"J_K_K" napisa³(a) w wiadomosci do grupy
dyskusyjnej
Kabel wchodzacy do kopulki "nie styka" ?
Styka, bo za³o¿y³em "mostek" (zamiast palca) w kopu³ce z niewielk± przerw±
i widzia³em przeskok iskry. Znaczy obwód zamyka³ siê przez kopu³kê i
¶wiecê
Zalozyl kopulke "odwrotnie"?
No bez przesady! ;-)
Obróciæ o 180 st. na zebatce te¿ nie mog³em, bo wtedy przy w³a¶ciwym
ustawieniu znaków na kole zamachowym, palec nie "strzela³" by na styk w
kopu³ce pod³±czony do pierwszego cylindra, tylko w przeciwn± stronê, gdzie
¿adnego styku nie ma (3 cylindry)
Uszkodzony (po spieciu ?)
opornik w palcu przerywacza ?
To jest mo¿liwe, je¶li w palcu rzeczywi¶cie jest opornik.
Ale samo zwarcie to raczej tej sztuki nie dokona³o.
Po prostu kontrolka mi siê "omsk³a" gdzie¶ na stykach i zwar³em 12V (a
mo¿e nawet obni¿one napiêcie za opornikiem), co idzie do aparatu
zap³onowego, do masy.
Wypalone styki w kopulce ?
Wygl±daj± do¶æ dobrze.
Og¢lnie wszelkie styki w okolicy ?
Chyba jednak pozostaje do sprawdzenia tylko tor WN.
A wiêc rzeczony opornik w palcu przerywacza i ¶wiece.
Jutro je wykrêcê i sprawdzê iskrê.
--
Servant
12 |
Data: Listopad 17 2009 13:08:15 |
Temat: Re: [Suzuki Maruti] Ustawienie zap³onu |
Autor: Servant |
"J_K_K" napisa³(a) w wiadomosci do grupy
dyskusyjnej
Ew. nie ma go, bo wylecia³ ;-)
Je¶li by³, to nie wylecia³.
Sprawdzi³em, pod³±czaj±c ¶wiecê do ka¿dego z trzech przewodów tak aby mieæ j±
na widoku, krêc±c rozrusznikiem i na wszystkich iskrzy³o. A zatem ca³y tor
zap³onu sprawny jest.
Zdesperowany, ustawi³em palec rozdzielacza na 1 gar, znaki na kole zamachowym
tak jak powinno byæ, zdj±³em pokrywê zaworów, a tam...
.... zawory pierwszego cylindra nie maj± luzów.
Chyba siê domy¶lasz co to oznacza.
Tak, oczywi¶cie, niebacznie obróci³em aparat zap³onowy o 180 st., choæ da³bym
sobie w³osy obci±æ, ¿e nie. ;-)
Posk³ada³em i zapa³i³ "na dotyk"
Teraz zamierzam sobie zrobiæ "stroboskop" z diody i ustawiæ zap³on dok³adnie.
Zobaczymy czy zadzia³a. ;)
--
Servant
13 |
Data: Listopad 18 2009 07:53:07 | Temat: Re: [Suzuki Maruti] Ustawienie zap³onu | Autor: Servant |
"J_K_K" napisa³(a) w wiadomosci do grupy
dyskusyjnej
No to by³em bliskoz tymi "zamienionymi kablami" ;-)
Jaki¶ prawnik, to by pewnie udowodni³, ¿e by³o dok³adnie tak, jak
napisa³e¶. :-)
Teraz jeszcze pozostaje sprawdziæ na obrotach.
Zobaczymy, czy zmajstrowany przeze mnie diodowy "stroboskop" zadzia³a.
A tak w ogóle, to na której kresce powinno siê to ustawiaæ?
Chodzi rzecz jasna o ustawianie zap³onu dynamiczne.
--
Servant
14 |
Data: Listopad 16 2009 10:00:00 | Temat: Re: [Suzuki Maruti] Ustawienie zap³onu | Autor: Servant |
MarcinJM napisa³(a) w wiadomosci do grupy dyskusyjnej
skoro iskrzy ci na stykach przerywacza to masz walniety kondensator
Niestety, nie mam ¿adnego kondensatora w pobli¿u aparatu zap³onowego.
--
Servant
15 |
Data: Listopad 16 2009 11:33:04 | Temat: Re: [Suzuki Maruti] Ustawienie zap³onu | Autor: MarcinJM |
Servant pisze:
MarcinJM napisa³(a) w wiadomosci do grupy dyskusyjnej
skoro iskrzy ci na stykach przerywacza to masz walniety kondensator
Niestety, nie mam ¿adnego kondensatora w pobli¿u aparatu zap³onowego.
To mozliwe, ze masz stykowy, ale z modulem elektronicznym, ale w takim razie absolutnie nie ma mozliwosci iskrzenia na stykach. Mozliwe, ze modul jest walniety.
Podaj dokladniejsze dane auta (silnik, rok).
--
Pozdrawiam
MarcinJM
17 |
Data: Listopad 16 2009 09:16:32 | Temat: Re: [Suzuki Maruti] Ustawienie zap³onu | Autor: MarcinJM |
J_K_K pisze:
U¿ytkownik "Servant" napisa³ w wiadomo¶ci
Niestety, nie pali ;-(
Kto¶ ma jeszcze jakes pomys³y?
Kiedy¶ mia³em tak wrednie uszkodzony przerywacz,
¿e z wierzchu nic nie by³o widaæ, a od spodu "wiórek"
od czê¶ci sprê¿ynuj±cej robi³ zwarcie.
No ja zakladam z definicji, ze aparat zostal starannie wyczyszczony.
:)
--
Pozdrawiam
MarcinJM
18 |
Data: Listopad 16 2009 08:20:36 | Temat: Re: [Suzuki Maruti] Ustawienie zap³onu | Autor: Servant |
"J_K_K" napisa³(a) w wiadomosci do grupy
dyskusyjnej
A czasami "przy okazji" nie pomyliles kolejnosci przewod¢w zaplonowych
Przewodów nie rusza³em
Zreszt±, palec rozdzielacza wskazuje na pierwszy cylinder.
| | | | | |