Grupy dyskusyjne   »   Tesla kontratakuje :-)

Tesla kontratakuje :-)



1 Data: Kwiecien 13 2018 02:06:24
Temat: Tesla kontratakuje :-)
Autor:

http://next.gazeta.pl/next/7,151003,23261685,tesla-chce-w-listopadzie-przyszlego-roku-rozpoczac-produkcje.html

czyli nowe zapisy i nowi sponsorzy :-)

a z drugiej strony nadciagaja chmury:

http://www.manager-magazin.de/unternehmen/autoindustrie/tesla-elon-musk-legt-sich-nach-model-x-unfall-mit-us-behoerde-an-a-1202694.html

Auch sollte der verunglßckte Apple-Ingenieur seinem Bruder zuvor von wiederholten Problemen mit dem Autopiloten berichtet haben, ßber die sich der Ingenieur bei seinem Tesla-Händler beschwert haben soll. Später kursierten im Netz Videoaufnahmen von einem Tesla-Fahrer, dessen Autopilot an der besagten Unfallstelle den gefährlichen Betonpolder ebenfalls nicht registriert haben soll - und es dann genauso zu einem gefährlichen Unfall gekommen wäre, wenn der Fahrer nicht eingegriffen hätte.

kolejny blad czujnikow ? chetnie bym obejrzal te video, jakby sie komus chcialo poszukac :-)

PS caly czas wyglada to na faze beta testow produktu niestety ofiary sa prawdziwe



2 Data: Kwiecien 13 2018 11:43:30
Temat: Re: Tesla kontratakuje :-)
Autor: Myjk 

Fri, 13 Apr 2018 02:06:24 -0700 (PDT), 

czyli nowe zapisy i nowi sponsorzy :-)

Wczoraj jak się dowiedziałem ile kosztuje elektryk wyjeżdżający z fabryki
to mi oko zbielało. Nie wiem jaki jest cel zawyżania cen elektryków, mogę
się tylko domyślać kto macza w tym swoje brudne palce. :P Opracowanie
konceptu elektryka z pewnością nie niesie ze sobą tak ogromnych kosztów jak
mówi o tym przebitka na cenie.

--
Pozdor
Myjk

3 Data: Kwiecien 13 2018 02:59:50
Temat: Re: Tesla kontratakuje :-)
Autor: Kris 

W dniu piątek, 13 kwietnia 2018 11:44:10 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

Fri, 13 Apr 2018 02:06:24 -0700 (PDT), 

> czyli nowe zapisy i nowi sponsorzy :-)

Wczoraj jak się dowiedziałem ile kosztuje elektryk wyjeżdżający z fabryki
to mi oko zbielało. Nie wiem jaki jest cel zawyżania cen elektryków, mogę
się tylko domyślać kto macza w tym swoje brudne palce. :P Opracowanie
konceptu elektryka z pewnością nie niesie ze sobą tak ogromnych kosztów jak
mówi o tym przebitka na cenie.
Nikt nie musi paluchów maczać

Sa jelenie to się ich w rogi wali
Na teslę ludziska kase wpłacają jak jeszcze produkcja auta nie ruszyła
A skoro mają tylu chętnych ze nie nadążają z produkcja to idiotami byliby zmniejszając marzę.

4 Data: Kwiecien 13 2018 12:18:22
Temat: Re: Tesla kontratakuje :-)
Autor: J.F. 

Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup Fri, 13 Apr 2018 02:06:24 -0700 (PDT),

czyli nowe zapisy i nowi sponsorzy :-)

Wczoraj jak się dowiedziałem ile kosztuje elektryk wyjeżdżający z fabryki
to mi oko zbielało. Nie wiem jaki jest cel zawyżania cen elektryków, mogę
się tylko domyślać kto macza w tym swoje brudne palce. :P

Czyli kto zawyza - dealerzy ?

Opracowanie
konceptu elektryka z pewnością nie niesie ze sobą tak ogromnych kosztów jak
mówi o tym przebitka na cenie.

Koncept pewnie tani, ale od konceptu do produktu droga daleka.
Ogolnie rzecz biorac - koszta sa jednak olbrzymie.

Zobacz ile zwyklych firm nie wytrzymalo konkurencji.
Takie volvo chocby - tzn calkiem dobrze mu szlo, i sie w tym momencie postanowilo sprzedac strategicznemu partnerowi.

Najpierw trzeba zrobic szczegolowy projekt, przejsc te wszystkie badania, potem przygotowac seryjna produkcje tysiecy czesci - to sa setki milionow.

W przypadku elektrykow dolicz wiadra spalonych tranzystorow zanim falownik zacznie poprawnie i dlugo dzialac.
Ale to koszt jednorazowy ... do czasu zmiany modelu :-(

Ktos tam inny musi prowadzic badania nad silnikami czy magnesami - koszt tez jednorazowy, ale potem za darmo tego nie sprzedaje ...

J.

5 Data: Kwiecien 13 2018 12:32:05
Temat: Re: Tesla kontratakuje :-)
Autor: Myjk 

Fri, 13 Apr 2018 12:18:22 +0200, J.F.

Czyli kto zawyza - dealerzy ?

Producent.

Koncept pewnie tani, ale od konceptu do produktu droga daleka.
Ogolnie rzecz biorac - koszta sa jednak olbrzymie.

Nie są większe niż przy spalinowcach, szczególnie dla firm które już w tym
siedzą od wielu lat. Inaczej ma Tesla która musi budować WSZYSTKO od
podstaw, to i cenę zawyża, zresztą oferując auta komfortowe i performance.

W przypadku elektrykow dolicz wiadra spalonych tranzystorow
zanim falownik zacznie poprawnie i dlugo dzialac.

Chcesz powiedzieć, że to bardziej skomplikowane od oparcowania silnika
spalinowego poprawnie i długo działającego? Szczerze wątpię.
 
Ktos tam inny musi prowadzic badania nad silnikami czy magnesami -
koszt tez jednorazowy, ale potem za darmo tego nie sprzedaje ...

Ale przecież to są technologie od lat znane i rozwijane. Może za ceną stoi
fakt, że te auta się nie psują, producent nie zarobi na częściach, to
przycina na cenie produktu? Nie piszę naturalnie o tesli, bo ta się nadal
sporo musi nauczyć o samej konstrukcji samochodów (inne koncerny choć to
mają opracowane). Pomimo tego nadal uważam, że największy udział w cenie
elektryków mają jednak brudne palce.

--
Pozdor
Myjk

6 Data: Kwiecien 13 2018 13:11:58
Temat: Re: Tesla kontratakuje :-)
Autor: J.F. 

Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup Fri, 13 Apr 2018 12:18:22 +0200, J.F.

Czyli kto zawyza - dealerzy ?
Producent.

A skad wiesz, ze zawyza ?

Koncept pewnie tani, ale od konceptu do produktu droga daleka.
Ogolnie rzecz biorac - koszta sa jednak olbrzymie.

Nie są większe niż przy spalinowcach, szczególnie dla firm które już w tym
siedzą od wielu lat. Inaczej ma Tesla która musi budować WSZYSTKO od
podstaw, to i cenę zawyża, zresztą oferując auta komfortowe i performance.

Z tego tez wynika spora cena.

No ale Tesla juz nie wszytko buduje od podstaw, bo to juz kolejna wersja.

W przypadku elektrykow dolicz wiadra spalonych tranzystorow
zanim falownik zacznie poprawnie i dlugo dzialac.

Chcesz powiedzieć, że to bardziej skomplikowane od oparcowania silnika
spalinowego poprawnie i długo działającego? Szczerze wątpię.

IMO tak.
Jak silnik spalinowy za krotko dziala, to trzeba pogrubic elementy.
A elektronika ... tranzystor co powinien wytrzymac 80A psuje sie przy 50, i trzeba wyjasniac.

Do tego niestety doszly normy spalin - jak widac nie tak latwo zrobic spalinowca, ktory sie miesci, i nie wiadomo jak to poprawic.

Ktos tam inny musi prowadzic badania nad silnikami czy magnesami -
koszt tez jednorazowy, ale potem za darmo tego nie sprzedaje ...
Ale przecież to są technologie od lat znane i rozwijane. Może za ceną stoi

znane i rozwijane, a ktos ci tu dal przyklad ile wazy silnik 200kW.

fakt, że te auta się nie psują, producent nie zarobi na częściach, to
przycina na cenie produktu?

Zaloze sie, ze psuja sie podobnie. Niby czemu mialyby sie nie psuc sworznie wahaczy?
Bo na silnikach czy skrzyniach biegow to producent nie zarabia.

Nie piszę naturalnie o tesli, bo ta się nadal
sporo musi nauczyć o samej konstrukcji samochodów (inne koncerny choć to
mają opracowane). Pomimo tego nadal uważam, że największy udział w cenie
elektryków mają jednak brudne palce.

No coz, interes sie robi, zeby zarobic.
Raportow finansowych nie ma ?
Tylko sie nie dowiesz, czy te koszty to za silniki, czy np za kolacje prezesa :-)

J.

7 Data: Kwiecien 13 2018 15:17:59
Temat: Re: Tesla kontratakuje :-)
Autor: Janusz 

W dniu 2018-04-13 o 13:11, J.F. pisze:

W przypadku elektrykow dolicz wiadra spalonych tranzystorow
zanim falownik zacznie poprawnie i dlugo dzialac.

Chcesz powiedzieć, że to bardziej skomplikowane od oparcowania silnika
spalinowego poprawnie i długo działającego? Szczerze wątpię.

IMO tak.
Jak silnik spalinowy za krotko dziala, to trzeba pogrubic elementy.
A elektronika ... tranzystor co powinien wytrzymac 80A psuje sie przy 50, i trzeba wyjasniac.
Jarek ja Cię proszę przestań takie rzeczy opowiadać, falowniki już się robi
od co najmniej 40lat a od 20 na IGBT, dowolnej mocy od 0,75KW do megawatów,
silniki podobnie, zresztą tesla chyba ma zwykły silnik klatkowy AC :)
Więc żadnych cudów tam nie ma, jedynie kompa musieli poskładać
z dużym ekranem, ale to też nie jest rakietowa technologia.

--
Pozdr
Janusz

8 Data: Kwiecien 13 2018 06:28:34
Temat: Re: Tesla kontratakuje :-)
Autor: Bolko 

Jarek ja Cię proszę przestań takie rzeczy opowiadać, falowniki już się robi
od co najmniej 40lat a od 20 na IGBT, dowolnej mocy od 0,75KW do megawatów,
silniki podobnie, zresztą tesla chyba ma zwykły silnik klatkowy AC :)
Więc żadnych cudów tam nie ma, jedynie kompa musieli poskładać
z dużym ekranem, ale to też nie jest rakietowa technologia.

A to elektryki muszą mieć duże ekrany?

Z trochę innej bajki:
budowa drogi też nie jest skomlikowana trochę piasku kamieni
i na to kilo smoły a ile firm popadało w Polsce.

rozmawiałem dzisiaj z gościem który zajmuje się dostawami
"cześci metalowych"
z automotiv od 2008 roku nie współpracuje bo są nie przewidywalni.
Przed 2008 rokiem dwa tygodnie wcześniej wiedział co będzie szło.
I mógł sobie to zaplanować
W tym momencie automotive rząda just in time a to już się robi droga zabawa.
I chyba w tym jest problem

9 Data: Kwiecien 13 2018 15:53:06
Temat: Re: Tesla kontratakuje :-)
Autor: J.F. 

Użytkownik "Bolko"  napisał w wiadomości grup

Z trochę innej bajki:
budowa drogi też nie jest skomlikowana trochę piasku kamieni
i na to kilo smoły a ile firm popadało w Polsce.

A co najciekawsze - przetargi wygrywali w szczycie hossy, ceny wysokie .... a potem ceny spadly.
Tzn ceny na materialy, robocizne, podwykonawcow - bo klient to placi ile bylo umowione ...

rozmawiałem dzisiaj z gościem który zajmuje się dostawami "cześci metalowych"
z automotiv od 2008 roku nie współpracuje bo są nie przewidywalni.
Przed 2008 rokiem dwa tygodnie wcześniej wiedział co będzie szło.
I mógł sobie to zaplanować
W tym momencie automotive rząda just in time a to już się robi droga zabawa.
I chyba w tym jest problem

Niekoniecznie .... w zaleznosci od tego co to za czesci - mozna miec na magazynie srednia miesieczna produkcje.

Znam paru dostawcow, i jesli na cos narzekaja, to na pracowników, płace ...

J.

10 Data: Kwiecien 13 2018 08:06:11
Temat: Re: Tesla kontratakuje :-)
Autor: Bolko 


Niekoniecznie .... w zaleznosci od tego co to za czesci - mozna miec
na magazynie srednia miesieczna produkcje.

miesieczną produkcję czego?
jeśli zatrudniasz 2000 ludzi i produkujesz podłokietniki
do mercedesa bmw audi ferrari mclarena mazdy vw skody forda itd
a w superbie jest inny podłokietnik niż w octavi czy rapidzie
a jak klient zażyczy sobie z czerwonym obszyciem

a jak jeszcze dział zakupów w wielkiej brytanii stwierdzi że
nici do podłokietników trzeba kupować w Turcji bo tam jest dwa
centy taniej na rolce. Tylko że tir jedzie dwa dni.
I możesz poddostawcy przypieprzyć kary tylko że ty też płacisz

11 Data: Kwiecien 13 2018 15:55:49
Temat: Re: Tesla kontratakuje :-)
Autor: J.F. 

Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup W dniu 2018-04-13 o 13:11, J.F. pisze:

IMO tak.
Jak silnik spalinowy za krotko dziala, to trzeba pogrubic elementy.
A elektronika ... tranzystor co powinien wytrzymac 80A psuje sie przy 50, i trzeba wyjasniac.
Jarek ja Cię proszę przestań takie rzeczy opowiadać, falowniki już się robi
od co najmniej 40lat a od 20 na IGBT, dowolnej mocy od 0,75KW do megawatów,

Sie robi, ale przeciez potem nie rozdaje za darmo.
Ile kosztuje falownik na 200kW i jakie ma wymiary ?

silniki podobnie, zresztą tesla chyba ma zwykły silnik klatkowy AC :)

Miala. Teraz lepsze te z magnesami :-)

Mozna sie smiac, ale to kolejne miesiace w laboratorium, za  ktore ktos musi zaplacic.

J.

12 Data: Kwiecien 13 2018 21:36:58
Temat: Re: Tesla kontratakuje :-)
Autor: Pawel "O'Pajak" 

Powitanko,

Mozna sie smiac, ale to kolejne miesiace w laboratorium, za  ktore ktos musi zaplacic.

Ale umówmy się, złożonoć konstrukcji elektryka ma się nijak do spalinowego. W elektryku większoć części możesz kupić "w każdym warzywniaku", opracowanie zaś nowego silnika spalinowego to już robota nie w kij dmuchał.
Napęd elektryka pewnie byłbyś w stanie zaprojektowac sam i pewnie prototyp wykonac też. Ale wątpię, by 1 osoba była w stanie opracować silnik spalinowy trwały i sprawny, oraz spełniajacy normy jakie są standardem współcześnie.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małÄ… szkodliwoć społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

13 Data: Kwiecien 13 2018 22:06:46
Temat: Re: Tesla kontratakuje :-)
Autor: Janusz 

W dniu 2018-04-13 o 21:36, Pawel "O'Pajak" pisze:

Powitanko,

Mozna sie smiac, ale to kolejne miesiace w laboratorium, za  ktore ktos musi zaplacic.

Ale umówmy się, złożonoć konstrukcji elektryka ma się nijak do spalinowego. W elektryku większoć części możesz kupić "w każdym warzywniaku", opracowanie zaś nowego silnika spalinowego to już robota nie w kij dmuchał.
Napęd elektryka pewnie byłbyś w stanie zaprojektowac sam i pewnie prototyp wykonac też. Ale wątpię, by 1 osoba była w stanie opracować silnik spalinowy trwały i sprawny, oraz spełniajacy normy jakie są standardem współcześnie.
Właśnie o tym piszę, wszystko jest tylko trzeba te klocki poskładać do kupy,
więc bez przesady z tymi cenami, producenci koniecznie chcą zarobić na modzie.


--
Pozdr
Janusz

14 Data: Kwiecien 14 2018 10:16:16
Temat: Re: Tesla kontratakuje :-)
Autor: Myjk 

Fri, 13 Apr 2018 22:06:46 +0200, Janusz

Właśnie o tym piszę, wszystko jest tylko trzeba te klocki poskładać do kupy,
więc bez przesady z tymi cenami, producenci koniecznie chcą zarobić na
modzie.

Właśnie się zastanawiam czy zarabiają na "modzie", czy nie ma więcej
przyczyn. Wg mnie po pierwsze szejki w tym maczają palce smarując
producentom pod stołem. Druga przyczyna to właśnie brak usług serwisowych
typu wymiana oleju i innych przeglądów okresowych. Trzecia to przewidywanie
szybkiego wykończenia zapasów minerałów szlachetnych do produkcji baterii.
Więc tworzą sobie już cenowy bufor. Inne?

--
Pozdor
Myjk

15 Data: Kwiecien 13 2018 22:24:53
Temat: Re: Tesla kontratakuje :-)
Autor: Janusz 

W dniu 2018-04-13 o 15:55, J.F. pisze:

Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup W dniu 2018-04-13 o 13:11, J.F. pisze:
IMO tak.
Jak silnik spalinowy za krotko dziala, to trzeba pogrubic elementy.
A elektronika ... tranzystor co powinien wytrzymac 80A psuje sie przy 50, i trzeba wyjasniac.
Jarek ja Cię proszę przestań takie rzeczy opowiadać, falowniki już się robi
od co najmniej 40lat a od 20 na IGBT, dowolnej mocy od 0,75KW do megawatów,

Sie robi, ale przeciez potem nie rozdaje za darmo.
Ile kosztuje falownik na 200kW i jakie ma wymiary ?
Kosztuje, ale są, nikt nie musi robić go od zera i palić wiadra igbt,
wystarczy go tylko wrzucić w mniejszą obudowę dodać wentylatory.
Podobnie z silnikami, obojętne czy AC czy bldc są, nawet amator jest w stanie z tych klocków poskładać auto za 1/3 -1/2 ceny fabrycznej, zależy do czego porównujemy.
Zresztą jakiś gościu w Gdańsku czy okolicach od dawna przerabia auta na elektryki i robi to jeszcze taniej.



silniki podobnie, zresztą tesla chyba ma zwykły silnik klatkowy AC :)

Miala. Teraz lepsze te z magnesami :-)

Mozna sie smiac, ale to kolejne miesiace w laboratorium, za  ktore ktos musi zaplacic.
Przy całej produkcji to są pewnie groszowe sprawy, zresztą koncerny nie robią wszystkiego, mają podwykonawców i także tam są laboratoria, obsługują one kilka
koncernów. Ĺťeby nie być gołosłowny kilka przykładów:
http://evertiq.pl/news/18344
"ZF TRW jest producentem i dystrybutorem aktywnych i pasywnych systemów bezpieczeństwa, obsługującym wszystkich największych producentów pojazdów na całym świecie, posiadającym oddziały w 20 krajach. ZF TRW finansuje 22 centra techniczne i 13 torów testowych na kluczowych rynkach na całym świecie."

Następny
https://www.aplikuj.pl/pracodawca/bielsko-biala/1283/nemak-poland-sp-z-o-o-
" Nemak jest liderem w dziedzinie innowacyjnych rozwiązań zmniejszających masę pojazdu, przeznaczonych dla globalnego przemysłu motoryzacyjnego. Specjalizuje się w projektowaniu i produkcji podzespołów aluminiowych układu przeniesienia napędu oraz konstrukcji nadwozia.
Jest jednym z największych na świecie producentów aluminiowych bloków silnika i głowic cylindrów do samochodów.
22 000 PRACOWNIKÓW
36 ZAKŁADÓW
16 KRAJÓW NA CAŁYM ŚWIECIE"

następny
https://www.pracuj.pl/poznaj-pracodawce/shiloh-industries-sp.-z-o.o.,20002528/co-nas-wyr%C3%B3%C5%BCnia,11002
"SHILOH jest wiodącym dostawcą rozwiązań ukierunkowanych na obniżanie wagi samochodu. Każdego dnia skupiamy się na skutecznym równoważeniu aspektów redukcji kosztów, masy i stopnia złożoności części z wymogami zwiększania wydajności, bezpieczeństwa i niskiego zużycia paliwa. "


i to nie tylko duże firmy, np elementy zawieszenia robi mniejsza firma
https://polmotors.com.pl/o-nas/

"Firma mocno związana jest poprzez długoletnią współpracę z liderami światowej branży motoryzacyjnej m.in. koncernami VW, GM, BMW, FIAT dostarczając swoje produkty bezpośrednio do ponad 100 fabryk oraz innych wiodących koncernów w Europie i na świecie.
Polmotors zapewnia kompleksową obsługę zleceń dla branży motoryzacyjnej, obejmującą wszystkie kluczowe etapy tworzenia wartości produktu, do których należÄ…:
    R&D: definiowanie charakterystyk nowych produktów, analizy FEM, modelowanie,
     szybkie prototypowanie i walidacja,
     projektowanie i optymalizacja procesów, konstruowanie narzędzi i oprzyrządowań,
     wykonawstwo zaawansowanych narzędzi do obróbki plastycznej,
     wysokowydajne i zaawansowane procesy produkcji wielkoseryjnej oparte o technologie obróbki plastycznej oraz spajania i montażu podzespołów."


--
Pozdr
Janusz

16 Data: Kwiecien 13 2018 23:15:57
Temat: Re: Tesla kontratakuje :-)
Autor: J.F. 

Dnia Fri, 13 Apr 2018 22:24:53 +0200, Janusz napisał(a):

W dniu 2018-04-13 o 15:55, J.F. pisze:
Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup
Jarek ja Cię proszę przestań takie rzeczy opowiadać, falowniki już się
robi od co najmniej 40lat a od 20 na IGBT, dowolnej mocy od 0,75KW do
megawatów,

Sie robi, ale przeciez potem nie rozdaje za darmo.
Ile kosztuje falownik na 200kW i jakie ma wymiary ?
Kosztuje, ale są, nikt nie musi robić go od zera i palić wiadra igbt,
wystarczy go tylko wrzucić w mniejszą obudowę dodać wentylatory.
Podobnie z silnikami, obojętne czy AC czy bldc są, nawet amator jest w
stanie z tych klocków poskładać auto za 1/3 -1/2 ceny fabrycznej, zależy
do czego porównujemy.
Zresztą jakiś gościu w Gdańsku czy okolicach od dawna przerabia auta na
elektryki i robi to jeszcze taniej.

Dajac komutatore silniki ?


silniki podobnie, zresztą tesla chyba ma zwykły silnik klatkowy AC :)

Miala. Teraz lepsze te z magnesami :-)
Mozna sie smiac, ale to kolejne miesiace w laboratorium, za  ktore ktos
musi zaplacic.
Przy całej produkcji to są pewnie groszowe sprawy, zresztą koncerny nie
robią wszystkiego, mają podwykonawców i także tam są laboratoria,
obsługują one kilka
koncernów. Żeby nie być gołosłowny kilka przykładów:
http://evertiq.pl/news/18344
"ZF TRW jest producentem i dystrybutorem aktywnych i pasywnych systemów
bezpieczeństwa, obsługującym wszystkich największych producentów
pojazdów na całym świecie, posiadającym oddziały w 20 krajach. ZF TRW
finansuje 22 centra techniczne i 13 torów testowych na kluczowych
rynkach na całym świecie."

Ale wiesz co to znaczy ?
Ze tych kilka koncernow utrzymuje owe 22 centra i 13 torow tylko w
jednym TRW :-)

Takie BMW ma 100 mld przychodu, i 10 mld zysku.
Czyli 90 mld euro kosztow.
No ale takie reguly prowadzenia biznesu - zysk musi byc przyzwoity,
jak jest za duzy, to trzeba zwiekszyc koszta :-)

J.

17 Data: Kwiecien 14 2018 11:35:10
Temat: Re: Tesla kontratakuje :-)
Autor: Janusz 

W dniu 2018-04-13 o 23:15, J.F. pisze:

Dnia Fri, 13 Apr 2018 22:24:53 +0200, Janusz napisał(a):
W dniu 2018-04-13 o 15:55, J.F. pisze:
Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup
Jarek ja Cię proszę przestań takie rzeczy opowiadać, falowniki już się
robi od co najmniej 40lat a od 20 na IGBT, dowolnej mocy od 0,75KW do
megawatów,

Sie robi, ale przeciez potem nie rozdaje za darmo.
Ile kosztuje falownik na 200kW i jakie ma wymiary ?
Kosztuje, ale są, nikt nie musi robić go od zera i palić wiadra igbt,
wystarczy go tylko wrzucić w mniejszą obudowę dodać wentylatory.
Podobnie z silnikami, obojętne czy AC czy bldc są, nawet amator jest w
stanie z tych klocków poskładać auto za 1/3 -1/2 ceny fabrycznej, zależy
do czego porównujemy.
Zresztą jakiś gościu w Gdańsku czy okolicach od dawna przerabia auta na
elektryki i robi to jeszcze taniej.

Dajac komutatore silniki ?
No wiesz, te gościu to starszy pan i pewnie elektryk a nie elektronik.


silniki podobnie, zresztą tesla chyba ma zwykły silnik klatkowy AC :)

Miala. Teraz lepsze te z magnesami :-)
Mozna sie smiac, ale to kolejne miesiace w laboratorium, za  ktore ktos
musi zaplacic.
Przy całej produkcji to są pewnie groszowe sprawy, zresztą koncerny nie
robią wszystkiego, mają podwykonawców i także tam są laboratoria,
obsługują one kilka
koncernów. Żeby nie być gołosłowny kilka przykładów:
http://evertiq.pl/news/18344
"ZF TRW jest producentem i dystrybutorem aktywnych i pasywnych systemów
bezpieczeństwa, obsługującym wszystkich największych producentów
pojazdów na całym świecie, posiadającym oddziały w 20 krajach. ZF TRW
finansuje 22 centra techniczne i 13 torów testowych na kluczowych
rynkach na całym świecie."

Ale wiesz co to znaczy ?
Ze tych kilka koncernow utrzymuje owe 22 centra i 13 torow tylko w
jednym TRW :-)
Ależ wiem doskonale, to Ty twierdziłeś że każdy koncern ma do wszystkiego
laboratoria.



Takie BMW ma 100 mld przychodu, i 10 mld zysku.
Czyli 90 mld euro kosztow.
No ale takie reguly prowadzenia biznesu - zysk musi byc przyzwoity,
jak jest za duzy, to trzeba zwiekszyc koszta :-)

Np sponsorować klub piłkarski z chorymi zarobkami piłkarzy.


--
Pozdr
Janusz

18 Data: Kwiecien 14 2018 11:17:17
Temat: Re: Tesla kontratakuje :-)
Autor: Shrek 

W dniu 13.04.2018 o 13:11, J.F. pisze:

IMO tak.
Jak silnik spalinowy za krotko dziala, to trzeba pogrubic elementy.
A elektronika ... tranzystor co powinien wytrzymac 80A psuje sie przy 50, i trzeba wyjasniac.


Zrobienie falownika to nie jest zadna skomplikowana technologia. I na 100% jest prostsze niż zrobienie silnika spalinowego.

Silnik elektryczny to też nic skomplikowanego. Cała technologi samochodu elektrycznego zawiera się w bateriach, ich zabezpieczeniu i ładowaniu, tak żeby nie wybuchały i nie kończyły się przed końcem gwarancji.

Shrek

19 Data: Kwiecien 14 2018 12:12:27
Temat: Re: Tesla kontratakuje :-)
Autor: kk 

W dniu 2018-04-14 o 11:17, Shrek pisze:

W dniu 13.04.2018 o 13:11, J.F. pisze:

IMO tak.
Jak silnik spalinowy za krotko dziala, to trzeba pogrubic elementy.
A elektronika ... tranzystor co powinien wytrzymac 80A psuje sie przy 50, i trzeba wyjasniac.


Zrobienie falownika to nie jest zadna skomplikowana technologia. I na 100% jest prostsze niż zrobienie silnika spalinowego.

Silnik elektryczny to też nic skomplikowanego.

K.. zróbcie mi ten tani samochód elektryczny

Cała technologi samochodu elektrycznego zawiera się w bateriach, ich zabezpieczeniu i ładowaniu, tak żeby nie wybuchały i nie kończyły się przed końcem gwarancji.

Gdzie to niby jest w tym samochodzie elektrycznym ? Wkłada się gotowe pakiety baterii, można je kupić na wolnym rynku. Dopiero szybkie ładowania wymagają czegoś więcej, czyli nasz mały samochodzik miejski raczej niczego oprócz włożenie ogniw nie potrzebuje.

20 Data: Kwiecien 14 2018 12:58:51
Temat: Re: Tesla kontratakuje :-)
Autor: Shrek 

W dniu 14.04.2018 o 12:12, kk pisze:

Zrobienie falownika to nie jest zadna skomplikowana technologia. I na 100% jest prostsze niż zrobienie silnika spalinowego.

Silnik elektryczny to też nic skomplikowanego.

K.. zróbcie mi ten tani samochód elektryczny

A po co ma być tani, skoro drogie się sprzedają?

Cała technologi samochodu elektrycznego zawiera się w bateriach, ich zabezpieczeniu i ładowaniu, tak żeby nie wybuchały i nie kończyły się przed końcem gwarancji.

Gdzie to niby jest w tym samochodzie elektrycznym ? Wkłada się gotowe pakiety baterii, można je kupić na wolnym rynku. Dopiero szybkie ładowania wymagają czegoś więcej,

A co napisałem powyżej?

czyli nasz mały samochodzik miejski raczej niczego oprócz włożenie ogniw nie potrzebuje.

Tylko nikt nie chce małego wózka golfowego.

Shrek

21 Data: Kwiecien 14 2018 13:26:36
Temat: Re: Tesla kontratakuje :-)
Autor: kk 

W dniu 2018-04-14 o 12:58, Shrek pisze:

W dniu 14.04.2018 o 12:12, kk pisze:

Zrobienie falownika to nie jest zadna skomplikowana technologia. I na 100% jest prostsze niż zrobienie silnika spalinowego.

Silnik elektryczny to też nic skomplikowanego.

K.. zróbcie mi ten tani samochód elektryczny

A po co ma być tani, skoro drogie się sprzedają?

Które niby ?


Cała technologi samochodu elektrycznego zawiera się w bateriach, ich zabezpieczeniu i ładowaniu, tak żeby nie wybuchały i nie kończyły się przed końcem gwarancji.

Gdzie to niby jest w tym samochodzie elektrycznym ? Wkłada się gotowe pakiety baterii, można je kupić na wolnym rynku. Dopiero szybkie ładowania wymagają czegoś więcej,

A co napisałem powyżej?

Sam nie umiesz sobie przeczytać ?


czyli nasz mały samochodzik miejski raczej niczego oprócz włożenie ogniw nie potrzebuje.

Tylko nikt nie chce małego wózka golfowego.

Przemawia przez Ciebie kompleks małego fiutka i tyle.

22 Data: Kwiecien 14 2018 14:29:01
Temat: Re: Tesla kontratakuje :-)
Autor: Myjk 

Sat, 14 Apr 2018 13:26:36 +0200, kk

A po co ma być tani, skoro drogie się sprzedają?
Które niby ?
 
Też mnie zastanawia taka teza. Podejrzewam że gdyby spuścili ceny do tych
normalnych (np. miev do 60 tys. zł), to dopiero by się zaczęło w końcu
sprzedawać, nawet w PL. Ekstrapolując taki Leaf może spokojnie kosztować
70-80 tys., zarobiłby swoje producent i diler -- a tak kosztuje 140 i
sprzedaż mizerna aż się płakać chce.

--
Pozdor
Myjk

23 Data: Kwiecien 14 2018 14:41:47
Temat: Re: Tesla kontratakuje :-)
Autor: Shrek 

W dniu 14.04.2018 o 14:29, Myjk pisze:

Sat, 14 Apr 2018 13:26:36 +0200, kk

A po co ma być tani, skoro drogie się sprzedają?
Które niby ?
  Też mnie zastanawia taka teza.

Tesle trójki. Ludzie wpłacają kasę za miejsce w kolejce. To po co sprzedawać taniej, skoro nawet nie jesteśmy w stanie zapewnić podaży?

Podejrzewam że gdyby spuścili ceny do tych
normalnych (np. miev do 60 tys. zł), to dopiero by się zaczęło w końcu
sprzedawać, nawet w PL.

Niespecjalnie. Ĺťeby się sprzedawał, to musiałby być znacząco tańszy od alternetynej spalinki. Inaczej nie ma to żadnej zalety. Może służyć jako drugi samochód, co nie jest masowym rynkiem w Polsce.

Shrel

24 Data: Kwiecien 14 2018 16:39:04
Temat: Re: Tesla kontratakuje :-)
Autor: kk 

W dniu 2018-04-14 o 14:41, Shrek pisze:

W dniu 14.04.2018 o 14:29, Myjk pisze:
Sat, 14 Apr 2018 13:26:36 +0200, kk

A po co ma być tani, skoro drogie się sprzedają?
Które niby ?
Też mnie zastanawia taka teza.

Tesle trójki. Ludzie wpłacają kasę za miejsce w kolejce. To po co sprzedawać taniej, skoro nawet nie jesteśmy w stanie zapewnić podaży?

Skąd wiesz czy Renault wyrabia się z Twizy ? Jak robią dym to go widzisz, jak nie to nie.


Podejrzewam że gdyby spuścili ceny do tych
normalnych (np. miev do 60 tys. zł), to dopiero by się zaczęło w końcu
sprzedawać, nawet w PL.

Niespecjalnie. Ĺťeby się sprzedawał, to musiałby być znacząco tańszy od alternetynej spalinki. Inaczej nie ma to żadnej zalety. Może służyć jako drugi samochód, co nie jest masowym rynkiem w Polsce.

Nie musi być masowym, ale bez konkurencyjności faktycznie nie ma ekonomicznego powodu by sprzedawać się.

25 Data: Kwiecien 14 2018 20:32:00
Temat: Re: Tesla kontratakuje :-)
Autor: Shrek 

W dniu 14.04.2018 o 16:39, kk pisze:

Skąd wiesz czy Renault wyrabia się z Twizy ? Jak robią dym to go widzisz, jak nie to nie.

Nie ma się z czym wyrabiać - nikt tego gówna nie chce.

Niespecjalnie. Ĺťeby się sprzedawał, to musiałby być znacząco tańszy od alternetynej spalinki. Inaczej nie ma to żadnej zalety. Może służyć jako drugi samochód, co nie jest masowym rynkiem w Polsce.

Nie musi być masowym, ale bez konkurencyjności faktycznie nie ma ekonomicznego powodu by sprzedawać się.

Dopóki nie będzie masowy, to będzie drogi. Dopóki będzie gorszy i droższy od spalinki nie będzie masowy. Dopóki nie będzie masowy będzie drogi. Dopóki...

Chyba że politycy coś zamieszają.

Shrek

26 Data: Kwiecien 14 2018 21:19:26
Temat: Re: Tesla kontratakuje :-)
Autor: kk 

W dniu 2018-04-14 o 20:32, Shrek pisze:

W dniu 14.04.2018 o 16:39, kk pisze:

Skąd wiesz czy Renault wyrabia się z Twizy ? Jak robią dym to go widzisz, jak nie to nie.

Nie ma się z czym wyrabiać - nikt tego gówna nie chce.

Ĺťe Ty nie chcesz to wiemy, ale co poza tym.

27 Data: Kwiecien 14 2018 21:40:57
Temat: Re: Tesla kontratakuje :-)
Autor: Shrek 

W dniu 14.04.2018 o 21:19, kk pisze:

Nie ma się z czym wyrabiać - nikt tego gówna nie chce.

Ĺťe Ty nie chcesz to wiemy, ale co poza tym.

Nic. Nikt tego nie chce.

Shrek

28 Data: Kwiecien 14 2018 22:34:11
Temat: Re: Tesla kontratakuje :-)
Autor: kk 

W dniu 2018-04-14 o 21:40, Shrek pisze:

W dniu 14.04.2018 o 21:19, kk pisze:

Nie ma się z czym wyrabiać - nikt tego gówna nie chce.

Ĺťe Ty nie chcesz to wiemy, ale co poza tym.

Nic. Nikt tego nie chce.

Ja chcę, ludzie zloty organizują. Tylko Ty nie chcesz.

29 Data: Kwiecien 14 2018 14:25:29
Temat: Re: Tesla kontratakuje :-)
Autor: Kris 

W dniu sobota, 14 kwietnia 2018 22:34:18 UTC+2 użytkownik kk napisał:

W dniu 2018-04-14 o 21:40, Shrek pisze:
> W dniu 14.04.2018 o 21:19, kk pisze:
>
>>> Nie ma się z czym wyrabiać - nikt tego gówna nie chce.
>>
>> Ĺťe Ty nie chcesz to wiemy, ale co poza tym.
>
> Nic. Nikt tego nie chce.

Ja chcę, ludzie zloty organizują. Tylko Ty nie chcesz.

Chciałbys to bys kupił
Tez bym chciał, ale pod warunkiem ze za tą samą kase co diesel, benzyniak, elektryk przejedzie tyle samo albo taniej
A na dzisiaj to pomijając nawet koszt zakupu(przyjmijmy że prezent ktos zrobił) to jazda elektrykiem jest tańsza od diesla/benzyny tyklko jak w domu ładujesz. A wtedy tylko jazda wokół komina
Jak ładujesz w ładowarkach "na mieście" to jazda wychodzi drożej niz diselkiem.
A inne zalety to wykreowane przez marketing. A sa jelenie co to łykaja- nawet ne tej grupie to widać

30 Data: Kwiecien 15 2018 00:45:30
Temat: Re: Tesla kontratakuje :-)
Autor: kk 

W dniu 2018-04-14 o 23:25, Kris pisze:

W dniu sobota, 14 kwietnia 2018 22:34:18 UTC+2 użytkownik kk napisał:
W dniu 2018-04-14 o 21:40, Shrek pisze:
W dniu 14.04.2018 o 21:19, kk pisze:

Nie ma się z czym wyrabiać - nikt tego gówna nie chce.

Ĺťe Ty nie chcesz to wiemy, ale co poza tym.

Nic. Nikt tego nie chce.

Ja chcę, ludzie zloty organizują. Tylko Ty nie chcesz.

Chciałbys to bys kupił

A co ja bym robił z kolejnym samochodem ?

Tez bym chciał, ale pod warunkiem ze za tą samą kase co diesel, benzyniak, elektryk przejedzie tyle samo albo taniej
A na dzisiaj to pomijając nawet koszt zakupu(przyjmijmy że prezent ktos zrobił) to jazda elektrykiem jest tańsza od diesla/benzyny tyklko jak w domu ładujesz. A wtedy tylko jazda wokół komina
Jak ładujesz w ładowarkach "na mieście" to jazda wychodzi drożej niz diselkiem.
A inne zalety to wykreowane przez marketing. A sa jelenie co to łykaja- nawet ne tej grupie to widać


Hobby nie musi być tanie.

31 Data: Kwiecien 15 2018 07:02:51
Temat: Re: Tesla kontratakuje :-)
Autor: Shrek 

W dniu 15.04.2018 o 00:45, kk pisze:

Ja chcę, ludzie zloty organizują. Tylko Ty nie chcesz.

Chciałbys to bys kupił

A co ja bym robił z kolejnym samochodem ?

Sprzedaj i jak mężczyzna ponoś konsekwencje, że kupiłeś elektryka:P

O tym właśnie piszę - nawet ty nie chcesz, bo i po co ci to gówno.

Shrek

32 Data: Kwiecien 15 2018 23:30:22
Temat: Re: Tesla kontratakuje :-)
Autor: kk 

W dniu 2018-04-15 o 07:02, Shrek pisze:

W dniu 15.04.2018 o 00:45, kk pisze:

Ja chcę, ludzie zloty organizują. Tylko Ty nie chcesz.

Chciałbys to bys kupił

A co ja bym robił z kolejnym samochodem ?

Sprzedaj i jak mężczyzna ponoś konsekwencje, że kupiłeś elektryka:P

Nie mam zamiaru niczego sprzedawać. Czekam aż te zabawki przestaną mnie bawić.


O tym właśnie piszę - nawet ty nie chcesz, bo i po co ci to gówno.

Do zabawy ?

33 Data: Maj 14 2018 18:59:45
Temat: Re: Tesla kontratakuje :-)
Autor:

On Sun, 15 Apr 2018 00:45:30 +0200, kk  wrote:

Hobby nie musi być tanie.

Dziwne masz hobby.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

34 Data: Kwiecien 14 2018 14:26:52
Temat: Re: Tesla kontratakuje :-)
Autor: Kris 

W dniu sobota, 14 kwietnia 2018 22:34:18 UTC+2 użytkownik kk napisał:

Ja chcę, ludzie zloty organizują.

Te zloty to zeby kupić elektryka czy domagają się tam żeby był dostępny dla mas?

35 Data: Kwiecien 15 2018 00:47:01
Temat: Re: Tesla kontratakuje :-)
Autor: kk 

W dniu 2018-04-14 o 23:26, Kris pisze:

W dniu sobota, 14 kwietnia 2018 22:34:18 UTC+2 użytkownik kk napisał:

Ja chcę, ludzie zloty organizują.

Te zloty to zeby kupić elektryka czy domagają się tam żeby był dostępny dla mas?


Zloty użytkowników Twizy, integracyjne nie dla plebsu co nie ma :-)

36 Data: Kwiecien 14 2018 13:36:19
Temat: Re: Tesla kontratakuje :-)
Autor: J.F. 

Dnia Sat, 14 Apr 2018 11:17:17 +0200, Shrek napisał(a):

W dniu 13.04.2018 o 13:11, J.F. pisze:
IMO tak.
Jak silnik spalinowy za krotko dziala, to trzeba pogrubic elementy.
A elektronika ... tranzystor co powinien wytrzymac 80A psuje sie przy
50, i trzeba wyjasniac.


Zrobienie falownika to nie jest zadna skomplikowana technologia. I na
100% jest prostsze niż zrobienie silnika spalinowego.
Silnik elektryczny to też nic skomplikowanego.

Silnik spalinowy to tez nic skomplikowanego.
Otto zrobil, Diesel zrobil, zrobie i ja :-)

Cała technologi samochodu
elektrycznego zawiera się w bateriach, ich zabezpieczeniu i ładowaniu,
tak żeby nie wybuchały i nie kończyły się przed końcem gwarancji.

tranzystory tez lubia wybuchac :-)

J.

37 Data: Kwiecien 14 2018 22:56:04
Temat: Re: Tesla kontratakuje :-)
Autor: Janusz 

W dniu 2018-04-14 o 13:36, J.F. pisze:

Dnia Sat, 14 Apr 2018 11:17:17 +0200, Shrek napisał(a):
W dniu 13.04.2018 o 13:11, J.F. pisze:
IMO tak.
Jak silnik spalinowy za krotko dziala, to trzeba pogrubic elementy.
A elektronika ... tranzystor co powinien wytrzymac 80A psuje sie przy
50, i trzeba wyjasniac.


Zrobienie falownika to nie jest zadna skomplikowana technologia. I na
100% jest prostsze niż zrobienie silnika spalinowego.
Silnik elektryczny to też nic skomplikowanego.

Silnik spalinowy to tez nic skomplikowanego.
Nieprawda, są coraz bardziej skomplikowane i zawodne, dzisiaj w raporcie technologicznym mówili że producenci aut w usa się zbuntowali i nie będą
robić aut spełniających normy emisji 6 bo silniki robia sią za drogie w stosunku do efektów i nikt ich nie kupi, europa została z ręką w nocniku.

Cała technologi samochodu
elektrycznego zawiera się w bateriach, ich zabezpieczeniu i ładowaniu,
tak żeby nie wybuchały i nie kończyły się przed końcem gwarancji.

tranzystory tez lubia wybuchac :-)
Nie widzę żeby masowo padały falowniki w fabrykach, a jest ich tam mnóstwo.


--
Pozdr
Janusz

38 Data: Maj 15 2018 09:52:15
Temat: Re: Tesla kontratakuje :-)
Autor: Miroo 

W dniu 2018-04-14 o 22:56, Janusz pisze:

tranzystory tez lubia wybuchac :-)
Nie widzę żeby masowo padały falowniki w fabrykach, a jest ich tam mnóstwo.

Za to w solarisach hybrydowych padają masowo, w ciągu miesiąca 10 na 25, w tym 10 na 10 zakupionych przegubowców.
http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/kielce-nowe-hybrydy-solarisa-niesprawne-57908.html

"Jak przyznaje firma z 25 dostarczonych do Kielc autobusów hybrydowych 15 autobusów dwunastometrowych z systemem hybrydowym spisuje się bez zarzutu. Niestety, w 10 autobusach hybrydowych przegubowych, wyposażonych w system hybrydowy amerykańskiej firmy, wystąpiły awarie.[..] Komponentem, który uległ awarii w 8 autobusach jest inwerter"

Pozdrawiam

39 Data: Maj 16 2018 08:39:25
Temat: Re: Tesla kontratakuje :-)
Autor: Janusz 

W dniu 2018-05-15 o 09:52, Miroo pisze:

W dniu 2018-04-14 o 22:56, Janusz pisze:
tranzystory tez lubia wybuchac :-)
Nie widzę żeby masowo padały falowniki w fabrykach, a jest ich tam mnóstwo.

Za to w solarisach hybrydowych padają masowo, w ciągu miesiąca 10 na 25, w tym 10 na 10 zakupionych przegubowców.
http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/kielce-nowe-hybrydy-solarisa-niesprawne-57908.html "Jak przyznaje firma z 25 dostarczonych do Kielc autobusów hybrydowych 15 autobusów dwunastometrowych z systemem hybrydowym spisuje się bez zarzutu. Niestety, w 10 autobusach hybrydowych przegubowych, wyposażonych w system hybrydowy amerykańskiej firmy, wystąpiły awarie.[..] Komponentem, który uległ awarii w 8 autobusach jest inwerter"

Wszystko mozna zepsuć i tu widać że się im udało, inne elektryki nie mają tych problemów.

--
Pozdr
Janusz

40 Data: Kwiecien 15 2018 15:30:53
Temat: Re: Tesla kontratakuje :-)
Autor: Pszemol 

Myjk  wrote:

Fri, 13 Apr 2018 02:06:24 -0700 (PDT), 

czyli nowe zapisy i nowi sponsorzy :-)

Wczoraj jak się dowiedziałem ile kosztuje elektryk wyjeżdżający z fabryki
to mi oko zbielało. Nie wiem jaki jest cel zawyżania cen elektryków, mogę
się tylko domyślać kto macza w tym swoje brudne palce. :P Opracowanie
konceptu elektryka z pewnością nie niesie ze sobą tak ogromnych kosztów jak
mówi o tym przebitka na cenie.


Wyprodukuj swojego, pokaż wszystkim że da się taniej :-)

41 Data: Kwiecien 15 2018 18:04:33
Temat: Re: Tesla kontratakuje :-)
Autor: Shrek 

W dniu 15.04.2018 o 17:30, Pszemol pisze:

Wyprodukuj swojego, pokaż wszystkim że da się taniej :-)

Jak twoja trójeczka?

Shrek

Tesla kontratakuje :-)



Grupy dyskusyjne