Grupy dyskusyjne   »   Trzęsąca się kierownica na biegu jałowym.

Trzęsąca się kierownica na biegu jałowym.



1 Data: Luty 09 2010 10:00:09
Temat: Trzęsąca się kierownica na biegu jałowym.
Autor: stebi 

Kupiłem jakiś czas temu Opla Combo 1.7D (Isuzu) i po jakimś czasie zaczęły się problemy z trzęsącą się kierownicą. jak auto jest na biegu jałowym, to strasznie mocno się trzęsie kierownica. Wystarczy ruszyć i już problem ustaje, tak samo jest jak nie ruszę, ale lekko dodam gazu.
Wymienione zostały 3 poduszki pod silnikiem, bo to miało być przyczyną tego, ale problem nie ustał.
Ktoś ma może jakiś pomysł co to może być?

pozdr.
stebi



2 Data: Luty 09 2010 01:53:39
Temat: Re: Trzęsąca się kierownica na biegu jałowym.
Autor: choczsz 

On 9 Lut, 10:00, stebi  wrote:

Kupiłem jakiś czas temu Opla Combo 1.7D (Isuzu) i po jakimś czasie
zaczęły się problemy z trzęsącą się kierownicą. jak auto jest na biegu
jałowym, to strasznie mocno się trzęsie kierownica. Wystarczy ruszyć i
już problem ustaje, tak samo jest jak nie ruszę, ale lekko dodam gazu..
Wymienione zostały 3 poduszki pod silnikiem, bo to miało być przyczyną
tego, ale problem nie ustał.
Ktoś ma może jakiś pomysł co to może być?

Stawiam, ze wydech wpada w rezonans wlasny ("mechaniczny", nie
akustyczny) przy obrotach biegu jalowego.
Czy wyczuwasz dragnia rowniez przy wprowadzeniu obrotow bedacych
dokladna wielokrotnoscia obrotow biegu jalowego?
Wymien gumy podwieszajace wydechy - moze cos pomoze.
A w ogole to zajrzyj pod spod jak motor pracuje i obserwuj jak drga
wydech, np w okolicach katalizatora. I czy nie brakuje jakiejs gumy.
Mam to samo u siebie od dawna i do dzisiaj calkowicie tego nie
wyeliminowalem.
Jak ktos ma pomysl na taka przypadklosc to stawiam dobra wodke -
narazie wszyscy rozkladaja rece a mnie to strasznie irytuje.

3 Data: Luty 09 2010 11:13:48
Temat: Re: Trzęsąca się kierownica na biegu jałowym.
Autor: PaweL 

A nie można lekko podnieść wolnych obrotów? Z reguły wystarczy zmiana o
10obr/min żeby rezonans zniknął.
Jeżeli pompa jest mechaniczna to wystarczy podkręcić jedną śrubkę. Jeśli
jest elektroniczny wtrysk to często istnieje korekty wolnych obrotów
komputerem serwisowym.

pozdrawiam
Paweł

Trzęsąca się kierownica na biegu jałowym.



Grupy dyskusyjne