On 9 Lut, 10:00, stebi wrote:
Kupiłem jakiś czas temu Opla Combo 1.7D (Isuzu) i po jakimś czasie
zaczęły się problemy z trzęsącą się kierownicą. jak auto jest na biegu
jałowym, to strasznie mocno się trzęsie kierownica. Wystarczy ruszyć i
już problem ustaje, tak samo jest jak nie ruszę, ale lekko dodam gazu..
Wymienione zostały 3 poduszki pod silnikiem, bo to miało być przyczyną
tego, ale problem nie ustał.
Ktoś ma może jakiś pomysł co to może być?
Stawiam, ze wydech wpada w rezonans wlasny ("mechaniczny", nie
akustyczny) przy obrotach biegu jalowego.
Czy wyczuwasz dragnia rowniez przy wprowadzeniu obrotow bedacych
dokladna wielokrotnoscia obrotow biegu jalowego?
Wymien gumy podwieszajace wydechy - moze cos pomoze.
A w ogole to zajrzyj pod spod jak motor pracuje i obserwuj jak drga
wydech, np w okolicach katalizatora. I czy nie brakuje jakiejs gumy.
Mam to samo u siebie od dawna i do dzisiaj calkowicie tego nie
wyeliminowalem.
Jak ktos ma pomysl na taka przypadklosc to stawiam dobra wodke -
narazie wszyscy rozkladaja rece a mnie to strasznie irytuje.
3 |
Data: Luty 09 2010 11:13:48 |
Temat: Re: Trzęsąca się kierownica na biegu jałowym. |
Autor: PaweL |
A nie można lekko podnieść wolnych obrotów? Z reguły wystarczy zmiana o
10obr/min żeby rezonans zniknął.
Jeżeli pompa jest mechaniczna to wystarczy podkręcić jedną śrubkę. Jeśli
jest elektroniczny wtrysk to często istnieje korekty wolnych obrotów
komputerem serwisowym.
pozdrawiam
Paweł
|