On Mon, 7 Jan 2008 21:01:39 +0100, Przemolo wrote:
Samochód ma ok. 140ty¶ km przebiegu (11lat). Silnik pracuje raczej bez
zastrze¿eñ ale od jakiego¶ czasu ubywa p³ynu ch³odz±cego w zbiorniku
wyrównawczym (ok. kilka centymetrów podczas kilkudziesiêcio kilometrowej
jazdy). ¯adnych wycieków na zewn±trz nie widaæ.
Oleju równie¿ nie przybywa. Samochód ma instalacjê gazow±.
Mam wiêc pytanie - czy jedyn± najprawdopodobniejsz± przyczyn± mo¿e byæ
uszkodzenie uszczelki pod g³owic±?
Niekoniecznie. Odpal go na postoju i popatrz - bywa ze wyciek jest
malutki i ped powietrza go unosi.
Czy jest to mo¿liwe, aby np. p³yn znika³ przez reduktor np. przedostaj±c siê
do przewodów LPG?
Tez wyladuje w cylindrze.
A w zasadzie to dziurawej uszczelce pod glowica powinno dmuchac
spalinami do plynu.
Porad¼cie proszê, bo w³a¶ciciel samochodu (to nie ja) nie wie czy decydowaæ
siê w ciemno na rozkrêcanie g³owicy czy mo¿e szukaæ jeszcze gdzie indziej.
Szukac. Albo wlac uszczelniacza.
J.
3 |
Data: Styczen 07 2008 22:38:49 |
Temat: Re: Ubywa p³ynu w ch³odnicy - Nexia |
Autor: kovalek |
U¿ytkownik "Przemolo" napisa³ w wiadomo¶ci
Samochód ma ok. 140ty¶ km przebiegu (11lat). Silnik pracuje raczej bez zastrze¿eñ ale od jakiego¶ czasu ubywa p³ynu ch³odz±cego w zbiorniku wyrównawczym (ok. kilka centymetrów podczas kilkudziesiêcio kilometrowej jazdy). ¯adnych wycieków na zewn±trz nie widaæ.
Mia³em podobny problem. Wycieków nie by³o nigdzie widaæ, a p³ynu ubywa³o. ¯adnych objawów uszkodonej uszczelki pod g³owic± nie by³o. Ubytek by³ rzêdu 0.5l na 1000km. Dola³em uszczelniacz Prestone i ubytek p³ynu to teraz jakie¶ 100ml/1000km. Ogrzewanie dzia³a, silnik siê nie przegrzewa.
Czasem wyciek mo¿e byæ tak ma³y i w takim miejscu, ¿e nie sposób go zauwa¿yæ.
--
pozdrawiam
Leszek Kowalski
4 |
Data: Styczen 07 2008 22:44:39 | Temat: Re: Ubywa p³ynu w ch³odnicy - Nexia | Autor: dudley |
Przemolo wygenerowa³/a w taki oto ci±g
znaków:
Samochód ma instalacjê gazow±.
To mo¿e byæ trop.
jakich innych objawów mo¿na by siê wówczas jeszcze spodziewaæ?
Mo¿liwe, ¿e po prostu ucieka gdzie¶ na trójniku na przewodach doprowadzaj±cych wodê do instalki... Co¶ mi siê b³±ka po g³owie, ¿e czyta³em o takich przypadkach - jak trójnik by³ plastikowy to po jakim¶ czasie w jego okolicach zaczyna³o popuszczaæ, wymiana nie poprawia³a sprawy na d³ugo, dopiero wymiana na metalowy rozwi±zywa³a problem uciekania p³ynu z obiegu. Mo¿e i w tym przypadku bêdzie to w³a¶ciwy trop.
Pozdrawiam,
--
dudley, ckmk
oliwkowa vectra b + lpg
oklejony
5 |
Data: Styczen 08 2008 09:53:35 | Temat: Re: Ubywa p³ynu w ch³odnicy - Nexia | Autor: SET |
U¿ytkownik "dudley" napisa³ w wiadomo¶ci
Przemolo wygenerowa³/a w taki oto ci±g
znaków:
> Samochód ma instalacjê gazow±.
To mo¿e byæ trop.
> jakich innych objawów mo¿na by siê wówczas jeszcze spodziewaæ?
Mo¿liwe, ¿e po prostu ucieka gdzie¶ na trójniku na przewodach
doprowadzaj±cych wodê do instalki... Co¶ mi siê b³±ka po g³owie, ¿e
czyta³em
o takich przypadkach - jak trójnik by³ plastikowy to po jakim¶ czasie w
jego
okolicach zaczyna³o popuszczaæ, wymiana nie poprawia³a sprawy na d³ugo,
dopiero wymiana na metalowy rozwi±zywa³a problem uciekania p³ynu z obiegu.
Mo¿e i w tym przypadku bêdzie to w³a¶ciwy trop.
Pozdrawiam,
--
W³a¶nie tak bywa. Wyciek mo¿e byæ malutki i jak jest ciep³y silnik to szybko
odparowuje. Szukaj przy trójnikach gdzie p³yn idzie do parownika. Macaj
paluchami na w³±czonym silniku. A jak nie dymi na bia³o to raczej na 100%
nie uszczelka pod g³owic±.
6 |
Data: Styczen 08 2008 12:30:01 | Temat: Re: Ubywa p³ynu w ch³odnicy - Nexia | Autor: Macieju |
SET pisze:
U¿ytkownik "dudley" napisa³ w wiadomo¶ci
Przemolo wygenerowa³/a w taki oto ci±g
znaków:
Samochód ma instalacjê gazow±.
To mo¿e byæ trop.
jakich innych objawów mo¿na by siê wówczas jeszcze spodziewaæ?
Mo¿liwe, ¿e po prostu ucieka gdzie¶ na trójniku na przewodach
doprowadzaj±cych wodê do instalki... Co¶ mi siê b³±ka po g³owie, ¿e
czyta³em
o takich przypadkach - jak trójnik by³ plastikowy to po jakim¶ czasie w
jego
okolicach zaczyna³o popuszczaæ, wymiana nie poprawia³a sprawy na d³ugo,
dopiero wymiana na metalowy rozwi±zywa³a problem uciekania p³ynu z obiegu.
Mo¿e i w tym przypadku bêdzie to w³a¶ciwy trop.
Pozdrawiam,
--
W³a¶nie tak bywa. Wyciek mo¿e byæ malutki i jak jest ciep³y silnik to szybko
odparowuje. Szukaj przy trójnikach gdzie p³yn idzie do parownika. Macaj
paluchami na w³±czonym silniku. A jak nie dymi na bia³o to raczej na 100%
nie uszczelka pod g³owic±.
Je¿eli to który¶ trójnik, mog± byæ ¶lady osadu pozostawionego przez odparowuj±cy p³yn (przynajmniej u mnie tak by³o - trójnik i koñcówki wê¿y zapaskudzone by³y bia³awym nalotem). Je¶li tak to trójnik + ew. cybanty poni¿ej 10 z³ i kilka minut roboty.
Pozdrawiam
Macieju
7 |
Data: Styczen 08 2008 20:21:48 | Temat: Re: Ubywa p³ynu w ch³odnicy - Nexia | Autor: Przemolo |
U¿ytkownik "SET" napisa³ w wiadomo¶ci
W³a¶nie tak bywa. Wyciek mo¿e byæ malutki i jak jest ciep³y silnik to szybko
odparowuje. Szukaj przy trójnikach gdzie p³yn idzie do parownika. Macaj
paluchami na w³±czonym silniku. A jak nie dymi na bia³o to raczej na 100%
nie uszczelka pod g³owic±.
Podobno trochê dymi³ na bia³o... teraz ju¿ i tak czeka u mechanika na naprawê...
| | | | |