Ucieka prąd
1 | Data: Sierpien 16 2007 21:25:52 |
Temat: Ucieka prąd | |
Autor: ici | Cześć, 2 |
Data: Sierpien 23 2007 12:33:58 | Temat: Re: Ucieka prąd | Autor: Radek | Użytkownik ici napisał:
Jedyną sensowym wnioskiem jaki mi się nasuwa to że nikt tu na grupie nie dorównuje ci wiedzą z tej dziedziny :) 3 |
Data: Sierpien 23 2007 17:04:10 | Temat: Re: Ucieka prąd | Autor: ici |
Użytkownik ici napisał: Chyba powinienem podziękować, ale to i tak nie rozwiązuje mojego problemu.:-) Pomierzyłem dokładnie "wycieki" i wyszło mi: - 40 mA na samochód, - 80 mA na radio !!! Sumaryczne obciążenie stałe to 120 mA. 50 Ah : 0,120 = 416 godzin = 17 dni Czyli faktycznie po 7 dniach można się spodziewać znacznego ubytku ładunku w akumulatorze. Widać tak ma być. Teraz wyjmuję radio i po każdym dłuższym postoju muszę je programować. :-( 50 : 0,04 = 52 dni, czyli po ok 2 tyg. powinien jeszcze odpalić? Muszę chyba zmienić akumulator, potem radio a na końcu samochód. ici 4 |
Data: Sierpien 25 2007 16:46:44 | Temat: Re: Ucieka prąd | Autor: Day-Day Jones |
Pomierzyłem dokładnie "wycieki" i wyszło mi: a mozna zapytac w jakis sposob to pomierzyles?... 5 |
Data: Sierpien 26 2007 00:44:03 | Temat: Re: Ucieka prąd | Autor: ici | a mozna zapytac w jakis sposob to pomierzyles?...Jasne, zapytać zawsze można. Nie ma tu specjalnej filozofii: Bierzesz miliamperomierz dotykasz do trzonka akumulatora i do klemy. Jest obojętnie czy ujemnej czy dodatniej, aby miernik wychylał się do przodu. Jednocześnie z przyłożonymi kocówkami probierczymi zdejmujesz klemę. W tej chwili prąd może płynąć jedynie przez Amperomierz (mA). Po takim pomiarze można np wysunąć radio z kieszeni i pomiar powtórzyć. Potem to już tylko czysta algebra. Od wartości prądu z radiem, odejmujesz tą bez radia a wynik daje spożycie samochodu. Warto przed operacją poluzować klemę. Wydaje się bezpieczniej manipulować przy klemie ujemnej a i końcówkę miernika łatwiej przyhaczyć gdzieś do masy krokodylkiem. Nie załączaj po zdjęciu klemy i rozwarciu układu amperomierza, bo chwilowo popłynie spory prąd "testów" i amperomierz zagina wskazówkę na prawym odboju. Można pobawić się też z załączaniem i wyłączaniem alarmu oszukując wyłącznik w silniku, albo i inne obwody, np ABS - też dochodzi obwód pozakluczykowy. To chyba wszystko. Nie? ici 6 |
Data: Sierpien 26 2007 09:47:46 | Temat: Re: Ucieka prąd | Autor: Day-Day Jones |
a mozna zapytac w jakis sposob to pomierzyles?...Jasne, zapytać zawsze można. w skrocie wyglada to tak ze: zdejmuje kleme ujemna z akumulatora, dopinam do niej jedna koncowke amperomierza a do trzonu minusowego akumulatora przykladam plusowa koncowke amperomierza. chodzi oto aby w obwod przed akumulatorem wpiac amperomierz?.. mam cyfrowy.. to chyba nie powinienem zgiac mu wskazowki?.. :-) 7 |
Data: Sierpien 27 2007 20:35:10 | Temat: Re: Ucieka prąd | Autor: ici |
Niby tak, ale jednak nie. Jak przerwiesz obwód to "komputery" w samochodzie zaczną testy i popłynie chwilowo duży prąd liczony w Amperach. Zanim się to uspokoi minie trochę czasu, wystarczy aby popsuć miernik włączony na mniejszy zakres. Oczywiście w międzyczasie stracisz dane w pamięciach. Generalnie ściągam klemę mając wcześniej dołączony amperomierz do trzonka aku, i np masy (lub klemy +). Po środku otworu klemy znajduje się chwilowo końcówka probiercza, po odczycie zakładam klemę nie pozbawiając pamięci samochodu (ECU) i radia podtrzymania napięciem. W moim pomiarze nie ma przerwy w zasilaniu !!! I tak to należy robić! Odbiory są zasilane albo przez klemę, albo po jej zsunięciu przez amperomierz (miliamperomierz). Klema ma duży otwór na trzonek aku. Otwór jest na tyle duży, że można przez niego docisnąć jedną ręką końcówkę mA do trzonka aku., a drugą zsuwać klemę "nasuwając" ją jak pierścionek na końcówkę pomiarową, oczywiście nie mogą się stykać klema i końcówka w czasie pomiaru. Jaśniej już nie potrafię tego napisać, sorry. ici 8 |
Data: Sierpien 28 2007 10:24:15 | Temat: Re: Ucieka prąd | Autor: Day-Day Jones |
Jak przerwiesz obwód to "komputery" w samochodzie zaczną testy i najlpiej byloby to zobaczyc na zywo ale opis i tak jest dobry. dzieki za info. 9 |
Data: Sierpien 26 2007 17:38:37 | Temat: Re: Ucieka prąd | Autor: Kyniu | Dnia Thu, 16 Aug 2007 21:25:52 +0200, ici napisał(a): Nie mam już pomysłów czego szukać? W takim razie Twoim wrogiem jest zapewne wilgoc a to oznacza sporo klopotow z szukaniem winnego. Zacznij od sprawdzenia wszystkich miejsc gdzie w jakis sposob ingerowano w fabryczna instalacje (np. przylaczenia alarmu), sprawdz opaski laczace silnik z karoseria (powinna byc taka jedna glowna plecionka - lubi skorodowac miejsce laczenia z karoseria), etc. Kyniu 10 |
Data: Sierpien 27 2007 20:46:05 | Temat: Re: Ucieka prąd | Autor: ici |
Dnia Thu, 16 Aug 2007 21:25:52 +0200, ici napisał(a): No NIE! Usterka należała do złośliwych. Dziś wreszcie pozbyłem się "lenia" i zabrałem do tematu metodycznie. Rozpocząłem od pomiaru gęstości elektrolitu. Kupiłem aerometr i ... W pięciu komorach było coś koło 1,2 (zamiast 1,28 - 1,30), a w szóstej poniżej 1,0. Dokładnie nie wiem bo pływakowi zbrakło skali na czerwonym polu. Padła 1 cela w 9-cio miesięcznym akumulatorze i w środku była woda zamiast kwasu. Spróbuję go reklamować, choć znając swoje szczęście trudno będzie udowodnić, że to nie krasnoludki. Mam pecha, najpierw padła nowa sonda Lambda (z Allegro) po kilku miesiącach jazdy, teraz niby nowy akumulator tym razem ze sklepu. Za każdym razem nie wierzyłem, że to możliwe. Sprawdzałem wszystko inne tylko nie to, no bo niby NOWE. Wniosek: nie ufać NOWYM częściom do samochodu, tym bardziej tanim. Pzdr. ici |