Grupy dyskusyjne   »   Trzy b³yski

Trzy b³yski



1 Data: Kwiecien 29 2010 10:12:17
Temat: Trzy b³yski
Autor: Uncle Pete 

Witam,

Wczoraj na siódemce w okolicach Tarczyna nadzia³em siê na fotoradar przy 82 (licznikowo)/70 - trudno, zap³acê w razie czego, gorzej bêdzie mia³ pêdz±cy lewym pasem go¶æ (120 na oko). Ale chodzi nie o to, tylko o to, ¿e zauwa¿y³em a¿ 3 b³yski na 2 samochody. W co móg³ byæ wycelowany ten trzeci?

Piotr



2 Data: Kwiecien 29 2010 10:16:09
Temat: Re: Trzy b³yski
Autor: Icek 

Wczoraj na siódemce w okolicach Tarczyna nadzia³em siê na fotoradar przy
82 (licznikowo)/70 - trudno, zap³acê w razie czego, gorzej bêdzie mia³
pêdz±cy lewym pasem go¶æ (120 na oko). Ale chodzi nie o to, tylko o to,
¿e zauwa¿y³em a¿ 3 b³yski na 2 samochody. W co móg³ byæ wycelowany ten
trzeci?

wszystkie 3 w Ciebie


Icek

3 Data: Kwiecien 29 2010 10:17:32
Temat: Re: Trzy b³yski
Autor: Uncle Pete 

wszystkie 3 w Ciebie

Ale po co a¿ tyle?

Piotr

4 Data: Kwiecien 29 2010 10:23:35
Temat: Re: Trzy b³yski
Autor: P_ablo 

U¿ytkownik "Uncle Pete"  napisa³ w wiadomo¶ci

wszystkie 3 w Ciebie
Ale po co a¿ tyle?


lewy profil, prawy profil i en face...


--
Picasso

5 Data: Kwiecien 29 2010 10:25:36
Temat: Re: Trzy b³yski
Autor: Uncle Pete 

lewy profil, prawy profil i en face...

Aaaa... a my¶la³em, ¿e pierwszy to by³ przedb³ysk dla redukcji "czerwonych oczy" ))))

Piotr

6 Data: Kwiecien 29 2010 21:50:24
Temat: Re: Trzy b³yski
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

Uncle Pete pisze:

lewy profil, prawy profil i en face...

Aaaa... a my¶la³em, ¿e pierwszy to by³ przedb³ysk dla redukcji "czerwonych oczy" ))))

Prêdko¶æ, komórka w ³apie i niezapiête pasy. Kumulacja znaczy siê, jak dzi¶ w Lotto. ;)


--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc³aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a ro¶nie popyt na ¶wiêty spokój."

7 Data: Kwiecien 29 2010 10:25:44
Temat: Re: Trzy b³yski
Autor: szerszen 



U¿ytkownik "Uncle Pete"  napisa³ w wiadomo¶ci grup

Ale po co a¿ tyle?

dla pewnosci ;)

8 Data: Kwiecien 29 2010 10:29:07
Temat: Re: Trzy b³yski
Autor: P.H. 


U¿ytkownik "Uncle Pete"  napisa³ w wiadomo¶ci

Witam,

Wczoraj na siódemce w okolicach Tarczyna nadzia³em siê na fotoradar przy 82 (licznikowo)/70 - trudno, zap³acê w razie czego, gorzej bêdzie mia³ pêdz±cy lewym pasem go¶æ (120 na oko). Ale chodzi nie o to, tylko o to, ¿e zauwa¿y³em a¿ 3 b³yski na 2 samochody.

b³yski by³y dla niego nie dla Ciebie
je¶li siê za³apa³e¶ na fotkê to mandatu nie dostanie ¿aden z was
(mo¿esz za to dostaæ tytu³ "mistrza drugiego planu" ;-)) )

9 Data: Kwiecien 29 2010 10:42:02
Temat: Re: Trzy b³yski
Autor: Uncle Pete 

b³yski by³y dla niego nie dla Ciebie
je¶li siê za³apa³e¶ na fotkê to mandatu nie dostanie ¿aden z was
(mo¿esz za to dostaæ tytu³ "mistrza drugiego planu" ;-)) )

Nie to, ¿e siê bojê mandatu, ale na grupie ju¿ by³o, ¿e kto¶ zosta³ ukarany przez policjê za przekroczenie OIDP o 9 km/h. Co prawda by³ to chyba nie fotoradar, tylko suszarka.

Ale nadal jestem zaintrygowany tymi trzema b³yskami ))))

Piotr

10 Data: Kwiecien 29 2010 11:17:40
Temat: Re: Trzy b³yski
Autor: Icek 

Ale nadal jestem zaintrygowany tymi trzema b³yskami ))))

bo nie widziales foty z takiego pykniecia.

Na fotce widac Twoja tablice rejestracyjna 3 razy. Jedna pod druga. I jest
wieksza szansa, ze ktoras bedzie czytelna na tyle aby zidentyfikowac pojazd.

Mnie bardziej zastanawia czy takjie dawanie po oczach (w mojej ocenie dosc
mocne) nie stwarza zagrozenia. Bo ja np. na ulamek sekundy ale jednak bylem
oslepiony


Icek

11 Data: Kwiecien 29 2010 12:08:24
Temat: Re: Trzy b
Autor: BQB 

Icek pisze:

Ale nadal jestem zaintrygowany tymi trzema b³yskami ))))

bo nie widziales foty z takiego pykniecia.

Na fotce widac Twoja tablice rejestracyjna 3 razy. Jedna pod druga. I jest
wieksza szansa, ze ktoras bedzie czytelna na tyle aby zidentyfikowac pojazd.

Mnie bardziej zastanawia czy takjie dawanie po oczach (w mojej ocenie dosc
mocne) nie stwarza zagrozenia. Bo ja np. na ulamek sekundy ale jednak bylem
oslepiony

Ko³o Elbl±ga by³ taki przypadek, ¿e go¶æ zosta³ przez fotoradar o¶lepiony, w wyniku czego skosi³ fotoradar i znajduj±cy siê za nim s³up ze ¶wiat³ami na skrzy¿owaniu. Zosta³o to opisane na lokalnym portalu, ale dziwnie szybko artyku³ z niego znikn±³. Jak siê potoczy³a dalej sprawa, nie wiem.

12 Data: Kwiecien 29 2010 20:05:48
Temat: Re: Trzy b
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"BQB"

Ko³o Elbl±ga by³ taki przypadek, ¿e go¶æ zosta³ przez fotoradar o¶lepiony, w wyniku czego skosi³ fotoradar i znajduj±cy siê za nim s³up ze ¶wiat³ami na skrzy¿owaniu. Zosta³o to opisane na lokalnym portalu, ale dziwnie szybko artyku³ z niego znikn±³. Jak siê potoczy³a dalej sprawa, nie wiem.

Po raz pierwszy spotka³em siê z flaszami gdzie¶ pod Gdañskiem w roku 2004,
na pocz±tku wrze¶nia -- nie wiedzia³em wtedy, co to jest. Efekty by³y
przepiêkne, reszta kierowców tr±bi³a na mnie, jad±c zdecydowanie wolniej
ode mnie i najwyra¼niej pokazywa³a mi, i¿ warto ;) zwolniæ. Dopiero po
jakim¶ czasie po³apa³em siê, ¿e to przepiêkne zjawisko wy³aniaj±ce siê
ze ;) s³upów stoj±cych na poboczu, to b³yski flaszy oznajmuj±cych k³opoty.
By³o jeszcze ca³kiem widno, a jednak b³yski by³y widoczne wyra¼nie, st±d
wnioskujê, ¿e w czasie ,,czarnej'' nocy taki b³ysk mo¿e o¶lepiæ solidnie. :)


Ja odzyskujê widzenie bardzo szybko po ,,ol¶nieniu'' i bardzo dobrze widzê
w ciemno¶ciach w ogóle (jak na widzenie prêcikami) wiêc mnie te o¶lepienia
nie bol± zbyt mocno, jednak chyba warto zastanowiæ siê nad nimi.

Co do wspólnych fotografii -- kiedy¶ (oko³o roku temu) tak chyba uwieczni³em
siê z jakim¶ motocyklist±.

-=-

Na razie nie mam tego rodzaju fotografii w swoim albumie. :)

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

13 Data: Maj 01 2010 10:25:36
Temat: Re: Trzy b³yski
Autor: DooMiniK 

On 2010-04-29 09:42, Uncle Pete wrote:

b³yski by³y dla niego nie dla Ciebie
je¶li siê za³apa³e¶ na fotkê to mandatu nie dostanie ¿aden z was
(mo¿esz za to dostaæ tytu³ "mistrza drugiego planu" ;-)) )

Nie to, ¿e siê bojê mandatu, ale na grupie ju¿ by³o, ¿e kto¶ zosta³
ukarany przez policjê za przekroczenie OIDP o 9 km/h. Co prawda by³ to
chyba nie fotoradar, tylko suszarka.
Ale nadal jestem zaintrygowany tymi trzema b³yskami ))))

Ja dosta³em w Dublinie za +8 (68km/h na 60-tce, ograniczenie pod mostem
z 80tki - nagle znak i za znakiem ch³opiec z suszark± na motorku...).

p.s. 80EU

--
Dominik Siedlak (bachus)

14 Data: Kwiecien 29 2010 10:44:53
Temat: Re: Trzy b³yski
Autor: elmer radi radisson 

On 2010-04-29 10:12, Uncle Pete wrote:

Wczoraj na siódemce w okolicach Tarczyna nadzia³em siê na fotoradar przy
82 (licznikowo)/70 - trudno, zap³acê w razie czego, gorzej bêdzie mia³
pêdz±cy lewym pasem go¶æ (120 na oko). Ale chodzi nie o to, tylko o to,
¿e zauwa¿y³em a¿ 3 b³yski na 2 samochody. W co móg³ byæ wycelowany ten
trzeci?

Zainstalowany tam Redflex pyka jednoczesnie foty z przodu i z tylu (stad masz cztery oczka, po jednym na kazdy rog skrzyzowania). A kolezka
przy okazji nie przecial moze jeszcze na czerwonym? Petla indukcyjna
wtopiona tam w asfalt sluzy wlasnie do tego :) - wiec lepiej na nia
nie wjezdzac nawet stojac grzecznie na czerwonym..


--

memento lorem ipsum

15 Data: Kwiecien 29 2010 10:05:54
Temat: Re: Trzy b³yski
Autor: kamil 

"elmer radi radisson"  wrote in message

On 2010-04-29 10:12, Uncle Pete wrote:

Zainstalowany tam Redflex pyka jednoczesnie foty z przodu i z tylu (stad masz cztery oczka, po jednym na kazdy rog skrzyzowania). A kolezka
przy okazji nie przecial moze jeszcze na czerwonym? Petla indukcyjna
wtopiona tam w asfalt sluzy wlasnie do tego :) - wiec lepiej na nia
nie wjezdzac nawet stojac grzecznie na czerwonym..

Jakis dziwny system z ta petla musi byc, u mnie w miescie calkiem sporo tego jest i czasem bywa, ze nagle skrzyzowanie sie zablokuje i dopiero kilka(nascie) sekund po zapaleniu sie czerwonego mozna zjechac. W takiej sytuacji nigdy zdjecia nie robi.



Pozdrawiam
Kamil

16 Data: Kwiecien 29 2010 11:26:54
Temat: Re: Trzy b³yski
Autor: elmer radi radisson 

On 2010-04-29 11:05, kamil wrote:

Jakis dziwny system z ta petla musi byc, u mnie w miescie calkiem sporo
tego jest i czasem bywa, ze nagle skrzyzowanie sie zablokuje i dopiero
kilka(nascie) sekund po zapaleniu sie czerwonego mozna zjechac. W takiej
sytuacji nigdy zdjecia nie robi.

Nie chodzi o to ze ma robic tym ktorzy sa na skrzyzowaniu, tylko
tym, ktorzy przejada linie warunkowego zatrzymania po zapaleniu
czerwonego sygnalizatora. Petla znajduje sie za ta linia.



--

memento lorem ipsum

17 Data: Kwiecien 29 2010 11:36:55
Temat: Re: Trzy b³yski
Autor: Artur(m) 


U¿ytkownik "elmer radi radisson"
 napisa³ w wiadomo¶ci


Zainstalowany tam Redflex pyka jednoczesnie foty z przodu i z tylu (stad
masz cztery oczka, po jednym na kazdy rog skrzyzowania). A kolezka
przy okazji nie przecial moze jeszcze na czerwonym? Petla indukcyjna
wtopiona tam w asfalt sluzy wlasnie do tego :) - wiec lepiej na nia
nie wjezdzac nawet stojac grzecznie na czerwonym..

Widzia³em tam, ten efekt (na szczêscie z przeciwka:)) i zastanawia³em siê,
 czy to od prêdko¶ci czy "pó¼nego ¿ó³tego".
Stawia³em w³asnie na to drugie bo dwóch or³ów przemknê³o
i by³o "pach" .. "pach"

Artur(m)

18 Data: Kwiecien 29 2010 10:49:24
Temat: Re: Trzy b³yski
Autor: kamil 



"Artur(m)"  wrote in message


U¿ytkownik "elmer radi radisson"
 napisa³ w wiadomo¶ci


Zainstalowany tam Redflex pyka jednoczesnie foty z przodu i z tylu (stad
masz cztery oczka, po jednym na kazdy rog skrzyzowania). A kolezka
przy okazji nie przecial moze jeszcze na czerwonym? Petla indukcyjna
wtopiona tam w asfalt sluzy wlasnie do tego :) - wiec lepiej na nia
nie wjezdzac nawet stojac grzecznie na czerwonym..

Widzia³em tam, ten efekt (na szczêscie z przeciwka:)) i zastanawia³em siê,
czy to od prêdko¶ci czy "pó¼nego ¿ó³tego".
Stawia³em w³asnie na to drugie bo dwóch or³ów przemknê³o
i by³o "pach" .. "pach"

U mnie lapie za obydwie rzeczy, wiec wpadajac na czerwonym zbyt szybko mozna troche punktow uzbierac. :)



Pozdrawiam
Kamil

19 Data: Kwiecien 29 2010 20:08:10
Temat: Re: Trzy b³yski
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"kamil" : U mnie lapie za obydwie rzeczy, wiec wpadajac na czerwonym
: zbyt szybko mozna troche punktow uzbierac. :)

I chwa³a Bogu!!! :) Jeszcze gdyby tak wyprzedzanie na przej¶ciach
czy omijanie stoj±cego na przej¶ciu, który przepuszcza pieszych. :)

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

20 Data: Kwiecien 29 2010 21:08:43
Temat: Re: Trzy b³yski
Autor: Uncle Pete 

Widzia³em tam, ten efekt (na szczêscie z przeciwka:)) i zastanawia³em siê,
 czy to od prêdko¶ci czy "pó¼nego ¿ó³tego".
Stawia³em w³asnie na to drugie bo dwóch or³ów przemknê³o
i by³o "pach" .. "pach"

W moim przypadku na pewno by³ zielony. W przypadku tego drugiego samochodu najwy¿ej najwcze¶niejszy ¿ó³ty, bo przeskoczy³ tu¿ za mn±.

Piotr

21 Data: Kwiecien 29 2010 21:06:31
Temat: Re: Trzy b³yski
Autor: Uncle Pete 

Zainstalowany tam Redflex pyka jednoczesnie foty z przodu i z tylu (stad masz cztery oczka, po jednym na kazdy rog skrzyzowania). A kolezka
przy okazji nie przecial moze jeszcze na czerwonym? Petla indukcyjna
wtopiona tam w asfalt sluzy wlasnie do tego :) - wiec lepiej na nia
nie wjezdzac nawet stojac grzecznie na czerwonym..

Raczej nie wjecha³. A mo¿e wiesz co to za kamerki s± rozwieszone co kilkana¶cie kilometrów nad ka¿dym pasem ruchu?

Piotr

22 Data: Kwiecien 30 2010 11:03:35
Temat: Re: Trzy b³yski
Autor: elmer radi radisson 

On 2010-04-29 21:06, Uncle Pete wrote:

Raczej nie wjecha³. A mo¿e wiesz co to za kamerki s± rozwieszone co
kilkana¶cie kilometrów nad ka¿dym pasem ruchu?

System Connect, monitoring drogi/statystyka natezenia ruchu, uzywany
przez GDDKiA. Ale podobno w razie czego sa technicznie gotowe na uzycie
do odcinkowego pomiaru predkosci.


--

memento lorem ipsum

23 Data: Kwiecien 29 2010 14:52:52
Temat: Re: Trzy b³yski
Autor: Adam P³aszczyca 

Dnia Thu, 29 Apr 2010 10:12:17 +0200, Uncle Pete napisa³(a):

Wczoraj na siódemce w okolicach Tarczyna nadzia³em siê na fotoradar przy
82 (licznikowo)/70 - trudno, zap³acê w razie czego, gorzej bêdzie mia³
pêdz±cy lewym pasem go¶æ (120 na oko). Ale chodzi nie o to, tylko o to,
¿e zauwa¿y³em a¿ 3 b³yski na 2 samochody. W co móg³ byæ wycelowany ten
trzeci?

Je¶li by³y dwa samochody, to ¶pij spokojnie. Musi byæ JEDEN.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    os. Jagielloñskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)
 _______/ /_     Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

24 Data: Kwiecien 29 2010 18:12:19
Temat: Re: Trzy b³yski
Autor: Sebastian Bia³y 

Adam P³aszczyca wrote:

Je¶li by³y dwa samochody, to ¶pij spokojnie. Musi byæ JEDEN.

Z jakiej przyczyny wzie³a siê koncepcja, ¿e je¶li na zdjêciu jest jeden samochód to wi±zka mikrofal obejmowa³a dok³adnie jeden samochód ? Pytam, bo nijak nie rozumiem zjawiska fizycznego które daje 100% pewno¶ci, ¿e jak nie ma w kadrze czego¶ to tego nie rejestrowano. Gdzie jest podstawa prawna poparta argumentacj± merytoryczn± (fizyczn± konkretnie) do odrzucania zdjêæ podwójnych i slepego przyjmowania zdjêæ pojedynczych?

25 Data: Kwiecien 29 2010 18:51:48
Temat: Re: Trzy b³yski
Autor: Bydlê 

On 2010-04-29 18:12:19 +0200, Sebastian Bia³y  said:

Adam P³aszczyca wrote:
Je¶li by³y dwa samochody, to ¶pij spokojnie. Musi byæ JEDEN.

Z jakiej przyczyny wzie³a siê koncepcja, ¿e je¶li na zdjêciu jest jeden samochód to wi±zka mikrofal obejmowa³a dok³adnie jeden samochód ?


St±d, ¿e je¶li na zdjêciu by³ jeden obiekt, to zak³ada³o siê, ¿e na zdjêciu jest jeden obiekt.


Pytam, bo nijak nie rozumiem zjawiska fizycznego

Stare:
radar wysy³a wi±zkê, co¶ j± odbija, sygna³ wraca.
komputer liczy.
prêdko¶æ obiektu wiêksza od za³o¿onej? robimy zdjêcie.
mniejsza? nie robimy.
Nowe:
radar wysy³a wi±zkê, co¶ j± odbija, sygna³ wraca.
komputer liczy i analizuje, który obiekt odbi³ mierzony sygna³ - ten na lewym pasie? prawym? ¶rodkowym? obiekt siê oddala³? zbli¿a³? przekroczy³ zadan± prêdko¶æ?
tak? zdjêcie z oznaczeniem obiektu przesy³amy dalej
nie? kasujemy.


 które daje 100% pewno¶ci, ¿e jak nie ma w kadrze czego¶ to tego nie rejestrowano.


to stare prawo fizyczne, które mówi, ¿e je¶li czego¶ nie ma w kadrze, to temu czemu¶ nie robimy zdjêcia.


 Gdzie jest podstawa prawna

w kc, kk, kpk i ogólnie w fundamentach prawa.


poparta argumentacj± merytoryczn± (fizyczn± konkretnie)

tam przyjêli logiczn±.


 do odrzucania zdjêæ podwójnych


je¶li radar nie potrafi wskazaæ obiektu na takim zdjêciu, to odrzuca siê takie zdjêcie.
dlaczego?
bo nie sposób wskazaæ winnego, i wtedy stosuje siê zasadê nieobci±¿ania win± niewinnych (t³umaczenia w±tpliwo¶ci na korzy¶æ podejrzanego).


 i slepego przyjmowania zdjêæ pojedynczych?

je¶li na zdjêciu jest jeden obiekt, to zak³ada siê, ¿e na zdjêciu jest jeden obiekt i to on wyzwoli³ procedurê wykonania zdjêcia.
tak zbudowane s± te urz±dzenia.


(tak odpisujê trochê ze strachem, bo tre¶æ pytañ sugeruje, ¿e odpowiedzi mog± w pró¿niê trafiæ...)

--
Bydlê

26 Data: Kwiecien 29 2010 19:58:44
Temat: Re: Trzy b³yski
Autor: Sebastian Bia³y 

(mêczê temat radarów mikrofalowych, nie mowie o innych technikach pomiarowych typu lasery lub analiza obrazu).

Bydlê wrote:

Z jakiej przyczyny wzie³a siê koncepcja, ¿e je¶li na zdjêciu jest jeden samochód to wi±zka mikrofal obejmowa³a dok³adnie jeden samochód ?

St±d, ¿e je¶li na zdjêciu by³ jeden obiekt, to zak³ada³o siê, ¿e na zdjêciu jest jeden obiekt.

I zdjêcie jest podstawa wyliczenia prêdko¶ci czy mikrofale?

radar wysy³a wi±zkê, co¶ j± odbija, sygna³ wraca.
komputer liczy i analizuje, który obiekt odbi³ mierzony sygna³ - ten na lewym pasie? prawym? ¶rodkowym?

Jakie zjawisko fizyczne pozwala na okre¶lenie mikrofalami ktory pojazd odbija? Masz ich w kadrze 4. Jak mikrofale je odró¿niaj± w sensie potrafi± wskazaæ który pik w widmie po wyj¶ciu z diody detekcyjnej jest od którego pojazdu? Dla utrudnienia maj± karoserie z ró¿nych materia³ów (wiêc pomiar si³y sygna³u nie ma sensu). Oczywi¶cie to pytanie poza konkursem bo ja pytalem o pewno¶c ze jeden samochód w kadrze oznacza jedno równie¿ dla mikrofal. Ale z chêci± pos³ucham odpowiedzi.

tak? zdjêcie z oznaczeniem obiektu przesy³amy dalej

Interesuje mnie konkretnie kto i na jakiej podstawie oznacza obiekty na zdjêciu. I czy aby na pewno fotoradar z przeciêtnej polskiej drogi w ogóle robi jakie¶ "oznaczanie".

to stare prawo fizyczne, które mówi, ¿e je¶li czego¶ nie ma w kadrze, to temu czemu¶ nie robimy zdjêcia.

Hmm to technika tak posz³a do przodu ¿e aparat fotograficzny mierzy prêdko¶æ? Czy mo¿e mikrofale których zakres pomiarowy mo¿e obejmowac nieco wieksz±/mniejsz± objêto¶æ przed kamera ni¿ optyka?

je¶li radar nie potrafi wskazaæ obiektu na takim zdjêciu, to odrzuca siê takie zdjêcie.

Nie. Mnie interesuje cos innego. Widaæ jeden samochód. Jak± masz pewno¶c, ¿e odczyt prêdko¶ci pochodzi wlasnie z niego a nie z samochodu ktory nie mie¶ci siê w kadrze, ale ³apie siê jeszcze w wi±zkê mikrofal. 3mm poza kadrem.

dlaczego?
bo nie sposób wskazaæ winnego, i wtedy stosuje siê zasadê nieobci±¿ania win± niewinnych (t³umaczenia w±tpliwo¶ci na korzy¶æ podejrzanego).

Mówisz o przypadku odwrotnym ni¿ to co ja próbuje zrozumieæ. Jaka jest podstawa fizyczna ¿e je¶li widaæ tylko jeden pojaz na zadjêciu to wi±zka mikrofal odbijala siê _w³a¶nie_ od niego a nie od tego 3mm poza kadrem?

je¶li na zdjêciu jest jeden obiekt, to zak³ada siê, ¿e na zdjêciu jest jeden obiekt i to on wyzwoli³ procedurê wykonania zdjêcia.
tak zbudowane s± te urz±dzenia.

Je¶li urzadzenie mikrofalami bada pr±dko¶c a zdjêcia robi promieniowaniem widzialnym, to ja przepraszam, ale mozna to poddaæ w w±pliwo¶æ. Choæby ze wzglêdu na inne paramtery zbierzno¶ci wi±zki i inne "elementy krajobrazu" które odbijaj± mikrofale daj±c echo poza "sto¿kiem optycznym" w³±cznie z s±siednia jezdni±.

(tak odpisujê trochê ze strachem, bo tre¶æ pytañ sugeruje, ¿e odpowiedzi mog± w pró¿niê trafiæ...)

Trafi³y na elektronika, fizyka i informatyka w jednym. W dodatku takiego co to kiedy¶ radar mikrofalowy zrobi³ sobie rêcznie (tak, dzia³a do dzisiaj). Takiego z gatunku zadawania upierdliwych pytañ na ktore odpowiedzi s± tylko pozornie oczywiste.

Po prostu zak³adam, ¿e osoba tworz±ca przepisy nie zajmowa³a siê pierdo³ami fizycznymi tylko przyje³a tumanistyczn± definicje: widaæ jeden, zarejestrowano prêdo¶æ tylko od niego "na chlopski rozum".

PS. Zada³em kiedy¶ pytanie kolesiowi z drogówki (jeszcze jako student) czy jest pewien ¿e fotoradar wycelowany prosto w metalowy bilboard trafia w samochody z tej jezdni co chce (foto na stojaku). Odpowiedzi nie bylo. Nic dziwnego, g³upie pytanie zada³em. A proba oceny k±ta padania mikrofal na bilboard nie mia³a sensu w starciu z w³adz±. Wa¿ne ¿e cyka³ jakie¶ zdjêcia.

27 Data: Kwiecien 29 2010 20:22:11
Temat: Re: Trzy b³yski
Autor: Grzegorz Krukowski 

On Thu, 29 Apr 2010 19:58:44 +0200, Sebastian Bia³y
 wrote:

Moment, we¼my radar na s³upie. Po pierwsze ,,patrzy'' on pod pewnym
k±tem na drogê i ju¿ z tego powodu samochody s± rozgêszczone (patrzy
na nie bardziej z góry). Czy taki system radarowy nie mo¿e mieæ np. X
niezale¿nych nadajników-odbiorników o antenach skonstruowanych tak,
aby patrzy³y wy³±cznie na b. w±ski wycinek drogi. Je¿eli ten wycinek
po zrzutowaniu na drogê jest niewielki to sprawa jest prosta. Je¿eli
,,co¶'' w danym miejscu ma okre¶lon± prêdko¶æ to robimy fotkê i
wycinamy z niej pewien obszar przypisany do strefy. Je¿eli ten obszar
bêdzie na tyle niewielki, ¿e obejmie statystyczny samochód to sprawa
jest ju¿ prosta.
Druga rzecz. Podejrzewam, ¿e radary rêczne maj± te¿ swego rodzaju
zabezpieczenie, ¿e impulsy powracaj±ce za wcze¶nie (= za blisko) czy
za pó¼no (=za daleko) nie s± brane w ogóle pod uwagê. W po³±czeniu z
do¶æ (jak podejrzewam) kierunkow± charakterystyk± promieniowania to
daje to jak±-tak± pewno¶æ ¿e jest OK, o ile oczywi¶cie nie strzelamy w
''lustro,, dla mikrofal (metalowy billboard) bo wtedy nic nie wiadomo
bez liczenia.
--
Grzegorz Krukowski

28 Data: Kwiecien 29 2010 20:37:18
Temat: Re: Trzy b³yski
Autor: Sebastian Bia³y 

Grzegorz Krukowski wrote:

Moment, we¼my radar na s³upie. Po pierwsze ,,patrzy'' on pod pewnym
k±tem na drogê i ju¿ z tego powodu samochody s± rozgêszczone (patrzy
na nie bardziej z góry). Czy taki system radarowy nie mo¿e mieæ np. X
niezale¿nych nadajników-odbiorników o antenach skonstruowanych tak,
aby patrzy³y wy³±cznie na b. w±ski wycinek drogi.

Mikrofale ogólnie da siê skupiaæ. Ale specyfika samych mikrofal powoduje ¿e ma to inn± jako¶æ ni¿ optyka. I w dodatku odbija siê od innych elementów ni¿ optyka. To wszytsko powoduje ze mozna poddaæ w w±tpliwo¶c czy obiekt generuj±cy odpowied¼ jest na pewno w kadrze.

Je¿eli ten wycinek
po zrzutowaniu na drogê jest niewielki to sprawa jest prosta. Je¿eli
,,co¶'' w danym miejscu ma okre¶lon± prêdko¶æ to robimy fotkê i
wycinamy z niej pewien obszar przypisany do strefy. Je¿eli ten obszar
bêdzie na tyle niewielki, ¿e obejmie statystyczny samochód to sprawa
jest ju¿ prosta.

Za duzo cosiów. Ogólnie tani fotoradar jest lepszy niz drogi. Nie wiem jakie sa teraz, ale pare lat temu by³ jeden nadajnik. Z punktu widzenia inwestora te¿ zarabia a tañszy.

Druga rzecz. Podejrzewam, ¿e radary rêczne maj± te¿ swego rodzaju
zabezpieczenie, ¿e impulsy powracaj±ce za wcze¶nie (= za blisko) czy
za pó¼no (=za daleko) nie s± brane w ogóle pod uwagê.

Radary dzialaly (i pewnie dalej dzia³aj±) na zasadzie zjawiska Dopplera. Nie s± w stanie okresliæ w jakiej odleg³o¶ci jest poruszaj±cy siê obiekt. To nie dalmierz. Moga obliczaæ co najwy¿ej widmo sygna³u okreslaj±c ile jest ró¿nych prêdko¶ci w sygnale zwrotnym. Niewiele wiêcej. Emutuj± sygna³ ci±g³y i odpowied¼ z mieszacza jest ci±g³a.

PS. Da siê na podstawie widma odpowiedzi z mieszacza okresliæ ile jest ró¿nych prêdko¶ci w polu widzenia mikrofal i gdy jest ich wiecej niz jedna _nie robiæ_ zdjêcia. Ale s±dz±c po fakcie ze zdjêcia s± tak czy siak robione - nikt pewno tego nie stosuje.

29 Data: Kwiecien 29 2010 20:51:47
Temat: Re: Trzy b³yski
Autor: Grzegorz Krukowski 

On Thu, 29 Apr 2010 20:37:18 +0200, Sebastian Bia³y
 wrote:

Grzegorz Krukowski wrote:
Moment, we¼my radar na s³upie. Po pierwsze ,,patrzy'' on pod pewnym
k±tem na drogê i ju¿ z tego powodu samochody s± rozgêszczone (patrzy
na nie bardziej z góry). Czy taki system radarowy nie mo¿e mieæ np. X
niezale¿nych nadajników-odbiorników o antenach skonstruowanych tak,
aby patrzy³y wy³±cznie na b. w±ski wycinek drogi.

Mikrofale ogólnie da siê skupiaæ. Ale specyfika samych mikrofal powoduje
¿e ma to inn± jako¶æ ni¿ optyka. I w dodatku odbija siê od innych
elementów ni¿ optyka. To wszytsko powoduje ze mozna poddaæ w w±tpliwo¶c
czy obiekt generuj±cy odpowied¼ jest na pewno w kadrze.

Zgodzisz siê chyba jednak, ¿e zawê¿aj±c k±t widzenia anteny zwiêkszasz
prawdopodobieñstwo oceny?



Druga rzecz. Podejrzewam, ¿e radary rêczne maj± te¿ swego rodzaju
zabezpieczenie, ¿e impulsy powracaj±ce za wcze¶nie (= za blisko) czy
za pó¼no (=za daleko) nie s± brane w ogóle pod uwagê.

Radary dzialaly (i pewnie dalej dzia³aj±) na zasadzie zjawiska Dopplera.
Nie s± w stanie okresliæ w jakiej odleg³o¶ci jest poruszaj±cy siê
obiekt. To nie dalmierz. Moga obliczaæ co najwy¿ej widmo sygna³u
okreslaj±c ile jest ró¿nych prêdko¶ci w sygnale zwrotnym. Niewiele
wiêcej. Emutuj± sygna³ ci±g³y i odpowied¼ z mieszacza jest ci±g³a.


Je¿eli radar nadaje w ,,paczkach'' to
(1) na podstawie  czasu powrotu paczek w przybli¿eniu okre¶limy
odleg³o¶æ.
(2) na podstawie analizy widma danej paczki okre¶laj± prêdko¶æ.

--
Grzegorz Krukowski

30 Data: Kwiecien 29 2010 21:12:26
Temat: Re: Trzy b³yski
Autor: Sebastian Bia³y 

Grzegorz Krukowski wrote:

Zgodzisz siê chyba jednak, ¿e zawê¿aj±c k±t widzenia anteny zwiêkszasz
prawdopodobieñstwo oceny?

Nie jesli na drodze wi±zki znajduje siê lustro mikforalowe. Ponadto zawê¿anie wi±zki jest mocno klopotliwe dla mikrofal, to nie optyka. Tuba jak± mia³y radary rêczne z okolic 2002 roku generowa³a _bardzo_ szerok± wi±zkê, przypuszczam ¿e foto maj± tak samo. Ciê¿ko by³o trafiæ w pas i konkretny pojazd, raczej obejmowalo ca³a jezdniê z poboczem. Podobno by³y radary lepszej jako¶ci generuj±ce "o³ówek" mikrofalowy, ale nie wiem czy by³y/s± u¿ywane (znacznie dro¿sze). Swoj± drog± maj±c jaki¶ sensowny detektor mikrofal na to pasmo kiedy¶ mo¿e siê przejdê w okolicy jakiego¶ wspó³czesnego foto w celu zdjêcia ch-ki dookólnej promieniowania ;)

Je¿eli radar nadaje w ,,paczkach'' to

Znane mi nie nadawa³y w paczkach (acz widzialem reczny z koñca lat 90). Ponadto nie robi³y zadnej logiki poza "obliczaniem prêdko¶ci" nawet je¶li widzia³y 4 ró¿ne prêdko¶ci to brano albo najwy¿sz± albo jak±¶ (niekiedy diabli-wiedz±-jak±).

Zak³adam jednak ze jaki¶ postêp nastapil. Dlatego dopytuje jak jest teraz w foto. Bo jak jest po staremu to bida.

31 Data: Kwiecien 29 2010 21:14:50
Temat: Re: Trzy b³yski
Autor: Grzegorz Krukowski 

On Thu, 29 Apr 2010 20:51:47 +0200, Grzegorz Krukowski
 wrote:

On Thu, 29 Apr 2010 20:37:18 +0200, Sebastian Bia³y
 wrote:

Grzegorz Krukowski wrote:
Moment, we¼my radar na s³upie. Po pierwsze ,,patrzy'' on pod pewnym
k±tem na drogê i ju¿ z tego powodu samochody s± rozgêszczone (patrzy
na nie bardziej z góry). Czy taki system radarowy nie mo¿e mieæ np. X
niezale¿nych nadajników-odbiorników o antenach skonstruowanych tak,
aby patrzy³y wy³±cznie na b. w±ski wycinek drogi.

Mikrofale ogólnie da siê skupiaæ. Ale specyfika samych mikrofal powoduje
¿e ma to inn± jako¶æ ni¿ optyka. I w dodatku odbija siê od innych
elementów ni¿ optyka. To wszytsko powoduje ze mozna poddaæ w w±tpliwo¶c
czy obiekt generuj±cy odpowied¼ jest na pewno w kadrze.

Zgodzisz siê chyba jednak, ¿e zawê¿aj±c k±t widzenia anteny zwiêkszasz
prawdopodobieñstwo oceny?



Druga rzecz. Podejrzewam, ¿e radary rêczne maj± te¿ swego rodzaju
zabezpieczenie, ¿e impulsy powracaj±ce za wcze¶nie (= za blisko) czy
za pó¼no (=za daleko) nie s± brane w ogóle pod uwagê.

Radary dzialaly (i pewnie dalej dzia³aj±) na zasadzie zjawiska Dopplera.
Nie s± w stanie okresliæ w jakiej odleg³o¶ci jest poruszaj±cy siê
obiekt. To nie dalmierz. Moga obliczaæ co najwy¿ej widmo sygna³u
okreslaj±c ile jest ró¿nych prêdko¶ci w sygnale zwrotnym. Niewiele
wiêcej. Emutuj± sygna³ ci±g³y i odpowied¼ z mieszacza jest ci±g³a.


Je¿eli radar nadaje w ,,paczkach'' to
(1) na podstawie  czasu powrotu paczek w przybli¿eniu okre¶limy
odleg³o¶æ.
(2) na podstawie analizy widma danej paczki okre¶laj± prêdko¶æ.

Zreszt±, aby to uwiarygodniæ, tutaj masz linka do pracy uczelnianej
jak sprawdzaæ radary http://tnij.org/gox4 i na stronie 17ej masz
krótki opis zasady dzia³ania szwedzkiego radaru firmy Sensys.
--
Grzegorz Krukowski

32 Data: Kwiecien 29 2010 21:33:21
Temat: Re: Trzy b³yski
Autor: Sebastian Bia³y 

Grzegorz Krukowski wrote:

Zreszt±, aby to uwiarygodniæ, tutaj masz linka do pracy uczelnianej
jak sprawdzaæ radary http://tnij.org/gox4 i na stronie 17ej masz
krótki opis zasady dzia³ania szwedzkiego radaru firmy Sensys.

Na stonie 17ej jest opis multitaskingu w systemie informatycznym (fragment teoretycznego wodolejstwa) maj±cego z radarami 0 wspólnego. Mo¿e chodzi o inn± stronê?

33 Data: Kwiecien 29 2010 21:35:01
Temat: Re: Trzy b³yski
Autor: Grzegorz Krukowski 

On Thu, 29 Apr 2010 21:33:21 +0200, Sebastian Bia³y
 wrote:

Grzegorz Krukowski wrote:
Zreszt±, aby to uwiarygodniæ, tutaj masz linka do pracy uczelnianej
jak sprawdzaæ radary http://tnij.org/gox4 i na stronie 17ej masz
krótki opis zasady dzia³ania szwedzkiego radaru firmy Sensys.

Na stonie 17ej jest opis multitaskingu w systemie informatycznym
(fragment teoretycznego wodolejstwa) maj±cego z radarami 0 wspólnego.
Mo¿e chodzi o inn± stronê?
To wedle tej numeracji 9.
--
Grzegorz Krukowski

34 Data: Kwiecien 29 2010 21:36:13
Temat: Re: Trzy b³yski
Autor: Grzegorz Krukowski 

On Thu, 29 Apr 2010 21:35:01 +0200, Grzegorz Krukowski
 wrote:

To wedle tej numeracji 9.
Punkt 3.1.4
--
Grzegorz Krukowski

35 Data: Kwiecien 29 2010 21:58:19
Temat: Re: Trzy b³yski
Autor: Sebastian BiaÅ‚y 

Grzegorz Krukowski wrote:

To wedle tej numeracji 9.
Punkt 3.1.4

Tak widze. Szkoda ¿e nie ma danych o geometrii pomiaru poza enigmantycznym Target Size = 2 m2.

36 Data: Kwiecien 30 2010 13:53:52
Temat: Re: Trzy b?yski
Autor: Grzegorz Krukowski 

On Thu, 29 Apr 2010 21:58:19 +0200, Sebastian Bia³y
 wrote:

Grzegorz Krukowski wrote:
To wedle tej numeracji 9.
Punkt 3.1.4

Tak widze. Szkoda ¿e nie ma danych o geometrii pomiaru poza
enigmantycznym Target Size = 2 m2.
Prawda jest taka, ¿e jak sam czujnik jest skonstruowany, to nie wiemy.
Tam mo¿e równie dobrze byæ miniaturowy radar fazowy, z ca³± eletronik±
i systemem przetwarzania danych. Zobacz, ¿e ju¿ z tej pracy wynika, ¿e
on kontaktuje siê ze ¶wiatem zewnêtrznym za pomoc± CANa, czyli
dostajemy tylko obrobione dane, a nie to co to ustrojstwo widzi.
Potrzebne moce s± niedu¿e, odleg³o¶ci te¿, ,,cele'' relatywnie
,,wielkie'' i poruszaj±ce siê w do¶æ ograniczonym obszarze.
Elektronika jest relatywnie tania i szybka a wy¿sza cena
skomplikowanej zabawki mo¿e zostaæ skompensowana ³atwo¶ci± u¿ycia
danych, co daje ni¿sze koszty eksloatacji.

Pobie¿ny opis anteny fazowej jest tu:
http://www.radary.az.pl/anteny.php
choæ dotyczy zastosowañ lotniczych.
--
Grzegorz Krukowski

37 Data: Kwiecien 30 2010 14:37:19
Temat: Re: Trzy b³yski
Autor: Gotfryd Smolik news 

On Thu, 29 Apr 2010, Grzegorz Krukowski wrote:

Je¿eli ten obszar
bêdzie na tyle niewielki, ¿e obejmie statystyczny samochód to sprawa
jest ju¿ prosta.

....statystycznie? :P
  Przyk³adowo tak:
http://www.youtube.com/watch?v=kfEuGjV-bRw
(chyba by³o)

pzdr, Gotfryd

38 Data: Kwiecien 30 2010 00:37:09
Temat: Re: Trzy b³yski
Autor: BartekK 

W dniu 2010-04-29 19:58, Sebastian Bia³y pisze:

Jakie zjawisko fizyczne pozwala na określenie mikrofalami ktory pojazd
odbija? Masz ich w kadrze 4. Jak mikrofale je odró¿niajÄ… w sensie
potrafiÄ… wskazać który pik w widmie po wyjÅ›ciu z diody detekcyjnej jest
od którego pojazdu? Dla utrudnienia majÄ… karoserie z ró¿nych materia³ów
(wiÄ™c pomiar si³y sygna³u nie ma sensu). OczywiÅ›cie to pytanie poza
konkursem bo ja pytalem o pewnoÅ›c ze jeden samochód w kadrze oznacza
jedno równie¿ dla mikrofal. Ale z chÄ™ciÄ… pos³ucham odpowiedzi.
A jesteÅ› pewien ¿e ten radar mikrofalowy dzia³a na zasadzie pomiaru ró¿nicy czasów powrotu sygna³u (paczki sygna³ów) wys³anych w czasie T i T+t, i detekcja powrotu jest detekcjÄ… "piku na diodzie"? Raczej _wydaje_ mi siÄ™ ¿e to radar doplerowski, który daje sygna³ ciag³y (lub sygna³ ciÄ…g³y w zakresie jednej paczki) i analizuje przez to co wraca (przesuniÄ™cia odbieranej czÄ™stotliwoÅ›ci od czÄ™stotliwoÅ›ci nadawanej). Wtedy nie ma problemu by z odbieranego sygna³u wy³owić jeden, dwa albo wiÄ™cej obiektów, typu "coÅ› siÄ™ zbli¿a z predkoÅ›ciÄ… V1, drugie coÅ› z V2 coÅ› siÄ™ oddala z V3" bo to bÄ™dÄ… tylko kolejne prÄ…¿ki w widmie fft odpowiednio proporcjonalnie do prÄ™dkoÅ›ci przesuniÄ™te (a ich ampituda wtedy nie jest istotna). Co prawda nic to nie powie co do tego "V1 by³o na pasie lewym a V2 na prawym" ale jakiÅ› tam poglÄ…d na sytuacjÄ™ w eterze mo¿e dawać (choćby do detekcji "mamy czysty strza³, oprócz delikwenta nic siÄ™ nie porusza w pobli¿u")

--
| Bartlomiej Kuzniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

39 Data: Kwiecien 30 2010 08:26:08
Temat: Re: Trzy b³yski
Autor: Sebastian BiaÅ‚y 

BartekK wrote:

Jakie zjawisko fizyczne pozwala na określenie mikrofalami ktory pojazd
odbija? Masz ich w kadrze 4. Jak mikrofale je odró¿niajÄ… w sensie
potrafiÄ… wskazać który pik w widmie po wyjÅ›ciu z diody detekcyjnej jest
od którego pojazdu? Dla utrudnienia majÄ… karoserie z ró¿nych materia³ów
(wiÄ™c pomiar si³y sygna³u nie ma sensu). OczywiÅ›cie to pytanie poza
konkursem bo ja pytalem o pewnoÅ›c ze jeden samochód w kadrze oznacza
jedno równie¿ dla mikrofal. Ale z chÄ™ciÄ… pos³ucham odpowiedzi.

A jesteÅ› pewien ¿e ten radar mikrofalowy dzia³a na zasadzie pomiaru ró¿nicy czasów powrotu sygna³u (paczki sygna³ów) wys³anych w czasie T i T+t, i detekcja powrotu jest detekcjÄ… "piku na diodzie"? Raczej _wydaje_ mi siÄ™ ¿e to radar doplerowski, który daje sygna³ ciag³y (lub sygna³ ciÄ…g³y w zakresie jednej paczki) i analizuje przez to co wraca (przesuniÄ™cia odbieranej czÄ™stotliwoÅ›ci od czÄ™stotliwoÅ›ci nadawanej).

Dlatego mówie o diodzie detekcyjnej w mieszaczu co jednoznacznie okreÅ›la ¿e chodzi mi o radar dopplerowski. Poza tym potwierdzi³em to w innym poÅ›cie.

Wtedy nie ma problemu by z odbieranego sygna³u wy³owić jeden, dwa albo wiÄ™cej obiektów, typu "coÅ› siÄ™ zbli¿a z predkoÅ›ciÄ… V1, drugie coÅ› z V2 coÅ› siÄ™ oddala z V3" bo to bÄ™dÄ… tylko kolejne prÄ…¿ki w widmie fft odpowiednio proporcjonalnie do prÄ™dkoÅ›ci przesuniÄ™te (a ich ampituda wtedy nie jest istotna).

To równiez napisa³em w innym poÅ›cie.

Co prawda nic to nie powie co do tego "V1 by³o na pasie lewym a V2 na prawym" ale jakiÅ› tam poglÄ…d na sytuacjÄ™ w eterze mo¿e dawać (choćby do detekcji "mamy czysty strza³, oprócz delikwenta nic siÄ™ nie porusza w pobli¿u")

I nikt tego nie implementuje bo inaczej nie by³o by k³opotu z podwójnymi zdjÄ™ciami w ktorych przynajmniej dwa razy by³em mistrzem drugiego planu przy bardzo ró¿nych predkoÅ›ciach mojej i rajdowca. WiÄ™c mo¿liwoÅ›ci algorytmiczne to coÅ› innego ni¿ rzeczywiste implementacje.

Chyba jedyna sensowna opcja to by³o by poklatowe analizwoanie obrazu, w szczególnoÅ›ci wykrywajÄ…c przemieszczenia na obrazie i obliczajÄ…c prÄ™dkoæ. Koszta analizy obrazu sa jednak olbrzymie i pewnie nie prÄ™dko zobaczymy to na ulicy.

40 Data: Maj 01 2010 10:36:23
Temat: Re: Trzy b³yski
Autor: P_ablo 

U¿ytkownik "Sebastian Bia³y"  napisa³ w wiadomo¶ci


Chyba jedyna sensowna opcja to by³o by poklatowe analizwoanie obrazu, w
szczególno¶ci wykrywaj±c przemieszczenia na obrazie i obliczaj±c prêdko¶æ.
Koszta analizy obrazu sa jednak olbrzymie i pewnie nie prêdko zobaczymy to
na ulicy.

Wtedy nie aparaty a szybkie kamery, tylko ile wystarczy na taka operacje?

Taka to chyba przesada :)
http://www.youtube.com/watch?v=UvmBLqjaZxY

Analize materialu moze zrobic juz odpowiedni soft i sprzet.

--
Picasso

41 Data: Maj 01 2010 11:23:38
Temat: Re: Trzy b³yski
Autor: Sebastian BiaÅ‚y 

P_ablo wrote:

Wtedy nie aparaty a szybkie kamery, tylko ile wystarczy na taka operacje?

100km/h ~= 28m/s. PrzeciÄ™tna "amatorska" kamera robi 50 obrazów na sek (pomijam interlace, bo nie musi go być). To oznacza, ¿e samochód przemieszcza siÄ™ w jednym obrazie o ok 0.5m. To wystarczy zeby by³ przez pare obrazów w kadrze, nawet rozmazany. Software wylicza prÄ™dkoæ a nastepnie kamera wysokiej rozdzielczoÅ›ci robi zdjÄ™cie kiedy juz wiadomo kto i jak jecha³. MyÅ›lÄ™, ¿e w zasiegu normalnych kamer sÄ… pomiary prÄ™dkoÅ›ci z interesujÄ…cego ich zakresu. Z reszta wystarczylo by te¿ pare czujników magnetycznych w asfalcie...

Tylko ¿e to jest sci-fi w porównaniu z technologiÄ… na polskich s³upach.

42 Data: Kwiecien 30 2010 12:32:18
Temat: Re: Trzy b³yski
Autor: Bydlê 

On 2010-04-29 19:58:44 +0200, Sebastian Bia³y  said:

(mêczê temat radarów mikrofalowych, nie mowie o innych technikach pomiarowych typu lasery lub analiza obrazu).

Bydlê wrote:
Z jakiej przyczyny wzie³a siê koncepcja, ¿e je¶li na zdjêciu jest jeden samochód to wi±zka mikrofal obejmowa³a dok³adnie jeden samochód ?

St±d, ¿e je¶li na zdjêciu by³ jeden obiekt, to zak³ada³o siê, ¿e na zdjêciu jest jeden obiekt.

I zdjêcie jest podstawa wyliczenia prêdko¶ci czy mikrofale?

Na zdjêciu jest samochód jad±cy powy¿ej ustawionej prêdko¶ci w mierniku.
A s±dzi³e¶ ¿e jak jest?


radar wysy³a wi±zkê, co¶ j± odbija, sygna³ wraca.
komputer liczy i analizuje, który obiekt odbi³ mierzony sygna³ - ten na lewym pasie? prawym? ¶rodkowym?

Jakie zjawisko fizyczne pozwala na okre¶lenie mikrofalami ktory pojazd odbija?

Uspokuj siê i powoli przeczytaj:
Masz zdjêcie, gdy który¶ obiekt porusza siê szybciej, ni¿ za³o¿ono.
je¶li na zdjêciu jest jeden obiekt, masz zagadkê rozwik³an±.

tak? zdjêcie z oznaczeniem obiektu przesy³amy dalej

Interesuje mnie konkretnie kto i na jakiej podstawie oznacza obiekty na zdjêciu.

A starych radarach? Nikt.
W nowych? Radar.


I czy aby na pewno fotoradar z przeciêtnej polskiej drogi w ogóle robi jakie¶ "oznaczanie".

Ten nowoczesny?
Tak.

to stare prawo fizyczne, które mówi, ¿e je¶li czego¶ nie ma w kadrze, to temu czemu¶ nie robimy zdjêcia.

Hmm to technika tak posz³a do przodu ¿e aparat fotograficzny mierzy prêdko¶æ?


Nie, zdjêcie jest efektem czynno¶ci podejmowanych po zmierzeniu prêdko¶ci.
Zdjêcie nie mierzy prêdko¶ci.
Je¶li kto¶ ci tak wmówi³, to postaw mu wódkê, bo to dobry bajerant jest.


je¶li radar nie potrafi wskazaæ obiektu na takim zdjêciu, to odrzuca siê takie zdjêcie.

Nie.

Tak.


 Mnie interesuje cos innego. Widaæ jeden samochód. Jak± masz pewno¶c, ¿e odczyt prêdko¶ci pochodzi wlasnie z niego a nie z samochodu ktory nie mie¶ci siê w kadrze, ale ³apie siê jeszcze w wi±zkê mikrofal. 3mm poza kadrem.

Bo te urz±dzenia zbudowane s± tak, ¿e do jakich¶ 300 km/h zd±¿± z³apaæ w kadr delikwenta.
A teraz pokombinuj...



Mówisz o przypadku odwrotnym ni¿ to co ja próbuje zrozumieæ. Jaka jest podstawa fizyczna ¿e je¶li widaæ tylko jeden pojaz na zadjêciu to wi±zka mikrofal odbijala siê _w³a¶nie_ od niego a nie od tego 3mm poza kadrem?


Bo zdjêcie robi siê pojazdowi przekraczaj±cemy zadan± prêdko¶æ.
Wiêc je¶li jest on jedynym pojazdem w kadrze, to sprawa jest rozwi±zana.


Je¶li urzadzenie mikrofalami bada pr±dko¶c a zdjêcia robi promieniowaniem widzialnym, to ja przepraszam, ale mozna to poddaæ w w±pliwo¶æ.

Proszê uprzejmie.
Prawo zezwala na wnoszenie protestów wszystkim, w ka¿dej sprawie i do dowolnej osoby/instytucji.
Bez wzglêdu na to czy ma to sens, czy nie ma.


Choæby ze wzglêdu na inne paramtery zbierzno¶ci


A³a!
'>>>


wi±zki i inne "elementy krajobrazu" które odbijaj± mikrofale daj±c echo poza "sto¿kiem optycznym" w³±cznie z s±siednia jezdni±.

Krajobraz siê przemieszcza?
Od kiedy?


(tak odpisujê trochê ze strachem, bo tre¶æ pytañ sugeruje, ¿e odpowiedzi mog± w pró¿niê trafiæ...)

Trafi³y na elektronika, fizyka i informatyka w jednym.


No to daj spójn± teoriê o tym, ¿e je¶³i na zdjêciu jest jakie¶ auto, to tego auta tam nie ma.
Czemu mnie mêczysz o to, skoro niczego takiego nie twierdzê?


Po prostu zak³adam, ¿e osoba tworz±ca przepisy nie zajmowa³a siê pierdo³ami fizycznymi tylko przyje³a tumanistyczn± definicje: widaæ jeden, zarejestrowano prêdo¶æ tylko od niego "na chlopski rozum".

Tak, ten spisek obejmuje _wszystkie_ instytucje zajmuj±ce siê wymy¶laniem, produkowaniem, atestowaniem itd.
To ¶wiatowe jest.




PS. Zada³em kiedy¶ pytanie kolesiowi z drogówki (jeszcze jako student) czy jest pewien ¿e fotoradar wycelowany prosto w metalowy bilboard trafia w samochody z tej jezdni co chce (foto na stojaku).


Nie rozumiem tej anegdoty - radar (u¿ywam w potocznym znaczeniu) s³a³ wi±zkê w blachê, czy w drogê?
By³e¶ zatrzymany na skutek wskazañ takiego radaru?
Tak sobie podszed³e¶?


 Odpowiedzi nie bylo.

Mo¿e on te¿ nie rozumia³ tej anegdoty.


Nic dziwnego, g³upie pytanie zada³em.

A Hanna Gronkiewicz-Waltz wie.
Najpierw opisz sytuacjê.


 A proba oceny k±ta padania mikrofal na bilboard nie mia³a sensu w starciu z w³adz±. Wa¿ne ¿e cyka³ jakie¶ zdjêcia.

Czyli nie s³a³ wi±zki w blachê, skoro robi³ zdjêcia?
Opisz to raz jeszcze, pls.

--
Bydlê

43 Data: Maj 01 2010 10:28:05
Temat: Re: Trzy b³yski
Autor: P_ablo 

U¿ytkownik "Bydlê"  napisa³ w wiadomo¶ci

On 2010-04-29 18:12:19 +0200, Sebastian Bia³y  said:

(tak odpisujê trochê ze strachem, bo tre¶æ pytañ sugeruje, ¿e odpowiedzi
mog± w pró¿niê trafiæ...)



Chya nie wiesz z kim zaczales :)

--
Picasso

44 Data: Kwiecien 29 2010 20:44:13
Temat: Re: Trzy b³yski
Autor: Adam P³aszczyca 

Dnia Thu, 29 Apr 2010 18:12:19 +0200, Sebastian Bia³y napisa³(a):

Adam P³aszczyca wrote:
Je¶li by³y dwa samochody, to ¶pij spokojnie. Musi byæ JEDEN.

Z jakiej przyczyny wzie³a siê koncepcja, ¿e je¶li na zdjêciu jest jeden
samochód to wi±zka mikrofal obejmowa³a dok³adnie jeden samochód ? Pytam,
bo nijak nie rozumiem zjawiska fizycznego które daje 100% pewno¶ci, ¿e
jak nie ma w kadrze czego¶ to tego nie rejestrowano. Gdzie jest podstawa
prawna poparta argumentacj± merytoryczn± (fizyczn± konkretnie) do
odrzucania zdjêæ podwójnych i slepego przyjmowania zdjêæ pojedynczych?

Nie ma takowej. Jednak producent urz±dzeñ zapewnia, ¿e je¶li jest na
zdjêciu tylko jeden pojazd, to jego prêdko¶c zosta³a zarejestrowana.
Co prawda by³ ju¿ przypadek, ¿e takowy sprzêt wykaza³ jazdê 120km/h
ciê¿arówki, która bez w±tpienia tyle nei jecha³a, jednak w Polsce nie mamy
precedensów (a szkoda).

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    os. Jagielloñskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)
 _______/ /_     Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

45 Data: Maj 05 2010 00:36:45
Temat: Re: Trzy b³yski
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"Adam P³aszczyca"

Nie ma takowej. Jednak producent urz±dzeñ zapewnia, ¿e je¶li jest na
zdjêciu tylko jeden pojazd, to jego prêdko¶c zosta³a zarejestrowana.
Co prawda by³ ju¿ przypadek, ¿e takowy sprzêt wykaza³ jazdê 120km/h
ciê¿arówki, która bez w±tpienia tyle nei jecha³a, jednak w Polsce nie mamy
precedensów (a szkoda).

Znam przypadek, gdy cz³owiek wybroni³ siê przed mandatem, twierdz±c, i¿
jego samochód nie osi±ga szybko¶ci przekraczaj±cych 200 km/h -- a radar
tyle pokaza³. W istocie pod z³omowato wygl±daj±c± karoseri± ukrywa³ siê
i mocny silnik, i stosowne zawieszenie. :) ¯eby by³o jasne -- to nie ja
by³em tym cz³owiekiem.

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

46 Data: Maj 05 2010 00:36:45
Temat: Re: Trzy b³yski
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"Adam P³aszczyca"

Nie ma takowej. Jednak producent urz±dzeñ zapewnia, ¿e je¶li jest na
zdjêciu tylko jeden pojazd, to jego prêdko¶c zosta³a zarejestrowana.
Co prawda by³ ju¿ przypadek, ¿e takowy sprzêt wykaza³ jazdê 120km/h
ciê¿arówki, która bez w±tpienia tyle nei jecha³a, jednak w Polsce nie mamy
precedensów (a szkoda).

Znam przypadek, gdy cz³owiek wybroni³ siê przed mandatem, twierdz±c, i¿
jego samochód nie osi±ga szybko¶ci przekraczaj±cych 200 km/h -- a radar
tyle pokaza³. W istocie pod z³omowato wygl±daj±c± karoseri± ukrywa³ siê
i mocny silnik, i stosowne zawieszenie. :) ¯eby by³o jasne -- to nie ja
by³em tym cz³owiekiem.

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

47 Data: Kwiecien 29 2010 21:10:16
Temat: Re: Trzy b³yski
Autor: Uncle Pete 

Je¶li by³y dwa samochody, to ¶pij spokojnie. Musi byæ JEDEN.

Tu nie chodzi o sen - bo ile wg taryfikatora kosztuje przekroczenie poni¿ej 10 km/h? By³by to zreszt± mój pierwszy raz :)



48 Data: Kwiecien 29 2010 23:47:16
Temat: Re: Trzy b³yski
Autor: Adam P³aszczyca 

Dnia Thu, 29 Apr 2010 21:10:16 +0200, Uncle Pete napisa³(a):

Tu nie chodzi o sen - bo ile wg taryfikatora kosztuje przekroczenie
poni¿ej 10 km/h? By³by to zreszt± mój pierwszy raz :)

A nawet nie wiem, czy jest w ogóle karane...

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    os. Jagielloñskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)
 _______/ /_     Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

49 Data: Kwiecien 30 2010 07:18:13
Temat: Re: Trzy b³yski
Autor: Grejon 

Adam P³aszczyca pisze:

Dnia Thu, 29 Apr 2010 21:10:16 +0200, Uncle Pete napisa³(a):

Tu nie chodzi o sen - bo ile wg taryfikatora kosztuje przekroczenie poni¿ej 10 km/h? By³by to zreszt± mój pierwszy raz :)

A nawet nie wiem, czy jest w ogóle karane...

6-10 km/h jest karane jednym punktem, mandat OIDP 50-100 z³, tylko rzadko mi¶kom chce siê zatrzymywaæ takich "zwyrodnialców" :)

--
Grzegorz Joñca    GG: 7366919    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

50 Data: Kwiecien 30 2010 14:53:51
Temat: Re: Trzy b³yski
Autor: Icek 

> Tu nie chodzi o sen - bo ile wg taryfikatora kosztuje przekroczenie
> poni¿ej 10 km/h? By³by to zreszt± mój pierwszy raz :)

A nawet nie wiem, czy jest w ogóle karane...

jest karane. Jak trafisz na pizde formaliste to mozesz dostac


Icek

51 Data: Kwiecien 30 2010 00:45:52
Temat: Re: Trzy b³yski
Autor: amos 

On 29 Kwi, 14:52, Adam P³aszczyca
wrote:

Je¶li by³y dwa samochody, to ¶pij spokojnie. Musi byæ JEDEN.

Widzialem foty przyslane do mojej firmy, na ktorej znajdowaly sie 2
samochody.
Pewnie mozna sie odwolac, jednak Policja/Straz wysyla takie foty i nie
odrzuca ich z defaultu.

--
pozdawaim
amos

52 Data: Kwiecien 30 2010 14:54:34
Temat: Re: Trzy b³yski
Autor: Icek 

wrote:

Je¶li by³y dwa samochody, to ¶pij spokojnie. Musi byæ JEDEN.

Widzialem foty przyslane do mojej firmy, na ktorej znajdowaly sie 2
samochody.
Pewnie mozna sie odwolac, jednak Policja/Straz wysyla takie foty i nie
odrzuca ich z defaultu.

===============


bo liczy, ze ktos sie dobrowolnie przyzna i bedzie po klopocie. Priorytetem
sa w koncu wplywy budzetowe

Icek

53 Data: Kwiecien 30 2010 23:16:32
Temat: Re: Trzy b³yski
Autor: Adam P³aszczyca 

Dnia Fri, 30 Apr 2010 00:45:52 -0700 (PDT), amos napisa³(a):

Widzialem foty przyslane do mojej firmy, na ktorej znajdowaly sie 2
samochody.
Pewnie mozna sie odwolac, jednak Policja/Straz wysyla takie foty i nie
odrzuca ich z defaultu.

Nie odwo³aæ, tylko odmówiæ przyjêcia.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    os. Jagielloñskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)
 _______/ /_     Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

54 Data: Kwiecien 29 2010 14:57:10
Temat: Re: Trzy b³yski
Autor: Yogi(n) 

U¿ytkownik "Uncle Pete"  napisa³ w wiadomo¶ci

¿e zauwa¿y³em a¿ 3 b³yski na 2 samochody. W co móg³ byæ wycelowany ten trzeci?

Redukcja czerwonych oczu? ;-)

--
Yogi(n)

55 Data: Kwiecien 29 2010 21:15:18
Temat: Re: Trzy b³yski
Autor: Uncle Pete 

Redukcja czerwonych oczu? ;-)

No w³a¶nie pierwsze co mi przysz³o do g³owy :))

Piotr

56 Data: Maj 01 2010 10:28:12
Temat: Re: Trzy b³yski
Autor: DooMiniK 

On 2010-04-29 20:15, Uncle Pete wrote:

Redukcja czerwonych oczu? ;-)

No w³a¶nie pierwsze co mi przysz³o do g³owy :))

Aj, nie przeczyta³em Waszych postów, my¶la³em ¿e to
ja mam dziwne skojarzenia ;-)

--
Dominik Siedlak (bachus)

57 Data: Maj 01 2010 10:23:08
Temat: Re: Trzy b³yski
Autor: DooMiniK 

On 2010-04-29 09:12, Uncle Pete wrote:

Witam,

Wczoraj na siódemce w okolicach Tarczyna nadzia³em siê na fotoradar przy
82 (licznikowo)/70 - trudno, zap³acê w razie czego, gorzej bêdzie mia³
pêdz±cy lewym pasem go¶æ (120 na oko). Ale chodzi nie o to, tylko o to,
¿e zauwa¿y³em a¿ 3 b³yski na 2 samochody. W co móg³ byæ wycelowany ten
trzeci?

Przedb³yski, ¿eby unikn±æ efektu 'czerwonych oczu' - no jak
potem taka s³it-focia bêdzie wygl±daæ na NK?

--
Dominik Siedlak (bachus)

Trzy b³yski



Grupy dyskusyjne