Grupy dyskusyjne   »   Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić

Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić



1 Data: Listopad 28 2016 22:51:08
Temat: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: Matli 

Do ubiegłego sezonu zawsze miałem w aucie komplet (4 szt.) opon zimowych.
Właśnie się zorientowałem, że jedna z opon zimowych jest rozwalona. Zanim dotrą zamówione (2 tygodnie) zimówki muszę rozwiązać problem:
- czy jeździć przez kilka dni (mam trasę ponad 1000 km) tylko na letnich (mam je założone obecnie)
- czy na tył założyć zimowe (te co mam) a na przodzie zostawić letnie.

Warto mieć mieszane opony letnie/zimowe podczas zimy?
Teoretycznie w tym tygodniu powinno być w granicach 0-5 stopni C.



2 Data: Listopad 28 2016 22:56:37
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: Cavallino 

W dniu 28-11-2016 o 22:51, Matli pisze:

Do ubiegłego sezonu zawsze miałem w aucie komplet (4 szt.) opon zimowych.
Właśnie się zorientowałem, że jedna z opon zimowych jest rozwalona.
Zanim dotrą zamówione (2 tygodnie) zimówki muszę rozwiązać problem:
- czy jeździć przez kilka dni (mam trasę ponad 1000 km) tylko na letnich
(mam je założone obecnie)

Zrezygnuj z tego zamówienia i kup je tam, gdzie mają od ręki.
1000 km w obecnych warunkach na letnich to proszenie się o kłopoty, założenie dwóch zimówek to jeszcze gorszy pomysł.

3 Data: Listopad 29 2016 12:16:41
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: Artur Miller 

W dniu 2016-11-28 o 22:56, Cavallino pisze:

W dniu 28-11-2016 o 22:51, Matli pisze:
Do ubiegłego sezonu zawsze miałem w aucie komplet (4 szt.) opon zimowych.
Właśnie się zorientowałem, że jedna z opon zimowych jest rozwalona.
Zanim dotrą zamówione (2 tygodnie) zimówki muszę rozwiązać problem:
- czy jeździć przez kilka dni (mam trasę ponad 1000 km) tylko na letnich
(mam je założone obecnie)

Zrezygnuj z tego zamówienia i kup je tam, gdzie mają od ręki.
1000 km w obecnych warunkach na letnich to proszenie się o kłopoty,
założenie dwóch zimówek to jeszcze gorszy pomysł.



do jakiego samochodu?
od 3 sezonów jeżdżę tak, ze zimówki zakładam na przednie na tylko. auto to astra g kombi, wyłącznie podsterowna, tył wpada w poslizg tylko przy zaciągniętym ręcznym. jeżdżę tym autem od 12 lat, zrobiłem dobrze ponad 200kkm i mogę śmiało powiedzieć, że w tym przypadku to rozwiązanie sprawdza się tak jak powinno.

A.

4 Data: Listopad 29 2016 12:37:56
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: elmer radi radisson 

On 2016-11-29 12:16, Artur Miller wrote:


od 3 sezonów jeżdżę tak, ze zimówki zakładam na przednie na tylko. auto
to astra g kombi, wyłącznie podsterowna, tył wpada w poslizg tylko przy
zaciągniętym ręcznym. jeżdżę tym autem od 12 lat, zrobiłem dobrze ponad
200kkm i mogę śmiało powiedzieć, że w tym przypadku to rozwiązanie
sprawdza się tak jak powinno.

I ten model ma coś takiego, że przy oponach o większym uślizgu na
tylnej osi jest w stanie sobie sam to skompensować i utrzymać
przyczepność gdy powinna się pojawić nadsterowność? Czyli nie mowa
o jeździe na wprost.



--

memento lorem ipsum

5 Data: Listopad 29 2016 14:11:32
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: Artur Miller 

W dniu 2016-11-29 o 12:37, elmer radi radisson pisze:

On 2016-11-29 12:16, Artur Miller wrote:


od 3 sezonów jeżdżę tak, ze zimówki zakładam na przednie na tylko. auto
to astra g kombi, wyłącznie podsterowna, tył wpada w poslizg tylko przy
zaciągniętym ręcznym. jeżdżę tym autem od 12 lat, zrobiłem dobrze ponad
200kkm i mogę śmiało powiedzieć, że w tym przypadku to rozwiązanie
sprawdza się tak jak powinno.

I ten model ma coś takiego, że przy oponach o większym uślizgu na
tylnej osi jest w stanie sobie sam to skompensować i utrzymać
przyczepność gdy powinna się pojawić nadsterowność? Czyli nie mowa
o jeździe na wprost.


nigdy nie miałem z tym problemu. oczywiście zdrowy rozsądek górą, kuszenie losu zawsze skończy się w rowie :)

a.

6 Data: Listopad 29 2016 15:12:46
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: elmer radi radisson 

On 2016-11-29 14:11, Artur Miller wrote:

nigdy nie miałem z tym problemu. oczywiście zdrowy rozsądek górą,
kuszenie losu zawsze skończy się w rowie :)

Widocznie spojlery kleja woz do podloza :)



--

memento lorem ipsum

7 Data: Listopad 30 2016 08:17:55
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: Mirek Ptak 

W dniu 2016-11-29 o 14:11, Artur Miller pisze:

od 3 sezonów jeżdżę tak, ze zimówki zakładam na przednie na tylko. auto
to astra g kombi, wyłącznie podsterowna, tył wpada w poslizg tylko przy
zaciągniętym ręcznym. jeżdżę tym autem od 12 lat, zrobiłem dobrze ponad
200kkm i mogę śmiało powiedzieć, że w tym przypadku to rozwiązanie
sprawdza się tak jak powinno.

I ten model ma coś takiego, że przy oponach o większym uślizgu na
tylnej osi jest w stanie sobie sam to skompensować i utrzymać
przyczepność gdy powinna się pojawić nadsterowność? Czyli nie mowa
o jeździe na wprost.


nigdy nie miałem z tym problemu. oczywiście zdrowy rozsądek górą,
kuszenie losu zawsze skończy się w rowie :)

I to jest racja :)
https://dl.dropboxusercontent.com/u/44832464/02.jpg

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

8 Data: Listopad 28 2016 22:01:07
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: Budzik 

Użytkownik Matli  ...

Do ubiegłego sezonu zawsze miałem w aucie komplet (4 szt.) opon
zimowych. Właśnie się zorientowałem, że jedna z opon zimowych jest
rozwalona. Zanim dotrą zamówione (2 tygodnie) zimówki muszę rozwiązać
problem: - czy jeździć przez kilka dni (mam trasę ponad 1000 km) tylko
na letnich (mam je założone obecnie)
- czy na tył założyć zimowe (te co mam) a na przodzie zostawić letnie.

Warto mieć mieszane opony letnie/zimowe podczas zimy?
Teoretycznie w tym tygodniu powinno być w granicach 0-5 stopni C.
 
2 tygodnie oczekiwania na opony?
Oni ci je na zamówienie w Chinach robią?

Co do jazdy - to zalezy jakie masz letnie i jak bardzo szanujesz swoje
zdrowie.
Dzis rano było przykładowo bardzo slisko, miejscami wrecz lodowisko.


--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Albo głosisz swoje poglądy i ponosisz wszelkie konsekwencje, albo
milczysz."   Nina Liedtke

9 Data: Listopad 28 2016 23:12:17
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: 007 

Budzik w



Co do jazdy - to zalezy jakie masz letnie i jak bardzo szanujesz swoje
zdrowie.

jakie masz letnie i jak bardzo szanujesz swoje zdrowie.

Dzis rano było przykładowo bardzo slisko, miejscami wrecz lodowisko.

Nówki zimowe z "najwyższej półki" pomogłyby na "wrecz lodowisko"?

--
'Tom N'

10 Data: Listopad 28 2016 23:12:54
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: Przyjazny 

On 2016-11-28 22:12, 007  wrote:

Budzik w

Dzis rano było przykładowo bardzo slisko, miejscami wrecz lodowisko.

Nówki zimowe z "najwyższej półki" pomogłyby na "wrecz lodowisko"?

Z najwyższej nie znam, ale ze "średniej" różnica w porównaniu do równie
średnich letnich jest duża, chociaż nadal szału nie ma.

11 Data: Listopad 29 2016 00:24:51
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: 007 

Przyjazny w


On 2016-11-28 22:12, 007  wrote:
Budzik w

Dzis rano było przykładowo bardzo slisko, miejscami wrecz lodowisko.

Nówki zimowe z "najwyższej półki" pomogłyby na "wrecz lodowisko"?

Z najwyższej nie znam, ale ze "średniej" różnica w porównaniu do równie
średnich letnich jest duża, chociaż nadal szału nie ma.

Na lodowisku?

Bez kolców nie podchodź prosze nawet na najlepszych zimowych cywilnych

--
'Tom N'

12 Data: Listopad 29 2016 19:01:00
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: Budzik 

Użytkownik 007  ...

Dzis rano było przykładowo bardzo slisko, miejscami wrecz lodowisko.

Nówki zimowe z "najwyższej półki" pomogłyby na "wrecz lodowisko"?

Z najwyższej nie znam, ale ze "średniej" różnica w porównaniu do równie
średnich letnich jest duża, chociaż nadal szału nie ma.

Na lodowisku?

Bez kolców nie podchodź prosze nawet na najlepszych zimowych cywilnych

wiesz, lodowisko na drodze nigdy nie jest do konca lodowiskiem.
Zawsze sa jakies chropowatości.
najlepsza metoda jest zawsze taka sama - zwolnic :)

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Pieniądze są jak szósty zmysł, bez którego nie sposób wykorzystać
w pełni pozostałych pięciu." - William Somerset Maughan

13 Data: Listopad 29 2016 20:46:23
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: Cavallino 

W dniu 29-11-2016 o 20:01, Budzik pisze:

Użytkownik 007  ...

Dzis rano było przykładowo bardzo slisko, miejscami wrecz lodowisko.

Nówki zimowe z "najwyższej półki" pomogłyby na "wrecz lodowisko"?

Z najwyższej nie znam, ale ze "średniej" różnica w porównaniu do równie
średnich letnich jest duża, chociaż nadal szału nie ma.

Na lodowisku?

Bez kolców nie podchodź prosze nawet na najlepszych zimowych cywilnych

wiesz, lodowisko na drodze nigdy nie jest do konca lodowiskiem.
Zawsze sa jakies chropowatości.
najlepsza metoda jest zawsze taka sama - zwolnic :)

Do zera. a i to może nie wystarczyć.
Widziałem już auta z zaciągniętym ręcznym zsuwające się z lekkiej górki.

14 Data: Listopad 29 2016 21:26:48
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: re 



Użytkownik "Cavallino"

....

wiesz, lodowisko na drodze nigdy nie jest do konca lodowiskiem.
Zawsze sa jakies chropowatości.
najlepsza metoda jest zawsze taka sama - zwolnic :)

Do zera. a i to może nie wystarczyć.
Widziałem już auta z zaciągniętym ręcznym zsuwające się z lekkiej górki.
-- -
To mi przypomina się jak pod górkę pod Paryż jechałem: zap... żeby tylko nie zatrzymać się bo wtedy wiadomo, że nie podjadę, jadę jadę, coraz wolniej, wolniej, koła się kręcą, ja się zatrzymuję, w końcu samochód zaczyna do tyłu jechać, koła nadal do przodu ... no nie przejechałem.

15 Data: Listopad 29 2016 00:30:10
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor:

On Mon, 28 Nov 2016 23:12:54 +0000 (UTC), Przyjazny
 wrote:


Z najwyższej nie znam, ale ze "średniej" różnica w porównaniu do równie
średnich letnich jest duża, chociaż nadal szału nie ma.

Na lodzie? W takich warunkach to zimówka jest warta tyle samo, co
letnia.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

16 Data: Listopad 29 2016 10:37:41
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: radekp@konto.pl 

Tue, 29 Nov 2016 00:30:10 +0100, w
  napisał(-a):

On Mon, 28 Nov 2016 23:12:54 +0000 (UTC), Przyjazny
 wrote:

>
>Z najwyższej nie znam, ale ze "średniej" różnica w porównaniu do równie
>średnich letnich jest duża, chociaż nadal szału nie ma.

Na lodzie? W takich warunkach to zimówka jest warta tyle samo, co
letnia.

Polemizowałbym. Letnia będzie lepsza, bo będziesz zdawał sobie sprawę, że nic
nie możesz :)

17 Data: Grudzien 01 2016 01:48:33
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello 007,

Monday, November 28, 2016, 11:12:17 PM, you wrote:

[...]

Dzis rano było przykładowo bardzo slisko, miejscami wrecz lodowisko.
Nówki zimowe z "najwyższej półki" pomogłyby na "wrecz lodowisko"?

Moje auto w warsztacie na zimówkach stoi i musiałem wziąć auto żony -
na letnich. Ostatnio tak się ślizgałem jakieś 21 lat temu. W Oltcicie,
przed zmianą na zimówki. Od tamtego czasu zmieniam na zimówki w
październiku a na letnie w kwietniu.

Na lód rzeczywiście nie ma siły. Ale prawdziwy lód to już obecnie
rzadkoć. Błoto pośniegowe i letnie opony to nieporozumienie :(

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

18 Data: Grudzien 01 2016 10:53:32
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: Trybun 

W dniu 2016-12-01 o 01:48, RoMan Mandziejewicz pisze:

Hello 007,

Monday, November 28, 2016, 11:12:17 PM, you wrote:

[...]

Dzis rano było przykładowo bardzo slisko, miejscami wrecz lodowisko.
Nówki zimowe z "najwyższej półki" pomogłyby na "wrecz lodowisko"?
Moje auto w warsztacie na zimówkach stoi i musiałem wziąć auto żony -
na letnich. Ostatnio tak się ślizgałem jakieś 21 lat temu. W Oltcicie,
przed zmianą na zimówki. Od tamtego czasu zmieniam na zimówki w
październiku a na letnie w kwietniu.

Na lód rzeczywiście nie ma siły. Ale prawdziwy lód to już obecnie
rzadkoć. Błoto pośniegowe i letnie opony to nieporozumienie :(


Lód to w sumie pryszcz, potrzebna jest recepta na zmorę zimowych dróg w mojej okolicy - lodowe koleiny.. W drogówce siedzą kompletni idioci z nadmiarem soli w magazynach. Trochę popada śnieg, to oni oczywiście zaraz na niego z tą swoją solą. Wychodzi z tego breja w której auta zostawiają koleiny, które następnie zamarzają. I jak tu jechać po tych wąskich drogach gdzie latem z trudnością dwa auta się mijają bez trącenia lusterkami, a zimą przeważnie na środku jezdni głÄ™bokie lodowe koleiny?

19 Data: Grudzien 01 2016 15:03:18
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: J.F. 

Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomości grup

Lód to w sumie pryszcz, potrzebna jest recepta na zmorę zimowych dróg w mojej okolicy - lodowe koleiny.. W drogówce siedzą kompletni idioci z nadmiarem soli w magazynach. Trochę popada śnieg, to oni oczywiście zaraz na niego z tą swoją solą. Wychodzi z tego breja w której auta zostawiają koleiny, które następnie zamarzają.

Bynajmniej.

Polskie miasta oszczedzaja jak moga i sypia sol tylko na glownych ulicach.
A na innych nie robia nic.

I taka obserwacja - spadlo na boczna ulice sporo sniegu, zima dopisala, mroz sie utrzymal, snieg samochody ugniotly ... i on po paru dniach zlodowacial.
I zimowki przestaly trzymac :-)

Jakby posolili, to by splynal do kanalu, a tak to mamy pare cm lodu .... i nadzieja tylko w ociepleniu ...


J.

20 Data: Grudzien 01 2016 15:23:38
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: J.F. 

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup

Dzis rano było przykładowo bardzo slisko, miejscami wrecz lodowisko.
Nówki zimowe z "najwyższej półki" pomogłyby na "wrecz lodowisko"?

Moje auto w warsztacie na zimówkach stoi i musiałem wziąć auto żony -
na letnich. Ostatnio tak się ślizgałem jakieś 21 lat temu. W Oltcicie,
przed zmianą na zimówki. Od tamtego czasu zmieniam na zimówki w
październiku a na letnie w kwietniu.

A wczoraj na wroclawkim bruku ABS pracowal zdrowo.
Lodu nie bylo, sniegu na jezdni tez nie, ale chyba jednak gdzies na granicy mrozenia bylo, bo jak na zwykla wode to za slisko.

I to na zimowkach, choc juz mocno zuzytych.

Na lód rzeczywiście nie ma siły. Ale prawdziwy lód to już obecnie
rzadkoć. Błoto pośniegowe i letnie opony to nieporozumienie :(

Zalezy jakie. Niektore dobrze sobie radza, ale ktore to ? :-)

J.

21 Data: Listopad 28 2016 23:42:35
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: PiteR 

na  ** p.m.s **  Matli pisze tak:

Do ubiegłego sezonu zawsze miałem w aucie komplet (4 szt.) opon
zimowych. Właśnie się zorientowałem, że jedna z opon zimowych jest
rozwalona. Zanim dotrą zamówione (2 tygodnie) zimówki muszę
rozwiązać problem: - czy jeździć przez kilka dni (mam trasę ponad
1000 km) tylko na letnich (mam je założone obecnie)
- czy na tył założyć zimowe (te co mam) a na przodzie zostawić
letnie.

Warto mieć mieszane opony letnie/zimowe podczas zimy?
Teoretycznie w tym tygodniu powinno być w granicach 0-5 stopni C.


Teoretycznie może ci się uda. Jeszcze tylko kawałeczek do domu.
Ale bardzo prawdopodobne, że przez 1000km gdzieś przywalisz i koszty
będą o wiele większe niż byś wszedł do serwisu i powiedział
natentychmiast cztery zimówki.

--
Piter

Kia ma 7 lat gwarancji ale jak będzie jeździć po 29 latach?

22 Data: Listopad 29 2016 14:57:56
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: BUNIEK 

Warto mieć mieszane opony letnie/zimowe podczas zimy?
Teoretycznie w tym tygodniu powinno być w granicach 0-5 stopni C.

Teoretycznie może ci się uda. Jeszcze tylko kawałeczek do domu.
Ale bardzo prawdopodobne, że przez 1000km gdzieś przywalisz i koszty
będą o wiele większe niż byś wszedł do serwisu i powiedział
natentychmiast cztery zimówki.


W zasadzie to prawda i wszyscy o tym wiedzą, ale jakoś 4 zimowki to 100% koszt a to ze przywali to tylko prawdopodobieństwo kosztu a może i zdrowia/kłopotów.
I często tak do tego podchodzimy w rożnych sytuacjach, czasami świadomie czasami nie,a najczęściej wiemy ze powinno być zrobione/kupione wcześniej/lepiej ale trzeba liczyć $$$ lub czas.

Ot życie.



Buniek

23 Data: Listopad 29 2016 01:15:42
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Mon, 28 Nov 2016 22:51:08 +0100, Matli napisał(a):

Do ubiegłego sezonu zawsze miałem w aucie komplet (4 szt.) opon zimowych.
Właśnie się zorientowałem, że jedna z opon zimowych jest rozwalona. Zanim
dotrą zamówione (2 tygodnie) zimówki muszę rozwiązać problem:
- czy jeździć przez kilka dni (mam trasę ponad 1000 km) tylko na letnich
(mam je założone obecnie)
- czy na tył założyć zimowe (te co mam) a na przodzie zostawić letnie.

Warto mieć mieszane opony letnie/zimowe podczas zimy?
Teoretycznie w tym tygodniu powinno być w granicach 0-5 stopni C.

Z mieszanymi oponami zawsze trzeba uważać.

Mając zimówki z tyłu i jadąc gdzieś w trasę musisz pamiętać że w mocnym
zakręcie na suchym czy mokrym ten tył odjedzie pierwszy, a to nie jest
takie fajne.

Z kolei jak masz napęd na przód, to te zimówki z tyłu nie pomogą na
sytuację kiedy będziesz musiał podjechać pod ośnieżoną górę.
Przy napędzie na tył, zimówki tylko z tyłu to nawet całkiem niezłe
rozwiązanie, ale pewnie masz FWD.

Ogólnie jechać to się da na wszystkim, tylko trzeba to robić świadomie.
Jakiś tam rozsądny zestaw to letnie do przodu, zimówki do tyłu i łańcuchy
do bagażnika.

Jak masz AWD i te opony w tym samm rozmiarze, to możesz założyć jak
sportowcy w Monte Carlo - po przekątnej letnie i zimowe.

24 Data: Listopad 29 2016 12:22:56
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: t-1 

W dniu 2016-11-29 o 01:15, Tomasz Pyra pisze:


Jak masz AWD i te opony w tym samm rozmiarze, to możesz założyć jak
sportowcy w Monte Carlo - po przekątnej letnie i zimowe.



Sprzeciwia się kodeks drogowy
http://krysgum.com.pl/content/18-oponae kodeks drogowy

25 Data: Listopad 30 2016 00:09:46
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Tue, 29 Nov 2016 12:22:56 +0100, t-1 napisał(a):

W dniu 2016-11-29 o 01:15, Tomasz Pyra pisze:


Jak masz AWD i te opony w tym samm rozmiarze, to możesz założyć jak
sportowcy w Monte Carlo - po przekątnej letnie i zimowe.



Sprzeciwia się kodeks drogowy
http://krysgum.com.pl/content/18-oponae kodeks drogowy

ojtam ojtam :)

Tak jeszcze po przemyśleniu to wychodzi mi że zakładanie opon na ukos ma
sens tylko tam gdzie przedni i tylny dyferencjał są o ograniczonym
poślizgu, czyli raczej mało które auto cywilne, nawet AWD.

26 Data: Listopad 29 2016 12:25:39
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: t-1 

W dniu 2016-11-29 o 01:15, Tomasz Pyra pisze:


Jak masz AWD i te opony w tym samm rozmiarze, to możesz założyć jak
sportowcy w Monte Carlo - po przekątnej letnie i zimowe.



Sprzeciwia się kodeks drogowy:
http://krysgum.com.pl/content/18-opona-a-kodeks-drogowy

27 Data: Listopad 29 2016 21:01:48
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: re 



Użytkownik "Tomasz Pyra"


....
Ogólnie jechać to się da na wszystkim, tylko trzeba to robić świadomie.
Jakiś tam rozsądny zestaw to letnie do przodu, zimówki do tyłu i łańcuchy
do bagażnika.
-- -
A te łańcuchy to od razu założone ? Bo jak którejś zimy sypnęło pierwszy raz to już przy wyjeżdżaniu zamiast 90 stopni skrętu wyszło 45 a potem dowiedziałem się, że ta prosta droga naprawdę jest pod górkę tak, że jedynym wyjściem było zawrócenie i jej objechanie ale to tylko po to by zajechać zmienić te opony :-)

28 Data: Listopad 29 2016 08:57:27
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: abn140 



domyslam sie ze to wielkie auto i drogie gumy? cos specyficznego? jak wiesz
ze takie jajca beda to po co kupujesz gdzie trzeba czekac pol miecha na
towar....
a na teraz kup jakies dwie zimowy bieznikowane lub uzywki.
bedziesz miec w razie czego rezerwe jak te nowe np zaczna bic i wystapi
koniecznosc realizowania gwarancji czy jak po prostu rozwalisz...
albo jedz tylko powoli i ostroznie...
za komuny nie na takim gownie ludzie latali i bylo ok.

29 Data: Listopad 29 2016 21:03:01
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: re 



Użytkownik "abn140"


domyslam sie ze to wielkie auto i drogie gumy? cos specyficznego? jak wiesz
ze takie jajca beda to po co kupujesz gdzie trzeba czekac pol miecha na
towar....
a na teraz kup jakies dwie zimowy bieznikowane lub uzywki.
bedziesz miec w razie czego rezerwe jak te nowe np zaczna bic i wystapi
koniecznosc realizowania gwarancji czy jak po prostu rozwalisz...
albo jedz tylko powoli i ostroznie...
za komuny nie na takim gownie ludzie latali i bylo ok.
-- -
Wtedy były uniwersalne a on ma letnie.

30 Data: Listopad 29 2016 08:59:38
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: sirapacz 

a ja ci doradzę wywrotowo:
jak auto FWD to załóż zimówki na PRZÓD a letnie na tył.

Jak RWD to nie pomogę bo doświadczenia nie mam.

31 Data: Listopad 29 2016 09:16:08
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: Jacek 

W dniu 29.11.2016 o 08:59, sirapacz pisze:

a ja ci doradzę wywrotowo:
jak auto FWD to załóż zimówki na PRZÓD a letnie na tył.
Dokładnie tak kiedyś myślałem, dopóki mi tył nie wyprzedził przodu. Wtedy zmieniłem zdanie i zakładam zawsze lepsze na tył (FWD).
Co do meritum, to 1000 km raczej będzie w dużej części autostradami albo głównymi drogami więc spokojnie może jechać i lepiej mieć 2 zimówki i 2 letnie, niż 4 letnie.
Jacek
PS w tej dyskusji przypominają mi się dawne czasy, gdzie ja jeździłem JUŻ (1990 rok) na zimówkach na osi napędzanej, a mój ex-szef bardzo to krytykował, że fanaberia, bez sensu itd. Minęło kilka lat i ten sam gość obwieszcza, że to on był prekursorem opon zimowych w firmie i że "odkąd tylko można było je w Polsce kupić" zawsze używał ;-)

32 Data: Listopad 29 2016 10:01:42
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: J.F. 

Użytkownik "Jacek"  napisał w wiadomości grup

PS w tej dyskusji przypominają mi się dawne czasy, gdzie ja jeździłem JUŻ (1990 rok) na zimówkach na osi napędzanej, a mój ex-szef bardzo to krytykował, że fanaberia, bez sensu itd.

Troche lat pozniej to i ja krytykowalem.
Tyle lat caly kraj jezdzil na "zwyklych oponach", sam juz troche przejezdzilem, i wystarczaly.

Ale potem trafilem na "prawdziwie letnie" i sie przeprosilem.

Teraz jezdze na wielosezonowych i znow sie zastanawiam, czy to fanaberia czy ktos mi tu wode z mozgu robi.

J.

33 Data: Listopad 29 2016 09:50:50
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: PiteR 

na  ** p.m.s **  J.F. pisze tak:

Teraz jezdze na wielosezonowych i znow sie zastanawiam, czy to
fanaberia czy ktos mi tu wode z mozgu robi.

Sam wiesz jak się na nich czujesz. Czy cię majta niepodziewanie ale
wraca przyczepność. We Fiorino są zimówki Firestone i bardzo mi się
podobają. Po taniości rewelacja. Dukato Conti nie ma uślizgów. Może
dlatego że ciężki. Golf stary Kormoran jest ok. Passat Conti tył nowe
przód nie pierwszej nowości i jeździ się źle, buksuje i wynosi przód.

Za ostatni grosz będę kupował oponki. Na letnich jeździłem jak byłem
mały.


--
Piter

Kia ma 7 lat gwarancji ale jak będzie jeździć po 29 latach?

34 Data: Listopad 29 2016 12:27:34
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: J.F. 

Użytkownik "PiteR"  napisał w wiadomości grup na  ** p.m.s **  J.F. pisze tak:

Teraz jezdze na wielosezonowych i znow sie zastanawiam, czy to
fanaberia czy ktos mi tu wode z mozgu robi.

Sam wiesz jak się na nich czujesz. Czy cię majta niepodziewanie ale
wraca przyczepność.

Niespodziewane majtanie to grozi i na zimowkach, a zwolnic trzeba zanim zacznie majtac.

Navigatory zostaly przetestowane w gorsko-narciarskich zimowych warunkach i jak byly nowe, to dzialaly IMO rewelacyjnie dobrze na sniegu.
W pozniejszych latach w miescie to juz tak rewelacyjnie nie zawsze bylo ... moze zuzycie, moze wiecej lodu niz sniegu.
Niestety, w narciarskich wycieczkach mialem przerwe.

We Fiorino są zimówki Firestone i bardzo mi się
podobają. Po taniości rewelacja. Dukato Conti nie ma uślizgów. Może
dlatego że ciężki. Golf stary Kormoran jest ok. Passat Conti tył nowe
przód nie pierwszej nowości i jeździ się źle, buksuje i wynosi przód.

Za ostatni grosz będę kupował oponki.
Na letnich jeździłem jak byłem mały.

Tylko ze wsrod tych tzw letnich sa takie calkiem dobre na sniegu i takie calkiem niedobre, no i cale spektrum posrednie.
Nigdy nie wiesz jakie sa, dopoki nie przetestujesz.
A caloroczne okazuja sie calkiem dobre, i maja pare zalet - np nigdy Cie pierwszy snieg nie zaskoczy :-)

A potem popatrz np po amerykanskich stronach producentow - na europejskich sa letnie i zimowe, a na amerykanskich o dziwo byly i caloroczne,
albo wrecz - opony, a tylko niektorzy dodawali letnie i zimowe.

W Europie tez cos sie zmienia, bo coraz wiecej producentow oferuje caloroczne.
Ciekawe - klienci dali odpor, czy nowe przepisy w wielu krajach zmusily klientow do szukania zimowych lub wyraznie calorocznych.


J.

35 Data: Listopad 29 2016 12:41:36
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: PiteR 

na  ** p.m.s **  J.F. pisze tak:

Sam wiesz jak się na nich czujesz. Czy cię majta niepodziewanie ale
wraca przyczepność.

Niespodziewane majtanie to grozi i na zimowkach, a zwolnic trzeba
zanim zacznie majtac.

żeby człowiek wiedział że upadnie... Nigdy nie wiem kiedy zwolnić w
porę. A to jakiś krawężnik bokiem dotknę a to obok stanę dzień dobry
pani ;)


--
Piter

Kia ma 7 lat gwarancji ale jak będzie jeździć po 29 latach?

36 Data: Listopad 29 2016 13:57:55
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: J.F. 

Użytkownik "PiteR"  napisał w wiadomości grup na  ** p.m.s **  J.F. pisze tak:

Sam wiesz jak się na nich czujesz. Czy cię majta niepodziewanie ale
wraca przyczepność.

Niespodziewane majtanie to grozi i na zimowkach, a zwolnic trzeba
zanim zacznie majtac.

żeby człowiek wiedział że upadnie... Nigdy nie wiem kiedy zwolnić w
porę. A to jakiś krawężnik bokiem dotknę a to obok stanę dzień dobry
pani ;)

Ja tez nie wiem, ale do tej pory intuicja malo razy zawiodla, i na szczescie bez wiekszych skutkow.
A zawiodla chyba wtedy, jak sie na letnich uparlem w zimie jezdzic.

Ale wiedza zerowa, dlatego w trudnych warunkach profilaktycznie zwalniam ...  raczej za malo, ale jak wolno mozna jechac ...

J.

37 Data: Listopad 29 2016 10:39:59
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: radekp@konto.pl 

Tue, 29 Nov 2016 09:16:08 +0100, w  Jacek
 napisał(-a):

W dniu 29.11.2016 o 08:59, sirapacz pisze:
> a ja ci doradzę wywrotowo:
> jak auto FWD to załóż zimówki na PRZÓD a letnie na tył.
Dokładnie tak kiedyś myślałem, dopóki mi tył nie wyprzedził przodu.
Wtedy zmieniłem zdanie i zakładam zawsze lepsze na tył (FWD).

Bo trzeba zdawać sobie sprawę co się ma gdzie założone.
Jak trasa po płaskim, to zimowe na tył. Jak jazda pod górę, to zimowe na przód.

38 Data: Listopad 29 2016 12:15:27
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: J.F. 

Użytkownik  radekp napisał w wiadomości grup Tue, 29 Nov 2016 09:16:08 +0100, Jacek  napisał(-a):

W dniu 29.11.2016 o 08:59, sirapacz pisze:
> a ja ci doradzę wywrotowo:
> jak auto FWD to załóż zimówki na PRZÓD a letnie na tył.
Dokładnie tak kiedyś myślałem, dopóki mi tył nie wyprzedził przodu.
Wtedy zmieniłem zdanie i zakładam zawsze lepsze na tył (FWD).

Bo trzeba zdawać sobie sprawę co się ma gdzie założone.
Jak trasa po płaskim, to zimowe na tył. Jak jazda pod górę, to zimowe na przód.

Jak pod gore, to na obie.
Bo oprocz podjazdow w gorach sa tez zjazdy i zakrety :-)

Albo kupic RWD :-)

J.

39 Data: Listopad 29 2016 10:54:01
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: zhbick 



Użytkownik "Jacek"  napisał w wiadomości grup

Dokładnie tak kiedyś myślałem, dopóki mi tył nie wyprzedził przodu. Wtedy zmieniłem zdanie i zakładam zawsze lepsze na tył (FWD).

+1

A wracając do problemu poruszonego w głównym wątku: ja podjechałbym do jakiegoś punktu, gdzie handlują używkami i mają dobry wybór. Może znalazłaby się opona taka, jak ta uszkodzona. Wówczas do momentu odbioru przesyłki Wątkotwórca jeździłby na 4 zimówkach.

40 Data: Listopad 29 2016 10:57:04
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: zhbick 



Użytkownik "zhbick"  napisał w wiadomości grup

Wówczas do momentu odbioru przesyłki Wątkotwórca jeździłby na 4 zimówkach.


później rzecz jasna też, tyle że na nowych :)

41 Data: Listopad 29 2016 11:02:38
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: radekp@konto.pl 

Tue, 29 Nov 2016 10:54:01 +0100, w
 "zhbick"
napisał(-a):

A wracając do problemu poruszonego w głównym wątku: ja podjechałbym do
jakiegoś punktu, gdzie handlują używkami i mają dobry wybór. Może znalazłaby
się opona taka, jak ta uszkodzona. Wówczas do momentu odbioru przesyłki
Wątkotwórca jeździłby na 4 zimówkach.

Biorąc pod uwagę skuteczność używanych opon -- to szkoda czasu i pieniędzy.

42 Data: Listopad 29 2016 13:28:30
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: sirapacz 


Biorąc pod uwagę skuteczność używanych opon -- to szkoda czasu i pieniędzy.

Ale polecam za to spróbować bieżnikowane zimówki - tanie jak barszcz, ale nie rozpędzałbym się >100 na nich. Przez śnieg potrafią kopać jak głupie:) przynajmniej jak mają świeży bieżnik

43 Data: Listopad 29 2016 16:21:47
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: Jacek 

W dniu 29.11.2016 o 13:28, sirapacz pisze:

Ale polecam za to spróbować bieżnikowane zimówki - tanie jak barszcz,
ale nie rozpędzałbym się >100 na nich. Przez śnieg potrafią kopać jak
głupie:) przynajmniej jak mają świeży bieżnik
Wątkotwórca szuka rady na 2 tygodnie. Patrzyłem na prognozę pogody. W porywach spadnie temperatura do minus 5. Środa 7 grudnia ma być ostatnim dniem z temperaturą na minusie. Opadów śniegu, w którym opony miałyby się kopać nie widzę.
Jacek

44 Data: Listopad 29 2016 16:59:48
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: sirapacz 


dniem z temperaturą na minusie. Opadów śniegu, w którym opony miałyby
się kopać nie widzę.

zależy gdzie on mieszka:P

45 Data: Listopad 29 2016 18:30:21
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: zhbick 



Użytkownik  napisał w wiadomości grup

Biorąc pod uwagę skuteczność używanych opon -- to szkoda czasu i pieniędzy.

A pozostałe trzy ma nowe? Idąc Twoim tokiem rozumowania, gdyby nie uszkodził czwartej,
to jeździłby na czterech używanych => skuteczność marna => szkoda czasu i pieniędzy => nie zmieniać z letnich


:)

46 Data: Listopad 29 2016 11:03:09
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Tue, 29 Nov 2016 09:16:08 +0100, Jacek napisał(a):

W dniu 29.11.2016 o 08:59, sirapacz pisze:
a ja ci doradzę wywrotowo:
jak auto FWD to załóż zimówki na PRZÓD a letnie na tył.
Dokładnie tak kiedyś myślałem, dopóki mi tył nie wyprzedził przodu.
Wtedy zmieniłem zdanie i zakładam zawsze lepsze na tył (FWD).

Sporo jeszcze zależy po czym się jeździ.
Bo problem w tym, że trudno powiedzieć które opony są te lepsze.

Zależy po czym się jedzie.
Na śniegu oczywiście lepszą przyczepność będą miały zimowe.
Ale jak już jest sucho (nawet przy -15C), czy mokto to lepszą przyczepność
mają letnie. Może tu różnica nie będzie aż tak duża, ale również nie do
opanowania przy nagłym manewrze z większą prędkością.

No i tu już decyzja "lepsze na tył" okazuje się nie taka prosta.
Zwłaszcza że szybciej jeździ się w tych warunkach gdzie letnie mają lepszą
przyczepność, potencjalnie są to więc groźniejsze i trudniejsze warunki niż
powolna jazda po śniegu, gdzie to co się może stać to zsunięcie się do
rowu.

47 Data: Listopad 29 2016 12:32:07
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: J.F. 

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości grup

Zależy po czym się jedzie.
Na śniegu oczywiście lepszą przyczepność będą miały zimowe.
Ale jak już jest sucho (nawet przy -15C), czy mokto to lepszą przyczepność
mają letnie. Może tu różnica nie będzie aż tak duża, ale również nie do
opanowania przy nagłym manewrze z większą prędkością.

IMO - dla "cywilnego kierowcy" na sucho to roznicy nie ma - obie trzymaja.

Na mokro ... moje calkiem dobrze trzymaja, ale ja na deszczu profilaktycznie zwalniam
(ha, ha, ostatnio tylko 130 na tempomacie jak zaczelo ostro lac :-)

No i tu już decyzja "lepsze na tył" okazuje się nie taka prosta.
Zwłaszcza że szybciej jeździ się w tych warunkach gdzie letnie mają lepszą
przyczepność, potencjalnie są to więc groźniejsze i trudniejsze warunki niż
powolna jazda po śniegu, gdzie to co się może stać to zsunięcie się do
rowu.

Tomaszu, dla Ciebie moze i nie taka prosta - dla reszty kierowcow poslizg tylu zakonczy sie w rowie lub na aucie z przeciwka.

Choc teraz sporo aut ma ESP ... moze i faktycznie nie taka prosta decyzja :-)

J.

48 Data: Listopad 30 2016 21:28:01
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Tue, 29 Nov 2016 12:32:07 +0100, J.F. napisał(a):

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości grup

Zależy po czym się jedzie.
Na śniegu oczywiście lepszą przyczepność będą miały zimowe.
Ale jak już jest sucho (nawet przy -15C), czy mokto to lepszą
przyczepność
mają letnie. Może tu różnica nie będzie aż tak duża, ale również nie
do
opanowania przy nagłym manewrze z większą prędkością.

IMO - dla "cywilnego kierowcy" na sucho to roznicy nie ma - obie
trzymaja.

Na mokro ... moje calkiem dobrze trzymaja, ale ja na deszczu
profilaktycznie zwalniam
(ha, ha, ostatnio tylko 130 na tempomacie jak zaczelo ostro lac :-)

No i tu już decyzja "lepsze na tył" okazuje się nie taka prosta.
Zwłaszcza że szybciej jeździ się w tych warunkach gdzie letnie mają
lepszą
przyczepność, potencjalnie są to więc groźniejsze i trudniejsze
warunki niż
powolna jazda po śniegu, gdzie to co się może stać to zsunięcie się
do
rowu.

Tomaszu, dla Ciebie moze i nie taka prosta - dla reszty kierowcow
poslizg tylu zakonczy sie w rowie lub na aucie z przeciwka.

Ale ja się z tym zgadzam że poślizg tyłu to zło.
Co więcej - w sytuacji kiedy pochodzi od mniej przyczepnych opon jest
praktycznie nie do opanowania.

I tu właśnie cały problem zimówek z tyłu - bo po śniegu to spoko.
Ale ogarnięcie auta na letnich z przodu i zimówkach z tyłu, jak przy
autostradowej prędkości nagle trzeba będzie wykonać jakiś pełny skręt z
hamowaniem to obie bariery mogą ucierpieć ;)

Bo to jest IMO niebezpieczne - jechać autostradą po suchym/mokrym całkiem
szybko, no bo na autostradzie gorsza przyczepnośc tylnych opon nie
przeszkadza póki się jedzie prosto, a w razie jakiegokolwiek nagłego
manewru będzie dramat.


Choc teraz sporo aut ma ESP ... moze i faktycznie nie taka prosta
decyzja :-)

No to trzeba by posprawdzać z o ile gorszą oponą z tyłu ESP da sobie radę.
Do eksperymentów proponuję moje wariackie C2 ;)

49 Data: Listopad 29 2016 13:24:59
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: sirapacz 


Dokładnie tak kiedyś myślałem, dopóki mi tył nie wyprzedził przodu.

no niestety trzeba jeździć świadomie:)
Mnie na szczęście się to nie stało a ze 2-3 sezony na takiej kombinacji przejeździłem.

Wtedy zmieniłem zdanie i zakładam zawsze lepsze na tył (FWD).

aby móc bez uślizgu tyłu przodem wjechać na zakręcie wprost w zaspę ;)

50 Data: Listopad 30 2016 11:36:14
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie
Autor: Tomalkole 

Użytkownik "Jacek"  napisał w wiadomości

W dniu 29.11.2016 o 08:59, sirapacz pisze:

a ja ci doradzę wywrotowo:
jak auto FWD to załóż zimówki na PRZÓD a letnie na tył.

Dokładnie tak kiedyś myślałem, dopóki mi tył nie wyprzedził przodu. Wtedy
zmieniłem zdanie i zakładam zawsze lepsze na tył (FWD).

Przy FWD, żeby tył nie wyprzedził przód, to im ostrzejszy skręt tym wolniej
należy go pokonywać uzależniając to od stanu nawierzchni.
Gdy ktoś gwałtownie skręca przy większej prędkości
to zawsze ryzykuje piruet.
Ja nie chciałbym, aby przód jechał w przypadkową stronę,
dlatego lepsze opony zakładam na przód. Wtedy mam jeszcze
ewentualną możliwość korekty kierownicą.

51 Data: Listopad 30 2016 21:25:45
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie
Autor: 007 

Tomalkole w


Użytkownik "Jacek"  napisał w wiadomości

Dokładnie tak kiedyś myślałem, dopóki mmmi tył nie wyprzedził przodu. Wtedy
zmieniłem zdanie i zakładam zawsze lepsze na tył (FWD).
Przy FWD, żeby tył nie wyprzedził przód,


A po polsku?
masz przykład w cytacie.

Ja nie chciałbym, aby przód jechał w przypadkową stronę,

Wolisz tyłem zamiatać przypadkowo...

lepsze opony zakładam na przód. Wtedy mam jeszcze
ewentualną możliwość korekty kierownicą.

A tył lata...

Masz kłopot z ortografią i z jazdą!


--
'Tom N'

52 Data: Listopad 29 2016 13:34:58
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: T. 

W dniu 2016-11-28 o 22:51, Matli pisze:

Do ubiegłego sezonu zawsze miałem w aucie komplet (4 szt.) opon zimowych.
Właśnie się zorientowałem, że jedna z opon zimowych jest rozwalona.
Zanim dotrą zamówione (2 tygodnie) zimówki muszę rozwiązać problem:
- czy jeździć przez kilka dni (mam trasę ponad 1000 km) tylko na letnich
(mam je założone obecnie)
- czy na tył założyć zimowe (te co mam) a na przodzie zostawić letnie.

Warto mieć mieszane opony letnie/zimowe podczas zimy?
Teoretycznie w tym tygodniu powinno być w granicach 0-5 stopni C.



Rozmawiałem swego czasu ze specjalistą z PIMotu. Twierdzi, że wymiana opon w ogóle nie ma sensu, a zwłaszcza te 7 stopni. Koło w czasie jazdy obraca się i każde miejsce koła ulega przy toczeniu się ściskaniu i rozprężaniu. Przyjmując, że obwód opony to ok. 2 m (no chyba że masz Tico), to na 1 km masz 500 takich cykli. Przy prędkości 60 km/h masz tych cykli 500 na minutę, więc ponad 8 taki podwójnych cykli na sekundę. W trakcie wyginania gumy wydziela się ciepło - opona się nagrzewa. Grzeje się ponadto od tarcz hamulcowych, o ile jeździsz po mieście.
Więc te 7% to według niego wynik lobbowania firm oponiarskich, żeby zmieniać opony w tej temperaturze. W kocu nabijają sobie sprzedaż o 100%.
Opony zimowe mają przede wszystkim inny bieżnik i podobno tu jest pies pogrzebany - lepiej się trzymają na śniegu (nie na lodzie). W sumie przetestowałem to osobiście i faktycznie tak jest.
Zatem jeśli nie będziesz poruszał się po śniegu (wiem, to trudno przewidzieć, a też zależy gdzie jedziesz) to jedź na letnich. Jeśli trafisz na śnieg - możesz założyć zimowe opony na napędzaną oś. A generalnie - nic nie zastąpi ostrożności...
T.

53 Data: Listopad 29 2016 14:05:12
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: J.F. 

Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup

Rozmawiałem swego czasu ze specjalistą z PIMotu. Twierdzi, że wymiana opon w ogóle nie ma sensu, a zwłaszcza te 7 stopni. Koło w czasie jazdy

Widac nigdy nie trafil na prawdziwie letnie opony.

obraca się i każde miejsce koła ulega przy toczeniu się ściskaniu i rozprężaniu. Przyjmując, że obwód opony to ok. 2 m (no chyba że masz Tico), to na 1 km masz 500 takich cykli. Przy prędkości 60 km/h masz tych cykli 500 na minutę, więc ponad 8 taki podwójnych cykli na sekundę. W trakcie wyginania gumy wydziela się ciepło - opona się nagrzewa. Grzeje się ponadto od tarcz hamulcowych, o ile jeździsz po mieście.
Więc te 7% to według niego wynik lobbowania firm oponiarskich, żeby zmieniać opony w tej temperaturze. W kocu nabijają sobie sprzedaż o 100%.

Grzania nie neguje, ale raczej slabe jest, to nie F1, ze opona ma 100 st C.
No i na tyle slabe, ze sniegu ani lodu nie topi pod soba.

A jesli juz zimowki trzeba zalozyc (bo sie przemysl oponiarski nauczyl robic prawdziwie letnie opony), to wszystko jedno czy przy 7C, czy -1C.

Za tam twierdze, ze zalozyc trzeba zanim spadnie snieg, a zdjac jak juz nie spadnie - co u nas w kraju oznacza tak mniej wiecej od 30 pazdziernika do 3 maja na zimowkach :-)

Opony zimowe mają przede wszystkim inny bieżnik i podobno tu jest pies pogrzebany - lepiej się trzymają na śniegu (nie na lodzie). W sumie przetestowałem to osobiście i faktycznie tak jest.

Inny bieznik maja (w szczegolnosci te drobne naciecia - lamelki), na sniegu trzymaja dosc dobrze, na lodzie ... raczej slabo.
Ale lod lodowi nie rowny.

Zatem jeśli nie będziesz poruszał się po śniegu (wiem, to trudno przewidzieć, a też zależy gdzie jedziesz) to jedź na letnich. Jeśli trafisz na śnieg - możesz założyć zimowe opony na napędzaną oś. A generalnie - nic nie zastąpi ostrożności...

Ja bym tam sie jednak troch bal, ze mnie na zakrecie tyl wyprzedzi ...

J.

54 Data: Listopad 29 2016 15:27:11
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: radekp@konto.pl 

Tue, 29 Nov 2016 13:34:58 +0100, w
"T."  napisał(-a):

Więc te 7% to według niego wynik lobbowania firm oponiarskich, żeby
zmieniać opony w tej temperaturze. W kocu nabijają sobie sprzedaż o 100%.

W sieci można jeszcze znaleźć test opon zimowych przy temp -4 czy -5st. Letnie
wygrywały. Oczywiście nie było sniegu.

Zatem jeśli nie będziesz poruszał się po śniegu (wiem, to trudno
przewidzieć, a też zależy gdzie jedziesz) to jedź na letnich.

I to jest słuszna konkluzja.

55 Data: Listopad 29 2016 17:09:07
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: sirapacz 


pogrzebany - lepiej się trzymają na śniegu (nie na lodzie). W sumie

kiedys wywołałem flejma stwierdzeniem, że lepiej się też na lodzie trzymają:) bo jest różnica. Mówię oczywiście o oblodzonej drodze a nie idealnie gładkim lodzie - tam faktycznie różnica żadna. Mam taką górkę niedaleko siebie o nachyleniu - strzelam - 30 stopni. Nie sypią tam w zasadzie nigdy. Jak oblodzi się i ubije śnieg tak, że na nogach ciężko się utrzymać to przed zjazdem (na końcu zjazdu zakręt:P) na letnich trzeba zdrowaśkę. Na dole już nie trzeba ogrzewania bo człowiek się nagrzewa sam na tych 200m ;) Natomiast na zimówkach jest wyraźnie późniejszy moment zerwania przyczepności - jest stres, ale zdrowaśki można sobie darować ;)

przetestowałem to osobiście i faktycznie tak jest.
Zatem jeśli nie będziesz poruszał się po śniegu (wiem, to trudno
przewidzieć, a też zależy gdzie jedziesz) to jedź na letnich. Jeśli
Z tymi letnimi nie szalałbym  ALE do -10 czy -20 (to jest różnica na korzyść zimówek). Letnie (a przynajmniej te które używałem) przy trzaskającym mrozie na suchym asfalcie spisywały sie gorzej niż na morkej nawierzchni w cieple. Zimy jakie mieliśmy ostatnio były tak łagodne, że nie wręcz nie było sensu zmieniać opon.

generalnie - nic nie zastąpi ostrożności...
amen

56 Data: Listopad 29 2016 17:43:07
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: J.F. 

Użytkownik "sirapacz"  napisał w wiadomości grup

pogrzebany - lepiej się trzymają na śniegu (nie na lodzie). W sumie

kiedys wywołałem flejma stwierdzeniem, że lepiej się też na lodzie trzymają:) bo jest różnica. Mówię oczywiście o oblodzonej drodze a nie idealnie gładkim lodzie - tam faktycznie różnica żadna.

No i w tym problem - warunki trudne do rzetelnego porownania.
Trzeba by miec dwa lub wiecej identycznych aut i przez wiele dni testowac, aby jakas srednia z warunkow wyciagnac.

Mam taką górkę niedaleko siebie o nachyleniu - strzelam - 30 stopni.

Mysle ze chybiasz zdrowo - drogowcy takich stromych drog nie robia :-)

Z ciekawosci mozesz kiedys zmierzyc - teraz duzo telefonow ma akcelerometry, mozna tez ciezarek na sznurku i fotke z boku.

ale ok mamy "stroma gorke".

Nie sypią tam w zasadzie nigdy. Jak oblodzi się i ubije śnieg tak, że na nogach ciężko się utrzymać to przed zjazdem (na końcu zjazdu zakręt:P) na letnich trzeba zdrowaśkę. Na dole już nie trzeba ogrzewania bo człowiek się nagrzewa sam na tych 200m ;)

"Ale urwal" :-)

Natomiast na zimówkach jest wyraźnie późniejszy moment zerwania przyczepności - jest stres, ale zdrowaśki można sobie darować ;)

Az takie dziwne to to chyba nie jest, ze na lodzie zimowki lepiej niz letnie trzymaja.
Ale to trzymanie niestety slabe.

Ja kiedys w Czarnej Gorze chyba ze 30 stluczek na parkingu widzialem - warunki byly wlasnie jak "ale urwal", a mysle, ze przynajmniej 75% mialo zimowki, jesli nie 100%, no i sporo doswiadczonych kierowcow tam powinno byc.

przetestowałem to osobiście i faktycznie tak jest.
Zatem jeśli nie będziesz poruszał się po śniegu (wiem, to trudno
przewidzieć, a też zależy gdzie jedziesz) to jedź na letnich. Jeśli
Z tymi letnimi nie szalałbym  ALE do -10 czy -20 (to jest różnica na korzyść zimówek). Letnie (a przynajmniej te które używałem) przy

IMO - na suchym asfalcie roznice w trzymaniu nie beda jakies duze.
Za to grudzien jest, snieg moze w kazdej chwili spasc.

No ale w takiej zlosliwej sytuacji, przy dobrych prognozach, moze i zaryzykowac, ze sniegu nie bedzie.
Najwyzej sie pojedzie tramwajem.
Bo wolno i ostroznie to tez niedobrze - wyzwa od kapelusznikow :-)

trzaskającym mrozie na suchym asfalcie spisywały sie gorzej niż na morkej nawierzchni w cieple.

Z tym, ze przy trzaskajacym mrozie, to rozny ten asfalt moze byc.
Szron/szadz, gololedz.

J.

57 Data: Listopad 29 2016 17:52:50
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: radekp@konto.pl 

Tue, 29 Nov 2016 17:43:07 +0100, w
 "J.F."
 napisał(-a):

>kiedys wywołałem flejma stwierdzeniem, że lepiej się też na lodzie
>trzymają:) bo jest różnica. Mówię oczywiście o oblodzonej drodze a
>nie idealnie gładkim lodzie - tam faktycznie różnica żadna.

No i w tym problem - warunki trudne do rzetelnego porownania.
Trzeba by miec dwa lub wiecej identycznych aut i przez wiele dni
testowac, aby jakas srednia z warunkow wyciagnac.

Leżą gdzieś testy w sieci, można poszukać.

58 Data: Listopad 29 2016 18:30:40
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: sirapacz 


Mam taką górkę niedaleko siebie o nachyleniu - strzelam - 30 stopni.

Mysle ze chybiasz zdrowo - drogowcy takich stromych drog nie robia :-)

Im bardziej oblodzona tym bardziej stroma się robi ;)

Z ciekawosci mozesz kiedys zmierzyc - teraz duzo telefonow ma
akcelerometry, mozna tez ciezarek na sznurku i fotke z boku.

z czystej ciekawości sobie ją kątomierzem zmierzę.

Natomiast na zimówkach jest wyraźnie późniejszy moment zerwania
przyczepności - jest stres, ale zdrowaśki można sobie darować ;)

Az takie dziwne to to chyba nie jest, ze na lodzie zimowki lepiej niz
letnie trzymaja.
Ale to trzymanie niestety slabe.

ale mocniejsze niż na letnich:) a mnie linczowano, że na ściemniam i wymyślam bo na lodzie obie będą do d...


Najwyzej sie pojedzie tramwajem.

U mnie na wsi może być z tym ciężko ;)


Z tym, ze przy trzaskajacym mrozie, to rozny ten asfalt moze byc.
Szron/szadz, gololedz.

miałem na myśli asfalt gdzie już tylko nalot z soli został a woda cała odparowała

59 Data: Listopad 30 2016 12:11:23
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: J.F. 

Użytkownik "sirapacz"  napisał w wiadomości grup

Mam taką górkę niedaleko siebie o nachyleniu - strzelam - 30 stopni.
Mysle ze chybiasz zdrowo - drogowcy takich stromych drog nie robia :-)

Im bardziej oblodzona tym bardziej stroma się robi ;)

Z ciekawosci mozesz kiedys zmierzyc - teraz duzo telefonow ma
akcelerometry, mozna tez ciezarek na sznurku i fotke z boku.

z czystej ciekawości sobie ją kątomierzem zmierzę.

Stawiam, ze ponizej 10 stopni wyjdzie.
Dopuszczalne 12% to 7 stopni.

Natomiast na zimówkach jest wyraźnie późniejszy moment zerwania
przyczepności - jest stres, ale zdrowaśki można sobie darować ;)

Az takie dziwne to to chyba nie jest, ze na lodzie zimowki lepiej niz
letnie trzymaja.
Ale to trzymanie niestety slabe.

ale mocniejsze niż na letnich:) a mnie linczowano, że na ściemniam i wymyślam bo na lodzie obie będą do d...

Ale tak wlasnie bedzie - obie beda do d* :-)
Jedne troche bardziej :-)

Tak z praktyki, to pare razy trafilem na wyslizgany lod i wtedy problem z ruszeniem z plaskiego parkingu byl.
Wiaderko piasku albo lancuchy ...

J.

60 Data: Listopad 29 2016 17:52:27
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: radekp@konto.pl 

Tue, 29 Nov 2016 17:09:07 +0100, w
sirapacz  napisał(-a):

> pogrzebany - lepiej się trzymają na śniegu (nie na lodzie). W sumie

kiedys wywołałem flejma stwierdzeniem, że lepiej się też na lodzie
trzymają:) bo jest różnica.

Lepiej, bo letni zatrzymają się po 400m, a zimówki po 100.
Kolce po 40m.

61 Data: Listopad 29 2016 18:31:42
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: sirapacz 


Lepiej, bo letni zatrzymają się po 400m, a zimówki po 100.
Kolce po 40m.

czasami wystarczy tylko mieć możliwość zredukowania prędkości...


....przed dzwonem:)

62 Data: Listopad 29 2016 21:17:21
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: re 



Użytkownik "T."

...
Więc te 7% to według niego wynik lobbowania firm oponiarskich, żeby
zmieniać opony w tej temperaturze. W kocu nabijają sobie sprzedaż o 100%.
....
-- -
Jak mogą nabijać ? Przecież kupno drugich podwaja żywotność pierwszych.

Zmiana opon jest kwestią dopasowania do warunków pory roku i zasadniczo nie wymaga dyskusji poza tym, że jest uciążliwa. Jak ktoś tylko do pracy jeździ to pewnie optymalniejsze są całosezonowe.

63 Data: Listopad 30 2016 08:54:01
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: T. 

W dniu 2016-11-29 o 21:17, re pisze:



Użytkownik "T."

..
Więc te 7% to według niego wynik lobbowania firm oponiarskich, żeby
zmieniać opony w tej temperaturze. W kocu nabijają sobie sprzedaż o 100%.
...
-- -
Jak mogą nabijać ? Przecież kupno drugich podwaja żywotność pierwszych.


Nie, bo praktycznie po 5 latach guma murszeje. Więc nawet jak masz dobry bieżnik, to się nie nadają do bezpiecznej jazdy. Więc mając jeden komplet wymieniasz go co 5 lat, mając dwa - wymieniasz dwa co 5 lat.
T.

64 Data: Listopad 30 2016 22:18:59
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: re 



Użytkownik "T."

..
Więc te 7% to według niego wynik lobbowania firm oponiarskich, żeby
zmieniać opony w tej temperaturze. W kocu nabijają sobie sprzedaż o 100%.
...
-- -
Jak mogą nabijać ? Przecież kupno drugich podwaja żywotność pierwszych.


Nie, bo praktycznie po 5 latach guma murszeje. Więc nawet jak masz dobry
bieżnik, to się nie nadają do bezpiecznej jazdy. Więc mając jeden
komplet wymieniasz go co 5 lat, mając dwa - wymieniasz dwa co 5 lat.
-- -
Przecież opony mają trwałość rzędu 10 lat a nie 5

65 Data: Listopad 30 2016 23:44:25
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: T. 

W dniu 2016-11-30 o 22:18, re pisze:



Użytkownik "T."

..
Więc te 7% to według niego wynik lobbowania firm oponiarskich, żeby
zmieniać opony w tej temperaturze. W kocu nabijają sobie sprzedaż o 100%.
...
-- -
Jak mogą nabijać ? Przecież kupno drugich podwaja żywotność pierwszych.


Nie, bo praktycznie po 5 latach guma murszeje. Więc nawet jak masz dobry
bieżnik, to się nie nadają do bezpiecznej jazdy. Więc mając jeden
komplet wymieniasz go co 5 lat, mając dwa - wymieniasz dwa co 5 lat.
-- -
Przecież opony mają trwałość rzędu 10 lat a nie 5

Ok, to wymieniasz 2 komplety co 10. A nie jeden :-)
T.

66 Data: Grudzien 01 2016 02:00:19
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello T.,

Wednesday, November 30, 2016, 11:44:25 PM, you wrote:

[...]

Nie, bo praktycznie po 5 latach guma murszeje. Więc nawet jak masz dobry
bieżnik, to się nie nadają do bezpiecznej jazdy. Więc mając jeden
komplet wymieniasz go co 5 lat, mając dwa - wymieniasz dwa co 5 lat.
-- -
Przecież opony mają trwałoć rzędu 10 lat a nie 5
Ok, to wymieniasz 2 komplety co 10. A nie jeden :-)

To ile Ty jeździsz, że przez 10 lat opon nie zużywasz? Raz na tydzień
do kościoła?

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

67 Data: Grudzien 01 2016 15:44:13
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: J.F. 

Użytkownik "re"  napisał w wiadomości grup Użytkownik "T."

..
Więc te 7% to według niego wynik lobbowania firm oponiarskich, żeby
zmieniać opony w tej temperaturze. W kocu nabijają sobie sprzedaż o 100%.
...
-- -
Jak mogą nabijać ? Przecież kupno drugich podwaja żywotność pierwszych.

Nie, bo praktycznie po 5 latach guma murszeje. Więc nawet jak masz dobry
bieżnik, to się nie nadają do bezpiecznej jazdy. Więc mając jeden
komplet wymieniasz go co 5 lat, mając dwa - wymieniasz dwa co 5 lat.
-- -
Przecież opony mają trwałość rzędu 10 lat a nie 5

Zimowki juz tylko 3 ... albo to wynik lobbowania firm oponiarskich w ADAC :-)

J.

68 Data: Grudzien 04 2016 23:37:27
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor:

On Wed, 30 Nov 2016 08:54:01 +0100, "T."  wrote:

Nie, bo praktycznie po 5 latach guma murszeje.

Producenci uważają za nowe opony takie, które leżały w magazynie 5
lat. To wg nich jest nadal nowa opona.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

69 Data: Grudzien 01 2016 16:00:17
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: J.F. 

Użytkownik "re"  napisał w wiadomości grup Użytkownik "T."

Więc te 7% to według niego wynik lobbowania firm oponiarskich, żeby
zmieniać opony w tej temperaturze. W kocu nabijają sobie sprzedaż o 100%.
-- -
Jak mogą nabijać ? Przecież kupno drugich podwaja żywotność pierwszych.

Tylko w teorii, w praktyce, to ci gumiarz powie "te juz mocno zuzyte, nie warto zakladac",  i kupisz nowe przed terminem.

Albo kupisz nowy komplet, bo to nowe uzywane auto, a sprzedajacy nie przekazal.

Zmiana opon jest kwestią dopasowania do warunków pory roku i zasadniczo nie wymaga dyskusji poza tym, że jest uciążliwa. Jak ktoś tylko do pracy jeździ to pewnie optymalniejsze są całosezonowe.

Ja tam Navigatory przetestowalem i w narciarskich warunkach.

J.

70 Data: Grudzien 01 2016 22:45:38
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: 007 

J.F. w


Tylko w teorii, w praktyce, to ci gumiarz powie "te juz mocno zuzyte,
nie warto zakladac",  i kupisz nowe przed terminem.

Sam już nie jesteś w stanie ocenić, że opona "zużyta"? Jarek, ślepniesz?


--
'Tom N'

71 Data: Grudzien 02 2016 10:48:51
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: J.F. 

Użytkownik "007"  napisał w wiadomości
J.F. w

Tylko w teorii, w praktyce, to ci gumiarz powie "te juz mocno zuzyte,
nie warto zakladac",  i kupisz nowe przed terminem.

Sam już nie jesteś w stanie ocenić, że opona "zużyta"? Jarek, ślepniesz?

Nie wierzysz "fachowcowi" ? :-)

Poza tym - ja to bede jezdzil i jezdzil az do zuzycia, i moze nawet nie spojrze na bieznik.
Ale co innego jezdzic, a co innego zakladac taka z  3mm, jak ma starczyc na pol roku  :-)

J.

72 Data: Listopad 29 2016 14:20:18
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: miumiu 


Warto mieć mieszane opony letnie/zimowe podczas zimy?
Teoretycznie w tym tygodniu powinno być w granicach 0-5 stopni C.



Jesli masz naped na przednia os to lepsze (zimowe opony zaloz na tyl). Jesli
naped na tyl do z przodu zaloz zimowki. Dlaczego? Bo w krytycznej sutuacji
gdy na luku wpadniesz w poslizg to raczej wylecisz z tego luku do rowu niz
cie obroci. W pierwszym przypadku raczej przezyjesz, w drugim walisz bokiem
w tira...

Pzdr

73 Data: Listopad 30 2016 15:27:22
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: Trybun 

W dniu 2016-11-29 o 14:20, miumiu pisze:

Warto mieć mieszane opony letnie/zimowe podczas zimy?
Teoretycznie w tym tygodniu powinno być w granicach 0-5 stopni C.


Jesli masz naped na przednia os to lepsze (zimowe opony zaloz na tyl). Jesli
naped na tyl do z przodu zaloz zimowki. Dlaczego? Bo w krytycznej sutuacji
gdy na luku wpadniesz w poslizg to raczej wylecisz z tego luku do rowu niz
cie obroci. W pierwszym przypadku raczej przezyjesz, w drugim walisz bokiem
w tira...

Pzdr



A daj już spokój z takimi spekulacjami. Kto pędzi na złamanie karku na śliskiej drodze, do tego stopnia że wylatuje z trasy, a poza tym czy tu rodzaj opon w czymś może pomóc? Wątkodawca może mieć problem z ruszaniem z miejsca na śliskim, ew. wyjazdem z jakiejś zaspy, a więc jeżeli już mieszane to na przód zimówki.

74 Data: Listopad 30 2016 16:32:06
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: J.F. 

Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomości grup W dniu 2016-11-29 o 14:20, miumiu pisze:

Jesli masz naped na przednia os to lepsze (zimowe opony zaloz na tyl). Jesli
naped na tyl do z przodu zaloz zimowki. Dlaczego? Bo w krytycznej sutuacji
gdy na luku wpadniesz w poslizg to raczej wylecisz z tego luku do rowu niz
cie obroci. W pierwszym przypadku raczej przezyjesz, w drugim walisz bokiem
w tira...

A daj już spokój z takimi spekulacjami. Kto pędzi na złamanie karku na śliskiej drodze, do tego stopnia że wylatuje z trasy, a poza tym czy tu rodzaj opon w czymś może pomóc? Wątkodawca może mieć problem z ruszaniem z miejsca na śliskim, ew. wyjazdem z jakiejś zaspy, a więc jeżeli już mieszane to na przód zimówki.

Tylko, ze jak ma prawdziwie letnie opony, to sie moze okazac, ze to pedzenie na zlamanie karku wcale nie bylo takie szybkie.

J.

75 Data: Grudzien 01 2016 10:49:50
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: Trybun 

W dniu 2016-11-30 o 16:32, J.F. pisze:

Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomości grup W dniu 2016-11-29 o 14:20, miumiu pisze:
Jesli masz naped na przednia os to lepsze (zimowe opony zaloz na tyl). Jesli
naped na tyl do z przodu zaloz zimowki. Dlaczego? Bo w krytycznej sutuacji
gdy na luku wpadniesz w poslizg to raczej wylecisz z tego luku do rowu niz
cie obroci. W pierwszym przypadku raczej przezyjesz, w drugim walisz bokiem
w tira...

A daj już spokój z takimi spekulacjami. Kto pędzi na złamanie karku na śliskiej drodze, do tego stopnia że wylatuje z trasy, a poza tym czy tu rodzaj opon w czymś może pomóc? Wątkodawca może mieć problem z ruszaniem z miejsca na śliskim, ew. wyjazdem z jakiejś zaspy, a więc jeżeli już mieszane to na przód zimówki.

Tylko, ze jak ma prawdziwie letnie opony, to sie moze okazac, ze to pedzenie na zlamanie karku wcale nie bylo takie szybkie.

J.


Z drugiej strony - nie ma takich opon na których zimą da się jeździć bezpiecznie.. W miarę bezpieczna jazda zimą to cały proces czynników które musi spełniać kierowca.

76 Data: Grudzien 01 2016 09:55:54
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: masti 

Trybun wrote:

W dniu 2016-11-30 o 16:32, J.F. pisze:
Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomości grup

W dniu 2016-11-29 o 14:20, miumiu pisze:
Jesli masz naped na przednia os to lepsze (zimowe opony zaloz na
tyl). Jesli
naped na tyl do z przodu zaloz zimowki. Dlaczego? Bo w krytycznej
sutuacji
gdy na luku wpadniesz w poslizg to raczej wylecisz z tego luku do
rowu niz
cie obroci. W pierwszym przypadku raczej przezyjesz, w drugim walisz
bokiem
w tira...

A daj już spokój z takimi spekulacjami. Kto pędzi na złamanie karku
na śliskiej drodze, do tego stopnia że wylatuje z trasy, a poza tym
czy tu rodzaj opon w czymś może pomóc? Wątkodawca może mieć problem z
ruszaniem z miejsca na śliskim, ew. wyjazdem z jakiejś zaspy, a więc
jeżeli już mieszane to na przód zimówki.

Tylko, ze jak ma prawdziwie letnie opony, to sie moze okazac, ze to
pedzenie na zlamanie karku wcale nie bylo takie szybkie.

J.


Z drugiej strony - nie ma takich opon na których zimą da się jeździć
bezpiecznie.. W miarę bezpieczna jazda zimą to cały proces czynników
które musi spełniać kierowca.

współcześni kierowcy mają milion systemów na trzy litery ABS, ESP, itd.
i są nieśmiertelni. W każdym rzem tak im się wydaje do czasu jak przy
20kmh wywalą w drzewo :)

--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

77 Data: Listopad 30 2016 16:59:50
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: Cavallino 

W dniu 30-11-2016 o 15:27, Trybun pisze:

Kto pędzi na złamanie karku na
śliskiej drodze, do tego stopnia że wylatuje z trasy,

Chodzi o to, że dowiadujesz się że trasa była śliska dopiero w momencie wylecenia z niej....

78 Data: Grudzien 01 2016 10:50:11
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: Trybun 

W dniu 2016-11-30 o 16:59, Cavallino pisze:

W dniu 30-11-2016 o 15:27, Trybun pisze:

Kto pędzi na złamanie karku na
śliskiej drodze, do tego stopnia że wylatuje z trasy,

Chodzi o to, że dowiadujesz się że trasa była śliska dopiero w momencie wylecenia z niej....


Czyli sugerujesz że pędzącego z jakąś stówę (albo więcej) na liczniku, na oblodzonym zakręcie mogą uratować zimówki?

79 Data: Grudzien 01 2016 22:19:30
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: Cavallino 

W dniu 01-12-2016 o 10:50, Trybun pisze:

W dniu 2016-11-30 o 16:59, Cavallino pisze:
W dniu 30-11-2016 o 15:27, Trybun pisze:

Kto pędzi na złamanie karku na
śliskiej drodze, do tego stopnia że wylatuje z trasy,

Chodzi o to, że dowiadujesz się że trasa była śliska dopiero w
momencie wylecenia z niej....


Czyli sugerujesz że pędzącego z jakąś stówę (albo więcej) na liczniku,
na oblodzonym zakręcie mogą uratować zimówki?

Sugeruję, że czarny asfalt o dobrej przyczepności, za kilkadziesiąt km może okazać się zupełnie oblodzony i nawet przy 50 wylecisz w pole.


80 Data: Listopad 30 2016 22:32:37
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Wed, 30 Nov 2016 15:27:22 +0100, Trybun napisał(a):

W dniu 2016-11-29 o 14:20, miumiu pisze:
Warto mieć mieszane opony letnie/zimowe podczas zimy?
Teoretycznie w tym tygodniu powinno być w granicach 0-5 stopni C.


Jesli masz naped na przednia os to lepsze (zimowe opony zaloz na tyl). Jesli
naped na tyl do z przodu zaloz zimowki. Dlaczego? Bo w krytycznej sutuacji
gdy na luku wpadniesz w poslizg to raczej wylecisz z tego luku do rowu niz
cie obroci. W pierwszym przypadku raczej przezyjesz, w drugim walisz bokiem
w tira...

Pzdr



A daj już spokój z takimi spekulacjami. Kto pędzi na złamanie karku na
śliskiej drodze, do tego stopnia że wylatuje z trasy, a poza tym czy tu
rodzaj opon w czymś może pomóc?

No tu masz takiego asa.
https://www.youtube.com/watch?v=sgRTFa4OOhI

Najprawdopodobniej właśnie na letnich oponach - póki jechał po czarnym to
wszystko było spoko, jak tylko opona zobaczyła śnieg to się okazało że
pozostał ruch jednostajny prostoliniowy.
Gdyby miał zimówki to jestem przekonany że by wydało.

A nie powiesz że jakoś szczególnie pędził, natomiast oczywiście
"niedostosowanie prędkości", bo w tych warunkach i na tych opnach należało
jechać 7km/h zamiast pędzić 20km/h.

Świadomie nikt zakrętu nie przepałowuje, to zawsze jest po prostu błąd.

81 Data: Grudzien 01 2016 10:52:05
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: Trybun 

W dniu 2016-11-30 o 22:32, Tomasz Pyra pisze:



A daj już spokój z takimi spekulacjami. Kto pędzi na złamanie karku na
śliskiej drodze, do tego stopnia że wylatuje z trasy, a poza tym czy tu
rodzaj opon w czymś może pomóc?
No tu masz takiego asa.
https://www.youtube.com/watch?v=sgRTFa4OOhI

Najprawdopodobniej właśnie na letnich oponach - póki jechał po czarnym to
wszystko było spoko, jak tylko opona zobaczyła śnieg to się okazało że
pozostał ruch jednostajny prostoliniowy.
Gdyby miał zimówki to jestem przekonany że by wydało.

A nie powiesz że jakoś szczególnie pędził, natomiast oczywiście
"niedostosowanie prędkości", bo w tych warunkach i na tych opnach należało
jechać 7km/h zamiast pędzić 20km/h.

Świadomie nikt zakrętu nie przepałowuje, to zawsze jest po prostu błąd.


Mam 2 auta, w jednym aucie zmieniam opony na zimówki, w drugim pozostawiam letnie, a więc mam pogląd na sytuację. Niezaprzeczalnym faktem jest że na zimówkach lepiej/skuteczniej się hamuje, lepiej rusza na śliskim, i jeszcze kilka innych pomniejszych spraw, ale na pewno nie są one lekarstwem na całe minusy jazdy w zimowych warunkach. Tak więc jeżeli pytasz - na którą oś założyć zimówki w przednionapędowym aucie to jak dla mnie odpowiedź jest jasna - na przód. Dużo więcej korzyści z tego niż jakaś bardzo mało prawdopodobna brawura w wyniku której możesz wypaść z trasy na zakręcie.

82 Data: Grudzien 01 2016 15:05:15
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: J.F. 

Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomości grup

Mam 2 auta, w jednym aucie zmieniam opony na zimówki, w drugim pozostawiam letnie, a więc mam pogląd na sytuację.

To jest poglad tylko z tych jednych opon letnich i nie przenos go na wszystkie letnie.

jeżeli pytasz - na którą oś założyć zimówki w przednionapędowym aucie to jak dla mnie odpowiedź jest jasna - na przód. Dużo więcej korzyści z tego niż jakaś bardzo mało prawdopodobna brawura w wyniku której możesz wypaść z trasy na zakręcie.

90km/h poza miastem to brawura ?

J.

83 Data: Grudzien 01 2016 14:46:20
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: Przemyslaw P. 

We wtorek wracałem do Łodzi Masterem w podobnej konfiguracji opon: przód nowe zimowki, na tyle przyzwoite letnie. Pogoda była typowo zimowa, jezdnia miejscami sporo zasypana. Bus był obciążony, ale kiedy trafiłem na zakręt 90 stopni, to przy prędkości poniżej 40km/h, to tył stawiało bokiem. Spodziewałem się takiej reakcji, więc nie było problemu z opanowaniem sytuacji. No, ale prędkoć względnie mała, sytuacja mnie nie zaskoczyła, a ja na codzień jeżdżÄ™ RWD. Wolałbym nie przerabiać tego przy prędkości dwa razy większej...

84 Data: Grudzien 02 2016 10:44:48
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: J.F. 

Użytkownik "Przemyslaw P."  napisał w wiadomości grup

We wtorek wracałem do Łodzi Masterem w podobnej konfiguracji opon: przód nowe zimowki, na tyle przyzwoite letnie. Pogoda była typowo zimowa, jezdnia >miejscami sporo zasypana. Bus był obciążony, ale kiedy trafiłem na zakręt 90 stopni, to przy prędkości poniżej 40km/h, to tył stawiało bokiem.
Spodziewałem się takiej reakcji, więc nie było problemu z opanowaniem sytuacji.
No, ale prędkoć względnie mała, sytuacja mnie nie zaskoczyła, a ja na codzień jeżdżÄ™ RWD.
Wolałbym nie przerabiać tego przy prędkości dwa razy większej...

Ale ten zakret o 90 stopni, to na tyle lagodny, ze na sucho bys go przejechal 80 ?

J.

85 Data: Grudzien 02 2016 08:05:03
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: Przemyslaw P. 

Masterem? Pewnie nie, tam jest ograniczenie do 40 i wg mnie słusznie. Ale w normalnych warunkach tył by mnie nie wyprzedzał, a przy komplecie zimowych opon, była szansa na normalne przejechanie łuku.
Dla znających Łódź, chodzi o zakręt na Włókniarzy przed Zgierską. Miałem pełną świadomoć, jak może zachować się tył auta, więc jechałem wolniej niż zwykle.

86 Data: Grudzien 02 2016 17:55:41
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: J.F. 

Użytkownik "Przemyslaw P."  napisał w wiadomości grup

Masterem? Pewnie nie, tam jest ograniczenie do 40 i wg mnie słusznie. Ale w normalnych warunkach tył by mnie nie wyprzedzał, a przy komplecie zimowych opon, była szansa na normalne przejechanie łuku.
Dla znających Łódź, chodzi o zakręt na Włókniarzy przed Zgierską. Miałem pełną świadomoć, jak może zachować się tył auta, więc jechałem wolniej niż zwykle.

Masz na mysli ten ?


Ten na jezdni "przed Zgierska" sprawia wrazenie lagodnego, na sucho pewnie da sie tam szybko pojechac, nawet masterem :-)
Wiec po co to 40 ?

W druga strone jest ostro, ale to by bylo "za Zgierska".
Tam tez 40 obowiazuje, ale znak ustawiony daleko wczesniej.

Zaraz ... droga po lewej z tego "ronda" to chyba skrzyzowanie, wiec na tym ostrym zakrecie ograniczenia nie ma !
Tzn jest normalne miejskie 50 - pewnie wystarczy ... ale zima to juz niekoniecznie :-)

J.

87 Data: Grudzien 02 2016 09:20:57
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: Przemyslaw P. 

Tak, masz rację - za Zgierską. Ale 50 Masterem może być ciężko, tyle to większoć osobowych nie jedzie, nawet latem. Dlatego piszę, że mimo niewielkiej prędkości, był poślizg tyłu.

88 Data: Grudzien 04 2016 23:42:26
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor:

On Fri, 2 Dec 2016 08:05:03 -0800 (PST), "Przemyslaw P."
 wrote:

Dla znających Łódź, chodzi o zakręt na Włókniarzy przed Zgierską.

Kolanko? Tam nawet na mokrym auta wylatują w krajobraz ;) Aczkolwiek
mnie jeszcze tam nic takiego się nie przytrafiło.


https://www.youtube.com/playlist?list=PLft_VK4Pj_oLfVweCLpEr_e74K4DwH7ss

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

89 Data: Grudzien 01 2016 15:49:57
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: J.F. 

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości grup Dnia Wed, 30 Nov 2016 15:27:22 +0100, Trybun napisał(a):

A daj już spokój z takimi spekulacjami. Kto pędzi na złamanie karku na
śliskiej drodze, do tego stopnia że wylatuje z trasy, a poza tym czy tu
rodzaj opon w czymś może pomóc?

No tu masz takiego asa.
https://www.youtube.com/watch?v=sgRTFa4OOhI

Najprawdopodobniej właśnie na letnich oponach - póki jechał po czarnym to
wszystko było spoko, jak tylko opona zobaczyła śnieg to się okazało że
pozostał ruch jednostajny prostoliniowy.
Gdyby miał zimówki to jestem przekonany że by wydało.

Ten piewszy z kadru, co cofa ... stawiam, ze tez nie docenil warunkow i za szybko jechal i za pozno hamowal.

Wiec mamy juz dwoch ... a w Olsztynie to ludzie nie przyzwyczajeni do dlugiej zimy i koniecznosci zimowek ?

A z drugiej strony - jakby bylo nadzwyczajnie slisko, to chyba by bylo wiecej rozbitych aut :-)

A nie powiesz że jakoś szczególnie pędził, natomiast oczywiście
"niedostosowanie prędkości", bo w tych warunkach i na tych opnach należało
jechać 7km/h zamiast pędzić 20km/h.
Świadomie nikt zakrętu nie przepałowuje, to zawsze jest po prostu błąd.

Ale moze on jechal 40 ?

J.

90 Data: Grudzien 01 2016 10:57:32
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: miumiu 



A daj już spokój z takimi spekulacjami. Kto pędzi na złamanie karku na
śliskiej drodze, do tego stopnia że wylatuje z trasy, a poza tym czy tu
rodzaj opon w czymś może pomóc? Wątkodawca może mieć problem z ruszaniem z
miejsca na śliskim, ew. wyjazdem z jakiejś zaspy, a więc jeżeli już
mieszane to na przód zimówki.


To zależy na czym ci bardziej zależy. Jak na bezpieczeństwie w czasie
poślizgów, to na oś napędową zakładasz gorsze. Jak na wyjeżdżaniu z zasp, to
na oś napędową zakładasz lepsze. Cała filozofia :)

Pzdr

91 Data: Listopad 29 2016 08:25:48
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: Kris 

W dniu poniedziałek, 28 listopada 2016 22:51:14 UTC+1 użytkownik Matli napisał:

Do ubiegłego sezonu zawsze miałem w aucie komplet (4 szt.) opon zimowych.
Właśnie się zorientowałem, że jedna z opon zimowych jest rozwalona. Zanim
dotrą zamówione (2 tygodnie) zimówki muszę rozwiązać problem:
- czy jeździć przez kilka dni (mam trasę ponad 1000 km) tylko na letnich
(mam je założone obecnie)
- czy na tył założyć zimowe (te co mam) a na przodzie zostawić letnie.

Warto mieć mieszane opony letnie/zimowe podczas zimy?
Teoretycznie w tym tygodniu powinno być w granicach 0-5 stopni C.

Ja bym jechał na letnich.
Ale ja z tych co autem jeździli jak jeszcze o zimowych oponach mało kto słyszał. A zimy wtedy to naprawdę zimy były;)
Ale od kilku lat staram się zmieniać opony na zimowe. No chyba że przegapię,zapomnę jak w zeszłym roku np.

92 Data: Listopad 29 2016 18:15:09
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: t-1 

W dniu 2016-11-29 o 17:25, Kris pisze:

Ja bym jechał na letnich.
Ale ja z tych co autem jeździli jak jeszcze o zimowych oponach mało kto słyszał. A zimy wtedy to naprawdę zimy były;)
Ale od kilku lat staram się zmieniać opony na zimowe. No chyba że przegapię,zapomnę jak w zeszłym roku np.

Problemem jest, że wtedy oponom było bliżej do dzisiejszych zimowych a nie letnich.

93 Data: Listopad 29 2016 20:54:09
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: Cavallino 

W dniu 29-11-2016 o 17:25, Kris pisze:

Ja bym jechał na letnich.
Ale ja z tych co autem jeździli jak jeszcze o zimowych oponach mało kto słyszał.
A zimy wtedy to naprawdę zimy były;)

Ale letnich opon nie było, tylko uniwersalne.

94 Data: Listopad 30 2016 18:55:20
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Autor: J.F. 

Użytkownik "Matli"  napisał w wiadomości grup

Teoretycznie w tym tygodniu powinno być w granicach 0-5 stopni C.

My tu gadu gadu, a we Wroclawiu na chodnikach juz bialo.

Glupia sprawa - na nieuzywanej jezdni obok jeszcze nie.
Ki czort - duza kostka brukowa jest cieplejsza niz mala kostka brukowa ?

J.

Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić



Grupy dyskusyjne