Grupy dyskusyjne   »   Transporter do motocykli/wieszak na hak

Transporter do motocykli/wieszak na hak



1 Data: Lipiec 23 2012 13:20:10
Temat: Transporter do motocykli/wieszak na hak
Autor: Piotr Klimek 

Hej,
W sumie może pytanie bardziej się nadaje na grupe samochodową, ale
najpierw spróbuje tutaj. Wkurza mnie już mocowanie motocykli na przyczepke
gdy chce pojechać na tor SV, albo w dalszy teren na DT. Przyczepkę mógłbym
kupić, ale nie mam za bardzo gdzie jej trzymać. Ostatnio wpadł mi w oko
taki patent:
http://allegro.pl/hit-nie-przyczepa-a-transporter-do-motocykla-i2508147258.html
Widziałem to na żywo, jest zrobione bardzo solidnie i w przemyślany
sposób. Jednak martwi mnie to, że moim samochodzie (Citroen C5) nośność
haku to tylko 85kg, poza tym wieszanie prawie 200kg za tylną osią chyba
też niezbyt dobrze zrobi zawieszeniu (chociaż samo się wypoziomuje).

Co myślicie o takim mocowaniu motocykla na zwykłym kombi? Ma to sens, czy
skończy się przełamaniem auta na pół? :)


--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/



2 Data: Lipiec 23 2012 22:39:57
Temat: Re: Transporter do motocykli/wieszak na hak
Autor: siny 
3 Data: Lipiec 24 2012 15:53:49
Temat: Re: Transporter do motocykli/wieszak na hak
Autor: Monster 

W dniu 2012-07-23 23:39, siny pisze:

widziales to:

http://www.ebay.co.uk/itm/MOTORCYCLE-TRIKE-TRAILER-DOLLY-CARRIER-ONE-MAN-REC-/300746126028?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item4605ddb2cc


Widziałem na żywo na motobajzel ktoś ciągnął tak za osobówką,tyle że było tak skonstruowane że trzymało moto za oś,koło zdemontowane.

Aha,przy długich trasach to chyba łańcuch trzeba smarować:-P

--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

4 Data: Lipiec 24 2012 18:08:21
Temat: Re: Transporter do motocykli/wieszak na hak
Autor: siny 


Aha,przy dlugich trasach to chyba lancuch trzeba smarowac:-P


no jest to jedyna niedogodnosc calego systemu
duzym plusem dla mnie sa niewielkie gabaryty ustrojstwa, ktore mozna schowac
w wiekszej szafie
w przeciwienstwie do przyczepki :)

5 Data: Lipiec 25 2012 04:35:59
Temat: Re: Transporter do motocykli/wieszak na hak
Autor: WS 

On 24 Lip, 19:08, "siny"  wrote:

> Aha,przy dlugich trasach to chyba lancuch trzeba smarowac:-P

no jest to jedyna niedogodnosc calego systemu

mozna za tylne kolo zaczepic ;) :)

WS

6 Data: Lipiec 25 2012 07:57:58
Temat: Re: Transporter do motocykli/wieszak na hak
Autor: ditron 

On 24 Lip, 19:08, "siny"  wrote:

> Aha,przy dlugich trasach to chyba lancuch trzeba smarowac:-P

no jest to jedyna niedogodnosc calego systemu
duzym plusem dla mnie sa niewielkie gabaryty ustrojstwa, ktore mozna schowac
w wiekszej szafie
w przeciwienstwie do przyczepki :)

chyba największą niedogodnością tego systemu będzie krótki zasięg - do
pierwszego patrolu policyjnego
...poza tym same plusy

7 Data: Lipiec 25 2012 16:15:13
Temat: Re: Transporter do motocykli/wieszak na hak
Autor: siny 


chyba największą niedogodnością tego systemu będzie krótki zasięg - do
pierwszego patrolu policyjnego

?

8 Data: Lipiec 25 2012 09:45:40
Temat: Re: Transporter do motocykli/wieszak na hak
Autor: ditron 

On 25 Lip, 17:15, "siny"  wrote:

>chyba największą niedogodnością tego systemu będzie krótki zasięg - do
>pierwszego patrolu policyjnego

?

nie jestem wykładnią przepisów ale mi to podchodzi pod holowanie...
....a tu
1. prędkość pojazdu holującego nie przekracza 30 km/h na obszarze
zabudowanym i 60 km/h poza tym obszarem.
3. w pojeździe holowanym znajduje się kierujący mający uprawnienie do
kierowania tym pojazdem, chyba że pojazd jest holowany w sposób
wykluczający potrzebę kierowania nim;
4. pojazd holowany jest połączony z pojazdem holującym w sposób
wykluczający odczepienie się w czasie jazdy; nie dotyczy to holowania
motocykla, który powinien być połączony z pojazdem holującym
połączeniem giętkim w sposób umożliwiający łatwe odczepienie;

9 Data: Lipiec 25 2012 21:08:37
Temat: Re: Transporter do motocykli/wieszak na hak
Autor: siny 



nie jestem wykładnią przepisów ale mi to podchodzi pod holowanie...
...a tu
1. prędkość pojazdu holującego nie przekracza 30 km/h na obszarze
zabudowanym i 60 km/h poza tym obszarem.
3. w pojeździe holowanym znajduje się kierujący mający uprawnienie do
.kierowania tym pojazdem, chyba że pojazd jest holowany w sposób
wykluczający potrzebę kierowania nim;
4. pojazd holowany jest połączony z pojazdem holującym w sposób
wykluczający odczepienie się w czasie jazdy; nie dotyczy to holowania
motocykla, który powinien być połączony z pojazdem holującym
połączeniem giętkim w sposób umożliwiający łatwe odczepienie;


punkty 3 i 4 nie dotycza poniewaz przednie kolo jest uniesione
jedynie punkt 1 czyli ogr predkosci moglby byc problemem...ciekawe jak by
sie
policjanci do tego odniesli

10 Data: Lipiec 25 2012 13:44:20
Temat: Re: Transporter do motocykli/wieszak na hak
Autor: ditron 

Tak w ogóle to nie żebym się czepiał bo sam miałem kiedyś pomysł na to
"urządzenie" tylko zamiast haka miało być takie gniazdo do złapania
lag...
Ale tu już ktoś wyważył drzwi - jest telefon, zadzwoń http://www.pomel.cba.pl/
.... bo "ta oferta jest idealna dla Ciebie" :)
pozdro

11 Data: Lipiec 25 2012 23:05:32
Temat: Re: Transporter do motocykli/wieszak na hak
Autor: siny 

no wlasnie
nie ma co bo przepisy tego dokladnie nie wyjasniaja
(pewnie ustanowione w latach 60tych)

pozdro

12 Data: Lipiec 25 2012 13:39:44
Temat: Re: Transporter do motocykli/wieszak na hak
Autor: ditron 

On 25 Lip, 22:08, "siny"  wrote:

ciekawe jak by
sie
policjanci do tego odniesli

No właśnie nie wiadomo bo cały patent ma się nijak do przepisów.

punkty 3 i 4 nie dotycza poniewaz przednie kolo jest uniesione

Ale to co że uniesione? Ja tam nic nie widzę, że jak uniesione to
punkt 3 i 4 nie dotyczy.
Napisali za to, że motocykl "powinien być połączony z pojazdem
holującym połączeniem giętkim w sposób umożliwiający łatwe
odczepienie" co tak jakby wyklucza inny sposób holowania.

Nie wiem czy to przepisy czy interpretacja przepisów:
http://edukator.republika.pl/holowanie.html
....ale odnosząc się do Uwagi: "Uniesione poninny być te koła, które są
kołami napędzającymi" znowu mamy niefart.

13 Data: Lipiec 26 2012 11:32:19
Temat: Re: Transporter do motocykli/wieszak na hak
Autor: mk 

W dniu 2012-07-24 15:53, Monster pisze:

Widziałem na żywo

Sprzed kilku dni :)
http://www.bankfotek.pl/view/1293143

14 Data: Lipiec 30 2012 07:55:13
Temat: Re: Transporter do motocykli/wieszak na hak
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Mon, 23 Jul 2012 22:39:57 +0100) ktos podajacy sie za siny
wyklawiaturowal co nastepuje:

widziales to:

http://www.ebay.co.uk/itm/MOTORCYCLE-TRIKE-TRAILER-DOLLY-CARRIER-ONE-MAN-REC-/300746126028?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item4605ddb2cc

Może to nie jest głupie, ale nie jestem pewny jak opona w enduro zniesie
taką podróż.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

15 Data: Lipiec 30 2012 02:47:48
Temat: Re: Transporter do motocykli/wieszak na hak
Autor:

W dniu poniedziałek, 30 lipca 2012 09:55:13 UTC+2 użytkownik Piotr Klimek napisał:

Może to nie jest głupie, ale nie jestem pewny jak opona w enduro zniesie
taką podróż.

Akurat oponą bym się nie martwił - mozesz w końcu zaopatrzeć się w koło służące tylko do tego transportu z jakąś szosową, zużytą oponą i wymieniać je przed/po dłuższej podwózce. Od razu rozwiązuje to problem smarowania łańcucha bo nie byłoby tylnej zębatki. Wszystko do przeskoczenia IMO oprócz przepisów.

16 Data: Lipiec 30 2012 11:11:09
Temat: Re: Transporter do motocykli/wieszak na hak
Autor: AZ 

On 2012-07-30,   wrote:

Może to nie jest głupie, ale nie jestem pewny jak opona w enduro zniesie
taką podróż.

Akurat oponą bym się nie martwił - mozesz w końcu zaopatrzeć się w koło służÄ…ce tylko do tego transportu z jakąś szosową, zużytą oponą i wymieniać je przed/po dłuższej podwózce. Od razu rozwiązuje to problem smarowania łańcucha bo nie byłoby tylnej zębatki. Wszystko do przeskoczenia IMO oprócz przepisów.

No to jak juz idziemy w tym kierunku to nie lepiej rozebrac moto, zapakowac
a na miejscu zlozyc?

--
Artur
ZZR 1200

17 Data: Lipiec 30 2012 11:41:06
Temat: Re: Transporter do motocykli/wieszak na hak
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Mon, 30 Jul 2012 11:11:09 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za AZ
wyklawiaturowal co nastepuje:

Może to nie jest głupie, ale nie jestem pewny jak opona w enduro zniesie
taką podróż.

Akurat oponą bym się nie martwił - mozesz w końcu zaopatrzeć się w koło służące tylko do tego transportu z jakąś szosową, zużytą oponą i wymieniać je przed/po dłuższej podwózce. Od razu rozwiązuje to problem smarowania łańcucha bo nie byłoby tylnej zębatki. Wszystko do przeskoczenia IMO oprócz przepisów.

No to jak juz idziemy w tym kierunku to nie lepiej rozebrac moto, zapakowac
a na miejscu zlozyc?

Im dłużej się nad tym zastanawiam tym bardziej sensowny wydaje mi się
pomysł wygospodarowania miejsca i zakup jakiejś lekkiej przyczepki a
następnie dorobienia do niej odpowiednich najazdów i uchwytów na pasy.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

18 Data: Lipiec 30 2012 07:58:25
Temat: Re: Transporter do motocykli/wieszak na hak
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Mon, 23 Jul 2012 22:39:57 +0100) ktos podajacy sie za siny
wyklawiaturowal co nastepuje:

widziales to:

http://www.ebay.co.uk/itm/MOTORCYCLE-TRIKE-TRAILER-DOLLY-CARRIER-ONE-MAN-REC-/300746126028?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item4605ddb2cc

No i jeszcze druga kwestia, że po zgruzowaniu motocykla na torze nie jest
powiedziane, że będzie za co go zamocować na takim czymś :)

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

19 Data: Lipiec 30 2012 08:07:40
Temat: Re: Transporter do motocykli/wieszak na hak
Autor: AZ 

On 2012-07-30, Piotr Klimek  wrote:

widziales to:

http://www.ebay.co.uk/itm/MOTORCYCLE-TRIKE-TRAILER-DOLLY-CARRIER-ONE-MAN-REC-/300746126028?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item4605ddb2cc

No i jeszcze druga kwestia, że po zgruzowaniu motocykla na torze nie jest
powiedziane, że będzie za co go zamocować na takim czymś :)

Wtedy przyczepiasz linke obojetnie gdzie i ciagniesz do domu ;-)

--
Artur
ZZR 1200

20 Data: Lipiec 30 2012 08:16:09
Temat: Re: Transporter do motocykli/wieszak na hak
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Mon, 30 Jul 2012 08:07:40 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za AZ
wyklawiaturowal co nastepuje:

http://www.ebay.co.uk/itm/MOTORCYCLE-TRIKE-TRAILER-DOLLY-CARRIER-ONE-MAN-REC-/300746126028?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item4605ddb2cc

No i jeszcze druga kwestia, że po zgruzowaniu motocykla na torze nie jest
powiedziane, że będzie za co go zamocować na takim czymś :)

Wtedy przyczepiasz linke obojetnie gdzie i ciagniesz do domu ;-)

Jak się dobrze zgruzuje to może nawet do bagażnika w kombi wejść :)

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

21 Data: Lipiec 23 2012 16:20:04
Temat: Re: Transporter do motocykli/wieszak na hak
Autor: Arbiter 


Użytkownik "Piotr Klimek"  napisał w wiadomości

Co myślicie o takim mocowaniu motocykla na zwykłym kombi? Ma to sens, czy
skończy się przełamaniem auta na pół? :)

ma sens pod warunkiem, że zamontujesz dwa transportery  - jeden z przodu na
SV i drugi z tyłu na DT i bedziesz przewoził jednocześnie 2 sprzęty :D

Przy jednym motocyklu przednie koła w C5 bedziesz miał w powietrzu i nie
ruszysz

Za duża masa i zbyt wysunięta do tyłu. Nie da rady. Szukaj czegoś na dach:)

22 Data: Lipiec 23 2012 17:50:46
Temat: Re: Transporter do motocykli/wieszak na hak
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Mon, 23 Jul 2012 16:20:04 +0200) ktos podajacy sie za Arbiter
wyklawiaturowal co nastepuje:

Co myślicie o takim mocowaniu motocykla na zwykłym kombi? Ma to sens, czy
skończy się przełamaniem auta na pół? :)

ma sens pod warunkiem, że zamontujesz dwa transportery  - jeden z przodu na
SV i drugi z tyłu na DT i bedziesz przewoził jednocześnie 2 sprzęty :D

Przy jednym motocyklu przednie koła w C5 bedziesz miał w powietrzu i nie
ruszysz

Za duża masa i zbyt wysunięta do tyłu. Nie da rady. Szukaj czegoś na dach:)

Jutro będę wiózł motocykl na przyczepce, w sumie mogę się pokusić o test i
w miejscu mocowania przyczepki postawić beczkę wody 200L... Jakoś nie chce
mi się wieżyć w to podnoszenie przednich kół.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

23 Data: Lipiec 23 2012 20:10:56
Temat: Re: Transporter do motocykli/wieszak na hak
Autor: Kuczu 

W dniu 2012-07-23 19:50, Piotr Klimek pisze:

Jutro będę wiózł motocykl na przyczepce, w sumie mogę się pokusić o test i
w miejscu mocowania przyczepki postawić beczkę wody 200L... Jakoś nie chce
mi się wieżyć w to podnoszenie przednich kół.

Da rade, dopoki nie urwie haka z kawalkiem podluznicy i/lub zawieszenia. Wydech przy okazji pewnie tez odpadnie.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

24 Data: Lipiec 23 2012 19:09:43
Temat: Re: Transporter do motocykli/wieszak na hak
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Mon, 23 Jul 2012 20:10:56 +0200) ktos podajacy sie za Kuczu
wyklawiaturowal co nastepuje:

W dniu 2012-07-23 19:50, Piotr Klimek pisze:

Jutro będę wiózł motocykl na przyczepce, w sumie mogę się pokusić o test i
w miejscu mocowania przyczepki postawić beczkę wody 200L... Jakoś nie chce
mi się wieżyć w to podnoszenie przednich kół.

Da rade, dopoki nie urwie haka z kawalkiem podluznicy i/lub zawieszenia.
Wydech przy okazji pewnie tez odpadnie.

No dobra, a gdyby zrezygnować z ciężkiego motocykla drogowego i wieszać
tylko 140kg enduro to coś Twoim zdaniem zmieni w tej kwestii?

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

25 Data: Lipiec 23 2012 22:41:47
Temat: Re: Transporter do motocykli/wieszak na hak
Autor: siny 

No dobra, a gdyby zrezygnować z ciężkiego motocykla drogowego i wieszać
tylko 140kg enduro to coś Twoim zdaniem zmieni w tej kwestii?


ten triumph wazy pewnie 200kg albo wiecej
takze do 140tu spora roznica
ale i tak bym zrezygnowal

26 Data: Lipiec 23 2012 21:22:39
Temat: Re: Transporter do motocykli/wieszak na hak
Autor: Kuczu 

W dniu 2012-07-23 21:09, Piotr Klimek pisze:

Dnia (Mon, 23 Jul 2012 20:10:56 +0200) ktos podajacy sie za Kuczu
wyklawiaturowal co nastepuje:

W dniu 2012-07-23 19:50, Piotr Klimek pisze:

Jutro będę wiózł motocykl na przyczepce, w sumie mogę się pokusić o test i
w miejscu mocowania przyczepki postawić beczkę wody 200L... Jakoś nie chce
mi się wieżyć w to podnoszenie przednich kół.

Da rade, dopoki nie urwie haka z kawalkiem podluznicy i/lub zawieszenia.
Wydech przy okazji pewnie tez odpadnie.

No dobra, a gdyby zrezygnować z ciężkiego motocykla drogowego i wieszać
tylko 140kg enduro to coś Twoim zdaniem zmieni w tej kwestii?


Nie na osobowce. Na dostawczaku lub terenowce z mocnym hakiem nie ma problemu.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

27 Data: Lipiec 30 2012 07:52:00
Temat: Re: Transporter do motocykli/wieszak na hak
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Mon, 23 Jul 2012 21:22:39 +0200) ktos podajacy sie za Kuczu
wyklawiaturowal co nastepuje:

No dobra, a gdyby zrezygnować z ciężkiego motocykla drogowego i wieszać
tylko 140kg enduro to coś Twoim zdaniem zmieni w tej kwestii?


Nie na osobowce. Na dostawczaku lub terenowce z mocnym hakiem nie ma
problemu.

Pogadałem z facetem montującym haki i ma takie same zdanie jak większość z
Was. Nie ma to niestety racji bytu na osobówce. Pozostaje przeprosić się z
przyczepką. 

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

28 Data: Lipiec 23 2012 20:06:17
Temat: Re: Transporter do motocykli/wieszak na hak
Autor: Ivam 

Użytkownik "Piotr Klimek"  napisał w wiadomości grup

Jutro będę wiózł motocykl na przyczepce, w sumie mogę się pokusić o test i
w miejscu mocowania przyczepki postawić beczkę wody 200L...

Pokombinuj - na 100% hak przygotowany na 85kg wytrzyma te 200, ale jak dlugo?

Zobacz jak wyglada stelaz pod hak i sam hak:
http://punto.org.pl/sites/default/files/img/manual/80/hak_mk2_citymatic_1.JPG

Sila dzialajaca prosto do tylu ciagnie belke i nie ma problemu - belka sie wygina, reszta rozciaga, jest git.

Natomiast dzialajaca w dol bedzie powodowala skrecanie sie belki i zginanie blach mocujacych.

Podluznice w aucie wytrzymaja te 200kg - sa sporo przewymiarowane, bo musza wytrzymac rowniez zderzenia i przewozenie pelnego ladunku+sporo kilogramow, na ktore uzytkownik nie zwraca uwagi.

Ogolnie - jesli chcialbys to urzadzenie zapiac to proponuje rozwazenie przerobki mocowania haka.

Jakoś nie chce
mi się wieżyć w to podnoszenie przednich kół.

Podnoszenie raczej nie, ale sa szanse na zdecydowane pogorszenie wlasnosci jezdnych.

IMHO znacznie lepiej skombinowac miejsce na mala przyczepke (ktora jest na tyle lekka, ze przeciez mozna ja postawic w pionie lub na boku).


--
pzdr:
Ivam

scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo

29 Data: Lipiec 23 2012 19:17:39
Temat: Re: Transporter do motocykli/wieszak na hak
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Mon, 23 Jul 2012 20:06:17 +0200) ktos podajacy sie za Ivam
wyklawiaturowal co nastepuje:

Jutro będę wiózł motocykl na przyczepce, w sumie mogę się pokusić o test i
w miejscu mocowania przyczepki postawić beczkę wody 200L...

Pokombinuj - na 100% hak przygotowany na 85kg wytrzyma te 200, ale jak
dlugo?

Liczę na kilka wyjazdów w roku w okolicach 100km z lekkim enduro i 2-3 razy 600km
z ciężkim drogowym.

Zobacz jak wyglada stelaz pod hak i sam hak:
http://punto.org.pl/sites/default/files/img/manual/80/hak_mk2_citymatic_1.JPG

Oglądałem to u siebie na żywo, wygląda podobnie.

Ogolnie - jesli chcialbys to urzadzenie zapiac to proponuje rozwazenie
przerobki mocowania haka.

Facet, który to robi podłącza swój wynalazek do mocowania haka. Nie na
hak.

Jakoś nie chce
mi się wieżyć w to podnoszenie przednich kół.

Podnoszenie raczej nie, ale sa szanse na zdecydowane pogorszenie wlasnosci
jezdnych.

Do Poznania mam ponad 300km, z przyczepką i tak nie jadę szybciej niż
100km/h więc własciwości jezdne nie są istotne, martwię się tylko o to, że
w ten sposób będę psuł auto.

IMHO znacznie lepiej skombinowac miejsce na mala przyczepke (ktora jest na
tyle lekka, ze przeciez mozna ja postawic w pionie lub na boku).

Przyczepka poza składowaniem ma taki feler, że do dupy się z nią
wyprzedza/parkuje/cofa/zawraca stąd pomysł z tym transporterem, który
niweluje w jakimś stopniu te niedogodności. Ale może faktycznie przeceniam
możliwości mojej cytryny :)

A jak myślisz, czy gdybym zrezygnował z przewożenia cięzkiego motocykla
drogowego i pozostał przy wożeniu enduro to takie coś dało by się
zamocować na C5?

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

30 Data: Lipiec 23 2012 21:53:16
Temat: Re: Transporter do motocykli/wieszak na hak
Autor: Arbiter 


Użytkownik "Piotr Klimek"  napisał w wiadomości

w miejscu mocowania przyczepki postawić beczkę wody 200L... Jakoś nie chce
mi się wieżyć w to podnoszenie przednich kół.

to był żart, kół na postoju nie podniesie ale rozkład mas w samochodzie
będzie tak niekorzystny, że nawet zakładając, że nie urwie haka, samochód
będzie niesterowny i będzie stanowił zagrożenie w ruchu.

W ogóle nie powinieneś rozważać opcji z przewożeniem motocykla w ten sposób.

31 Data: Lipiec 24 2012 15:22:59
Temat: Re: Transporter do motocykli/wieszak na hak
Autor: Grzegorz Rogala 

W dniu 23-07-2012 15:20, Piotr Klimek pisze:
[cut]

Ostatnio wpadł mi w oko
taki patent:
http://allegro.pl/hit-nie-przyczepa-a-transporter-do-motocykla-i2508147258.html
Widziałem to na żywo, jest zrobione bardzo solidnie i w przemyślany
sposób.
Widzialem cos podobnego na zywo, mocowane do ramy na duze "cybanty". Haka tam wogole nie widzialem. A jak to ma sie trzymac tylko haka to musi byc to hak jak w dostawczakach/terenowkach. Te zwykle "osobowe" maja mala nosnosc.


Jednak martwi mnie to, że moim samochodzie (Citroen C5) nośność
haku to tylko 85kg, poza tym wieszanie prawie 200kg za tylną osią chyba
też niezbyt dobrze zrobi zawieszeniu (chociaż samo się wypoziomuje).
IMO, w aucie bez ramy sie nie powiesi tego ustrojstwa.


--
pozdr
Rogal
990 Adv.R
http://www.rogal.riders.pl

32 Data: Lipiec 30 2012 07:52:59
Temat: Re: Transporter do motocykli/wieszak na hak
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Tue, 24 Jul 2012 15:22:59 +0200) ktos podajacy sie za Grzegorz Rogala
wyklawiaturowal co nastepuje:

Ostatnio wpadł mi w oko
taki patent:
http://allegro.pl/hit-nie-przyczepa-a-transporter-do-motocykla-i2508147258.html
Widziałem to na żywo, jest zrobione bardzo solidnie i w przemyślany
sposób.
Widzialem cos podobnego na zywo, mocowane do ramy na duze "cybanty".
Haka tam wogole nie widzialem. A jak to ma sie trzymac tylko haka to
musi byc to hak jak w dostawczakach/terenowkach. Te zwykle "osobowe"
maja mala nosnosc.

Też widziałem to na żywo, ale na pickupie :)



Jednak martwi mnie to, że moim samochodzie (Citroen C5) nośność
haku to tylko 85kg, poza tym wieszanie prawie 200kg za tylną osią chyba
też niezbyt dobrze zrobi zawieszeniu (chociaż samo się wypoziomuje).
IMO, w aucie bez ramy sie nie powiesi tego ustrojstwa.

Wiem, odpuściłem już ten temat.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

33 Data: Lipiec 31 2012 20:52:08
Temat: Re: Transporter do motocykli/wieszak na hak
Autor: KLOSZ 

W dniu 2012-07-30 09:52, Piotr Klimek pisze:

<CIACH!>


Wiem, odpuściłem już ten temat.


Piotrek, zamien C5 na cos z rama, jakiegos Hiluxa czy innego Patrola i dasz rade.
I bagaznik wiekszy bedziesz mial, i w teren sobie motura zawieziesz, i... bedzie Pan zadowolony.


Zdrowko
KLOSZ

34 Data: Sierpien 01 2012 06:21:41
Temat: Re: Transporter do motocykli/wieszak na hak
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Tue, 31 Jul 2012 20:52:08 +0200) ktos podajacy sie za KLOSZ
wyklawiaturowal co nastepuje:

Wiem, odpuściłem już ten temat.


Piotrek, zamien C5 na cos z rama, jakiegos Hiluxa czy innego Patrola i
dasz rade.
I bagaznik wiekszy bedziesz mial, i w teren sobie motura zawieziesz,
i... bedzie Pan zadowolony.

Nie no... Bez sensu. Żeby przesiadać się z wygodnego auta do jakiejś taczki, żeby
raz na jakiś czas motura przewieźć :)

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

35 Data: Sierpien 01 2012 10:25:33
Temat: Re: Transporter do motocykli/wieszak na hak
Autor: Kuczu 

W dniu 2012-08-01 08:21, Piotr Klimek pisze:

Dnia (Tue, 31 Jul 2012 20:52:08 +0200) ktos podajacy sie za KLOSZ
wyklawiaturowal co nastepuje:

Wiem, odpuściłem już ten temat.


Piotrek, zamien C5 na cos z rama, jakiegos Hiluxa czy innego Patrola i
dasz rade.
I bagaznik wiekszy bedziesz mial, i w teren sobie motura zawieziesz,
i... bedzie Pan zadowolony.

Nie no... Bez sensu. Ĺťeby przesiadać się z wygodnego auta do jakiejś taczki, żeby
raz na jakiś czas motura przewieźÄ‡ :)


Nie. Przesiasc sie z beznadziejnego auta na F do prawdziwego ramowego pojazdu 4x4 z duzym silnikiem.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

36 Data: Sierpien 01 2012 09:54:56
Temat: Re: Transporter do motocykli/wieszak na hak
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Wed, 01 Aug 2012 10:25:33 +0200) ktos podajacy sie za Kuczu
wyklawiaturowal co nastepuje:

Wiem, odpuściłem już ten temat.


Piotrek, zamien C5 na cos z rama, jakiegos Hiluxa czy innego Patrola i
dasz rade.
I bagaznik wiekszy bedziesz mial, i w teren sobie motura zawieziesz,
i... bedzie Pan zadowolony.

Nie no... Bez sensu. Żeby przesiadać się z wygodnego auta do jakiejś taczki, żeby
raz na jakiś czas motura przewieźć :)


Nie. Przesiasc sie z beznadziejnego auta na F do prawdziwego ramowego
pojazdu 4x4 z duzym silnikiem.

Po co się tak ograniczać, lepiej od razu przesiąść się na lawetę i wozić
na niej pojazd 4x4, motocykl i Citroena. A w razie potrzeby zjeżdzać z
lawety odpowiednim pojazdem! Gdyby tak jeszcze laweta miała opcje
amfibii...

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

37 Data: Sierpien 01 2012 12:09:00
Temat: Re: Transporter do motocykli/wieszak na hak
Autor: de Fresz 

On 2012-08-01 10:25:33 +0200, Kuczu  said:

Nie no... Bez sensu. Żeby przesiadać się z wygodnego auta do jakiejś taczki, żeby
raz na jakiś czas motura przewieźć :)


Nie. Przesiasc sie z beznadziejnego auta na F do prawdziwego ramowego pojazdu 4x4 z duzym silnikiem.

Który oferuje mizerny komfort, najczęściej marne wyposażenie, słabo sprawdza się na mieście, dużo chleje... Ty to chyba Harleyem jeździsz, co? ;-)))

--

Pozdrawiam
de Fresz

38 Data: Sierpien 01 2012 13:32:59
Temat: Re: Transporter do motocykli/wieszak na hak
Autor: Kuczu 

W dniu 2012-08-01 12:09, de Fresz pisze:

On 2012-08-01 10:25:33 +0200, Kuczu  said:

Nie no... Bez sensu. Żeby przesiadać się z wygodnego auta do jakiejś
taczki, żeby
raz na jakiś czas motura przewieźÄ‡ :)


Nie. Przesiasc sie z beznadziejnego auta na F do prawdziwego ramowego
pojazdu 4x4 z duzym silnikiem.

Który oferuje mizerny komfort,

Chyba nie widziales od srodka nowoczesnego pickupa

najczęściej marne wyposażenie

nie wiem jak innym ale mi klima i elektryka wystarczaja

słabo sprawdza się na mieście

Parkowanie jak sredniej wielkosci busem ale przynajmniej nikt nie ma odwagi aby wymuszac na Tobie pierwszenstwo na skrzyzowaniu

dużo chleje...

Nie badz malostkowy

Ty to chyba Harleyem jeździsz, co? ;-)))

Ostatnio bardzo malo, najczesciej jezdze Ulyssesem.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

39 Data: Sierpien 01 2012 14:22:19
Temat: Re: Transporter do motocykli/wieszak na hak
Autor: de Fresz 

On 2012-08-01 13:32:59 +0200, Kuczu  said:

Nie. Przesiasc sie z beznadziejnego auta na F do prawdziwego ramowego
pojazdu 4x4 z duzym silnikiem.

Który oferuje mizerny komfort,

Chyba nie widziales od srodka nowoczesnego pickupa

W np. L200 - tandetny plastik rulez, tapicerka jak w Tico, zawieszeniu nie rozpieszcza komfortem, przy większych prędkościach głośno jak w Ikarusie, prowadzi się to równie przyzwoicie, jak stara dziwka. Navara nielepsza.


najczęściej marne wyposażenie

nie wiem jak innym ale mi klima i elektryka wystarczaja

A dają już w standardzie, czy tylko w najdroższych opcjach wyposażenia?


słabo sprawdza się na mieście

Parkowanie jak sredniej wielkosci busem

To ma być synonim łatwości? ;-)


ale przynajmniej nikt nie ma odwagi aby wymuszac na Tobie pierwszenstwo na skrzyzowaniu

Są twardziele, co przed tirami wymuszają, to pikap miałby zrobić na takich wrażenie? ;-)


dużo chleje...

Nie badz malostkowy

Powtórzę to kumplowi, który jeździ RAMem, jak będzie znowu narzekał, że ciężko zejść w mieście poniżej 25 - z pewnością go to rozbawi ;-)

--

Pozdrawiam
de Fresz

40 Data: Sierpien 01 2012 19:11:59
Temat: Re: Transporter do motocykli/wieszak na hak [NTG]
Autor: Jasio 

Użytkownik "de Fresz"  napisał w wiadomości

On 2012-08-01 13:32:59 +0200, Kuczu  said:

Nie. Przesiasc sie z beznadziejnego auta na F do prawdziwego ramowego
pojazdu 4x4 z duzym silnikiem.

Który oferuje mizerny komfort,

Chyba nie widziales od srodka nowoczesnego pickupa

W np. L200 - tandetny plastik rulez, tapicerka jak w Tico, zawieszeniu nie rozpieszcza komfortem, przy większych prędkościach głośno jak w Ikarusie, prowadzi się to równie przyzwoicie, jak stara dziwka. Navara nielepsza.

A Hilux też taki słaby w środku?


słabo sprawdza się na mieście

Parkowanie jak sredniej wielkosci busem

To ma być synonim łatwości? ;-)


c5 parkuje się też nie najlepiej.

dużo chleje...

Nie badz malostkowy

Powtórzę to kumplowi, który jeździ RAMem, jak będzie znowu narzekał, że ciężko zejść w mieście poniżej 25 - z pewnością go to rozbawi ;-)


Ciężko zejść c5 z 1,8 w benzynie poniżej 10l/100km A przyspieszenie, ekhm, nie zabija.
Zrobiłem kombiakiem c5 kilkanaście kkm i nigdy więcej bym nie chciał tym dziwadłem jeździć. Większość argumentów, które podniosłeś dotyczy się również c5, którą miałem wątpliwą przyjemność jeździć.
No, jeden niepodważalny plus - cicho w nim jest.
Ale ile rzeczy może się spierdolić w aucie z przebiegiem (oryginalnym) w okolicach 200 kkm, to nawet nie przypuszczałem. Póki nie poznałem francuskich aut. A przesiadłem się z punto z większym przebiegiem, więc mam porównanie.


--
Jasio
vfr vfr etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

41 Data: Sierpien 01 2012 20:59:39
Temat: Re: Transporter do motocykli/wieszak na hak [NTG]
Autor: Ivam 

Użytkownik "Jasio"  napisał w wiadomości grup

Ale ile rzeczy może się spierdolić w aucie z przebiegiem (oryginalnym) w okolicach 200 kkm, to nawet nie przypuszczałem. Póki nie poznałem francuskich aut.

A pierdolenie z tymi francuzami. Roznie bywa - np. laguna II (vel. krolowa lawet) to faktycznie padlo, a za to clio I i II - cud-miod.

Inni producenci?
Fiat? Ciagle przepalajace sie uklady wydechowe (uno, seicento, punto), lakier tak polozony ze szkoda w ogole mowic.

Vag? Do tego w dieslu - rewelacja (sarkazm), zwlaszcza 2.0 16v, albo V6 2.5.

Mitsubishi? Ostatnio siostra byla wezwana z lancerem na akcje serwisowa - mivec wybucha.

Czyli? Kazdy produkuje/produkowal cos gownianego, co sie sypalo. A teraz z nowymi jest jeszcze gorzej, bo renault koleguje sie z nissanem, a grupa psa z toyota, itd. Jeden bubel u jednego producenta roznosi sie na kilku.


--
pzdr:
Ivam

scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo

42 Data: Sierpien 02 2012 11:07:54
Temat: Re: Transporter do motocykli/wieszak na hak [NTG]
Autor: de Fresz 

On 2012-08-01 19:11:59 +0200, "Jasio"  said:

Który oferuje mizerny komfort,

Chyba nie widziales od srodka nowoczesnego pickupa

W np. L200 - tandetny plastik rulez, tapicerka jak w Tico, zawieszeniu nie rozpieszcza komfortem, przy większych prędkościach głośno jak w Ikarusie, prowadzi się to równie przyzwoicie, jak stara dziwka. Navara nielepsza.

A Hilux też taki słaby w środku?

Nie wiem jak w tych najnowszych, ale starsze trzymały podobny poziom. Wszystkie te fury mają w dużej mierze przeznaczenie robocze, na fali mody na nie, jako samochody dla "młodoych, dynamiczny, o sportowym usposobieniu" się ucywilizowały, ale to wciąż nie jest poziom segmentu D.


Parkowanie jak sredniej wielkosci busem

To ma być synonim łatwości? ;-)

c5 parkuje się też nie najlepiej.

Chyba Xantią nie jeździłeś - promień zawracania jak w dużym dostawczaku ;-)


Powtórzę to kumplowi, który jeździ RAMem, jak będzie znowu narzekał, że ciężko zejść w mieście poniżej 25 - z pewnością go to rozbawi ;-)

Ciężko zejść c5 z 1,8 w benzynie poniżej 10l/100km A przyspieszenie, ekhm, nie zabija.

A w której benzynie 1.8 jest lepiej ze spalaniem i przyspieszeniem?


Zrobiłem kombiakiem c5 kilkanaście kkm i nigdy więcej bym nie chciał tym dziwadłem jeździć. Większość argumentów, które podniosłeś dotyczy się również c5, którą miałem wątpliwą przyjemność jeździć.

Jako że niedługo planuję kupić, sam się przekonam ;-)


No, jeden niepodważalny plus - cicho w nim jest.

I zawieszenie zajefajne, zwłaszcza w wersji "+".


Ale ile rzeczy może się spierdolić w aucie z przebiegiem (oryginalnym) w okolicach 200 kkm, to nawet nie przypuszczałem.

No niestety, pierwsze roczniki miały z tym kłopoty. Ale był to w swoim czasie bodaj jeden z najbardziej nafaszerowanych elektroniką samochodów na rynku, musieli żabojady dopracować kilka kwestii. Choć to też zależy jak się trafi, w znajomym warsztacie od francuzów mają klienta, który posiada od wielu lat C5 z pierwszego rocznika i ten egzemplarz nie miał żadnych szczególnych awarii, wyłącznie eksploatacja.


Póki nie poznałem francuskich aut.

Znajomy właściciel Avensisa, który ma już złotą kartę specjalnego klienta u zaprzyjaźnionego laweciarza, mógłby z tą opinią polemizować ;-)


--

Pozdrawiam
de Fresz

43 Data: Sierpien 10 2012 19:39:20
Temat: Re: Transporter do motocykli/wieszak na hak [NTG]
Autor: Jasio 

Użytkownik "de Fresz"  napisał w wiadomości

On 2012-08-01 19:11:59 +0200, "Jasio"  said:

c5 parkuje się też nie najlepiej.

Chyba Xantią nie jeździłeś - promień zawracania jak w dużym dostawczaku ;-)


Renalut Master przy c5 to jak 12 letnia balerinka przy Najmanie.

Zrobiłem kombiakiem c5 kilkanaście kkm i nigdy więcej bym nie chciał tym dziwadłem jeździć. Większość argumentów, które podniosłeś dotyczy się również c5, którą miałem wątpliwą przyjemność jeździć.

Jako że niedługo planuję kupić, sam się przekonam ;-)

Chcesz kontakt do właściciela?


No, jeden niepodważalny plus - cicho w nim jest.

I zawieszenie zajefajne, zwłaszcza w wersji "+".


No, z przyjemnością sobie klikałem góra-dół. Taki prawie lowrider. (:

Ale ile rzeczy może się spierdolić w aucie z przebiegiem (oryginalnym) w okolicach 200 kkm, to nawet nie przypuszczałem.

No niestety, pierwsze roczniki miały z tym kłopoty.

2007 to chyba nie pierwszy wypust, co?


--
Jasio
vfr vfr etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

44 Data: Sierpien 03 2012 00:18:33
Temat: Re: Transporter do motocykli/wieszak na hak [NTG]
Autor: FanTomas 



Ciężko zejść c5 z 1,8 w benzynie poniżej 10l/100km A przyspieszenie,
ekhm, nie zabija.
Zrobiłem kombiakiem c5 kilkanaście kkm i nigdy więcej bym nie chciał
tym dziwadłem jeździć. Większość argumentów, które podniosłeś dotyczy
się również c5, którą miałem wątpliwą przyjemność jeździć.
No, jeden niepodważalny plus - cicho w nim jest.
Ale ile rzeczy może się spierdolić w aucie z przebiegiem (oryginalnym)
w okolicach 200 kkm, to nawet nie przypuszczałem. Póki nie poznałem
francuskich aut. A przesiadłem się z punto z większym przebiegiem,
więc mam porównanie



wiec ja odpowiem tak:
francuski citroen xantia 1,6
przebieg 205 tys
u mnie od 140 tys
w tym czasie :
dwie zarówki swiateł mijania, komplet klocków, komplet piór wycieraczek, komplet dywaników bo sie poprzecierały, i dwie sfery w tym konżektorowa.
oprocz tego zaliczyłem dwie awarie: jedna to zuzyte szczotki silnika wentylatora w kabinie i druga to zatarty wentylatorek ktory wymusza przepływ powietrza przez czujnik temperatury w kabinie.
auto od poczatku z gazem wiec koszty tych 10-12 litrow gazy jakos dam rade ponosic:)


reasumując: psują sie te francuzy jak cholera. do tego mało w nich czuc drogę (czytaj wyboje).

45 Data: Sierpien 01 2012 12:30:01
Temat: Re: Transporter do motocykli/wieszak na hak
Autor: Iguan_007 

Kuczu,

Chyba nie widziales od srodka nowoczesnego pickupa

Tam gdzie ludzie sie "amerykanskim stylem" nie podniecaja, pickup to samochod dla rolnika, murarza czy drobnego rzemieslnika. Sasiad stolarz jezdzi Navara. Niktmi nie powie ze ten samochod jest taki wspanialy do normalnej jazdy. Coz z tego ze na pake zaladujesz tone czy dwie jesli na pusto podskakujesz na kazdym progu zwalniajacym. Wyposazenie tez bez rewelacji, ot normalny roboczy samochod. Do tego wcale nie jest dobry do tego o czym mowimy - do wozenia moto. Paka jest zwyczajnie za krotka i latwiej zapakowac motocykl na przyczepe niz ciagnac pod gore na pickupa i kombinowac jak go ustawic.

Pozdrawiam,  

Iguan  

-
Iguan007  
Sezon caly rok:  
http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia  
--  

46 Data: Sierpien 01 2012 23:42:40
Temat: Re: Transporter do motocykli/wieszak na hak
Autor: Kuczu 

W dniu 2012-08-01 21:30, Iguan_007 pisze:

Kuczu,

Chyba nie widziales od srodka nowoczesnego pickupa

Tam gdzie ludzie sie "amerykanskim stylem" nie podniecaja, pickup to samochod dla rolnika,

TAK

Sasiad stolarz jezdzi Navara. Niktmi nie powie ze ten samochod jest taki wspanialy do normalnej jazdy. Coz z tego ze na pake zaladujesz tone czy dwie jesli na pusto podskakujesz na kazdym progu zwalniajacym.

Kazdy dostawczak tak ma.

Wyposazenie tez bez rewelacji, ot normalny roboczy samochod.

Bo wzial tania wersje dla ludu.

Do tego wcale nie jest dobry do tego o czym mowimy - do wozenia moto. Paka jest zwyczajnie za krotka i latwiej zapakowac motocykl na przyczepe niz ciagnac pod gore na pickupa  i kombinowac jak go ustawic.

Bo wzial auto dla stolarza i rodziny czyli dluga kabina i krotka paka.

Zreszta o czym my rozmawiamy ? Pickup jest dobry ale lepsza jest przyczepa na motocykle, i tansza 50x. Tyle ze watkotworca sie uparl ze przyczepy nie chce i ch... Wiec niech kombinuje dalej.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

47 Data: Sierpien 02 2012 21:55:58
Temat: Re: Transporter do motocykli/wieszak na hak
Autor: KLOSZ 

W dniu 2012-08-01 21:30, Iguan_007 pisze:


Tam gdzie ludzie sie "amerykanskim stylem" nie podniecaja, pickup to samochod dla rolnika, murarza czy drobnego rzemieslnika. Sasiad stolarz jezdzi Navara. Niktmi nie powie ze ten samochod jest taki wspanialy do normalnej jazdy. Coz z tego ze na pake zaladujesz tone czy dwie jesli na pusto podskakujesz na kazdym progu zwalniajacym. Wyposazenie tez bez rewelacji, ot normalny roboczy samochod. Do tego wcale nie jest dobry do tego o czym mowimy - do wozenia moto. Paka jest zwyczajnie za krotka i latwiej zapakowac motocykl na przyczepe niz ciagnac pod gore na pickupa i kombinowac jak go ustawic.

Pozdrawiam,

Iguan


Oj bo sie wszystkie nakrecily tym pickupem... mozna wziac duzego SUVa (zwanego tez czasem terenowka, chociaz ostatnio coraz zadziej) typu Land Cruiser 120, czy inną HDJ 80 (zaleznie od budzetu) i masz wygodne podrozowanie na trasie, spalanie w granicach 10l (przy 3 litrowym diesloszczaku D4D), duuuuzy bagaznik, rame, hak, ktory taka platforemke, o ktorej tu byla mowa, spokojnie uniesie, i calkiem przyzwoite wlasnosci terenowe.

A co do gabarytow, to jak ktos zaparkowac nie umie, albo musi miec miejsce przy samym wejsciu do supermarketu, to niech sobie Tico kupi ;)

Ot podrzucilem pomysl, bo biorac pod uwage zgloszone postulaty, to wydalo mi sie to najlepszym rozwiazaniem.

Zdrowko
KLOSZ

48 Data: Sierpien 03 2012 10:51:47
Temat: Re: Transporter do motocykli/wieszak na hak
Autor: de Fresz 

On 2012-08-02 21:55:58 +0200, KLOSZ  said:

Oj bo sie wszystkie nakrecily tym pickupem... mozna wziac duzego SUVa (zwanego tez czasem terenowka, chociaz ostatnio coraz zadziej) typu Land Cruiser 120, czy inną HDJ 80 (zaleznie od budzetu)

No te to trzymają jeszcze bardziej absurdalnie ceny, niż AT. Już Disco wychodzi opłacalniej, również pod kątem kosztów utrzymania.


 i masz wygodne podrozowanie na trasie,

Z rozsądnym V-max pokroju 120 i w słuchawkach tłumiących hałas ;-)


spalanie w granicach 10l (przy 3 litrowym diesloszczaku D4D),

To chyba jadąc 80-90.


--

Pozdrawiam
de Fresz

49 Data: Sierpien 04 2012 22:47:05
Temat: Re: Transporter do motocykli/wieszak na hak
Autor: KLOSZ 

W dniu 2012-08-03 10:51, de Fresz pisze:

On 2012-08-02 21:55:58 +0200, KLOSZ  said:

Oj bo sie wszystkie nakrecily tym pickupem... mozna wziac duzego SUVa
(zwanego tez czasem terenowka, chociaz ostatnio coraz zadziej) typu
Land Cruiser 120, czy inną HDJ 80 (zaleznie od budzetu)

No te to trzymają jeszcze bardziej absurdalnie ceny, niż AT. Już Disco
wychodzi opłacalniej, również pod kątem kosztów utrzymania.


Jak juz sie uda usunac wszystkie nieoczekiwane awarie, to moze i tak :]


 i masz wygodne podrozowanie na trasie,

Z rozsądnym V-max pokroju 120 i w słuchawkach tłumiących hałas ;-)


Wiadomo, ze bolid F1 to to nie jest, ale spokojnie sobie podrozujesz z przelotowa rzedu 150 km/h i daje rade.


spalanie w granicach 10l (przy 3 litrowym diesloszczaku D4D),

To chyba jadąc 80-90.


W miescie mi wychodzi 9,8 na trasie nieco mniej przy predkosciach w granicach 130-140 km/h, co wg. mnie na polskie drogi wystarcza. Wczesniej bylo jeszcze mniej, ale mialem szosowe opony, jakies tam Duelery, teraz zalozylem AT/Sy i jakies 0,5-1,0 l wiecej wsysa. Owszem, jak jedziesz szybciej, to spalanie rzedu 12 l/100 nie powinno Cie zdziwic, ale.. czy trzeba jechac szybciej?
Tu dochodzimy do stwierdzenia, ze jesli ktos potrzebuje scigawki, to niech sobie terenowki czy duzego SUVa nie kupuje.

Zdrowko
KLOSZ

50 Data: Lipiec 25 2012 06:17:57
Temat: Re: Transporter do motocykli/wieszak na hak
Autor:

Z reguły haki przy osobówkach mają maksymalną siłę nacisku na kulę 75-85 kg.Jeżeli dobrze pamiętam jest to wartość wpisana w tabliczkę znamionową haka.Tutaj jeżeli przyjąć wagę owego solidnego bagażnika na 50 kg to przy cięższym motorze mamy wagę całośći nawet 300 kg.W samochodzie osobowym wysunięcie takiego ciężaru  z 1-1.5m za tylnią oś to odciążenie kierowanej osi przedniej i zmiana położenia środka ciężkości auta.I każdy mający choć trochę oleju w głowie policjant widząc zestaw osobówka+ moto na haku może uniemożliwić Ci dalszą jazdę ze względu na przekroczony nacisk na hak.

51 Data: Sierpien 02 2012 00:48:36
Temat: Re: Transporter do motocykli/wieszak na hak
Autor: Hinek 

On Mon, 23 Jul 2012 13:20:10 +0000 (UTC), Piotr Klimek  wrote:

Co myślicie o takim mocowaniu motocykla na > zwykłym kombi? Ma to
sens,

Myslisz ze z pomoca precla odkryjesz  jakis nowy
genialny sposob na przewoz motocykla?
Nie odkryjesz. Mozesz wozic przyczepka albo
na pace. Koniec, kropka.

--
Hinek

52 Data: Sierpien 02 2012 06:06:32
Temat: Re: Transporter do motocykli/wieszak na hak
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Thu, 02 Aug 2012 00:48:36 +0200) ktos podajacy sie za Hinek
wyklawiaturowal co nastepuje:

Co myślicie o takim mocowaniu motocykla na > zwykłym kombi? Ma to
sens,

Myslisz ze z pomoca precla odkryjesz  jakis nowy
genialny sposob na przewoz motocykla?
Nie odkryjesz. Mozesz wozic przyczepka albo
na pace. Koniec, kropka.

Jeden sposób odkryłem, ten z zaczepianiem przedniego koła o hak.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

53 Data: Sierpien 02 2012 08:17:01
Temat: Re: Transporter do motocykli/wieszak na hak
Autor: duddits 

W dniu 2012-08-02 08:06, Piotr Klimek pisze:

Jeden sposób odkryłem, ten z zaczepianiem przedniego koła o hak.

A to zdrowe dla silnika kiedy tak motocykl toczy się napędzanym kołem "na sucho" ileś tam km? Serio pytam.

--
[GoMoto.TV]
naszym motorem jest pasja

54 Data: Sierpien 02 2012 07:44:06
Temat: Re: Transporter do motocykli/wieszak na hak
Autor: AZ 

On 2012-08-02, duddits  wrote:

Jeden sposób odkryłem, ten z zaczepianiem przedniego koła o hak.

A to zdrowe dla silnika kiedy tak motocykl toczy się napędzanym kołem
"na sucho" ileś tam km? Serio pytam.

O ile jest na luzie a nie biegu to czemu nie?

--
Artur
ZZR 1200

55 Data: Sierpien 02 2012 16:06:54
Temat: Re: Transporter do motocykli/wieszak na hak
Autor: Hinek 

On Thu, 2 Aug 2012 06:06:32 +0000 (UTC), Piotr Klimek  wrote:


Jeden sposób odkryłem, ten z zaczepianiem    > przedniego koła o
hak.

To nie jest zaden sposob.
Jak bedziesz tak holowal motocykl to nie
zapomnij przymocowac na nim trojkata i
przestrzegac ograniczen predkosci takich
jak przy holowaniu pojazdow.
Wez tez pilnik do spilowania krawedzi
powstalych na oponie i kase dla upierdliwych policjantow.

--
Hinek

56 Data: Sierpien 02 2012 09:52:13
Temat: Re: Transporter do motocykli/wieszak na hak
Autor: Qlfon 

To może ponieważ wszystkie inne środki i półśrodki zawiodły to coś takiego:
http://allegro.pl/listing.php/search?category=149&sg=0&string=%C5%BCuk

:)

--
Qlfon, Lublin
Triumph Sprint ST 1050

57 Data: Sierpien 02 2012 08:35:14
Temat: Re: Transporter do motocykli/wieszak na hak
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Thu, 02 Aug 2012 09:52:13 +0200) ktos podajacy sie za Qlfon
wyklawiaturowal co nastepuje:

To może ponieważ wszystkie inne środki i półśrodki zawiodły to coś takiego:
http://allegro.pl/listing.php/search?category=149&sg=0&string=%C5%BCuk
 
350km 30 letnim Żukiem z Gdanska do Poznania. To byloby pewnie ciekasze niż sama
jazda po torze :)


--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

58 Data: Sierpien 02 2012 11:58:58
Temat: Re: Transporter do motocykli/wieszak na hak
Autor: Monster 

W dniu 2012-08-02 09:52, Qlfon pisze:

To może ponieważ wszystkie inne środki i półśrodki zawiodły to coś takiego:
http://allegro.pl/listing.php/search?category=149&sg=0&string=%C5%BCuk

He he,młodość mnie się przypomniała:-)
to już rarytasy,po dwudziestu latach  cena się trzyma taka sama:-)



--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

59 Data: Sierpien 02 2012 20:19:39
Temat: Re: Transporter do motocykli/wieszak na hak
Autor: Qlfon 

W dniu 2012-08-02 11:58, Monster pisze:

W dniu 2012-08-02 09:52, Qlfon pisze:
To może ponieważ wszystkie inne środki i półśrodki zawiodły to coś
takiego:
http://allegro.pl/listing.php/search?category=149&sg=0&string=%C5%BCuk

He he,młodość mnie się przypomniała:-)
to już rarytasy,po dwudziestu latach  cena się trzyma taka sama:-)
Tomek a pomyśl jakiego fajnego customa można z tego zrobić. Ramę to ma, jakieś wielkie V8 tam wsadzić, obniżyć, przyciąć dach i zrobić koszmarka do wożenia motocykli:)

--
Qlfon, Lublin
Triumph Sprint ST 1050

60 Data: Sierpien 02 2012 22:39:30
Temat: Re: Transporter do motocykli/wieszak na hak
Autor: Monster 

W dniu 2012-08-02 20:19, Qlfon pisze:
  to już rarytasy,po dwudziestu latach  cena się trzyma taka sama:-)

Tomek a pomyśl jakiego fajnego customa można z tego zrobić. Ramę to ma,
jakieś wielkie V8 tam wsadzić, obniżyć, przyciąć dach i zrobić koszmarka
do wożenia motocykli:)

Już kilka takich V6 i V8 na jutubie widać,ja podziękuję,swoje pod padlinami wyleżałem,teraz wystarczy mi ruska materia,inna sprawa że teraz mogę pchnąć w kąt na pół roku aż nerwy przejdą:-)

--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

Transporter do motocykli/wieszak na hak



Grupy dyskusyjne