Grupy dyskusyjne   »   Toyota Avensis - różnice w bezpieczeÅ„stwie 2007 a 2009

Toyota Avensis - ró¿nice w bezpieczeÅ„stwie 2007 a 2009



1 Data: Kwiecien 02 2010 15:03:25
Temat: Toyota Avensis - ró¿nice w bezpieczeÅ„stwie 2007 a 2009
Autor: kffiatek 


Czy Toyota Avensis 2007-2008 ró¿ni siÄ™ od tej nowej 2009 istotnie pod wzglÄ™dem bezpieczeÅ„stwa?
Najbardziej interesujÄ… mnie ró¿nice konstrukcyjne, poduszki, a mniej zastosowane systemy trakcji, Å›wiate³ czy kontrola opuszczania pasa ruchu.
Gdzie poszukać co siÄ™ zmieni³o w nowej wersji, bo, ¿e z wyglÄ…du to sam sobie zobaczy³em, a tyle mniej wiÄ™cej wynika z prospektu.


pozdrawiam
--
kffiatek



2 Data: Kwiecien 02 2010 18:45:04
Temat: Re: Toyota Avensis - ró¿nice w bezpieczeÅ„st wie 2007 a 2009
Autor: daxus 

W dniu 02-04-2010 15:03, kffiatek pisze:


Czy Toyota Avensis 2007-2008 ró¿ni siÄ™ od tej nowej 2009 istotnie pod
względem bezpieczeństwa?
Najbardziej interesujÄ… mnie ró¿nice konstrukcyjne, poduszki, a mniej
zastosowane systemy trakcji, Å›wiate³ czy kontrola opuszczania pasa ruchu.
Gdzie poszukać co siÄ™ zmieni³o w nowej wersji, bo, ¿e z wyglÄ…du to sam
sobie zobaczy³em, a tyle mniej wiÄ™cej wynika z prospektu.


pozdrawiam

dziwi mnie, ¿e najpierw nie zajrzyj do salonu Toyoty, spam ? :)

3 Data: Kwiecien 02 2010 09:48:48
Temat: Re: Toyota Avensis - ró¿nice w bezpieczeñstwie 2007 a 2009
Autor: plusz 

On 2 Kwi, 15:03, kffiatek  wrote:

Czy Toyota Avensis 2007-2008 ró¿ni siê od tej nowej 2009 istotnie pod
wzglêdem bezpieczeñstwa?
Najbardziej interesuj± mnie ró¿nice konstrukcyjne, poduszki, a mniej
zastosowane systemy trakcji, ¶wiate³ czy kontrola opuszczania pasa ruchu.
Gdzie poszukaæ co siê zmieni³o w nowej wersji, bo, ¿e z wygl±du to sam
sobie zobaczy³em, a tyle mniej wiêcej wynika z prospektu.


zdefiniuj "bezpieczeñstwo"
s±dzê, ¿e poza dodatkowymi elementami marketingowymi od kilkunastu lat
nie wiele siê zmieni³o.

oczywi¶cie kiedy¶ ABS, ESP i dwie poduszki by³y w standardzie tylko w
Europie Zachodniej, a teraz coraz czê¶ciej s± w Polsce, ale i tak
kluczowe bêd± takie elementy jak to czy masz zapiête pasy, czy nie
przekraczasz prêdko¶ci oraz czy nie masz ³ysych opon.
nie wiem czy przy zderzeniu przy prêdko¶ci 80km/h bêdzie du¿a ró¿nica
- wiele wypadków z ostatnich dwóch lat wskazuje, ¿e nawet najlepiej
wyposa¿one mercedesy (prof. Geremek)  i volkswageny phantomy (Joerg
Heider) przy zderzeniach nie uratuj± ¿ycia.

--
plusz
www.kalkulatorlokat.pl

4 Data: Kwiecien 02 2010 20:57:15
Temat: Re: Toyota Avensis - ró¿nice w bezpieczeñstwie 2007 a 2009
Autor: Micha³ 

- wiele wypadkow z ostatnich dwoch lat wskazuje, ze nawet najlepiej
wyposazone mercedesy (prof. Geremek) 

tak, jedna z najs³abszych konstrukcji mercedesa i niezapiête pasy.

i volkswageny phantomy (Joerg Heider) przy zderzeniach nie uratuja zycia.

pasy, raz jeszcze !!! pozatym ze 100km/h dachem to by³o, takie rzeczy
to tylko w renault (i to nie kazdym).

-- -

Te przypadki to jest dowód na to ¿e mo¿na by³o kupiæ bezpieczne auto
-zw³aszcza prof Geremek, 2 klasy wy¿ej merc ju¿ by³y z 0.7 tony ciê¿szy,
mia³ by te 7 poduszek wiecej i mo¿a by by³o tych pasów nie zapiaæ.
Albo zapi±c to by pre-safe zd±¿y³ zaregowaæ i by siê nikomu
(w tym aucie) NIC nie sta³o.


Heider to wali³ z 200km/h i z czego¶ spad³, bez pasów - tyle to mo¿na
i¶æ na czo³owe z czyms bardzo ma³ym a i tak strach ¿e cos szybê przebije.



pozdrawiam.

--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

5 Data: Kwiecien 03 2010 13:08:02
Temat: Re: Toyota Avensis - ró¿nice w bezpieczeñstwie 2007 a 2009
Autor: elmer radi radisson 

On 2010-04-02 22:57,  Micha³ wrote:

Te przypadki to jest dowód na to ¿e mo¿na by³o kupiæ bezpieczne auto
-zw³aszcza prof Geremek, 2 klasy wy¿ej merc ju¿ by³y z 0.7 tony ciê¿szy,
mia³ by te 7 poduszek wiecej i mo¿a by by³o tych pasów nie zapiaæ.


To te drogie mercedesy maja jakies systemy antygrawitacyjno-antyinercyjne i zapobiegajace np. wypadnieciu z pojazdu czy rozkwaszeniu glowy o dowolny element wnetrza? Bo bez pasow
to poduszki w takim samochodzie raczej po prostu nie odpala
bo i tez nie sluza one do miekkiego otulania do snu a moga
dac przykrego kopa w znajdujaca sie w niewlasciwym miejscu
buzie.


--

memento lorem ipsum

6 Data: Kwiecien 04 2010 17:29:16
Temat: Re: Toyota Avensis - ró¿nice w bezpieczeñstwie 2007 a 2009
Autor: Micha³ 

To te drogie mercedesy maja jakies systemy
antygrawitacyjno-antyinercyjne i zapobiegajace np. wypadnieciu z pojazdu
czy rozkwaszeniu glowy o dowolny element wnetrza? Bo bez pasow
to poduszki w takim samochodzie raczej po prostu nie odpala
bo i tez nie sluza one do miekkiego otulania do snu a moga
dac przykrego kopa w znajdujaca sie w niewlasciwym miejscu
buzie.



po pierwsze bedzie mia³ z 4..5 ***** (a nie 2 **), z 600kg wiêcej.
co do poduszek to odpal± tylko inaczej.


pozdrawiam.

--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

7 Data: Kwiecien 04 2010 13:12:55
Temat: Re: Toyota Avensis - ró¿nice w bezpieczeñstwie 2007 a 2009
Autor: DoQ 

plusz pisze:

- wiele wypadków z ostatnich dwóch lat wskazuje, ¿e nawet najlepiej
wyposa¿one mercedesy (prof. Geremek)  i volkswageny phantomy (Joerg

Geremek to akurat mial stara W202 ktora wcale do najbezpieczniejszych nie nalezy.


Pozdrawiam
Pawel

8 Data: Kwiecien 02 2010 19:47:18
Temat: Re: Toyota Avensis - ró¿nice w bezpieczeÅ„st wie 2007 a 2009
Autor: Tomasz Pyra 

kffiatek pisze:


Czy Toyota Avensis 2007-2008 ró¿ni siÄ™ od tej nowej 2009 istotnie pod wzglÄ™dem bezpieczeÅ„stwa?
Najbardziej interesujÄ… mnie ró¿nice konstrukcyjne, poduszki, a mniej zastosowane systemy trakcji, Å›wiate³ czy kontrola opuszczania pasa ruchu.

Nie sÄ…dzÄ™.
Czasami producenci wprowadzajÄ… poprawki jak testy ENCAP pójdÄ… nie po ich myÅ›li i wtedy robiÄ… ponownie testy tego samego modelu.

Skoro Toyota nic takiego nie zrobi³a, to myÅ›lÄ™ ¿e mo¿na za³o¿yć ¿e nic wielkiego nie poprawili.

9 Data: Kwiecien 02 2010 20:25:06
Temat: Re: Toyota Avensis - ró¿nice w bezpieczeÅ„st wie 2007 a 2009
Autor: kffiatek 

W dniu 2010-04-02 19:47, Tomasz Pyra pisze:

kffiatek pisze:

Czy Toyota Avensis 2007-2008 ró¿ni siÄ™ od tej nowej 2009 istotnie pod
względem bezpieczeństwa?
Najbardziej interesujÄ… mnie ró¿nice konstrukcyjne, poduszki, a mniej
zastosowane systemy trakcji, Å›wiate³ czy kontrola opuszczania pasa ruchu.

Nie sÄ…dzÄ™.
Czasami producenci wprowadzajÄ… poprawki jak testy ENCAP pójdÄ… nie po ich
myśli i wtedy robią ponownie testy tego samego modelu.

Skoro Toyota nic takiego nie zrobi³a, to myÅ›lÄ™ ¿e mo¿na za³o¿yć ¿e nic
wielkiego nie poprawili.

No w³aÅ›nie zrobili nowy test, ale EuroNCAP te¿ zmieni³ zasady i te testy sÄ… nieporównywalne. Co do sugestii, ¿eby zasiÄ™gnąć informacji w salonie, to od ³adnych panienek mo¿na tam zasiÄ™gnąć co najwy¿ej informacji o kolorze i tym, ¿e fajnie siÄ™ je¼dzi.
A co do spamu? Mo¿e i rzeczywiÅ›cie na tej grupie dyskutuje siÄ™ jedynie o wy¿szoÅ›ci zapalania Å›wiate³ i tegorocznej dacie zmiany opon na letnie, ale ¿eby dyskusjÄ™ o nowoÅ›ciach w bezpieczeÅ„stwie posÄ…dzać od razu o spam? Chyba nie widzieliÅ›cie ró¿nic w obra¿eniach cz³owieka, który wyszed³ z wypadku 15-letniego samochodu w porównaniu z pasa¿erem nowego auta. ZarÄ™czam Was, ¿e reszta (jakoæ oleju, liczba oktanowa paliwa, podgrzewane kubki na kawÄ™, kolorowe zegary, a nawet silnik, spalanie i osiÄ…gi!) zostaje daleko daleko z ty³u. Szansa na prze¿ycie wypadku to tak naprawdÄ™ jedyny powód z jakiego powinno siÄ™ zmieniać samochód na nowszy.

Pozdrawiam

--
kffiatek

10 Data: Kwiecien 02 2010 23:51:16
Temat: Re: Toyota Avensis - ró¿nice w bezpieczeÅ„stwie 2007 a 2009
Autor: Lewis 

U¿ytkownik "kffiatek"  napisa³ w wiadomoÅ›ci

spam? Chyba nie widzieliÅ›cie ró¿nic w obra¿eniach cz³owieka, który wyszed³ z wypadku 15-letniego samochodu w porównaniu z pasa¿erem nowego auta. ZarÄ™czam Was, ¿e reszta (jakoæ oleju, liczba oktanowa paliwa,

Prze¿y³em wypadek w starym A6 C4 które nie mia³o XX poduszek, ró¿nych dziwnych systemów itd, ani mi, ani moim pasa¿erom NIC sie nie sta³o, przywaliliÅ›my w drzewo prawym przednim naro¿nikiem przy prÄ™dkoÅ›ci circa 70-80km/h po tym jak tir którego wyprzedzalem te¿ zechcia³ wyprzedzić i zepchnÄ… mnie z drogi.

Nikt mi nie wmówi ze nowe ma³e autko które ma "milijony gwiazdek" w euro coÅ› tam encepence, z plastikowymi "blachami" przy takim strzale w du¿ego zdrowego dÄ™ba uratowa³oby ¿ycie pasa¿erom.


--
Pozdrawiam
Lewis
Hornet PC 41 na sprzeda¿
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

11 Data: Kwiecien 04 2010 00:24:32
Temat: Re: Toyota Avensis - ró¿nice w bezpieczeÅ„stwie 2007 a 2009
Autor: p47 


U¿ytkownik "Lewis"  napisa³ w wiadomoÅ›ci

U¿ytkownik "kffiatek"  napisa³ w wiadomoÅ›ci
spam? Chyba nie widzieliÅ›cie ró¿nic w obra¿eniach cz³owieka, który wyszed³ z wypadku 15-letniego samochodu w porównaniu z pasa¿erem nowego auta. ZarÄ™czam Was, ¿e reszta (jakoæ oleju, liczba oktanowa paliwa,

Prze¿y³em wypadek w starym A6 C4 które nie mia³o XX poduszek, ró¿nych dziwnych systemów itd, ani mi, ani moim pasa¿erom NIC sie nie sta³o, przywaliliÅ›my w drzewo prawym przednim naro¿nikiem przy prÄ™dkoÅ›ci circa 70-80km/h po tym jak tir którego wyprzedzalem te¿ zechcia³ wyprzedzić i zepchnÄ… mnie z drogi.

Nikt mi nie wmówi ze nowe ma³e autko które ma "milijony gwiazdek" w euro coÅ› tam encepence, z plastikowymi "blachami" przy takim strzale w du¿ego zdrowego dÄ™ba uratowa³oby ¿ycie pasa¿erom.



Ja jakieÅ› 40 lat temu spowodowa³em jedyny wypadek (tfu, odpukać), -zaraz po otrzymaniu PJ kupi³em sobie wówczas ju¿ 17-letnie Volvo 524 i tym¿e, przy predkoÅ›ci ok 80-90 godz. zrobi³em 3 beczki przez dach (z³apa³em piasek na poboczu, ustawi³o mnie bokiem do kierunku jazdy no i wiadomo...). Samochód do tego stoczy³ sie potem z nasypu.
Obra¿enia,- ja podrapana g³owa, ca³y bok cia³a siny, pasazerowie,- zwichniÄ™ta noga, z³amane 2 ¿ebra. W jezdni 3 rysy w asfalcie (przy kazdym obrocie) d³ 2 m, g³ebokoÅ›ci 5 cm., tam, gdzie krawÄ™d¼ pod³ogi uderza³a .
Silnik sprawny, wgnieciony dach, nadawa³ siÄ™ do naprawy (ale uzna³em, ¿e nieop³acalna).
Podejrzewam, ze teraz nowoczesny samochód rozlecia³by siÄ™ w kawa³ki, choc poduszki wystrzeli³yby;-)

p47

12 Data: Kwiecien 04 2010 10:09:57
Temat: Re: Toyota Avensis - ró¿nice w bezpieczeÅ„stwie 2007 a 2009
Autor: kml 


U¿ytkownik "Lewis"  napisa³ w wiadomoÅ›ci

U¿ytkownik "kffiatek"  napisa³ w wiadomoÅ›ci
spam? Chyba nie widzieliÅ›cie ró¿nic w obra¿eniach cz³owieka, który wyszed³ z wypadku 15-letniego samochodu w porównaniu z pasa¿erem nowego auta. ZarÄ™czam Was, ¿e reszta (jakoæ oleju, liczba oktanowa paliwa,

Prze¿y³em wypadek w starym A6 C4 które nie mia³o XX poduszek, ró¿nych dziwnych systemów itd, ani mi, ani moim pasa¿erom NIC sie nie sta³o, przywaliliÅ›my w drzewo prawym przednim naro¿nikiem przy prÄ™dkoÅ›ci circa 70-80km/h po tym jak tir którego wyprzedzalem te¿ zechcia³ wyprzedzić i zepchnÄ… mnie z drogi.

OT: tirowiec zatrzyma³ sie chocia¿?


--
pozdrawiam
kml

13 Data: Kwiecien 04 2010 20:09:22
Temat: Re: Toyota Avensis - ró¿nice w bezpieczeÅ„stwie 2007 a 2009
Autor: Lewis 

U¿ytkownik "kml"  napisa³ w wiadomoÅ›ci

OT: tirowiec zatrzyma³ sie chocia¿?

Tak, nie przyzna³ siÄ™ do winy i puÅ›cili go, do W³och (Bia³orusin), 15 marca mia³ siÄ™ stawić na przes³uchanie, no w³aÅ›nie, mia³...


--
Pozdrawiam
Lewis
Hornet PC 41 na sprzeda¿
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

14 Data: Kwiecien 04 2010 20:25:02
Temat: Re: Toyota Avensis - ró¿nice w bezpieczeÅ„stwie 2007 a 2009
Autor: kml 


U¿ytkownik "Lewis"  napisa³ w wiadomoÅ›ci

U¿ytkownik "kml"  napisa³ w wiadomoÅ›ci
OT: tirowiec zatrzyma³ sie chocia¿?

Tak, nie przyzna³ siÄ™ do winy i puÅ›cili go, do W³och (Bia³orusin), 15 marca mia³ siÄ™ stawić na przes³uchanie, no w³aÅ›nie, mia³...

A¿ siÄ™ prosi ¿eby napisać coÅ› o stereotypach dot. bia³oruskich tirowców... Mo¿e wystawiÄ… za nim jakiÅ› nakaz europejski czy coÅ›?


--
pozdrawiam
kml

15 Data: Kwiecien 04 2010 20:49:25
Temat: Re: Toyota Avensis - ró¿nice w bezpieczeÅ„stwie 2007 a 2009
Autor: Lewis 

U¿ytkownik "kml"  napisa³ w wiadomoÅ›ci

U¿ytkownik "Lewis"  napisa³ w wiadomoÅ›ci
U¿ytkownik "kml"  napisa³ w wiadomoÅ›ci
OT: tirowiec zatrzyma³ sie chocia¿?
Tak, nie przyzna³ siÄ™ do winy i puÅ›cili go, do W³och (Bia³orusin), 15 marca mia³ siÄ™ stawić na przes³uchanie, no w³aÅ›nie, mia³...
A¿ siÄ™ prosi ¿eby napisać coÅ› o stereotypach dot. bia³oruskich
tirowców...  Mo¿e wystawiÄ… za nim jakiÅ› nakaz europejski czy coÅ›?

Z czasem zapewne tak, dzwoni³ na komisariat i zapewnia³ ze zjawi siÄ™ jak mu bÄ™dzie po drodze "W Polszu" a ¿e akurat dopad³y nas Å›wiÄ™ta to pozostaje Å›lepo ufać ¿e kiedyÅ› jednak siÄ™ zjawi, nie to teoretycznie ¿aden problem sprowadzić go na przes³uchanie, jak przekroczy granicÄ™ szengen. Ale no w³aÅ›nie teoretycznie...


--
Pozdrawiam
Lewis
Hornet PC 41 na sprzeda¿
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

16 Data: Kwiecien 05 2010 07:48:22
Temat: Re: Toyota Avensis - ró¿nice w bezpieczeÅ„stwie 2007 a 2009
Autor: kml 


U¿ytkownik "Lewis"  napisa³ w wiadomoÅ›ci

Z czasem zapewne tak, dzwoni³ na komisariat i zapewnia³ ze zjawi siÄ™ jak mu bÄ™dzie po drodze "W Polszu" a ¿e akurat dopad³y nas Å›wiÄ™ta to pozostaje Å›lepo ufać ¿e kiedyÅ› jednak siÄ™ zjawi, nie to teoretycznie ¿aden problem sprowadzić go na przes³uchanie, jak przekroczy granicÄ™ szengen. Ale no w³aÅ›nie teoretycznie...

Wniosek z tego, ¿e raz na 2 tygonie bÄ™dziesz musia³ siÄ™ przypominać...


--
pozdrawiam
kml

17 Data: Kwiecien 04 2010 13:43:07
Temat: Re: Toyota Avensis - ró¿nice w bezpieczeñstwie 2007 a 2009
Autor: Micha³ 

Prze¿y³em wypadek w starym A6 C4 które nie mia³o XX poduszek, ró¿nych
dziwnych systemów itd, ani mi, ani moim pasa¿erom NIC sie nie sta³o,
przywaliliÅ›my w drzewo prawym przednim naro¿nikiem przy prÄ™dkoÅ›ci circa
70-80km/h po tym jak tir którego wyprzedzalem te¿ zechcia³ wyprzedzić i
zepchnÄ… mnie z drogi.

Nikt mi nie wmówi ze nowe ma³e autko które ma "milijony gwiazdek" w euro
coÅ

tam encepence, z plastikowymi "blachami" przy takim strzale w du¿ego
zdrowego dÄ™ba uratowa³oby ¿ycie pasa¿erom.


A6 to ca³kiem bezpieczne by³o wtedy (dzisiaj 3 gwiazdki) i z 4 do 6 poduszek
mia³o.

70-80km/h to chyba nie by³o "na raz", ruszy³o klatke czy kabina ca³a ?
bo jak patrze na test to wytrzyma max 55-60km/h z drzewem.

mocniejsze z tych czasów (do 1996) to tylko:
-merc w140 91'
-volvo 850 91'
-renault safrane 92'
-renault espace III 96'
-bmw5 96'
-merc E 96'

pozdrawiam.

--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

18 Data: Kwiecien 04 2010 22:41:18
Temat: Re: Toyota Avensis - ró¿nice w bezpieczeÅ„st wie 2007 a 2009
Autor: kffiatek 

W dniu 2010-04-04 15:43,  Micha³ pisze:

PrzeĹ¼y�em wypadek w starym A6 C4 ktÄ‚³re nie mia�o XX poduszek, rÄ‚³Ä¹¼nych
dziwnych systemÄ‚³w itd, ani mi, ani moim pasaĹ¼erom NIC sie nie sta�o,
przywalili�my w drzewo prawym przednim naroĹ¼nikiem przy pr�dko�ci circa
70-80km/h po tym jak tir ktÄ‚³rego wyprzedzalem teĹ¼ zechcia� wyprzedzi� i
zepchn� mnie z drogi.

Nikt mi nie wmÄ‚³wi ze nowe ma�e autko ktÄ‚³re ma "milijony gwiazdek" w euro
coĹ
�
tam encepence, z plastikowymi "blachami" przy takim strzale w duĹ¼ego
zdrowego d�ba uratowa�oby Ĺ¼ycie pasaĹ¼erom.


A6 to ca³kiem bezpieczne by³o wtedy (dzisiaj 3 gwiazdki) i z 4 do 6 poduszek
mia³o.

70-80km/h to chyba nie by³o "na raz", ruszy³o klatke czy kabina ca³a ?
bo jak patrze na test to wytrzyma max 55-60km/h z drzewem.

mocniejsze z tych czasów (do 1996) to tylko:

Strasznie mnie cieszy, ¿e wyszliÅ›cie z wypadku ca³o. NaprawdÄ™! Nawet nie przeszkadza mi, ¿e z dyskusji, w której mia³em zamiar dowiedzieć siÄ™ o nowoÅ›ciach w bezpieczeÅ„stwie zrobi³a siÄ™ tradycyjna pogaducha o "starych dobrych czasach" kiedy to samochody by³y bezpieczne, ludzie w nich nie ginÄ™li a powietrze czyste i pachnÄ…ce latem przez okrÄ…g³y rok.
Rozumiem te¿, ¿e Wasze (teraz to ju¿ chyba 30-letnie) auta sÄ… niezniszczalne, a teraz ju¿ takich nie robiÄ…, bo zapomnieli, szkoda im blachy i elektrod do spawarki. To równie¿ mnie cieszy, bo sam je¿d¿Ä™ takim 15-latkiem. Chyba kasÄ™ nazbieranÄ… na nowy przepije, ¿adnych leasingów brać nie bÄ™dÄ™ tylko dalej bÄ™dÄ™ je¼dzi³ w moim stworzonym przez niemieckich in¿ynierów techniki czo³gowej wehikule.

Co do pytania z tematu to doczyta³em siÄ™ googlajÄ…c, ¿e nowa Avensis jest na innej p³ycie pod³ogowej ni¿ stara, wiÄ™c mo¿e coÅ› siÄ™ jednak zmieni³o. Ale czy to Was w ogóle obchodzi?

Pozdrawiam serdecznie
--
kffiatek

19 Data: Kwiecien 04 2010 22:52:51
Temat: Re: Toyota Avensis - ró¿nice w bezpieczeÅ„stwie 2007 a 2009
Autor: Lewis 

U¿ytkownik "kffiatek"  napisa³ w wiadomoÅ›ci

Ale czy to Was w ogóle obchodzi?
Pozdrawiam serdecznie

Zrobi³em offtopa przyznajÄ™ i przepraszam ale zauwa¿  ze staram siÄ™ tu uÅ›wiadomić niektórym Å›lepo wierzÄ…cym osobnikom, ¿e gwiazdki w teÅ›cie zderzeniowym ma³ego, nowego, plastikowego pierdzide³ka majÄ… siÄ™ nijak do du¿ego starszego pancernego auta. Smieszy mnie zakup np auta pokroju Clio/P206 i twarde wmawianie sobie i otoczeniu ze to jest super bezpieczne auto bo ma siedemdziesiÄ…tpięć poduszek i tysiÄ…c gwiazdek (nie wiem ile ma clio bo nigdy nie przywiÄ…zywalem uwagi do tych gwiazdek)
Jak ju¿ naprawde masz takÄ… fobiÄ™ na punkcie tych gwiazdek to obej¿yj jakiÅ› film z testu tego auta i zobacz na "w³asne oczy" jak wyglÄ…da³o po dzwonie i zastanow siÄ™ czy taka wizja Cie zadowala.


--
Pozdrawiam
Lewis
Hornet PC 41 na sprzeda¿
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

20 Data: Kwiecien 05 2010 02:09:28
Temat: Re: Toyota Avensis - ró¿nice w bezpieczeñstwie 2007 a 2009
Autor: Micha³ 

Strasznie mnie cieszy, ¿e wyszli¶cie z wypadku ca³o. Naprawdê! Nawet nie
przeszkadza mi, ¿e z dyskusji, w której mia³em zamiar dowiedzieæ siê o
nowo¶ciach w bezpieczeñstwie zrobi³a siê tradycyjna pogaducha o "starych
dobrych czasach" kiedy to samochody by³y bezpieczne, ludzie w nich nie
ginêli a powietrze czyste i pachn±ce latem przez okr±g³y rok.
Rozumiem te¿, ¿e Wasze (teraz to ju¿ chyba 30-letnie) auta s±
niezniszczalne, a teraz ju¿ takich nie robi±, bo zapomnieli, szkoda im
blachy i elektrod do spawarki. To równie¿ mnie cieszy, bo sam je¿d¿ê
takim 15-latkiem. Chyba kasê nazbieran± na nowy przepije, ¿adnych
leasingów braæ nie bêdê tylko dalej bêdê je¼dzi³ w moim stworzonym przez
niemieckich in¿ynierów techniki czo³gowej wehikule.

Co do pytania z tematu to doczyta³em siê googlaj±c, ¿e nowa Avensis jest
na innej p³ycie pod³ogowej ni¿ stara, wiêc mo¿e co¶ siê jednak zmieni³o.
Ale czy to Was w ogóle obchodzi?

Pozdrawiam serdecznie

Co do niemieckich samochódów, to nie by³y one wtedy najbezpieczniejsze,
(vw i bmw zw³aszcza) ale by³o kilka wyj±tków (i du¿e mercedesy od lat).


Bezpieczne auta w dzisiejszym rozumieniu zacze³y siê na pocz±tku 90'
(ude¿enia z przodu z du¿± prêdko¶ci±) ale by³o ich kilka, na masow± skalê
to rok 2004.

Pierwsze 5***** to 2001 - renault laguna i vel satis.
Dla tych co wol± boczne, to okolice 98 roku, siê poprawia³o znacznie,
volvo zacze³o w s80.

Generalnie z avensisem jest spory problem bo:
Model 2003 ju¿ by³ bardzo bezpieczny, a to by³y czasy kiedy nie by³o
wiadomo jak zrobiæ 5 ***** (projektowali wczêsniej).

poduszek od groma chyba tylko na s³ópkach zabrak³o przednich,
nawet na kolana s±.
w euroncap nic siê nie cofne³o, nic do ¶rodka nie wgniot³o.
napinacze ma, czujniki masy kierowcy w foteu s±.

a model 2009:
Niby to ju¿ czas kiedy zaczynj± redukowaæ masê (np w renault i nie jestem
pewnien czy laguna3 wytrzyma ju¿ 90km/h w drzewo jak II, bo kierunek eco).
- ale tutaj wszystko po staremu, wyniki takie same poduszek tyle samo.
jedyna zmiana to ju¿ nie liczy masy tylko odpala poduszki na maxa.

wygl±da to wszystko podobnie, tylko ze:
MASA wiêksza znacznie, na tyle znacznie ¿e ró¿nica w bezpieczeñstwie
bêdzie du¿a, jak tylko siê trafi w cokolwiek bardziej miêkkiego ni¿
filar mostu, dla filaru mostu bezpieczeñstwo podobne.

przyda³y by siê te testy 80km/h, bo bezpieczne auta na to zbudowaæ siê da :)


mo¿na fotek poszukaæ realnych kolizji i poogl±daæ co jak siê powgniata³o
i dlaczego.


A sam te¿ mam auto 12letnie (a start projektowania wystarowa³ w 89') ;)
bardzo  bezpieczne przy zderzeniach tylko czo³owych, za to mog± byæ
naprwde szybkie, drzewo mi do ¶rodka tez nie wejdzie, tylko
wytrzêsie strasznie, bo pierwsze 0.5m auta miekkie a potem twarde,
mam nadzieje ¿e zostawili kompozytowy przód ala F1 w tym modelu ;)


Zmieniaj±c auto tez bezpieczeñstwo bêdzie pierwsze ;)
s± 2 opcje: albo francuz niezgniatalny 1.8 tony (s³abe silniki), albo
bardziej miêkkie niemieckie 2.2 tony :) (fajne, i skacze przed
kolizjami bocznymi, jak radar wy³apie).
tylko czekam na koniec kryzysu :))))) a aktualne auto jeszcze 12kkm
ma zrobiæ, potem sprzedam albo zostawie sobie na chodniku ;)
chyba ze sie popsuje to jeszcze co¶ na chwile kupie, stary
LS 2gen kusi za grosze, tez bezpieczne - koncern toyota :)


pozdrawiam.

--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

21 Data: Kwiecien 04 2010 16:13:23
Temat: Re: Toyota Avensis - ró¿nice w bezpieczeñstwie 2007 a 2009
Autor: AW 

W dniu 2010-04-02 23:51, Lewis pisze:

U¿ytkownik "kffiatek"  napisa³ w wiadomo¶ci

spam? Chyba nie widzieli¶cie ró¿nic w obra¿eniach cz³owieka, który
wyszed³ z wypadku 15-letniego samochodu w porównaniu z pasa¿erem
nowego auta. Zarêczam Was, ¿e reszta (jako¶æ oleju, liczba oktanowa
paliwa,

Prze¿y³em wypadek w starym A6 C4 które nie mia³o XX poduszek, ró¿nych
dziwnych systemów itd, ani mi, ani moim pasa¿erom NIC sie nie sta³o,
przywalili¶my w drzewo prawym przednim naro¿nikiem przy prêdko¶ci circa
70-80km/h po tym jak tir którego wyprzedzalem te¿ zechcia³ wyprzedziæ i
zepchn± mnie z drogi.

Nikt mi nie wmówi ze nowe ma³e autko które ma "milijony gwiazdek" w euro
co¶ tam encepence, z plastikowymi "blachami" przy takim strzale w du¿ego
zdrowego dêba uratowa³oby ¿ycie pasa¿erom.



A jak z mojego jab³ka wyszed³ robak, to ze¿ar³ konia razem z wozem.

--
Pozdrawiam
AW

22 Data: Kwiecien 04 2010 17:54:39
Temat: Re: Toyota Avensis - ró¿nice w bezpieczeñstwie 2007 a 2009
Autor: Tomasz Pyra 

AW pisze:

W dniu 2010-04-02 23:51, Lewis pisze:
U¿ytkownik "kffiatek"  napisa³ w wiadomo¶ci

spam? Chyba nie widzieli¶cie ró¿nic w obra¿eniach cz³owieka, który
wyszed³ z wypadku 15-letniego samochodu w porównaniu z pasa¿erem
nowego auta. Zarêczam Was, ¿e reszta (jako¶æ oleju, liczba oktanowa
paliwa,

Prze¿y³em wypadek w starym A6 C4 które nie mia³o XX poduszek, ró¿nych
dziwnych systemów itd, ani mi, ani moim pasa¿erom NIC sie nie sta³o,
przywalili¶my w drzewo prawym przednim naro¿nikiem przy prêdko¶ci circa
70-80km/h po tym jak tir którego wyprzedzalem te¿ zechcia³ wyprzedziæ i
zepchn± mnie z drogi.

Nikt mi nie wmówi ze nowe ma³e autko które ma "milijony gwiazdek" w euro
co¶ tam encepence, z plastikowymi "blachami" przy takim strzale w du¿ego
zdrowego dêba uratowa³oby ¿ycie pasa¿erom.



A jak z mojego jab³ka wyszed³ robak, to ze¿ar³ konia razem z wozem.

Oj tam :)
Po prostu wiadomo ¿e je¿eli ¶wiadek wypadku podaje jak±¶ prêdko¶æ to nale¿y podzieliæ j± przez 1.5, a je¿eli ¶wiadek siedzia³ w ¶rodku samochodu który uczestniczy³ w wypadku, to dzielimy przez 2. I wtedy siê wszystko zgadza :)

I nie ma tu co mówiæ o konfabulacji - jak siê wali w co¶ samochodem to po prostu odczucie prêdko¶ci jest 2x wiêksze.

I wtedy siê zgadza, ¿e zderzaj±c siê przy 35km/h z drzewem w przyzwoitym samochodzie z poduszkami z samochodu bez obra¿eñ wysiadaj± wszyscy.

23 Data: Kwiecien 04 2010 20:07:36
Temat: Re: Toyota Avensis - ró¿nice w bezpieczeñstwie 2007 a 2009
Autor: Lewis 

U¿ytkownik "Tomasz Pyra"  napisa³ w wiadomo¶ci

AW pisze:

A jak z mojego jab³ka wyszed³ robak, to ze¿ar³ konia razem z wozem.
Oj tam :)
Po prostu wiadomo ¿e je¿eli ¶wiadek wypadku podaje jak±¶ prêdko¶æ to nale¿y podzieliæ j± przez 1.5, a je¿eli ¶wiadek siedzia³ w ¶rodku samochodu który uczestniczy³ w wypadku, to dzielimy przez 2. I wtedy siê wszystko zgadza :)
I nie ma tu co mówiæ o konfabulacji - jak siê wali w co¶ samochodem to po prostu odczucie prêdko¶ci jest 2x wiêksze.
I wtedy siê zgadza, ¿e zderzaj±c siê przy 35km/h z drzewem w przyzwoitym samochodzie z poduszkami z samochodu bez obra¿eñ wysiadaj± wszyscy.

Doprawdy? Jak by³em obok tego tira mia³em circa 120km/h odczyt z licznika, na który spojrza³a pasa¿erka.
Hamowanie na oblodzonym poboczu auto wyposa¿one w SIC! ABS wiêc zerowa utrata prêdko¶ci jedynie przelot wzd³ó¿ zaspy ¶niegu jakie¶ 70m mnie trochê wyhamowa³.
Teraz bêdzie wielki krzyk ¿e zapierdala³em 120km/h!! wyjecha³em na lewy pas i ci±gle nim jecha³em z przeciwka nic czysta droga widoczno¶c ze 2km wyprzedzi³em 2 tiry jednym ci±giem a trzeci mnie zepchn±, dozwolona prêdko¶æ 90km/h ale nie bêde jecha³ wyprzedzaj±c 95km/h bo to bêdzie trwaæ wieczno¶æ.
Wiêc odczucie prêdko¶ci podzielone przez dwa to sobie dzieciom opowiadaj, z auta niewiele zosta³o, z³amany dach, pod³oga, sciana grodziowa, drzwi, sanki, pod³u¿nica, próg, deska rozdzielcza, fotel pasa¿era.


--
Pozdrawiam
Lewis
Hornet PC 41 na sprzeda¿
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)
..

24 Data: Kwiecien 04 2010 23:48:11
Temat: Re: Toyota Avensis - ró¿nice w bezpieczeñstwie 2007 a 2009
Autor: Tomasz Pyra 

Lewis pisze:

Wiêc odczucie prêdko¶ci podzielone przez dwa to sobie dzieciom opowiadaj

Dzieciom to opowiadaj ¿e wysiad³e¶ o w³asnych si³ach po dzwonie z drzewem przy 80km/h, bo przy takiej prêdko¶ci drzewo zatrzymuje siê gdzie¶ w okolicy tylnej kanapy.
A nawet jak komu¶ uda siê prze¿yæ taki wypadek, to nawet idealnie g³adkie wyhamowanie cia³a z takiej prêdko¶ci za pomoc± trzypunktowych pasów bezpieczeñstwa powoduje po³amanie ¿eber.
Prze¿yæ owszem jest to mo¿liwe, ale to ju¿ po szybkiej interwencji stra¿aków i pogotowia ratunkowego.

Wiêc albo nie przywali³e¶ w drzewo, a jako¶ siê prze¶lizgn±³e¶ przez nie bokiem, albo by³o to tak jak mówiê - 35km/h.

Na naprawdê nie mam pretensji ¿e opowiadasz takie rzeczy - jak ja wylatuje z drogi to te¿ mi nagle ¶wiat przyspiesza i doskonale sobie zdajê sprawê ¿e z wewn±trz wygl±da to du¿o dynamiczniej ni¿ jest w rzeczywisto¶ci.

A akurat patrz±c na wyniki crashtestów (i to robionych jeszcze po staremu, w dodatku nowszego modelu A6 ni¿ ten o którym mówisz), to A6 wypad³ mizernie.

Takie uszkodzenia o których piszesz to by³y przy idealnie czo³owym uderzeniu w odkszta³caj±c± siê przeszkodê przy 54km/h. Przy 80km/h w drzewo które nie ust±pi o centymetr to by¶ mia³ miazgê o nierozpoznawalnej marce i ¿mudn± pracê patologa maj±c± na celu ustalenie ilo¶ci osób które by³y w samochodzie.

25 Data: Kwiecien 05 2010 01:24:50
Temat: Re: Toyota Avensis - ró¿nice w bezpieczeñstwie 2007 a 2009
Autor: Micha³ 

> Wiêc odczucie prêdko¶ci podzielone przez dwa to sobie dzieciom
> opowiadaj

Dzieciom to opowiadaj ¿e wysiad³e¶ o w³asnych si³ach po dzwonie z
drzewem przy 80km/h, bo przy takiej prêdko¶ci drzewo zatrzymuje siê
gdzie¶ w okolicy tylnej kanapy.
A nawet jak komu¶ uda siê prze¿yæ taki wypadek, to nawet idealnie
g³adkie wyhamowanie cia³a z takiej prêdko¶ci za pomoc± trzypunktowych
pasów bezpieczeñstwa powoduje po³amanie ¿eber.
Prze¿yæ owszem jest to mo¿liwe, ale to ju¿ po szybkiej interwencji
stra¿aków i pogotowia ratunkowego.

Wiêc albo nie przywali³e¶ w drzewo, a jako¶ siê prze¶lizgn±³e¶ przez nie
bokiem, albo by³o to tak jak mówiê - 35km/h.

Na naprawdê nie mam pretensji ¿e opowiadasz takie rzeczy - jak ja
wylatuje z drogi to te¿ mi nagle ¶wiat przyspiesza i doskonale sobie
zdajê sprawê ¿e z wewn±trz wygl±da to du¿o dynamiczniej ni¿ jest w
rzeczywisto¶ci.

A akurat patrz±c na wyniki crashtestów (i to robionych jeszcze po
staremu, w dodatku nowszego modelu A6 ni¿ ten o którym mówisz), to A6
wypad³ mizernie.

Takie uszkodzenia o których piszesz to by³y przy idealnie czo³owym
uderzeniu w odkszta³caj±c± siê przeszkodê przy 54km/h. Przy 80km/h w
drzewo które nie ust±pi o centymetr to by¶ mia³ miazgê o
nierozpoznawalnej marce i ¿mudn± pracê patologa maj±c± na celu ustalenie
ilo¶ci osób które by³y w samochodzie.


Co do 80km/h i drzewa to wtedy by³o pewnie z kilka aut co by
to wytrzyma³y (nie ruszy³o by za bardzo deski).
ale w wiêkszo¶ci (ma³ych) - tak drezwo by³o by na tylniej kanapie.


Ja pomyli³em audi C5 z C4 i wszystkie daty ;) ilo¶æ puszek i ESP.
ale je¶li drzewo by³o gdzie¶ w okolicy fotela to to mog³o byæ 70km/h.
w "dzisiejszym samochodzie" ono by do kabiny nie wesz³o.
ale i kierowca mia³by wiêcej G.


35km/h to to nie by³o.

drzewo by mog³o wej¶æ do kabinyi to przy 45km/h na oko w:
bmw3, roverze200/600, hondzie civic, mo¿e bmw5 z przed 96', co tam
jeszcze by³o... ciroeny, renault clio, ford mondeo.

W audi a6 by nie wesz³o, w c5 ju¿ na 100% nie.



Aha mia³em przyjemo¶æ zatrzymaæ auto 35..38km/h->0 na 2 drzewach,
hamowa³em z ~55km/h na lodzie przez oko³o 100metrów, a potem celowa³em
w co¶ najbardziej miêkkiego..., ca³a akcja mozê co¶ ko³o 7..8 sekund
(szybe zd±zy³êm otworzyæ ¿eby wogóle s³yszeæ jak/czy siê slizga ;) ).


By³ to lanos a drzewa ma³e (ze 3..5 metrów) i cienkie, jedno wyrwane na
2 siê zatrzyma³êm r±k nie utrzymasz na kiewnicy, przeliczy³êm to na 3..5G,
strat w aucie brak (tabliczka rejestracji troche po³amana, bo trafilem
centralnie, ale nie tak ¿eby wymieniaæ - wzie³a na siebie z 4 ton ;) ).

Droga haowania na drzewach oko³o ~2 metrów, wspomagana ziemi±
i na 1.5m przed drzewem ziemia siê zaczyna³a jak zje¿dz±³em z lodu
by³o troche ponad 40km/h.

jedno drzewo wpad³o prawie pod auto i na drugim przechylonym
siê zatrzyma³em.

matematyka, przy 3G, 38km/h, i wyrywaniu drzewa przez 1.8 metra:

-nacisk na zderzak (tabliczkê)- ko³o 3 ton(auto chyba 960 kilo), delikatna
czê¶ tego przez ko³a idzie.
-v = 38km/h
-droga haowania na drzewie 1.8 metra
-czas 0.35sekundy

by³o trochê wiêcej ni¿ 30m/s/s (nie równaomierne 3G) bo rêkami
na kierownicy siê nie da utzymaæ, bez pasów.


pozdrawiam.

--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

26 Data: Kwiecien 06 2010 05:58:48
Temat: Re: Toyota Avensis - ró¿nice w bezpieczeñstwie 2007 a 2009
Autor: DoQ 

Tomasz Pyra pisze:


A akurat patrz±c na wyniki crashtestów (i to robionych jeszcze po staremu, w dodatku nowszego modelu A6 ni¿ ten o którym mówisz), to A6 wypad³ mizernie.


http://www.youtube.com/watch?v=AbQinWMg_7M
Mimo ze sciera bezpieczna nie byla, to nie sadze zeby A6 tez bylo jakos szczegolnie odporne na spotkanie z drzewem przy 80.


Pozdrawiam
Pawel

27 Data: Kwiecien 04 2010 17:58:15
Temat: Re: Toyota Avensis - ró¿nice w bezpieczeÅ„st wie 2007 a 2009
Autor: Tomasz Pyra 

kffiatek pisze:

W dniu 2010-04-02 19:47, Tomasz Pyra pisze:
kffiatek pisze:

Czy Toyota Avensis 2007-2008 ró¿ni siÄ™ od tej nowej 2009 istotnie pod
względem bezpieczeństwa?
Najbardziej interesujÄ… mnie ró¿nice konstrukcyjne, poduszki, a mniej
zastosowane systemy trakcji, Å›wiate³ czy kontrola opuszczania pasa ruchu.

Nie sÄ…dzÄ™.
Czasami producenci wprowadzajÄ… poprawki jak testy ENCAP pójdÄ… nie po ich
myśli i wtedy robią ponownie testy tego samego modelu.

Skoro Toyota nic takiego nie zrobi³a, to myÅ›lÄ™ ¿e mo¿na za³o¿yć ¿e nic
wielkiego nie poprawili.

No w³aÅ›nie zrobili nowy test, ale EuroNCAP te¿ zmieni³ zasady i te testy sÄ… nieporównywalne.

No w³aÅ›nie patrzÄ™ i faktycznie ja siÄ™ pomyli³em.
Bo je¿eli pytajÄ…cemu chodzi³o o porównanie Avesnsis 2 i 3 to owszem - zmiany na pewno nastÄ…pi³y. To sÄ… zupe³nie inne samochody - inna p³yta pod³ogowa i wszystko nowe.

Natomiast ja napisa³em tak, bo myÅ›la³em ¿e chodzi mu o porównanie Avensis II z 2007 i 2009 roku.
Wydawa³o mi siÄ™ ¿e Avensis III dostÄ™pny jest od 2010, ale widać siÄ™ pomyli³em.

28 Data: Kwiecien 04 2010 14:01:47
Temat: Re: Toyota Avensis - ró¿nice w bezpieczeñstwie 2007 a 2009
Autor: Micha³ 

kffiatek  napisa³(a):


Czy Toyota Avensis 2007-2008 ró¿ni siÄ™ od tej nowej 2009 istotnie pod
względem bezpieczeństwa?
Najbardziej interesujÄ… mnie ró¿nice konstrukcyjne, poduszki, a mniej
zastosowane systemy trakcji, Å›wiate³ czy kontrola opuszczania pasa ruchu.
Gdzie poszukać co siÄ™ zmieni³o w nowej wersji, bo, ¿e z wyglÄ…du to sam
sobie zobaczy³em, a tyle mniej wiÄ™cej wynika z prospektu.


rzuci³em okiem na wikipeie i euroncap i na moje oko ró¿nica
jest znaczna na korzy¶æ modelu 2009 w porównaniu do 2003 (03-08) :

2009:
http://www.euroncap.com/results/toyota/avensis/2009/346.aspx

2003:
http://www.euroncap.com/tests/toyota_avensis_2003/172.aspx


oba maj± 5 *****, ale:

masa:
2009 1.53 tony
2003 1.25 tony !

no i dalej róznic nie widzê, poduszek oba maja od groma,
nowy wyszed³ delikatnie lepiej przy zderzeniu frontowym
którego chyba nie zmienili.

ale ta masa robi swoje, na 100% nowy bezpiecziejszy.

+adaptacyjne tempomaty, ale o tym nie mówimy ;)

pozdrawiam.

--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

29 Data: Kwiecien 04 2010 14:23:12
Temat: Re: Toyota Avensis - ró¿nice w bezpieczeñstwie 2007 a 2009
Autor: Micha³ 

=?ISO-8859-2?Q?_Micha=B3?=  napisa³(a):

kffiatek  napisa³(a):

>
> Czy Toyota Avensis 2007-2008 ró¿ni siÄ™ od tej nowej 2009 istotnie pod
> względem bezpieczeństwa?
> Najbardziej interesujÄ… mnie ró¿nice konstrukcyjne, poduszki, a mniej
> zastosowane systemy trakcji, Å›wiate³ czy kontrola opuszczania pasa ruchu.
> Gdzie poszukać co siÄ™ zmieni³o w nowej wersji, bo, ¿e z wyglÄ…du to sam
> sobie zobaczy³em, a tyle mniej wiÄ™cej wynika z prospektu.
>

rzuci³em okiem na wikipeie i euroncap i na moje oko ró¿nica
jest znaczna na korzy¶æ modelu 2009 w porównaniu do 2003 (03-08) :

2009:
http://www.euroncap.com/results/toyota/avensis/2009/346.aspx

2003:
http://www.euroncap.com/tests/toyota_avensis_2003/172.aspx


oba maj± 5 *****, ale:

masa:
2009 1.53 tony
2003 1.25 tony !

no i dalej róznic nie widzê, poduszek oba maja od groma,
nowy wyszed³ delikatnie lepiej przy zderzeniu frontowym
którego chyba nie zmienili.

ale ta masa robi swoje, na 100% nowy bezpiecziejszy.

+adaptacyjne tempomaty, ale o tym nie mówimy ;)

pozdrawiam.


Aha poduszki: w nowym s± "gorsze", w starym wykrywa³ masê kierowcy
i dobiera³ si³ê (2 stany), a w nowym chyba pocieli bo ju¿ wiedz± jak
to zrobiæ ok. na moje oko to nie istote, wybuchaj± zawsze z max si³±
ale daleko od kierowcy i szybko.

konstrukcja klatki nie jest s³absza jak w lagunie III (II z 2001'
bezpieczniejsza siê wyjade od modelu III 2008'), a mo¿e nawet mocniejsza
bo auto +20% ciê¿sze od modelu 2003.

aha te +20% robi BARDZO du¿± ró¿nicê na zderzenia czo³owe.

pozdrawiam.

--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Toyota Avensis - różnice w bezpieczeństwie 2007 a 2009



Grupy dyskusyjne