Blyskacz napisał(a):
Witam
Szwagier poszukuje vana, rocznik cos kolo 2001' no i rozwaza te z
tematu..., ale moze macie inne propozycje ?
z wymagan :
- diesel
- min 6 miejsc
- klimatyzacja
.... i to w zasadzie byloby na tyle... moze ktos z Was przerabial temat
ostatnio i pochwali sie do czego doszedl ?
Czym konkretnie roznia sie te modele z tematu ?
jakis inny producent moze sie pochwalic sensownym vanem z trwalym,
odpornym na nasze paliwo dieslem ?
Ja podchodzilem do tematu (podchodze caly czas wlasciwie), ale wybralem
innych "blizniakow" - Evasion, P806, Zeta, Ulysse. Dla zasady (wole francuskie
niz niemieckie) i dla mnie ze wzgledu na funkcjonalnosc vano-ogolna
(suwane a nie otwierane drzwi i inne tego typu drobiazgi)
Niestety w temacie diesli jest w tym przypadku tak sobie - 1.9TD jest
wszystkozerny, ale troche slaby do tego auta. 2.1TD jest rzadziej spotykany
i juz trzeba uwazac zeby nie kupic z konczanca sie pompa, ktora troche
kosztuje. W 2001 beda juz HDi, ktore jak wiekszosc nowoczesnych diesli
nie maja juz opinii odpornych na nasze paliwo ;)
Osobnym tematem jest to ze wszystkie te diesle maja troche malo KM (110 te
mocniejsze). Dopiero w C8 byl 2.2HDi, ale to juz stanowczo mlodsze auto.
Zreszta pod katem silnikow to akurat jest slabo w tej rodzine. Benzyna tylko
2.0, sensowna 16V (cos 132KM chyba, wiec bez szalu) lub TCT 147KM, optimum,
ale silnik benzyna z turbina, slabogazowalna itp. Z zupelnie nieznanych
powodow nigdy nie bylo 3.0 V6, ktory bylby do tego auta idealny :(
pozdrawiam
Bruno
Citroen ZX
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
http://www.gazeta.pl/usenet/
6 |
Data: Lipiec 31 2007 23:23:33 |
Temat: Re: Van - Sharan, Galaxy czy Alhambra ? |
Autor: RoB |
Zreszta pod katem silnikow to akurat jest slabo w tej rodzine. Benzyna
tylko
2.0, sensowna 16V (cos 132KM chyba, wiec bez szalu) lub TCT 147KM,
optimum,
ale silnik benzyna z turbina, slabogazowalna itp. Z zupelnie nieznanych
powodow nigdy nie bylo 3.0 V6, ktory bylby do tego auta idealny :(
Oj, kolega chyba nie wszystko wie. C8 lub P 806 (nie zwracalem uwagi) ma 3
litrowa benzyne V6. Jesli chcesz, moge sie jutro cos wiecej dowiedziec na
temat tego autka, stoi za plotem w komisie ;)
RoB
7 |
Data: Sierpien 02 2007 14:49:53 | Temat: Re: Van - Sharan, Galaxy czy Alhambra ? | Autor: BrunoJ |
RoB napisał(a):
Oj, kolega chyba nie wszystko wie.
Kolega wrecz niewiele sadzac po ponizszym.
Na dodatek nie czyta ze zrozumieniem.
C8 lub P 806 (nie zwracalem uwagi)
To dwa rozne auta. Jesli juz to P807, ktory jest blizniakiem C8.
ma 3 litrowa benzyne V6.
Czemu nie. Ale ja pisalem o Evasionie i innych (w tym P806 wlasnie)
O C8 wspominalem tylko w kontekscie ze w nim byly fajniejsze silniki.
Pokaz mi Evasiona z V6 to pogadamy. Jesli pokazesz mi go w komisie to
moze nawet sobie kupie.
pozdrawiam
Bruno, Bydg
Citroen ZX
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
8 |
Data: Sierpien 03 2007 08:30:25 | Temat: Re: Van - Sharan, Galaxy czy Alhambra ? | Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] |
BrunoJ pisze:
Niestety w temacie diesli jest w tym przypadku tak sobie - 1.9TD jest wszystkozerny, ale troche slaby do tego auta. 2.1TD jest rzadziej spotykany
i juz trzeba uwazac zeby nie kupic z konczanca sie pompa, ktora troche
kosztuje. W 2001 beda juz HDi, ktore jak wiekszosc nowoczesnych diesli nie maja juz opinii odpornych na nasze paliwo ;)
Eurovan I - 2001 ma silnik DW10AETD4 - 16 zaworów i bez filtra cząstek stałych.
Tu trzeba też wziąć poprawkę nie tylko na "wynalazki" paliwopodobne, ale też wysoko kwalifikowanych operatorów majzla i młotka - mieniących się mechanikami.
Osobnym tematem jest to ze wszystkie te diesle maja troche malo KM (110 te
mocniejsze). Dopiero w C8 byl 2.2HDi, ale to juz stanowczo mlodsze auto.
Jeżdżę takim i na braki pod maską nie narzekam :-). Pomimo sporej masy i potężnej powierzchni czołowej tabun 110 koników wystarcza do normalnej jazdy po mieście i na trasie. Oczywiście, jak ktoś porównuje vana z autkiem GTi to jest mułowaty, ale w żadnej sytuacji nie jest zawalidrogą. Chyba, że posiadacz ma kompleksy i źle ulokowane ambicje i boli wyprzedzanie przez "szybkich wściekłych i martwych".
Zreszta pod katem silnikow to akurat jest slabo w tej rodzine. Benzyna tylko
2.0, sensowna 16V (cos 132KM chyba, wiec bez szalu) lub TCT 147KM, optimum, ale silnik benzyna z turbina, slabogazowalna itp. Z zupelnie nieznanych
powodow nigdy nie bylo 3.0 V6, ktory bylby do tego auta idealny :(
Przestrzeń pod maską, względy marketingowe ?? Trudno powiedzieć ??
Bo rodzima konkurencja Reanult Espace (I i II) miał 3.0 v6 - zresztą silnik PRV współtworzony przez Renault PSA i Volvo.
A nowocześniejszy ES9 - o bardzo zwartym bloku niewątpliwie bardziej by się do tego nadawał.
--
Wojciech Smagowicz
http://www.ebaja.pl
zabawki, które Twoje dziecko pokocha
| | |