Grupy dyskusyjne   »   US Army

US Army



1 Data: Grudzien 04 2017 19:38:14
Temat: US Army
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

Ktoś wie co tu się mogło stać?

https://youtu.be/orPl6d57occ?t=361

Czemu 8x8 "zatrzymuje" podmokłe pobocze? - tył niedociążony?

TG



2 Data: Grudzien 04 2017 11:13:51
Temat: US Army
Autor: Zenek Kapelinder 

I oni tym chca do Moskwy dojechac?

3 Data: Grudzien 04 2017 20:52:19
Temat: Re: US Army
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

W dniu .12.2017 o 20:13 Zenek Kapelinder  pisze:

I oni tym chca do Moskwy dojechac?

Tutaj raczej sprzęt nie zawiódł, ewidentnie kierowca (kierowcy) ledwo co  po kursie na skuterek.
Dowolny kierowca "gruchy" pełnej betonu podjeżdża po wykop w błocie po  osie.

TG

4 Data: Grudzien 04 2017 13:17:38
Temat: Re: US Army
Autor: Zenek Kapelinder 

Jak maja takie samoloty i obsluge jak samochody to koreanczycy kamieniami ich straca o ile sami nie pospadaja. Od dawna mowilem ze ameryka to jedna wielka lipa, ale zeby az taka jak na filmie nie sadzilem.

5 Data: Grudzien 06 2017 08:46:47
Temat: Re: US Army
Autor: T. 

W dniu 2017-12-04 o 20:21, J.F. pisze:

Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup
I oni tym chca do Moskwy dojechac?

Nie chca :-)

Chwilowo to pewnie by chcieli do Pjongjang ... ale nie dojechac, tylko zbombardowac :-)

Ale tam nie wiekszego blota w porze deszczowej ?

J.



Ja pitolę - kosmiczna technologia, co to na pobocze nie może zjechać... To coś jak z Wojny Światów, kiedy żadna technika nie mogła pokonać Obcych - dopiero sraczka sobie z nimi poradziła...
Murzyn nap... pół świata, żeby nas bronić, a sprzęt ma gorszy niż ZIŁ 157...

T.

6 Data: Grudzien 04 2017 20:17:08
Temat: Re: US Army
Autor: J.F. 

Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk"  napisał w wiadomości grup

Ktoś wie co tu się mogło stać?
https://youtu.be/orPl6d57occ?t=361
Czemu 8x8 "zatrzymuje" podmokłe pobocze? - tył niedociążony?

I Herkules d*, kiedy w rowie kupa :)

Ciekawe. Skoro czolg sie potrafi w blocie zakopac, to czemu nie 8x8, ale ... to tak niegroznie wyglada, i wcale nie widac, aby usilowali wyjechac ... moze juz na mostach sie oparli ?

Obciazenia tylu raczej bym nie winil, skoro jeden jakby przodem sie zakopal, a drugi tylem.
Ot, pokazujemy im rosyjskie bloto, to dobrze :)

Ale ciekaw jestem - jesli droge na takim bagnie zbudowali ... to czy brzegi po tej akcji nie popekaly ?

J.

7 Data: Grudzien 04 2017 20:45:25
Temat: Re: US Army
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

W dniu .12.2017 o 20:17 J.F.  pisze:


I Herkules d*, kiedy w rowie kupa :)

Ciekawe. Skoro czolg sie potrafi w blocie zakopac, to czemu nie 8x8, ale  ... to tak niegroznie wyglada, i wcale nie widac, aby usilowali wyjechac  ... moze juz na mostach sie oparli ?

Przecież tu nie ma żadnego błota :-) - dziecko do stadniny wożÄ™ po  większym bezdrożach...
Cały ten filmik wydaje mi się aż nieprawdopodobny. Jak to wszystko jest  możliwe? Driver tego ustrojstwa jest z łapanki, pierwszy lepszy, który się  napatoczył?
Ja pierdzielę.
Obstawiam, że w każdej armii jest już tak samo - za kierownicą siedzi  pokolenie need for speed i GTA...

Ale ciekaw jestem - jesli droge na takim bagnie zbudowali ... to czy  brzegi po tej akcji nie popekaly ?

W lecie trawą zarośnie to się "wzmocni" :-)


TG

8 Data: Grudzien 04 2017 20:47:18
Temat: Re: US Army
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

W dniu .12.2017 o 20:45 Tomasz Gorbaczuk  pisze:

W dniu .12.2017 o 20:17 J.F.  pisze:


I Herkules d*, kiedy w rowie kupa :)

Ciekawe. Skoro czolg sie potrafi w blocie zakopac, to czemu nie 8x8,  ale ... to tak niegroznie wyglada, i wcale nie widac, aby usilowali  wyjechac ... moze juz na mostach sie oparli ?

Przecież tu nie ma żadnego błota :-) - dziecko do stadniny wożÄ™ po  większym bezdrożach...

"większych bezdrożach" miało być.

TG

9 Data: Grudzien 05 2017 13:05:12
Temat: Re: US Army
Autor: J.F. 

Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk"  napisał w wiadomości grup W dniu .12.2017 o 20:17 J.F.  pisze:

I Herkules d*, kiedy w rowie kupa :)
Ciekawe. Skoro czolg sie potrafi w blocie zakopac, to czemu nie 8x8, ale  ... to tak niegroznie wyglada, i wcale nie widac, aby usilowali wyjechac  ... moze juz na mostach sie oparli ?

Przecież tu nie ma żadnego błota :-) - dziecko do stadniny wożÄ™ po większym bezdrożach...

Ale twoje auto nie wazy 30t, to mowisz "tu nie ma zadnego blota" :-)

Cały ten filmik wydaje mi się aż nieprawdopodobny. Jak to wszystko jest  możliwe? Driver tego ustrojstwa jest z łapanki, pierwszy lepszy, który się  napatoczył? Ja pierdzielę.

No wiesz, armia ochotnicza, wiec troche taki pierwszy lepszy.

Ciekawe - do Polski to ich wysylaja w nagrode, czy za kare ...

Obstawiam, że w każdej armii jest już tak samo - za kierownicą siedzi pokolenie need for speed i GTA...

Mysle ze tak ... ale jednak kwestia szkolen.

J.

10 Data: Grudzien 04 2017 21:54:54
Temat: Re: US Army.
Autor: yabba 

W dniu 2017-12-04 o 19:38, Tomasz Gorbaczuk pisze:

Ktoś wie co tu się mogło stać?

https://youtu.be/orPl6d57occ?t=361

Czemu 8x8 "zatrzymuje" podmokłe pobocze? - tył niedociążony?


Niekorzystny kąt najazdu kół z pobocza na krawędź jezdni, prawe koła zapewne się ślizgały po brzegu asfaltu.

Musiałby mieć opony z grubymi klockami, żeby zazębiły się o krawędź asfaltu i wciągnęły się do góry.


Podobne problemy w zimie:

https://www.youtube.com/watch?v=V6-aXGWKc9A

https://www.youtube.com/watch?v=Z0uqMpeM9yA


yabba

11 Data: Grudzien 04 2017 23:51:09
Temat: Re: US Army.
Autor: LEPEK 

W dniu 04.12.2017 o 21:54, yabba pisze:

Niekorzystny kąt najazdu kół z pobocza na krawędź jezdni, prawe koła zapewne się ślizgały po brzegu asfaltu.

Musiałby mieć opony z grubymi klockami, żeby zazębiły się o krawędź asfaltu i wciągnęły się do góry.

Nie mówię, że łatwo jest takie cielsko wytargać z błota, ale to...
Po pierwsze mieli tam sprzętu tyle, że można by czołg bez gąsienic wyciągać. Po drugie - jak widać już od początku filmu - są kompletnie nieprzygotowani do manewrowania, bo np. 'dyrygent' stoi dokładnie przy linie łÄ…czącej - gdyby ona się zerwała, to było by dwóch 'dyrygentów'; poza tym od razu widać, że lepiej złapać za tył (i jak jest za wąsko, to nie trzeba zawracać). Po trzecie zawracając takie coś położyć na bok nie jest trudno, ale tam jest tyle miejsca, że parami powinni zawracać bez uszczerbku (a na pewno jakby pomyśleli, to w granicach 1 km znalazłby się utwardzony zjazd do nawrotki). No amatorka taka, że nie dałbym służbowego Punto prowadzić, a oni logistykę ciężkimi ciągnikami próbują ogarniać...

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01
Avensis ADT270 1ADFTV sedan'08
MX-5 II NB FL  B6-ZE  rdstr'03

12 Data: Grudzien 05 2017 08:00:15
Temat: Re: US Army.
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Mon, 4 Dec 2017 23:51:09 +0100, LEPEK napisał(a):

W dniu 04.12.2017 o 21:54, yabba pisze:

Niekorzystny kąt najazdu kół z pobocza na krawędź jezdni, prawe koła
zapewne się ślizgały po brzegu asfaltu.

Musiałby mieć opony z grubymi klockami, żeby zazębiły się o krawędź
asfaltu i wciągnęły się do góry.

Nie mówię, że łatwo jest takie cielsko wytargać z błota, ale to...

W 5:13 jest odpowiedź o co chodzi i dlaczego.

Wojacy nie znaleźli przycisku do blokowania mostów (bo nie uwierzę że 8x8
takowych blokad nie posiada), czyli próbowali w trybie asfaltowym.

Bez blokad takie 8x8 zakopać łatwiej niż każdą osobówkę, bo wystarczy że
jedno z 8 kół straci kontakt z gruntem i koniec jazdy.
A taka długa ciężarówka robi raczej słabe wykrzyże i bardzo łatwo o
odciązenie jednego koła tak, że tylko to koło będzie się obracać.

Moim zdaniem na zablkowanych mostach wyjechaliby bez problemu.

13 Data: Grudzien 05 2017 12:30:35
Temat: Re: US Army.
Autor: J.F. 

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości grup Dnia Mon, 4 Dec 2017 23:51:09 +0100, LEPEK napisał(a):

Nie mówię, że łatwo jest takie cielsko wytargać z błota, ale to...

W 5:13 jest odpowiedź o co chodzi i dlaczego.

Co tam takiego ciekawego dostrzegles ?

Wojacy nie znaleźli przycisku do blokowania mostów (bo nie uwierzę że 8x8
takowych blokad nie posiada), czyli próbowali w trybie asfaltowym.

Tylu ich tam i zaden nie wpadl na pomysl blokady mostow ?
Niepodobna.

J.

14 Data: Grudzien 05 2017 18:58:21
Temat: Re: US Army.
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Tue, 5 Dec 2017 12:30:35 +0100, J.F. napisał(a):

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości grup

Dnia Mon, 4 Dec 2017 23:51:09 +0100, LEPEK napisał(a):
Nie mówię, że łatwo jest takie cielsko wytargać z błota, ale to...

W 5:13 jest odpowiedź o co chodzi i dlaczego.

Co tam takiego ciekawego dostrzegles ?

Próbuje ruszyć do tyłu i obraca się tylko jedno koło.
Co sugeruje że samochód był w trybie otwartych dyfrów (i pewnie napędu
tylko na tylne koła).
Wystarczy że którekolwiek z tylnych kół nie ma przyczepności i auto stoi.

W pojazdach terenowych są blokady dyferencjałów (w takich dużych to
zazywczaj wszystkich) i można przełączyć auto w tryb gdzie wszystkie koła
obracają się tak samo niezależnie od przyczepności.

Z tego co mówi internet ten samochód ma domyślnie napędzaną tylko 2 tylne
osie, mającą własny dyferencjał międzyosiowy i dyferencjały na każdej osi.

Pierwsze rzecz w terenie którą należy zrobić to włączyć napęd na przód, a
kolejna to włączyć wszystkie dostępne blokady dyferencjałów.

Wtedy by wyjechał.

Ale trzeba wiedzieć że takie coś da się zrobić i wiedzieć jak.

Tu jest film, gdzie widać że przynajmniej są na desce lampki oznaczające
dołączony przód i różne blokady:
https://www.youtube.com/watch?v=2J2J2wy8FZ0

Oczywiście nie wiemy czy to było sprawne.


Wojacy nie znaleźli przycisku do blokowania mostów (bo nie uwierzę że
8x8
takowych blokad nie posiada), czyli próbowali w trybie asfaltowym.

Tylu ich tam i zaden nie wpadl na pomysl blokady mostow ?
Niepodobna.

To żołnierze, a nie offroadowcy.
Jeśli nie było na szkoleniu (albo się nie słuchało), albo nie jest się
przypadkiem entuzjastą offroadu to o takich rzeczach się nie wie.

15 Data: Grudzien 05 2017 19:44:47
Temat: Re: US Army.
Autor: J.F. 

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości grup Dnia Tue, 5 Dec 2017 12:30:35 +0100, J.F. napisał(a):

Wojacy nie znaleźli przycisku do blokowania mostów (bo nie uwierzę że
8x8
takowych blokad nie posiada), czyli próbowali w trybie asfaltowym.

Tylu ich tam i zaden nie wpadl na pomysl blokady mostow ?
Niepodobna.

To żołnierze, a nie offroadowcy.
Jeśli nie było na szkoleniu (albo się nie słuchało), albo nie jest się
przypadkiem entuzjastą offroadu to o takich rzeczach się nie wie.

Nie przepuscili ich przez poligon ?
Wszyscy spali na szkoleniu ?
Obsluga wozu technicznego pierwszy raz wyciaga kogos z blota ?

Niemozliwe :-)

No chyba, ze takich nam przyslali :-)


J.

16 Data: Grudzien 06 2017 08:40:10
Temat: Re: US Army.
Autor: T. 

W dniu 2017-12-05 o 19:44, J.F. pisze:

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości grup Dnia Tue, 5 Dec 2017 12:30:35 +0100, J.F. napisał(a):
Wojacy nie znaleźli przycisku do blokowania mostów (bo nie uwierzę że
8x8
takowych blokad nie posiada), czyli próbowali w trybie asfaltowym.

Tylu ich tam i zaden nie wpadl na pomysl blokady mostow ?
Niepodobna.

To żołnierze, a nie offroadowcy.
Jeśli nie było na szkoleniu (albo się nie słuchało), albo nie jest się
przypadkiem entuzjastą offroadu to o takich rzeczach się nie wie.

Nie przepuscili ich przez poligon ?
Wszyscy spali na szkoleniu ?
Obsluga wozu technicznego pierwszy raz wyciaga kogos z blota ?

Niemozliwe :-)

No chyba, ze takich nam przyslali :-)


J.


https://www.youtube.com/watch?v=IhaNeY1Vj_w

Zapomniał śruby z tyłu włączyć :-)
T.

17 Data: Grudzien 06 2017 12:44:37
Temat: Re: US Army.
Autor: J.F. 

Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup W dniu 2017-12-05 o 19:44, J.F. pisze:

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości grup
To żołnierze, a nie offroadowcy.
Jeśli nie było na szkoleniu (albo się nie słuchało), albo nie jest się
przypadkiem entuzjastą offroadu to o takich rzeczach się nie wie.

Nie przepuscili ich przez poligon ?
Wszyscy spali na szkoleniu ?
Obsluga wozu technicznego pierwszy raz wyciaga kogos z blota ?

Niemozliwe :-)
No chyba, ze takich nam przyslali :-)


https://www.youtube.com/watch?v=IhaNeY1Vj_w
Zapomniał śruby z tyłu włączyć :-)

https://www.youtube.com/watch?v=s4YnlsiRM_I
https://www.youtube.com/watch?v=SK3lpK_rPE4

albo tych blokad tam za malo, albo nie potrafia wlaczyc, albo my nie doceniamy blota w kontekscie ciezkiej ciezarowki, bo jakos kiepsko mu idzie.

P.S. https://www.youtube.com/watch?v=HzsDJFwZgCM
Tfu, pieprzony matiz, tfu :-)

J.

18 Data: Grudzien 06 2017 21:44:50
Temat: Re: US Army.
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Wed, 6 Dec 2017 12:44:37 +0100, J.F. napisał(a):

Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup

W dniu 2017-12-05 o 19:44, J.F. pisze:
Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości grup
To żołnierze, a nie offroadowcy.
Jeśli nie było na szkoleniu (albo się nie słuchało), albo nie jest
się
przypadkiem entuzjastą offroadu to o takich rzeczach się nie wie.

Nie przepuscili ich przez poligon ?
Wszyscy spali na szkoleniu ?
Obsluga wozu technicznego pierwszy raz wyciaga kogos z blota ?

Niemozliwe :-)
No chyba, ze takich nam przyslali :-)


https://www.youtube.com/watch?v=IhaNeY1Vj_w
Zapomniał śruby z tyłu włączyć :-)

https://www.youtube.com/watch?v=s4YnlsiRM_I
https://www.youtube.com/watch?v=SK3lpK_rPE4

albo tych blokad tam za malo, albo nie potrafia wlaczyc, albo my nie
doceniamy blota w kontekscie ciezkiej ciezarowki, bo jakos kiepsko mu
idzie.

Ten ma włączoną blokadę międzyosiową, ale nie ma włączonego napędu 8x8
(napędzany jest tylko tył).

Z tego co doczytałem, przód załącza się razem z przełączeniem skrzyni w
tryb niski.
Mając autmatyczną skrzynię biegów z hydraulicznym konwerterem, kierowca
może nie odczuwać potrzeby zapięcia redukcji i tym samym jedzie z napędem
tylko na tył.

Nie ma cudów - ciężarówki do jazdy w terenie muszą mieć jakąś formę
skutecznej blokady dyfrów (automatyczna, manualna czy chociaż dyfry o
ograniczonym poślizgu).
Wtedy wszystkie koła się kręcą na raz i można jeździć w terenie:
https://www.youtube.com/watch?v=c2FC-AJ-P_Y
https://www.youtube.com/watch?v=Xrra4KFS_rY

Na otwartych dyfrach taka ciężarówka jest bez szans w sytuacjach jak w tej
u nas na drodze - zjazd na pobocze nawet dwoma kołami i koniec.

19 Data: Grudzien 07 2017 08:18:01
Temat: Re: US Army.
Autor: T. 

W dniu 2017-12-06 o 12:44, J.F. pisze:

Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup W dniu 2017-12-05 o 19:44, J.F. pisze:
Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości grup
To żołnierze, a nie offroadowcy.
Jeśli nie było na szkoleniu (albo się nie słuchało), albo nie jest się
przypadkiem entuzjastą offroadu to o takich rzeczach się nie wie.

Nie przepuscili ich przez poligon ?
Wszyscy spali na szkoleniu ?
Obsluga wozu technicznego pierwszy raz wyciaga kogos z blota ?

Niemozliwe :-)
No chyba, ze takich nam przyslali :-)


https://www.youtube.com/watch?v=IhaNeY1Vj_w
Zapomniał śruby z tyłu włączyć :-)

https://www.youtube.com/watch?v=s4YnlsiRM_I
https://www.youtube.com/watch?v=SK3lpK_rPE4

albo tych blokad tam za malo, albo nie potrafia wlaczyc, albo my nie doceniamy blota w kontekscie ciezkiej ciezarowki, bo jakos kiepsko mu idzie.

P.S. https://www.youtube.com/watch?v=HzsDJFwZgCM
Tfu, pieprzony matiz, tfu :-)

J.





Wygląda, jakby w ogóle jeździć nie umieli. Próbuje wykopać się z błota jadąc do przodu ze skręconymi kołami mając napędzane tylne 2 osie... :-)
T.

20 Data: Grudzien 05 2017 10:06:26
Temat: Re: US Army.
Autor: WS 

On Tuesday, December 5, 2017 at 12:30:41 PM UTC+1, J.F. wrote:

>W 5:13 jest odpowiedź o co chodzi i dlaczego.

Co tam takiego ciekawego dostrzegles ?

kreci sie tylko jedno kolo ;)

WS

21 Data: Grudzien 06 2017 11:03:06
Temat: Re: US Army.
Autor: yabba 

W dniu 2017-12-05 o 18:49, Tomasz Pyra pisze:

Dnia Tue, 5 Dec 2017 13:36:36 +0100, yabba napisał(a):

Jeśli dobrze rozumiem opis, to ona ma tylko blokady międzymostowe.

http://www.army-technology.com/projects/oshkosh-hemtt/

https://en.wikipedia.org/wiki/Heavy_Expanded_Mobility_Tactical_Truck
Wiki mówi że ma wszędzie:
Drive to the front axles is selectable and all axles have differential
locks.


Znalazłem film z wnętrza:

https://youtu.be/8YF89-wbPlo?t=29s

Jest tylko przycisk Inter Axle. Ja to rozumiem jako tylko blokady międzymostowe.

yabba

22 Data: Grudzien 06 2017 21:32:12
Temat: Re: US Army.
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Wed, 6 Dec 2017 11:03:06 +0100, yabba napisał(a):

W dniu 2017-12-05 o 18:49, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Tue, 5 Dec 2017 13:36:36 +0100, yabba napisał(a):

Jeśli dobrze rozumiem opis, to ona ma tylko blokady międzymostowe.

http://www.army-technology.com/projects/oshkosh-hemtt/

https://en.wikipedia.org/wiki/Heavy_Expanded_Mobility_Tactical_Truck
Wiki mówi że ma wszędzie:
Drive to the front axles is selectable and all axles have differential
locks.


Znalazłem film z wnętrza:

https://youtu.be/8YF89-wbPlo?t=29s

Jest tylko przycisk Inter Axle. Ja to rozumiem jako tylko blokady
międzymostowe.

Może tak być.

Na filmie w 5:13 widać że obraca się jedno koło trzeciej osi, oba koła
tylnej osi się nie obracają. Czyli dyferencjał międzyosiowy musiał być
rozpięty, bo ze spiętym musiałoby się obracać choć jedno koło czwartej osi.

A jeśli tu nie ma ręcznej blokady, to moim zdaniem dyferencjały na osiach i
tak nie mogą być otwarte, a musi być to jakieś LSD. Inaczej takie 8x8
zakopywałoby się bardzo łatwo (tzn. zachowywałoby się jak na filmie - czyli
nie jest to może niemożliwe).
Ale trudno uwierzyż że armia kupiłaby sobie pojazd który zawiśnie
odciążonym tyłem i nie będzie w stanie ruszyć.

Tam jest jeszcze tabliczka mówiąca że napęd 8x8 załączy się automatycznie
po przełączeniu skrzyni w tryb low (z tego co czytam w trybie normalnym
napęd jest tylko na dwie tylne osie).

Nie wiem czy centralna skrzynia ma dyferencjał (przy napędzie dołączanym to
chyba dość rzadkie), więc gdyby był zapięty 8x8, to powinno się obracać
chociaż jedno koło w przednich osiach (teoretycznie mogło by być po prawej
stronie i nie widać).

23 Data: Grudzien 06 2017 22:49:01
Temat: Re: US Army.
Autor: yabba 

W dniu 2017-12-06 o 21:32, Tomasz Pyra pisze:

Dnia Wed, 6 Dec 2017 11:03:06 +0100, yabba napisał(a):

W dniu 2017-12-05 o 18:49, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Tue, 5 Dec 2017 13:36:36 +0100, yabba napisał(a):

Jeśli dobrze rozumiem opis, to ona ma tylko blokady międzymostowe.

http://www.army-technology.com/projects/oshkosh-hemtt/

https://en.wikipedia.org/wiki/Heavy_Expanded_Mobility_Tactical_Truck
Wiki mówi że ma wszędzie:
Drive to the front axles is selectable and all axles have differential
locks.


Znalazłem film z wnętrza:

https://youtu.be/8YF89-wbPlo?t=29s

Jest tylko przycisk Inter Axle. Ja to rozumiem jako tylko blokady
międzymostowe.

Może tak być.

Na filmie w 5:13 widać że obraca się jedno koło trzeciej osi, oba koła
tylnej osi się nie obracają. Czyli dyferencjał międzyosiowy musiał być
rozpięty, bo ze spiętym musiałoby się obracać choć jedno koło czwartej osi.

A jeśli tu nie ma ręcznej blokady, to moim zdaniem dyferencjały na osiach i
tak nie mogą być otwarte, a musi być to jakieś LSD. Inaczej takie 8x8
zakopywałoby się bardzo łatwo (tzn. zachowywałoby się jak na filmie - czyli
nie jest to może niemożliwe).
Ale trudno uwierzyż że armia kupiłaby sobie pojazd który zawiśnie
odciążonym tyłem i nie będzie w stanie ruszyć.

Tam jest jeszcze tabliczka mówiąca że napęd 8x8 załączy się automatycznie
po przełączeniu skrzyni w tryb low (z tego co czytam w trybie normalnym
napęd jest tylko na dwie tylne osie).

Nie wiem czy centralna skrzynia ma dyferencjał (przy napędzie dołączanym to
chyba dość rzadkie), więc gdyby był zapięty 8x8, to powinno się obracać
chociaż jedno koło w przednich osiach (teoretycznie mogło by być po prawej
stronie i nie widać).


Też dla mnie jest dziwne, że pojazd specjalizowany do jazdy w terenie nie ma blokad mostów. Może mamy niepełne informacje, a może rzeczywiście producent postanowił przyoszczędzić na braku blokad.
IMHO to nasze Stary 266 i pochodne oraz Urale i Kamazy mają blokady wszystkiego za wyjątkiem przedniego mostu.

yabba

24 Data: Grudzien 07 2017 00:02:54
Temat: Re: US Army.
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Wed, 6 Dec 2017 22:49:01 +0100, yabba napisał(a):

W dniu 2017-12-06 o 21:32, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Wed, 6 Dec 2017 11:03:06 +0100, yabba napisał(a):

W dniu 2017-12-05 o 18:49, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Tue, 5 Dec 2017 13:36:36 +0100, yabba napisał(a):

Jeśli dobrze rozumiem opis, to ona ma tylko blokady międzymostowe.

http://www.army-technology.com/projects/oshkosh-hemtt/

https://en.wikipedia.org/wiki/Heavy_Expanded_Mobility_Tactical_Truck
Wiki mówi że ma wszędzie:
Drive to the front axles is selectable and all axles have differential
locks.


Znalazłem film z wnętrza:

https://youtu.be/8YF89-wbPlo?t=29s

Jest tylko przycisk Inter Axle. Ja to rozumiem jako tylko blokady
międzymostowe.

Może tak być.

Na filmie w 5:13 widać że obraca się jedno koło trzeciej osi, oba koła
tylnej osi się nie obracają. Czyli dyferencjał międzyosiowy musiał być
rozpięty, bo ze spiętym musiałoby się obracać choć jedno koło czwartej osi.

A jeśli tu nie ma ręcznej blokady, to moim zdaniem dyferencjały na osiach i
tak nie mogą być otwarte, a musi być to jakieś LSD. Inaczej takie 8x8
zakopywałoby się bardzo łatwo (tzn. zachowywałoby się jak na filmie - czyli
nie jest to może niemożliwe).
Ale trudno uwierzyż że armia kupiłaby sobie pojazd który zawiśnie
odciążonym tyłem i nie będzie w stanie ruszyć.

Tam jest jeszcze tabliczka mówiąca że napęd 8x8 załączy się automatycznie
po przełączeniu skrzyni w tryb low (z tego co czytam w trybie normalnym
napęd jest tylko na dwie tylne osie).

Nie wiem czy centralna skrzynia ma dyferencjał (przy napędzie dołączanym to
chyba dość rzadkie), więc gdyby był zapięty 8x8, to powinno się obracać
chociaż jedno koło w przednich osiach (teoretycznie mogło by być po prawej
stronie i nie widać).


Też dla mnie jest dziwne, że pojazd specjalizowany do jazdy w terenie
nie ma blokad mostów. Może mamy niepełne informacje, a może rzeczywiście
producent postanowił przyoszczędzić na braku blokad.
IMHO to nasze Stary 266 i pochodne oraz Urale i Kamazy mają blokady
wszystkiego za wyjątkiem przedniego mostu.

Tak z wyczytanych i obejrzanych do tej pory informacji sądzę że jest tak:

- zrezygnowano z manualnych blokad dyferencjałów poszczególnych osi, za to
pewnie jest tam jakieś LSD (droższe, może nieco mniej wydajne, ale za to
debiloodporne)

- samochód domyślnie jeździ w trybie 4x8, przełączenie go w tryb 8x8
sprzężone jest z przełączeniem skrzyni redukcyjnej. Ponieważ pojazd
wyposażony jest w automatyczną, hydrauliczną skrzynię biegów w której
powolna jazda jest bardzo łatwa, kierowca nie czuje potrzeby przełączania
się na low, a nie wie że napęd obu przednich osi od tego zależy (może być
też że "wiedza ludowa" mówi żeby nie przełączać, bo ktoś przełączył, wał
ukręcił na asfalcie i był dym)

- to co się robi przyciskami to blokada międzyosiowa, między dwoma tylnymi
osiami (może też między dwoma przednimi). Wojacy od położonej ciężarówki
również go nie użyli bo kręciło im się koło trzeciej osi, a nie kręciło się
czwartej

Reasumując - braki w szkoleniu załóg.
No ale po to tu są - może ktoś zauważy że się z nich śmieją w internetach,
zostaną sprowadzeni eksperci, opracują procedury, załogi zostaną
przeszkolone i dzięki zakopaniu się na prostej drodze, NATO stanie się
silniejsze ;)

25 Data: Grudzien 07 2017 00:39:42
Temat: Re: US Army.
Autor: yabba 

W dniu 2017-12-07 o 00:02, Tomasz Pyra pisze:

Dnia Wed, 6 Dec 2017 22:49:01 +0100, yabba napisał(a):

W dniu 2017-12-06 o 21:32, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Wed, 6 Dec 2017 11:03:06 +0100, yabba napisał(a):

W dniu 2017-12-05 o 18:49, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Tue, 5 Dec 2017 13:36:36 +0100, yabba napisał(a):

Jeśli dobrze rozumiem opis, to ona ma tylko blokady międzymostowe.

http://www.army-technology.com/projects/oshkosh-hemtt/

https://en.wikipedia.org/wiki/Heavy_Expanded_Mobility_Tactical_Truck
Wiki mówi że ma wszędzie:
Drive to the front axles is selectable and all axles have differential
locks.


Znalazłem film z wnętrza:

https://youtu.be/8YF89-wbPlo?t=29s

Jest tylko przycisk Inter Axle. Ja to rozumiem jako tylko blokady
międzymostowe.

Może tak być.

Na filmie w 5:13 widać że obraca się jedno koło trzeciej osi, oba koła
tylnej osi się nie obracają. Czyli dyferencjał międzyosiowy musiał być
rozpięty, bo ze spiętym musiałoby się obracać choć jedno koło czwartej osi.

A jeśli tu nie ma ręcznej blokady, to moim zdaniem dyferencjały na osiach i
tak nie mogą być otwarte, a musi być to jakieś LSD. Inaczej takie 8x8
zakopywałoby się bardzo łatwo (tzn. zachowywałoby się jak na filmie - czyli
nie jest to może niemożliwe).
Ale trudno uwierzyż że armia kupiłaby sobie pojazd który zawiśnie
odciążonym tyłem i nie będzie w stanie ruszyć.

Tam jest jeszcze tabliczka mówiąca że napęd 8x8 załączy się automatycznie
po przełączeniu skrzyni w tryb low (z tego co czytam w trybie normalnym
napęd jest tylko na dwie tylne osie).

Nie wiem czy centralna skrzynia ma dyferencjał (przy napędzie dołączanym to
chyba dość rzadkie), więc gdyby był zapięty 8x8, to powinno się obracać
chociaż jedno koło w przednich osiach (teoretycznie mogło by być po prawej
stronie i nie widać).


Też dla mnie jest dziwne, że pojazd specjalizowany do jazdy w terenie
nie ma blokad mostów. Może mamy niepełne informacje, a może rzeczywiście
producent postanowił przyoszczędzić na braku blokad.
IMHO to nasze Stary 266 i pochodne oraz Urale i Kamazy mają blokady
wszystkiego za wyjątkiem przedniego mostu.

Tak z wyczytanych i obejrzanych do tej pory informacji sądzę że jest tak:

- zrezygnowano z manualnych blokad dyferencjałów poszczególnych osi, za to
pewnie jest tam jakieś LSD (droższe, może nieco mniej wydajne, ale za to
debiloodporne)

- samochód domyślnie jeździ w trybie 4x8, przełączenie go w tryb 8x8
sprzężone jest z przełączeniem skrzyni redukcyjnej. Ponieważ pojazd
wyposażony jest w automatyczną, hydrauliczną skrzynię biegów w której
powolna jazda jest bardzo łatwa, kierowca nie czuje potrzeby przełączania
się na low, a nie wie że napęd obu przednich osi od tego zależy (może być
też że "wiedza ludowa" mówi żeby nie przełączać, bo ktoś przełączył, wał
ukręcił na asfalcie i był dym)

- to co się robi przyciskami to blokada międzyosiowa, między dwoma tylnymi
osiami (może też między dwoma przednimi). Wojacy od położonej ciężarówki
również go nie użyli bo kręciło im się koło trzeciej osi, a nie kręciło się
czwartej

Reasumując - braki w szkoleniu załóg.
No ale po to tu są - może ktoś zauważy że się z nich śmieją w internetach,
zostaną sprowadzeni eksperci, opracują procedury, załogi zostaną
przeszkolone i dzięki zakopaniu się na prostej drodze, NATO stanie się
silniejsze ;)



Znalazłem dyskusję na forum z 2008 roku:
https://www.steelsoldiers.com/archive/index.php/t-21657.html

Dwie ostatnie wypowiedzi są ciekawe w naszym temacie. Jeden napisał, że HEMTT ma LSD tylko z tyłu - tak jak podejrzewałeś.
Drugi napisał, że HEMTT PLS (wersja pięcioosiowa) ma ręczne blokady wszystkiego.


yabba

26 Data: Grudzien 07 2017 23:51:05
Temat: Re: US Army.
Autor: yabba 

W dniu 2017-12-07 o 00:02, Tomasz Pyra pisze:

Dnia Wed, 6 Dec 2017 22:49:01 +0100, yabba napisał(a):

W dniu 2017-12-06 o 21:32, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Wed, 6 Dec 2017 11:03:06 +0100, yabba napisał(a):

W dniu 2017-12-05 o 18:49, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Tue, 5 Dec 2017 13:36:36 +0100, yabba napisał(a):

Jeśli dobrze rozumiem opis, to ona ma tylko blokady międzymostowe.

http://www.army-technology.com/projects/oshkosh-hemtt/

https://en.wikipedia.org/wiki/Heavy_Expanded_Mobility_Tactical_Truck
Wiki mówi że ma wszędzie:
Drive to the front axles is selectable and all axles have differential
locks.


Znalazłem film z wnętrza:

https://youtu.be/8YF89-wbPlo?t=29s

Jest tylko przycisk Inter Axle. Ja to rozumiem jako tylko blokady
międzymostowe.

Może tak być.

Na filmie w 5:13 widać że obraca się jedno koło trzeciej osi, oba koła
tylnej osi się nie obracają. Czyli dyferencjał międzyosiowy musiał być
rozpięty, bo ze spiętym musiałoby się obracać choć jedno koło czwartej osi.

A jeśli tu nie ma ręcznej blokady, to moim zdaniem dyferencjały na osiach i
tak nie mogą być otwarte, a musi być to jakieś LSD. Inaczej takie 8x8
zakopywałoby się bardzo łatwo (tzn. zachowywałoby się jak na filmie - czyli
nie jest to może niemożliwe).
Ale trudno uwierzyż że armia kupiłaby sobie pojazd który zawiśnie
odciążonym tyłem i nie będzie w stanie ruszyć.

Tam jest jeszcze tabliczka mówiąca że napęd 8x8 załączy się automatycznie
po przełączeniu skrzyni w tryb low (z tego co czytam w trybie normalnym
napęd jest tylko na dwie tylne osie).

Nie wiem czy centralna skrzynia ma dyferencjał (przy napędzie dołączanym to
chyba dość rzadkie), więc gdyby był zapięty 8x8, to powinno się obracać
chociaż jedno koło w przednich osiach (teoretycznie mogło by być po prawej
stronie i nie widać).


Też dla mnie jest dziwne, że pojazd specjalizowany do jazdy w terenie
nie ma blokad mostów. Może mamy niepełne informacje, a może rzeczywiście
producent postanowił przyoszczędzić na braku blokad.
IMHO to nasze Stary 266 i pochodne oraz Urale i Kamazy mają blokady
wszystkiego za wyjątkiem przedniego mostu.

Tak z wyczytanych i obejrzanych do tej pory informacji sądzę że jest tak:

- zrezygnowano z manualnych blokad dyferencjałów poszczególnych osi, za to
pewnie jest tam jakieś LSD (droższe, może nieco mniej wydajne, ale za to
debiloodporne)

- samochód domyślnie jeździ w trybie 4x8, przełączenie go w tryb 8x8
sprzężone jest z przełączeniem skrzyni redukcyjnej. Ponieważ pojazd
wyposażony jest w automatyczną, hydrauliczną skrzynię biegów w której
powolna jazda jest bardzo łatwa, kierowca nie czuje potrzeby przełączania
się na low, a nie wie że napęd obu przednich osi od tego zależy (może być
też że "wiedza ludowa" mówi żeby nie przełączać, bo ktoś przełączył, wał
ukręcił na asfalcie i był dym)

- to co się robi przyciskami to blokada międzyosiowa, między dwoma tylnymi
osiami (może też między dwoma przednimi). Wojacy od położonej ciężarówki
również go nie użyli bo kręciło im się koło trzeciej osi, a nie kręciło się
czwartej

Reasumując - braki w szkoleniu załóg.
No ale po to tu są - może ktoś zauważy że się z nich śmieją w internetach,
zostaną sprowadzeni eksperci, opracują procedury, załogi zostaną
przeszkolone i dzięki zakopaniu się na prostej drodze, NATO stanie się
silniejsze ;)



https://www.youtube.com/watch?v=H_KWPetJ3dA

Na samym napędzie na tył z blokadą międzyosiową zakopuje się w piachu, po dołączeniu przodu od razu wyjeżdża.


yabba

27 Data: Grudzien 08 2017 00:09:14
Temat: Re: US Army.
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Thu, 7 Dec 2017 23:51:05 +0100, yabba napisał(a):

W dniu 2017-12-07 o 00:02, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Wed, 6 Dec 2017 22:49:01 +0100, yabba napisał(a):

W dniu 2017-12-06 o 21:32, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Wed, 6 Dec 2017 11:03:06 +0100, yabba napisał(a):

W dniu 2017-12-05 o 18:49, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Tue, 5 Dec 2017 13:36:36 +0100, yabba napisał(a):

Jeśli dobrze rozumiem opis, to ona ma tylko blokady międzymostowe.

http://www.army-technology.com/projects/oshkosh-hemtt/

https://en.wikipedia.org/wiki/Heavy_Expanded_Mobility_Tactical_Truck
Wiki mówi że ma wszędzie:
Drive to the front axles is selectable and all axles have differential
locks.


Znalazłem film z wnętrza:

https://youtu.be/8YF89-wbPlo?t=29s

Jest tylko przycisk Inter Axle. Ja to rozumiem jako tylko blokady
międzymostowe.

Może tak być.

Na filmie w 5:13 widać że obraca się jedno koło trzeciej osi, oba koła
tylnej osi się nie obracają. Czyli dyferencjał międzyosiowy musiał być
rozpięty, bo ze spiętym musiałoby się obracać choć jedno koło czwartej osi.

A jeśli tu nie ma ręcznej blokady, to moim zdaniem dyferencjały na osiach i
tak nie mogą być otwarte, a musi być to jakieś LSD. Inaczej takie 8x8
zakopywałoby się bardzo łatwo (tzn. zachowywałoby się jak na filmie - czyli
nie jest to może niemożliwe).
Ale trudno uwierzyż że armia kupiłaby sobie pojazd który zawiśnie
odciążonym tyłem i nie będzie w stanie ruszyć.

Tam jest jeszcze tabliczka mówiąca że napęd 8x8 załączy się automatycznie
po przełączeniu skrzyni w tryb low (z tego co czytam w trybie normalnym
napęd jest tylko na dwie tylne osie).

Nie wiem czy centralna skrzynia ma dyferencjał (przy napędzie dołączanym to
chyba dość rzadkie), więc gdyby był zapięty 8x8, to powinno się obracać
chociaż jedno koło w przednich osiach (teoretycznie mogło by być po prawej
stronie i nie widać).


Też dla mnie jest dziwne, że pojazd specjalizowany do jazdy w terenie
nie ma blokad mostów. Może mamy niepełne informacje, a może rzeczywiście
producent postanowił przyoszczędzić na braku blokad.
IMHO to nasze Stary 266 i pochodne oraz Urale i Kamazy mają blokady
wszystkiego za wyjątkiem przedniego mostu.

Tak z wyczytanych i obejrzanych do tej pory informacji sądzę że jest tak:

- zrezygnowano z manualnych blokad dyferencjałów poszczególnych osi, za to
pewnie jest tam jakieś LSD (droższe, może nieco mniej wydajne, ale za to
debiloodporne)

- samochód domyślnie jeździ w trybie 4x8, przełączenie go w tryb 8x8
sprzężone jest z przełączeniem skrzyni redukcyjnej. Ponieważ pojazd
wyposażony jest w automatyczną, hydrauliczną skrzynię biegów w której
powolna jazda jest bardzo łatwa, kierowca nie czuje potrzeby przełączania
się na low, a nie wie że napęd obu przednich osi od tego zależy (może być
też że "wiedza ludowa" mówi żeby nie przełączać, bo ktoś przełączył, wał
ukręcił na asfalcie i był dym)

- to co się robi przyciskami to blokada międzyosiowa, między dwoma tylnymi
osiami (może też między dwoma przednimi). Wojacy od położonej ciężarówki
również go nie użyli bo kręciło im się koło trzeciej osi, a nie kręciło się
czwartej

Reasumując - braki w szkoleniu załóg.
No ale po to tu są - może ktoś zauważy że się z nich śmieją w internetach,
zostaną sprowadzeni eksperci, opracują procedury, załogi zostaną
przeszkolone i dzięki zakopaniu się na prostej drodze, NATO stanie się
silniejsze ;)



https://www.youtube.com/watch?v=H_KWPetJ3dA

Na samym napędzie na tył z blokadą międzyosiową zakopuje się w piachu,
po dołączeniu przodu od razu wyjeżdża.

Czyli albo wiesz gdzie jest ten przycisk, albo zakopujesz 3 ciężarówki, z
czego jedną kładziesz na boku ;)

A ta ciężarówka to na oko, na pusto, to ma rozkład mas 70/30

28 Data: Grudzien 08 2017 00:39:01
Temat: Re: US Army.
Autor: yabba 

W dniu 2017-12-08 o 00:09, Tomasz Pyra pisze:

https://www.youtube.com/watch?v=H_KWPetJ3dA

Na samym napędzie na tył z blokadą międzyosiową zakopuje się w piachu,
po dołączeniu przodu od razu wyjeżdża.

Czyli albo wiesz gdzie jest ten przycisk, albo zakopujesz 3 ciężarówki, z
czego jedną kładziesz na boku ;)

Najśmieszniej, że podstawowa instrukcja obsługi jest opisana na tabliczkach w kabinie, w ojczystym języku kierowców.


A ta ciężarówka to na oko, na pusto, to ma rozkład mas 70/30




yabba

29 Data: Grudzien 08 2017 01:47:34
Temat: Re: US Army.
Autor: yabba 

W dniu 2017-12-08 o 01:32, Tomasz Stiller pisze:

On Wed, 06 Dec 2017 11:03:06 +0100, yabba wrote:

Znalazłem film z wnętrza:

https://youtu.be/8YF89-wbPlo?t=29s

Jest tylko przycisk Inter Axle. Ja to rozumiem jako tylko blokady
międzymostowe.

PrzecieżÂ jak wół stoi:

8x8 automatic in lo-range.

Najwyraźniej mieli skrzynię ustawioną na HI.

O sposobie włÄ…czania 8x8 wiemy. Dyskutujemy o blokadach mechanizmów różnicowych w mostach i pomiędzy osiami.


yabba

30 Data: Grudzien 08 2017 00:32:58
Temat: Re: US Army.
Autor: Tomasz Stiller 

On Wed, 06 Dec 2017 11:03:06 +0100, yabba wrote:

Znalazłem film z wnętrza:

https://youtu.be/8YF89-wbPlo?t=29s

Jest tylko przycisk Inter Axle. Ja to rozumiem jako tylko blokady
międzymostowe.

PrzecieżÂ jak wół stoi:

8x8 automatic in lo-range.

Najwyraźniej mieli skrzynię ustawioną na HI.

TOmek

31 Data: Grudzien 05 2017 18:49:43
Temat: Re: US Army.
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Tue, 5 Dec 2017 13:36:36 +0100, yabba napisał(a):

Jeśli dobrze rozumiem opis, to ona ma tylko blokady międzymostowe.

http://www.army-technology.com/projects/oshkosh-hemtt/

https://en.wikipedia.org/wiki/Heavy_Expanded_Mobility_Tactical_Truck
Wiki mówi że ma wszędzie:
Drive to the front axles is selectable and all axles have differential
locks.

32 Data: Grudzien 05 2017 12:40:49
Temat: Re: US Army.
Autor: J.F. 

Użytkownik "LEPEK"  napisał w wiadomości grup

Nie mówię, że łatwo jest takie cielsko wytargać z błota, ale to...
Po pierwsze mieli tam sprzętu tyle, że można by czołg bez gąsienic wyciągać.

Widac nie, skoro nie wyciagneli :-)

Po drugie - jak widać już od początku filmu - są kompletnie nieprzygotowani do manewrowania, bo np. 'dyrygent' stoi dokładnie przy linie łÄ…czącej - gdyby ona się zerwała, to było by dwóch 'dyrygentów';

Widac to jest amerykanska lina i ona nie peka :-)

poza tym od razu widać, że lepiej złapać za tył (i jak jest za wąsko, to nie trzeba zawracać).

Tam chyba dwie ciezarowki byly w rowie, no i potem trzecia.
Jedna na moj gust trzeba bylo wyciagac od tylu, druga od przodu.

Po trzecie zawracając takie coś położyć na bok nie jest trudno, ale tam jest tyle miejsca, że parami powinni zawracać bez uszczerbku (a na pewno jakby pomyśleli, to w granicach 1 km znalazłby się utwardzony zjazd do nawrotki). No amatorka taka, że nie dałbym służbowego Punto prowadzić, a oni logistykę ciężkimi ciągnikami próbują ogarniać...

Ale niedawno rozmawialem z takim na jakims pokazie - nie taka calkiem amatorka, skoro ich wyslali gdzies z Bawarii do Orzysza na cwiczenia.
Specjalnie po to, zeby sie zapoznali z warunkami.
A ze jechali Strykerami, to tylko nocami im pozwalali, choc na moj gust na autostradzie to one sie mieszcza.
W ciezarowce automatyczna skrzynia ... ale kierowca mowi, ze manualem tez potrafi :-)

J.

33 Data: Grudzien 05 2017 23:34:13
Temat: Re: US Army.
Autor: LEPEK 

W dniu 05.12.2017 o 12:40, J.F. pisze:

Użytkownik "LEPEK"  napisał w wiadomości grup
Nie mówię, że łatwo jest takie cielsko wytargać z błota, ale to...
Po pierwsze mieli tam sprzętu tyle, że można by czołg bez gąsienic wyciągać.

Widac nie, skoro nie wyciagneli :-)

Widać - nie dali rady. Napędy, opony, wciągarki... wszystko na nic, jak nie potrafi się tego używać.

Po drugie - jak widać już od początku filmu - są kompletnie nieprzygotowani do manewrowania, bo np. 'dyrygent' stoi dokładnie przy linie łÄ…czącej - gdyby ona się zerwała, to było by dwóch 'dyrygentów';

Widac to jest amerykanska lina i ona nie peka :-)

Ano chyba, że tak.

poza tym od razu widać, że lepiej złapać za tył (i jak jest za wąsko, to nie trzeba zawracać).

Tam chyba dwie ciezarowki byly w rowie, no i potem trzecia.
Jedna na moj gust trzeba bylo wyciagac od tylu, druga od przodu.

Fakt.
Po trzecie zawracając takie coś położyć na bok nie jest trudno, ale tam jest tyle miejsca, że parami powinni zawracać bez uszczerbku (a na pewno jakby pomyśleli, to w granicach 1 km znalazłby się utwardzony zjazd do nawrotki). No amatorka taka, że nie dałbym służbowego Punto prowadzić, a oni logistykę ciężkimi ciągnikami próbują ogarniać...

Ale niedawno rozmawialem z takim na jakims pokazie - nie taka calkiem amatorka, skoro ich wyslali gdzies z Bawarii do Orzysza na cwiczenia.
Specjalnie po to, zeby sie zapoznali z warunkam > A ze jechali Strykerami, to tylko nocami im pozwalali, choc na moj gust
na autostradzie to one sie mieszcza.
W ciezarowce automatyczna skrzynia ... ale kierowca mowi, ze manualem tez potrafi :-)

J.

Widać to nie byli ci sami ;)

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01
Avensis ADT270 1ADFTV sedan'08
MX-5 II NB FL  B6-ZE  rdstr'03

34 Data: Grudzien 05 2017 01:49:26
Temat: Re: US Army
Autor: RadoslawF 

W dniu 2017-12-04 o 19:38, Tomasz Gorbaczuk pisze:

Ktoś wie co tu się mogło stać?

Niedoświadczony kierowca i warunki jakich nie za.

https://youtu.be/orPl6d57occ?t=361

Czemu 8x8 "zatrzymuje" podmokłe pobocze? - tył niedociążony?

Za ciężki.
A oni tylko na pustyni trenują więc na grząskim są bezradni.


Pozdrawiam

35 Data: Grudzien 05 2017 05:52:58
Temat: Re: US Army
Autor: LinFanQri 

W dniu 04.12.2017 o 19:38, Tomasz Gorbaczuk pisze:

Ktoś wie co tu się mogło stać?
https://youtu.be/orPl6d57occ?t=361
Czemu 8x8 "zatrzymuje" podmokłe pobocze? - tył niedociążony?

Ale jak już się przedostaną na zachodnią flankę to ruskim pokażemy! Jak już...

36 Data: Grudzien 05 2017 08:35:06
Temat: Re: US Army
Autor: Mirek Ptak 

W dniu 2017-12-04 o 19:38, Tomasz Gorbaczuk pisze:

Ktoś wie co tu się mogło stać?

https://youtu.be/orPl6d57occ?t=361

Czemu 8x8 "zatrzymuje" podmokłe pobocze? - tył niedociążony?

Moim zdaniem to majstersztyk dezinformacyjny - trolują ruskich, a Wy się podniecacie ;)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

US Army



Grupy dyskusyjne