Czo³em.
Pacjent: Skoda Fabia II, kombi. Objawy: przy baga¿niku rowerowym na haku i obciÄ…¿eniu bliskim maksymalnemu ty³ samochodu nieprzyjemnie siada, chocia¿ ko³a mieszczÄ… siÄ™ w nadkolach swobodnie. Zastanawiam siÄ™ nad twardszymi sprÄ™¿ynami tylnego zawieszenia. Jakie sÄ… negatywne konsekwencje takiej zmiany konstrukcyjnej w codziennej eksploatacji ?
--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na Å›wiecie jest
tylu idiotów" Stanis³aw Lem
2 |
Data: Listopad 04 2011 19:56:42 |
Temat: Re: Utwardzenie zawieszenia z ty³u |
Autor: to |
begin PeJot
Pacjent: Skoda Fabia II, kombi. Objawy: przy baga¿niku rowerowym na haku
i obciÄ…¿eniu bliskim maksymalnemu ty³ samochodu nieprzyjemnie siada,
chocia¿ ko³a mieszczÄ… siÄ™ w nadkolach swobodnie. Zastanawiam siÄ™ nad
twardszymi sprÄ™¿ynami tylnego zawieszenia. Jakie sÄ… negatywne
konsekwencje takiej zmiany konstrukcyjnej w codziennej eksploatacji ?
Zarzucanie ty³em bez obciÄ…¿enia.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
3 |
Data: Listopad 05 2011 16:34:03 | Temat: Re: Utwardzenie zawieszenia z ty³u | Autor: PrzemysÅ‚aw Czaja |
U¿ytkownik "PeJot"
Pacjent: Skoda Fabia II, kombi. Objawy: przy baga¿niku rowerowym na haku i obciÄ…¿eniu bliskim maksymalnemu ty³ samochodu nieprzyjemnie siada, chocia¿ ko³a mieszczÄ… siÄ™ w nadkolach swobodnie. Zastanawiam siÄ™ nad twardszymi sprÄ™¿ynami tylnego zawieszenia. Jakie sÄ… negatywne konsekwencje takiej zmiany konstrukcyjnej w codziennej eksploatacji ?
S³ysza³em o takich gumowych wk³adkach - wk³adasz toto w razie potrzeby (ciÄ™¿ki ³adunek) w sprÄ™¿ynÄ™ i masz mniejszy skok - jak niepotrzebne wyjmujesz i masz standartowÄ… zawiechÄ™. Niestety nie umiem okreÅ›lić czy sprawdza siÄ™ w praktyce.
4 |
Data: Listopad 05 2011 18:30:28 | Temat: Re: Utwardzenie zawieszenia z ty³u | Autor: Czarek Daniluk |
W dniu 2011-11-05 16:34, Przemys³aw Czaja pisze:
U¿ytkownik "PeJot"
Pacjent: Skoda Fabia II, kombi. Objawy: przy baga¿niku rowerowym na
haku i obciÄ…¿eniu bliskim maksymalnemu ty³ samochodu nieprzyjemnie
siada, chocia¿ ko³a mieszczÄ… siÄ™ w nadkolach swobodnie. Zastanawiam
siÄ™ nad twardszymi sprÄ™¿ynami tylnego zawieszenia. Jakie sÄ… negatywne
konsekwencje takiej zmiany konstrukcyjnej w codziennej eksploatacji ?
S³ysza³em o takich gumowych wk³adkach - wk³adasz toto w razie potrzeby
(ciÄ™¿ki ³adunek) w sprÄ™¿ynÄ™ i masz mniejszy skok - jak niepotrzebne
wyjmujesz i masz standartową zawiechę. Niestety nie umiem określić czy
sprawdza siÄ™ w praktyce.
ProponujÄ™ zrobić to co ja dzisiaj zrobi³em.
Jedzie siÄ™ do zak³adu zajmujÄ…cego siÄ™ sprÄ™¿ynami/resorami, tam sprÄ™¿ynÄ™ zdejmujÄ…, rozciÄ…gajÄ…, hartujÄ… i zak³adajÄ… z powrotem na samochód :) Efekt przynajmniej optycznie widoczny od razu :D
Pozdrawiam !
5 |
Data: Listopad 05 2011 23:33:10 | Temat: Re: Utwardzenie zawieszenia z ty³u | Autor: Stefan Szczygielski |
W dniu 05.11.2011 18:30, Czarek Daniluk pisze:
ProponujÄ™ zrobić to co ja dzisiaj zrobi³em.
Jedzie siÄ™ do zak³adu zajmujÄ…cego siÄ™ sprÄ™¿ynami/resorami, tam sprÄ™¿ynÄ™
zdejmujÄ…, rozciÄ…gajÄ…, hartujÄ… i zak³adajÄ… z powrotem na samochód :)
Efekt przynajmniej optycznie widoczny od razu :D
Niestety, utrzymuje siÄ™ mo¿e ze 3 miesiÄ…ce. :/ Przynajmniej ja tak mia³em i wiÄ™cej siÄ™ na rozciÄ…ganie sprÄ™¿yn nie skuszÄ™.
S.
| | | |