VW 1.9TDI na pompowtryskach - problem z zapalaniem na gorącym silniku
1 | Data: Lipiec 10 2007 06:43:05 |
Temat: VW 1.9TDI na pompowtryskach - problem z zapalaniem na gorącym silniku | |
Autor: Yes | Witam, 2 |
Data: Lipiec 10 2007 07:35:50 | Temat: Re: VW 1.9TDI na pompowtryskach - problem z zapalaniem na gorącym silniku | Autor: Agent |
Witam,Się porobiło z tymi dieslami. Kiedys nie zapalały w zimie teraz jak są ciepłe :) A tak poza tym to zawsze się zastanawiałem czy w dieslach na zimno jest podawana większa dawka paliwa (coś jak ssanie) .Bo jeśłi tak to jeśli u ciebie ta sama dawka jest podawana na ciepłym to napewno będzie ciężko zapalić. 3 |
Data: Lipiec 10 2007 07:58:44 | Temat: Re: VW 1.9TDI na pompowtryskach - problem z zapalaniem na gorącym silniku | Autor: MarcinJM | Agent pisze: Się porobiło z tymi dieslami. Kiedys nie zapalały w zimie teraz jak są ciepłe :) A tak poza tym to zawsze się zastanawiałem czy w dieslach na zimno jest podawana większa dawka paliwa (coś jak ssanie) .Bo jeśłi tak to jeśli u ciebie ta sama dawka jest podawana na ciepłym to napewno będzie ciężko zapalić. W dieslu nie ma czegos takiego jak sklad mieszanki, wiec ilosc podanego paliwa nie ma wplywu na zdolnosci do zaplalenia sie. Ssanie w dieslu polega czesto na delikatnym przestawieniu punktu wtrysku. -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm 4 |
Data: Lipiec 10 2007 08:07:32 | Temat: Re: VW 1.9TDI na pompowtryskach - problem z zapalaniem na gorącym silniku | Autor: Maks | Użytkownik "MarcinJM" napisał w wiadomości W dieslu nie ma czegos takiego jak sklad mieszanki, wiec ilosc podanego Oooooo! Ciekawe rzeczy Waść piszesz......... :( 1. Podłącz auto do VAG-a. (!!!) 2. Dawka na zimnym ok 20mg/Hub, dawka na gorącym 3 - 5mg/Hub. 3. Sprawdź _statyczny_ kąt wtrysku (Basic Settings). Nie pamiętam, ile musi mieć PD, ale funkcja TDI Timing podpowie Ci prawidłowe wartości. Podchodzenie do tego silnika bez diagnozy VAG-giem jest macaniem i trochę głupotą, bo trzeba znać choć kierunek poszukiwań usterki, a nie ślepo wymienić pół silnika. -- Pozdrawiam Maks 5 |
Data: Lipiec 10 2007 08:26:03 | Temat: Re: VW 1.9TDI na pompowtryskach - problem z zapalaniem na gorącym silniku | Autor: MarcinJM | Maks pisze: Użytkownik "MarcinJM" napisał w wiadomości A co cie tak ciekawi? Ktorego nie rozumiesz? -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm 6 |
Data: Lipiec 10 2007 08:39:36 | Temat: Re: VW 1.9TDI na pompowtryskach - problem z zapalaniem na gorącym silniku | Autor: Agent |
Maks pisze: To jak jest ssanie czy nie ma? Nie pytam tylko o VAG. 7 |
Data: Lipiec 10 2007 09:00:46 | Temat: Re: VW 1.9TDI na pompowtryskach - problem z zapalaniem na gorącym silniku | Autor: MarcinJM | Agent pisze: To jak jest ssanie czy nie ma? Nie pytam tylko o VAG. Saania w rozumieniu silnika Otto nie ma. W benzyniaku ssanie polega na wzbogaceniu mieszanki. W dieslu nie wystepuje pojecia mieszanka wiec nie ma czego wzbogacac. Mozna jedynie delikatnie przestawic punkt zaplonu, lub lekko podniesc dawke paliwa na zimno, zeby silnik nie gasl. -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm 8 |
Data: Lipiec 10 2007 10:08:19 | Temat: Re: VW 1.9TDI na pompowtryskach - problem z zapalaniem na gorącym silniku | Autor: Cyprian Prochot |
W dieslu nie wystepuje pojecia mieszanka wiec nie ma czego wzbogacac. mieszanka tworzy sie w cylindrze. wzbogacenie polega na zwiekszeniu dawki wtryskiwanego paliwa. -- pozdrawiam Cyprian Prochot CKMK - Scorpio 2.4 V6 Srebrny Metalic + Alan 28 / RS39 + AT 1700 PMS++PJ S+ p++ M W P++:++ X+ L++ B++ M+ Z+++ T-W- CB++ 9 |
Data: Lipiec 10 2007 10:22:27 | Temat: Re: VW 1.9TDI na pompowtryskach - problem z zapalaniem na gorącym silniku | Autor: MarcinJM | Cyprian Prochot pisze: Użytkownik "MarcinJM" napisał w wiadomości Od poczatku: Mieszanka w benzyniaku musi miec scisle okreslone proporcje, aby w ogole zaplon nastapil. Najbardziej efektywne jest spalanie przy nadmiarze powietrza 1.1 od teoretycznej wartosci. Njawieksza moc oddawana przy niedomiarze powietrza 0.9 teoretycznej wartosci (ssanie wlasnie) W dieslu stosunek paliwa do powietrza jest obojatny, jesli tylko nie ma byt malo powietrza (granica dymienia) do spalenia calosci dawki paliwa. Czyli: "mieszanka" w dieslu ma sklad proporcjonalny zmienny, ergo: nie mozna jej wzbogacic i tym samym nie mozna uzyskac "ssania" znanego z silnika Otto. -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm 10 |
Data: Lipiec 10 2007 21:36:05 | Temat: Re: VW 1.9TDI na pompowtryskach - problem z zapalaniem na gorącym silniku | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 10 Jul 2007 10:22:27 +0200, MarcinJM zaplon nastapil. Najbardziej efektywne jest spalanie przy nadmiarze Bzdura. Najbardziej efektywne jest przy współczynniku ilości poiwtrza 0.8, czyl;i mieszanka 20% za bogata. 1.1 to efekt ekologii, czyli zostawienei w spalinach tlenu dla dopalacza aktalitycznego. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 11 |
Data: Lipiec 10 2007 21:48:15 | Temat: Re: VW 1.9TDI na pompowtryskach - problem z zapalaniem na goršcym silniku | Autor: J.F. | On Tue, 10 Jul 2007 21:36:05 +0200, Adam Płaszczyca wrote: On Tue, 10 Jul 2007 10:22:27 +0200, MarcinJM efektywna w sensie sprawnosci czy generowanej mocy ? 1.1 to efekt ekologii, czyli zostawienei w spalinach tlenu dla O ile sie orientuje to wielu kombinuje jak zrobic silnik na uboga mieszanke. Bo on jest oszczedniejszy. Niestety niesie sporo problemow, w tym ekologicznych. J. 12 |
Data: Lipiec 10 2007 23:39:59 | Temat: Re: VW 1.9TDI na pompowtryskach - problem z zapalaniem na gorącym silniku | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 10 Jul 2007 21:48:15 +0200, J.F. W sensie mocy.Bzdura. Najbardziej efektywne jest przy współczynniku ilości poiwtrzaefektywna w sensie sprawnosci czy generowanej mocy ? O ile sie orientuje to wielu kombinuje jak zrobic silnik na Tylko zjada zawory :P -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 13 |
Data: Lipiec 11 2007 13:45:47 | Temat: Re: VW 1.9TDI na pompowtryskach - problem z zapalaniem na gorącym silniku | Autor: P11 | Adam Płaszczyca napisał(a): On Tue, 10 Jul 2007 21:48:15 +0200, J.F.Nie tylko. Te same zjawiska odpowiedzialne za "zjadanie zaworów" powoduja emisje tlenkow azotu których z racji nadmiaru tlenu nie ma jak zredukować. Jest to zreszta głowny problem który utrudnia konstruowanie silników z bezpośrednim wtrysku na uboga mieszanke. 14 |
Data: Lipiec 10 2007 21:35:03 | Temat: Re: VW 1.9TDI na pompowtryskach - problem z zapalaniem na gorÂącym silniku | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 10 Jul 2007 10:08:19 +0200, "Cyprian Prochot" W dieslu nie wystepuje pojecia mieszanka wiec nie ma czego wzbogacac. Cypek, i jeszcze 4 razy.... W silniku Diesla NIE TWORZY SIĘ MIESZANKA. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 15 |
Data: Lipiec 10 2007 21:49:29 | Temat: Re: VW 1.9TDI na pompowtryskach - problem z zapalaniem na gorącym silniku | Autor: J.F. | On Tue, 10 Jul 2007 21:35:03 +0200, Adam Płaszczyca wrote: On Tue, 10 Jul 2007 10:08:19 +0200, "Cyprian Prochot" Tworzy sie tworzy. Ropka w plynie sie nie pali. J. 16 |
Data: Lipiec 10 2007 23:40:27 | Temat: Re: VW 1.9TDI na pompowtryskach - problem z zapalaniem na gorÂącym silniku | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 10 Jul 2007 21:49:29 +0200, J.F. Cypek, i jeszcze 4 razy.... Nie towrzy się. Kwestia dyspersji oleju napędowego i temperatury. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 17 |
Data: Lipiec 11 2007 13:48:20 | Temat: Re: VW 1.9TDI na pompowtryskach - problem z zapalaniem na gorÂącym silniku | Autor: P11 | Adam Płaszczyca napisał(a): On Tue, 10 Jul 2007 21:49:29 +0200, J.F.Gdybyt sie nie tworzyła to byb diesel nie klekotał. Metaliczny kelekot to efekt spalania stukowego _mieszanki_ która utworzyła sie od momentu poczatku wtrysku do pojawienia sie pierwszych plomieni. 18 |
Data: Lipiec 10 2007 23:15:44 | Temat: Re: VW 1.9TDI na pompowtryskach - problem z zapalaniem na gorącym silniku | Autor: Waldek Godel | Dnia Tue, 10 Jul 2007 09:00:46 +0200, MarcinJM napisał(a): W benzyniaku ssanie polega na wzbogaceniu mieszanki. Ależ jest - silnik zasysa stałą ilość powietrza przy danej prędkości obrotowej. Komputer (lub mechaniczna pompa wtryskowa w starych) dawkują stałą (w miarę możliwości przy mechanicznej pompie i w miarę map wtrysku przy komputerze) dawkę paliwa na tą ilość powietrza. Przy zimnym silniku ta dawka jest większa. Można więc w pewnym sensie mówić o wzbogaceniu mieszanki bo zmieniają się proporcje paliwo/powietrze. I na tym polega działanie "ssania" w dieslu - na większej dawce paliwa na zimnym silniku a nie zmianie punktu wtrysku. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org Gang tłumaczy napisów zatrzymany - teraz będzie o wiele bezpieczniej na ulicach. Ziobro powie: "Ci panowie już nikogo nie zabiją." 19 |
Data: Lipiec 10 2007 13:26:30 | Temat: Re: VW 1.9TDI na pompowtryskach - problem z zapalaniem na gorącym silniku | Autor: Maks | Użytkownik "MarcinJM" napisał w wiadomości A co cie tak ciekawi? Najbardziej szokujące dla mnie są rewelacje o "delikatnym przestawieniu kąta wtrysku" w TDI PD. Do tego dochodzi fakt, że wielkość dawki paliwa jest w dużym skrócie właśnie składem mieszanki chociaż, jak dalej wyjaśniasz, rzeczywiście w ciepłym dieslu ma on mniejsze znaczenie, niż w benzyniaku. Jednakże w TDI rozruch realizowany jest przez _podniesienie_dawki_startowej_. Kąt statyczny musi być prawidłowy, kąt dynamiczny ustawiany (przyspieszany) jest w funkcji prędkości obrotowej, oraz odczytu MAP i LMM, czyli powietrza. Jednocześnie dawka zmniejszana jest w funkcji EGR w celu ograniczenia dymienia. Na dobitkę jeszcze dodam, że grzanie świec ma w tym silniku miejsce przede wszystkim _po_rozruchu_ i to nawet dość długo. :) Przed rozruchem tylko, kiedy silnik ma temperaturę mniejszą, niż x. (np. 8st.) Cała filozofia. ;) -- Pozdrawiam Maks 20 |
Data: Lipiec 10 2007 10:09:38 | Temat: Re: VW 1.9TDI na pompowtryskach - problem z zapalaniem na gorącym silniku | Autor: Yes | Maks pisze: Użytkownik "MarcinJM" napisał w wiadomościMoże jesteś z okolic 3city? :) tr 21 |
Data: Lipiec 10 2007 13:15:34 | Temat: Re: VW 1.9TDI na pompowtryskach - problem z zapalaniem na gorącym silniku | Autor: Maks | Użytkownik "Yes" napisał w wiadomości Może jesteś z okolic 3city? :) No niestety - do 3city mam 200 km :) -- Pozdrawiam Maks 22 |
Data: Lipiec 10 2007 13:33:49 | Temat: Re: VW 1.9TDI na pompowtryskach - problem z zapalaniem na gorącym silniku | Autor: Rafal Lorenc | Maks 1. Podłącz auto do VAG-a. (!!!) Prawda. 2. Dawka na zimnym ok 20mg/Hub, dawka na gorącym 3 - 5mg/Hub. Prawda. 3. Sprawdź _statyczny_ kąt wtrysku (Basic Settings). Bzdura, PD ma dynamiczny kąt wtrysku i jego się nie ustawia! Statyczny kąt wtrysku na VP. Nie pamiętam, ile musi mieć PD, ale funkcja TDI Timing podpowie Ci Prawda :-) Pozdrawiam, Rafal Lorenc -- SysAdmin UsmiechaSie mobile: 503-611-119 www.usmiecha.sie.pl 23 |
Data: Lipiec 11 2007 13:42:17 | Temat: Re: VW 1.9TDI na pompowtryskach - problem z zapalaniem na gorącym silniku | Autor: P11 | Maks napisał(a): Użytkownik "MarcinJM" napisał w wiadomościAle to na silnikach na pomie. PD z przestawionym kontem wtrysku wcale nie zaskoczy. Nie pamiętam, ile musi mieć PD, ale funkcja TDI Timing podpowie Ci prawidłowe wartości.Dokładnie. 24 |
Data: Lipiec 10 2007 08:56:22 | Temat: Re: VW 1.9TDI na pompowtryskach - problem z zapalaniem na gorącym silniku | Autor: Hatson |
jak w temacie. Mechanik już powymieniał wszystkie czujniki i nic się nieNo niestety takie objawy moga wskazywac w dieslu rownie dobrze jakas pierdole, jak i slaba kompresje silnika albo poczatek upadku pompy wtryskowej, co juz baaardzo boli. Pawel 25 |
Data: Lipiec 10 2007 10:10:54 | Temat: Re: VW 1.9TDI na pompowtryskach - problem z zapalaniem na gorącym silniku | Autor: Yes | Hatson pisze: W tym silniku nie ma pompy wtryskowej tylko są pompowtryskiwacze, które "podobno" są bez zarzutu (po sprawdzeniu VAG'iem).jak w temacie. Mechanik już powymieniał wszystkie czujniki i nic się nieNo niestety takie objawy moga wskazywac w dieslu rownie dobrze jakas pozdrawiam tr 26 |
Data: Lipiec 10 2007 13:54:00 | Temat: Re: VW 1.9TDI na pompowtryskach - problem z zapalaniem na gorącym silniku | Autor: Rafał VFR | Witam W tym silniku nie ma pompy wtryskowej tylko są pompowtryskiwacze, które 27 |
Data: Lipiec 10 2007 13:31:58 | Temat: Re: VW 1.9TDI na pompowtryskach - problem z zapalaniem na gorącym silniku | Autor: Rafal Lorenc | Hatson No niestety takie objawy moga wskazywac w dieslu rownie dobrze jakas Jakiej znowu pompy? Wątek jest na temat PD a tam nie ma pompy jak w VP i wcale tak nie boli jak brzmi obiegowa opinia. Pozdrawiam, Rafal Lorenc -- SysAdmin UsmiechaSie mobile: 503-611-119 www.usmiecha.sie.pl 28 |
Data: Lipiec 10 2007 13:32:52 | Temat: Re: VW 1.9TDI na pompowtryskach - problem z zapalaniem na gorącym silniku | Autor: Rafal Lorenc | Yes Witam, Wsadź na początek nowy (czyt. mocny) akumulator, najlepiej żebyś nie wszedł w koszta to pożycz od kogoś na 1/2 dni. Pozdrawiam, Rafal Lorenc -- SysAdmin UsmiechaSie mobile: 503-611-119 www.usmiecha.sie.pl 29 |
Data: Lipiec 12 2007 13:39:18 | Temat: Re: VW 1.9TDI na pompowtryskach - problem z zapalaniem na gorącym silniku | Autor: Yes | Rafal Lorenc pisze: Yes na: pl.misc.samochody napisał/ła:Dzięki za obecną dyskusję. Zrobiłem sobie małego breaka na liście bo mi się syn urodził :) (sic!! NTG). W temacie dotychczasowych postów: 1. Listy swojego czasu już przetrząsnąłem i wszystko co znalazłem to uwzględniłem przy przekazywaniu tematu mechanikowi - Dalej to już jego warsztat więc się nie wtrącałem :). 2. Co do akumulatora. Nie sprawdzałem na nowym dobrym mocnym, ale od razu po zakupie podjechałem do elektryka aby sprawdził obecny akumulator. Przy pełnym obciążeniu (światła, ogrzewania szyby, klima itp. + rozrusznik - spadek na ako do 11,3V więc raczej dobrze. ) 3. Ten mój mechanik też w końcu zaproponował abym sobie zaczipował kompa albo wrzucił ponownie oryginalną mapę bo może ktoś grzebał. 4. Ciekawe co pisze Artur 'futrzak' Maśląg że u niego coś takiego wystąpiło po 30kkm. U mnie nie wiem od kiedy. Na pewno wcześniej niż był zakup :). 5. Co ostanio zauważyłem (ale muszę to sobie potwierdzić) - jeżeli temperatura na wskaźniku jest ciut poniżej 90 st. to jest dobrze. A jak już stanie na 90st.C to jest problem - ale tak jak mówię - muszę to dokładniej przyuważyć. 6. VAG'a już sobie kupię. wcześniej spróbuję jeszcze raz go podłączyć u kogoś aby sprawdzić ew. błędy. Lecz ten mechanik co mi go robił też podłączał do VAG'a i nie stwierdził nieprawidłowości (co nie znaczy że ich tam nie ma). 7. Jeżeli dojdę do jakichś informacji i rozwiązań - oczywiście dam znać na grupę. Na razie jeżdżę tak jak jest i raczej nie zakładam w najbliższym czasie ponoszenia większych kosztów aby na siłę się tego pozbyć. Reprogramowanie kompa to z tego co słyszałem znaczacy koszt (1000..2000PLN?) - więc przeżyję z tym tak jak jest Pozdrawiam i wracam do szpitala i spraw rodzinnych. Dzięki jeszcze raz. yes 30 |
Data: Lipiec 10 2007 22:01:14 | Temat: Re: VW 1.9TDI na pompowtryskach - problem z zapalaniem na gorącym silniku | Autor: Artur 'futrzak' Maśląg | Yes pisze: jak w temacie. Mechanik już powymieniał wszystkie czujniki i nic się nie zmieniło. Na zimno odpala jak tylko dotknę kluczyka :) a na ciepło kilka razy muszę przekręcić rozrusznikiem. Gdzie szukać rozwiązania? Stary numer - specjalistów/teoretyków na grupie bez liku, tylko nikt nie podał rozwiązania :) Żeby było śmieszniej - też nie podam, ponieważ nie znam :) Parę serwisów zwiedziłem (nie ja jeden) - efekt był tylko taki, że gdzieś tam wpadli na pomysł ręcznej ingerencji w inteligencję elektroniki - jakiś przycisk ogłupiający któryś z czujników :) Elektronika w porządku, świece też, a na gorącym nie pali od ręki :) Problem zauważony przy 30kkm. Tak tez pozostało do sprzedaży :) -- Jutro to dziś, tyle że jutro. |