Tempomat ekonomiczny (pasywny)
1 | Data: Marzec 02 2015 18:00:21 |
Temat: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | |
Autor: Marek | Czy w dobie różnych ECO-funkcji jest jakaĹ marka samochodu, gdzie załÄ
czony tempomat nie dodaje pod górkÄ gazu (niepotrzebnie zwiÄkszajÄ
c spalanie), bo zadana prÄdkoić spadła mu z np. 100 km/h do 95? Ma tylko nie przekraczaÄ zadanej i nie dodawaÄ gazu pod górkÄ. W automatach spotkałem siÄ, że redukuje i wyje wysokimi obrotami (navara), obłÄd. 2 |
Data: Marzec 02 2015 18:26:50 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: yabba | Użytkownik "Marek" napisał w wiadomoĹci Czy w dobie różnych ECO-funkcji jest jakaĹ marka samochodu, gdzie załÄ czony tempomat nie dodaje pod górkÄ gazu (niepotrzebnie zwiÄkszajÄ c spalanie), bo zadana prÄdkoić spadła mu z np. 100 km/h do 95? Ma tylko nie przekraczaÄ zadanej i nie dodawaÄ gazu pod górkÄ. W automatach spotkałem siÄ, że redukuje i wyje wysokimi obrotami (navara), obłÄd. Ale taka jest idea tempomatu, żeby dodawal gazu w celu utrzymania prÄdkoĹci. ECO tempomat powinien wczeĹniej wiedzieÄ o górce i zwiekszyÄ prÄdkoć przed wjazdem na zbocze. -- Pozdrawiam, yabba 3 |
Data: Marzec 02 2015 19:40:16 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: Marek | On Mon, 2 Mar 2015 18:26:50 +0100, "yabba" wrote: Ale taka jest idea tempomatu, żeby dodawal gazu w celu utrzymaniaprÄdkoĹci. ECO tempomat powinien wczeĹniej wiedzieÄ o górce i zwiekszyÄprÄdkoć przed wjazdem na zbocze. No zasadniczo tak. Ale w czym byłby problem, gdyby była taka opcja, żeby był bardziej ekonomiczny. Dla mnie to nie jest problem, że prÄdkoć spadnie o 10 czy 15 kmh. -- Marek 4 |
Data: Marzec 02 2015 20:10:54 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: yabba | Użytkownik "Marek" napisał w wiadomoĹci On Mon, 2 Mar 2015 18:26:50 +0100, "yabba" wrote: To ustaw od razu mniejszÄ prÄdkoć. :) A na poważnie, to trzeba by wprowadziÄ dodatkowy parametr typu histereza, do ustawiania przez kierowcÄ. Ja wolałbym, żeby tempomat trzymał prÄdkoć, Ty chciałbyĹ mieÄ 10 km/h niedokładnoĹci. Jeszcze akcelerometr do wykrywania wjazdu na wzniesienie. Regulacja granicznego kÄ ta nachylenia powyżej którego dopuszczamy zmniejszenie prÄdkoĹci. TrochÄ działanie i obsługa siÄ skomplikuje dla użytkownika. Jakby mi tempomat zwalniał pod górÄ, to bym myĹlał, że siÄ zepsuł. :) -- Pozdrawiam, yabba 5 |
Data: Marzec 03 2015 00:05:01 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: Marek | On Mon, 2 Mar 2015 20:10:54 +0100, "yabba" wrote: Regulacja granicznego kÄ ta nachylenia powyżej którego dopuszczamy Niektóre samochody już to majÄ , wykorzystywane do wspomaganua ruszania pod górÄ. Takie dumne rozwiÄ zywanie problemów nieistniejÄ cych w innych systemach (czyt. w automatach). -- Marek 6 |
Data: Marzec 02 2015 23:58:12 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Marek, Ale taka jest idea tempomatu, żeby dodawal gazu w celu utrzymaniaNo zasadniczo tak. Ale w czym byłby problem, gdyby była taka opcja, Ale nie jesteś sam na drodze. Takie zwalnianie pod górkę prowokuje niebezpieczne zachowania kierowców za Tobą i wcale ale to wcale nie ma wiele wspólnego z oszczędnością. O wiele więcej oszczędza się hamując silnikiem z górki niż męcząc silnik niedoborem paliwa pod górkę. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 7 |
Data: Marzec 02 2015 23:05:26 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: Tomek KaĹka | RoMan Mandziejewicz napisał(a) Hello Marek, 90% samochodów zwalnia pod górkÄ i przyspiesza z gorki. Reszta ma tempomat:). -- Tomek 8 |
Data: Marzec 03 2015 09:34:09 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Tomek, 90% samochodów zwalnia pod górkę i przyspiesza z gorki. Reszta maAle nie jesteś sam na drodze. Takie zwalnianie pod górkę prowokujeAle taka jest idea tempomatu, żeby dodawal gazu w celu utrzymaniaNo zasadniczo tak. Ale w czym byłby problem, gdyby była taka opcja, 90% nizinnych kierowców zwalnia pod górkę. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 9 |
Data: Marzec 03 2015 13:15:02 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: RadoslawF | W dniu 2015-03-03 o 09:34, RoMan Mandziejewicz pisze: Kierowcy z doĹwiadczeniem i lubiÄ cy oszczÄdnoĹci widzÄ cAle nie jesteĹ sam na drodze. Takie zwalnianie pod górkÄ prowokuje90% samochodów zwalnia pod górkÄ i przyspiesza z gorki. Reszta ma górkÄ przyĹpieszajÄ przed niÄ (jeĹli jest taka możliwoć). Pozdrawiam 10 |
Data: Marzec 03 2015 00:16:09 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: Marek | On Mon, 2 Mar 2015 23:58:12 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote: Ale nie jesteĹ sam na drodze. Takie zwalnianie pod górkÄ prowokujema wiele wspólnego z oszczÄdnoĹciÄ . O wiele wiÄcej oszczÄdza siÄhamujÄ c silnikiem z górki niż mÄczÄ c silnik niedoborem paliwa pod górkÄ. Ale tak siÄ zwykle jedzie bez tempomatu. Serio trzymasz nożnie stałÄ prÄdkoć precyzyjnie i dodajesz gazu na wzniesieniu gdy prÄdkoć spadnie o te kilka km/h?? -- Marek 11 |
Data: Marzec 03 2015 09:36:15 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Marek, Ale nie jesteś sam na drodze. Takie zwalnianie pod górkę prowokuje Ale tak się zwykle jedzie bez tempomatu. Serio trzymasz nożnie stałą Nie wiem, gdzie "tak się zwykle jedzie". Każdy kierowca, który jeździ sporo po górkach wie, jak korzystać z pedału gazu, redukować bieg pod górę i hamować silnikiem z górki, żeby naprawdę oszczędnie jeździć i nie wkurwiać innych. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 12 |
Data: Marzec 03 2015 10:27:04 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: Budzik | Użytkownik RoMan Mandziejewicz ... I zeby jezdzic bezpiecznie...Ale tak się zwykle jedzie bez tempomatu. Serio trzymasz nożnie stałą 13 |
Data: Marzec 04 2015 11:48:34 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: Gof | Marek wrote: Ale tak się zwykle jedzie bez tempomatu. Serio trzymasz nożnie stałą Czujesz, ze samochod zwalnia i automatycznie dodajesz tyle gazu, zeby przestal zwalniac. Przynajmniej ja tak mam. No i redukcja przed gorka (jak gorka stroma), co by sie silnik mniej zmeczyl. -- Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. & Toyota Yaris I FL 1.3 2004 r. PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ 14 |
Data: Marzec 03 2015 18:24:05 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: J.F. | Użytkownik "Marek" napisał w wiadomoĹci grup No zasadniczo tak. Ale w czym byłby problem, gdyby była taka opcja, żeby był bardziej ekonomiczny. Dla mnie to nie jest problem, że prÄdkoć spadnie o 10 czy 15 kmh. Ale myslisz, ze bedzie oszczedniej ? Owszem, troche bedzie, tak samo jak bys cala trase przejechal 90 zamiast 100 :-) Bo to wcale nie jest tak ze jak dodaje gazu, to znaczy ze nie jest ekonomiczny. Gorka wymaga wiecej energii, wiec wiecej paliwa. Strata jest dopiero wtedy, jak z drugiej strony sie hamuje. Wieksze obciazenie silnika zazwyczaj przenosi go w obszar oszczedniejszej pracy. Z drugiej strony praca z duzym obciazeniem na niskich obrotach silnikowi nie sluzy ... przynajmniej tak mowia. Szczegolnie ze pewnie chcesz zejsc w obszar naprawde niezdrowych obrotow :-) Owszem, miedzy Klodzkiem a Bardem jest pare fajnych pagorkow, dawniej przy dobrym wyczuciu mozna bylo rozpedzic troche na zjezdzie, na tyle aby rozpedem przejechac kolejny szczyt. Ale potem samochodow przybylo, kapelusznikow przybylo, potem jeszcze FR postawili ... ale ostatnio zdjeli :-) J. 15 |
Data: Marzec 04 2015 11:52:06 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: Gof | J.F. wrote: Gorka wymaga wiecej energii, wiec wiecej paliwa. Strata jest dopiero Dokladnie. A sie raczej nie hamuje z gorki hamulcem, tylko silnikiem - energia nie wraca magicznie (nie ma rekuperacji, nadal sa straty na kompresji), ale tez nie ma dodatkowego zuzycia paliwa (noga z gazu, obroty powyzej jalowych = odciety wtrysk, silnik pracuje na samym powietrzu). -- Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. & Toyota Yaris I FL 1.3 2004 r. PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ 16 |
Data: Marzec 02 2015 20:30:54 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: abn140 |
--chyba - bo nie wiem na 100% scania wsadzila takie cos do ciezarowych. lekko przeciaga zadana z gorki za to zmiejsza pod gore. cos w ten desen gdzies kiedys chyba czytalem.... no ale scanii chyba nie kupisz? 17 |
Data: Marzec 02 2015 11:34:36 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: | W dniu poniedziałek, 2 marca 2015 20:30:54 UTC+1 użytkownik abn140 napisał: > -- To może 126p kupi. Pierwsze miały taki "tempomat". 18 |
Data: Marzec 04 2015 23:05:45 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: WildS | On 2015-03-02, abn140 wrote: Scania, teraz też chyba już Volvo i Mercedes. Ogólnie działa to tak, że na tempomacie ustawia, ze ma jechac 85 km/h, max 90 i min 80 na przykład. Dane o wzniesieniach bierze z GPS. Przed wzniesieniem przyspiesza do max i odpuszcza gaz w momencie, w którym z rozpÄdu bÄdzie w stanie dojechaÄ do szczytu wzniesienia nie zwalniajÄ c poniżej dolnej prÄdkoĹci. Te tempomaty to zło i służÄ ogólnie do wkurwiania innych kierowców ciÄżarówek a niemców wyrÄczajÄ w przypieszaniu gdy sÄ wyprzedzani. Teraz za nich robi to komputer. Na szczescie zazwyczaj auta z tym wyposażeniem majÄ też opcje automatycznego awaryjnego hamowania jesli odleglosc od poprzedzajacego pojazdu jest za niska ;> -- WildS 19 |
Data: Marzec 05 2015 07:41:54 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: J.F. | Dnia Wed, 4 Mar 2015 23:05:45 +0100 (CET), WildS napisał(a): On 2015-03-02, abn140 wrote: Niezle ... ale kierowcom chyba zalezy na czasie - nie da sie ustawic 90, 90 i 90 ? :-) Te tempomaty to zło i służą ogólnie do wkurwiania innych kierowców Hm, z tego co piszesz, to wynikaloby ze umiarkowanie. J. 20 |
Data: Marzec 11 2015 16:35:30 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: WildS | On 2015-03-05, J.F. wrote: Dnia Wed, 4 Mar 2015 23:05:45 +0100 (CET), WildS napisał(a): To by trochÄ sensu nie miało ;)
Taaa, umiarkowanie, traf na takiego lidera jak jedziesz w kilkukilometrowym pociÄ gu tirów na zakazie wyprzedzania po pagórkowatym terenie. Każdy inaczej obciÄ żny, różne moce silników i inaczej pod górki wchodzi. Takie zmiany prÄdkoĹci z przodu idÄ całÄ falÄ dalej i w efekcie masz co chwile doć gwałtowne przyhamowania gdzieĹtam w Ĺrodku stawki. Ani to bezpieczne ani przyjemne. Te wszystkie tempomaty tego typu powinny byc zakazane na zakazach wyprzedzania. Jeden "oszczÄdza" sobie 1% paliwa a 100 aut za nim co chwile hamuje i przyspiesza zużywajÄ c 10% wiÄcej niż normalnie. Emisja CO2 na pewno siÄ dziÄki temu nie zmniejsza. -- WildS 21 |
Data: Marzec 11 2015 18:36:31 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: J.F. | Użytkownik "WildS" napisał Scania, teraz też chyba już Volvo i Mercedes. Ale ja tu o osczedzaniu czasu, a nie paliwa :-) Te tempomaty to zło i służÄ ogólnie do wkurwiania innych kierowców Taaa, umiarkowanie, traf na takiego lidera jak jedziesz w No tak, ale: a) skoro zakaz wyprzedzania, to i tak nie poradzisz, trzeba jechac w rzadku. b) zmiany predkosci w tym systemie sa niewielkie, wiec latwe do dostosowania. c) on dziala w miare naturalnie - przed gorka rozpedza, jak masz wolniejszy ogranicznik, to i tak nie dogonisz, pod gorke zwalnia - ale i innym zwolnic latwo. Wystarczy ujac gazu ... no chyba ze oni na pusto i na tempomacie :-) J. 22 |
Data: Marzec 02 2015 20:39:32 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: t-1 | W dniu 2015-03-02 o 18:00, Marek pisze: Czy w dobie różnych ECO-funkcji jest jakaś marka samochodu, gdzieTo już syrenka i warszawa miały taki "tempomat". Wyciągało się według życzenia cięgno linki sprzężonej z pedałem gazu. 23 |
Data: Marzec 02 2015 11:46:42 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: | W dniu poniedziałek, 2 marca 2015 20:39:33 UTC+1 użytkownik t-1 napisał: W dniu 2015-03-02 o 18:00, Marek pisze: Miałem warszawiankę 223 i nie było czegoś takiego. 24 |
Data: Marzec 02 2015 21:45:26 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: stryq | W dniu 2015-03-02 o 20:46, pisze: W Syrenie było i w PF125 z 1972 też.To już syrenka i warszawa miały taki "tempomat". 25 |
Data: Marzec 02 2015 22:06:19 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: Hinek | W dniu 2015-03-02 o 21:45, stryq pisze: W dniu 2015-03-02 o 20:46, pisze:Nic takiego w Syrenie 105 nie było. -- Hinek 26 |
Data: Marzec 02 2015 22:22:05 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: nadir | W dniu 2015-03-02 o 22:06, Hinek pisze: W dniu 2015-03-02 o 21:45, stryq pisze: Może tylko wersje eksportowe i lux miały takie "tempomaty"? W każdym razie widziałem to w kilku Maluchach, Dużych Fiatach i UAZ-ach, a kilku znowu nie widziałem. Może to były jakieś akcesoria tuningowe naszego, rodzimego rzemiosła a nie montaż fabryczne, tego to już nie wiem. 27 |
Data: Marzec 03 2015 19:42:44 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: yabba | Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości W dniu 2015-03-02 o 22:06, Hinek pisze: W którym miejscu w Maluchu był ręczny gaz? Może to były jakieś akcesoria tuningowe naszego, rodzimego rzemiosła a nie montaż fabryczne, tego to już nie wiem. Ale chyba nie mylisz ręcznego gazu z ręcznym ssaniem? Bo efekt podobny i w razie pęknięcia linki gazu można się ratować jazdą na ssaniu. -- Pozdrawiam, yabba 28 |
Data: Marzec 03 2015 11:24:19 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: | W dniu wtorek, 3 marca 2015 19:40:03 UTC+1 użytkownik yabba napisał: Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości Ręczny gaz w starych maluchach był obok wylotu ciepłego powietrza. Pomiędzy kolumną kierownicy a wylotem powietrza. Wyglądał jak drut zakończony kółkiem z tego drutu. To było wyposażenie fabryczne. W pewnym momencie z tego zrezygnowali. Miałem frędzla z tym wynalazkiem. Przy oszałamiającej mocy silnika jaką miały małe fiaty wynalazek był chybiony. Samochód zwalniał na takich wzniesieniach których kierowca nie widział. 29 |
Data: Marzec 03 2015 22:37:49 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: nadir | W dniu 2015-03-03 o 19:42, yabba pisze: Element numer 15.Może tylko wersje eksportowe i lux miały takie "tempomaty"? http://www.eles.pl/fiat/akcesoria.htm a tak to wygląda w zbliżeniu: http://tnij.org/dg3phj8 pierwsze zdjęcie Nie mylę. Dźwignię ssania maluch miał między fotelami.Może to były jakieś akcesoria tuningowe naszego, rodzimego rzemiosła a 30 |
Data: Marzec 03 2015 23:26:42 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: yabba | Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości W dniu 2015-03-03 o 19:42, yabba pisze: Czytam, że ręczny gaz był montowany do 1979. Rodzice mieli 600 z 1980 lub 1981 i w nim już nie było ręcznego gazu. -- Pozdrawiam, yabba 31 |
Data: Marzec 04 2015 07:45:08 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: J.F. | Dnia Tue, 03 Mar 2015 22:37:49 +0100, nadir napisał(a): W dniu 2015-03-03 o 19:42, yabba pisze: No tak, modele do 1977. To tylko najstarsi grupowicze pamietaja :-) J. 32 |
Data: Marzec 03 2015 19:28:16 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: J.F. | Użytkownik "Hinek" napisał w wiadomości grup To już syrenka i warszawa miały taki "tempomat". W 104 tez nie bylo ... no chyba ze skleroza :-) Ale cos mi chodzi po glowie ze w jakims samochodzie tak bylo ... Ursus ? J. 33 |
Data: Marzec 03 2015 19:50:28 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: yabba | Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości Użytkownik "Hinek" napisał w wiadomości grup Ursusy na 100% miały ręczny gaz. :) W samochodzie osobowym ręczny gaz widziałem w Fiacie 131 albo 132. -- Pozdrawiam, yabba 34 |
Data: Marzec 03 2015 20:28:02 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: Adam | W dniu 2015-03-03 o 19:50, yabba pisze: Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości U mnie 2 z 3 szt. FSO125p miały ręczny gaz. OIDP oba cięgna, tj. ssania i gazu, były obok siebie gdzieś po prawej stronie pod kierownicą. Poldek, pomimo, że był w wersji GLS, to chyba nie miał. -- Pozdrawiam. Adam 35 |
Data: Marzec 03 2015 14:48:57 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: | W dniu poniedziałek, 2 marca 2015 21:45:18 UTC+1 użytkownik stryq napisał: W dniu 2015-03-02 o 20:46, pisze: Miałem włoskiego 125 1300 z wajchą do zmiany biegów przy kierownicy.. Nie kojarzę żeby ręczny gaz w nim był. Miałem kilka 125p i też w nich czegoś takiego nie było. W Borewiczu i późniejszych też nie było. 36 |
Data: Marzec 04 2015 11:54:46 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: Gof | t-1 wrote: To już syrenka i warszawa miały taki "tempomat". Suzuki Hayabusa w 1 generacji tez ma. Nazywa sie to Fast Idle i ma inne zastosowanie (ulatwienie rozruchu zimnego silnika, bo nie ma silniczka krokowego), ale sprowadza sie do delikatnego uchylenia przepustnicy. Inna sprawa, ze jazda motocyklem na zablokowanym gazie (zeby w razie czego puszczenie gazu nie spowodowalo zejscia z obrotow) to ryzykowny pomysl... -- Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. & Toyota Yaris I FL 1.3 2004 r. PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ 37 |
Data: Marzec 04 2015 13:20:36 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: yabba | Użytkownik "Gof" napisał w wiadomości t-1 wrote: To chyba jest ssanie ręczne? Inna sprawa, ze jazda motocyklem na zablokowanym gazie (zeby w razie czego Żeby wrócić do domu Komarkiem z urwaną linką gazu, to nie takie rzeczy się robiło. :) Tak BTW, to w latach niedoborów towarów i nadmiaru pieniędzy koledzy wymyslili sposób na reanimację linek gazu przy pomocy żyłki do naciągu rakiet tenisowych. -- Pozdrawiam, yabba 38 |
Data: Marzec 04 2015 13:43:31 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: J.F. | Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości Suzuki Hayabusa w 1 generacji tez ma. Nazywa sie to Fast Idle i ma inne To chyba jest ssanie ręczne? Ssanie generalnie ma wzbogacic mieszanke. W wielu gaznikach przede wszystkim zamyka dodatkowa przepustnice na dolocie powietrza, dzieki czemu rosnie podcisnienie na dyszy i ciagnie wiecej benzyny. Owszem, w wielu gaznikach dodatkowo uchylalo przepustnice glówna - ale to funkcja niejako dodatkowa. W maluchu akurat bylo inaczej, tzn przynajmniej w pozniejszych modelach - przepustnica glowna nie byla ruszana, dzwignia ssania otwierala tylko dodatkowy kanal benzyny. J. 39 |
Data: Marzec 04 2015 14:52:26 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: Jaśko | On Wed, 4 Mar 2015, J.F. wrote: Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości Zgadza się, a fast idle z hayabusy tego właśnie nie robi. Znam też gaźniki, w których uchylenie przepustnicy służy do uruchamiania ciepłego silnika. Ale tak czy siak raczej nie można tego porównywać do ręcznego gazu, bo regulacja jest tylko zero-jedynkowa. -- Pozdrawiam, Jaśko z Krakowa 40 |
Data: Marzec 05 2015 14:37:49 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: Gof | Jaśko wrote: Zgadza się, a fast idle z hayabusy tego właśnie nie robi. Znam też Nie jest, to normalna dźwigienka. Możesz ją ustawić w dowolnej pozycji. -- Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. & Toyota Yaris I FL 1.3 2004 r. PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ 41 |
Data: Marzec 05 2015 00:29:55 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: yabba | Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości Podejrzewam, że Fast Idle to właśnie ssanie, jeśli ma ułatwiać rozruch zimnego silnika. Chyba, że tam jest sonda lambda, wtrysk, przepustnica na lince i tylko i wyłącznie brakuje silniczka krokowego wolnych obrotów. Wtedy to faktycznie nie jest pełnoprawne ssanie, a proteza silniczka krokowego.
-- Pozdrawiam, yabba 42 |
Data: Marzec 05 2015 14:39:39 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: Gof | yabba wrote: Podejrzewam, że Fast Idle to właśnie ssanie, jeśli ma ułatwiać rozruch We wczesnych rocznikach nie ma lambdy, ale reszta się zgadza. -- Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. & Toyota Yaris I FL 1.3 2004 r. PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ 43 |
Data: Marzec 05 2015 15:48:14 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: yabba | Użytkownik "Gof" napisał w wiadomości yabba wrote: Ciekawe jakie powody miał konstruktor, żeby zrobić taki półwtrysk z półręcznym ssaniem? Koszty? -- Pozdrawiam, yabba 44 |
Data: Marzec 05 2015 14:37:04 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: Gof | yabba wrote: Suzuki Hayabusa w 1 generacji tez ma. Nazywa sie to Fast Idle i ma inne Nie. To jest w miejscu, gdzie w gaźnikowcach jest ssanie ręczne, ale zasada działania jest inna. Komputer nijak nie rozróżnia, czy przepustnica jest uchylona przez fast idle, czy przez ręczne dodanie gazu. -- Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. & Toyota Yaris I FL 1.3 2004 r. PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ 45 |
Data: Marzec 04 2015 03:02:33 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Mon, 02 Mar 2015 18:00:21 +0100, Marek napisał(a): Czy w dobie różnych ECO-funkcji jest jakaś marka samochodu, gdzie Podjeżdżanie pod górkę z gazem jest właśnie tym oszczędniejszym sposobem jazdy. Jeśli automat w tej sytuacji redukuje bieg, również robi to w celu oszczędzania paliwa, albo po prostu jazda na wyższym biegu byłaby już niemożliwa albo co najmniej niezdrowa dla silnika. Naprawdę ci goście którzy wyprodukowali Twój samochód, wiedzieli co robią :) Swoją drogą nie bardzo wiem jak sobie to wyobrażasz - jeśli nie doda gazu podjeżdżając pod górkę, to samochód się zatrzyma. A pokonywanie gór z gazem to jedna z najbardziej podstawowych technik oszczędzania paliwa, łącząca się z tym, że z góry z kolei zjeżdżasz na biegu i bez gazu (nie zużywając wcale paliwa). 46 |
Data: Marzec 04 2015 16:23:07 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: Marek | On Wed, 4 Mar 2015 03:02:33 +0100, Tomasz Pyra wrote: NaprawdÄ ci goĹcie którzy wyprodukowali Twój samochód, wiedzieli corobiÄ Błagam, nie zmuszaj mnie do wymieniania kretyĹstw w współczesnych samochodach. ZaczynajÄ c na rÄcznej skrzyni a koĹczÄ c na automatycznym wyłÄ czaniu wew. obiegu w korku, w najwiÄkszym zadymieniu. Ale kiedyĹ opiszÄ wszystkie. -- Marek 47 |
Data: Marzec 04 2015 16:44:50 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: BUNIEK | Błagam, nie zmuszaj mnie do wymieniania kretyĹstw w współczesnych samochodach. ZaczynajÄ c na rÄcznej skrzyni a koĹczÄ c na automatycznym wyłÄ czaniu wew. obiegu w korku, w najwiÄkszym zadymieniu. Ale kiedyĹ opiszÄ wszystkie. Jaki jest problem z manualnymi skrzyniami ? Bo co do obiegu powietrza jeszcze mogÄ siÄ zgodziÄ, choÄ zakładam ze można te automatykÄ wyłÄ czyÄ jak działa nie tak jakbyĹmy tego chcieli. Buniek 48 |
Data: Marzec 04 2015 19:58:33 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: Marek | On Wed, 4 Mar 2015 16:44:50 +0100, "BUNIEK" wrote: Jaki jest problem z manualnymi skrzyniami ? Ĺťe jest to XIX w. techniczny archaizm? Samochód to narzÄdzie do przemieszczania siÄ w wyznaczonym kierunku z możliwie najmniejsxym udziałem kierowcy. Przekładanie biegów w 21 wieku niczym siÄ nie różni od odpalania silnika na korbÄ. -- Marek 49 |
Data: Marzec 04 2015 12:13:09 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: AA | W dniu środa, 4 marca 2015 19:58:37 UTC+1 użytkownik Marek napisał: On Wed, 4 Mar 2015 16:44:50 +0100, "BUNIEK" Może lepiej będzie się przesiąść na taxi, pociąg, autobus, tramwaj? Tam nawet kierownicą nie trzeba kręcić, można swobodnie przez telefon pogadać... pozdr AA 50 |
Data: Marzec 04 2015 21:25:36 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Marek, Jaki jest problem z manualnymi skrzyniami ? Że jest to XIX w. techniczny archaizm? Samochód to narzędzie do Różni się zdecydowanie. To nie samochód ma rządzić kierowcą a kierowca samochodem. Nie ma nic bardziej wkurwiającego niż jazda automatem, który nie może się zdecydować, na którym biegu chce jechać albo zmienia bieg podczas dynamicznego pokonywana zakrętów. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 51 |
Data: Marzec 05 2015 00:12:04 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: Marek | On Wed, 4 Mar 2015 21:25:36 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote: Różni siÄ zdecydowanie. To nie samochód ma rzÄ dziÄ kierowcÄ akierowca samochodem. Nie ma nic bardziej wkurwiajÄ cego niż jazda automatem, Pojeździj takim co umie zmieniaÄ. -- Marek 52 |
Data: Marzec 05 2015 19:31:36 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .03.2015 o 21:25 RoMan Mandziejewicz pisze: Różni siÄ zdecydowanie. To nie samochód ma rzÄ dziÄ kierowcÄ a kierowca Ĺwiat idzie do przodu, współczesny automat zmienia biegi lepiej i szybciej niż 99,95% kierowców. Nie ma dla niego znaczenia, czy jedziesz z górki, pod górkÄ, czy "dynamicznie" pokonujesz zakrÄt. W każdych warunkach dobierze optymalne przełożenie. Nie ma nic bardziej wkurwiajÄ cego niż bezsensowne wachlowanie dźwigniÄ zmiany biegów. To jest ten sam archaizm co kupowanie auta z szybami "na korbÄ" i tłumaczenie sobie, że tak jest lepiej "bo mam kontrole nad szybkoĹciÄ podnoszenia szyby". WzglÄdy finansowe sÄ jedyne i rozsÄ dne na podstawie których ktoĹ Ĺwiadomie kupuje taĹszy samochód z manualnÄ skrzyniÄ biegów. MówiÄ oczywiĹcie o zwykły dupowozie służÄ cym do przemieszczania siÄ z punktu A do pkt. B. TG 53 |
Data: Marzec 05 2015 19:52:14 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: dddddddd | W dniu 2015-03-05 o 19:31, Tomasz Gorbaczuk pisze:
twierdzisz że automat szybciej rusza niż ktokolwiek puszcza sprzÄgło? manual ma przewagÄ: na skrzyżowaniach, przy włÄ czaniu siÄ do ruchu. -- Pozdrawiam Ĺukasz 54 |
Data: Marzec 05 2015 20:08:01 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .03.2015 o 19:52 dddddddd pisze: Ĺwiat idzie do przodu, współczesny automat zmienia biegi lepiej i Tak, szczególnie manual w ruchu miejski w dużych miastach to sama radaoć :-) WidzÄ to codziennie w Wawie - jak "specjaliĹci" od manuali szukajÄ jedynki jeszcze 20s po zapaleni siÄ zielonego. TwierdzÄ, że 99,95% kierowców ma w dupie "radoć z jazdy manualem" a mimo to jak stado baranów mÄczy siÄ wachlujÄ c gałkÄ zmiany biegów. Te 0,04% procent to specjaliĹci z PMS, którzy rozkoszujÄ siÄ każdym szarpniÄciem przy zmianie z "dwójki" na "trójkÄ". 0,01% to sport, jazda terenowa, zabawa gdzie "manual" ma jak najbardziej racjÄ bytu. TG 55 |
Data: Marzec 06 2015 01:46:12 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Thu, 05 Mar 2015 19:52:14 +0100, dddddddd napisał(a): twierdzisz że automat szybciej rusza niż ktokolwiek puszcza sprzęgło? Ma potencjalną przewagę :) Bo w praktyce, znakomita większość kierowców automatów dawno już jedzie, nim inny kierowca ogarnie sprzęgło. 56 |
Data: Marzec 06 2015 07:06:12 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: dddddddd | W dniu 2015-03-06 o 01:46, Tomasz Pyra pisze: Dnia Thu, 05 Mar 2015 19:52:14 +0100, dddddddd napisał(a): przy ruszaniu spod świateł tak. Przy włączaniu się z podporządkowanej czy też wyprzedzaniu raczej nie. Mi jakoś ciężko się przyzwyczaić że będąc na podporządkowanej mam wcisnąć gaz w podłogę jak auto mnie jeszcze nie minęło - w manualu byłaby stłuczka, w automacie wyjeżdżam już za tym autem. -- Pozdrawiam Łukasz 57 |
Data: Marzec 06 2015 12:25:47 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: Marek | On Fri, 6 Mar 2015 01:46:12 +0100, Tomasz Pyra wrote: Bo w praktyce, znakomita wiÄkszoć kierowców automatów dawno jużjedzie, nim inny kierowca ogarnie sprzÄgło. A jak jeszcze muszÄ rusiec pod górkÄ.... -- Marek 58 |
Data: Marzec 04 2015 22:30:45 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Wed, 04 Mar 2015 19:58:33 +0100, Marek napisał(a): On Wed, 4 Mar 2015 16:44:50 +0100, "BUNIEK" A ile jest obecnie na rynku modeli w których nie ma możliwości kupienia ich z automatem? Samochód to narzędzie do Owszem są ludzie który potrzebują wyłącznie przemieszczania się i samochód jest dla nich złem koniecznym. Ale nie zapominaj jednak o tych dla których samochód to przyjemność, a nie tylko udręka :) Tyle że również nie do końca rozumiem dlaczegu ludzie którzy nie lubią i najczęściej jeszcze nie potrafią sami poprawnie zmieniać biegów, mimo wszystko kupują samochody z manualną skrzynią biegów. 59 |
Data: Marzec 04 2015 22:46:45 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: Shrek | On 2015-03-04 22:30, Tomasz Pyra wrote: Samochód to narzędzie do Z drugiej strony większość z tych, co mieli okazję popróbować automatów deklarują, że za Chiny nie chca wracać do manuali - więc widać przyjemniej im w automacie. Żeby nie było - ja do nich nie należę - jeżdziłem silnymi automatami, a i tak więcej frajdy sprawia mi manual. Może dlatego, że tamte automaty były mocne i "wypasione" więc czy jechałeś 50 czy 150 jedne wrażenia. Czyli zero frajdy. Jednak wolę trzeć dupą po ziemi i czuć szarpnięcie jak szybko zmieniam dwójkę na trójkę. Aczkolwiek może specyficzny jestem, a ty już napewno:P Shrek. 60 |
Data: Marzec 05 2015 08:37:16 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: dddddddd | W dniu 2015-03-04 o 22:46, Shrek pisze: On 2015-03-04 22:30, Tomasz Pyra wrote: mi w mocnym automacie najbardziej przeszkadzają... lagi. Chcę szybko ruszyć, wciskam gaz, automat myśli sobie "zaraz zaraz, po wciśnięciu gazu coś miałem zrobić... aaa chyba włączyć bieg" i już po chwili rusza Manual tego nie ma - strzelam ze sprzęgła i ruszam. Przy ostrej jeździe jak chcę ręcznie wrzucić jakiś bieg to też lagi przeszkadzają - np. robię redukcję a ona występuje po 2 godzinach (takie mam przynajmniej odczucie ;) -- Pozdrawiam Łukasz 61 |
Data: Marzec 05 2015 11:12:33 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: J.F. | Użytkownik "dddddddd" napisał w wiadomości Z drugiej strony większość z tych, co mieli okazję popróbować automatów mi w mocnym automacie najbardziej przeszkadzają... lagi. Chcę szybko ruszyć, wciskam gaz, automat myśli sobie "zaraz zaraz, po wciśnięciu gazu coś miałem zrobić... aaa chyba włączyć bieg" i już po chwili rusza Skrzynie DSG maja to zmienic. Sama zmiana biegu szybciej niz reczna, no ale komputer musi sie zastanowic. "Sport mode" i bedzie myslal krotko ... ale niekoniecznie przy ruszaniu. J. 62 |
Data: Marzec 05 2015 18:46:49 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: dddddddd | W dniu 2015-03-05 o 11:12, J.F. pisze: Użytkownik "dddddddd" napisał w wiadomości no właśnie - na co dzień przeszkadza mi to tylko przy ruszaniu, nie mam dsg ale w trybie sport jest lepiej - auto od razu trzyma wyższe obroty i przy wyprzedzaniu często nie musi redukować. Podsumowując: automat to jakiś "techniczny archaizm" - takie lagi to 100 lat temu a nie teraz! Nie znaczy to że nie lubię automatów, ale dopóki będą miały odczuwalne opóźnienia, dopóty będą gorsze. Na co dzień jednak wybieram automat - przy mocy >300KM i normalnej jeździe to najlepsze rozwiązanie - ale jakbym kupował coś przeznaczonego do szybkiej jazdy to wolałbym manual. -- Pozdrawiam Łukasz 63 |
Data: Marzec 06 2015 01:44:42 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Thu, 05 Mar 2015 08:37:16 +0100, dddddddd napisał(a): mi w mocnym automacie najbardziej przeszkadzają... lagi. Chcę szybko W nowoczesnych skrzyniach nie jest tak źle - reagują naprawdę przyzwoicie. Do tego jak na prawdę potrzebujesz mieć zredukowany bieg wcześniej, to prawie każda umożliwia ręczne zrzucenie biegu. Co do algorytmu to mnie denerwuje, jak chcę tak średnio mocno przyspieszyć (nie żaden tam kickdown), wciskam gaz, zaczyna się redukcja i to w jakimś tam płynniejszym-wolniejszym trybie. Trwa to dłuuuuugo, czas ucieka i żeby nadgonić czas zmiany biegu, sytuacja zaczyna wymagać jednak mocniejszego przyspieszenia, wciskam więc gaz coraz mocniej. Jak automat w końcu namyśli się żeby zredukować bieg, to okazuje się że gaz już jest na tyle mocno wciśnięty, że automat stwierdza że będziemy redukować o jeszcze jeden bieg i znowu wszystko od początku. Więc tyle, że automat ma po prostu jakąś swoją specyfikę. Nie przewidzi co chcesz zrobić, więc mu trzeba odpowiednio komunikować własne zamiary. 64 |
Data: Marzec 06 2015 07:10:42 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: dddddddd | W dniu 2015-03-06 o 01:44, Tomasz Pyra pisze: Dnia Thu, 05 Mar 2015 08:37:16 +0100, dddddddd napisał(a): nie wiem, z dsg praktycznie nie jeździłem Do tego jak na prawdę potrzebujesz mieć zredukowany bieg wcześniej, to wtedy to można wcześniej wcisnąć gaz... ale to trochę mało naturalne, wciskasz gaz- o! bieg się zmienił, ale trochę za szybko, więc puszczasz gaz itd. Wyjeżdżasz z podporządkowanej - masz miejsce - gaz- zanim się namyśli to miejsca nie ma. W manualu chyba połowę mniejsza luka wystarczy do włączenia się do ruchu (tak żeby nikomu na drodze nie przeszkadzać) -- Pozdrawiam Łukasz 65 |
Data: Marzec 05 2015 00:17:12 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: Marek | On Wed, 4 Mar 2015 22:30:45 +0100, Tomasz Pyra wrote: A ile jest obecnie na rynku modeli w których nie ma możliwoĹcikupienia ich z automatem? Owszem to problem ale tylko spowodowany przez klientów, którzy u nas bojÄ siÄ automatów. Spróbujj w USA znaleźÄ jakikolwiek popularny model z wersjÄ manualnÄ . Owszem sÄ ludzie który potrzebujÄ wyłÄ cznie przemieszczania siÄ isamochód jest dla nich złem koniecznym.przyjemnoć, a nie tylko udrÄka :) Przekładanie biegów przyjemnoć? :-) -- Marek 66 |
Data: Marzec 06 2015 01:38:17 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Thu, 05 Mar 2015 00:17:12 +0100, Marek napisał(a): On Wed, 4 Mar 2015 22:30:45 +0100, Tomasz Pyra Ale jakim problemem jest to że inni kierowcy, w innych pojazdach mają taką a nie inną skrzynię biegów? Idziesz do salonu i kupujesz z automatem, praktycznie każdy model. Na rynku wtórnym masz nawet lepiej, bo automat chyba nadal obniża wartość samochodu. Owszem są ludzie który potrzebują wyłącznie przemieszczania się isamochód Co kto lubi. Jeden lubi automat, ESP i lane-assist, a inny hamulce bez wspomagania, zawieszenie na uniballach i przełączanie biegów. Natomiast istotnie rację masz co do tego, że większość klientów nie podejmuje tej decyzji świadomie, a kierując się tradycją i zabobonem. Natomiast to się będzie zmieniać - podobnie jak do listy rzeczy pożądanych przebiła się klima, tak i pewnie przebije się automat. 67 |
Data: Marzec 06 2015 12:24:25 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: Marek | On Fri, 6 Mar 2015 01:38:17 +0100, Tomasz Pyra wrote: Natomiast to siÄ bÄdzie zmieniaÄ - podobnie jak do listy rzeczypożÄ danych przebiła siÄ klima, tak i pewnie przebije siÄ automat. Oby. I nie na znaczenia czy "pełen" automat czy tradycyjna skrzynia z elektrycznym czy hydraulicznym wybierakiem. Byle zmieniał sam. -- Marek 68 |
Data: Marzec 06 2015 21:45:27 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: re |
Ale jakim problemem jest to że inni kierowcy, w innych pojazdach mają taką a nie inną skrzynię biegów? Idziesz do salonu i kupujesz z automatem, praktycznie każdy model. Na rynku wtórnym masz nawet lepiej, bo automat chyba nadal obniża wartość samochodu. -- - Jak wartość jest niższa to źle a nie dobrze. Gdyby cena była niższa to dla kupującego ok :-) 69 |
Data: Marzec 06 2015 22:39:26 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Fri, 6 Mar 2015 21:45:27 +0100, re napisał(a): Użytkownik "Tomasz Pyra" Jak już tak ściśle, to cena to jakakolwiek liczba jaką podaje sprzedający, może być dowolnie absurdalna i nadal będzie ceną. Natomiast wartość jako taka, oczywiście nieco zależy od przyjętej definicji, ale będzie to rzeczywista ilość pieniędzy za jaką można dokonać, lub dokonano już transakcji, czyli coś mającego jakiś związek z rzeczywistością. 70 |
Data: Marzec 06 2015 22:50:53 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: re |
Jak już tak ściśle, to cena to jakakolwiek liczba jaką podaje sprzedający, może być dowolnie absurdalna i nadal będzie ceną. -- - No właśnie, a wartość to jednak wartość :-) Natomiast wartość jako taka, oczywiście nieco zależy od przyjętej definicji, ale będzie to rzeczywista ilość pieniędzy za jaką można dokonać, lub dokonano już transakcji, czyli coś mającego jakiś związek z rzeczywistością. -- - Nie gadaj, a ja myślę, że to to ile jest coś naprawdę warte :-) Rzecz była tylko w tym dla kogo jest warte. Średnia jest średnią. Spox. Chciałem tylko zwrócić uwagę, że pewnie coś jest w tym, że rynkowa wartość jest niższa. 71 |
Data: Marzec 04 2015 09:26:30 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: Gotfryd Smolik news | On Mon, 2 Mar 2015, Marek wrote: Czy w dobie różnych ECO-funkcji jest jakaś marka samochodu, gdzie załączony tempomat nie dodaje pod górkę gazu (niepotrzebnie zwiększając spalanie), bo zadana prędkoiść spadła mu z np. 100 km/h do 95? Czekaj moment, bo przeczytałem wątek i mi wychodzi, że najwyraźniej brakuje definicji "górki". Zdajesz sobie sprawę, że jeśli samochód przy tym samym "poziomie gazu" zwalnia ze 100km/h do raptem 95 km/h to mówisz o "kolejowych" nachyleniach, których najczęściej gołym okiem nie przyuważysz ;>, i że stoi to w mocnej sprzeczności z: W automatach spotkałem się, że redukuje i wyje wysokimi obrotami ....bo tu najwyraźniej jest "zwykła górka" (i niedodawanie gazu może skończyć się spadkiem prędkości do zera, jak ktoś napisał)? Tak, zgoda, "ludzkie sterowanie" może sprowadzać się do zbyt niskiego "dodawania gazu" (i spadku prędkości) tudzież obrotów i "niższego wycia". Ale piszesz o "nie dodaje gazu". pzdr, Gotfryd 72 |
Data: Marzec 04 2015 16:08:19 | Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny) | Autor: BUNIEK | Czy w dobie różnych ECO-funkcji jest jakaĹ marka samochodu, gdzie załÄ czony tempomat nie dodaje pod górkÄ gazu (niepotrzebnie zwiÄkszajÄ c spalanie),. Spokojnie, to co doda pod górÄ odzyska tam gdzie przymknie przepustnice mimo ze ledwo czuÄ ze jest w dół. Koniec koĹców utrzymanie prÄdkoĹci pod górÄ może byÄ oszczÄdniejsze niż jej uzupełnienie po zakoĹczeniu podjazdu(tak gdybam i zdajÄ sobie sprawÄ ze jest dużo zmiennych). Kilka miesiÄcy temu dołożyłem sobie Tempomat do autka(Avensis T25). Na trasie którÄ czÄsto pokonuje, ok 200km mam wyższe prÄdkoĹci Ĺrednie a spalanie podobne w/g kompa, wiec suma sumarum chyba na jedno wychodzi. Pozdrawiam Marcin Gochnio |