Grupy dyskusyjne   »   [długie] Ustawa o podniesieniu bezp ieczeństwa

[długie] Ustawa o podniesieniu bezp ieczeństwa



1 Data: Luty 21 2007 10:40:48
Temat: [długie] Ustawa o podniesieniu bezpieczeństwa
Autor: Marcin Wojtczuk 

Preambuła:

Nie jest to żart, ale trudno też traktować ten tekst do końca poważnie. Mam
jednak nadzieję, że pozwoli wysądować pewne postawy wśród kierowców.

&1
Celem ustawodawcy jest nie tylko podniesienie bezpieczeństwa bezprośrednio ale
przede wszystkim długofalowo, poprzez skutki pośrednie poniższych zapisów.

&2
Celem głównym ustawy jest walka z niebezpiecznymi zachowaniami na drodze,
potocznie zwanymi 'piractwem', a w szczególności z niedostosowaniem prędkości
do warunków panujących na drodze. Ustawa przyjmuje, że główną przyczyną
wypadków jest brak wyobraźni i doświadczenia, co skutkuje:
a) zbyt wysoką prędkością
b) niebezpiecznymi manewrami
c) złym stanem technicznym dróg i błędnym oznakowaniem
d) nieodpowiednim stanem technicznum pojazdów

&3
Ustawodawca, pragnąc zacząć od siebie, niniejszym wprowadza kary za
nieprawidłowe oznaczenie drogi. Za szczególnie szkodliwe uważa się znaki
ograniczenia prędkości nie mające uzasadnienia na danym odcinku, lub
nieuzasadnione bez dodatkowych oznaczeń (np. "w czasie deszczu").

Nieoznakowane niebezpieczne miejsca (wyrwy w jezdni, brak pokrywy studzienki,
zwężenie drogi, niebezpieczne pobocze, ostry zakręt) skutkują zarzutami
prokuratorskimi wobec osób odpowiedzianlych za zaniedbanie lub zaniechanie
oznakowanie.

Oznakowanie drogi UWZGLĘDNIA średnią prędkość osiąganą na danym odcinku przez
kierowców, nawet jeśli przekracza ona dopuszczalną.

&4 - kary
Kierujący przyłapany na przekroczeniu prędkości 140km/h ma obowiązek odnośnie
auta którym dopuścił się wykroczenia:
- przedstawić aktualne badanie geometrii podwozia i zbieżności kół (i zmieścić
się w limitach podanych przez fabrykę)
- mieć zamontowane w pojeździe odpowiednie opony (odrębne rozporządzenie) w
dobrym stanie

Badania te, kierujący przeprowadza na własny koszt. W przypadku nie
przedstawienia, karany jest dodatkowo 10 pktami. (Czyli: chcesz jeździć
szybko? Sprawdź stan pojazdu).

.... prędkości 160km/h, dodatkowo:
- przedstawia badania zawieszenia odnośnie jego sprawności
- jest zobowiązany zadeklarować drogę zatrzymania swojego pojazdu od 160km/h
na wskazanym mu odcinku i nie przekroczyć jej o +2m ani -5m. Następnie musi
wykonać takie ćwiczenie. Wprowadza się limity odległości... : blabla, tabelka.

Celem tego zapisu jest sprawdzenie, czy kierowca WIE ile drogi mu to zajmie.

Zadeklarowanie drogi przekraczającej wartość maksymalną o więcej niż +5 metrów
lub minimalną w dół o więcej niż 5m: 15pkt karnych. (Albo liczy się z tym że
zajmie mu to dużo a mimo to jedzie szybko albo myśli, że stanie w miejscu:
obie rzeczy są groźne).

.... prędkości 180km/h, dodatkowo
- od 180km/h ... +1m ani -3m.
o więcej niż +-3 metry: 20pkt karnych.
- musi (na własny koszt) pokonać okrążenie toru Poznań/Lublin w czasie nie
wyższym niż... [tabelka]. (Śmieszne? Czemu? Skoro tak się dobrze czuje za
kółkiem, niech to udowodni). W przeciwnym wypadku (odmowa lub nieudana próba)
10 pkt. karnych.
(Czyli np. odmowa próby na torze + błąd na próbie hamowania == utrata prawa
jazdy).

.... prędkości 200km/h, dodatkowo
- posiadać opony w dobrym stanie, nie starsze niż dwa lata i o maksymalnym
indeksie prędkości
- badania zawieszenia i geometrii prowadzone są przy obostrzonych normach
- tabelka norm maksymalnych hamowania ma niższe limity (adekwatne do
sportowego auta klasy np. Porshe Boxter kierowanego przez zdolnego kierowcę).
- limity torowe zmniejszone


Niespełnienie norm technicznych, owocuje wpisaniem do dowodu
rejestracyjnego/czy gdzieśtam maksymalnej prędkości z jaką można się danym
autem poruszać. Jej przekroczenie: utrata dowodu rejestracyjnego i 15pk
karnych + zarzut o usiłowanie spowodowania katastrofy drogowej.

5&
Wymuszenie pierwszeństwa, w szczególności podczas skrętu w lewo przy
dopuszczalnej prędkość >= 80km/h traktowane jest jako usiłowanie spowodowania
katastrofy drogowej. Jeśli wymuszenie skutkuje wypadkiem w którym są
ranni/ofiary, sprawcy stawiany jest zarzut usiłowania zabójstwa.

6&
Ucieczka z miejsca wypadku, gdy byli ranni, jest przestępstwem i skutkuje min.
bezwzględną dożywotnią utratą prawa jazdy. Jeśli zabici: tak jak do tej pory,
nieudzielenie pomocy; ale "liczył się z możliwością śmierci". Czyli zarzut
zabójstwa.

7&
Wasze propozycje

Oczywiście dokładnie to samo dotyczy motocyklistów, tylko limity hamowania i
czasów trza trochę inne dać. Zrobienie takiej tabelki przy pomocy znanych i
szanowanych kierowców wyścigowych to niewielki koszt.

Zapraszam do dyskusji ;-)

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL
nowplaying: PGR3@X360
Moto: Suzuki GS 500E



2 Data: Luty 21 2007 10:59:04
Temat: Re: [długie] Ustawa o podniesieniu bezpieczeństwa
Autor: J.F. 

On Wed, 21 Feb 2007 10:40:48 +0100,  Marcin Wojtczuk wrote:

Preambuła:
Nie jest to żart, ale trudno też traktować ten tekst do końca poważnie. Mam
jednak nadzieję, że pozwoli wysądować pewne postawy wśród kierowców.

To ja proponuje kontrustawe.

&1
Celem ustawodawcy jest nie tylko podniesienie bezpieczeństwa bezprośrednio ale
przede wszystkim długofalowo, poprzez skutki pośrednie poniższych zapisów.

&2

Ustawodawca zacznie od siebie, kazde przekroczeczenie przepisow bedzie
karane zwolnieniem z piastowanego stanowiska. Pojazdy BOR beda mogly
lamac przepisy tylko w razie rzeczywistego zagrozenia.

&3
polewe wplywow z akcyzy zostanie wydane na budowe i poszerzanie drog,
a druga polowa na remonty.

J.

3 Data: Luty 21 2007 11:18:14
Temat: Re: [długie] Ustawa o podniesieniu bezpieczeństwa
Autor: Alti 


Użytkownik "Marcin Wojtczuk"  napisał

... prędkości 160km/h, dodatkowo:
- przedstawia badania zawieszenia odnośnie jego sprawności
- jest zobowiązany zadeklarować drogę zatrzymania swojego pojazdu od 160km/h
na wskazanym mu odcinku i nie przekroczyć jej o +2m ani -5m.

Ja był w tytule wstawił nie [długie] tylko [MEGA PIĄTEK]
Jestem niemal pewien że człowiek który robił ten projekt był nieźle upalony.
Wojtek

4 Data: Luty 21 2007 11:30:35
Temat: Re: [długie] Ustawa o podniesieniu bezpieczeństwa
Autor: DoQ 

Użytkownik "Alti"  napisał w wiadomości


Ja był w tytule wstawił nie [długie] tylko [MEGA PIĄTEK]
Jestem niemal pewien że człowiek który robił ten projekt był nieźle
upalony.

Uśmiałem się serdecznie czytając ow "projekt" ;-)


--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

5 Data: Luty 21 2007 11:42:19
Temat: Re: [długie] Ustawa o podniesieniu bezpieczeństwa
Autor: fv 

DoQ wrote:

Użytkownik "Alti"  napisał w wiadomości



Ja był w tytule wstawił nie [długie] tylko [MEGA PIĄTEK]
Jestem niemal pewien że człowiek który robił ten projekt był nieźle
upalony.


Uśmiałem się serdecznie czytając ow "projekt" ;-)

Cieszę się, że poprawiłem wam humor.

A teraz powiedzcie, co jest śmiesznego w pamiętaniu drogi hamowania swojego
auta? Zwłaszcza, jeśli drastycznie przekracza się prędkość?

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL
nowplaying: Oblivion@X360
Moto: Suzuki GS 500E

6 Data: Luty 21 2007 10:45:25
Temat: Re: Ustawa o podniesieniu bezpieczeństwa
Autor:

On 21 Lut, 11:42, fv  wrote:

A teraz powiedzcie, co jest śmiesznego w pamiętaniu drogi hamowania swojego
auta? Zwłaszcza, jeśli drastycznie przekracza się prędkość?

Do tego zamierzasz pamiętać wszelkie wzory zmieniające tą długość w
zależności od rodzaju asfaltu, temperatury powietrza i czystości
drogi?

--
Alex GG#1667593
'97 Caro 1.6GLSI
http://www.skotniczny.com/samochody/stratus/tjunink.jpg
http://alex81.byxonline.com

7 Data: Luty 21 2007 11:53:57
Temat: Re: Ustawa o podniesieniu bezpieczeństwa
Autor: fv 

 wrote:

On 21 Lut, 11:42, fv  wrote:
A teraz powiedzcie, co jest śmiesznego w pamiętaniu drogi hamowania swojego
auta? Zwłaszcza, jeśli drastycznie przekracza się prędkość?
Do tego zamierzasz pamiętać wszelkie wzory zmieniające tą długość w
zależności od rodzaju asfaltu, temperatury powietrza i czystości
drogi?

Hehe, właśnie o to chodzi ;-) Chcesz pędzić? Udowodnij, jakim jesteś kozakiem,
udowodnij swoje doświadczenie i umiejętności.

Jak nie, to znaczy że przekraczając prędkość, stanowiłeś dramatyczne
zagrożenie. Nie dziw się zatem karze.

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL
nowplaying: Oblivion@X360
Moto: Suzuki GS 500E

8 Data: Luty 21 2007 10:58:20
Temat: Re: Ustawa o podniesieniu bezpieczeństwa
Autor:

On 21 Lut, 11:53, fv  wrote:
[ciach]

Hehe, właśnie o to chodzi ;-) Chcesz pędzić? Udowodnij, jakim jesteś kozakiem,
udowodnij swoje doświadczenie i umiejętności.

Jak nie, to znaczy że przekraczając prędkość, stanowiłeś dramatyczne
zagrożenie. Nie dziw się zatem karze.

No, skoro zeszło na kozakowanie to tak się zapytam: jeździsz tym po
drogach publicznych:
Moto: Suzuki GS 500E
? Bo jakoś w CV wymieniłeś tylko prawko kategorii B :D

MSPANC
--
Alex GG#1667593
'97 Caro 1.6GLSI
http://www.skotniczny.com/samochody/stratus/tjunink.jpg
http://alex81.byxonline.com

9 Data: Luty 21 2007 12:08:01
Temat: Re: Ustawa o podniesieniu bezpieczeństwa
Autor: fv 

 wrote:

On 21 Lut, 11:53, fv  wrote:
No, skoro zeszło na kozakowanie to tak się zapytam: jeździsz tym po
drogach publicznych:

Moto: Suzuki GS 500E

Tak. Znaczy teraz nie, bo zimno. Ale ogólnie tak. Ale nie kozakuję,
bo strach ;-)

? Bo jakoś w CV wymieniłeś tylko prawko kategorii B :D

MSPANC

A ty skąd znasz moje CV? O kuchwa... ta strona jeszcze wisi ;-)

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL
nowplaying: Oblivion@X360
Moto: Suzuki GS 500E

10 Data: Luty 21 2007 12:18:59
Temat: Re: Ustawa o podniesieniu bezpieczeństwa
Autor: DoQ 

Użytkownik "fv"  napisał w wiadomości

Moto: Suzuki GS 500E
Tak. Znaczy teraz nie, bo zimno. Ale ogólnie tak. Ale nie kozakuję,
bo strach ;-)

To na GS 500 mozna kozaczyc? ;-)
Przeciez to zwykle "pierwszy motocykl" dla poczatkujacego motocyklisty.

--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

11 Data: Luty 21 2007 13:07:24
Temat: Re: Ustawa o podniesieniu bezpieczeństwa
Autor: fv 

DoQ wrote:

Użytkownik "fv"  napisał w wiadomości

Moto: Suzuki GS 500E
Tak. Znaczy teraz nie, bo zimno. Ale ogólnie tak. Ale nie kozakuję,
bo strach ;-)
To na GS 500 mozna kozaczyc? ;-)

Oj można, można.

Przeciez to zwykle "pierwszy motocykl" dla poczatkujacego motocyklisty.
                                             ^^^^^^^^^^^^^^
Dlatego strach ;-)

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL
nowplaying: PGR3@X360
Moto: Suzuki GS 500E

12 Data: Luty 21 2007 13:34:25
Temat: Re: Ustawa o podniesieniu bezpieczeństwa
Autor: DoQ 

Użytkownik "fv"  napisał w wiadomości

Tak. Znaczy teraz nie, bo zimno. Ale ogólnie tak. Ale nie kozakuję,
bo strach ;-)
To na GS 500 mozna kozaczyc? ;-)
Oj można, można.

Tak to i maluchem można.

Przeciez to zwykle "pierwszy motocykl" dla poczatkujacego motocyklisty.
                                            ^^^^^^^^^^^^^^
Dlatego strach ;-)

Strach? ;)

--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

13 Data: Luty 21 2007 14:17:04
Temat: Re: Ustawa o podniesieniu bezpieczeństwa
Autor: fv 

DoQ wrote:

Użytkownik "fv"  napisał w wiadomości


Tak. Znaczy teraz nie, bo zimno. Ale ogólnie tak. Ale nie kozakuję,
bo strach ;-)

To na GS 500 mozna kozaczyc? ;-)
Oj można, można.
Tak to i maluchem można.

Ej.. to ma 6s do setki. Bez problemu utrzymuje 120, można lecieć środkiem na
długich albo robić wyścigi od świateł do świateł po Warszawie objeżdżać beemki
itp...

Przeciez to zwykle "pierwszy motocykl" dla poczatkujacego motocyklisty.
                                           ^^^^^^^^^^^^^^
Dlatego strach ;-)
Strach? ;)

No ja się wciąż boję, że za mało umiem, że nie przewidzę, że nie wyhamuję..

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL
nowplaying: PGR3@X360
Moto: Suzuki GS 500E

14 Data: Luty 21 2007 14:24:24
Temat: Re: Ustawa o podniesieniu bezpieczeństwa
Autor: DoQ 

Użytkownik "fv"  napisał w wiadomości


Ej.. to ma 6s do setki. Bez problemu utrzymuje 120, można lecieć środkiem
na
długich albo robić wyścigi od świateł do świateł po Warszawie objeżdżać
beemki
itp...

Motocykl kupuje sie raczej dla przyjemnosci jazdy, nie po to zeby objezdzac
beemki (chyba wlasciciel chce sobie cos przedluzyc).
6s do 100 to zaden wyczyn, zwlaszcza ze niedlugo po przekroczeniu 100km/h
zje cie kazdy mocniejszy samochod  - dlatego uwazam ze nie da sie tym
"kozaczyc".

No ja się wciąż boję, że za mało umiem, że nie przewidzę, że nie
wyhamuję..

Nigdy nie masz 100% pewnosci.

--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

15 Data: Luty 21 2007 14:44:28
Temat: Re: Ustawa o podniesieniu bezpieczeństwa
Autor: fv 

DoQ wrote:

Użytkownik "fv"  napisał w wiadomości

Ej.. to ma 6s do setki. Bez problemu utrzymuje 120, można lecieć środkiem
na
długich albo robić wyścigi od świateł do świateł po Warszawie objeżdżać
beemki
itp...
Motocykl kupuje sie raczej dla przyjemnosci jazdy, nie po to zeby objezdzac
beemki (chyba wlasciciel chce sobie cos przedluzyc).
6s do 100 to zaden wyczyn, zwlaszcza ze niedlugo po przekroczeniu 100km/h
zje cie kazdy mocniejszy samochod  - dlatego uwazam ze nie da sie tym
"kozaczyc".

Dobrze, nie da się kozaczyć.

No ja się wciąż boję, że za mało umiem, że nie przewidzę, że nie
wyhamuję..
Nigdy nie masz 100% pewnosci.

I pewnie dlatego nigdy nie będę kozaczył.

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL
nowplaying: PGR3@X360
Moto: Suzuki GS 500E

16 Data: Luty 21 2007 14:47:21
Temat: Re: Ustawa o podniesieniu bezpieczeństwa
Autor: DoQ 

Użytkownik "fv"  napisał w wiadomości

Nigdy nie masz 100% pewnosci.
I pewnie dlatego nigdy nie będę kozaczył.

To w takim razie po co ta cala dyskusja o ograniczeniach i przywilejach?

--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

17 Data: Luty 21 2007 15:01:58
Temat: Re: Ustawa o podniesieniu bezpieczeństwa
Autor: fv 

DoQ wrote:

Użytkownik "fv"  napisał w wiadomości

Nigdy nie masz 100% pewnosci.
I pewnie dlatego nigdy nie będę kozaczył.
To w takim razie po co ta cala dyskusja o ograniczeniach i przywilejach?

Pewnie, po co w ogóle niusy? Oglądajmy wszyscy Klan!

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL
nowplaying: PGR3@X360
Moto: Suzuki GS 500E

18 Data: Luty 21 2007 15:13:26
Temat: Re: Ustawa o podniesieniu bezpieczeństwa
Autor: DoQ 

Użytkownik "fv"  napisał w wiadomości

To w takim razie po co ta cala dyskusja o ograniczeniach i przywilejach?
Pewnie, po co w ogóle niusy? Oglądajmy wszyscy Klan!

Jeszcze żebys nie zmienial punktu widzenia co pare godzin...


--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

19 Data: Luty 21 2007 14:56:17
Temat: Re: Ustawa o podniesieniu bezpieczeństwa
Autor: cpt. Nemo 


Użytkownik "DoQ"  napisał w wiadomości


6s do 100 to zaden wyczyn, zwlaszcza ze niedlugo po przekroczeniu
100km/h
zje cie kazdy mocniejszy samochod  - dlatego uwazam ze nie da sie tym
"kozaczyc".

:) Smieszny jestes :) W miescie ?
Kazdy praktycznie motocykl i czesc motorowerow leje autka jak chce :)

pozdrawiam, leszek

20 Data: Luty 21 2007 15:00:45
Temat: Re: Ustawa o podniesieniu bezpieczeństwa
Autor: DoQ 

Użytkownik "cpt. Nemo"  napisał w wiadomości

:) Smieszny jestes :) W miescie ?
Kazdy praktycznie motocykl i czesc motorowerow leje autka jak chce :)

Na zakretach i dluszej prostej przy niewielkim ruchu? Chyba zartujesz.


--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

21 Data: Luty 21 2007 15:02:54
Temat: Re: Ustawa o podniesieniu bezpieczeństwa
Autor: cpt. Nemo 


Użytkownik "DoQ"  napisał w wiadomości

Użytkownik "cpt. Nemo"  napisał w wiadomości

> :) Smieszny jestes :) W miescie ?
> Kazdy praktycznie motocykl i czesc motorowerow leje autka jak chce
:)

Na zakretach i dluszej prostej przy niewielkim ruchu? Chyba zartujesz.

Tak, na zakretach ciagle to obserwyje na trasie torunskiej :)
A dluzszej prostej i niewielkiego ruchu to dlugo by szukac w naszym DC
miescie :)

pozdrawiam, leszek

22 Data: Luty 21 2007 15:11:09
Temat: Re: Ustawa o podniesieniu bezpieczeństwa
Autor: DoQ 

Użytkownik "cpt. Nemo"  napisał w wiadomości

Na zakretach i dluszej prostej przy niewielkim ruchu? Chyba zartujesz.
Tak, na zakretach ciagle to obserwyje na trasie torunskiej :)

Tylko tak sie sklada, ze na zakretach samochody sa szybsze niz motocykle, ze
nie wspomne o nierownosciach ktorych motocykle wyjatkowo nie lubia.

A dluzszej prostej i niewielkiego ruchu to dlugo by szukac w naszym DC
miescie :)

Wieczorem, na pustej np. Sobieskiego mozna bez problemu odkręcic. Impreza
WRX (nawet nie STI) zje na sniadanie takie GS500, ktoremu przyspieszenie
zatrzyma sie na 170.Nie wspomne o mocniejszych samochodach ktorych u nas nie
brakuje, z nimi i mocniejsze motocykle moga miec problem.

--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

23 Data: Luty 21 2007 15:16:29
Temat: Re: Ustawa o podniesieniu bezpieczeństwa
Autor: fv 

DoQ wrote:

Użytkownik "cpt. Nemo"  napisał w wiadomości


Na zakretach i dluszej prostej przy niewielkim ruchu? Chyba zartujesz.

Tak, na zakretach ciagle to obserwyje na trasie torunskiej :)


Tylko tak sie sklada, ze na zakretach samochody sa szybsze niz motocykle, ze
nie wspomne o nierownosciach ktorych motocykle wyjatkowo nie lubia.

Takie generalizowanie nie ma sensu. Utalentowany kierowca GS 500 objedzie
Poloneza na każdym łuku. Wiele motocykli ma super opony i parametry; wiele
samochodów ma słabe.

Natomiast topowe modele do wyścigów: oczywiście racja.

A dluzszej prostej i niewielkiego ruchu to dlugo by szukac w naszym DC
miescie :)
Wieczorem, na pustej np. Sobieskiego mozna bez problemu odkręcic. Impreza
WRX (nawet nie STI) zje na sniadanie takie GS500, ktoremu przyspieszenie
zatrzyma sie na 170.Nie wspomne o mocniejszych samochodach ktorych u nas nie
brakuje, z nimi i mocniejsze motocykle moga miec problem.

Ale weź.. GS500? To jest konkurent dla Seicento/Matiza. Nie za łatwo tej
imprezie? Porównujmy jakieś odpowiedniki chociaż ;>

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL
nowplaying: PGR3@X360
Moto: Suzuki GS 500E

24 Data: Luty 21 2007 15:24:23
Temat: Re: Ustawa o podniesieniu bezpieczeństwa
Autor: DoQ 

Użytkownik "fv"  napisał w wiadomości

Ale weź.. GS500? To jest konkurent dla Seicento/Matiza. Nie za łatwo tej
imprezie? Porównujmy jakieś odpowiedniki chociaż ;>

O masz ci los... Message-ID:
I teraz pewnie powiesz, ze to ja wyciagnalem argument z poscigami za
"beemwe" ?


--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

25 Data: Luty 21 2007 16:02:39
Temat: Re: Ustawa o podniesieniu bezpieczeństwa
Autor: fv 

DoQ wrote:

Użytkownik "fv"  napisał w wiadomości


Ale weź.. GS500? To jest konkurent dla Seicento/Matiza. Nie za łatwo tej
imprezie? Porównujmy jakieś odpowiedniki chociaż ;>
O masz ci los... Message-ID:
I teraz pewnie powiesz, ze to ja wyciagnalem argument z poscigami za
"beemwe" ?

To nie ten post, ale coś pamiętam że pisałem o bmw. Pamiętam że pisałem też
"do świateł".

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL
nowplaying: PGR3@X360
Moto: Suzuki GS 500E

26 Data: Luty 21 2007 11:12:28
Temat: Re: Ustawa o podniesieniu bezpieczeństwa
Autor:

On 21 Lut, 12:08, fv  wrote:

>>Moto: Suzuki GS 500E

Tak. Znaczy teraz nie, bo zimno. Ale ogólnie tak. Ale nie kozakuję,
bo strach ;-)
To chciałem Cię zapytać o drogę hamowania, tak powiedzmy z 50 i 90, na
suchym asfalcie, na mokrym, na zakurzonym i na chropowatym, jakbyś
mógł to z podziałem na lato i wiosnę, rozumiem że zimę odpuszczamy :)

> A ty skąd znasz moje CV? O kuchwa... ta strona jeszcze wisi ;-)

Cóż... To jak jest z tym prawem jazdy? ;)

--
Alex GG#1667593
'97 Caro 1.6GLSI
http://www.skotniczny.com/samochody/stratus/tjunink.jpg
http://alex81.byxonline.com

27 Data: Luty 21 2007 13:05:43
Temat: Re: Ustawa o podniesieniu bezpieczeństwa
Autor: fv 

 wrote:

On 21 Lut, 12:08, fv  wrote:

Moto: Suzuki GS 500E

Tak. Znaczy teraz nie, bo zimno. Ale ogólnie tak. Ale nie kozakuję,
bo strach ;-)

To chciałem Cię zapytać o drogę hamowania, tak powiedzmy z 50 i 90, na
suchym asfalcie, na mokrym, na zakurzonym i na chropowatym, jakbyś
mógł to z podziałem na lato i wiosnę, rozumiem że zimę odpuszczamy :)

Masz mnie ;-) Miałem sprawdzić na wiosnę, ćwicząc hamowanie. Wiem, że
powinienem wiedzieć i głupio mi że nie wiem - od tego w końcu zależy los
mojego tyłka...

Generalnie bedę szczelał:
50km/h, metry od sygnału do stopu (razem z reakcją):
suchym ~31m
mokrym ~37m
zakurzonym prawie to samo co suchym, ale na piachu ~45m
chropowatym ~31m bo nie umiem jeszcze maxa wycisnąć

90km/h, metry od sygnału do stopu (razem z reakcją):
suchym ~60m
mokrym ~85m
na piachu ~100m, bałbym się
chropowatym ~57m

Zaznaczam, że szczelam. Obiecuję sprawdzić dokładnie. Dla motocyklisty metr w
te czy wewte to spora różnica.

 > A ty skąd znasz moje CV? O kuchwa... ta strona jeszcze wisi ;-)
Cóż... To jak jest z tym prawem jazdy? ;)

Mam od sierpnia '06.
http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=52380

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL
nowplaying: PGR3@X360
Moto: Suzuki GS 500E

28 Data: Luty 21 2007 13:14:59
Temat: Re: Ustawa o podniesieniu bezpieczeństwa
Autor: Tomasz Pyra 

fv napisał(a):

Generalnie bedę szczelał:
50km/h, metry od sygnału do stopu (razem z reakcją):
suchym ~31m
mokrym ~37m
zakurzonym prawie to samo co suchym, ale na piachu ~45m
chropowatym ~31m bo nie umiem jeszcze maxa wycisnąć

90km/h, metry od sygnału do stopu (razem z reakcją):
suchym ~60m
mokrym ~85m
na piachu ~100m, bałbym się
chropowatym ~57m

Nawet jeżeli założymy że to prawda to co z tego?
Jak stanę 57m od Ciebie to będziesz potrafił powiedzieć że stoję właśnie 57m, a nie 65, albo 45?

Sądzę że nikt nie potrafi jeździć na tyle świadomie żeby obliczać sobie drogę hamowania na podstawie własnej prędkości, oceniać z precyzją co do metra odległość od przeszkody i na tej podstawie podejmować jakichkolwiek decyzji.

Nawet kierowcy F1 spędzają długie godziny trenując na torze właśnie po to żeby zapamiętać miejsca hamowania - po prostu wykuć na blachę gdzie co się robi żeby jak najszybciej pojechać.
Nikt się nie zastanawia że jedzie 321km/h, do zakrętu ma 179m, trzymanie boczne w nim będzie miał 2.71g, zakręt ma promień 150m więc już w tej chwili musi hamować.

Ta wiedza, poza tym że warto wiedzieć że 2x wyższa prędkość to 4x dłuższa droga hamowania, jest kompletnie bezużyteczna na drodze.

29 Data: Luty 21 2007 14:23:35
Temat: Re: Ustawa o podniesieniu bezpieczeństwa
Autor: fv 

Tomasz Pyra wrote:

Nawet jeżeli założymy że to prawda to co z tego?
Jak stanę 57m od Ciebie to będziesz potrafił powiedzieć że stoję właśnie
57m, a nie 65, albo 45?

Nie. Ale powiem ci, jadąc z określoną prędkością, czy zatrzymam się przed czy
za tobą.

Sądzę że nikt nie potrafi jeździć na tyle świadomie żeby obliczać sobie
drogę hamowania na podstawie własnej prędkości, oceniać z precyzją co do
metra odległość od przeszkody i na tej podstawie podejmować
jakichkolwiek decyzji.

Cóż można na to odpisać? Oczywiście, że masz rację.

Jedyne co mogę napisać na obronę swojej teorii, to nauczanie matematyki np.
analizy funkcji (pochodna) w szkołach. Do niczego się nie przydaje w życiu,
ale jednak buduje wyobraźnię. Wiedza nt. hamowania czy stanu technicznego też
się w sumie nie przydaje bezpośrednio.

Próbowałem zwrócić uwagę na problem braku wiedzy i doświadczenia kierowców
(mnie także to dotyczy). Całe szczęście nie jestem Jarosław K. a ta ustawa ma
marne szanse na wejście w życie.

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL
nowplaying: PGR3@X360
Moto: Suzuki GS 500E

30 Data: Luty 21 2007 13:32:55
Temat: Re: Ustawa o podniesieniu bezpieczeństwa
Autor:

On 21 Lut, 13:05, fv  wrote:

> To chciałem Cię zapytać o drogę hamowania, tak powiedzmy z 50 i 90, na
> suchym asfalcie, na mokrym, na zakurzonym i na chropowatym, jakbyś
> mógł to z podziałem na lato i wiosnę, rozumiem że zimę odpuszczamy :)

Masz mnie ;-) Miałem sprawdzić na wiosnę, ćwicząc hamowanie. Wiem, że
powinienem wiedzieć i głupio mi że nie wiem - od tego w końcu zależy los
mojego tyłka...

Poniekąd ;)

Generalnie bedę szczelał:
50km/h, metry od sygnału do stopu (razem z reakcją):
suchym ~31m
mokrym ~37m
zakurzonym prawie to samo co suchym, ale na piachu ~45m

Generalnie powyższym zdaniem spudłowałeś niemiłosiernie. Nawet
samochód dłużej hamuje na zakurzonej drodze, o motocyklu nie
wspomnę ;)

[...]

Zaznaczam, że szczelam. Obiecuję sprawdzić dokładnie. Dla motocyklisty metr w
te czy wewte to spora różnica.

No! Potem potrzebny Ci tylko kask z HUD-em, dalmierz laserowy na
motocyklu, mały komputerek, analizator stanu nawierzchni i będzie
git! :)

--
Alex GG#1667593
'97 Caro 1.6GLSI
http://www.skotniczny.com/samochody/stratus/tjunink.jpg
http://alex81.byxonline.com

31 Data: Luty 21 2007 14:36:14
Temat: Re: Ustawa o podniesieniu bezpieczeństwa
Autor: DoQ 

Użytkownik  napisał w wiadomości

No! Potem potrzebny Ci tylko kask z HUD-em, dalmierz laserowy na
motocyklu, mały komputerek, analizator stanu nawierzchni i będzie
git! :)


Hakerem jest przeciez, zaprogramuje tak jak trzeba i bedzie lux :-)


--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

32 Data: Luty 21 2007 14:42:09
Temat: Re: Ustawa o podniesieniu bezpieczeństwa
Autor: fv 

 wrote:

On 21 Lut, 13:05, fv  wrote:
mokrym ~37m
zakurzonym prawie to samo co suchym, ale na piachu ~45m
Generalnie powyższym zdaniem spudłowałeś niemiłosiernie. Nawet
samochód dłużej hamuje na zakurzonej drodze, o motocyklu nie
wspomnę ;)

Co masz na myśli, przez "zakurzonej"?

Zaznaczam, że szczelam. Obiecuję sprawdzić dokładnie. Dla motocyklisty metr w
te czy wewte to spora różnica.
No! Potem potrzebny Ci tylko kask z HUD-em, dalmierz laserowy na
motocyklu, mały komputerek, analizator stanu nawierzchni i będzie
git! :)

Zwariowałeś? Wystarczy to sprawdzać w miejscu, w którym postawione są
odpowiednio słupki albo pomalowane znaki. Coś w stylu szkoły bezpiecznej jazdy...

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL
nowplaying: PGR3@X360
Moto: Suzuki GS 500E

33 Data: Luty 21 2007 13:47:15
Temat: Re: Ustawa o podniesieniu bezpieczeństwa
Autor:

On 21 Lut, 14:42, fv  wrote:

 wrote:

> Generalnie powyższym zdaniem spudłowałeś niemiłosiernie. Nawet
> samochód dłużej hamuje na zakurzonej drodze, o motocyklu nie
> wspomnę ;)

Co masz na myśli, przez "zakurzonej"?

No kurz, zwyczajny kurz. Nie występujący np. na drogach po których
niedawno przeleciała polewaczka.


> No! Potem potrzebny Ci tylko kask z HUD-em, dalmierz laserowy na
> motocyklu, mały komputerek, analizator stanu nawierzchni i będzie
> git! :)

Zwariowałeś? Wystarczy to sprawdzać w miejscu, w którym postawione są
odpowiednio słupki albo pomalowane znaki. Coś w stylu szkoły bezpiecznej jazdy...

Miałem na myśli praktyczne zastosowanie tych badań - dalmierz z HUDem
i komputerem pozwoliłby Ci określić np. czy jesteś 45, 57 czy 65
metrów od Tomka i zahamować w odpowiedniej chwili :))

--
Alex GG#1667593
'97 Caro 1.6GLSI
http://www.skotniczny.com/samochody/stratus/tjunink.jpg
http://alex81.byxonline.com

34 Data: Luty 21 2007 15:03:57
Temat: Re: Ustawa o podniesieniu bezpieczeństwa
Autor: fv 

 wrote:

On 21 Lut, 14:42, fv  wrote:
 wrote:
Generalnie powyższym zdaniem spudłowałeś niemiłosiernie. Nawet
samochód dłużej hamuje na zakurzonej drodze, o motocyklu nie
wspomnę ;)
Co masz na myśli, przez "zakurzonej"?
No kurz, zwyczajny kurz. Nie występujący np. na drogach po których
niedawno przeleciała polewaczka.

A, to co innego. Bo jak nie jechała polewaczka/nie było deszczu to jeszcze tam
są granulki gumy z opon. No to trochę jest różnica, ale niewielka. Chyba że
pobocze lekko piaskowe i wiatr zawieje takim drobnym piachem. To lipa wtedy.

metrów od Tomka i zahamować w odpowiedniej chwili :))

Jakiego Tomka?

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL
nowplaying: PGR3@X360
Moto: Suzuki GS 500E

35 Data: Luty 21 2007 11:58:50
Temat: Re: Ustawa o podniesieniu bezpieczeństwa
Autor: DoQ 

Użytkownik "fv"  napisał w wiadomości

Hehe, właśnie o to chodzi ;-) Chcesz pędzić? Udowodnij, jakim jesteś
kozakiem,
udowodnij swoje doświadczenie i umiejętności.

Cos Ci sie pomieszaly drogi publiczne z torami i OSami.


--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

36 Data: Luty 21 2007 12:08:58
Temat: Re: Ustawa o podniesieniu bezpieczeństwa
Autor: fv 

DoQ wrote:

Użytkownik "fv"  napisał w wiadomości

Hehe, właśnie o to chodzi ;-) Chcesz pędzić? Udowodnij, jakim jesteś
kozakiem,
udowodnij swoje doświadczenie i umiejętności.
Cos Ci sie pomieszaly drogi publiczne z torami i OSami.

Na pewno _MNIE_ się pomieszały? Nie tym, którzy lecą po drogach
publicznych >160? Na pewno mnie?

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL
nowplaying: Oblivion@X360
Moto: Suzuki GS 500E

37 Data: Luty 21 2007 12:13:03
Temat: Re: Ustawa o podniesieniu bezpieczeństwa
Autor: DoQ 

Użytkownik "fv"  napisał w wiadomości

Na pewno _MNIE_ się pomieszały? Nie tym, którzy lecą po drogach
publicznych >160? Na pewno mnie?

Ale to jest kwestia lamania prawa, na to sa paragrafy - wiec o co ci chodzi?

--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

38 Data: Luty 21 2007 13:09:56
Temat: Re: Ustawa o podniesieniu bezpieczeństwa
Autor: fv 

DoQ wrote:

Użytkownik "fv"  napisał w wiadomości


Na pewno _MNIE_ się pomieszały? Nie tym, którzy lecą po drogach
publicznych >160? Na pewno mnie?


Ale to jest kwestia lamania prawa, na to sa paragrafy - wiec o co ci chodzi?

O to, że dodatkowe kary mogą uświadomić niektórym kierowcom, jak ścisłe jest
powiązanie trzech elementów: doświadczenia, stanu technicznego i
bezpieczeństwa. Mam wrażenie, że ta świadomość jest zbyt mała.

Jakoś tak się środowisko dzieli na tych, co uważają że można przekraczać i
tych co że nie można. Czyli względem stosunku do prawa. Ucieka gdzieś
merytoryka, która przecież z prawem najczęściej ma niewiele wspólnego.

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL
nowplaying: PGR3@X360
Moto: Suzuki GS 500E

39 Data: Luty 21 2007 13:32:20
Temat: Re: Ustawa o podniesieniu bezpieczeństwa
Autor: DoQ 

Użytkownik "fv"  napisał w wiadomości

O to, że dodatkowe kary mogą uświadomić niektórym kierowcom, jak ścisłe
jest
powiązanie trzech elementów: doświadczenia, stanu technicznego i
bezpieczeństwa. Mam wrażenie, że ta świadomość jest zbyt mała.

Pisalem juz o tym wyzej. Istnieja juz odpowiednie kary (lacznie z utrata
PJ), technicznie samochod musi byc w odpowiednim stanie (co stwierdza
mechanik przy dorocznym przegladzie).

Jakoś tak się środowisko dzieli na tych, co uważają że można przekraczać i
tych co że nie można. Czyli względem stosunku do prawa. Ucieka gdzieś
merytoryka, która przecież z prawem najczęściej ma niewiele wspólnego.

Środowisko to się może dzielic.... a prawo obowiazuje wszystkich tak samo.
Tych co jezdza Polonezami i tych których stac na Porsche.

--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

40 Data: Luty 21 2007 11:48:39
Temat: Re: [długie] Ustawa o podniesieniu bezpieczeństwa
Autor: DoQ 

Użytkownik "fv"  napisał w wiadomości

Cieszę się, że poprawiłem wam humor.
A teraz powiedzcie, co jest śmiesznego w pamiętaniu drogi hamowania
swojego
auta? Zwłaszcza, jeśli drastycznie przekracza się prędkość?

Chociazby to, ze droga hamowania nie jest stała i zalezy od bardzo wielu
czynnikow.
..


--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

41 Data: Luty 21 2007 11:58:24
Temat: Re: [długie] Ustawa o podniesieniu bezpieczeństwa
Autor: dfsfs 

Chociazby to, ze droga hamowania nie jest stała i zalezy od bardzo wielu
czynnikow.

zwlaszcza jakis tuman moze chciec podania drogi hamowania z tolerancja w
dol - czyli jest zle jak jade 200km/h zachowuje duzy odstep bo mysle ze na
zatrzymanie sie potrzebuje 300m  a moje autko tak naprawde wyhamuje na 150m
?

42 Data: Luty 21 2007 12:05:25
Temat: Re: [długie] Ustawa o podniesieniu bezpieczeństwa
Autor: fv 

dfsfs wrote:

Chociazby to, ze droga hamowania nie jest stała i zalezy od bardzo wielu
czynnikow.
zwlaszcza jakis tuman moze chciec podania drogi hamowania z tolerancja w
dol - czyli jest zle jak jade 200km/h zachowuje duzy odstep bo mysle ze na
zatrzymanie sie potrzebuje 300m  a moje autko tak naprawde wyhamuje na 150m
?

Z tolerancją w dół, chodziło mi o to, żeby sprawdzić czy kierowca wie
DOKŁADNIE ile mu to zajmie. No dobra, może rzeczywiście to nie było aż tak
cwane ;-)

PS: czemu tuman? Nie da się jakoś łagodniej? Wystarczająco dużo jest agresji
dookoła...
--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL
nowplaying: Oblivion@X360
Moto: Suzuki GS 500E

43 Data: Luty 21 2007 14:07:08
Temat: Re: [długie] Ustawa o podniesieniu bezpieczeństwa
Autor: dfsfs 

PS: czemu tuman? Nie da się jakoś łagodniej? Wystarczająco dużo jest
agresji
dookoła...

jakos mi sie tak wyrwalo - nie bede przeciez stosowal prezydenckiego gestu
pojednania i pokoju "spieprzaj dziadu" ;-)

44 Data: Luty 21 2007 12:01:17
Temat: Re: [długie] Ustawa o podniesieniu bezpieczeństwa
Autor: fv 

DoQ wrote:

Użytkownik "fv"  napisał w wiadomości


Cieszę się, że poprawiłem wam humor.
A teraz powiedzcie, co jest śmiesznego w pamiętaniu drogi hamowania
swojego
auta? Zwłaszcza, jeśli drastycznie przekracza się prędkość?


Chociazby to, ze droga hamowania nie jest stała i zalezy od bardzo wielu
czynnikow.

Nooo.. jak ktoś chce zap*** 160km/h to musi się wykazać. Bo obstawiam, że
bardzo wielu którzy osiągają taką prędkość nie potrafią podać drogi hamowania
na jezdni po której się aktualnie poruszają z dokładnością do 20m. Nie
potrafiliby nawet pokazać miejsca przed sobą, gdzie ich auto się zatrzyma. To
jest groźne, na prawdę groźne.

Zresztą, jest to sankcja - dlaczego niby kryteria miałyby być łagodne? Kurde,
160km/h przy ograniczeniu do 90 to ponad 70km/h za dużo. Są takie miejsca, w
których się nie zdąży dotknać hamulca przed śmiercią lecąc tak szybko.

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL
nowplaying: Oblivion@X360
Moto: Suzuki GS 500E

45 Data: Luty 21 2007 12:11:32
Temat: Re: [długie] Ustawa o podniesieniu bezpieczeństwa
Autor: DoQ 

Użytkownik "fv"  napisał w wiadomości

Nooo.. jak ktoś chce zap*** 160km/h to musi się wykazać. Bo obstawiam, że
bardzo wielu którzy osiągają taką prędkość nie potrafią podać drogi
hamowania
na jezdni po której się aktualnie poruszają z dokładnością do 20m. Nie
potrafiliby nawet pokazać miejsca przed sobą, gdzie ich auto się zatrzyma.
To
jest groźne, na prawdę groźne.

Jaka jest wiec droga hamowania twojego bolidu ze 160km/h z dokladnoscia do
20metrow, zakladajac ze czas reakcji moze wahac sie pomiedzy 0,2s a 0,8s ?



--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

46 Data: Luty 21 2007 14:13:58
Temat: Re: [długie] Ustawa o podniesieniu bezpieczeństwa
Autor: fv 

DoQ wrote:

Użytkownik "fv"  napisał w wiadomości


Nooo.. jak ktoś chce zap*** 160km/h to musi się wykazać. Bo obstawiam, że
bardzo wielu którzy osiągają taką prędkość nie potrafią podać drogi
hamowania
na jezdni po której się aktualnie poruszają z dokładnością do 20m. Nie
potrafiliby nawet pokazać miejsca przed sobą, gdzie ich auto się zatrzyma.
To
jest groźne, na prawdę groźne.


Jaka jest wiec droga hamowania twojego bolidu ze 160km/h z dokladnoscia do
20metrow, zakladajac ze czas reakcji moze wahac sie pomiedzy 0,2s a 0,8s ?

Już odpisałem komuś odnośnie 50 i 90km/h. Zgadywałem, bo bez bicia powiem że
nie wiem.

Natomiast wiem dwie rzeczy:
1. mój "bolid" nie chce iść 160km/h. Dwa powody:
- boję się jak cholera
- ręce mi nie wytrzymują długo powyżej 140km/h
2. reakcja 0.8s jest dla mnie na razie nieosiągalna. Raczej 1s bym obstawiał.

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL
nowplaying: PGR3@X360
Moto: Suzuki GS 500E

47 Data: Luty 21 2007 14:30:25
Temat: Re: [długie] Ustawa o podniesieniu bezpieczeństwa
Autor: DoQ 

Użytkownik "fv"  napisał w wiadomości

Już odpisałem komuś odnośnie 50 i 90km/h. Zgadywałem, bo bez bicia powiem
że
nie wiem.
Natomiast wiem dwie rzeczy:
1. mój "bolid" nie chce iść 160km/h. Dwa powody:
- boję się jak cholera
- ręce mi nie wytrzymują długo powyżej 140km/h
- 160 to juz blisko jego vmax i szkoda go meczyc ;)

2. reakcja 0.8s jest dla mnie na razie nieosiągalna. Raczej 1s bym
obstawiał.

To musisz sprecyzowac, skoro oczekujesz 20metrowej dokladnosci. Decyzja pol
sekundy w te czy w tamta to przy tej predkosci 22 metry.
W ten sposob mozesz sobie wjechac "te 22metry" w stojacy PKS. To jakby 11
długosci twojego motocykla i decyduje o tym raptem 0,5s  wahanie. Teraz
widzisz dlaczego to co pisales nie ma sensu?

--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

48 Data: Luty 21 2007 14:47:49
Temat: Re: [długie] Ustawa o podniesieniu bezpieczeństwa
Autor: fv 

DoQ wrote:

Użytkownik "fv"  napisał w wiadomości

2. reakcja 0.8s jest dla mnie na razie nieosiągalna. Raczej 1s bym
obstawiał.
To musisz sprecyzowac, skoro oczekujesz 20metrowej dokladnosci. Decyzja pol
sekundy w te czy w tamta to przy tej predkosci 22 metry.
W ten sposob mozesz sobie wjechac "te 22metry" w stojacy PKS. To jakby 11
długosci twojego motocykla i decyduje o tym raptem 0,5s  wahanie. Teraz
widzisz dlaczego to co pisales nie ma sensu?

Nie, czemu? Trzeba o takich rzeczach po prostu pamiętać. Średnia reakcja jest
łatwa do zmierzenia, mało kto poniżej 0,8s schodzi bez treningu. Mistrzowie
torowi mają właśnie ~0.2s. Jeśli ktoś ma reakcję o sekundę dłuższą niż
przeciętny kierowca, to może nie koniecznie powinien aż tak szybko jeździć?

Dobra, kończę się wypowiadać; bo wyjdę na trola jakiegoś. Już mnie od expertów
wyzywali.

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL
nowplaying: PGR3@X360
Moto: Suzuki GS 500E

49 Data: Luty 21 2007 12:23:36
Temat: Re: [długie] Ustawa o podniesieniu bezpieczeństwa
Autor: Alti 


Użytkownik "fv"  napisał w wiadomości

A teraz powiedzcie, co jest śmiesznego w pamiętaniu drogi hamowania swojego
auta?

Nie ma nic śmiesznego. Natomiast jeżeli to ty wymyśliłeś ten projekt to chyba tylko dla żartu. Czegoś głupszego dawno nie czytałem...
Wojtek

50 Data: Luty 21 2007 12:30:47
Temat: Re: [długie] Ustawa o podniesieniu bezpieczeństwa
Autor: Tomasz Pyra 

fv napisał(a):

A teraz powiedzcie, co jest śmiesznego w pamiętaniu drogi hamowania swojego
auta? Zwłaszcza, jeśli drastycznie przekracza się prędkość?

To odpowiadaj teraz:

Jakie Twój samochód osiąga boczne przeciążenie na łuku o nawierzchni betonowej skropionej wodą po okresie tygodnia bez opadów? Wynik podaj w m/s^2, możesz się pomylić o 1%.

Jaka maksymalna siła tarcia występuje na tylnym kole podczas hamowania na ubitym śniegu posypanym piaskiem. Wynik w N, możesz się pomylić o 2%.

Jakie przełożenie ma Twój układ kierowniczy? Podaj współczynnik przełożenia.

Ile wynosi moment na kołach, na III biegu przy 2756rpm i gazie wciśniętym do połowy. Wynik podaj w Nm.

Bo są tak samo istotne dla bezpieczeństwa informacje jak ta "droga hamowania".

51 Data: Luty 21 2007 12:33:48
Temat: Re: [długie] Ustawa o podniesieniu bezpieczeństwa
Autor: szerszen 

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości

To odpowiadaj teraz:

[ciach]

brrr przez chwile oczulem sie jak na kolosie ;)

52 Data: Luty 21 2007 14:37:45
Temat: Re: [długie] Ustawa o podniesieniu bezpieczeństwa
Autor: fv 

Tomasz Pyra wrote:

fv napisał(a):

A teraz powiedzcie, co jest śmiesznego w pamiętaniu drogi hamowania
swojego
auta? Zwłaszcza, jeśli drastycznie przekracza się prędkość?


To odpowiadaj teraz:

Jakie Twój samochód osiąga boczne przeciążenie na łuku o nawierzchni
betonowej skropionej wodą po okresie tygodnia bez opadów? Wynik podaj w
m/s^2, możesz się pomylić o 1%.

Przeciążenie nie zależy od nawierzchni || nie rozumiem co to jest przeciążenie

Jaka maksymalna siła tarcia występuje na tylnym kole podczas hamowania
na ubitym śniegu posypanym piaskiem. Wynik w N, możesz się pomylić o 2%.

O fak ;-)

Jakie przełożenie ma Twój układ kierowniczy? Podaj współczynnik
przełożenia.

1:1, ale w motocyklu to nie wiem czy "przełożenie" ma sens...

Ile wynosi moment na kołach, na III biegu przy 2756rpm i gazie
wciśniętym do połowy. Wynik podaj w Nm.

Moment zależy od biegu? Przy takich obrotach jak podałes, to nie wiem czy
będzie z 10Nm u mnie w motocyklu.

Bo są tak samo istotne dla bezpieczeństwa informacje jak ta "droga
hamowania".

Akurat to ostanie (Nm) rzeczywiście jest.


Dobra ... jeśli chciałeś udowodnić, że się nie znam a ty się znasz, to ci się
udało ;-)

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL
nowplaying: PGR3@X360
Moto: Suzuki GS 500E

53 Data: Luty 21 2007 14:54:29
Temat: Re: [długie] Ustawa o podniesieniu bezpieczeństwa
Autor: Tomasz Pyra 

fv napisał(a):

Jakie Twój samochód osiąga boczne przeciążenie na łuku o nawierzchni
betonowej skropionej wodą po okresie tygodnia bez opadów? Wynik podaj w
m/s^2, możesz się pomylić o 1%.

Przeciążenie nie zależy od nawierzchni || nie rozumiem co to jest przeciążenie

Zdecydowanie to drugie ;)
Przeciążenie (przyspieszenie/opóźnienie) to pochodna prędkości, czyli mówi jak szybko zmienia się wektor prędkości pojazdu.

Przeciążenie 10m/s^2 oznacza że w ciągu sekundy pojazd zmienia wektor prędkości o 36km/h (np. hamując lub skręcając).

Ile wynosi moment na kołach, na III biegu przy 2756rpm i gazie
wciśniętym do połowy. Wynik podaj w Nm.

Moment zależy od biegu? Przy takich obrotach jak podałes, to nie wiem czy
będzie z 10Nm u mnie w motocyklu.

Oczywiście że zależy - pytałem o moment na kole.

Dobra ... jeśli chciałeś udowodnić, że się nie znam a ty się znasz, to ci się
udało ;-)

Chciałem udowodnić że znanie wartości parametrów pojazdu jest bezcelowe.
Nikt nie jeździ na tyle świadomie żeby zrobić jakiś użytek ze znajomości tych danych w celu uniknięcia niebezpiecznej sytuacji.

Samochód się czuje, a nie oblicza.

Wielkości fizyczne mają znaczenie jak się w boksie ustawia samochód przed wyścigiem. A potem i tak wsiada człowiek i musi to poczuć.

To czy ktoś wie na ilu metrach z jakiej prędkości zatrzyma się samochód ani nie pomaga, ani nie przeszkadza.
Sądzę, że wielu doskonałych kierowców sportowych którzy jeżdżą fenomenalnie nie ma pojęcia jaką mają drogę hamowania ze 160km/h, zwłaszcza z dokładnością +2 -5m, co nie przeszkadza im idealnie trafiać w punkt hamowania przed zakrętem gdzie muszą z takiej prędkości wyhamować.

54 Data: Luty 21 2007 15:05:51
Temat: Re: [długie] Ustawa o podniesieniu bezpieczeństwa
Autor: fv 

Tomasz Pyra wrote:

Samochód się czuje, a nie oblicza.

To prawda.

Wielkości fizyczne mają znaczenie jak się w boksie ustawia samochód
przed wyścigiem. A potem i tak wsiada człowiek i musi to poczuć.

To czy ktoś wie na ilu metrach z jakiej prędkości zatrzyma się samochód
ani nie pomaga, ani nie przeszkadza.
Sądzę, że wielu doskonałych kierowców sportowych którzy jeżdżą
fenomenalnie nie ma pojęcia jaką mają drogę hamowania ze 160km/h,
zwłaszcza z dokładnością +2 -5m, co nie przeszkadza im idealnie trafiać
w punkt hamowania przed zakrętem gdzie muszą z takiej prędkości wyhamować.

Dobra, nie kop już leżącego ;-)

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL
nowplaying: PGR3@X360
Moto: Suzuki GS 500E

55 Data: Luty 21 2007 21:01:36
Temat: Re: [długie] Ustawa o podniesieniu bezpieczeństwa
Autor: madcap 

Tomasz Pyra wrote:

Jakie Twój samochód osiąga boczne przeciążenie na łuku o nawierzchni
betonowej skropionej wodą po okresie tygodnia bez opadów? Wynik podaj w
m/s^2, możesz się pomylić o 1%.

Przeciążenie nie zależy od nawierzchni || nie rozumiem co to jest przeciążenie

Zdecydowanie to drugie ;)
Przeciążenie (przyspieszenie/opóźnienie) to pochodna prędkości, czyli mówi jak szybko zmienia się wektor prędkości pojazdu.

No chyba niedokladnie to drugie. Jesli mowisz o przeciazeniu na luku czyli niezrownowazonym przyspieszeniu bocznym, to zalezy ono od predkosci katowej i promienia luku. Samochodowi wszystko jedno po jakiej nawierzchni jedzie, dopoty sie po niej nie slizga, na danym luku przyspieszenie zalezy tylko od jego predkosci.

Pozdrawiam
--
Arkadiusz Kosecki
madcap(at)gower(pl)

56 Data: Luty 21 2007 14:47:57
Temat: Re: [długie] Ustawa o podniesieniu bezpieczeństwa
Autor: cpt. Nemo 


Użytkownik "fv"  napisał w wiadomości


A teraz powiedzcie, co jest śmiesznego w pamiętaniu drogi hamowania
swojego
auta? Zwłaszcza, jeśli drastycznie przekracza się prędkość?

Twoj pomysl jest smieszny :)
Zapytaj Niemca, na autostradzie jadacego ok 200km/h, jakiej dlugosci ma
droge hamowania w konkretnych warunkach i zeby sie o 5m nie pomylil :)
Likwidujac ograniczenia predkosci likwidujemy mozliwosc ich
przekroczenia i po klopocie :)

pozdrawiam, leszek

57 Data: Luty 21 2007 12:24:17
Temat: Re: [długie] Ustawa o podniesieniu bezpieczeństwa
Autor: szerszen 

Użytkownik "Marcin Wojtczuk"  napisał w wiadomości

Nie jest to żart, ale trudno też traktować ten tekst do końca poważnie. Mam
jednak nadzieję, że pozwoli wysądować pewne postawy wśród kierowców.

dobre ;) szczegolnie te badania geometrii itd
ale nie pal wiecej :) albo nie pij

58 Data: Luty 21 2007 12:10:58
Temat: Re: [długie] Ustawa o podniesieniu bezpieczeństwa
Autor: Jurgen 

On Wed, 21 Feb 2007 10:40:48 +0100, Marcin Wojtczuk  wrote:

Preambuła:

po jakim to ziole ? ;)

--
pozdrawiam
Jurek

59 Data: Luty 21 2007 13:43:49
Temat: Re: [długie] Ustawa o podniesieniu bezpieczeństwa
Autor: Pabl 


Użytkownik "Marcin Wojtczuk"  napisał w
wiadomości

Preambuła:

[BIG CUT]

Expert?

Picasso

60 Data: Luty 21 2007 14:38:51
Temat: Re: [długie] Ustawa o podniesieniu bezpieczeństwa
Autor: fv 

Pabl wrote:

Użytkownik "Marcin Wojtczuk"  napisał w
wiadomości

Expert?

Gdzieżbym śmiał?! Pod taką sławę się podszywać?

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL
nowplaying: PGR3@X360
Moto: Suzuki GS 500E

61 Data: Luty 21 2007 13:54:55
Temat: Re: [długie] Ustawa o podniesieniu bezpieczeństwa
Autor: Robert Rędziak 

On Wed, 21 Feb 2007 10:40:48 +0100, Marcin Wojtczuk
 wrote:

- przedstawić aktualne badanie geometrii podwozia i zbieżności kół (i zmieścić
się w limitach podanych przez fabrykę)

 Fajny bullshit. Chyba nie chcesz mi powiedzieć, że 0.5 pozytywu
 (norma fabryczna) jest bezpieczniejsze od 1.0 negatywu? (a to
 już nie jest norma fabryczna). A co z pojazdami, które
 przechodzą badanie geometrii, ale budę i tak mają krzywą?

 A ogólnie to fajną fantastyką, prawie naukową, zalatuje.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
klubsubaru.pl  uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl

62 Data: Luty 21 2007 17:25:34
Temat: Re: [długie] Ustawa o podniesieniu bezpieczeństwa
Autor: Kris 


Użytkownik "Marcin Wojtczuk"  napisał w
wiadomości

Preambuła:

Nie jest to żart, ale trudno też traktować ten tekst do końca poważnie.
Mam
jednak nadzieję, że pozwoli wysądować pewne postawy wśród kierowców.

&1
Celem ustawodawcy jest nie tylko podniesienie bezpieczeństwa bezprośrednio
ale
przede wszystkim długofalowo, poprzez skutki pośrednie poniższych zapisów.

&2
Celem głównym ustawy jest walka z niebezpiecznymi zachowaniami na drodze,
potocznie zwanymi 'piractwem', a w szczególności z niedostosowaniem
prędkości
do warunków panujących na drodze. Ustawa przyjmuje, że główną przyczyną
wypadków jest brak wyobraźni i doświadczenia, co skutkuje:
a) zbyt wysoką prędkością
b) niebezpiecznymi manewrami
c) złym stanem technicznym dróg i błędnym oznakowaniem
d) nieodpowiednim stanem technicznum pojazdów

&3
Ustawodawca, pragnąc zacząć od siebie, niniejszym wprowadza kary za
nieprawidłowe oznaczenie drogi. Za szczególnie szkodliwe uważa się znaki
ograniczenia prędkości nie mające uzasadnienia na danym odcinku, lub
nieuzasadnione bez dodatkowych oznaczeń (np. "w czasie deszczu").

Nieoznakowane niebezpieczne miejsca (wyrwy w jezdni, brak pokrywy
studzienki,
zwężenie drogi, niebezpieczne pobocze, ostry zakręt) skutkują zarzutami
prokuratorskimi wobec osób odpowiedzianlych za zaniedbanie lub zaniechanie
oznakowanie.

Oznakowanie drogi UWZGLĘDNIA średnią prędkość osiąganą na danym odcinku
przez
kierowców, nawet jeśli przekracza ona dopuszczalną.

&4 - kary
Kierujący przyłapany na przekroczeniu prędkości 140km/h ma obowiązek
odnośnie
auta którym dopuścił się wykroczenia:
- przedstawić aktualne badanie geometrii podwozia i zbieżności kół (i
zmieścić
się w limitach podanych przez fabrykę)
- mieć zamontowane w pojeździe odpowiednie opony (odrębne rozporządzenie)
w
dobrym stanie

Badania te, kierujący przeprowadza na własny koszt. W przypadku nie
przedstawienia, karany jest dodatkowo 10 pktami. (Czyli: chcesz jeździć
szybko? Sprawdź stan pojazdu).

... prędkości 160km/h, dodatkowo:
- przedstawia badania zawieszenia odnośnie jego sprawności
- jest zobowiązany zadeklarować drogę zatrzymania swojego pojazdu od
160km/h
na wskazanym mu odcinku i nie przekroczyć jej o +2m ani -5m. Następnie
musi
wykonać takie ćwiczenie. Wprowadza się limity odległości... : blabla,
tabelka.

Celem tego zapisu jest sprawdzenie, czy kierowca WIE ile drogi mu to
zajmie.

Zadeklarowanie drogi przekraczającej wartość maksymalną o więcej niż +5
metrów
lub minimalną w dół o więcej niż 5m: 15pkt karnych. (Albo liczy się z tym
że
zajmie mu to dużo a mimo to jedzie szybko albo myśli, że stanie w miejscu:
obie rzeczy są groźne).

... prędkości 180km/h, dodatkowo
- od 180km/h ... +1m ani -3m.
o więcej niż +-3 metry: 20pkt karnych.
- musi (na własny koszt) pokonać okrążenie toru Poznań/Lublin w czasie nie
wyższym niż... [tabelka]. (Śmieszne? Czemu? Skoro tak się dobrze czuje za
kółkiem, niech to udowodni). W przeciwnym wypadku (odmowa lub nieudana
próba)
10 pkt. karnych.
(Czyli np. odmowa próby na torze + błąd na próbie hamowania == utrata
prawa
jazdy).

... prędkości 200km/h, dodatkowo
- posiadać opony w dobrym stanie, nie starsze niż dwa lata i o maksymalnym
indeksie prędkości
- badania zawieszenia i geometrii prowadzone są przy obostrzonych normach
- tabelka norm maksymalnych hamowania ma niższe limity (adekwatne do
sportowego auta klasy np. Porshe Boxter kierowanego przez zdolnego
kierowcę).
- limity torowe zmniejszone


Niespełnienie norm technicznych, owocuje wpisaniem do dowodu
rejestracyjnego/czy gdzieśtam maksymalnej prędkości z jaką można się danym
autem poruszać. Jej przekroczenie: utrata dowodu rejestracyjnego i 15pk
karnych + zarzut o usiłowanie spowodowania katastrofy drogowej.

5&
Wymuszenie pierwszeństwa, w szczególności podczas skrętu w lewo przy
dopuszczalnej prędkość >= 80km/h traktowane jest jako usiłowanie
spowodowania
katastrofy drogowej. Jeśli wymuszenie skutkuje wypadkiem w którym są
ranni/ofiary, sprawcy stawiany jest zarzut usiłowania zabójstwa.

6&
Ucieczka z miejsca wypadku, gdy byli ranni, jest przestępstwem i skutkuje
min.
bezwzględną dożywotnią utratą prawa jazdy. Jeśli zabici: tak jak do tej
pory,
nieudzielenie pomocy; ale "liczył się z możliwością śmierci". Czyli zarzut
zabójstwa.

7&
Wasze propozycje

Oczywiście dokładnie to samo dotyczy motocyklistów, tylko limity hamowania
i
czasów trza trochę inne dać. Zrobienie takiej tabelki przy pomocy znanych
i
szanowanych kierowców wyścigowych to niewielki koszt.

Zapraszam do dyskusji ;-)

ty takie bzdury wymyslasz w naszym prawie?
czekaj no, juz chlopcy jada:) rob kawe:)

[długie] Ustawa o podniesieniu bezpieczeństwa



Grupy dyskusyjne