Trzy - cztery pytania nt. LPG
1 | Data: Styczen 19 2010 17:05:55 |
Temat: Trzy - cztery pytania nt. LPG | |
Autor: Marcus | Witajcie! 2 |
Data: Styczen 19 2010 17:42:40 | Temat: Re: Trzy - cztery pytania nt. LPG | Autor: Grzegorz | Hello Marcus !: Witajcie! Bo ceny i tak są dobre ..... Na zimę zawsze drożało. 3. Który element instalki LPG w największej mierze odpowiada za poziom zużycia gazu? Silnik :-D ! Zależy, jaka generacja ..... 4. Czy można "miksować" elementy poszczególnych instalacji? Jasne. Ale nie należy miksować instalki z marnym gaziarzem ... pzdrw. -- Grzegorz maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1 3 |
Data: Styczen 20 2010 10:37:20 | Temat: Re: Trzy - cztery pytania nt. LPG | Autor: Samotnik | Dnia 19.01.2010 Grzegorz napisał/a: 1. i 2. Czy ktoś z Was wie czemu ceny LPG tak szaleją (na Shellu Nie zawsze - ostatnie ciepłe zimy pozwalały na niższe ceny gazu, niż latem. -- Samotnik Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/ 4 |
Data: Styczen 20 2010 09:24:06 | Temat: Re: Trzy - cztery pytania nt. LPG | Autor: Jakub Witkowski | Marcus pisze: Witajcie! Kolega pierwszą zimę jeździ na LPG? 3. Który element instalki LPG w największej mierze odpowiada za poziom zużycia gazu? A to zależy jakiej... ale ogólnie można powiedzieć że wpływ ma każdy element, od którego zależy chwilowy skład mieszanki. Nawet przewody ze zbiornika czasami wpływają :) Ale kluczowa jest regulacja. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 5 |
Data: Styczen 20 2010 13:30:22 | Temat: Re: Trzy - cztery pytania nt. LPG | Autor: Marcus | Jakub Witkowski pisze: Kolega pierwszą zimę jeździ na LPG? Ano pierwszą... A to zależy jakiej... ale ogólnie można powiedzieć że wpływ ma każdy Chodzi mi głównie o to, że instalka, którą przejąłem wraz z autkiem jest - na moją wiedzę - nie najwyższych lotów. Ot, KME Diego + parownik (czy jak to się zwie) Silver. Wtryski to żółte Valteki. I z tego co wiem, np. na Stagu ludziska potrafią zejść do 14 l po mieście, a mnie wychodzi ok. 20, z tendencją do przekraczania tej wartości. Autko to Nissan Maxima z silnikiem 3-litrowym. Pozdro Marek 6 |
Data: Styczen 20 2010 14:19:42 | Temat: Re: Trzy - cztery pytania nt. LPG | Autor: Jakub Witkowski | Marcus pisze: Jakub Witkowski pisze: Różnicy +50% nie wytłumaczy inny typ sprzętu :) Typuję następujące wyjaśnienia, w kolejności prawdopodobieństwa: - ludziska opowiadają bajki - ludziska jeżdżą po innym mieście, o innych porach, długościach tras... - masz ciężką nogę - instalacja jest zepsuta lub bardzo źle wyregulowana Dodam że 14l/100 gazu w zimie po Warszawie i w korkach, to bywało że mi spalił silnik 1.6 w primerze. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 7 |
Data: Styczen 21 2010 07:50:37 | Temat: Re: Trzy - cztery pytania nt. LPG | Autor: Przembo | *Marcus* napisal(a) w Chodzi mi głównie o to, że instalka, którą przejąłem wraz z autkiem jest - na moją wiedzę - nie najwyższych lotów. Ot, KME Diego + parownik (czy jak to się zwie) Silver. Wtryski to żółte Valteki. I z tego co wiem, np. na Stagu ludziska potrafią zejść do 14 l po mieście, a mnie wychodzi ok. 20, z tendencją do przekraczania tej wartości. A jak kształtuje się spalanie tego auta w trasie? Poprawne czy również zawyżone? Jeśli faktycznie to auto powinno palić mniej to pierwszym krokiem powinna być regulacja instalacji. Pozdr 8 |
Data: Styczen 21 2010 05:09:10 | Temat: Re: Trzy - cztery pytania nt. LPG | Autor: kaszpir | na Stagu ludziska potrafiďż˝ zej�� do 14 l po mieďż˝cie, a mnie wychodzi Moi znajomi mają Opla Omegę 3.0. Z tego co pytałem pali im to około 20L LPG ... W spalanie 14L LPG nie uwierzę . To jednak silnik 3.0 i zapewne sporo "koników" . Nie będzie palił tyle co silnik 1.8-2.0 ... Sam miałem Nubirę II 2.0 133KM i paliło mi to po mieście od 14 do 16L LPG ... Nie ważne jak jeździłem ... A uwierz u gazownika spędziłem sporo czasu , wymieniłem niemalże całą instalkę i ... nic nie pomogło ... Pomogła zmiana samochodu , na taki z oszczedniejszym silnikiem ;) 9 |
Data: Styczen 21 2010 17:31:11 | Temat: Re: Trzy - cztery pytania nt. LPG | Autor: Przembo | *kaszpir* napisal(a) w na Stagu ludziska potrafiďż˝ zej�� do 14 l po mieďż˝cie, a mnieMoi znajomi mają Opla Omegę 3.0. Z tego co pytałem pali im to około Ja w 2.5 R6 zakładałem spalanie 18-20l LPG, ale wychodzi poniżej 14l LPG. Jak instalka przełączała się po kilkuset metrach to było 14,5 -15l. Oczywiście większy może wiecej, zarówno może dać wiecej mocy jak i wieksze spalanie :) Sam miałem Nubirę II 2.0 133KM i paliło mi to po mieście od 14 do 16L Pomyślmy... wtrysk półsekwencyjny, MAPsensor i pewnie masa innych czynników które sprawiają że ten silnik ekonomiczny nie jest. Do tego jaka tam była generacja? Nie była to sekwencja tylko blos... zastanawiam się kto Ci to stroił bo fachowców od tego brak - czyli może tu był kolejny czynnik zwiększający spalanie. Jakbyś porównał to do pierwotnego 2.0DOHC Opla to by się okazało że spalanie 2.0 może być sporo mniejsze. Sporo to nie znaczy ze 10l będzie wystarczające :) A uwierz u gazownika spędziłem sporo czasu , wymieniłem niemalże całą nie w przypadku tego silnika Pomogła zmiana samochodu , na taki z oszczedniejszym silnikiem ;) Ja przypadkowo też tak zrobiłem. Zmieniłem z paliwożernego na paliwożerny, ale mocy przybyło :) Pozdr 10 |
Data: Styczen 22 2010 01:11:11 | Temat: Re: Trzy - cztery pytania nt. LPG | Autor: kaszpir | Pomyďż˝lmy... wtrysk pďż˝sekwencyjny, MAPsensor i pewnie masa innych czynnikďż˝w Miałem też II-generację , wymieniany reduktor (na nowy) , nowe miksery , potem BLOSA. Spalanie ciągle 14-16L LPG ... A kasy na gazowników wydałem ... , lepiej nie mówić ... Być może silnik Oplowski nie był zbyt ekonomiczny ... Teraz mam silniczek 1.6 i spalanie od 9,5L LPG w mieście :) 11 |
Data: Styczen 22 2010 17:06:58 | Temat: Re: Trzy - cztery pytania nt. LPG | Autor: Przembo | *kaszpir* napisal(a) w Pomyďż˝lmy... wtrysk pďż˝sekwencyjny, MAPsensor i pewnie masa innychMiałem też II-generację , wymieniany reduktor (na nowy) , nowe Ja wydalem łącznie 80pln na 2 wizyty u gazownika (reanimacja IIg), parownik, filtr i rzeczy które mi się nie podobały poprawiłem sam kosztem max 150pln i 2-3h. Efekt to spadek spalania z minimalnie 17 l LPG na min 11 l. Auto kupiłem w bardzo dobrym stanie, ale instalacje serwisował chyba piekarz... na szczęscie silnik, a szczególnie głowica to przeżyła. Co do Blosa to wiesz, że należy go dobrać konkretnie pod silnik? W Polsce blos jest "uniwersalny", dlatego też nie jest to zawsze dobre rozwiązanie. Być może silnik Oplowski nie był zbyt ekonomiczny ... Jeśli wziąłbyś dobry silnik i zastosował kroki jakie poczyniło DU to żaden silnik nie byłby ekonomiczny. Kastrat zawsze będzie miał mniejsze możliwości :) Pozdr 12 |
Data: Styczen 20 2010 15:19:30 | Temat: Re: Trzy - cztery pytania nt. LPG | Autor: szymo | Jakub Witkowski pisze: Marcus pisze:Kluczowy jest parownik jak siądzie to dopiero zobaczysz "niskie" spalanie. W mojej byłej astrze potrafiło i 15/100 być jak się rozwalił parownik. Po wymianie wróciło do normy 10 do 9 / 100 13 |
Data: Styczen 20 2010 15:43:06 | Temat: Re: Trzy - cztery pytania nt. LPG | Autor: Marcus | szymo pisze: Kluczowy jest parownik jak siądzie to dopiero zobaczysz "niskie" spalanie. W mojej byłej astrze potrafiło i 15/100 być jak się rozwalił parownik. Po wymianie wróciło do normy 10 do 9 / 100 No właśnie z tego, co udało mi się zorientować, to parownik jest zdecydowanie najsłabszym ogniwem tej instalacji... Noszę się więc z zamiarem zamiany. Ale do tego to raczej potrzeba dobrego gaziarza, żeby to wszystko później przyzwoicie wyregulował. Pozdro Marek 14 |
Data: Styczen 20 2010 16:55:31 | Temat: Re: Trzy - cztery pytania nt. LPG | Autor: Jakub Witkowski | szymo pisze: Jakub Witkowski pisze: Właściwa regulacja będzie niemożliwa przy zepsutym sprzęcie, zatem auto pójdzie do dalszej diagnozy i problem wyjaśni się. Dlatego od regulacji/diagnozy zacząć należy, a nie od wymieniania w ciemno elementów na bardziej renomowane... -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 15 |
Data: Styczen 21 2010 10:04:29 | Temat: Re: Trzy - cztery pytania nt. LPG | Autor: szymo | Jakub Witkowski pisze: szymo pisze:Regulacja i tzw "diagnoza" u 95% gaziarzy w większości spełza na kup se nowy parownik. Osobiscie znam jedną no może dwie uczciwe i naprawdę znające się dobrze na LPG osoby w Bydgoszczy reszta to mniejsi lub więksi nie chce powiedzieć partacze ale nieporofesjonalni diagności. 16 |
Data: Styczen 21 2010 11:50:35 | Temat: Re: Trzy - cztery pytania nt. LPG | Autor: Jakub Witkowski | szymo pisze: Regulacja i tzw "diagnoza" u 95% gaziarzy w większości spełza na kup se nowy parownik. Osobiscie znam jedną no może dwie uczciwe i naprawdę znające się dobrze na LPG osoby w Bydgoszczy reszta to mniejsi lub więksi nie chce powiedzieć partacze ale nieporofesjonalni diagności. Sam mam krytyczne zdanie o gazownikach, ale ja bym ich tak w czambuł nie potępiał - może przemawia przez nich doświadczenie? Np. wiedzą że po wymianie danego typu parownika po X latach eksploatacji, jest statystycznie duża szansa na ustanie problemu, a bez wymiany można i godziny spędzić na diagnozowaniu, za które klienci nie są zbyt chętni za płacić? Ale jeśli znasz te uczciwe i znające się na LPG osoby, to czemu nie wybierzesz się właśnie do nich? -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 17 |
Data: Styczen 21 2010 11:51:59 | Temat: Re: Trzy - cztery pytania nt. LPG | Autor: szymo | Jakub Witkowski pisze: szymo pisze:Jeżdzę tylko do nich :) 18 |
Data: Styczen 20 2010 16:35:16 | Temat: Re: Trzy - cztery pytania nt. LPG | Autor: Bydlę | Marcus wrote: 19 |
Data: Styczen 20 2010 21:13:06 | Temat: Re: Trzy - cztery pytania nt. LPG | Autor: jack | Dnia Wed, 20 Jan 2010 16:35:16 +0100, Bydlę napisał(a): Marcus wrote:Oraz albo przedewszystkim zmienia się proporcja propanu/butanu w mieszance ma to związek z temperaturami - więcej jest tego droższego w zimie 20 |
Data: Styczen 21 2010 00:58:55 | Temat: Re: Trzy - cztery pytania nt. LPG | Autor: kogutek | Dnia Wed, 20 Jan 2010 16:35:16 +0100, Bydlę napisał(a):Byś się zdziwił. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 21 |
Data: Styczen 21 2010 10:05:58 | Temat: Re: Trzy - cztery pytania nt. LPG | Autor: szymo |
Oraz albo przedewszystkim zmienia się proporcja propanu/butanu w mieszance Pobożne życzenia..... Powiedzmy że tak być powinno bo butan to tylko wypełniacz ale jaki gaz jest każdy widzi 22 |
Data: Styczen 21 2010 12:15:36 | Temat: Re: Trzy - cztery pytania nt. LPG | Autor: Bydlę | jack wrote: Dnia Wed, 20 Jan 2010 16:35:16 +0100, Bydlę napisał(a): Tyz prowda, jak mawiają górale. :-) -- Bydlę 23 |
Data: Styczen 20 2010 20:35:41 | Temat: Re: Trzy - cztery pytania nt. LPG | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Tue, 19 Jan 2010 17:05:55 +0100, Marcus napisał(a): 3. Który element instalki LPG w największej mierze odpowiada za poziomKierowca. 4. Czy można "miksować" elementy poszczególnych instalacji?Tak. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 24 |
Data: Styczen 20 2010 11:48:44 | Temat: Re: Trzy - cztery pytania nt. LPG | Autor: BearBag |
A wiec tak.... e tam, w GOP dzisiaj widzialem ze dwie stacje za 1,99zl Oczywiscie na Shellu jest po 2,22zl ale na Shellu u nas gaz zawsze był najdroższy. 3. Ktory element instalki LPG w najwiekszej mierze odpowiada za poziom Parownik, chociaz jak masz zasyfiony filtr powietrza to też potrafi niezle namieszać, no ale to nie jest czesc instalacji LPG 4. Czy mozna "miksowa " elementy poszczegolnych instalacji?niektore elementy mozna. 25 |
Data: Styczen 20 2010 12:29:58 | Temat: Re: Trzy - cztery pytania nt. LPG | Autor: JohnyK | On 19 Sty, 17:05, Marcus wrote: Witajcie! I tylko na Shellu. Zauważ, że oni są w trakcie "promocji" obniżającej cenę litra paliwa o 25 groszy za każde zużyte 8 punktów. Więc musieli podnieść ceny w kosmos, by po sprzedaży wyjść na swoje. JK |