Uszczelniacze zaworowe - jak
1 | Data: Pa?dziernik 02 2009 16:29:54 |
Temat: Uszczelniacze zaworowe - jak | |
Autor: tdq | Witam. 2 |
Data: Pa?dziernik 02 2009 18:24:41 | Temat: Re: Uszczelniacze zaworowe - jak | Autor: Karolek |
Witam. Ogolnie to trzeba zdjac glowice... ale da sie to zrobic bez zdejmowania, ale to juz trzeba sie troche nagimnastykowac i zrobic sobie specjalny przyrzad. Jak sie do tegop zabrac? Ostanio Jak sie pytasz, to lepiej sciagnij glowice i wymien normalnie, chyba ze nie czujesz sie na silach to daj komus kto wie jak to zrobic. Karolek 3 |
Data: Pa?dziernik 02 2009 19:49:27 | Temat: Re: Uszczelniacze zaworowe - jak | Autor: tdq |
Smieszny slinik. zdjalem dekiel zaworow, pod nim dwa walki rozrzadu, zaworow 12 , po 4 na cylinder.ale ni cholery srub glowicy nie widze . pod walkami tez nie widac. co za cholera. 4 |
Data: Pa?dziernik 02 2009 20:55:34 | Temat: Re: Uszczelniacze zaworowe - jak | Autor: żółta pięta | Smieszny slinik. zdjalem dekiel zaworow, pod nim dwa walki rozrzadu, zaworow 12 , po 4 na cylinder.ale ni cholery srub glowicy nie widze . pod walkami tez nie widac. co za cholera. odkrecasz swiece i wpychasz tam sznurka duzo. krecisz walem tak aby tlok byl u gory i to wszystko. zawor nie wpadnie. zadnych przyrzadow nie trzeba. 5 |
Data: Pa?dziernik 02 2009 20:15:35 | Temat: Re: Uszczelniacze zaworowe - jak | Autor: tdq |
odkrecasz swiece i wpychasz tam sznurka duzo. krecisz walem tak aby tlokhihi . na proste rzeczy najtrudniej wpasc. pozdrawiam 6 |
Data: Pa?dziernik 02 2009 23:11:47 | Temat: Re: Uszczelniacze zaworowe - jak | Autor: Hants | "tdq" wrote in message
tylko zostaw sobie w reku jeden z koncow tego sznurka ;-) 7 |
Data: Pa?dziernik 05 2009 09:58:10 | Temat: Re: Uszczelniacze zaworowe - jak | Autor: Massai | Karolek wrote:
Kiedyś pomagałem mechanikowi przy takiej wymianie bez ściągania głowicy. Nigdy więcej ;-) Robił za pomocą ustrojstwa wkręcanego w miejsce świecy, podpiętego do sprężarki. Wszystko pięknie, ale po zdjęciu sprężyn, pół godziny szukaliśmy dwóch połówek "zaślepek", sprężyny były zaklinowane takim okrągłym klinem-pierścieniem, przeciętym na pół. Małe toto, robienie tego na silniku - udręka, mimo że mieliśmy chyba z 5 magnesów ;-) -- Pozdro Massai 8 |
Data: Pa?dziernik 05 2009 13:35:32 | Temat: Re: Uszczelniacze zaworowe - jak | Autor: Cyneq | Massai pisze: Wszystko pięknie, ale po zdjęciu sprężyn, pół godziny szukaliśmy dwóch Bo to się robi tak - uderzasz w górny talerz przez rurkę, którą z góry zakrywasz. W ten sposób nie polecą nigdzie, tylko odbija się od ścianek rurki. -- Cyneq 9 |
Data: Pa?dziernik 06 2009 01:25:34 | Temat: Re: Uszczelniacze zaworowe - jak | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Mon, 5 Oct 2009 09:58:10 +0000 (UTC), Massai napisał(a): Kiedyś pomagałem mechanikowi przy takiej wymianie bez ściągania głowicy. LOL. A wiesz, że teraz silniki sa kolizyjne? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 11 |
Data: Pa?dziernik 06 2009 20:39:40 | Temat: Re: Uszczelniacze zaworowe - jak | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Tue, 6 Oct 2009 07:54:48 +0000 (UTC), Massai napisał(a): LOL. A wiesz, że teraz silniki sa kolizyjne? Nie, widać tak uważał. Zresztą problemem nie było to że trzeba było podeprzeć zawory A nie prościej podeprzeć tłokiem? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 12 |
Data: Pa?dziernik 07 2009 08:34:29 | Temat: Re: Uszczelniacze zaworowe - jak | Autor: Massai | Adam Płaszczyca wrote: Dnia Tue, 6 Oct 2009 07:54:48 +0000 (UTC), Massai napisał(a): Dla mnie to to samo. I, sądzę że obiektywnie na to patrząc - widać tak było trzeba. Zabawny jesteś - nie wiesz jaki samochód, jaki silnik - ale wiesz lepiej... Ale już się przyzwyczaiłem.
A co ma piernik do wiatraka? Wyraźnie napisałem - upierdliwe nie było "podpieranie" ciśnieniem czy tłokiem (akurat ciśnieniem jest imho wygodniej - bo nie trzeba było kręcić wałem w trakcie wymiany), tylko zdejmowanie sprężyn i ich zakładanie leżąc na silniku. -- Pozdro Massai 13 |
Data: Pa?dziernik 07 2009 20:40:02 | Temat: Re: Uszczelniacze zaworowe - jak | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Wed, 7 Oct 2009 08:34:29 +0000 (UTC), Massai napisał(a): Nie, widać tak uważał. A dla mnie nie. Można prościej. A co ma piernik do wiatraka? Wyraźnie napisałem - upierdliwe nie było Jak sie nie ma odpowiednich narzędzi... -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 14 |
Data: Pa?dziernik 06 2009 01:24:47 | Temat: Re: Uszczelniacze zaworowe - jak | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Fri, 2 Oct 2009 18:24:41 +0200, Karolek napisał(a):
????? A po cholerę zdejmować? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 15 |
Data: Pa?dziernik 06 2009 07:15:29 | Temat: Re: Uszczelniacze zaworowe - jak | Autor: Karolek |
Dnia Fri, 2 Oct 2009 18:24:41 +0200, Karolek napisał(a): Chociazby po to zeby wymienic prowadnice, ktore raczej na pewno nadaja sie do wymiany. A druga rzecz, ze robi sie to latwiej. Karolek 16 |
Data: Pa?dziernik 06 2009 20:40:06 | Temat: Re: Uszczelniacze zaworowe - jak | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Tue, 6 Oct 2009 07:15:29 +0200, Karolek napisał(a): Zdecyduj sie - do wymiany uszczelniaczy, czy prowadnic?????? A po cholerę zdejmować? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 17 |
Data: Pa?dziernik 06 2009 21:22:19 | Temat: Re: Uszczelniacze zaworowe - jak | Autor: Karolek |
Dnia Tue, 6 Oct 2009 07:15:29 +0200, Karolek napisał(a): To sie powinno robic razem w zasadzie. Ale jak kto uwaza, same gumki tez latwiej wymienic majac glowice na stole niz na silniku. Karolek 18 |
Data: Pa?dziernik 06 2009 22:02:29 | Temat: Re: Uszczelniacze zaworowe - jak | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Tue, 6 Oct 2009 21:22:19 +0200, Karolek napisał(a): Zdecyduj sie - do wymiany uszczelniaczy, czy prowadnic? LOL. Może od razu jeszcze panewki i pierścienie? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 19 |
Data: Pa?dziernik 07 2009 07:25:02 | Temat: Re: Uszczelniacze zaworowe - jak | Autor: Karolek |
Dnia Tue, 6 Oct 2009 21:22:19 +0200, Karolek napisał(a): Jak sa zuzyte to wypadaloby. Ale mowa byla o uszczelniaczach zaworow, a jak znam zycie to prowadnice tez sa zuzyte. Karolek 20 |
Data: Pa?dziernik 07 2009 20:40:58 | Temat: Re: Uszczelniacze zaworowe - jak | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Wed, 7 Oct 2009 07:25:02 +0200, Karolek napisał(a): Jak sa zuzyte to wypadaloby. No to nie znasz zycia. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 21 |
Data: Pa?dziernik 08 2009 06:21:04 | Temat: Re: Uszczelniacze zaworowe - jak | Autor: Karolek |
Dnia Wed, 7 Oct 2009 07:25:02 +0200, Karolek napisał(a): Raczej nie lubie partaniny, czy lepiej by bylo napisac szwedzkich remontow. Jednak dalej nie wiem czego sie czepiasz... mowa byla o tym czy sie da czy nie i ja nie twierdzilem, ze sie nie da. Wiec o co Ci chodzi? Karolek 22 |
Data: Pa?dziernik 10 2009 16:31:30 | Temat: Re: Uszczelniacze zaworowe - jak | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Thu, 8 Oct 2009 06:21:04 +0200, Karolek napisał(a): No to nie znasz zycia. Tego, że prowadnice zaworowe wytrzymują zazwyczaj więcej, niż układ tłokowo-korbowy. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 23 |
Data: Pa?dziernik 10 2009 19:10:40 | Temat: Re: Uszczelniacze zaworowe - jak | Autor: Karolek |
Dnia Thu, 8 Oct 2009 06:21:04 +0200, Karolek napisał(a): Nie pisalem o ukladzie tlokowo-korbowym. Zreszta prowadnice zaworowe czesto wytrzymuja jednak mniej niz dol silnika. Karolek 24 |
Data: Pa?dziernik 10 2009 23:34:13 | Temat: Re: Uszczelniacze zaworowe - jak | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Sat, 10 Oct 2009 19:10:40 +0200, Karolek napisał(a): Tego, że prowadnice zaworowe wytrzymują zazwyczaj więcej, niż układ A układ tłokowo-korbowy wyznacza moment, kiedy robi się remont silnika. Ponieważ obecnie silnikom sie ich raczej nie robi, to prowadnic też się nie wymienia. Zaś uszczelniacze wytrzymują zdecydowanie mniej. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 25 |
Data: Pa?dziernik 05 2009 10:21:25 | Temat: Re: Uszczelniacze zaworowe - jak | Autor: Cyneq | tdq pisze: Witam. W rzadko którym trzeba. Trzeba podeprzeć jakoś zawór od dołu, to podstawa sukcesu. O szczegóły musisz wypytać kogoś kto robił to w tym konkretnym silniku. -- Cyneq 26 |
Data: Pa?dziernik 05 2009 10:44:46 | Temat: Re: Uszczelniacze zaworowe - jak | Autor: MarcinJM | Cyneq pisze: tdq pisze: W kolizyjnych silnikach benzynowych da sie podeprzec.... tlokiem :) W dieslach prawie w 100% dziala ta metoda. -- Pozdrawiam MarcinJM 27 |
Data: Pa?dziernik 05 2009 11:50:30 | Temat: Re: Uszczelniacze zaworowe - jak | Autor: Cyneq | MarcinJM pisze: Cyneq pisze: Not quite, zależy od kształtu denka i komory spalania. Możesz pokrzywić zawór jesli opiera się pod ostrym kątym na tłoku, bo raczej do rozpięcia go trzeba użyć troche siły, nawet jak sie ma jakis super ściągacz. W dieslach prawie w 100% dziala ta metoda.To racja -- Cyneq 28 |
Data: Pa?dziernik 06 2009 01:26:40 | Temat: Re: Uszczelniacze zaworowe - jak | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Mon, 05 Oct 2009 11:50:30 +0200, Cyneq napisał(a): Not quite, zależy od kształtu denka i komory spalania. Możesz pokrzywić Żadnej siły. Talerzyk z zamka schodzi bezsiłowo. Jedyne co pokonujesz to opór sprzężyny, a ona działa na talezyk, a nie na zawór. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |