Toyota Avensis - ró¿nice w bezpieczeÅ„stwie 2007 a 2009
1 | Data: Kwiecien 02 2010 15:03:25 |
Temat: Toyota Avensis - ró¿nice w bezpieczeÅ„stwie 2007 a 2009 | |
Autor: kffiatek |
2 |
Data: Kwiecien 02 2010 18:45:04 | Temat: Re: Toyota Avensis - ró¿nice w bezpieczeÅ„st wie 2007 a 2009 | Autor: daxus | W dniu 02-04-2010 15:03, kffiatek pisze:
dziwi mnie, ¿e najpierw nie zajrzyj do salonu Toyoty, spam ? :) 3 |
Data: Kwiecien 02 2010 09:48:48 | Temat: Re: Toyota Avensis - ró¿nice w bezpieczeñstwie 2007 a 2009 | Autor: plusz | On 2 Kwi, 15:03, kffiatek wrote: Czy Toyota Avensis 2007-2008 ró¿ni siê od tej nowej 2009 istotnie pod zdefiniuj "bezpieczeñstwo" s±dzê, ¿e poza dodatkowymi elementami marketingowymi od kilkunastu lat nie wiele siê zmieni³o. oczywi¶cie kiedy¶ ABS, ESP i dwie poduszki by³y w standardzie tylko w Europie Zachodniej, a teraz coraz czê¶ciej s± w Polsce, ale i tak kluczowe bêd± takie elementy jak to czy masz zapiête pasy, czy nie przekraczasz prêdko¶ci oraz czy nie masz ³ysych opon. nie wiem czy przy zderzeniu przy prêdko¶ci 80km/h bêdzie du¿a ró¿nica - wiele wypadków z ostatnich dwóch lat wskazuje, ¿e nawet najlepiej wyposa¿one mercedesy (prof. Geremek) i volkswageny phantomy (Joerg Heider) przy zderzeniach nie uratuj± ¿ycia. -- plusz www.kalkulatorlokat.pl 4 |
Data: Kwiecien 02 2010 20:57:15 | Temat: Re: Toyota Avensis - ró¿nice w bezpieczeñstwie 2007 a 2009 | Autor: Micha³ | - wiele wypadkow z ostatnich dwoch lat wskazuje, ze nawet najlepiej tak, jedna z najs³abszych konstrukcji mercedesa i niezapiête pasy. i volkswageny phantomy (Joerg Heider) przy zderzeniach nie uratuja zycia. pasy, raz jeszcze !!! pozatym ze 100km/h dachem to by³o, takie rzeczy to tylko w renault (i to nie kazdym). -- - Te przypadki to jest dowód na to ¿e mo¿na by³o kupiæ bezpieczne auto -zw³aszcza prof Geremek, 2 klasy wy¿ej merc ju¿ by³y z 0.7 tony ciê¿szy, mia³ by te 7 poduszek wiecej i mo¿a by by³o tych pasów nie zapiaæ. Albo zapi±c to by pre-safe zd±¿y³ zaregowaæ i by siê nikomu (w tym aucie) NIC nie sta³o. Heider to wali³ z 200km/h i z czego¶ spad³, bez pasów - tyle to mo¿na i¶æ na czo³owe z czyms bardzo ma³ym a i tak strach ¿e cos szybê przebije. pozdrawiam. -- Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 5 |
Data: Kwiecien 03 2010 13:08:02 | Temat: Re: Toyota Avensis - ró¿nice w bezpieczeñstwie 2007 a 2009 | Autor: elmer radi radisson | On 2010-04-02 22:57, Micha³ wrote: Te przypadki to jest dowód na to ¿e mo¿na by³o kupiæ bezpieczne auto To te drogie mercedesy maja jakies systemy antygrawitacyjno-antyinercyjne i zapobiegajace np. wypadnieciu z pojazdu czy rozkwaszeniu glowy o dowolny element wnetrza? Bo bez pasow to poduszki w takim samochodzie raczej po prostu nie odpala bo i tez nie sluza one do miekkiego otulania do snu a moga dac przykrego kopa w znajdujaca sie w niewlasciwym miejscu buzie. -- memento lorem ipsum 6 |
Data: Kwiecien 04 2010 17:29:16 | Temat: Re: Toyota Avensis - ró¿nice w bezpieczeñstwie 2007 a 2009 | Autor: Micha³ | To te drogie mercedesy maja jakies systemy po pierwsze bedzie mia³ z 4..5 ***** (a nie 2 **), z 600kg wiêcej. co do poduszek to odpal± tylko inaczej. pozdrawiam. -- Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 7 |
Data: Kwiecien 04 2010 13:12:55 | Temat: Re: Toyota Avensis - ró¿nice w bezpieczeñstwie 2007 a 2009 | Autor: DoQ | plusz pisze: - wiele wypadków z ostatnich dwóch lat wskazuje, ¿e nawet najlepiej Geremek to akurat mial stara W202 ktora wcale do najbezpieczniejszych nie nalezy. Pozdrawiam Pawel 8 |
Data: Kwiecien 02 2010 19:47:18 | Temat: Re: Toyota Avensis - ró¿nice w bezpieczeÅ„st wie 2007 a 2009 | Autor: Tomasz Pyra | kffiatek pisze:
Nie sÄ…dzÄ™. Czasami producenci wprowadzajÄ… poprawki jak testy ENCAP pójdÄ… nie po ich myÅ›li i wtedy robiÄ… ponownie testy tego samego modelu. Skoro Toyota nic takiego nie zrobi³a, to myÅ›lÄ™ ¿e mo¿na za³o¿yć ¿e nic wielkiego nie poprawili. 9 |
Data: Kwiecien 02 2010 20:25:06 | Temat: Re: Toyota Avensis - ró¿nice w bezpieczeÅ„st wie 2007 a 2009 | Autor: kffiatek | W dniu 2010-04-02 19:47, Tomasz Pyra pisze: kffiatek pisze: No w³aÅ›nie zrobili nowy test, ale EuroNCAP te¿ zmieni³ zasady i te testy sÄ… nieporównywalne. Co do sugestii, ¿eby zasiÄ™gnąć informacji w salonie, to od ³adnych panienek mo¿na tam zasiÄ™gnąć co najwy¿ej informacji o kolorze i tym, ¿e fajnie siÄ™ je¼dzi. A co do spamu? Mo¿e i rzeczywiÅ›cie na tej grupie dyskutuje siÄ™ jedynie o wy¿szoÅ›ci zapalania Å›wiate³ i tegorocznej dacie zmiany opon na letnie, ale ¿eby dyskusjÄ™ o nowoÅ›ciach w bezpieczeÅ„stwie posÄ…dzać od razu o spam? Chyba nie widzieliÅ›cie ró¿nic w obra¿eniach cz³owieka, który wyszed³ z wypadku 15-letniego samochodu w porównaniu z pasa¿erem nowego auta. ZarÄ™czam Was, ¿e reszta (jakoæ oleju, liczba oktanowa paliwa, podgrzewane kubki na kawÄ™, kolorowe zegary, a nawet silnik, spalanie i osiÄ…gi!) zostaje daleko daleko z ty³u. Szansa na prze¿ycie wypadku to tak naprawdÄ™ jedyny powód z jakiego powinno siÄ™ zmieniać samochód na nowszy. Pozdrawiam -- kffiatek 10 |
Data: Kwiecien 02 2010 23:51:16 | Temat: Re: Toyota Avensis - ró¿nice w bezpieczeÅ„stwie 2007 a 2009 | Autor: Lewis | U¿ytkownik "kffiatek" napisa³ w wiadomoÅ›ci spam? Chyba nie widzieliÅ›cie ró¿nic w obra¿eniach cz³owieka, który wyszed³ z wypadku 15-letniego samochodu w porównaniu z pasa¿erem nowego auta. ZarÄ™czam Was, ¿e reszta (jakoæ oleju, liczba oktanowa paliwa, Prze¿y³em wypadek w starym A6 C4 które nie mia³o XX poduszek, ró¿nych dziwnych systemów itd, ani mi, ani moim pasa¿erom NIC sie nie sta³o, przywaliliÅ›my w drzewo prawym przednim naro¿nikiem przy prÄ™dkoÅ›ci circa 70-80km/h po tym jak tir którego wyprzedzalem te¿ zechcia³ wyprzedzić i zepchnÄ… mnie z drogi. Nikt mi nie wmówi ze nowe ma³e autko które ma "milijony gwiazdek" w euro coÅ› tam encepence, z plastikowymi "blachami" przy takim strzale w du¿ego zdrowego dÄ™ba uratowa³oby ¿ycie pasa¿erom. -- Pozdrawiam Lewis Hornet PC 41 na sprzeda¿ Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`] dB Race: 145,5 dB ;) 11 |
Data: Kwiecien 04 2010 00:24:32 | Temat: Re: Toyota Avensis - ró¿nice w bezpieczeÅ„stwie 2007 a 2009 | Autor: p47 |
U¿ytkownik "kffiatek" napisa³ w wiadomoÅ›ci Ja jakieÅ› 40 lat temu spowodowa³em jedyny wypadek (tfu, odpukać), -zaraz po otrzymaniu PJ kupi³em sobie wówczas ju¿ 17-letnie Volvo 524 i tym¿e, przy predkoÅ›ci ok 80-90 godz. zrobi³em 3 beczki przez dach (z³apa³em piasek na poboczu, ustawi³o mnie bokiem do kierunku jazdy no i wiadomo...). Samochód do tego stoczy³ sie potem z nasypu. Obra¿enia,- ja podrapana g³owa, ca³y bok cia³a siny, pasazerowie,- zwichniÄ™ta noga, z³amane 2 ¿ebra. W jezdni 3 rysy w asfalcie (przy kazdym obrocie) d³ 2 m, g³ebokoÅ›ci 5 cm., tam, gdzie krawÄ™d¼ pod³ogi uderza³a . Silnik sprawny, wgnieciony dach, nadawa³ siÄ™ do naprawy (ale uzna³em, ¿e nieop³acalna). Podejrzewam, ze teraz nowoczesny samochód rozlecia³by siÄ™ w kawa³ki, choc poduszki wystrzeli³yby;-) p47 12 |
Data: Kwiecien 04 2010 10:09:57 | Temat: Re: Toyota Avensis - ró¿nice w bezpieczeÅ„stwie 2007 a 2009 | Autor: kml |
U¿ytkownik "kffiatek" napisa³ w wiadomoÅ›ci OT: tirowiec zatrzyma³ sie chocia¿? -- pozdrawiam kml 13 |
Data: Kwiecien 04 2010 20:09:22 | Temat: Re: Toyota Avensis - ró¿nice w bezpieczeÅ„stwie 2007 a 2009 | Autor: Lewis | U¿ytkownik "kml" napisa³ w wiadomoÅ›ci OT: tirowiec zatrzyma³ sie chocia¿? Tak, nie przyzna³ siÄ™ do winy i puÅ›cili go, do W³och (Bia³orusin), 15 marca mia³ siÄ™ stawić na przes³uchanie, no w³aÅ›nie, mia³... -- Pozdrawiam Lewis Hornet PC 41 na sprzeda¿ Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`] dB Race: 145,5 dB ;) 14 |
Data: Kwiecien 04 2010 20:25:02 | Temat: Re: Toyota Avensis - ró¿nice w bezpieczeÅ„stwie 2007 a 2009 | Autor: kml |
U¿ytkownik "kml" napisa³ w wiadomoÅ›ci A¿ siÄ™ prosi ¿eby napisać coÅ› o stereotypach dot. bia³oruskich tirowców... Mo¿e wystawiÄ… za nim jakiÅ› nakaz europejski czy coÅ›? -- pozdrawiam kml 15 |
Data: Kwiecien 04 2010 20:49:25 | Temat: Re: Toyota Avensis - ró¿nice w bezpieczeÅ„stwie 2007 a 2009 | Autor: Lewis | U¿ytkownik "kml" napisa³ w wiadomoÅ›ci U¿ytkownik "Lewis" napisa³ w wiadomoÅ›ci Z czasem zapewne tak, dzwoni³ na komisariat i zapewnia³ ze zjawi siÄ™ jak mu bÄ™dzie po drodze "W Polszu" a ¿e akurat dopad³y nas Å›wiÄ™ta to pozostaje Å›lepo ufać ¿e kiedyÅ› jednak siÄ™ zjawi, nie to teoretycznie ¿aden problem sprowadzić go na przes³uchanie, jak przekroczy granicÄ™ szengen. Ale no w³aÅ›nie teoretycznie... -- Pozdrawiam Lewis Hornet PC 41 na sprzeda¿ Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`] dB Race: 145,5 dB ;) 16 |
Data: Kwiecien 05 2010 07:48:22 | Temat: Re: Toyota Avensis - ró¿nice w bezpieczeÅ„stwie 2007 a 2009 | Autor: kml |
Z czasem zapewne tak, dzwoni³ na komisariat i zapewnia³ ze zjawi siÄ™ jak mu bÄ™dzie po drodze "W Polszu" a ¿e akurat dopad³y nas Å›wiÄ™ta to pozostaje Å›lepo ufać ¿e kiedyÅ› jednak siÄ™ zjawi, nie to teoretycznie ¿aden problem sprowadzić go na przes³uchanie, jak przekroczy granicÄ™ szengen. Ale no w³aÅ›nie teoretycznie... Wniosek z tego, ¿e raz na 2 tygonie bÄ™dziesz musia³ siÄ™ przypominać... -- pozdrawiam kml 17 |
Data: Kwiecien 04 2010 13:43:07 | Temat: Re: Toyota Avensis - ró¿nice w bezpieczeñstwie 2007 a 2009 | Autor: Micha³ | Prze¿y³em wypadek w starym A6 C4 które nie mia³o XX poduszek, ró¿nychcoÅ › A6 to ca³kiem bezpieczne by³o wtedy (dzisiaj 3 gwiazdki) i z 4 do 6 poduszek mia³o. 70-80km/h to chyba nie by³o "na raz", ruszy³o klatke czy kabina ca³a ? bo jak patrze na test to wytrzyma max 55-60km/h z drzewem. mocniejsze z tych czasów (do 1996) to tylko: -merc w140 91' -volvo 850 91' -renault safrane 92' -renault espace III 96' -bmw5 96' -merc E 96' pozdrawiam. -- Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 18 |
Data: Kwiecien 04 2010 22:41:18 | Temat: Re: Toyota Avensis - ró¿nice w bezpieczeÅ„st wie 2007 a 2009 | Autor: kffiatek | W dniu 2010-04-04 15:43, Micha³ pisze: PrzeĹ¼y�em wypadek w starym A6 C4 ktÄ‚³re nie mia�o XX poduszek, rÄ‚³Ä¹¼nychcoĹ Strasznie mnie cieszy, ¿e wyszliÅ›cie z wypadku ca³o. NaprawdÄ™! Nawet nie przeszkadza mi, ¿e z dyskusji, w której mia³em zamiar dowiedzieć siÄ™ o nowoÅ›ciach w bezpieczeÅ„stwie zrobi³a siÄ™ tradycyjna pogaducha o "starych dobrych czasach" kiedy to samochody by³y bezpieczne, ludzie w nich nie ginÄ™li a powietrze czyste i pachnÄ…ce latem przez okrÄ…g³y rok. Rozumiem te¿, ¿e Wasze (teraz to ju¿ chyba 30-letnie) auta sÄ… niezniszczalne, a teraz ju¿ takich nie robiÄ…, bo zapomnieli, szkoda im blachy i elektrod do spawarki. To równie¿ mnie cieszy, bo sam je¿d¿Ä™ takim 15-latkiem. Chyba kasÄ™ nazbieranÄ… na nowy przepije, ¿adnych leasingów brać nie bÄ™dÄ™ tylko dalej bÄ™dÄ™ je¼dzi³ w moim stworzonym przez niemieckich in¿ynierów techniki czo³gowej wehikule. Co do pytania z tematu to doczyta³em siÄ™ googlajÄ…c, ¿e nowa Avensis jest na innej p³ycie pod³ogowej ni¿ stara, wiÄ™c mo¿e coÅ› siÄ™ jednak zmieni³o. Ale czy to Was w ogóle obchodzi? Pozdrawiam serdecznie -- kffiatek 19 |
Data: Kwiecien 04 2010 22:52:51 | Temat: Re: Toyota Avensis - ró¿nice w bezpieczeÅ„stwie 2007 a 2009 | Autor: Lewis | U¿ytkownik "kffiatek" napisa³ w wiadomoÅ›ci Ale czy to Was w ogóle obchodzi? Zrobi³em offtopa przyznajÄ™ i przepraszam ale zauwa¿ ze staram siÄ™ tu uÅ›wiadomić niektórym Å›lepo wierzÄ…cym osobnikom, ¿e gwiazdki w teÅ›cie zderzeniowym ma³ego, nowego, plastikowego pierdzide³ka majÄ… siÄ™ nijak do du¿ego starszego pancernego auta. Smieszy mnie zakup np auta pokroju Clio/P206 i twarde wmawianie sobie i otoczeniu ze to jest super bezpieczne auto bo ma siedemdziesiÄ…tpięć poduszek i tysiÄ…c gwiazdek (nie wiem ile ma clio bo nigdy nie przywiÄ…zywalem uwagi do tych gwiazdek) Jak ju¿ naprawde masz takÄ… fobiÄ™ na punkcie tych gwiazdek to obej¿yj jakiÅ› film z testu tego auta i zobacz na "w³asne oczy" jak wyglÄ…da³o po dzwonie i zastanow siÄ™ czy taka wizja Cie zadowala. -- Pozdrawiam Lewis Hornet PC 41 na sprzeda¿ Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`] dB Race: 145,5 dB ;) 20 |
Data: Kwiecien 05 2010 02:09:28 | Temat: Re: Toyota Avensis - ró¿nice w bezpieczeñstwie 2007 a 2009 | Autor: Micha³ | Strasznie mnie cieszy, ¿e wyszli¶cie z wypadku ca³o. Naprawdê! Nawet nie Co do niemieckich samochódów, to nie by³y one wtedy najbezpieczniejsze, (vw i bmw zw³aszcza) ale by³o kilka wyj±tków (i du¿e mercedesy od lat). Bezpieczne auta w dzisiejszym rozumieniu zacze³y siê na pocz±tku 90' (ude¿enia z przodu z du¿± prêdko¶ci±) ale by³o ich kilka, na masow± skalê to rok 2004. Pierwsze 5***** to 2001 - renault laguna i vel satis. Dla tych co wol± boczne, to okolice 98 roku, siê poprawia³o znacznie, volvo zacze³o w s80. Generalnie z avensisem jest spory problem bo: Model 2003 ju¿ by³ bardzo bezpieczny, a to by³y czasy kiedy nie by³o wiadomo jak zrobiæ 5 ***** (projektowali wczêsniej). poduszek od groma chyba tylko na s³ópkach zabrak³o przednich, nawet na kolana s±. w euroncap nic siê nie cofne³o, nic do ¶rodka nie wgniot³o. napinacze ma, czujniki masy kierowcy w foteu s±. a model 2009: Niby to ju¿ czas kiedy zaczynj± redukowaæ masê (np w renault i nie jestem pewnien czy laguna3 wytrzyma ju¿ 90km/h w drzewo jak II, bo kierunek eco). - ale tutaj wszystko po staremu, wyniki takie same poduszek tyle samo. jedyna zmiana to ju¿ nie liczy masy tylko odpala poduszki na maxa. wygl±da to wszystko podobnie, tylko ze: MASA wiêksza znacznie, na tyle znacznie ¿e ró¿nica w bezpieczeñstwie bêdzie du¿a, jak tylko siê trafi w cokolwiek bardziej miêkkiego ni¿ filar mostu, dla filaru mostu bezpieczeñstwo podobne. przyda³y by siê te testy 80km/h, bo bezpieczne auta na to zbudowaæ siê da :) mo¿na fotek poszukaæ realnych kolizji i poogl±daæ co jak siê powgniata³o i dlaczego. A sam te¿ mam auto 12letnie (a start projektowania wystarowa³ w 89') ;) bardzo bezpieczne przy zderzeniach tylko czo³owych, za to mog± byæ naprwde szybkie, drzewo mi do ¶rodka tez nie wejdzie, tylko wytrzêsie strasznie, bo pierwsze 0.5m auta miekkie a potem twarde, mam nadzieje ¿e zostawili kompozytowy przód ala F1 w tym modelu ;) Zmieniaj±c auto tez bezpieczeñstwo bêdzie pierwsze ;) s± 2 opcje: albo francuz niezgniatalny 1.8 tony (s³abe silniki), albo bardziej miêkkie niemieckie 2.2 tony :) (fajne, i skacze przed kolizjami bocznymi, jak radar wy³apie). tylko czekam na koniec kryzysu :))))) a aktualne auto jeszcze 12kkm ma zrobiæ, potem sprzedam albo zostawie sobie na chodniku ;) chyba ze sie popsuje to jeszcze co¶ na chwile kupie, stary LS 2gen kusi za grosze, tez bezpieczne - koncern toyota :) pozdrawiam. -- Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 21 |
Data: Kwiecien 04 2010 16:13:23 | Temat: Re: Toyota Avensis - ró¿nice w bezpieczeñstwie 2007 a 2009 | Autor: AW | W dniu 2010-04-02 23:51, Lewis pisze: U¿ytkownik "kffiatek" napisa³ w wiadomo¶ci A jak z mojego jab³ka wyszed³ robak, to ze¿ar³ konia razem z wozem. -- Pozdrawiam AW 22 |
Data: Kwiecien 04 2010 17:54:39 | Temat: Re: Toyota Avensis - ró¿nice w bezpieczeñstwie 2007 a 2009 | Autor: Tomasz Pyra | AW pisze: W dniu 2010-04-02 23:51, Lewis pisze: Oj tam :) Po prostu wiadomo ¿e je¿eli ¶wiadek wypadku podaje jak±¶ prêdko¶æ to nale¿y podzieliæ j± przez 1.5, a je¿eli ¶wiadek siedzia³ w ¶rodku samochodu który uczestniczy³ w wypadku, to dzielimy przez 2. I wtedy siê wszystko zgadza :) I nie ma tu co mówiæ o konfabulacji - jak siê wali w co¶ samochodem to po prostu odczucie prêdko¶ci jest 2x wiêksze. I wtedy siê zgadza, ¿e zderzaj±c siê przy 35km/h z drzewem w przyzwoitym samochodzie z poduszkami z samochodu bez obra¿eñ wysiadaj± wszyscy. 23 |
Data: Kwiecien 04 2010 20:07:36 | Temat: Re: Toyota Avensis - ró¿nice w bezpieczeñstwie 2007 a 2009 | Autor: Lewis | U¿ytkownik "Tomasz Pyra" napisa³ w wiadomo¶ci AW pisze: A jak z mojego jab³ka wyszed³ robak, to ze¿ar³ konia razem z wozem.Oj tam :) Doprawdy? Jak by³em obok tego tira mia³em circa 120km/h odczyt z licznika, na który spojrza³a pasa¿erka. Hamowanie na oblodzonym poboczu auto wyposa¿one w SIC! ABS wiêc zerowa utrata prêdko¶ci jedynie przelot wzd³ó¿ zaspy ¶niegu jakie¶ 70m mnie trochê wyhamowa³. Teraz bêdzie wielki krzyk ¿e zapierdala³em 120km/h!! wyjecha³em na lewy pas i ci±gle nim jecha³em z przeciwka nic czysta droga widoczno¶c ze 2km wyprzedzi³em 2 tiry jednym ci±giem a trzeci mnie zepchn±, dozwolona prêdko¶æ 90km/h ale nie bêde jecha³ wyprzedzaj±c 95km/h bo to bêdzie trwaæ wieczno¶æ. Wiêc odczucie prêdko¶ci podzielone przez dwa to sobie dzieciom opowiadaj, z auta niewiele zosta³o, z³amany dach, pod³oga, sciana grodziowa, drzwi, sanki, pod³u¿nica, próg, deska rozdzielcza, fotel pasa¿era. -- Pozdrawiam Lewis Hornet PC 41 na sprzeda¿ Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`] dB Race: 145,5 dB ;) .. 24 |
Data: Kwiecien 04 2010 23:48:11 | Temat: Re: Toyota Avensis - ró¿nice w bezpieczeñstwie 2007 a 2009 | Autor: Tomasz Pyra | Lewis pisze: Wiêc odczucie prêdko¶ci podzielone przez dwa to sobie dzieciom opowiadaj Dzieciom to opowiadaj ¿e wysiad³e¶ o w³asnych si³ach po dzwonie z drzewem przy 80km/h, bo przy takiej prêdko¶ci drzewo zatrzymuje siê gdzie¶ w okolicy tylnej kanapy. A nawet jak komu¶ uda siê prze¿yæ taki wypadek, to nawet idealnie g³adkie wyhamowanie cia³a z takiej prêdko¶ci za pomoc± trzypunktowych pasów bezpieczeñstwa powoduje po³amanie ¿eber. Prze¿yæ owszem jest to mo¿liwe, ale to ju¿ po szybkiej interwencji stra¿aków i pogotowia ratunkowego. Wiêc albo nie przywali³e¶ w drzewo, a jako¶ siê prze¶lizgn±³e¶ przez nie bokiem, albo by³o to tak jak mówiê - 35km/h. Na naprawdê nie mam pretensji ¿e opowiadasz takie rzeczy - jak ja wylatuje z drogi to te¿ mi nagle ¶wiat przyspiesza i doskonale sobie zdajê sprawê ¿e z wewn±trz wygl±da to du¿o dynamiczniej ni¿ jest w rzeczywisto¶ci. A akurat patrz±c na wyniki crashtestów (i to robionych jeszcze po staremu, w dodatku nowszego modelu A6 ni¿ ten o którym mówisz), to A6 wypad³ mizernie. Takie uszkodzenia o których piszesz to by³y przy idealnie czo³owym uderzeniu w odkszta³caj±c± siê przeszkodê przy 54km/h. Przy 80km/h w drzewo które nie ust±pi o centymetr to by¶ mia³ miazgê o nierozpoznawalnej marce i ¿mudn± pracê patologa maj±c± na celu ustalenie ilo¶ci osób które by³y w samochodzie. 25 |
Data: Kwiecien 05 2010 01:24:50 | Temat: Re: Toyota Avensis - ró¿nice w bezpieczeñstwie 2007 a 2009 | Autor: Micha³ | > Wiêc odczucie prêdko¶ci podzielone przez dwa to sobie dzieciom Co do 80km/h i drzewa to wtedy by³o pewnie z kilka aut co by to wytrzyma³y (nie ruszy³o by za bardzo deski). ale w wiêkszo¶ci (ma³ych) - tak drezwo by³o by na tylniej kanapie. Ja pomyli³em audi C5 z C4 i wszystkie daty ;) ilo¶æ puszek i ESP. ale je¶li drzewo by³o gdzie¶ w okolicy fotela to to mog³o byæ 70km/h. w "dzisiejszym samochodzie" ono by do kabiny nie wesz³o. ale i kierowca mia³by wiêcej G. 35km/h to to nie by³o. drzewo by mog³o wej¶æ do kabinyi to przy 45km/h na oko w: bmw3, roverze200/600, hondzie civic, mo¿e bmw5 z przed 96', co tam jeszcze by³o... ciroeny, renault clio, ford mondeo. W audi a6 by nie wesz³o, w c5 ju¿ na 100% nie. Aha mia³em przyjemo¶æ zatrzymaæ auto 35..38km/h->0 na 2 drzewach, hamowa³em z ~55km/h na lodzie przez oko³o 100metrów, a potem celowa³em w co¶ najbardziej miêkkiego..., ca³a akcja mozê co¶ ko³o 7..8 sekund (szybe zd±zy³êm otworzyæ ¿eby wogóle s³yszeæ jak/czy siê slizga ;) ). By³ to lanos a drzewa ma³e (ze 3..5 metrów) i cienkie, jedno wyrwane na 2 siê zatrzyma³êm r±k nie utrzymasz na kiewnicy, przeliczy³êm to na 3..5G, strat w aucie brak (tabliczka rejestracji troche po³amana, bo trafilem centralnie, ale nie tak ¿eby wymieniaæ - wzie³a na siebie z 4 ton ;) ). Droga haowania na drzewach oko³o ~2 metrów, wspomagana ziemi± i na 1.5m przed drzewem ziemia siê zaczyna³a jak zje¿dz±³em z lodu by³o troche ponad 40km/h. jedno drzewo wpad³o prawie pod auto i na drugim przechylonym siê zatrzyma³em. matematyka, przy 3G, 38km/h, i wyrywaniu drzewa przez 1.8 metra: -nacisk na zderzak (tabliczkê)- ko³o 3 ton(auto chyba 960 kilo), delikatna czê¶ tego przez ko³a idzie. -v = 38km/h -droga haowania na drzewie 1.8 metra -czas 0.35sekundy by³o trochê wiêcej ni¿ 30m/s/s (nie równaomierne 3G) bo rêkami na kierownicy siê nie da utzymaæ, bez pasów. pozdrawiam. -- Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 26 |
Data: Kwiecien 06 2010 05:58:48 | Temat: Re: Toyota Avensis - ró¿nice w bezpieczeñstwie 2007 a 2009 | Autor: DoQ | Tomasz Pyra pisze:
http://www.youtube.com/watch?v=AbQinWMg_7M Mimo ze sciera bezpieczna nie byla, to nie sadze zeby A6 tez bylo jakos szczegolnie odporne na spotkanie z drzewem przy 80. Pozdrawiam Pawel 27 |
Data: Kwiecien 04 2010 17:58:15 | Temat: Re: Toyota Avensis - ró¿nice w bezpieczeÅ„st wie 2007 a 2009 | Autor: Tomasz Pyra | kffiatek pisze: W dniu 2010-04-02 19:47, Tomasz Pyra pisze: No w³aÅ›nie patrzÄ™ i faktycznie ja siÄ™ pomyli³em. Bo je¿eli pytajÄ…cemu chodzi³o o porównanie Avesnsis 2 i 3 to owszem - zmiany na pewno nastÄ…pi³y. To sÄ… zupe³nie inne samochody - inna p³yta pod³ogowa i wszystko nowe. Natomiast ja napisa³em tak, bo myÅ›la³em ¿e chodzi mu o porównanie Avensis II z 2007 i 2009 roku. Wydawa³o mi siÄ™ ¿e Avensis III dostÄ™pny jest od 2010, ale widać siÄ™ pomyli³em. 28 |
Data: Kwiecien 04 2010 14:01:47 | Temat: Re: Toyota Avensis - ró¿nice w bezpieczeñstwie 2007 a 2009 | Autor: Micha³ | kffiatek napisa³(a):
rzuci³em okiem na wikipeie i euroncap i na moje oko ró¿nica jest znaczna na korzy¶æ modelu 2009 w porównaniu do 2003 (03-08) : 2009: http://www.euroncap.com/results/toyota/avensis/2009/346.aspx 2003: http://www.euroncap.com/tests/toyota_avensis_2003/172.aspx oba maj± 5 *****, ale: masa: 2009 1.53 tony 2003 1.25 tony ! no i dalej róznic nie widzê, poduszek oba maja od groma, nowy wyszed³ delikatnie lepiej przy zderzeniu frontowym którego chyba nie zmienili. ale ta masa robi swoje, na 100% nowy bezpiecziejszy. +adaptacyjne tempomaty, ale o tym nie mówimy ;) pozdrawiam. -- Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 29 |
Data: Kwiecien 04 2010 14:23:12 | Temat: Re: Toyota Avensis - ró¿nice w bezpieczeñstwie 2007 a 2009 | Autor: Micha³ | =?ISO-8859-2?Q?_Micha=B3?= napisa³(a): kffiatek napisa³(a): Aha poduszki: w nowym s± "gorsze", w starym wykrywa³ masê kierowcy i dobiera³ si³ê (2 stany), a w nowym chyba pocieli bo ju¿ wiedz± jak to zrobiæ ok. na moje oko to nie istote, wybuchaj± zawsze z max si³± ale daleko od kierowcy i szybko. konstrukcja klatki nie jest s³absza jak w lagunie III (II z 2001' bezpieczniejsza siê wyjade od modelu III 2008'), a mo¿e nawet mocniejsza bo auto +20% ciê¿sze od modelu 2003. aha te +20% robi BARDZO du¿± ró¿nicê na zderzenia czo³owe. pozdrawiam. -- Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ |