Temperatura (MB)
1 | Data: Czerwiec 19 2007 23:08:04 |
Temat: Temperatura (MB) | |
Autor: Adam Pietrasiewicz | MB E290 (W210) 2 |
Data: Czerwiec 19 2007 23:31:28 | Temat: Re: Temperatura (MB) | Autor: Giecik | Adam Pietrasiewicz pisze: MB E290 (W210)Skoda Fabia Sedan Silnik 1.9 TDI 130 KM Jazda z predkoscia 100 - 120 km/h i do tego miasta po 50 km/h ( dystans 120km ) Włączona klima i radio i temperatura utrzymuje się na 90 Temperatura na zewnątrz to jakieś 25 - 28 stopni -- Kamil "giecik" gg: 2228880 -- - www.radiopisz.info 3 |
Data: Czerwiec 19 2007 19:58:30 | Temat: Re: Temperatura (MB) | Autor: Pete |
Jaka jest normalna temperatura w czasie BARDZO spokojnej jazdy (2000 obrotów - 90/100 km/h)? Ale temperatura czego? Płynu w chłodnicy czy oleju? Jeśli tego pierwszego, to temp. powinna się utrzymywać blisko 90 st. Prawdopodobnie masz termostat do wymiany. Pete 4 |
Data: Czerwiec 20 2007 07:18:20 | Temat: Re: Temperatura (MB) | Autor: Adam Pietrasiewicz | Dnia 20-06-2007 o 01:58:30 Pete napisał(a):
Rozumiem. Czyli co? Temperatura powinna być jednak wyższa? Chodzi o płyn w chłodnicy, nie mam czujnika/wskaźnika temperatury oleju. -- Pozdrawiam Adam Pietrasiewicz - http://cerbermail.com/?6z14RWN4Pi Alkohol to wróg. Ucieczka przed wrogiem, to tchórzostwo. 5 |
Data: Czerwiec 20 2007 07:39:35 | Temat: Re: Temperatura (MB) | Autor: Paweł Ubysz |
6 |
Data: Czerwiec 20 2007 10:25:00 | Temat: Re: Temperatura (MB) | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 19 Jun 2007 23:08:04 +0200, "Adam Pietrasiewicz" Jaka jest normalna temperatura w czasie BARDZO spokojnej jazdy (2000 Miałeś w okolicach, czy tyle pokazywał wskaźnik? Bo wiesz, to dwie różne sprawy. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 7 |
Data: Czerwiec 22 2007 19:27:44 | Temat: Re: Temperatura (MB) | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
MB E290 (W210) Jechałem sobie dzisiaj 400 km i miałem w okolicach 70 stopni, nawet mniej. ZTCW normalna to nieco ponad 80 stopni Celsjusza, ale może wiem źle. Przy tej temperaturze ponoć mierzy się poziomy :) olejów itp. U mnie na pewno przy tej -- i poziomy leju, i ciśnienie w cylindrach, itd., a ponoć tak jest we wszystkich Mercedesach z tamtych lat. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. .;. ;. .;\|/.... 8 |
Data: Czerwiec 23 2007 12:01:24 | Temat: Re: Temperatura (MB) | Autor: Adam Pietrasiewicz | Dnia 22-06-2007 o 19:27:44 Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
No dobra, a czym może być spowodowana niższa temperatura? Bo autko jeździ jak na mój gust normalnie, przyspieszenie ma niezłe, pali normalnie, silnik pracuje poprawnie... Jak jeżdże po mieście, z korkami i innymi szykanami, to mam 80 stopni albo odrobinkę więcej, a na drodze robi się 70 ... -- Pozdrawiam Adam Pietrasiewicz - http://cerbermail.com/?6z14RWN4Pi Alkohol to wróg. Ucieczka przed wrogiem, to tchórzostwo. 9 |
Data: Czerwiec 23 2007 13:39:52 | Temat: Re: Temperatura (MB) | Autor: Boombastic | No dobra, a czym może być spowodowana niższa temperatura? Bo autko jeździ Pewnie masz zacięty termostat w pozycji otwarty i cały czas pracuje duży obieg, czyli zamiast nagrzania małego obiegu i wypuszczania nadmiaru ciepla w duży obieg to u ciebie od razu idzie w duży obieg. A termostat powinien otwierac się w zalezności od jego charakterystyki od ok osiemdziesięciu kilku st. C. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 10 |
Data: Czerwiec 23 2007 22:22:48 | Temat: Re: Temperatura (MB) | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
No dobra, a czym może być spowodowana niższa temperatura? Chyba takim czymś, co się czasami nazywa termostatem. Bo autko jeździ Jak jeżdże po mieście, z korkami i innymi szykanami, to mam 80 stopni albo U mnie jest termostat, który odcina krążenie płynu chłodniczego i termostat, który uruchamia wiatrak obok chłodnicy. Jeśli ten wiatrak stale pracuje, to trudno o normalną temperaturę nawet gorącym latem. Co do ciągłego pływania płyny chłodniczego -- chyba ma to tylko wpływ na czas dojścia do stosownej temperatury: gdy jest otwarty stale -- temperatura rośnie powoli, zwłaszcza zimą, a gdy jest zamknięty stale -- bardzo szybko może dojść do przegrzania, zwłaszcza latem. Ale przy stale otwartym chyba i tak musi dojść do przekroczenia 80 stopni Celsjusza, nawet zimą, tyle tylko, że trochę to trwa. Sprawdź obydwa i w razie potrzeby wymień. Jeden sprawdza się w naczyniu z podgrzewana wodą, a sprawdzenie drugiego jest trudne, bo chyba zamyka styki dopiero przy 120 stopniach Celsjusza -- można podgrzać na płomieniem lub po prostu poobserwować pracę wiatraka. Ja miałem kłopot z obydwoma. Nie pamiętam, czy wymieniłem termostaty, czy jakoś je naprawiłem -- jeden, ten od pływania potrafi się zawiesić. Ale pamiętam, że miałem kłopoty z obydwoma i raczej zbyt niską temperaturę lokowałbym w tym, który uruchamia wiatrak. Przez jakiś czas miałem wewnątrz samochodu wyłącznik tego wiatraka, aby zobaczyć, jak działa. Później wszystko doprowadziłem do porządku. Termostaty nie są (nie były) tanie. Możesz też mieć popsuty termometr. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. .;. ;. .;\|/.... 11 |
Data: Czerwiec 23 2007 22:49:21 | Temat: Re: Temperatura (MB) | Autor: Artur 'futrzak' Maśląg | Adam Pietrasiewicz pisze: MB E290 (W210) Termostat do wymiany. -- Jutro to dziś, tyle że jutro. |