Grupy dyskusyjne   »   Uszczelka? Uszczelka pod głowicą?

Uszczelka? Uszczelka pod głowicą?



1 Data: Kwiecien 03 2010 22:55:09
Temat: Uszczelka? Uszczelka pod głowicą?
Autor: marjan 

Witam.

Mam takie dość hmm.. lamerskie (?) pytanie, ale po prostu zgłupiałem.
Czy jak otworzę maskę to widać uszczelkę pod głowicą (auto takie jak w sigu)? Jeśli nie, to czym jest ta (chyba) czarna gumowa jakby uszczelka w "połowie" bloku silnika (usadzona poziomo)?

Z góry dzięki za odpowiedzi i wyrozumiałość z okazji nadchodzących świąt.

P.S. Wesołych ;)


--
Pozdrawiam serdecznie,                       Fiat Punto mk1 '99
Mariusz [marjan] Morycz                Uniden 520 + President Indiana
(e-mail bez cyferek)
PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++



2 Data: Kwiecien 03 2010 23:14:13
Temat: Re: Uszczelka? Uszczelka pod głowicą?
Autor: Tomasz Pyra 

marjan pisze:

Witam.

Mam takie dość hmm.. lamerskie (?) pytanie, ale po prostu zgłupiałem.
Czy jak otworzę maskę to widać uszczelkę pod głowicą (auto takie jak w sigu)? Jeśli nie, to czym jest ta (chyba) czarna gumowa jakby uszczelka w "połowie" bloku silnika (usadzona poziomo)?

Prawdopodobnie mówisz o uszczelce pokrywy zaworów, ale to byś musiał zrobić zdjęcie (albo znaleźć np. na Allegro zdjęcie takiego silnika) i pokazać o co Ci chodzi.

Generalnie od góry masz pokrywę zaworów, następnie głowica, blok silnika i miska olejowa.
Każde kolejne oddzielone od siebie uszczelką.

Głowica to ta część z której z jednej strony wychodzi kolektor dolotowy, z drugiej wydechowy.

A jaki silnik? Bo było ich w tym Punto kilka różnych.

3 Data: Kwiecien 04 2010 19:23:08
Temat: Re: Uszczelka? Uszczelka pod głowicą?
Autor: marjan 

Tomasz Pyra pisze:

marjan pisze:
Witam.

Mam takie dość hmm.. lamerskie (?) pytanie, ale po prostu zgłupiałem.
Czy jak otworzę maskę to widać uszczelkę pod głowicą (auto takie jak w sigu)? Jeśli nie, to czym jest ta (chyba) czarna gumowa jakby uszczelka w "połowie" bloku silnika (usadzona poziomo)?

Prawdopodobnie mówisz o uszczelce pokrywy zaworów, ale to byś musiał zrobić zdjęcie (albo znaleźć np. na Allegro zdjęcie takiego silnika) i pokazać o co Ci chodzi.

http://student.agh.edu.pl/~marjan/pms/punto1.jpg
http://student.agh.edu.pl/~marjan/pms/punto2.jpg

(zdjęcia z allegro, na czerwono zaznaczyłem miejsce tej uszczelki widocznej z tej perspektywy (choć częściowo zasłoniętej filtrem powietrza)

Generalnie od góry masz pokrywę zaworów, następnie głowica, blok silnika i miska olejowa.
Każde kolejne oddzielone od siebie uszczelką.

Głowica to ta część z której z jednej strony wychodzi kolektor dolotowy, z drugiej wydechowy.

A czy uszczelkę pod głowicą widać bez rozbierania silnika (podnosząc tylko maskę)?

A jaki silnik? Bo było ich w tym Punto kilka różnych.

1.1 8v SPI


--
Pozdrawiam serdecznie,                       Fiat Punto mk1 '99
Mariusz [marjan] Morycz                Uniden 520 + President Indiana
(e-mail bez cyferek)
PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++

4 Data: Kwiecien 04 2010 20:44:06
Temat: Re: Uszczelka? Uszczelka pod głowicą?
Autor: Tomasz Pyra 

marjan pisze:

Prawdopodobnie mówisz o uszczelce pokrywy zaworów, ale to byś musiał zrobić zdjęcie (albo znaleźć np. na Allegro zdjęcie takiego silnika) i pokazać o co Ci chodzi.

http://student.agh.edu.pl/~marjan/pms/punto1.jpg
http://student.agh.edu.pl/~marjan/pms/punto2.jpg

(zdjęcia z allegro, na czerwono zaznaczyłem miejsce tej uszczelki widocznej z tej perspektywy (choć częściowo zasłoniętej filtrem powietrza)

To jest uszczelka pokrywy rozrządu.
Znajduje się _nad_ głowicą.
Oddziela głowicę od komory w której jest wałek rozrządu.

Głowica to to z czego wychodzi kolektor wydechowy.
Uszczelka pod głowicą znajduje się pod nim.


Głowica to ta część z której z jednej strony wychodzi kolektor dolotowy, z drugiej wydechowy.

A czy uszczelkę pod głowicą widać bez rozbierania silnika (podnosząc tylko maskę)?

Raczej nie - uszczelka jest włożona między blok a głowicę i bardzo mocno ściśnięta.
Jest tam szczelina w której jest ta uszczelka, ale możliwości pooglądania UPG bez rozebrania silnika nie ma.

A tak w ogóle to o co chodzi? :)
Olej wycieka tamtędy?

5 Data: Kwiecien 04 2010 20:56:40
Temat: Re: Uszczelka? Uszczelka pod głowicą?
Autor: marjan 

Tomasz Pyra pisze:

marjan pisze:

Prawdopodobnie mówisz o uszczelce pokrywy zaworów, ale to byś musiał zrobić zdjęcie (albo znaleźć np. na Allegro zdjęcie takiego silnika) i pokazać o co Ci chodzi.

http://student.agh.edu.pl/~marjan/pms/punto1.jpg
http://student.agh.edu.pl/~marjan/pms/punto2.jpg

(zdjęcia z allegro, na czerwono zaznaczyłem miejsce tej uszczelki widocznej z tej perspektywy (choć częściowo zasłoniętej filtrem powietrza)

To jest uszczelka pokrywy rozrządu.
Znajduje się _nad_ głowicą.
Oddziela głowicę od komory w której jest wałek rozrządu.

Głowica to to z czego wychodzi kolektor wydechowy.
Uszczelka pod głowicą znajduje się pod nim.

Dzięki, młody jestem, kompletnie się na budowie silnika nie znam, a będąc właścicielem auta przynajmniej jakieś podstawy chciałbym mieć.

Głowica to ta część z której z jednej strony wychodzi kolektor dolotowy, z drugiej wydechowy.

A czy uszczelkę pod głowicą widać bez rozbierania silnika (podnosząc tylko maskę)?

Raczej nie - uszczelka jest włożona między blok a głowicę i bardzo mocno ściśnięta.
Jest tam szczelina w której jest ta uszczelka, ale możliwości pooglądania UPG bez rozebrania silnika nie ma.

j/w. - dzięki

A tak w ogóle to o co chodzi? :)
Olej wycieka tamtędy?

Chyba wycieka mi olej (jest tam mokro i tłusto), ale w tym miejscu co zaznaczyłem na rysunku (ta gumowa uszczelka, jak nazwałeś uszczelka pokrywy rozrządu).
Nie wiem czemu ubzdurało mi się, że to może być uszczelka pod głowicą ;)

Rozumiem, że tą uszczelkę pokrywy rozrządu wymienia się jak "normalną" część eksploatacyjną samochodu, jak sam rozrząd czy klocki hamulcowe? Mówię oczywiście o normalnej jeździe, nie sportowej.


P.S. Jeździsz w KJS, PPZM, czy jeszcze w czymś innym (wybacz za bezpośredniość, ale zawsze mnie to interesowało)?


--
Pozdrawiam serdecznie,                       Fiat Punto mk1 '99
Mariusz [marjan] Morycz                Uniden 520 + President Indiana
(e-mail bez cyferek)
PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++

6 Data: Kwiecien 04 2010 20:58:08
Temat: Re: Uszczelka? Uszczelka pod głowicą?
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

marjan pisze:

Rozumiem, że tą uszczelkę pokrywy rozrządu wymienia się jak "normalną" część eksploatacyjną samochodu, jak sam rozrząd czy klocki hamulcowe? Mówię oczywiście o normalnej jeździe, nie sportowej.

Jak nie masz technicznie dwóch lewych rąk, to możesz ją sobie sam wymienić. Filozofii w tym wielkiej nie ma.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
Laguna I - http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C11422627

7 Data: Kwiecien 04 2010 21:24:21
Temat: Re: Uszczelka? Uszczelka pod głowicą?
Autor: marjan 

Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

marjan pisze:

Rozumiem, że tą uszczelkę pokrywy rozrządu wymienia się jak "normalną" część eksploatacyjną samochodu, jak sam rozrząd czy klocki hamulcowe? Mówię oczywiście o normalnej jeździe, nie sportowej.

Jak nie masz technicznie dwóch lewych rąk, to możesz ją sobie sam wymienić. Filozofii w tym wielkiej nie ma.

Dzięki. Wstyd się przyznawać, ale naprawdę myślałem, że to uszczelka pod głowicą i że czeka mnie poważna naprawa. ;)


--
Pozdrawiam serdecznie,                       Fiat Punto mk1 '99
Mariusz [marjan] Morycz                Uniden 520 + President Indiana
(e-mail bez cyferek)
PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++

8 Data: Kwiecien 04 2010 21:58:01
Temat: Re: Uszczelka? Uszczelka pod głowicą?
Autor: Tomasz Pyra 

marjan pisze:

Rozumiem, że tą uszczelkę pokrywy rozrządu wymienia się jak "normalną" część eksploatacyjną samochodu, jak sam rozrząd czy klocki hamulcowe? Mówię oczywiście o normalnej jeździe, nie sportowej.

Ze rysunków w książce wygląda, że powinno to być w miarę proste - odkręcasz, wymieniasz uszczelkę, zakładasz pokrywę, przykręcasz.

W moim 1.2 16V z pokrywą wyjmuje się też wałki rozrządu, więc jest więcej roboty, ale u Ciebie wałek powinien zostać na miejscu.

Tu jest jeszcze tylko taka sprawa że gwinty w głowicy są aluminiowe i dość delikatne. Trzeba uważać żeby ich nie zerwać, a w dodatku nie widzę w książce momentu dokręcania pokrywy dla Twojego silnika.

Jeżeli będziesz miał możliwość wyboru miedzy uszczelką metalową a gumową to bierz gumową.
W jednym samochodzie widziałem tam uszczelkę zrobioną silikonem do uszczelniania miski olejowej i też to jakoś działało.

P.S. Jeździsz w KJS, PPZM, czy jeszcze w czymś innym (wybacz za bezpośredniość, ale zawsze mnie to interesowało)?

Obecnie mam ambitny plan przejechać cały cykl PPAiK, to jest puchar Polski w KJS, 11 eliminacji w całym kraju.
Za tydzień Szczecin.

9 Data: Kwiecien 04 2010 22:07:13
Temat: Re: Uszczelka? Uszczelka pod głowicą?
Autor: marjan 

Tomasz Pyra pisze:

marjan pisze:

Rozumiem, że tą uszczelkę pokrywy rozrządu wymienia się jak "normalną" część eksploatacyjną samochodu, jak sam rozrząd czy klocki hamulcowe? Mówię oczywiście o normalnej jeździe, nie sportowej.

Ze rysunków w książce wygląda, że powinno to być w miarę proste - odkręcasz, wymieniasz uszczelkę, zakładasz pokrywę, przykręcasz.

W moim 1.2 16V z pokrywą wyjmuje się też wałki rozrządu, więc jest więcej roboty, ale u Ciebie wałek powinien zostać na miejscu.

Tu jest jeszcze tylko taka sprawa że gwinty w głowicy są aluminiowe i dość delikatne. Trzeba uważać żeby ich nie zerwać, a w dodatku nie widzę w książce momentu dokręcania pokrywy dla Twojego silnika.

Jeżeli będziesz miał możliwość wyboru miedzy uszczelką metalową a gumową to bierz gumową.
W jednym samochodzie widziałem tam uszczelkę zrobioną silikonem do uszczelniania miski olejowej i też to jakoś działało.

Dzięki.

P.S. Jeździsz w KJS, PPZM, czy jeszcze w czymś innym (wybacz za bezpośredniość, ale zawsze mnie to interesowało)?

Obecnie mam ambitny plan przejechać cały cykl PPAiK, to jest puchar Polski w KJS, 11 eliminacji w całym kraju.
Za tydzień Szczecin.

No to pewnie nie będę miał okazji Ci pokibicować, bo ja to z południa jestem. Myślałem, że może w pucharze PZMotu startujesz, to pewnie bym Cię kiedyś zobaczył w akcji ;)

A nie wiesz może w czym jeździ MarcinJM?


--
Pozdrawiam serdecznie,                       Fiat Punto mk1 '99
Mariusz [marjan] Morycz                Uniden 520 + President Indiana
(e-mail bez cyferek)
PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++

10 Data: Kwiecien 04 2010 22:42:20
Temat: Re: Uszczelka? Uszczelka pod głowicą?
Autor: Tomasz Pyra 

marjan pisze:

P.S. Jeździsz w KJS, PPZM, czy jeszcze w czymś innym (wybacz za bezpośrednioć, ale zawsze mnie to interesowało)?

Obecnie mam ambitny plan przejechać cały cykl PPAiK, to jest puchar Polski w KJS, 11 eliminacji w całym kraju.
Za tydzień Szczecin.

No to pewnie nie będę miał okazji Ci pokibicować, bo ja to z południa jestem.

Jest kilka eliminacji również na południu:

20 marzec  - AK Koszalin
11 kwiecień – Autoklub Szczecin
01-02 maj – AK Opolski
29-30 maj – AK Ziemi Kłodzkiej
12-13 czerwiec – AK Dolny Śląsk (Ziębice)
14-15 sierpień – OKR Olsztyn
27-28 sierpień – AK Toruński (Brodnica)
11-12 wrzesień – AK Tomaszowski
25-26 wrzesień – AK Włocławek
16-17 październik – AK Bydgoszcz
10-11 listopad – AK Podlaski

Myślałem, że może w pucharze PZMotu startujesz, to pewnie bym Cię kiedyś zobaczył w akcji ;)

Jak finanse pozwolą zbudować jakieś fajne auto, to w przyszłym sezonie chciałbym pojeździć w RD-3L, a tam już są imprezy łÄ…czone z RPP, ale to może kiedyś :)

A nie wiesz może w czym jeździ MarcinJM?

Tzn. jeździ w Seicento, ale AFAIK jeszcze nie startuje.

11 Data: Kwiecien 04 2010 23:09:02
Temat: Re: Uszczelka? Uszczelka pod głowicą?
Autor: marjan 

Tomasz Pyra pisze:

Jak finanse pozwolą zbudować jakieś fajne auto, to w przyszłym sezonie chciałbym pojeździć w RD-3L, a tam już są imprezy łÄ…czone z RPP, ale to może kiedyś :)

...czego Ci szczerze życzę

A nie wiesz może w czym jeździ MarcinJM?

Tzn. jeździ w Seicento, ale AFAIK jeszcze nie startuje.

To wiem, pamiętam wątek jak kupił Punto do przeszczepu silnika.
Myślałem może, że już startuje w jakiś KJSach.


--
Pozdrawiam serdecznie,                       Fiat Punto mk1 '99
Mariusz [marjan] Morycz                Uniden 520 + President Indiana
(e-mail bez cyferek)
PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++

12 Data: Kwiecien 05 2010 07:39:29
Temat: Re: Uszczelka? Uszczelka pod głowicą?
Autor: MarcinJM 

marjan pisze:

Tomasz Pyra pisze:
Jak finanse pozwolą zbudować jakieś fajne auto, to w przyszłym sezonie chciałbym pojeździć w RD-3L, a tam już są imprezy łÄ…czone z RPP, ale to może kiedyś :)

..czego Ci szczerze życzę

A nie wiesz może w czym jeździ MarcinJM?

Tzn. jeździ w Seicento, ale AFAIK jeszcze nie startuje.

To wiem, pamiętam wątek jak kupił Punto do przeszczepu silnika.
Myślałem może, że już startuje w jakiś KJSach.

Bedzie startowal, w zeszlym roku "okolicznosci przyrody" byly wybitnie przeciwko mnie :)
Co do uszczelki: kupujesz nowa, wkladasz w wyciecia w pokrywie rozrzadu i dokrecasz "niezamocno". Bedziesz czul kiedu uszczelka sie poddaje w swej elastycznosci, a kiedy juz bedzie dosc twardo.
Ja mielem silnik zawalony oliwa jak smok, a po wymienie rzeczonej i umyciu wyglada tak:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/dba9d16d9486099c.html
I nic nie cieknie :)

A wygladalo tak:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/c86bc824c6b65935.html
Oleju nie bylo za duzo, ale jednak paskudzil, na skrzyni widac tlusta maz.

--
Pozdrawiam
MarcinJM

13 Data: Kwiecien 04 2010 22:50:15
Temat: Re: Uszczelka? Uszczelka pod głowicą?
Autor: macko 


Użytkownik "marjan"  napisał w wiadomości

[......]

Tu jest jeszcze tylko taka sprawa że gwinty w głowicy są aluminiowe i
dość delikatne. Trzeba uważać żeby ich nie zerwać, a w dodatku nie widzę
w książce momentu dokręcania pokrywy dla Twojego silnika.


Mnie jeszcze uczono żeby śruby od pokrywy zaworów dokręcać w odpowiedniej
kolejności, którą przewidział producent. Pewnie wszystko opisane jest w
książkach typu "sam naprawiam swój złom".


P.S.
ładnie to tak korzystać z serwera agiehowskiego do umieszczania prv zdjęć?
:)


pzdr. macko

14 Data: Kwiecien 04 2010 23:10:57
Temat: Re: Uszczelka? Uszczelka pod głowicą?
Autor: marjan 

macko pisze:

P.S.
ładnie to tak korzystać z serwera agiehowskiego do umieszczania prv zdjęć? :)

A czemu nie? Konto studenckie jest do naszej dyspozycji, bodajże tylko nie można go wykorzystywać komercyjnie. :)


--
Pozdrawiam serdecznie,                       Fiat Punto mk1 '99
Mariusz [marjan] Morycz                Uniden 520 + President Indiana
(e-mail bez cyferek)
PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++

15 Data: Kwiecien 05 2010 07:42:20
Temat: Re: Uszczelka? Uszczelka pod głowicą?
Autor: MarcinJM 

macko pisze:

Mnie jeszcze uczono żeby śruby od pokrywy zaworów dokręcać w odpowiedniej kolejności, którą przewidział producent. Pewnie wszystko opisane jest w książkach typu "sam naprawiam swój złom".


W odpowiedniej kolejjosci to nie bardzo, ale wazne jest, zeby dokrecac rownomiernie, zeby nie bylo sytuacji, ze jedne sa dokrecone na maksa, a inne jest wcale. Wkrecac po jednym obrocie, zeby uszcelka rowno osiadla i zeby nie wykrzywic pokrywy. Wazne, zeby nie dokrecac zbyt mocno. Nic to nie daje, a mozna zwichrowac pokrywe zaworow.

--
Pozdrawiam
MarcinJM

16 Data: Kwiecien 05 2010 11:25:13
Temat: Re: Uszczelka? Uszczelka pod głowicą?
Autor: xs 

Tomasz Pyra  napisał(a):

Obecnie mam ambitny plan przejechać cały cykl PPAiK, to jest puchar
Polski w KJS, 11 eliminacji w całym kraju.
Za tydzień Szczecin.

Ja tez startuje w Szczecinie (w koncu tutaj mieszkam :) ) ale niestety jako
pilot w Swifcie GTi. Moj rajdowy Colt bedzie mial swapa zaraz po swietach i
budzet jest mocno napiety, bo jeszcze trzeba opony kupic, a Magnolia to koszt
okolo 400 zł z paliwem :/ Jak Ciebie rozpoznac na Magno ? Ja bede w czerwonym
cywilnym Swifcie GTi na blachach ZCH.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

17 Data: Kwiecien 05 2010 22:10:21
Temat: Re: Uszczelka? Uszczelka pod głowicą?
Autor: Tomasz Pyra 

xs pisze:

Tomasz Pyra  napisał(a):
Obecnie mam ambitny plan przejechać cały cykl PPAiK, to jest puchar Polski w KJS, 11 eliminacji w całym kraju.
Za tydzień Szczecin.

Ja tez startuje w Szczecinie (w koncu tutaj mieszkam :) ) ale niestety jako pilot w Swifcie GTi. Moj rajdowy Colt bedzie mial swapa zaraz po swietach i budzet jest mocno napiety, bo jeszcze trzeba opony kupic, a Magnolia to koszt okolo 400 zł z paliwem :/

No dla mnie taki wyjazd to się robi niestety ponad 1000zł plus dwa dni urlopu, nie licząc eksploatacji rajdówki.

Szkoda że to aż dwa dni, bo miało być 20 odcinków - no to jeszcze niech będą dwa dni. Ale teraz już zostało 17, historia pokazuje że rzadko udaje się rozegrać wszystkie. IMO dałoby się to upchnąć jednego dnia, zwłaszcza że rajdowy dzień planują zaczynać o 6 rano.

Wolałbym zapoznanie w piątek, start nawet niech będzie o 7, pętlę Szczecin-Chojna-Szczecin i w jeden dzień by się z tym dało uwinąć.

Jak Ciebie rozpoznac na Magno ? Ja bede w czerwonym cywilnym Swifcie GTi na blachach ZCH.

Ja czerwono-białe Cinquecento z nazwiskiem na tylnych bocznych szybach.

18 Data: Kwiecien 05 2010 07:32:59
Temat: Re: Uszczelka? Uszczelka pod głowicą?
Autor: MarcinJM 

marjan pisze:

Rozumiem, że tą uszczelkę pokrywy rozrządu wymienia się jak "normalną" część eksploatacyjną samochodu, jak sam rozrząd czy klocki hamulcowe? Mówię oczywiście o normalnej jeździe, nie sportowej.


Niestety w tych silnikach rzeczona uszczelka pada namietnie. Guma (?) tak twardnieje, ze po prostu peka. Kup jakis firmowy zamiennik, nie kupuj taniego gowna.

--
Pozdrawiam
MarcinJM

19 Data: Kwiecien 05 2010 11:09:56
Temat: Re: Uszczelka? Uszczelka pod głowicą?
Autor: marjan 

MarcinJM pisze:

marjan pisze:
Rozumiem, że tą uszczelkę pokrywy rozrządu wymienia się jak "normalną" część eksploatacyjną samochodu, jak sam rozrząd czy klocki hamulcowe? Mówię oczywiście o normalnej jeździe, nie sportowej.


Niestety w tych silnikach rzeczona uszczelka pada namietnie. Guma (?) tak twardnieje, ze po prostu peka. Kup jakis firmowy zamiennik, nie kupuj taniego gowna.

OK, dzięki wielkie, dokładnie o to mi chodziło.


--
Pozdrawiam serdecznie,                       Fiat Punto mk1 '99
Mariusz [marjan] Morycz                Uniden 520 + President Indiana
(e-mail bez cyferek)
PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++

20 Data: Kwiecien 03 2010 23:15:48
Temat: Re: Uszczelka? Uszczelka pod głowicą?
Autor: Kuba (aka cita) 


Użytkownik "marjan"  napisał w wiadomości

Witam.

Mam takie dość hmm.. lamerskie (?) pytanie, ale po prostu zgłupiałem.
Czy jak otworzę maskę to widać uszczelkę pod głowicą (auto takie jak w sigu)? Jeśli nie, to czym jest ta (chyba) czarna gumowa jakby uszczelka w "połowie" bloku silnika (usadzona poziomo)?

Z góry dzięki za odpowiedzi i wyrozumiałość z okazji nadchodzących świąt.

P.S. Wesołych ;)


w połowie bloku nie ma uszczelki.

UPG (uszczelka pod głowicą) jak sama nazwa wskazuje jest umieszczona między blokiem, a głowicą.
W dużym uproszczeniu granica ta jest w połowie zestawu głowica-blok i jest poziomo.
Nie jest gumowa, ma ok 1,5mm grubości.


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE
Dwa ogony Irma i Myszka

21 Data: Kwiecien 04 2010 19:25:25
Temat: Re: Uszczelka? Uszczelka pod głowicą?
Autor: marjan 

Kuba (aka cita) pisze:


Użytkownik "marjan"  napisał w wiadomości
Witam.

Mam takie dość hmm.. lamerskie (?) pytanie, ale po prostu zgłupiałem.
Czy jak otworzę maskę to widać uszczelkę pod głowicą (auto takie jak w sigu)? Jeśli nie, to czym jest ta (chyba) czarna gumowa jakby uszczelka w "połowie" bloku silnika (usadzona poziomo)?

Z góry dzięki za odpowiedzi i wyrozumiałość z okazji nadchodzących świąt.

P.S. Wesołych ;)


w połowie bloku nie ma uszczelki.

UPG (uszczelka pod głowicą) jak sama nazwa wskazuje jest umieszczona między blokiem, a głowicą.
W dużym uproszczeniu granica ta jest w połowie zestawu głowica-blok i jest poziomo.
Nie jest gumowa, ma ok 1,5mm grubości.

Dzięki. Chodzi mi o to:

http://student.agh.edu.pl/~marjan/pms/punto1.jpg
http://student.agh.edu.pl/~marjan/pms/punto2.jpg

Pytam, bo mam tam trochę wysyfione olejem (musi przeciekać), a nie wiem czy to ta "słynna" uszczelka pod głowicą której wymiana kwalifikuje się pod naprawę silnika, czy po prostu jest to zwykła uszczelka, którą raz na jakiś czas się wymienia, tak jak rozrząd.


--
Pozdrawiam serdecznie,                       Fiat Punto mk1 '99
Mariusz [marjan] Morycz                Uniden 520 + President Indiana
(e-mail bez cyferek)
PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++

22 Data: Kwiecien 04 2010 21:59:09
Temat: Re: Uszczelka? Uszczelka pod głowicą?
Autor: Kuba (aka cita) 


Użytkownik "marjan"  napisał w wiadomości


Dzięki. Chodzi mi o to:

http://student.agh.edu.pl/~marjan/pms/punto1.jpg
http://student.agh.edu.pl/~marjan/pms/punto2.jpg

Pytam, bo mam tam trochę wysyfione olejem (musi przeciekać), a nie wiem czy to ta "słynna" uszczelka pod głowicą której wymiana kwalifikuje się pod naprawę silnika, czy po prostu jest to zwykła uszczelka, którą raz na jakiś czas się wymienia, tak jak rozrząd.


to najzwyklejsza uszczelka pod pokrywą zaworów. Kupujesz nową, odkręcasz pokrywe, wymieniasz i zapominasz.

ps. nie każde uszkodzenie uszczelki pod głowica oznacza remont silnika. W większości przypadków samo uszkodzenie UPG konczy sie najwyżej koniecznością planowania głowicy - tyle, ze w niektorych silnikach samo rozebranie wszytskiego do jej wymiany bywa drogie (nie dotyczy Twojego punto ;) )


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE
Dwa ogony Irma i Myszka

23 Data: Kwiecien 04 2010 22:35:03
Temat: Re: Uszczelka? Uszczelka pod głowicą?
Autor: Tomasz Pyra 

Kuba (aka cita) pisze:

ps. nie każde uszkodzenie uszczelki pod głowica oznacza remont silnika. W większości przypadków samo uszkodzenie UPG konczy sie najwyżej koniecznością planowania głowicy

Wielu twierdzi, że głowicę należy minimalnie splanować bo każdym odkręceniu - ponoć głowica się wypacza i bez wyrównania bywają problem ze szczelnością po wymianie.

- tyle, ze w niektorych silnikach samo rozebranie wszytskiego do jej wymiany bywa drogie (nie dotyczy Twojego punto ;) )

No tam to wszystko jest ładnie na wierzchu i do zrobienia w maksymalnie godzinę.

24 Data: Kwiecien 05 2010 07:49:50
Temat: Re: Uszczelka? Uszczelka pod głowicą?
Autor: MarcinJM 

Tomasz Pyra pisze:

Kuba (aka cita) pisze:

ps. nie każde uszkodzenie uszczelki pod głowica oznacza remont silnika. W większości przypadków samo uszkodzenie UPG konczy sie najwyżej koniecznością planowania głowicy

Wielu twierdzi, że głowicę należy minimalnie splanować bo każdym odkręceniu - ponoć głowica się wypacza i bez wyrównania bywają problem ze szczelnością po wymianie.

wg. prawidel sztuki, wyrownanie powinno nastapic, jesli na plycie traserskiej "nieplaskosc" siega jakiejs wartosci (0.1mm? 0.01mm? sewisowka podaje te wartosci). Przy padzie uszczelki jednakze sa czesto miejsca z nadzerkami, ktore trzeba zeszlifowac. Ze wzglegow praktycznych prosciej jest zawsze dac glowice do "splantowania" ;)


--
Pozdrawiam
MarcinJM

25 Data: Kwiecien 04 2010 23:35:33
Temat: Re: Uszczelka? Uszczelka pod głowicą?
Autor: Olek 

On 2010-04-04 19:25, marjan wrote:

Dzięki. Chodzi mi o to:

http://student.agh.edu.pl/~marjan/pms/punto1.jpg
http://student.agh.edu.pl/~marjan/pms/punto2.jpg

Pytam, bo mam tam trochę wysyfione olejem (musi przeciekać), a nie wiem
czy to ta "słynna" uszczelka pod głowicą której wymiana kwalifikuje się
pod naprawę silnika, czy po prostu jest to zwykła uszczelka, którą raz
na jakiś czas się wymienia, tak jak rozrząd.


uszczelka pokrywy zaworów - tania i sam sobie wymienisz

26 Data: Kwiecien 03 2010 21:19:34
Temat: Re: Uszczelka? Uszczelka pod głowicą?
Autor: to 

marjan wrote:

Jeśli nie, to czym jest ta (chyba) czarna gumowa jakby uszczelka
w "połowie" bloku silnika (usadzona poziomo)?

Trudno powiedzieć co masz na myśli, ale jest to pewnie uszczelka pokrywy
zaworów lub kolektora dolotowego. Uszczelka pod głowicą nie jest z gumy.

--
cokolwiek

Uszczelka? Uszczelka pod głowicą?



Grupy dyskusyjne