Grupy dyskusyjne   »   Usunięcie FAP

Usunięcie FAP



1 Data: Sierpien 18 2015 11:45:21
Temat: Usunięcie FAP
Autor: Jacek 

W autku (Alfa Mito) zapala się raz na jakiś czas kontrolka filtra cząstek staych. Z racji uywania auta prawie wyącznie na dojazd do pracy, gdzie filr nie ma szans na wypalenie rozwaam wycięcie tego wynalazku. Czytam opinie w internecie i znaczna większo jest za wycięciem.
Jak radzicie? Wyciąć, czy jedzić dwa razy do roku na kasowanie będw?
Jacek



2 Data: Sierpien 18 2015 12:06:20
Temat: Re: Usunięcie FAP
Autor: yabba 

Uytkownik "Jacek"  napisa w wiadomości

W autku (Alfa Mito) zapala się raz na jakiś czas kontrolka filtra cząstek staych. Z racji uywania auta prawie wyącznie na dojazd do pracy, gdzie filr nie ma szans na wypalenie rozwaam wycięcie tego wynalazku. Czytam opinie w internecie i znaczna większo jest za wycięciem.
Jak radzicie? Wyciąć, czy jedzić dwa razy do roku na kasowanie będw?


Zrobić doktorat z FAP-a tak jak kolega twistedme. :)
Poszukaj wątek z opisem jego problemw, zakończonych jednak sukcesem.

--
Pozdrawiam,

yabba

3 Data: Sierpien 18 2015 15:54:56
Temat: Re: Usunięcie FAP
Autor: twistedme 

W dniu 2015-08-18 o 12:06, yabba pisze:

Uytkownik "Jacek"  napisa w wiadomości

W autku (Alfa Mito) zapala się raz na jakiś czas kontrolka filtra
cząstek staych. Z racji uywania auta prawie wyącznie na dojazd do
pracy, gdzie filr nie ma szans na wypalenie rozwaam wycięcie tego
wynalazku. Czytam opinie w internecie i znaczna większo jest za
wycięciem.
Jak radzicie? Wyciąć, czy jedzić dwa razy do roku na kasowanie będw?


Zrobić doktorat z FAP-a tak jak kolega twistedme. :)
Poszukaj wątek z opisem jego problemw, zakończonych jednak sukcesem.

Ha ha ;)

Dorzucę swoje 3 gr.

Jeeli chodzi o wycięcie, to bardziej kwestia indywidualnej decyzji, jeden wycina jak tylko zapali się kontrolka, inny (jak np. ja) uprze się jak osio i jedzi po warsztatach. Pomijam tu kwestie wpywu na środowisko, bo nie mam podstaw, eby kwestionować skrajnie rne opinie na ktre napotkaem w necie - ktoś nawet tu ostatnio pokazywa badanie, gdzie auto bez filtra i z zaślepionym systemem egr emitowao mniej szkodliwych substancji. Niektrzy te mają problem z komputerem po wycięciu, u innych znowu wszystko dziaa i sobie chwalą, bo twierdzą, e auto odyo i oddycha "peną piersią".

Z tego, co wiem to kontrolka filtra zapala się wtedy kiedy komputer nie doczeka się warunkw potrzebnych do zainicjowania procedury (u mnie akurat nic mu nie przeszkadza, wypala się bez względu na obroty, prędko, temperaturę silnika, na postoju).

W teorii jeeli zapali się kontrolka, to jedziesz dalej a filtr się wypali i tyle. Jedynym niebezpieczeństwem przy tego typu krtkich odcinkach jest prawdopodobieństwo częstego przerywania procedury wypalania, co skutkuje dolewaniem znacznej ilo paliwa do oleju.

Z mojej wiedzy wynika, e jeeli zapali się kontrolka i filtr się wypali, to nie jest to awaria, tylko zwyczajne dziaanie tego systemu - kontrolka mwi, e filtr jest peny na tyle, e moliwe jest jeszcze jego wypalenie podczas jazdy, ale poziom sadzy ju tak niebezpiecznie zbliy się do pena, e nie powinieneś teraz przerwać wypalania i nic więcej.

Nie wiem jak wygląda kwestia z FAP'em (gdzieś czytaem, e są o wiele atwiejsze w regeneracji, bo mona je normalnie umyć...), czytaem tylko o DPF'ach

A jakie będy się pokazują? Bo samo wykasowanie niczego nie da, bez naprawy przyczyny ich wyświetlania. U mnie, mimo znacznego zmniejszenia się pojemności dpfa (wypalanie nawet co 50 km), nie występoway adne będy związane z filtrem.

Usunięcie FAP



Grupy dyskusyjne