Grupy dyskusyjne   »   VW 1.9TDI na pompowtryskach - problem z zapalaniem na gorącym silniku

VW 1.9TDI na pompowtryskach - problem z zapalaniem na gorącym silniku



1 Data: Lipiec 10 2007 06:43:05
Temat: VW 1.9TDI na pompowtryskach - problem z zapalaniem na gorącym silniku
Autor: Yes 

Witam,

jak w temacie. Mechanik już powymieniał wszystkie czujniki i nic się nie zmieniło. Na zimno odpala jak tylko dotknę kluczyka :) a na ciepło kilka razy muszę przekręcić rozrusznikiem. Gdzie szukać rozwiązania?

pozdrawiam



2 Data: Lipiec 10 2007 07:35:50
Temat: Re: VW 1.9TDI na pompowtryskach - problem z zapalaniem na gorącym silniku
Autor: Agent 


Użytkownik "Yes"  napisał w wiadomości

Witam,

jak w temacie. Mechanik już powymieniał wszystkie czujniki i nic się nie zmieniło. Na zimno odpala jak tylko dotknę kluczyka :) a na ciepło kilka razy muszę przekręcić rozrusznikiem. Gdzie szukać rozwiązania?

Się porobiło z tymi dieslami. Kiedys nie zapalały w zimie teraz jak są ciepłe :) A tak poza tym to zawsze się zastanawiałem czy w dieslach na zimno jest podawana większa dawka paliwa (coś jak ssanie) .Bo jeśłi tak to jeśli u ciebie ta sama dawka jest podawana na ciepłym to napewno będzie ciężko zapalić.

3 Data: Lipiec 10 2007 07:58:44
Temat: Re: VW 1.9TDI na pompowtryskach - problem z zapalaniem na gorącym silniku
Autor: MarcinJM 

Agent pisze:

Się porobiło z tymi dieslami. Kiedys nie zapalały w zimie teraz jak są ciepłe :) A tak poza tym to zawsze się zastanawiałem czy w dieslach na zimno jest podawana większa dawka paliwa (coś jak ssanie) .Bo jeśłi tak to jeśli u ciebie ta sama dawka jest podawana na ciepłym to napewno będzie ciężko zapalić.

W dieslu nie ma czegos takiego jak sklad mieszanki, wiec ilosc podanego paliwa nie ma wplywu na zdolnosci do zaplalenia sie.
Ssanie w dieslu polega czesto na delikatnym przestawieniu punktu wtrysku.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm

4 Data: Lipiec 10 2007 08:07:32
Temat: Re: VW 1.9TDI na pompowtryskach - problem z zapalaniem na gorącym silniku
Autor: Maks 

Użytkownik "MarcinJM"  napisał w wiadomości

W dieslu nie ma czegos takiego jak sklad mieszanki, wiec ilosc podanego
paliwa nie ma wplywu na zdolnosci do zaplalenia sie.
Ssanie w dieslu polega czesto na delikatnym przestawieniu punktu wtrysku.

Oooooo! Ciekawe rzeczy Waść piszesz......... :(


1. Podłącz auto do VAG-a. (!!!)
2. Dawka na zimnym ok 20mg/Hub, dawka na gorącym 3 - 5mg/Hub.
3. Sprawdź _statyczny_ kąt wtrysku (Basic Settings).
Nie pamiętam, ile musi mieć PD, ale funkcja TDI Timing podpowie Ci
prawidłowe wartości.

Podchodzenie do tego silnika bez diagnozy VAG-giem jest macaniem i trochę
głupotą, bo trzeba znać choć kierunek poszukiwań usterki, a nie ślepo
wymienić pół silnika.


--
Pozdrawiam
Maks

5 Data: Lipiec 10 2007 08:26:03
Temat: Re: VW 1.9TDI na pompowtryskach - problem z zapalaniem na gorącym silniku
Autor: MarcinJM 

Maks pisze:

Użytkownik "MarcinJM"  napisał w wiadomości
W dieslu nie ma czegos takiego jak sklad mieszanki, wiec ilosc podanego paliwa nie ma wplywu na zdolnosci do zaplalenia sie.
Ssanie w dieslu polega czesto na delikatnym przestawieniu punktu wtrysku.

Oooooo! Ciekawe rzeczy Waść piszesz......... :(

A co cie tak ciekawi?
Ktorego nie rozumiesz?

--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm

6 Data: Lipiec 10 2007 08:39:36
Temat: Re: VW 1.9TDI na pompowtryskach - problem z zapalaniem na gorącym silniku
Autor: Agent 


Użytkownik "MarcinJM"  napisał w wiadomości

Maks pisze:
Użytkownik "MarcinJM"  napisał w wiadomości
W dieslu nie ma czegos takiego jak sklad mieszanki, wiec ilosc podanego paliwa nie ma wplywu na zdolnosci do zaplalenia sie.
Ssanie w dieslu polega czesto na delikatnym przestawieniu punktu wtrysku.

Oooooo! Ciekawe rzeczy Waść piszesz......... :(

A co cie tak ciekawi?
Ktorego nie rozumiesz?

To jak jest ssanie czy nie ma? Nie pytam tylko o VAG.

7 Data: Lipiec 10 2007 09:00:46
Temat: Re: VW 1.9TDI na pompowtryskach - problem z zapalaniem na gorącym silniku
Autor: MarcinJM 

Agent pisze:

To jak jest ssanie czy nie ma? Nie pytam tylko o VAG.

Saania w rozumieniu silnika Otto nie ma.
W benzyniaku ssanie polega na wzbogaceniu mieszanki.
W dieslu nie wystepuje pojecia mieszanka wiec nie ma czego wzbogacac.
Mozna jedynie delikatnie przestawic punkt zaplonu, lub lekko podniesc dawke paliwa na zimno, zeby silnik nie gasl.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm

8 Data: Lipiec 10 2007 10:08:19
Temat: Re: VW 1.9TDI na pompowtryskach - problem z zapalaniem na gorącym silniku
Autor: Cyprian Prochot 


Użytkownik "MarcinJM"  napisał w wiadomości


W dieslu nie wystepuje pojecia mieszanka wiec nie ma czego wzbogacac.
Mozna jedynie delikatnie przestawic punkt zaplonu, lub lekko podniesc
dawke paliwa na zimno, zeby silnik nie gasl.

mieszanka tworzy sie w cylindrze. wzbogacenie polega na zwiekszeniu dawki
wtryskiwanego paliwa.

--
pozdrawiam
Cyprian Prochot
CKMK -  Scorpio 2.4 V6 Srebrny Metalic + Alan 28 / RS39 + AT 1700
PMS++PJ S+ p++ M W P++:++ X+ L++ B++ M+ Z+++ T-W- CB++

9 Data: Lipiec 10 2007 10:22:27
Temat: Re: VW 1.9TDI na pompowtryskach - problem z zapalaniem na gorącym silniku
Autor: MarcinJM 

Cyprian Prochot pisze:

Użytkownik "MarcinJM"  napisał w wiadomości
W dieslu nie wystepuje pojecia mieszanka wiec nie ma czego wzbogacac.
Mozna jedynie delikatnie przestawic punkt zaplonu, lub lekko podniesc dawke paliwa na zimno, zeby silnik nie gasl.

mieszanka tworzy sie w cylindrze. wzbogacenie polega na zwiekszeniu dawki wtryskiwanego paliwa.

Od poczatku:
Mieszanka w benzyniaku musi miec scisle okreslone proporcje, aby w ogole zaplon nastapil. Najbardziej efektywne jest spalanie przy nadmiarze powietrza 1.1 od teoretycznej wartosci. Njawieksza moc oddawana przy niedomiarze powietrza 0.9 teoretycznej wartosci (ssanie wlasnie)
W dieslu stosunek paliwa do powietrza jest obojatny, jesli tylko nie ma byt malo powietrza (granica dymienia) do spalenia calosci dawki paliwa. Czyli: "mieszanka" w dieslu ma sklad proporcjonalny zmienny, ergo: nie mozna jej wzbogacic i tym samym nie mozna uzyskac "ssania" znanego z silnika Otto.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm

10 Data: Lipiec 10 2007 21:36:05
Temat: Re: VW 1.9TDI na pompowtryskach - problem z zapalaniem na gorącym silniku
Autor: Adam Płaszczyca 

On Tue, 10 Jul 2007 10:22:27 +0200, MarcinJM
wrote:

zaplon nastapil. Najbardziej efektywne jest spalanie przy nadmiarze
powietrza 1.1 od teoretycznej wartosci. Njawieksza moc oddawana przy

Bzdura. Najbardziej efektywne jest przy współczynniku ilości poiwtrza
0.8, czyl;i mieszanka 20% za bogata.
1.1 to efekt ekologii, czyli zostawienei w spalinach tlenu dla
dopalacza aktalitycznego.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

11 Data: Lipiec 10 2007 21:48:15
Temat: Re: VW 1.9TDI na pompowtryskach - problem z zapalaniem na goršcym silniku
Autor: J.F. 

On Tue, 10 Jul 2007 21:36:05 +0200,  Adam Płaszczyca wrote:

On Tue, 10 Jul 2007 10:22:27 +0200, MarcinJM
zaplon nastapil. Najbardziej efektywne jest spalanie przy nadmiarze
powietrza 1.1 od teoretycznej wartosci. Njawieksza moc oddawana przy

Bzdura. Najbardziej efektywne jest przy współczynniku ilości poiwtrza
0.8, czyl;i mieszanka 20% za bogata.

efektywna w sensie sprawnosci czy generowanej mocy ?

1.1 to efekt ekologii, czyli zostawienei w spalinach tlenu dla
dopalacza aktalitycznego.

O ile sie orientuje to wielu kombinuje jak zrobic silnik na
uboga mieszanke. Bo on jest oszczedniejszy.
Niestety niesie sporo problemow, w tym ekologicznych.

J.

12 Data: Lipiec 10 2007 23:39:59
Temat: Re: VW 1.9TDI na pompowtryskach - problem z zapalaniem na gorącym silniku
Autor: Adam Płaszczyca 

On Tue, 10 Jul 2007 21:48:15 +0200, J.F.
 wrote:

Bzdura. Najbardziej efektywne jest przy współczynniku ilości poiwtrza
0.8, czyl;i mieszanka 20% za bogata.
efektywna w sensie sprawnosci czy generowanej mocy ?
W sensie mocy.

O ile sie orientuje to wielu kombinuje jak zrobic silnik na
uboga mieszanke. Bo on jest oszczedniejszy.

Tylko zjada zawory :P
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

13 Data: Lipiec 11 2007 13:45:47
Temat: Re: VW 1.9TDI na pompowtryskach - problem z zapalaniem na gorącym silniku
Autor: P11 

Adam Płaszczyca napisał(a):

On Tue, 10 Jul 2007 21:48:15 +0200, J.F.
 wrote:

Bzdura. Najbardziej efektywne jest przy współczynniku ilości poiwtrza
0.8, czyl;i mieszanka 20% za bogata.
efektywna w sensie sprawnosci czy generowanej mocy ?
W sensie mocy.
O ile sie orientuje to wielu kombinuje jak zrobic silnik na uboga mieszanke. Bo on jest oszczedniejszy.

Tylko zjada zawory :P
Nie tylko. Te same zjawiska odpowiedzialne za "zjadanie zaworów" powoduja emisje tlenkow azotu których z racji nadmiaru tlenu nie ma jak zredukować. Jest to zreszta głowny problem który utrudnia konstruowanie   silników z bezpośrednim wtrysku na uboga mieszanke.

14 Data: Lipiec 10 2007 21:35:03
Temat: Re: VW 1.9TDI na pompowtryskach - problem z zapalaniem na gorÂącym silniku
Autor: Adam Płaszczyca 

On Tue, 10 Jul 2007 10:08:19 +0200, "Cyprian Prochot"
 wrote:

W dieslu nie wystepuje pojecia mieszanka wiec nie ma czego wzbogacac.
Mozna jedynie delikatnie przestawic punkt zaplonu, lub lekko podniesc
dawke paliwa na zimno, zeby silnik nie gasl.

mieszanka tworzy sie w cylindrze. wzbogacenie polega na zwiekszeniu dawki
wtryskiwanego paliwa.

Cypek, i jeszcze 4 razy....
W silniku Diesla NIE TWORZY SIĘ MIESZANKA.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

15 Data: Lipiec 10 2007 21:49:29
Temat: Re: VW 1.9TDI na pompowtryskach - problem z zapalaniem na gorącym silniku
Autor: J.F. 

On Tue, 10 Jul 2007 21:35:03 +0200,  Adam Płaszczyca wrote:

On Tue, 10 Jul 2007 10:08:19 +0200, "Cyprian Prochot"
W dieslu nie wystepuje pojecia mieszanka wiec nie ma czego wzbogacac.

mieszanka tworzy sie w cylindrze. wzbogacenie polega na zwiekszeniu dawki
wtryskiwanego paliwa.

Cypek, i jeszcze 4 razy....
W silniku Diesla NIE TWORZY SIĘ MIESZANKA.

Tworzy sie tworzy. Ropka w plynie sie nie pali.

J.

16 Data: Lipiec 10 2007 23:40:27
Temat: Re: VW 1.9TDI na pompowtryskach - problem z zapalaniem na gorÂącym silniku
Autor: Adam Płaszczyca 

On Tue, 10 Jul 2007 21:49:29 +0200, J.F.
 wrote:

Cypek, i jeszcze 4 razy....
W silniku Diesla NIE TWORZY SIĘ MIESZANKA.

Tworzy sie tworzy. Ropka w plynie sie nie pali.

Nie towrzy się. Kwestia dyspersji oleju napędowego i temperatury.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

17 Data: Lipiec 11 2007 13:48:20
Temat: Re: VW 1.9TDI na pompowtryskach - problem z zapalaniem na gorÂącym silniku
Autor: P11 

Adam Płaszczyca napisał(a):

On Tue, 10 Jul 2007 21:49:29 +0200, J.F.
 wrote:

Cypek, i jeszcze 4 razy....
W silniku Diesla NIE TWORZY SIĘ MIESZANKA.
Tworzy sie tworzy. Ropka w plynie sie nie pali.

Nie towrzy się. Kwestia dyspersji oleju napędowego i temperatury.
Gdybyt sie nie tworzyła to byb diesel nie klekotał. Metaliczny kelekot to efekt spalania stukowego _mieszanki_ która utworzyła sie od momentu poczatku wtrysku do pojawienia sie pierwszych plomieni.

18 Data: Lipiec 10 2007 23:15:44
Temat: Re: VW 1.9TDI na pompowtryskach - problem z zapalaniem na gorącym silniku
Autor: Waldek Godel 

Dnia Tue, 10 Jul 2007 09:00:46 +0200, MarcinJM napisał(a):

W benzyniaku ssanie polega na wzbogaceniu mieszanki.
W dieslu nie wystepuje pojecia mieszanka wiec nie ma czego wzbogacac.

Ależ jest - silnik zasysa stałą ilość powietrza przy danej prędkości
obrotowej.
Komputer (lub mechaniczna pompa wtryskowa w starych) dawkują stałą (w miarę
możliwości przy mechanicznej pompie i w miarę map wtrysku przy komputerze)
dawkę paliwa na tą ilość powietrza.
Przy zimnym silniku ta dawka jest większa. Można więc w pewnym sensie mówić
o wzbogaceniu mieszanki bo zmieniają się proporcje paliwo/powietrze.
I na tym polega działanie "ssania" w dieslu - na większej dawce paliwa na
zimnym silniku a nie zmianie punktu wtrysku.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Gang tłumaczy napisów zatrzymany - teraz będzie o wiele bezpieczniej na
ulicach.  Ziobro powie: "Ci panowie już nikogo nie zabiją."

19 Data: Lipiec 10 2007 13:26:30
Temat: Re: VW 1.9TDI na pompowtryskach - problem z zapalaniem na gorącym silniku
Autor: Maks 

Użytkownik "MarcinJM"  napisał w wiadomości


A co cie tak ciekawi?
Ktorego nie rozumiesz?

Najbardziej szokujące dla mnie są rewelacje o "delikatnym przestawieniu kąta
wtrysku" w TDI PD.
Do tego dochodzi fakt, że wielkość dawki paliwa jest w dużym skrócie właśnie
składem mieszanki chociaż, jak dalej wyjaśniasz, rzeczywiście w ciepłym
dieslu ma on mniejsze znaczenie, niż w benzyniaku.
Jednakże w TDI rozruch realizowany jest przez
_podniesienie_dawki_startowej_. Kąt statyczny musi być prawidłowy, kąt
dynamiczny ustawiany (przyspieszany) jest w funkcji prędkości obrotowej,
oraz odczytu MAP i LMM, czyli powietrza.
Jednocześnie dawka zmniejszana jest w funkcji EGR w celu ograniczenia
dymienia.
Na dobitkę jeszcze dodam, że grzanie świec ma w tym silniku miejsce przede
wszystkim _po_rozruchu_ i to nawet dość długo. :)
Przed rozruchem tylko, kiedy silnik ma temperaturę mniejszą, niż x. (np.
8st.)

Cała filozofia. ;)


--
Pozdrawiam
Maks

20 Data: Lipiec 10 2007 10:09:38
Temat: Re: VW 1.9TDI na pompowtryskach - problem z zapalaniem na gorącym silniku
Autor: Yes 

Maks pisze:

Użytkownik "MarcinJM"  napisał w wiadomości
W dieslu nie ma czegos takiego jak sklad mieszanki, wiec ilosc podanego paliwa nie ma wplywu na zdolnosci do zaplalenia sie.
Ssanie w dieslu polega czesto na delikatnym przestawieniu punktu wtrysku.

Oooooo! Ciekawe rzeczy Waść piszesz......... :(


1. Podłącz auto do VAG-a. (!!!)
2. Dawka na zimnym ok 20mg/Hub, dawka na gorącym 3 - 5mg/Hub.
3. Sprawdź _statyczny_ kąt wtrysku (Basic Settings).
Nie pamiętam, ile musi mieć PD, ale funkcja TDI Timing podpowie Ci prawidłowe wartości.

Podchodzenie do tego silnika bez diagnozy VAG-giem jest macaniem i trochę głupotą, bo trzeba znać choć kierunek poszukiwań usterki, a nie ślepo wymienić pół silnika.


Może jesteś z okolic 3city? :)

tr

21 Data: Lipiec 10 2007 13:15:34
Temat: Re: VW 1.9TDI na pompowtryskach - problem z zapalaniem na gorącym silniku
Autor: Maks 

Użytkownik "Yes"  napisał w wiadomości


Może jesteś z okolic 3city? :)

No niestety - do 3city mam 200 km :)


--
Pozdrawiam
Maks

22 Data: Lipiec 10 2007 13:33:49
Temat: Re: VW 1.9TDI na pompowtryskach - problem z zapalaniem na gorącym silniku
Autor: Rafal Lorenc 

Maks 
  na: pl.misc.samochody napisał/ła:

 1. Podłącz auto do VAG-a. (!!!)

Prawda.

 2. Dawka na zimnym ok 20mg/Hub, dawka na gorącym 3 - 5mg/Hub.

Prawda.

 3. Sprawdź _statyczny_ kąt wtrysku (Basic Settings).

Bzdura, PD ma dynamiczny kąt wtrysku i jego się nie ustawia!
Statyczny kąt wtrysku na VP.

 Nie pamiętam, ile musi mieć PD, ale funkcja TDI Timing podpowie Ci
 prawidłowe wartości.

 Podchodzenie do tego silnika bez diagnozy VAG-giem jest macaniem i trochę
 głupotą, bo trzeba znać choć kierunek poszukiwań usterki, a nie ślepo
 wymienić pół silnika.

Prawda :-)


Pozdrawiam,
Rafal Lorenc

--
SysAdmin UsmiechaSie
 mobile: 503-611-119
www.usmiecha.sie.pl

23 Data: Lipiec 11 2007 13:42:17
Temat: Re: VW 1.9TDI na pompowtryskach - problem z zapalaniem na gorącym silniku
Autor: P11 

Maks napisał(a):

Użytkownik "MarcinJM"  napisał w wiadomości
W dieslu nie ma czegos takiego jak sklad mieszanki, wiec ilosc podanego paliwa nie ma wplywu na zdolnosci do zaplalenia sie.
Ssanie w dieslu polega czesto na delikatnym przestawieniu punktu wtrysku.

Oooooo! Ciekawe rzeczy Waść piszesz......... :(


1. Podłącz auto do VAG-a. (!!!)
2. Dawka na zimnym ok 20mg/Hub, dawka na gorącym 3 - 5mg/Hub.
3. Sprawdź _statyczny_ kąt wtrysku (Basic Settings).
Ale to na silnikach na pomie. PD z przestawionym kontem wtrysku wcale nie zaskoczy.
Nie pamiętam, ile musi mieć PD, ale funkcja TDI Timing podpowie Ci prawidłowe wartości.

Podchodzenie do tego silnika bez diagnozy VAG-giem jest macaniem i trochę głupotą, bo trzeba znać choć kierunek poszukiwań usterki, a nie ślepo wymienić pół silnika.
Dokładnie.



24 Data: Lipiec 10 2007 08:56:22
Temat: Re: VW 1.9TDI na pompowtryskach - problem z zapalaniem na gorącym silniku
Autor: Hatson 


jak w temacie. Mechanik już powymieniał wszystkie czujniki i nic się nie
zmieniło. Na zimno odpala jak tylko dotknę kluczyka :) a na ciepło kilka
razy muszę przekręcić rozrusznikiem. Gdzie szukać rozwiązania?

No niestety takie objawy moga wskazywac w dieslu rownie dobrze jakas
pierdole, jak i slaba kompresje silnika albo poczatek upadku pompy
wtryskowej, co juz baaardzo boli.

Pawel

25 Data: Lipiec 10 2007 10:10:54
Temat: Re: VW 1.9TDI na pompowtryskach - problem z zapalaniem na gorącym silniku
Autor: Yes 

Hatson pisze:

jak w temacie. Mechanik już powymieniał wszystkie czujniki i nic się nie
zmieniło. Na zimno odpala jak tylko dotknę kluczyka :) a na ciepło kilka
razy muszę przekręcić rozrusznikiem. Gdzie szukać rozwiązania?

No niestety takie objawy moga wskazywac w dieslu rownie dobrze jakas
pierdole, jak i slaba kompresje silnika albo poczatek upadku pompy
wtryskowej, co juz baaardzo boli.

Pawel


W tym silniku nie ma pompy wtryskowej tylko są pompowtryskiwacze, które "podobno" są bez zarzutu (po sprawdzeniu VAG'iem).

pozdrawiam

tr

26 Data: Lipiec 10 2007 13:54:00
Temat: Re: VW 1.9TDI na pompowtryskach - problem z zapalaniem na gorącym silniku
Autor: Rafał VFR 

Witam
Watkek "slabo zapala na cieplym - na zimny od razu" walkowany byl setki razy
na forach np:
 http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=3253&highlight=nie+pali
 http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=3243&highlight=nie+pali
 http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=2995&highlight=nie+pali
 http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=2910&highlight=nie+pali
Roznica jest tylko taka, ze zawsze jak ktos pytal to dotyczylo to auta z
pompa a nie jak u ciebie z pompowtryskami (przynajmniej mnie sie jakos nie
kojarzy, zebym wyczytal cos takiego)
Byc moze to jest wskazowka - ja nie mam dzis dnia do szukania ale sprobuj
przewertowac a noz cos znajdziesz.
Jesli chcesz zalozyc tam nowy watek - napisz koniecznie w tytule, ze
"pompowtryski" bo ktos moze nie wytrzymac (temat wciaz powracac) napisze cos
glupiego i nic sie nie dowiesz ...
Swoja droga jesli juz zdiagnozujesz - mam prosbe napisz na priv co bylo
przyczyna. Czy tutaj rowniez w gre wchodzi korekcja dawki ?
Kurde chyba nie - ale ja tam specem nie jestem ....

--

Pozdrawiam
Rafal VFR
GG 85456
www.rafcio.z.pl

W tym silniku nie ma pompy wtryskowej tylko są pompowtryskiwacze, które
"podobno" są bez zarzutu (po sprawdzeniu VAG'iem).

27 Data: Lipiec 10 2007 13:31:58
Temat: Re: VW 1.9TDI na pompowtryskach - problem z zapalaniem na gorącym silniku
Autor: Rafal Lorenc 

Hatson 
  na: pl.misc.samochody napisał/ła:

 No niestety takie objawy moga wskazywac w dieslu rownie dobrze jakas
 pierdole, jak i slaba kompresje silnika albo poczatek upadku pompy
 wtryskowej, co juz baaardzo boli.

Jakiej znowu pompy?
Wątek jest na temat PD a tam nie ma pompy jak w VP i wcale tak nie boli
jak brzmi obiegowa opinia.


Pozdrawiam,
Rafal Lorenc

--
SysAdmin UsmiechaSie
 mobile: 503-611-119
www.usmiecha.sie.pl

28 Data: Lipiec 10 2007 13:32:52
Temat: Re: VW 1.9TDI na pompowtryskach - problem z zapalaniem na gorącym silniku
Autor: Rafal Lorenc 

Yes 
  na: pl.misc.samochody napisał/ła:

 Witam,

 jak w temacie. Mechanik już powymieniał wszystkie czujniki i nic się nie
 zmieniło. Na zimno odpala jak tylko dotknę kluczyka :) a na ciepło kilka
 razy muszę przekręcić rozrusznikiem. Gdzie szukać rozwiązania?

Wsadź na początek nowy (czyt. mocny) akumulator, najlepiej żebyś nie
wszedł w koszta to pożycz od kogoś na 1/2 dni.


Pozdrawiam,
Rafal Lorenc

--
SysAdmin UsmiechaSie
 mobile: 503-611-119
www.usmiecha.sie.pl

29 Data: Lipiec 12 2007 13:39:18
Temat: Re: VW 1.9TDI na pompowtryskach - problem z zapalaniem na gorącym silniku
Autor: Yes 

Rafal Lorenc pisze:

Yes    na: pl.misc.samochody napisał/ła:

 Witam,

 jak w temacie. Mechanik już powymieniał wszystkie czujniki i nic się nie  zmieniło. Na zimno odpala jak tylko dotknę kluczyka :) a na ciepło kilka  razy muszę przekręcić rozrusznikiem. Gdzie szukać rozwiązania?

Wsadź na początek nowy (czyt. mocny) akumulator, najlepiej żebyś nie
wszedł w koszta to pożycz od kogoś na 1/2 dni.


Pozdrawiam,
Rafal Lorenc

Dzięki za obecną dyskusję. Zrobiłem sobie małego breaka na liście bo mi się syn urodził :) (sic!! NTG).

W temacie dotychczasowych postów:
1. Listy swojego czasu już przetrząsnąłem i wszystko co znalazłem  to uwzględniłem przy przekazywaniu tematu mechanikowi - Dalej to już jego warsztat więc się nie wtrącałem :).

2. Co do akumulatora. Nie sprawdzałem na nowym dobrym mocnym, ale od razu po zakupie podjechałem do elektryka aby sprawdził obecny akumulator. Przy pełnym obciążeniu (światła, ogrzewania szyby, klima itp. + rozrusznik - spadek na ako do 11,3V więc raczej dobrze. )

3. Ten mój mechanik też w końcu zaproponował abym sobie zaczipował kompa albo wrzucił ponownie oryginalną mapę bo może ktoś grzebał.

4. Ciekawe co pisze Artur 'futrzak' Maśląg że u niego coś takiego wystąpiło po 30kkm. U mnie nie wiem od kiedy. Na pewno wcześniej niż był zakup :).

5. Co ostanio zauważyłem (ale muszę to sobie potwierdzić) - jeżeli temperatura na wskaźniku jest ciut poniżej 90 st. to jest dobrze. A jak już stanie na 90st.C to jest problem - ale tak jak mówię - muszę to dokładniej przyuważyć.

6. VAG'a już sobie kupię. wcześniej spróbuję jeszcze raz go podłączyć u kogoś aby sprawdzić ew. błędy. Lecz ten mechanik co mi go robił też podłączał do VAG'a i nie stwierdził nieprawidłowości (co nie znaczy że ich tam nie ma).

7. Jeżeli dojdę do jakichś informacji i rozwiązań - oczywiście dam znać na grupę. Na razie jeżdżę tak jak jest i raczej nie zakładam w najbliższym czasie ponoszenia większych kosztów aby na siłę się tego pozbyć. Reprogramowanie kompa to z tego co słyszałem znaczacy koszt (1000..2000PLN?) - więc przeżyję z tym tak jak jest

Pozdrawiam i wracam do szpitala i spraw rodzinnych.
Dzięki jeszcze raz.

yes

30 Data: Lipiec 10 2007 22:01:14
Temat: Re: VW 1.9TDI na pompowtryskach - problem z zapalaniem na gorącym silniku
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg 

Yes pisze:
(...)

jak w temacie. Mechanik już powymieniał wszystkie czujniki i nic się nie zmieniło. Na zimno odpala jak tylko dotknę kluczyka :) a na ciepło kilka razy muszę przekręcić rozrusznikiem. Gdzie szukać rozwiązania?

Stary numer - specjalistów/teoretyków na grupie bez liku, tylko nikt nie podał rozwiązania :)

Żeby było śmieszniej - też nie podam, ponieważ nie znam :) Parę serwisów
zwiedziłem (nie ja jeden) - efekt był tylko taki, że gdzieś tam wpadli
na pomysł ręcznej ingerencji w inteligencję elektroniki - jakiś przycisk
ogłupiający któryś z czujników :) Elektronika w porządku, świece też,
a na gorącym nie pali od ręki :) Problem zauważony przy 30kkm.
Tak tez pozostało do sprzedaży :)

--
Jutro to dziś, tyle że jutro.

VW 1.9TDI na pompowtryskach - problem z zapalaniem na gorącym silniku



Grupy dyskusyjne