Grupy dyskusyjne   »   Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami

Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami



1 Data: Sierpien 18 2017 17:39:02
Temat: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami
Autor: Pszemol 

Poprzednie modele Tesli (Model S i X) używały prÄ…dnicy prÄ…du przemiennego.
Na dodatek bardzo Tesla była z tego dumna wytykajÄ…c chÄ™tnie wady silników z
magnesami stałymi innym producentom...

Okazuje siÄ™, że w swoim najnowszym i najtaĹ„szym Modelu 3 ("dla mass")
siÄ™gniÄ™to jednak po silnik z magnesami trwałymi:

https://www.edmunds.com/car-news/auto-industry/2017-tesla-model-3-has-unexpected-electric-motor-design.html



2 Data: Sierpien 18 2017 19:57:29
Temat: Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami
Autor: Robert WaĹ„kowski 

W dniu 2017-08-18 o 19:39, Pszemol pisze:

Poprzednie modele Tesli (Model S i X) używały prÄ…dnicy prÄ…du przemiennego.
Na dodatek bardzo Tesla była z tego dumna wytykajÄ…c chÄ™tnie wady silników z
magnesami stałymi innym producentom...

Okazuje siÄ™, że w swoim najnowszym i najtaĹ„szym Modelu 3 ("dla mass")
siÄ™gniÄ™to jednak po silnik z magnesami trwałymi:

https://www.edmunds.com/car-news/auto-industry/2017-tesla-model-3-has-unexpected-electric-motor-design.html

A ja myĹ›lałem, że silniki BLDC sÄ… lepsze.
Co z linkiem? :-(
www.edmunds.com - Access Denied
Error code 16
This request was blocked by the security rules

Robert

3 Data: Sierpien 18 2017 18:01:02
Temat: Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami
Autor: Pszemol 

Robert WaĹ„kowski  wrote:

W dniu 2017-08-18 o 19:39, Pszemol pisze:
Poprzednie modele Tesli (Model S i X) używały prÄ…dnicy prÄ…du przemiennego.
Na dodatek bardzo Tesla była z tego dumna wytykajÄ…c chÄ™tnie wady silników z
magnesami stałymi innym producentom...

Okazuje siÄ™, że w swoim najnowszym i najtaĹ„szym Modelu 3 ("dla mass")
siÄ™gniÄ™to jednak po silnik z magnesami trwałymi:

https://www.edmunds.com/car-news/auto-industry/2017-tesla-model-3-has-unexpected-electric-motor-design.html

A ja myĹ›lałem, że silniki BLDC sÄ… lepsze.

Lepszy/gorszy to bardzo wzglÄ™dne okreĹ›lenia i w dużym stopniu werdykt
zależy od przyjÄ™tych kryteriów oceny co jest w danej sytuacji lepsze a co
gorsze.

Co z linkiem? :-(
www.edmunds.com - Access Denied
Error code 16
This request was blocked by the security rules

Nie mam pojÄ™cia co - może blokujÄ… z poza USA?

Spróbuj pogooglać po tytule artykułu:

"2017 Tesla Model 3 Has Unexpected Electric Motor Design"

Albo po urywku treści:

"The papers show that the long-range Model 3's rated battery capacity is
80.5 kilowatt-hours (the actual usable capacity that Tesla historically
uses to badge its models, which is always lower, never appears on such
documents). They also state that its electric motor produces 258
horsepower. But these facts were arguably not the most important bits of
information contained within the EPA documents.

The big news is this: the Model 3 uses a permanent magnet (PM) electric
motor instead of the AC induction motors used in all Tesla products to
date."

4 Data: Sierpien 18 2017 11:14:16
Temat: Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami
Autor:

VPN -> USA i działa jakby ktoĹ› chciał czytać bo mi siÄ™ nie chce :-)

5 Data: Sierpien 18 2017 18:35:44
Temat: Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami
Autor: Pszemol 

 wrote:

VPN -> USA i działa jakby ktoĹ› chciał czytać bo mi siÄ™ nie chce :-)


Trochę te praktyki odcinania reszty świata poza USA "for security reasons"
sÄ… nie fair...

Admini sobie ułatwiajÄ… robotÄ™ kosztem ograniczania Ĺ›wiatu dostÄ™pu do
informacji :-(

A'propos - czy może ktoĹ› polecić VPN'a w Polsce do podobnych zastosowaĹ„
tylko odwrotnie? Bo czÄ™sto siÄ™ spotykam z równie leniwymi adminami w
Polsce.

6 Data: Sierpien 18 2017 20:52:07
Temat: Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami
Autor: Robert WaĹ„kowski 

W dniu 2017-08-18 o 20:01, Pszemol pisze:

Nie mam pojÄ™cia co - może blokujÄ… z poza USA?
Zgadza siÄ™.
Pomogło/a Hola. Nie wiem co to, ale działa. :-)

BLDC miały być montowane bezpoĹ›rednio w kołach (nie pisze tego w kontekĹ›cie Tesli).
A Tesla te pierwsze co zjechały to z jakim silnikiem?

Robert

7 Data: Sierpien 18 2017 20:58:34
Temat: Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami
Autor: Robert WaĹ„kowski 

W dniu 2017-08-18 o 20:52, Robert Wańkowski pisze:

Pomogło/a Hola.
Nawet niepotrzebna/y.
Opera ma to samo wbudowane.

Robert

8 Data: Sierpien 18 2017 17:45:07
Temat: Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami
Autor: Pszemol 

"Robert WaĹ„kowski"  wrote in message

W dniu 2017-08-18 o 20:01, Pszemol pisze:
Nie mam pojÄ™cia co - może blokujÄ… z poza USA?
Zgadza siÄ™.
Pomogło/a Hola. Nie wiem co to, ale działa. :-)

BLDC miały być montowane bezpoĹ›rednio w kołach
(nie pisze tego w kontekście Tesli).
A Tesla te pierwsze co zjechały to z jakim silnikiem?

Tesle pierwsze - co masz na myśli?
Pierwsze egzemplarze Modelu 3? (zaczęto produkcję w tym miesiącu)
Czy pierwsze egzemplarze Tesli Roadster w 2010 roku?

9 Data: Sierpien 19 2017 09:25:52
Temat: Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami
Autor: Robert WaĹ„kowski 

W dniu 2017-08-19 o 00:45, Pszemol pisze:

Pierwsze egzemplarze Modelu 3? (zaczęto produkcję w tym miesiącu)
Tak, te pierwsze trójki. Ale już doczytałem, że od poczÄ…tku montujÄ… BLDC.

Jak siÄ™ niedawno dowiedziałem, że Tesle napÄ™dza zwykły silnik indukcyjny, to byłem trochÄ™ zawiedziono. Dlaczego! Przecież BLDC jest, wydawał mi siÄ™ idealny.
Po przeczytaniu tego ten stary indukcyjny nie taki zły.
https://www.tesla.com/en_GB/blog/induction-versus-dc-brushless-motors?redirect=no

Robert

10 Data: Sierpien 19 2017 10:25:44
Temat: Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami
Autor: Pszemol 

Robert WaĹ„kowski  wrote:

W dniu 2017-08-19 o 00:45, Pszemol pisze:
Pierwsze egzemplarze Modelu 3? (zaczęto produkcję w tym miesiącu)
Tak, te pierwsze trójki. Ale już doczytałem, że od poczÄ…tku montujÄ… BLDC.

No tak, to nie jest trywialna zmiana aby ją zrobić w trakcie produkcji :-)

Jak siÄ™ niedawno dowiedziałem, że Tesle napÄ™dza zwykły silnik
indukcyjny, to byłem trochÄ™ zawiedziono. Dlaczego! Przecież BLDC jest,
wydawał mi siÄ™ idealny.
Po przeczytaniu tego ten stary indukcyjny nie taki zły.
https://www.tesla.com/en_GB/blog/induction-versus-dc-brushless-motors?redirect=no

Swietny artykuł, Robercie - dziÄ™ki, że go podlinkowałeĹ›!

Ale skoro piszÄ…, że pewien, mały magnetyzm rotora daje lepsze efekty przy
dużych obrotach silnika gdy wiÄ™ksze pole jest potrzebne przy mniejszych
prędkościach i większych momentach to nasuwa się pytanie:
Czemu nie robi siÄ™ silników mieszanych, stały magnes mógłby być połÄ…czony z
elektromagnesem dajÄ…c element silnika o pewnym stałym polu magnetycznym
które można by zwiÄ™kszać puszczajÄ…c prÄ…d przez cewkÄ™. Pola dodajÄ…c siÄ™
dałyby magnes o zmiennym polu.
BiorÄ…c pod uwagÄ™, że chodzi o rotor to sprawa zrobienia tego
"bezszczotkowo" robi siÄ™ nietrywialna :-))

11 Data: Sierpien 19 2017 13:33:46
Temat: Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami
Autor: Robert WaĹ„kowski 

W dniu 2017-08-19 o 12:25, Pszemol pisze:

Robert WaĹ„kowski  wrote:
W dniu 2017-08-19 o 00:45, Pszemol pisze:
Pierwsze egzemplarze Modelu 3? (zaczęto produkcję w tym miesiącu)
Tak, te pierwsze trójki. Ale już doczytałem, że od poczÄ…tku montujÄ… BLDC.

No tak, to nie jest trywialna zmiana aby ją zrobić w trakcie produkcji :-)

Jak siÄ™ niedawno dowiedziałem, że Tesle napÄ™dza zwykły silnik
indukcyjny, to byłem trochÄ™ zawiedziono. Dlaczego! Przecież BLDC jest,
wydawał mi siÄ™ idealny.
Po przeczytaniu tego ten stary indukcyjny nie taki zły.
https://www.tesla.com/en_GB/blog/induction-versus-dc-brushless-motors?redirect=no

Swietny artykuł, Robercie - dziÄ™ki, że go podlinkowałeĹ›!

Ale skoro piszÄ…, że pewien, mały magnetyzm rotora daje lepsze efekty przy
dużych obrotach silnika gdy wiÄ™ksze pole jest potrzebne przy mniejszych
prędkościach i większych momentach to nasuwa się pytanie:
Czemu nie robi siÄ™ silników mieszanych, stały magnes mógłby być połÄ…czony z
elektromagnesem dajÄ…c element silnika o pewnym stałym polu magnetycznym
które można by zwiÄ™kszać puszczajÄ…c prÄ…d przez cewkÄ™. Pola dodajÄ…c siÄ™
dałyby magnes o zmiennym polu.
BiorÄ…c pod uwagÄ™, że chodzi o rotor to sprawa zrobienia tego
"bezszczotkowo" robi siÄ™ nietrywialna :-))

To samo pomyĹ›lałem, aby połÄ…czyć dwa silniki. Ale dosłownie. Na jednym wale wirnik z indukcyjnego i magnesy z DC i dwa stojany.

Może do Tesli włożyli ten polski prototyp? :-)

http://www.fronda.pl/a/naped-lepszy-niz-w-tesli-genialny-wynalazek-polskich-naukowcow,88992.html

Tu konkret o tym silniku.
PiszÄ… w konkluzji na koĹ„cu, że dwa razy mniej energii skonsumuje niż "zwykły" DC.

https://www.degruyter.com/downloadpdf/j/aee.2011.60.issue-4/v10171-011-0043-2/v10171-011-0043-2.pdf

Robert

12 Data: Sierpien 19 2017 12:42:02
Temat: Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami
Autor: Pszemol 

Robert WaĹ„kowski  wrote:

W dniu 2017-08-19 o 12:25, Pszemol pisze:
Robert WaĹ„kowski  wrote:
W dniu 2017-08-19 o 00:45, Pszemol pisze:
Pierwsze egzemplarze Modelu 3? (zaczęto produkcję w tym miesiącu)
Tak, te pierwsze trójki. Ale już doczytałem, że od poczÄ…tku montujÄ… BLDC.

No tak, to nie jest trywialna zmiana aby ją zrobić w trakcie produkcji :-)

Jak siÄ™ niedawno dowiedziałem, że Tesle napÄ™dza zwykły silnik
indukcyjny, to byłem trochÄ™ zawiedziono. Dlaczego! Przecież BLDC jest,
wydawał mi siÄ™ idealny.
Po przeczytaniu tego ten stary indukcyjny nie taki zły.
https://www.tesla.com/en_GB/blog/induction-versus-dc-brushless-motors?redirect=no

Swietny artykuł, Robercie - dziÄ™ki, że go podlinkowałeĹ›!

Ale skoro piszÄ…, że pewien, mały magnetyzm rotora daje lepsze efekty przy
dużych obrotach silnika gdy wiÄ™ksze pole jest potrzebne przy mniejszych
prędkościach i większych momentach to nasuwa się pytanie:
Czemu nie robi siÄ™ silników mieszanych, stały magnes mógłby być połÄ…czony z
elektromagnesem dajÄ…c element silnika o pewnym stałym polu magnetycznym
które można by zwiÄ™kszać puszczajÄ…c prÄ…d przez cewkÄ™. Pola dodajÄ…c siÄ™
dałyby magnes o zmiennym polu.
BiorÄ…c pod uwagÄ™, że chodzi o rotor to sprawa zrobienia tego
"bezszczotkowo" robi siÄ™ nietrywialna :-))

To samo pomyĹ›lałem, aby połÄ…czyć dwa silniki. Ale dosłownie. Na jednym
wale wirnik z indukcyjnego i magnesy z DC i dwa stojany.

Może do Tesli włożyli ten polski prototyp? :-)

http://www.fronda.pl/a/naped-lepszy-niz-w-tesli-genialny-wynalazek-polskich-naukowcow,88992.html

Tu konkret o tym silniku.
PiszÄ… w konkluzji na koĹ„cu, że dwa razy mniej energii skonsumuje niż
"zwykły" DC.

https://www.degruyter.com/downloadpdf/j/aee.2011.60.issue-4/v10171-011-0043-2/v10171-011-0043-2.pdf

No brawo Szczecin, brawo Polska!

CoĹ› mi siÄ™ zdaje, że niedługo bÄ™dziemy przebierać i wybierać w różnych
rozwiÄ…zaniach EV.

13 Data: Sierpien 19 2017 15:41:26
Temat: Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami
Autor: w systemie siĹ‚a 'POPIS/EU 

http://www.fronda.pl/a/naped-lepszy-niz-w-tesli-genialny-wynalazek-polskich-naukowcow,88992.html

pozwoliłem sobie przeczytać - no było ostro...

znaczy co, cały sekret w sterowaniu elektromagnesami jakimĹ› durnym mikroprocesorkiem?

14 Data: Sierpien 19 2017 16:55:57
Temat: Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami
Autor: T. 

W dniu 2017-08-19 o 13:33, Robert Wańkowski pisze:

W dniu 2017-08-19 o 12:25, Pszemol pisze:
Robert WaĹ„kowski  wrote:
W dniu 2017-08-19 o 00:45, Pszemol pisze:
Pierwsze egzemplarze Modelu 3? (zaczęto produkcję w tym miesiącu)
Tak, te pierwsze trójki. Ale już doczytałem, że od poczÄ…tku montujÄ… BLDC.

No tak, to nie jest trywialna zmiana aby ją zrobić w trakcie produkcji :-)

Jak siÄ™ niedawno dowiedziałem, że Tesle napÄ™dza zwykły silnik
indukcyjny, to byłem trochÄ™ zawiedziono. Dlaczego! Przecież BLDC jest,
wydawał mi siÄ™ idealny.
Po przeczytaniu tego ten stary indukcyjny nie taki zły.
https://www.tesla.com/en_GB/blog/induction-versus-dc-brushless-motors?redirect=no
Swietny artykuł, Robercie - dziÄ™ki, że go podlinkowałeĹ›!

Ale skoro piszÄ…, że pewien, mały magnetyzm rotora daje lepsze efekty przy
dużych obrotach silnika gdy wiÄ™ksze pole jest potrzebne przy mniejszych
prędkościach i większych momentach to nasuwa się pytanie:
Czemu nie robi siÄ™ silników mieszanych, stały magnes mógłby być połÄ…czony z
elektromagnesem dajÄ…c element silnika o pewnym stałym polu magnetycznym
które można by zwiÄ™kszać puszczajÄ…c prÄ…d przez cewkÄ™. Pola dodajÄ…c siÄ™
dałyby magnes o zmiennym polu.
BiorÄ…c pod uwagÄ™, że chodzi o rotor to sprawa zrobienia tego
"bezszczotkowo" robi siÄ™ nietrywialna :-))

To samo pomyĹ›lałem, aby połÄ…czyć dwa silniki. Ale dosłownie. Na jednym wale wirnik z indukcyjnego i magnesy z DC i dwa stojany.

Może do Tesli włożyli ten polski prototyp? :-)

http://www.fronda.pl/a/naped-lepszy-niz-w-tesli-genialny-wynalazek-polskich-naukowcow,88992.html Tu konkret o tym silniku.
PiszÄ… w konkluzji na koĹ„cu, że dwa razy mniej energii skonsumuje niż "zwykły" DC.

https://www.degruyter.com/downloadpdf/j/aee.2011.60.issue-4/v10171-011-0043-2/v10171-011-0043-2.pdf Robert

Cegielski też coĹ› kombinuje z nowymi silnikami:

http://glowny-mechanik.pl/2017/04/27/hannover-messe-2017-ursus-h-cegielski-poznan-lacza-sily/

Niestety nie znam siÄ™ i nie mogÄ™ ocenić innowacyjnoĹ›ci pomysłu. W dodatku poza propagandÄ… trzeba by znaleĽÄ‡ jakieĹ› dane techniczne.
T.

15 Data: Sierpien 24 2017 15:50:51
Temat: Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami
Autor: J.F. 

Użytkownik "Robert WaĹ„kowski"  napisał w wiadomoĹ›ci grup W dniu 2017-08-19 o 12:25, Pszemol pisze:

Ale skoro piszÄ…, że pewien, mały magnetyzm rotora daje lepsze efekty przy
dużych obrotach silnika gdy wiÄ™ksze pole jest potrzebne przy mniejszych
prędkościach i większych momentach to nasuwa się pytanie:
Czemu nie robi siÄ™ silników mieszanych, stały magnes mógłby być połÄ…czony z
elektromagnesem dajÄ…c element silnika o pewnym stałym polu magnetycznym
które można by zwiÄ™kszać puszczajÄ…c prÄ…d przez cewkÄ™. Pola dodajÄ…c siÄ™
dałyby magnes o zmiennym polu.

IMO - po pierwsze komplikacja mechaniczna, bo to jednak trzeba jakies szczotki.
Po drugie - magnesy teraz mocne, byc moze elektromagnes juz niewiele daje.

Po trzecie - oslabianie pola to IMO taki sobie pomysl.
Indukuja sie mniejsze napiecia, ale w uzwojeniach musza plynac wieksze prady, aby uzyskac taki sam moment.
Czyli straty rosna.

Kiedys myslalem o uzwojeniach w sekcjach i przelaczeniu szeregowo/rownolegle, ale to chyba za duza komplikacja.
A moze nie ?

BiorÄ…c pod uwagÄ™, że chodzi o rotor to sprawa zrobienia tego
"bezszczotkowo" robi siÄ™ nietrywialna :-))

To samo pomyĹ›lałem, aby połÄ…czyć dwa silniki. Ale dosłownie. Na jednym wale wirnik z indukcyjnego i magnesy z DC i dwa stojany.

Pszemol dawal fotki, wygladalo to jak dwa silniki na jednym wale :-)

Powatpiewam, czy to by bylo dobre rozwiazanie.
Jesli maja pracowac naraz - czestotliwosc w jednym stojanie musi byc inna niz w drugim.
OK, dwa falowniki, da sie zrobic, moze nawet nie tak drogo.

Ale gdzie tu zysk skoro nadal oba pracuja ?
A dawac dwa silniki, z ktorych pracuje tylko jeden, to jakies nieoszczedne sie wydaje.


J.

16 Data: Sierpien 24 2017 16:10:49
Temat: Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami
Autor: Pszemol 

J.F.  wrote:

Użytkownik "Robert WaĹ„kowski"  napisał w wiadomoĹ›ci grup

W dniu 2017-08-19 o 12:25, Pszemol pisze:
Ale skoro piszÄ…, że pewien, mały magnetyzm rotora daje lepsze
efekty przy
dużych obrotach silnika gdy wiÄ™ksze pole jest potrzebne przy
mniejszych
prędkościach i większych momentach to nasuwa się pytanie:
Czemu nie robi siÄ™ silników mieszanych, stały magnes mógłby być
połÄ…czony z
elektromagnesem dajÄ…c element silnika o pewnym stałym polu
magnetycznym
które można by zwiÄ™kszać puszczajÄ…c prÄ…d przez cewkÄ™. Pola dodajÄ…c
siÄ™
dałyby magnes o zmiennym polu.

IMO - po pierwsze komplikacja mechaniczna, bo to jednak trzeba jakies
szczotki.
Po drugie - magnesy teraz mocne, byc moze elektromagnes juz niewiele
daje.

Po trzecie - oslabianie pola to IMO taki sobie pomysl.
Indukuja sie mniejsze napiecia, ale w uzwojeniach musza plynac wieksze
prady, aby uzyskac taki sam moment.
Czyli straty rosna.

Kiedys myslalem o uzwojeniach w sekcjach i przelaczeniu
szeregowo/rownolegle, ale to chyba za duza komplikacja.
A moze nie ?

BiorÄ…c pod uwagÄ™, że chodzi o rotor to sprawa zrobienia tego
"bezszczotkowo" robi siÄ™ nietrywialna :-))

To samo pomyĹ›lałem, aby połÄ…czyć dwa silniki. Ale dosłownie. Na
jednym wale wirnik z indukcyjnego i magnesy z DC i dwa stojany.

Pszemol dawal fotki, wygladalo to jak dwa silniki na jednym wale :-)

Powatpiewam, czy to by bylo dobre rozwiazanie.
Jesli maja pracowac naraz - czestotliwosc w jednym stojanie musi byc
inna niz w drugim.
OK, dwa falowniki, da sie zrobic, moze nawet nie tak drogo.

Ale gdzie tu zysk skoro nadal oba pracuja ?
A dawac dwa silniki, z ktorych pracuje tylko jeden, to jakies
nieoszczedne sie wydaje.


Na tych zdjÄ™ciach był jeden silnik i obok niego falownik nim sterujÄ…cy, w
podobnej obudowie do silnika.

17 Data: Sierpien 25 2017 11:33:54
Temat: Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami
Autor: J.F. 

Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomoĹ›ci grup J.F.  wrote:

BiorÄ…c pod uwagÄ™, że chodzi o rotor to sprawa zrobienia tego
"bezszczotkowo" robi siÄ™ nietrywialna :-))

To samo pomyĹ›lałem, aby połÄ…czyć dwa silniki. Ale dosłownie. Na
jednym wale wirnik z indukcyjnego i magnesy z DC i dwa stojany.

Pszemol dawal fotki, wygladalo to jak dwa silniki na jednym wale :-)

Na tych zdjÄ™ciach był jeden silnik i obok niego falownik nim sterujÄ…cy, w
podobnej obudowie do silnika.

W okraglej obudowie ?
Dziwne to troche, sam wiesz, ze plytki lubia byc prostokatne, a radiatory zebrowane.

J.

18 Data: Sierpien 25 2017 13:24:42
Temat: Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami
Autor: Robert WaĹ„kowski 

W dniu 2017-08-25 o 11:33, J.F. pisze:

Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomoĹ›ci grup J.F.  wrote:
BiorÄ…c pod uwagÄ™, że chodzi o rotor to sprawa zrobienia tego
"bezszczotkowo" robi siÄ™ nietrywialna :-))

To samo pomyĹ›lałem, aby połÄ…czyć dwa silniki. Ale dosłownie. Na
jednym wale wirnik z indukcyjnego i magnesy z DC i dwa stojany.

Pszemol dawal fotki, wygladalo to jak dwa silniki na jednym wale :-)

Na tych zdjÄ™ciach był jeden silnik i obok niego falownik nim sterujÄ…cy, w
podobnej obudowie do silnika.

W okraglej obudowie ?
Dziwne to troche, sam wiesz, ze plytki lubia byc prostokatne, a radiatory zebrowane.

A jednak. Też mnie to zmyliło.
https://evannex.com/blogs/news/35045701-reverse-engineering-a-tesla-drivetrain
https://youtu.be/3SAxXUIre28?t=4m1s

Robert

19 Data: Sierpien 31 2017 22:40:52
Temat: Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami
Autor: Marek 

On Thu, 24 Aug 2017 15:50:51 +0200, "J.F."  wrote:

Kiedys myslalem o uzwojeniach w sekcjach i przelaczeniu szeregowo/rownolegle, ale to chyba za duza komplikacja.
A moze nie ?

KiedyĹ› to w ogóle hitem miały być silniki reluktancujne. Mój prof. od maszyn elektrycznych prorokowal, że to bÄ™dÄ… właĹ›nie silniki pojazdów elekt.

--
Marek

20 Data: Sierpien 21 2017 16:54:59
Temat: Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami
Autor: Marek 

On Fri, 18 Aug 2017 19:57:29 +0200, Robert  wrote:

A ja myĹ›lałem, że silniki BLDC sÄ… lepsze.

Przeciez bldc nie oznacza silnika bez magnesow tylko, że jest bezszczotkowy. Typowe bldc z magnesami nedymowymi osiÄ…gajÄ… duszÄ™ moce przy zachowaniu małych rozmiarów

--
Marek

21 Data: Sierpien 21 2017 17:16:16
Temat: Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami
Autor: Robert WaĹ„kowski 

W dniu 2017-08-21 o 16:54, Marek pisze:

On Fri, 18 Aug 2017 19:57:29 +0200, Robert  wrote:
A ja myĹ›lałem, że silniki BLDC sÄ… lepsze.

Przeciez bldc nie oznacza silnika bez magnesow
Wiem, może nieprecyzyjnie napisałem. :-)

Robert

22 Data: Sierpien 19 2017 07:45:00
Temat: Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami
Autor: Ghost 



Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomoĹ›ci grup

Poprzednie modele Tesli (Model S i X) używały prÄ…dnicy prÄ…du przemiennego.

wow, nie dosc ze jedzdzi to jeszcze sama produkuje prad, pewnie energie ruchu dla obrotowego pradnicy dostarczaja kola

Okazuje siÄ™, że w swoim najnowszym i najtaĹ„szym Modelu 3 ("dla mass")

naczy na msze?

23 Data: Sierpien 19 2017 18:26:13
Temat: Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami
Autor: Janusz 

W dniu 2017-08-18 o 19:39, Pszemol pisze:

Poprzednie modele Tesli (Model S i X) używały prÄ…dnicy prÄ…du przemiennego.
Na dodatek bardzo Tesla była z tego dumna wytykajÄ…c chÄ™tnie wady silników z
magnesami stałymi innym producentom...

Okazuje siÄ™, że w swoim najnowszym i najtaĹ„szym Modelu 3 ("dla mass")
siÄ™gniÄ™to jednak po silnik z magnesami trwałymi:

https://www.edmunds.com/car-news/auto-industry/2017-tesla-model-3-has-unexpected-electric-motor-design.html

Też mam zablokowany.

--
Pozdr
Janusz

24 Data: Sierpien 20 2017 22:38:49
Temat: Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami
Autor: re 



Użytkownik "Pszemol"

Poprzednie modele Tesli (Model S i X) używały prÄ…dnicy prÄ…du przemiennego.
Na dodatek bardzo Tesla była z tego dumna wytykajÄ…c chÄ™tnie wady silników z
magnesami stałymi innym producentom...

Okazuje siÄ™, że w swoim najnowszym i najtaĹ„szym Modelu 3 ("dla mass")
siÄ™gniÄ™to jednak po silnik z magnesami trwałymi:

https://www.edmunds.com/car-news/auto-industry/2017-tesla-model-3-has-unexpected-electric-motor-design.html
-- -
ZrzynajÄ… z Twizy ?

Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami



Grupy dyskusyjne