Grupy dyskusyjne   »   Thalia 1,5 Dci 2003 padł nawiew kabiny

Thalia 1,5 Dci 2003 padł nawiew kabiny



1 Data: Sierpien 29 2008 18:20:41
Temat: Thalia 1,5 Dci 2003 padł nawiew kabiny
Autor: Cyklista 

Witam!

Mam samochód jak w temacie bez klimy. Najpierw nawiew przestał działać 1 i 2 bieg wentylatora, później 3 a teraz w ogóle już nie działa. Chciałem się tam dostać i sprawdzić  styki, ale nie wiem jak. Trzeba demontować całą konsolę, czy jest jakiś prostszy sposób?

Pozdrawiam

Przemek



2 Data: Sierpien 31 2008 17:21:22
Temat: Re: Thalia 1,5 Dci 2003 padł nawiew kabiny
Autor: ponowny 


Użytkownik "Cyklista"  napisał w wiadomości

Witam!

Mam samochód jak w temacie bez klimy. Najpierw nawiew przestał działać 1 i
2 bieg wentylatora, później 3 a teraz w ogóle już nie działa. Chciałem się
tam dostać i sprawdzić  styki, ale nie wiem jak. Trzeba demontować całą
konsolę, czy jest jakiś prostszy sposób?

Pozdrawiam

Przemek

Odkrecic wycieraczki przedniej szyby, zdjac plastyki, odkrecic 3 sruby 10
wyjac dmuchawe, wewnatrz jest modul rezystorow, ktory najprawdopodobniej
bedzie do wymiany

--
ponowny
Clio II 1,4 16V

3 Data: Sierpien 31 2008 21:37:53
Temat: Re: Thalia 1,5 Dci 2003 pad
Autor: Cyklista 

ponowny pisze:


Odkrecic wycieraczki przedniej szyby, zdjac plastyki, odkrecic 3 sruby 10 wyjac dmuchawe, wewnatrz jest modul rezystorow, ktory najprawdopodobniej bedzie do wymiany

Wielkie dzięki! A już się bałem, że pół samochodu będę musiał rozkręcić.

Pozdrawiam

Przemek

4 Data: Wrzesien 04 2008 18:28:34
Temat: Re: Thalia 1,5 Dci 2003 pad
Autor: Jacek Ostaszewski 

Cyklista pisze:

ponowny pisze:


Odkrecic wycieraczki przedniej szyby, zdjac plastyki, odkrecic 3 sruby 10 wyjac dmuchawe, wewnatrz jest modul rezystorow, ktory najprawdopodobniej bedzie do wymiany

Wielkie dzięki! A już się bałem, że pół samochodu będę musiał rozkręcić.

Pozdrawiam

Przemek

Się nie ciesz! To i tak jest kupa roboty. A moduł, podobno, 2 setki, ja od trzech lat jeżdżę z tzrema nawiewami: słabym, mocniejszym i bardzo silnym, bez trzeciego.

--
JackOss - po kiego mi sygnaturka?!!

5 Data: Wrzesien 04 2008 22:04:09
Temat: Re: Thalia 1,5 Dci 2003 pad
Autor: Cyklista 

Jacek Ostaszewski pisze:

Się nie ciesz! To i tak jest kupa roboty.

Właśnie przez to przeszedłem.

A moduł, podobno, 2 setki,
Ale ich na dekiel wali z tymi cenami...
A mnie to kosztowało 2,50 zł

U  mnie moduł okazał się (prawie) całkowicie sprawny.
spalił się jedynie bezpiecznik termiczny (10 A, 192°C)
i podejrzewam, że jest to najczęstsza przyczyna awarii tego modułu.
Problem tylko w tym, że trudno go wymienić, gdyż oryginalnie jest on przygrzewany, a nie lutowany, gdyż lut teoretycznie w wysokiej temperaturze może się roztopić, poza tym podczas lutowania bezpiecznik bardzo się nagrzewa i może ulec przepaleniu. Okręciłem więc końcówki bezpiecznika dookoła "blaszek" rezystora a następnie delikatnie przylutowałem. Nawet jeżeli lut by się roztopił, to i tak bezpiecznik nie odpadnie. Poza tym zanim lut się roztopi, to bezpiecznik się przepali.
A przyczyną przepalenia się bezpiecznika było prawdopodobnie zwiększenie oporów wentylatora. Po naoliwieniu panewek znów chodzi leciutko.

Pozdrawiam

Przemek

Thalia 1,5 Dci 2003 padł nawiew kabiny



Grupy dyskusyjne