witam
rzecz dotyczy daewoo espero 1.5 dohc.
po uruchomieniu silnika nic zlego sie nie dzieje. po chwili (ale zanim 
jeszcze otworzy sie termostat) z rury wydechowej leci dym/para (nie bialy i 
nie niebieski, taki jak z papierosa) i nie przestaje, nawet jak sie silnik 
nagrzeje (nie smierdzi). dzieje sie tak i na gazie, i na benzynie. 
wykluczam, ze to z powodu temperatury na zewnatrz, bo inne samochody nie 
kopca. plynu chlodniczego w zasadzie nie ubywa (i nie przybywa), oleju 
troszke ubywa, ale raczej w normie. dodam jeszcze, ze plyn chlodniczy ma 
lekko rdzawy kolor, ale to moze byc przez to, ze poprzedni wlasciciel 
uszczelnial jakims specyfikiem uklad chlodzenia i przy wymianie nie zdolalem 
tego wyplukac.
czy objawy te oznaczaja, ze szykuje mi sie wymiana uszczelki pod glowica?
czy dodanie uszczelniacza do chlodziwa moze przedluzyc zycie uszczelki pod 
glowica?
dzieki za pomoc
lukasz
| 2 | 
Data: Pa?dziernik 14 2007 23:54:30 | 
| Temat: Re: Uszczelka pod glowica? | 
| Autor: Lewis  | 
 
 rzecz dotyczy daewoo espero 1.5 dohc. 
po uruchomieniu silnika nic zlego sie nie dzieje. po chwili (ale zanim 
 
Masz "masło" na korku wlewu oleju? 
Większe ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym niż zwykle? 
Przegrzewa się?
 
--  
Pozdrawiam 
Lewis 
red GSF 400
 | 3 | 
Data: Pa?dziernik 15 2007 00:13:25 |  | Temat: Re: Uszczelka pod glowica? |  | Autor: news.task.gda.pl  |  
 
 rzecz dotyczy daewoo espero 1.5 dohc. 
po uruchomieniu silnika nic zlego sie nie dzieje. po chwili (ale zanim 
 
 
Masz "masło" na korku wlewu oleju? 
Większe ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym niż zwykle? 
Przegrzewa się? 
 
 
masla nie mam, cisnienie raczej w normie (mam ten samochod od niedawna,  
ciezko mi powiedziec - jak odkrecam, to syknie troche i tyle). nie  
przegrzewa sie.
 | 4 | 
Data: Pa?dziernik 15 2007 01:29:16 |  | Temat: Re: Uszczelka pod glowica? |  | Autor: theStachoo  |  
news.task.gda.pl pisze: 
 czy objawy te oznaczaja, ze szykuje mi sie wymiana uszczelki pod glowica? 
czy dodanie uszczelniacza do chlodziwa moze przedluzyc zycie uszczelki pod glowica? 
dzieki za pomoc 
 
A skad taki pomysł? Niebieski dyn to oznaka polonego oleju, więc pewnie uszczelniacze straciły nieco na skuteczności.
 
--  
TheStachoo
 | 5 | 
Data: Pa?dziernik 15 2007 12:20:10 |  | Temat: Re: Uszczelka pod glowica? |  | Autor: zinek  |  
 
Użytkownik "news.task.gda.pl"  napisał w wiadomości 
 
 witam 
rzecz dotyczy daewoo espero 1.5 dohc. 
po uruchomieniu silnika nic zlego sie nie dzieje. po chwili (ale zanim 
jeszcze otworzy sie termostat) z rury wydechowej leci dym/para (nie bialy 
 
i
 nie niebieski, taki jak z papierosa) i nie przestaje, nawet jak sie silnik 
nagrzeje (nie smierdzi). dzieje sie tak i na gazie, i na benzynie. 
wykluczam, ze to z powodu temperatury na zewnatrz, bo inne samochody nie 
kopca. plynu chlodniczego w zasadzie nie ubywa (i nie przybywa), oleju 
troszke ubywa, ale raczej w normie. dodam jeszcze, ze plyn chlodniczy ma 
lekko rdzawy kolor, ale to moze byc przez to, ze poprzedni wlasciciel 
uszczelnial jakims specyfikiem uklad chlodzenia i przy wymianie nie 
 
zdolalem
 tego wyplukac. 
czy objawy te oznaczaja, ze szykuje mi sie wymiana uszczelki pod glowica? 
czy dodanie uszczelniacza do chlodziwa moze przedluzyc zycie uszczelki pod 
glowica? 
 
to moze byc rownie dobrze para z wody z wydechu - rowno Ci chodzi czy 
przytlumia na ktoryms z cylindrow ? 
nagrzewa sie szybciej ? jesi Ci nie ubywa duzo wody ze zbiorniczka mysle ze 
nie masz sie czym stresowac. 
na razie przynajmniej.
 | 6 | 
Data: Pa?dziernik 15 2007 12:56:35 |  | Temat: Re: Uszczelka pod glowica? |  | Autor: BartekK  |  
news.task.gda.pl pisze: 
 rzecz dotyczy daewoo espero 1.5 dohc. 
po uruchomieniu silnika nic zlego sie nie dzieje. po chwili (ale zanim jeszcze otworzy sie termostat) z rury wydechowej leci dym/para (nie bialy i nie niebieski, taki jak z papierosa) i nie przestaje, nawet jak sie silnik nagrzeje (nie smierdzi). dzieje sie tak i na gazie, i na benzynie.  
 
A jezdzisz tylko po miescie, czy robisz tez trasy? 
Bo zależnie od tego ile się jeździ i jak - w tłumiku może się zebrać/skroplić dobre pare litrów wody... Często bywa tak że ludzie panikują "kopci mi, nawet po rozgrzaniu" bo gorące spaliny odparowują i wyrzucają wilgoć z tłumika, a nawet rozgrzanie i praca przez pare minut nie zrzuci 5litrów wody. Prosty test - stanąć przodem pod _mocną_ górkę (podjazd?) i zobaczyć czy coś z wydechu wycieknie ;)
 
--  
| Bartlomiej Kuzniewski 
|   GG:23319  tel +48 696455098   http://drut.org/
|  http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173
 |  |  |  |  |