Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami
1 | Data: Sierpien 18 2017 17:39:02 |
Temat: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami | |
Autor: Pszemol | Poprzednie modele Tesli (Model S i X) używały prÄ…dnicy prÄ…du przemiennego. 2 |
Data: Sierpien 18 2017 19:57:29 | Temat: Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami | Autor: Robert WaĹ„kowski | W dniu 2017-08-18 o 19:39, Pszemol pisze: Poprzednie modele Tesli (Model S i X) używały prÄ…dnicy prÄ…du przemiennego.A ja myĹ›lałem, że silniki BLDC sÄ… lepsze. Co z linkiem? :-( www.edmunds.com - Access Denied Error code 16 This request was blocked by the security rules Robert 3 |
Data: Sierpien 18 2017 18:01:02 | Temat: Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami | Autor: Pszemol | Robert WaĹ„kowski wrote: W dniu 2017-08-18 o 19:39, Pszemol pisze: Lepszy/gorszy to bardzo wzglÄ™dne okreĹ›lenia i w dużym stopniu werdykt zależy od przyjÄ™tych kryteriów oceny co jest w danej sytuacji lepsze a co gorsze. Co z linkiem? :-(Nie mam pojÄ™cia co - może blokujÄ… z poza USA? Spróbuj pogooglać po tytule artykułu: "2017 Tesla Model 3 Has Unexpected Electric Motor Design" Albo po urywku treĹ›ci: "The papers show that the long-range Model 3's rated battery capacity is 80.5 kilowatt-hours (the actual usable capacity that Tesla historically uses to badge its models, which is always lower, never appears on such documents). They also state that its electric motor produces 258 horsepower. But these facts were arguably not the most important bits of information contained within the EPA documents. The big news is this: the Model 3 uses a permanent magnet (PM) electric motor instead of the AC induction motors used in all Tesla products to date." 4 |
Data: Sierpien 18 2017 11:14:16 | Temat: Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami | Autor: | VPN -> USA i działa jakby ktoĹ› chciał czytać bo mi siÄ™ nie chce :-) 5 |
Data: Sierpien 18 2017 18:35:44 | Temat: Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami | Autor: Pszemol | wrote: VPN -> USA i działa jakby ktoĹ› chciał czytać bo mi siÄ™ nie chce :-) TrochÄ™ te praktyki odcinania reszty Ĺ›wiata poza USA "for security reasons" sÄ… nie fair... Admini sobie ułatwiajÄ… robotÄ™ kosztem ograniczania Ĺ›wiatu dostÄ™pu do informacji :-( A'propos - czy może ktoĹ› polecić VPN'a w Polsce do podobnych zastosowaĹ„ tylko odwrotnie? Bo czÄ™sto siÄ™ spotykam z równie leniwymi adminami w Polsce. 6 |
Data: Sierpien 18 2017 20:52:07 | Temat: Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami | Autor: Robert WaĹ„kowski | W dniu 2017-08-18 o 20:01, Pszemol pisze: Nie mam pojÄ™cia co - może blokujÄ… z poza USA?Zgadza siÄ™. Pomogło/a Hola. Nie wiem co to, ale działa. :-) BLDC miały być montowane bezpoĹ›rednio w kołach (nie pisze tego w kontekĹ›cie Tesli). A Tesla te pierwsze co zjechały to z jakim silnikiem? Robert 7 |
Data: Sierpien 18 2017 20:58:34 | Temat: Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami | Autor: Robert WaĹ„kowski | W dniu 2017-08-18 o 20:52, Robert WaĹ„kowski pisze: Pomogło/a Hola.Nawet niepotrzebna/y. Opera ma to samo wbudowane. Robert 8 |
Data: Sierpien 18 2017 17:45:07 | Temat: Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami | Autor: Pszemol | "Robert Wańkowski" wrote in message W dniu 2017-08-18 o 20:01, Pszemol pisze: Tesle pierwsze - co masz na myśli? Pierwsze egzemplarze Modelu 3? (zaczęto produkcję w tym miesiącu) Czy pierwsze egzemplarze Tesli Roadster w 2010 roku? 9 |
Data: Sierpien 19 2017 09:25:52 | Temat: Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami | Autor: Robert WaĹ„kowski | W dniu 2017-08-19 o 00:45, Pszemol pisze: Pierwsze egzemplarze Modelu 3? (zaczÄ™to produkcjÄ™ w tym miesiÄ…cu)Tak, te pierwsze trójki. Ale już doczytałem, że od poczÄ…tku montujÄ… BLDC. Jak siÄ™ niedawno dowiedziałem, że Tesle napÄ™dza zwykły silnik indukcyjny, to byłem trochÄ™ zawiedziono. Dlaczego! Przecież BLDC jest, wydawał mi siÄ™ idealny. Po przeczytaniu tego ten stary indukcyjny nie taki zły. https://www.tesla.com/en_GB/blog/induction-versus-dc-brushless-motors?redirect=no Robert 10 |
Data: Sierpien 19 2017 10:25:44 | Temat: Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami | Autor: Pszemol | Robert WaĹ„kowski wrote: W dniu 2017-08-19 o 00:45, Pszemol pisze: No tak, to nie jest trywialna zmiana aby jÄ… zrobić w trakcie produkcji :-) Jak siÄ™ niedawno dowiedziałem, że Tesle napÄ™dza zwykły silnikSwietny artykuł, Robercie - dziÄ™ki, że go podlinkowałeĹ›! Ale skoro piszÄ…, że pewien, mały magnetyzm rotora daje lepsze efekty przy dużych obrotach silnika gdy wiÄ™ksze pole jest potrzebne przy mniejszych prÄ™dkoĹ›ciach i wiÄ™kszych momentach to nasuwa siÄ™ pytanie: Czemu nie robi siÄ™ silników mieszanych, stały magnes mógłby być połÄ…czony z elektromagnesem dajÄ…c element silnika o pewnym stałym polu magnetycznym które można by zwiÄ™kszać puszczajÄ…c prÄ…d przez cewkÄ™. Pola dodajÄ…c siÄ™ dałyby magnes o zmiennym polu. BiorÄ…c pod uwagÄ™, że chodzi o rotor to sprawa zrobienia tego "bezszczotkowo" robi siÄ™ nietrywialna :-)) 11 |
Data: Sierpien 19 2017 13:33:46 | Temat: Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami | Autor: Robert WaĹ„kowski | W dniu 2017-08-19 o 12:25, Pszemol pisze: Robert WaĹ„kowski wrote:To samo pomyĹ›lałem, aby połÄ…czyć dwa silniki. Ale dosłownie. Na jednym wale wirnik z indukcyjnego i magnesy z DC i dwa stojany. Może do Tesli włożyli ten polski prototyp? :-) http://www.fronda.pl/a/naped-lepszy-niz-w-tesli-genialny-wynalazek-polskich-naukowcow,88992.html Tu konkret o tym silniku. PiszÄ… w konkluzji na koĹ„cu, że dwa razy mniej energii skonsumuje niż "zwykły" DC. https://www.degruyter.com/downloadpdf/j/aee.2011.60.issue-4/v10171-011-0043-2/v10171-011-0043-2.pdf Robert 12 |
Data: Sierpien 19 2017 12:42:02 | Temat: Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami | Autor: Pszemol | Robert WaĹ„kowski wrote: W dniu 2017-08-19 o 12:25, Pszemol pisze:No brawo Szczecin, brawo Polska! CoĹ› mi siÄ™ zdaje, że niedługo bÄ™dziemy przebierać i wybierać w różnych rozwiÄ…zaniach EV. 13 |
Data: Sierpien 19 2017 15:41:26 | Temat: Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami | Autor: w systemie siĹ‚a 'POPIS/EU | http://www.fronda.pl/a/naped-lepszy-niz-w-tesli-genialny-wynalazek-polskich-naukowcow,88992.html pozwoliłem sobie przeczytać - no było ostro... znaczy co, cały sekret w sterowaniu elektromagnesami jakimĹ› durnym mikroprocesorkiem? 14 |
Data: Sierpien 19 2017 16:55:57 | Temat: Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami | Autor: T. | W dniu 2017-08-19 o 13:33, Robert WaĹ„kowski pisze: W dniu 2017-08-19 o 12:25, Pszemol pisze: Cegielski też coĹ› kombinuje z nowymi silnikami: http://glowny-mechanik.pl/2017/04/27/hannover-messe-2017-ursus-h-cegielski-poznan-lacza-sily/ Niestety nie znam siÄ™ i nie mogÄ™ ocenić innowacyjnoĹ›ci pomysłu. W dodatku poza propagandÄ… trzeba by znaleĽÄ‡ jakieĹ› dane techniczne. T. 15 |
Data: Sierpien 24 2017 15:50:51 | Temat: Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami | Autor: J.F. | Użytkownik "Robert WaĹ„kowski" napisał w wiadomoĹ›ci grup W dniu 2017-08-19 o 12:25, Pszemol pisze: Ale skoro piszÄ…, że pewien, mały magnetyzm rotora daje lepsze efekty przy IMO - po pierwsze komplikacja mechaniczna, bo to jednak trzeba jakies szczotki. Po drugie - magnesy teraz mocne, byc moze elektromagnes juz niewiele daje. Po trzecie - oslabianie pola to IMO taki sobie pomysl. Indukuja sie mniejsze napiecia, ale w uzwojeniach musza plynac wieksze prady, aby uzyskac taki sam moment. Czyli straty rosna. Kiedys myslalem o uzwojeniach w sekcjach i przelaczeniu szeregowo/rownolegle, ale to chyba za duza komplikacja. A moze nie ? BiorÄ…c pod uwagÄ™, że chodzi o rotor to sprawa zrobienia tego Pszemol dawal fotki, wygladalo to jak dwa silniki na jednym wale :-) Powatpiewam, czy to by bylo dobre rozwiazanie. Jesli maja pracowac naraz - czestotliwosc w jednym stojanie musi byc inna niz w drugim. OK, dwa falowniki, da sie zrobic, moze nawet nie tak drogo. Ale gdzie tu zysk skoro nadal oba pracuja ? A dawac dwa silniki, z ktorych pracuje tylko jeden, to jakies nieoszczedne sie wydaje. J. 16 |
Data: Sierpien 24 2017 16:10:49 | Temat: Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami | Autor: Pszemol | J.F. wrote: Użytkownik "Robert WaĹ„kowski" napisał w wiadomoĹ›ci grupNa tych zdjÄ™ciach był jeden silnik i obok niego falownik nim sterujÄ…cy, w podobnej obudowie do silnika. 17 |
Data: Sierpien 25 2017 11:33:54 | Temat: Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami | Autor: J.F. | Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomoĹ›ci grup J.F. wrote: BiorÄ…c pod uwagÄ™, że chodzi o rotor to sprawa zrobienia tego Na tych zdjÄ™ciach był jeden silnik i obok niego falownik nim sterujÄ…cy, w W okraglej obudowie ? Dziwne to troche, sam wiesz, ze plytki lubia byc prostokatne, a radiatory zebrowane. J. 18 |
Data: Sierpien 25 2017 13:24:42 | Temat: Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami | Autor: Robert WaĹ„kowski | W dniu 2017-08-25 o 11:33, J.F. pisze: Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomoĹ›ci grup J.F. wrote: A jednak. Też mnie to zmyliło. https://evannex.com/blogs/news/35045701-reverse-engineering-a-tesla-drivetrain https://youtu.be/3SAxXUIre28?t=4m1s Robert 19 |
Data: Sierpien 31 2017 22:40:52 | Temat: Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami | Autor: Marek | On Thu, 24 Aug 2017 15:50:51 +0200, "J.F." wrote: Kiedys myslalem o uzwojeniach w sekcjach i przelaczeniu szeregowo/rownolegle, ale to chyba za duza komplikacja. KiedyĹ› to w ogóle hitem miały być silniki reluktancujne. Mój prof. od maszyn elektrycznych prorokowal, że to bÄ™dÄ… właĹ›nie silniki pojazdów elekt. -- Marek 20 |
Data: Sierpien 21 2017 16:54:59 | Temat: Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami | Autor: Marek | On Fri, 18 Aug 2017 19:57:29 +0200, Robert wrote: A ja myĹ›lałem, że silniki BLDC sÄ… lepsze. Przeciez bldc nie oznacza silnika bez magnesow tylko, że jest bezszczotkowy. Typowe bldc z magnesami nedymowymi osiÄ…gajÄ… duszÄ™ moce przy zachowaniu małych rozmiarów -- Marek 21 |
Data: Sierpien 21 2017 17:16:16 | Temat: Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami | Autor: Robert WaĹ„kowski | W dniu 2017-08-21 o 16:54, Marek pisze: On Fri, 18 Aug 2017 19:57:29 +0200, Robert wrote:Wiem, może nieprecyzyjnie napisałem. :-) Robert 22 |
Data: Sierpien 19 2017 07:45:00 | Temat: Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami | Autor: Ghost |
Poprzednie modele Tesli (Model S i X) używały prÄ…dnicy prÄ…du przemiennego. wow, nie dosc ze jedzdzi to jeszcze sama produkuje prad, pewnie energie ruchu dla obrotowego pradnicy dostarczaja kola Okazuje siÄ™, że w swoim najnowszym i najtaĹ„szym Modelu 3 ("dla mass") naczy na msze? 23 |
Data: Sierpien 19 2017 18:26:13 | Temat: Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami | Autor: Janusz | W dniu 2017-08-18 o 19:39, Pszemol pisze: Poprzednie modele Tesli (Model S i X) używały prÄ…dnicy prÄ…du przemiennego.Też mam zablokowany. -- Pozdr Janusz 24 |
Data: Sierpien 20 2017 22:38:49 | Temat: Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami | Autor: re |
|