Witam!
Mam samochód jak w temacie bez klimy. Najpierw nawiew przestał działać 1 i 2 bieg wentylatora, później 3 a teraz w ogóle już nie działa. Chciałem się tam dostać i sprawdzić styki, ale nie wiem jak. Trzeba demontować całą konsolę, czy jest jakiś prostszy sposób?
Pozdrawiam
Przemek
2 |
Data: Sierpien 31 2008 17:21:22 |
Temat: Re: Thalia 1,5 Dci 2003 padł nawiew kabiny |
Autor: ponowny |
Użytkownik "Cyklista" napisał w wiadomości
Witam!
Mam samochód jak w temacie bez klimy. Najpierw nawiew przestał działać 1 i
2 bieg wentylatora, później 3 a teraz w ogóle już nie działa. Chciałem się
tam dostać i sprawdzić styki, ale nie wiem jak. Trzeba demontować całą
konsolę, czy jest jakiś prostszy sposób?
Pozdrawiam
Przemek
Odkrecic wycieraczki przedniej szyby, zdjac plastyki, odkrecic 3 sruby 10
wyjac dmuchawe, wewnatrz jest modul rezystorow, ktory najprawdopodobniej
bedzie do wymiany
--
ponowny
Clio II 1,4 16V
3 |
Data: Sierpien 31 2008 21:37:53 | Temat: Re: Thalia 1,5 Dci 2003 pad | Autor: Cyklista |
ponowny pisze:
Odkrecic wycieraczki przedniej szyby, zdjac plastyki, odkrecic 3 sruby 10 wyjac dmuchawe, wewnatrz jest modul rezystorow, ktory najprawdopodobniej bedzie do wymiany
Wielkie dzięki! A już się bałem, że pół samochodu będę musiał rozkręcić.
Pozdrawiam
Przemek
4 |
Data: Wrzesien 04 2008 18:28:34 | Temat: Re: Thalia 1,5 Dci 2003 pad | Autor: Jacek Ostaszewski |
Cyklista pisze:
ponowny pisze:
Odkrecic wycieraczki przedniej szyby, zdjac plastyki, odkrecic 3 sruby 10 wyjac dmuchawe, wewnatrz jest modul rezystorow, ktory najprawdopodobniej bedzie do wymiany
Wielkie dzięki! A już się bałem, że pół samochodu będę musiał rozkręcić.
Pozdrawiam
Przemek
Się nie ciesz! To i tak jest kupa roboty. A moduł, podobno, 2 setki, ja od trzech lat jeżdżę z tzrema nawiewami: słabym, mocniejszym i bardzo silnym, bez trzeciego.
--
JackOss - po kiego mi sygnaturka?!!
5 |
Data: Wrzesien 04 2008 22:04:09 | Temat: Re: Thalia 1,5 Dci 2003 pad | Autor: Cyklista |
Jacek Ostaszewski pisze:
Się nie ciesz! To i tak jest kupa roboty.
Właśnie przez to przeszedłem.
A moduł, podobno, 2 setki,
Ale ich na dekiel wali z tymi cenami...
A mnie to kosztowało 2,50 zł
U mnie moduł okazał się (prawie) całkowicie sprawny.
spalił się jedynie bezpiecznik termiczny (10 A, 192°C)
i podejrzewam, że jest to najczęstsza przyczyna awarii tego modułu.
Problem tylko w tym, że trudno go wymienić, gdyż oryginalnie jest on przygrzewany, a nie lutowany, gdyż lut teoretycznie w wysokiej temperaturze może się roztopić, poza tym podczas lutowania bezpiecznik bardzo się nagrzewa i może ulec przepaleniu. Okręciłem więc końcówki bezpiecznika dookoła "blaszek" rezystora a następnie delikatnie przylutowałem. Nawet jeżeli lut by się roztopił, to i tak bezpiecznik nie odpadnie. Poza tym zanim lut się roztopi, to bezpiecznik się przepali.
A przyczyną przepalenia się bezpiecznika było prawdopodobnie zwiększenie oporów wentylatora. Po naoliwieniu panewek znów chodzi leciutko.
Pozdrawiam
Przemek
| | | |