba być na to przygotowanym i minimalnie korygować,
- dwa palce na klamce hamulca ułatwiają utrzymanie stałego położenia nadgarstka bez "szarpania" manetką,
- lepiej się trzymać kolanami baku, niż rękami kierownicy, rozluźnione tułowie i ramiona ułatwiają manewry,
- spoglądanie w zegary lub przed przednie koło zazwyczaj powoduje glebę w zakręcie, bo brakuje wyczucia równowagi, trzeba patrzeć tam, gdzie się chce jechać, a motocykl tam pojedzie,
- w trakcie ósemek dobrze jest odwracać głowę aby wciąż patrzeć na skrzyżowanie, kręcenie kółek robi się wtedy bardziej płynne i odruchowe,
- jechać należy w 1/2 - 2/3 szerokości pasa, co daje margines na manewry zarówno na zewnątrz jak i do wewnątrz,
- zamknięcie gazu w zakręcie zazwyczaj powoduje glebę, lepiej lekko odkręcić i mimo szarpnięcia zmieścić się na pasie, niż podeprzeć nogą i zawalić,
- zależnie od motocykla, czasem lepiej robić manewry na dwójce (YZF 125 gaźnikowa szarpała na jedynce i manewry wychodziły dopiero po zduszeniu na dwójce, YBR 250 z wtryskiem jechała spokojnie na jedynce przy ostrożnym operowaniu gazem a na dwójce było za szybko, z kolei przy ER5 na jedynce można było puścić manetkę i ciągnął bez problemu na wolnych obrotach)
- niektórzy pomagają sobie półsprzęgłem czy hamulcem, wg mnie lepiej trzymać stałe obroty, bo dla stabilnej jazdy silnik musi ciągnąć motocykl,

no i tyle, powodzenia.

--
Pozdrawiam,
Kompan.

"-Hi!" - lied the politician.

11 Data: Listopad 09 2008 10:45:05
Temat: Re: Technika kręcenia ósemek - proszę o porady
Autor: saj 

Radosław Kłos pisze:

jeszcze takie cwiczenie: jak juz bedzie Ci szlo w miare niezle, to trzymaj kiere jedynie prawa reka, prawa na baku. wyklucza to uzycie sprzegla + trenuje rownowage.

pzdr,
saj



12 Data: Listopad 10 2008 11:50:03
Temat: Re: Technika kręcenia ósemek - proszę o porady
Autor: Jasio 


Użytkownik "saj"  napisał w wiadomości

jeszcze takie cwiczenie: jak juz bedzie Ci szlo w miare niezle, to trzymaj kiere jedynie prawa reka, prawa na baku.

No tak, po takim ćwiczeniu to już tylko do cyrku. Albo do dentysty zęby nowe wstawiać.

:b

--
Jasio
vfr vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.

13 Data: Listopad 10 2008 16:18:13
Temat: Re: Technika kręcenia ósemek - proszę o porady
Autor: saj 

Jasio pisze:


No tak, po takim ćwiczeniu to już tylko do cyrku. Albo do dentysty zęby nowe wstawiać.


dramatyzujesz :) mie takie cwiczenie unstruktor nakazał. zjebe dostalem tylko za tarcie podnozkami na 8...

pzdr,
saj

14 Data: Listopad 10 2008 18:05:17
Temat: Re: Technika kręcenia ósemek - proszę o porady
Autor: Jasio 


Użytkownik "saj"  napisał w wiadomości

Jasio pisze:

No tak, po takim ćwiczeniu to już tylko do cyrku. Albo do dentysty zęby nowe wstawiać.


dramatyzujesz :) mie takie cwiczenie unstruktor nakazał. zjebe dostalem tylko za tarcie podnozkami na 8...

Na pewno takie:
"trzymaj kiere jedynie prawa reka, prawa na baku" ?

Bo lewą na baku to spoko, ale tak jak w/w to nie dam rady.

--
Jasio
vfr vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.

15 Data: Listopad 11 2008 03:08:38
Temat: Re: Technika kręcenia ósemek - proszę o porady
Autor: saj 

Jasio pisze:

Na pewno takie:
"trzymaj kiere jedynie prawa reka, prawa na baku" ?

Bo lewą na baku to spoko, ale tak jak w/w to nie dam rady.


rajt, rajt, ta druga prawa w sensie rzecz jasna lewa :)

pzdr,
saj

16 Data: Listopad 09 2008 12:10:57
Temat: Re: Technika kręcenia ósemek - proszę o porady
Autor: zarafiq 

Radosław Kłos wrote:

Witam serdecznie
wszystkich precli ;)

Mam gorącą prośbę o porady   /techniczne, taktyczne, psychologiczne i inne ;) / w zakresie poradzenia sobie
z 8-kami na placu egzaminacyjnym. Krótko pisząc jak przećwiczyć ten manewr by zaliczyć ten element spokojnie na egzaminie.
(cwiczenia pomocnicze, wykorzystanie gazu, hamulca, sprzęgła w jezdzie, odchylanie się, itp.)

Egzamin na suzi gn-250 w stanie niezaciekawym (WORD Legnica) szarpanie, falujące obroty, wzrost obrotów w zakręcie w lewo(wina naciągu pancerza linki gazu).

Oblałem egzamin rzecz jasna ;) zjadł mnie stres i pokonał brak umiejetności ujezdzania "dzikiej" kobyły, a na wiosnę ni hu hu...
zesram się a nie dam się ;)

Wszelkie mniej lub bardziej sensowne porady mile widziane.


Ściśnij zbiornik udami i ćwicz, ćwicz, ćwicz...
Podoba mi się porada o trzymaniu kiery jedną ręką, muszę spróbować ;)

Pozdrawiam,
zarafiq

17 Data: Listopad 09 2008 16:33:16
Temat: Re: Technika kręcenia ósemek - proszę o porady
Autor: metalbeast 



Mam gorącą prośbę o porady   /techniczne, taktyczne, psychologiczne i inne ;) / w zakresie poradzenia sobie
z 8-kami na placu egzaminacyjnym. Krótko pisząc jak przećwiczyć ten manewr by zaliczyć ten element spokojnie na egzaminie.

moto przechylaj mocno do WEWNĄTRZ, a ciało i dupsko dawaj na ZEWNATRZ zakrętu. wtedy szybciej i sprawniej pokonasz 8

18 Data: Listopad 10 2008 21:09:15
Temat: Re: Technika kręcenia ósemek - proszę o porady
Autor: Sqeeb 

moto przechylaj mocno do WEWNĄTRZ, a ciało i dupsko dawaj na
ZEWNATRZ zakrętu. wtedy szybciej i sprawniej pokonasz 8

Ciekawe jak się mają do tego przepisy. M.in. w pytaniach testowych jest, że
motocyklista na zakręcie powinien:

a) utrzymać ten sam kąt nachylenia co motocykl
b) odchylić się do zewnątrz zakrętu
c) odchylić się do wewnątrz zakrętu

zgadnij jaka jest prawidłowa odpowiedź.

19 Data: Listopad 10 2008 21:23:19
Temat: Re: Technika kręcenia ósemek - proszę o porady
Autor: Jacek Czerwinski 

Sqeeb pisze:

moto przechylaj mocno do WEWNĄTRZ, a ciało i dupsko dawaj na
ZEWNATRZ zakrętu. wtedy szybciej i sprawniej pokonasz 8

Ciekawe jak się mają do tego przepisy. M.in. w pytaniach testowych jest, że
motocyklista na zakręcie powinien:

a) utrzymać ten sam kąt nachylenia co motocykl
b) odchylić się do zewnątrz zakrętu
c) odchylić się do wewnątrz zakrętu

zgadnij jaka jest prawidłowa odpowiedź.


W testach jest ten sam kąt. Zaliczylbym to do tej części wiedzy (nie jest to duży obszar, ale troszkę jest) zgodnej z zasadą 3Z (Zakuć Zdać Zapomnieć)
Oby fikcji było jak najmniej...

20 Data: Listopad 10 2008 21:28:12
Temat: Re: Technika kręcenia ósemek - proszę o porady
Autor: Sqeeb 

W testach jest ten sam kąt. Zaliczylbym to do tej części wiedzy (nie
jest to duży obszar, ale troszkę jest) zgodnej z zasadą 3Z (Zakuć Zdać
Zapomnieć)
Oby fikcji było jak najmniej...

Tak uczy przepis, egzaminator powinien egzekwować przepisy(a na
pewno nie będzie oblewał za ich przestrzeganie) a egzaminacyjna 8-mka
nie wymaga balansu ciałem. Lepiej będzie jak będzie miał dupsko w
siodle, jajka blisko baku i udami trzymał się go.

A że w życiu jest inaczej niż przepis to już nie moja wina ;-]


Pozdrawiam,
Sqeeb

21 Data: Listopad 11 2008 16:30:15
Temat: Re: Technika kręcenia ósemek - proszę o porady
Autor: metalbeast 


Tak uczy przepis, egzaminator powinien egzekwować przepisy(a na
pewno nie będzie oblewał za ich przestrzeganie) a egzaminacyjna 8-mka
nie wymaga balansu ciałem. Lepiej będzie jak będzie miał dupsko w
siodle, jajka blisko baku i udami trzymał się go.

tak będzie ok, ale moto trzeba mocniej pochylic do wewnątrz zakrętu, co przy małej predkości nakazuje zrównoważyć ciałem. Był taki fajny obrazek ma grupie jakiś czas temu, który to dobrze pokazywał.

22 Data: Listopad 11 2008 16:28:14
Temat: Re: Technika kręcenia ósemek - proszę o porady
Autor: metalbeast 


Użytkownik "Sqeeb"  napisał w wiadomości

moto przechylaj mocno do WEWNĄTRZ, a ciało i dupsko dawaj na
ZEWNATRZ zakrętu. wtedy szybciej i sprawniej pokonasz 8

Ciekawe jak się mają do tego przepisy. M.in. w pytaniach testowych jest, że
motocyklista na zakręcie powinien:

a) utrzymać ten sam kąt nachylenia co motocykl
b) odchylić się do zewnątrz zakrętu
c) odchylić się do wewnątrz zakrętu

zgadnij jaka jest prawidłowa odpowiedź.

testy testami... przy predkosci 5kph, to sobie można co najwyżej poleciec na glebe razem z moto przy takim utrzymywaniu kąta :) ja mówie o tym jak jest.
Poza tym łatwiej operowac gazem przy skręconeij kierownicy gdy ciało mamy wychylone na zewnątrz.

23 Data: Listopad 11 2008 17:37:42
Temat: Re: Technika kręcenia ósemek - proszę o porady
Autor: Sqeeb 

testy testami... przy predkosci 5kph, to sobie można co najwyżej
poleciec na glebe razem z moto przy takim utrzymywaniu kąta :)

Na egzaminacyjnej ósemce?

ja mówie o tym jak jest.

Sęk w tym, że ja też.
Możemy co najwyżej porównać moto. Ja swoje kółka kręciłem na
yamasze YBR 125. Całkiem niedawno to było i nie pamiętam,
żebym na slalomie czy ósemce potrzebował wychylać się w którąkolwiek
stronę. Slalom mogłem robić i na 2-ce z lekko odkręconym gazem,
ale 8-mke kręciłem na pierwszym biegu bez gazu(mój plac to były
betonowe płyty niezbyt dokładnie poukładane i były dziury do tego
dużo żwiru i piachu). Gaz starałem się trzymać tak, żeby nawet delikatne
pociągnięcie ręki nie zwiększało obrotów(wystarczy złapać manetkę
trochę niżej). Mój błąd polegał na tym, że egzaminacyjna maszyna miała
obroty biegu jałowego trochę niższe i do tego kufer z którym pierwszy raz
jechałem na egzaminie. Ale zdałem.

U mnie na egzaminie np. nie trzeba było kierunkowskazów.

Poza tym łatwiej operowac gazem przy skręconeij kierownicy gdy ciało
mamy wychylone na zewnątrz.

Zgadzam się z Tobą, ale wciąż upieram się, że jest jeden wyjątek -
egzamin państwowy na prawo jazdy kat. A. Są różni egzaminatorzy
a z autopsji wiem, że nie muszą być wcale kulturalni nie mówiąc już o
jakiejkolwiek taryfie ulgowej.


Pozdrawiam,
Sqeeb

24 Data: Listopad 11 2008 17:54:45
Temat: Re: Technika kręcenia ósemek - proszę o porady
Autor: metalbeast 


a z autopsji wiem, że nie muszą być wcale kulturalni nie mówiąc już o
jakiejkolwiek taryfie ulgowej.

 ja zdawałem na gn250. Ale w tym przypadku nie ma mowy o żadnej taryfie ulgowiej jeśli chodzi o taką jazdę. Każdy większy motocykl żeby zawrócił przy małej predkości na ciasnym odcinku trzeba tak pochylić, inaczej glebnie.

25 Data: Listopad 11 2008 18:30:33
Temat: Re: Technika kręcenia ósemek - proszę o porady
Autor: maka 



a) utrzymać ten sam kąt nachylenia co motocykl
b) odchylić się do zewnątrz zakrętu
c) odchylić się do wewnątrz zakrętu



Się kiedyś nazywało szkołą włoską, angielską i niemiecką. Może kto pamięta?

26 Data: Listopad 11 2008 20:07:41
Temat: Re: Technika kręcenia ósemek - proszę o porady
Autor: Sqeeb 

> a) utrzymać ten sam kąt nachylenia co motocykl
> b) odchylić się do zewnątrz zakrętu
> c) odchylić się do wewnątrz zakrętu

Się kiedyś nazywało szkołą włoską, angielską i niemiecką. Może kto
pamięta?

OIDP.
a) angielska
b) niemiecka
c) włoska

ale to OIDP...


Pozdrawiam,
Sqeeb

27 Data: Listopad 09 2008 18:53:43
Temat: Re: Technika kręcenia ósemek - proszę o porady
Autor: morghul 

Mam gorącą prośbę o porady   /techniczne, taktyczne, psychologiczne i inne ;) / w zakresie poradzenia sobie

    Ja jestem świerzo po egzaminie (zdanym w końcu :D:D:D:D) w WORD Szczecin. Motocykl egzaminacyjny to Yamaha YBR250 na wtrysku, uczyłem się jeździć na Suzuki GN250.
    Powiem ci, że na placu wyjeździłem może w sumie ze 3h ósemek. GN'ka miała ustawione obroty tak, że pyrkała sobie na jedynce i jechała dość opornie ale jechała więc obeszło się bez operowania gazem, hamulcem czy sprzęgłem, podobnie było na dwójce ale okazało się że jedynka pozwala przy odrobinie koncentracji na stabilną jazdę. Fakt, że miałem obawy przed egzaminem bo w tym roku Gn'ki zastąpili YBR i niewiele szkół zdążyło wymienić sprzęt na taki jaki mają w WORD więc nie było okazji pojeździć na moto egazminacyjnym. Skończyło się tym że dowiedziałem się tylko, że YBR w WORD jedzie bez problemu na jedynce i tyle.
    Na egzaminie okazało się że moto ma obroty ustawione tak że kompletnie nie ma potrzeby dotykać sprzęgła czy gazu, po prostu ładnie i równo jechała, nawet odrobinkę szybciej niż GN wiec łatwiej było zachować równowagę.
    IMHO kluczową sprawą jest koncentracja i dobranie odpowiedniego toru jazdy, mi najbardziej pasowało lekkie spłaszczanie ósemek, w środku ósemki bez problemu można ustawić motocykl na odpowiednim torze jazdy i zacząć robić następną połówkę. Oczywiście tak jak koledzy pisali, ramiona nie sztywne, trzymasz motocykl udami.

    Jeszcze jedna sprawa, podobno po tym jak WORD kupił YBR'ki (125 i 250) nie mógł się dogadać z salonem żeby ustawili wyższe obroty (podobno Yamaha uważała że ma byc 1200 a WORD chciał 1500) i ludzie mieli problemy z jazdą bez gazu szczególnie jeśli ważyli więcej niż dżokej ;), potem udało się im dojść do porozumienia i motocykle mają ustawione około 1500 obr/min.

Pozdrawiam

--

Dawid

28 Data: Listopad 09 2008 22:22:25
Temat: Re: Technika kręcenia ósemek - proszę o porady
Autor: Marcin 

Fakt, że miałem obawy przed egzaminem bo w tym roku Gn'ki zastąpili YBR i
niewiele szkół zdążyło wymienić sprzęt na taki jaki mają w WORD

Nie nie zdążyło - bo to nie tajemnica, że WORDy kupują jakiś sprzęt - tylko
sobie to olało. Najnormalniej w świecie olało. W imię oczywiście jak
najniższych kosztów. Bo klient - czyli uczący się - z reguły patrzy tylko na
JEDNO. Na cenę. A wystarczy olać szkołę, która ma motocykl "od czapki",
która ma tylko jeden motocykl, w której uczą goście, którzy nie potrafią na
moto jeździć. I ta szkoła albo zaprzestanie kat. A uczyć albo zwiększy
poziom.

No ale przecież nie zapłacę x + 50% bo jestem biednym uczniem. I nie mam
kasy. Ale egzamin zdawany kilka razy i tak uczy koszta znacznie większymi.

(nie jestem instruktorem ani właścicielem szkoły :-) )

29 Data: Listopad 09 2008 23:59:57
Temat: Re: Technika kręcenia ósemek - proszę o porady
Autor: morghul 

Nie nie zdążyło - bo to nie tajemnica, że WORDy kupują jakiś sprzęt - tylko sobie to olało. Najnormalniej w świecie olało. W imię oczywiście jak najniższych kosztów. Bo klient - czyli uczący się - z reguły patrzy tylko na

Jak zwał tak zwał, fakt faktem że w moim mieście żadna szkoła w tym roku YBR jeszcze nie kupiła a nie uśmiechało mi się jeździć 40km co drugi dzień żeby 2h pojeździć na moto egzaminacyjnym bo to nie tylko strata kasy ale przede wszystkim czasu. Nie twierdzę że szkoła na tym nie zaoszczędziła żeby było jasne...


JEDNO. Na cenę. A wystarczy olać szkołę, która ma motocykl "od czapki", która ma tylko jeden motocykl, w której uczą goście, którzy nie potrafią na

j/w u mnie każda ma jeden, każda od czapki i w żadnej jak mam wrażenie nie uczy prawdziwy motocyklista


No ale przecież nie zapłacę x + 50% bo jestem biednym uczniem. I nie mam kasy. Ale egzamin zdawany kilka razy i tak uczy koszta znacznie większymi.

(nie jestem instruktorem ani właścicielem szkoły :-) )

Co nie przeszkodziło ci się przyjebac ;)

--

Dawid

30 Data: Listopad 08 2008 21:56:07
Temat: Re: Technika kręcenia ósemek - proszę o porady
Autor: mazdah 


Użytkownik "Radosław Kłos"  napisał w
wiadomości

Witam serdecznie
wszystkich precli ;)
Oblałem egzamin rzecz jasna ;) zjadł mnie stres i pokonał brak
umiejetności ujezdzania "dzikiej" kobyły, a na wiosnę ni hu hu...
zesram się a nie dam się ;)

Kurde, i pomyśleć, że jak ja zdawałem, to ósemka była o pół metra węższa...
Każdą maszyną trzeba będzie jechać inaczej.
Jedna pozwoli na zapięcie dwójki i niemal niezauważalne dla kierowcy
przepyrkanie przez ósemkę,
druga będzie wymagać wysprzęgleń, stabilizacji gazem, jeszcze inna pojedzie
tylko na jedynce.

Gość, który mnie przygotowywał do egzaminu robił starą ósemkę Hondą NTV (
200kg ), na pierwszym biegu ( z kardanem! ) trzymając kierownicę jedną ręką.
I zrobił to dwa razy szybciej niż ja :) Ćwiczyć, ćwiczyć, ćwiczyć

Jak kumpel zdawał, to egzaminator sobie wymyślił,  że musi włączać na ósemce
kierunkowskazy
i "upewniać się, czy można bezpiecznie przejechać przez skrzyżowanie"

Zdrawiam
M

31 Data: Listopad 09 2008 22:15:40
Temat: Re: Technika kręcenia ósemek - proszę o porady
Autor: zarafiq 

mazdah wrote:

Gość, który mnie przygotowywał do egzaminu robił starą ósemkę Hondą NTV (
200kg ), na pierwszym biegu ( z kardanem! )

Czy mam przez to rozumieć że kardan utrudnia robienie ósemki?

Pozdrawiam,
zarafiq

32 Data: Listopad 09 2008 23:44:44
Temat: Re: Technika kręcenia ósemek - proszę o porady
Autor: mazdah 


Użytkownik "zarafiq"  napisał w wiadomości


Czy mam przez to rozumieć że kardan utrudnia robienie ósemki?

Kładzenie motocykla z kardanem w zakręt jest trochę inne, podobnie jak
reakcja na odjęcie i dodanie gazu czy też redukcję biegu  w pochyleniu.
Właściwie ja już nie czuję różnicy, ale skoro komuś przeszkadzają falujące
obroty to kardan będzie przeszkadzał tym bardziej.

--
Joł
M

33 Data: Listopad 10 2008 10:58:45
Temat: Re: Technika kręcenia ósemek - proszę o porady
Autor: Corpse 


Kładzenie motocykla z kardanem w zakręt jest trochę inne,

Hmmm... a możesz rozwinąć o tym kardanie? Poważnie pytam.

Pzdr
C.

34 Data: Listopad 10 2008 11:31:56
Temat: Re: Technika kręcenia ósemek - proszę o porady
Autor: mazdah 


Użytkownik "Corpse"  napisał w wiadomości


Kładzenie motocykla z kardanem w zakręt jest trochę inne,

Hmmm... a możesz rozwinąć o tym kardanie? Poważnie pytam.

Szczerze? Nie mogę.
Raz, że w zasadzie od zawsze jeżdzę z kardanem,
dwa - nie czuję wcale nerwowej reakcji wału przy zmianie obciążenia (
dodawanie, odejmowanie gazu ). Ale wielu czuje, wielu narzeka, wielu
marudzi, ZWŁASZCZA w pochyleniach.

--
Zdrawiam
M

35 Data: Listopad 10 2008 12:23:12
Temat: Re: Technika kręcenia ósemek - proszę o porady
Autor: Corpse 


Szczerze? Nie mogę.

;-) To tutaj chyba częsta przypadłość... ;-)

Raz, że w zasadzie od zawsze jeżdzę z kardanem,
dwa - nie czuję wcale nerwowej reakcji wału przy zmianie obciążenia ( dodawanie, odejmowanie gazu ). Ale wielu czuje, wielu narzeka, wielu marudzi, ZWŁASZCZA w pochyleniach.

No właśnie dla mnie też dziwne. Przesiadłem się z łancucha najnowszego B6 na kardana VN1600 i poza oczywiście całkowicie odmiennym prowadzeniem, różnicy w zakrętach (wynikających z wału) jakoś nie dostrzegam... Ale ja świeżak jestem, dlatego pytałem ;-)

Dzięki za odpowiedź.

Pozdro!
C.

36 Data: Listopad 11 2008 00:09:04
Temat: Re: Technika kręcenia ósemek - proszę o porady
Autor: mazdah 


Użytkownik "Corpse"  napisał w wiadomości


;-) To tutaj chyba częsta przypadłość... ;-)

Chyba za dużo czytam w internecie głupot typu "wpływ zapalonych świateł na
zużycie paliwa" itp.
Ciekawe dlaczego nikt jeszcze nie przeprowadził badań jak opór
aerodynamiczny  anteny od CBradia wpływa na osiągi pojazdu ;)

 Przesiadłem się z łancucha najnowszego
B6 na kardana VN1600 i poza oczywiście całkowicie odmiennym prowadzeniem,
różnicy w zakrętach (wynikających z wału) jakoś nie dostrzegam... Ale ja
świeżak jestem, dlatego pytałem ;-)

Wydaje mi się, że do poruszenia takiego kloca potrzeba by czegoś więcej niż
malutki wałek :) Co innego w ponad 100kg lżejszej NTV. Ale wszystko trzeba
odnieść do tego, co napisałem powyżej. W każdym razie tak czy inaczej
przejechanie z prędkością iście kaskaderską ósemki motocyklem, który waży
200-210kg trzymając go jedną ręką jest nienajgorszym wyczynem ;) Chociaż mój
znajomy potrafi VNem 1500 z pasażerem i pełnymi 3 kuframi zrobić slalom z
przycieraniem podestów przy prędkości +/- 10-15 km/h ;)

--
Zdrawiam
M

37 Data: Listopad 11 2008 20:42:47
Temat: Re: Technika kręcenia ósemek - proszę o porady
Autor: Piotr Rezmer 

mazdah pisze:

200-210kg trzymając go jedną ręką jest nienajgorszym wyczynem ;) Chociaż mój znajomy potrafi VNem 1500 z pasażerem i pełnymi 3 kuframi zrobić slalom z przycieraniem podestów przy prędkości +/- 10-15 km/h ;)

Z pasażerem jest łatwiej przycierać bo spada prześwit i podnóżki są bliżej asfaltu niż normalnie :)

--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

38 Data: Listopad 12 2008 13:43:52
Temat: Re: Technika kręcenia ósemek - proszę o porady
Autor: mazdah 


Użytkownik "Piotr Rezmer"  napisał w
wiadomości

mazdah pisze:

Z pasażerem jest łatwiej przycierać bo spada prześwit i podnóżki są bliżej
asfaltu niż normalnie :)

Dociąż XLR albo Beemkę tak ze 200-250kg i zobacz czy faktycznie tak łatwo ;)

Zdrawiam
M

39 Data: Listopad 10 2008 14:24:02
Temat: Re: Technika kręcenia ósemek - proszę o porady
Autor: Leszek Karlik 

On Mon, 10 Nov 2008 10:58:45 +0100, Corpse  wrote:

Kładzenie motocykla z kardanem w zakręt jest trochę inne,
Hmmm... a możesz rozwinąć o tym kardanie? Poważnie pytam.

Wydaje mi się, że ten mem to się wziął z bokserów BMW i
tego że tam faktycznie zmiana momentu obrotowego wału napędowego,
wału korbowego, tłoków etc. może wpływać na pochylenie motocykla.
(Znaczy, jak się stoi na światłach i zrobi przegazówkę to czuć
że motocykl przechyla)

W moim NTV z V ustawionym podłużnie i kardanem takiego efektu
w ogóle nie czuć.

C.
Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik

40 Data: Listopad 11 2008 21:05:48
Temat: Re: Technika kręcenia ósemek - proszę o porady
Autor: zbigi 

Leszek Karlik napisał(a):

On Mon, 10 Nov 2008 10:58:45 +0100, Corpse  wrote:

Kładzenie motocykla z kardanem w zakręt jest trochę inne,

Hmmm... a możesz rozwinąć o tym kardanie? Poważnie pytam.

[...]
W moim NTV z V ustawionym podłużnie i kardanem takiego efektu
w ogóle nie czuć.

He, khem... w NTV, to chyba masz silnik ustawiony poprzecznie? :P
Liczy sie os walu korbowego, a nie najdluzszy wymiar silnika ;)

--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

41 Data: Listopad 11 2008 21:36:53
Temat: Re: Technika kręcenia ósemek - proszę o porady
Autor: Leszek Karlik 

On Tue, 11 Nov 2008 21:05:48 +0100, zbigi   wrote:

[...]

W moim NTV z V ustawionym podłużnie i kardanem takiego efektu
w ogóle nie czuć.
He, khem... w NTV, to chyba masz silnik ustawiony poprzecznie? :P
Liczy sie os walu korbowego, a nie najdluzszy wymiar silnika ;)

Fakt. :-) No więc w silnikach ustawionych poprzecznie to raczej nie
czuć, co innego w ustawionych podłużnie (np. w bokserach, w V4 w
paneuroplanie czy w innym MotoGuzzi z podłużnym widlakiem).

Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

42 Data: Listopad 10 2008 10:09:31
Temat: Re: Technika kręcenia ósemek - proszę o porady
Autor: Radosław Kłos 

Wielkie dzięki preclowej społeczności za wszystkie porady i wskazówki, z
pewnością wszystkie wypróbuję.

Po lekturze wiem, że popełniłem kilka kardynalnych błędów, których będę
unikał:

- nogi odklejone od baku (próba balansowania nimi),
- sztywne ręce ( prawdopodobnie też podswiadome odkręcanie manetki przy
skręcie w lewo),
- sztywne plecy (kurczowe trzymanie kierownicy),
- patrzenie przez licznik na trasę,
- ogólna "panika" i stress.

Pozostaje wiecej ćwiczyć, cwiczyć, ćwiczyć
zwrócić baczną uwagę na popełnione błędy,
zastosować się do podanych porad a po czasie
8 bedzie ulubioną częścią egzaminu :)

Pozdrawiam życząc dobrego przygotowania waszych rumaków do zimy.

Radek.

43 Data: Listopad 10 2008 19:01:02
Temat: Re: Technika kręcenia ósemek - proszę o porady
Autor: Bogdan Kwietniak 

Radosław Kłos pisze:

Wielkie dzięki preclowej społeczności za wszystkie porady i wskazówki, z
pewnością wszystkie wypróbuję.
- sztywne ręce ( prawdopodobnie też podswiadome odkręcanie manetki przy
skręcie w lewo),

To akurat mi pomogło. Trzymałem lewy łokieć przy ciele, co pozwalało na opanowanie odruchu z manetką.

BogdanKa

44 Data: Listopad 10 2008 21:24:43
Temat: Re: Technika kręcenia ósemek - proszę o porady
Autor: Sqeeb 

- nogi odklejone od baku (próba balansowania nimi),
- sztywne ręce ( prawdopodobnie też podswiadome odkręcanie manetki
przy skręcie w lewo),
- sztywne plecy (kurczowe trzymanie kierownicy),
- patrzenie przez licznik na trasę,
- ogólna "panika" i stress.

A rowerem to Ty jeździłeś?

Stary, bez urazy, ale piszesz jakbyś bał się maszyny kursowej, z którą
pewnie nigdy więcej się nie spotkasz bo kupisz sobie potwora
o pojemności 600cc i co najmniej 100KM.

Wymagania na egzaminacyjne powinien Ci przekazać instruktor, bo w
każdym WORDzie jest inaczej. U mnie nie trzeba było kierunkowskazów
używać ani na slalomie ani na 8-mce. A jak nie przekazał, to zajrzyj do
swojego WORDu, w poczekalni albo gdzieś na korytarzu powinien wisieć
schemat placu, wymagania na poszczególne kategorie i ogólnie sporo
rzeczy które nie są Ci do szczęścia potrzebne.

A co do samej jazdy, to proponuję Ci oswoić się z maszyną. A przede
wszystkim przestań się bać, bo strach to zły doradca. Albo po prostu
odpuść i bo wyjeżdżając na drogę będziesz stwarzał zagrożenie.

Porób sobie kółka(takie duże w lekkim pochyleniu cały czas w jedną stronę)
na 2-gim/3-cim/4-tym biegu na niskich obrotach. Przyhamuj, przyspiesz,
sprawdź co będzie jak przy ruszaniu zbyt szybko odpuścisz sprzęgło/dasz za
dużo gazu(ale z tym gazem to bez przesady bo postawi Cię na koło albo i
glebniesz na plecy, mój plac był na piachu więc mogłem trochę pozamiatać).
Jak masz pachołki od slalomu, to możesz sobie porobić przerzucanie z
pochylenia w pochylenie(przeciwskręt), albo spróbować zrobić jak najmniejsze
kółko wokoł pachołka(ale uważaj, bo jeżeli przy małej prędkości nie
odchylisz się w przeciwną stronę niż motocykl to się wywalisz i kuku
gotowe).

Po pierwsze primo przestań się bać i uświadom sobie, że to coś co masz pod
dupą jedzie prawie samo, wystarczy tylko trochę to pokierować.

Wszyscy piszą żebyś ćwiczył i ćwiczył i ćwiczył, a ja Ci mówie, żebyś po
prostu poczuł że to lubisz a nie robił coś na siłę.

Do widzenia i powodzenia.
Sqeeb

45 Data: Listopad 10 2008 22:08:21
Temat: Re: Technika kręcenia ósemek - proszę o porady
Autor: Jackare 

Ćwiczyć, ćwiczyć.
Max powoli - wtedy masz czas, nie musisz równoważyć moto ciałem tylko skręcasz kierownicą.
W miarę możliwości nie manipuluj gazem - równoważ obroty hamulcem lub sprzęgłem.
Dupa możliwie blisko zbiornika, tak abyś siedział prosto, stabilna pozycja aby nie bujać motocyklem przód-tył.
Możliwie dużo ćwiczyć, do znudzenia, do obrzydzenia aż zrobisz to wybudzony o 3 w nocy i na kacu mordercy.

Jeżeli nie masz dostępu do takiego samego moto, spróbuj czymś trudnym. Np dość wredna do ósemek jest MZ ETZ ze względu na duży promień skrętu, może być też jakiś lekki chopper 125 ccm, długi i lubiący się walić w zakręcie przy małej prędkości. Jak tym zrobisz inne będą łatwe.
--
Jackare

46 Data: Listopad 11 2008 08:46:03
Temat: Re: Technika kręcenia ósemek - proszę o porady
Autor: Magic 

Radosław Kłos pisze:

Mam gorącą prośbę o porady   /techniczne, taktyczne, psychologiczne i inne ;) / w zakresie poradzenia sobie
z 8-kami na placu egzaminacyjnym.

FAQ, link w stopce, temat "Jak zdac egzamin". Cieszesiezemoglempomoc.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/klx250/600rr/vfr800.
Archiwum: http://news.riders.pl
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

47 Data: Listopad 12 2008 08:22:42
Temat: Re: Technika krĂŞcenia ósemek - proszĂŞ o p orady
Autor: nalesnik 

RadosÂław KÂłos wrote:

Mam gorÂącÂą proÂśbĂŞ o porady   /techniczne, taktyczne, psychologiczne i inne
;) / w zakresie poradzenia sobie
z 8-kami na placu egzaminacyjnym. Krótko piszÂąc jak przeĂŚwiczyĂŚ ten manewr

Ćwicz na mniejszej, ciaśniejszej ósemce niż ta WORDowska.


--
pozdr
nalesnik

Technika kręcenia ósemek - proszę o porady



Grupy dyskusyjne