Dnia 2008-03-06 14:54, *marthen* napisał, a mnie coĹ podkusiło, żeby odpisaÄ:
Chciałbym sprawdzic w przyszlym aucie ford focus rok produkcji 98-99
grubosc powloki lakieru
ile powinna wynosic warstwa lakieru w mikrometrach?
Focus 2002, srebrny metallic - ok. 160um. Nie focus, kolor zwykły - ok. 130um.
Od metalika bym odjÄ
ł ze 20 Âľm i by siÄ zgadzało ;)
Czasem na panelach (a nawet na całym samochodzie) może byÄ o około 60 lub 120 (max - obie wartoĹci dla metalików) Âľm wiÄcej - to też może byÄ fabryczne malowanie - zwłaszcza jak jest to w miarÄ równe...
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
4 |
Data: Marzec 07 2008 09:13:12 |
Temat: Re: Testowanie warstwy lakieru |
Autor: marthen |
Mirek Ptak wrote:
Dnia 2008-03-06 14:54, *marthen* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
odpisać:
Chciałbym sprawdzic w przyszlym aucie ford focus rok produkcji 98-99
grubosc powloki lakieru
ile powinna wynosic warstwa lakieru w mikrometrach?
Focus 2002, srebrny metallic - ok. 160um. Nie focus, kolor zwykły -
ok. 130um.
Od metalika bym odjął ze 20 ?m i by się zgadzało ;)
Sprawdzane ultrametrem na aucie mojego przodka ;-). Auto salonowe.
--
marthen
100NX & NA BRG LE pms edition
"Solo los muertos han visto el fin de la guerra"
5 |
Data: Marzec 07 2008 12:38:20 | Temat: Re: Testowanie warstwy lakieru | Autor: alex |
Focus 2002, srebrny metallic - ok. 160um. Nie focus, kolor zwykły -
ok. 130um.
Od metalika bym odjął ze 20 ?m i by się zgadzało ;)
Sprawdzane ultrametrem na aucie mojego przodka ;-). Auto salonowe.
--
marthen
100NX & NA BRG LE pms edition
"Solo los muertos han visto el fin de la guerra"
Czyli można przyjąć dgy wartość wynosi powyzej juz 180 to wadliwa czesc
karoserii
mogla byc jeszcze raz malowana?
Pozdrawiam
6 |
Data: Marzec 07 2008 13:00:24 | Temat: Re: Testowanie warstwy lakieru | Autor: PAndy |
"alex" wrote in message
Czyli można przyjąć dgy wartość wynosi powyzej juz 180 to wadliwa czesc karoserii
mogla byc jeszcze raz malowana?
mogla tylko z jakiego powodu? obtarcia i uszkodzenia powloki to chyba zaden problem a gdyby bylo cos powazniejszego to trzeba szpachlowac a tu juz wiecej niz 180um bedzie.
7 |
Data: Marzec 07 2008 14:08:39 | Temat: Re: Testowanie warstwy lakieru | Autor: Mirek Ptak |
Dnia 2008-03-07 12:38, *alex* napisał, a mnie coĹ podkusiło, żeby odpisaÄ:
Czyli można przyjÄ
Ä dgy wartoć wynosi powyzej juz 180 to wadliwa czesc
Niekoniecznie.
karoserii
mogla byc jeszcze raz malowana?
Mogła byÄ rÄcznie (nowa czÄć zamienna), lub fabrycznie naprawiona - wtedy masz takie warstwy: stal/ocynk/fosforany/kataforeza/podkład/baza/bezbarwny (to w sumie jest około 120-160Âľm) plus druga warstwa baza/bezbarwny (dodatkowe 50-60Âľm)
Wadliwa to jest jak ma wyraźnie ponad 300Âľm, bo takie zwykle sÄ
maksymalne dopuszczalne gruboĹci wg specyfikacji fabrycznych.
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
8 |
Data: Marzec 07 2008 21:24:04 | Temat: Re: Testowanie warstwy lakieru | Autor: marthen |
Mirek Ptak wrote:
Wadliwa to jest jak ma wyraźnie ponad 300?m, bo takie zwykle są
maksymalne dopuszczalne grubości wg specyfikacji fabrycznych.
Te specyfikacje chyba pisał ten sam, który uznał, że spalanie oleju w ilości
1l/1000km jest dopuszczalne ;)
Przy okazji jakiegoś spota wezmę ultrametr - zobaczymy co dał Ci Opel :>
--
marthen
100NX pms edition & NA BRG LE
"Sólo los muertos han visto el fin de la guerra"
9 |
Data: Marzec 10 2008 10:15:15 | Temat: Re: Testowanie warstwy lakieru | Autor: Mirek Ptak |
Dnia 2008-03-07 21:24, *marthen* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Wadliwa to jest jak ma wyraźnie ponad 300?m, bo takie zwykle są
maksymalne dopuszczalne grubości wg specyfikacji fabrycznych.
Te specyfikacje chyba pisał ten sam, który uznał, że spalanie oleju w ilości
1l/1000km jest dopuszczalne ;)
Niekoniecznie :) - grubość jest dla niektórych zaletą - mój nieżyjący już szef (Niemiec) przy zamawianiu sobie auta służbowego dopilnował, żeby było pomalowane 2 razy :) - lepszy wygląd i odporność na stone-chip - choć ta przy jeszcze wyższych grubościach spada.
Przy okazji jakiegoś spota wezmę ultrametr - zobaczymy co dał Ci Opel :>
A ja swój ;) - zobaczymy co Ci dal Nissan :)
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
10 |
Data: Marzec 07 2008 21:18:57 | Temat: Re: Testowanie warstwy lakieru | Autor: marthen |
alex wrote:
Czyli można przyjąć dgy wartość wynosi powyzej juz 180 to wadliwa
czesc karoserii mogla byc jeszcze raz malowana?
Myślę, że bezpieczniej byłoby przyjąć granicę 200um. Dam przykład - w
zeszłym roku robiłem nadkole, wcześniej nie dotykane. W tej chwili grubość
lakieru wynosi ok. 220um. Na elementach z fabrycznym lakierem - jest ok.
130um.
--
marthen
100NX pms edition & NA BRG LE
"Sólo los muertos han visto el fin de la guerra"
11 |
Data: Marzec 07 2008 14:09:56 | Temat: Re: Testowanie warstwy lakieru | Autor: Mirek Ptak |
Dnia 2008-03-07 09:13, *marthen* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Focus 2002, srebrny metallic - ok. 160um. Nie focus, kolor zwykły -
ok. 130um.
Od metalika bym odjął ze 20 ?m i by się zgadzało ;)
Sprawdzane ultrametrem na aucie mojego przodka ;-). Auto salonowe.
Trochę grubo (zupełnie niepodobne do Forda ;) ) - ale to dobrze :)
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
| | | | | | | |