Grupy dyskusyjne   »   Twarde zawieszenie - zmienić sprężyny czy amory?

Twarde zawieszenie - zmienić sprężyny czy amory?



1 Data: Czerwiec 07 2009 14:03:40
Temat: Twarde zawieszenie - zmienić sprężyny czy amory?
Autor: Alex 

Witam

Posiadam peugeota 607, który ma twarde zawieszenie, szczególnie z tyłu.
(zasadniczo "podskakuje" na większych nierównościach, tymczasem jechałem
Laguną kolegi i ona ładnie "płynie").
Byłem do 2 speców od amortyzatorów, ale oni specjalnie nic nie doradzili
poza tym żeby wymienić na Sachs lub Koyaba olejowe, a co do sprężyn to nie
za bardzo się wypowiadali.
Tymczasem oryginalnie mam zamontowane, już fabryczne, amortyzatory tylnie
olejowe Peugeota (wytwórca najprawdopodobniej Delphi lub Valeo).

Zaznaczam, że zawieszenie nie stało się twarde wskutek zużycia  - było takie
same twarde od początku.
Więc uważam - chyba słusznie - że jeśli wymienię amory na nowe np. Sachs
olejowe ("Super Touring") to będzie znów to samo.

Proszę o radę w którym kierunku iść - sprężyny?, amortyzatory (jakieś
całkiem inne, dobrane z innego auta?) czy jakieś inne rozwiązanie?

Dziękuję
Alex



2 Data: Czerwiec 07 2009 15:24:40
Temat: Re: Twarde zawieszenie - zmienić sprężyny czy amory?
Autor: zkruk [Lodz] 

Alex wrote:

Posiadam peugeota 607, który ma twarde zawieszenie, szczególnie z
tyłu. (zasadniczo "podskakuje" na większych nierównościach, tymczasem
jechałem Laguną kolegi i ona ładnie "płynie").

fakt podskakiwania wynika z zastosowania gorszej do opanowania tylnej belki i cokolwiek będziesz robić będzie to pudrowanie syfa
amortyzator w tylnej belce leży - więc jego skuteczność do amortyzowania jest niewieleka...

jechałem 607 i jej zawieszenie jest kompromisem między miękkością a twardością i śmiem twierdzić że bluźnisz pisząc że 607 ma twarde zawieszenie...


Byłem do 2 speców od amortyzatorów, ale oni specjalnie nic nie
doradzili poza tym żeby wymienić na Sachs lub Koyaba olejowe, a co do
sprężyn to nie za bardzo się wypowiadali.
Tymczasem oryginalnie mam zamontowane, już fabryczne, amortyzatory
tylnie olejowe Peugeota (wytwórca najprawdopodobniej Delphi lub
Valeo).
Zaznaczam, że zawieszenie nie stało się twarde wskutek zużycia  -
było takie same twarde od początku.
Więc uważam - chyba słusznie - że jeśli wymienię amory na nowe np.
Sachs olejowe ("Super Touring") to będzie znów to samo.

Proszę o radę w którym kierunku iść - sprężyny?, amortyzatory (jakieś
całkiem inne, dobrane z innego auta?) czy jakieś inne rozwiązanie?

od najskuteczniejszego
1. zmienić samochód
2. założyć opony o wyższym profilu
3. zmniejszyć ciśnienie powietrza w oponach
4. wymienić sprężyny razem z amortyzatorami i modlić się, że będzie lepiej .... bo skoro już masz olejowe... to raczej różnice niewielkie będą (BTW: a może one są powietrzno olejowe?)


--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk
www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi

3 Data: Czerwiec 07 2009 19:08:43
Temat: Re: Twarde zawieszenie - zmienić sprężyny czy amory?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sun, 7 Jun 2009 15:24:40 +0200, zkruk [Lodz] napisał(a):

jechałem 607 i jej zawieszenie jest kompromisem między miękkością a
twardością i śmiem twierdzić że bluźnisz pisząc że 607 ma twarde
zawieszenie..

To zależy do czego porównujesz. Jak do jakiegoś swetr.. eee ..golfa dwójki
niesmiganej, czy wręcz do, za przeproszeniem, Opla Vectra czy innej
Avensis, to jest mięciutki i komfortowy.
Jak porównasz do normalnego, komfortowego auta, to owszem, jest twardy.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" -
Maciej Witucki, prezes.

4 Data: Czerwiec 07 2009 22:43:46
Temat: Re: Twarde zawieszenie - zmienić sprężyny czy amory?
Autor: Alex 



To zależy do czego porównujesz. Jak do jakiegoś swetr.. eee ..golfa dwójki
niesmiganej, czy wręcz do, za przeproszeniem, Opla Vectra czy innej
Avensis, to jest mięciutki i komfortowy.
Jak porównasz do normalnego, komfortowego auta, to owszem, jest twardy.


Porównywałem do Laguny II (a nawet do Lanosa), i niestety jest zdecydowanie
twardszy, a to ponoć limuzyna...

5 Data: Czerwiec 07 2009 21:46:13
Temat: Re: Twarde zawieszenie - zmienić sprężyny czy amory?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sun, 7 Jun 2009 22:43:46 +0200, Alex napisał(a):

Porównywałem do Laguny II (a nawet do Lanosa), i niestety jest zdecydowanie
twardszy, a to ponoć limuzyna...

to jest niestety progermański trynd PSA, czego się nie robi, żeby miliony
much zaczęły kupować, myśląc, że to gówno.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" -
Maciej Witucki, prezes.

6 Data: Czerwiec 11 2009 15:03:09
Temat: Re: Twarde zawieszenie - zmienić sprężyny czy amory?
Autor: DoQ 

Waldek Godel pisze:

to jest niestety progermański trynd PSA, czego się nie robi, żeby miliony
much zaczęły kupować, myśląc, że to gówno.

I tak kupuje jeden z drugim "mieciutka" nowa c5, po czym lata ze skargami do rzeczoznawcow czy innych tvn turbo-kamer ze mu tyl plywa :)

Podrawiam
Paweł

7 Data: Czerwiec 07 2009 22:42:45
Temat: Re: Twarde zawieszenie - zmienić sprężyny czy amory?
Autor: Alex 


od najskuteczniejszego
1. zmienić samochód
2. założyć opony o wyższym profilu
3. zmniejszyć ciśnienie powietrza w oponach
4. wymienić sprężyny razem z amortyzatorami i modlić się, że będzie lepiej
... bo skoro już masz olejowe... to raczej różnice niewielkie będą (BTW: a
może one są powietrzno olejowe?)

Typowo olejowe, nie ma tam poduszki gazowej.

8 Data: Czerwiec 11 2009 15:00:06
Temat: Re: Twarde zawieszenie - zmienić sprężyny czy amory?
Autor: DoQ 

zkruk [Lodz] pisze:

Alex wrote:

Posiadam peugeota 607, który ma twarde zawieszenie, szczególnie z
tyłu. (zasadniczo "podskakuje" na większych nierównościach, tymczasem
jechałem Laguną kolegi i ona ładnie "płynie").
fakt podskakiwania wynika z zastosowania gorszej do opanowania tylnej belki i cokolwiek będziesz robić będzie to pudrowanie syfa
amortyzator w tylnej belce leży - więc jego skuteczność do amortyzowania jest niewieleka...

Z tym ze w przeciwienstwie do Laguny, 607 nie ma belki z tylu.
W lagunie jak i np. w espace daje sie ona mocno we znaki.


jechałem 607 i jej zawieszenie jest kompromisem między miękkością a twardością i śmiem twierdzić że bluźnisz pisząc że 607 ma twarde zawieszenie...

Dokladnie, Laguna II (III nie jezdzilem) tlucze tylem niemilosiernie.

2. założyć opony o wyższym profilu
3. zmniejszyć ciśnienie powietrza w oponach

Tam mogą być 17" 225/55/17 - dosc ciezkie i twarde.

Pozdrawiam
Paweł

9 Data: Czerwiec 07 2009 19:20:02
Temat: Re: Twarde zawieszenie - zmienić sprężyny czy amory?
Autor: Tomasz Pyra 

Alex pisze:

Proszę o radę w którym kierunku iść - sprężyny?, amortyzatory (jakieś całkiem inne, dobrane z innego auta?) czy jakieś inne rozwiązanie?

Co to za wersja samochodu?
Czy aby nie jakiś "kratkowóz", ew. kombi?

Jeżeli to jakaś taka wersja z podniesioną ładownością, to prawdopodobnie zmiana polega na tym że założone są twardsze sprężyny i samochód skacze - możesz założyć sprężyny od mniej ciężarowej wersji (np. zwykłego sedana).


Generalnie skaczący samochód oznacza że sprężyny są zbyt twarde do słabo tłumiących amortyzatorów.

Może być też tak że z czasem sprężyny opadły i tył na większych nierównościach wybija się na jakiś odbojach które są dużo twardsze w stosunku do sprężyn.

10 Data: Czerwiec 07 2009 20:03:15
Temat: Re: Twarde zawieszenie - zmienić sprężyny czy amory?
Autor: zkruk [Lodz] 

Tomasz Pyra wrote:

Alex pisze:

Proszę o radę w którym kierunku iść - sprężyny?, amortyzatory (jakieś
całkiem inne, dobrane z innego auta?) czy jakieś inne rozwiązanie?

Co to za wersja samochodu?
Czy aby nie jakiś "kratkowóz", ew. kombi?
Jeżeli to jakaś taka wersja z podniesioną ładownością, to
prawdopodobnie zmiana polega na tym że założone są twardsze sprężyny
i samochód skacze - możesz założyć sprężyny od mniej ciężarowej
wersji (np. zwykłego sedana).

pokaż mi 607 w wersji kombi ;]
mógłbyś chociaż 30 sekund poświęcić na przeczytanie posta...


--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk
www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi

11 Data: Czerwiec 07 2009 19:34:09
Temat: Re: Twarde zawieszenie - zmienić sprężyny czy amory?
Autor: Rafał 


Użytkownik "Alex"  napisał w wiadomości

Witam

Posiadam peugeota 607, który ma twarde zawieszenie, szczególnie z tyłu.

Kupić XM'a!

--
Pozdrawiam

12 Data: Czerwiec 07 2009 19:35:10
Temat: Re: Twarde zawieszenie - zmienić sprężyny czy amory?
Autor: Rafał 


Użytkownik "Rafał"  napisał w wiadomości


Użytkownik "Alex"  napisał w wiadomości

Witam

Posiadam peugeota 607, który ma twarde zawieszenie, szczególnie z tyłu.

Kupić XM'a!

Przeprasza, jak to 607 co kupić C6

--
Pozdrawiam

13 Data: Czerwiec 07 2009 19:10:22
Temat: Re: Twarde zawieszenie - zmienić sprężyny czy amory?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sun, 7 Jun 2009 19:34:09 +0200, Rafał napisał(a):

Posiadam peugeota 607, który ma twarde zawieszenie, szczególnie z tyłu.

Kupić XM'a!

Biorąc pod uwagę, że tak na oko, to z 50% ma spieprzony hydroactive, to
specjalnej różnicy nie zobaczy.
Natomiast C6 to jest jakaś opcja, zwłaszcza, że to dokładny Citroenowski
odpowiednik 607.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" -
Maciej Witucki, prezes.

Twarde zawieszenie - zmienić sprężyny czy amory?



Grupy dyskusyjne