Grupy dyskusyjne   »   VW Golf Mk II - spadające obroty i falowa nie przy uruchamianiu silnika

VW Golf Mk II - spadające obroty i falowa nie przy uruchamianiu silnika



1 Data: Pa?dziernik 06 2007 10:52:53
Temat: VW Golf Mk II - spadające obroty i falowanie przy uruchamianiu silnika
Autor: Michał 

Witam,

Mam pewien problem z Golfem II TD (rocznik ~1990) który pojawił się stosunkowo niedawno. Po włączeniu zimnego silnika obroty spadają do około 500 obr/min i zaczyna "rzucać" całym autem. Po ruszeniu i zmianie na 2 bieg obroty znów lecą do wartości około 500 obr/min. Po przejechaniu kilku kilometrów i zagrzaniu się silnika problem już nie występuje.
Używanie przyspieszacza było konieczne tylko w zimie podczas mrozów. Teraz trzeba używać go niemal za każdym razem a mimo to daje to mizerny efekt.

Co moze być tego powodem? Co sprawdzić? Macie jakieś pomysły?


--
michal



2 Data: Pa?dziernik 06 2007 17:03:30
Temat: Re: VW Golf Mk II - spadające obroty i falowanie przy uruchamianiu silnika
Autor: axe 

ja bym sprawdzil kat wtrysku i dla pewnosci swiece żarowe

3 Data: Pa?dziernik 06 2007 20:16:49
Temat: Re: VW Golf Mk II - spadające obroty i falowanie przy uruchamianiu silnika
Autor: Michał 

Osoba nazywajaca sie axe w liscie z dnia  2007-10-06 17:03 napisala nastepujace slowa:

ja bym sprawdzil kat wtrysku i dla pewnosci swiece żarowe

swiece sprawdzone - dzialaja prawidlowo
kat - nie sprawdzalem jeszcze ;/ w jaki sposob go mozna sprawdzic?




--
michal

4 Data: Pa?dziernik 07 2007 00:45:55
Temat: Re: VW Golf Mk II - spadające obroty i falowanie przy uruchamianiu silnika
Autor: Bartek 

Użytkownik "Michał"  napisał w wiadomości


swiece sprawdzone - dzialaja prawidlowo

swiece tu raczej niemaja znaczenia.

kat - nie sprawdzalem jeszcze ;/ w jaki sposob go mozna sprawdzic?

w domu tego nie zrobisz. musisz podjechac do specjalisty od diesla...
hm,
a jaka ogolnie kondycja tgo silnika?
bo troche dziwne to co opisujesz. albo nie pali na jakis cylinder, albo cos
sie z pompa wtryskowa dzieje, tylko nie bardzo rozumiem dlaczego jak sie
rozgrzeje to smiga prawidlowo.

rozumiem ze tak sie dzieje nawet przy uzyciu przyspieszacza zaplonu?
odpala po za tym bez problemowo?
dlugo musisz krecic? cos dymi, kopci?

jak sie zachowuje jak po odpaleniu i na takich spadajacych obrotach depniesz
mu w gaz,  wprowadzisz na wysokie obroty? kopci? dymi? po odpusczeniu gazu
pracoje rowno?
osiagi ci jakos spladly albo spalanie?

to jest TD? z turbiną?
Może turbina dogorywa, i zatkała ci dolot lub wydech?:))))

hm...

--
Pozdrawiam, Bartek

5 Data: Pa?dziernik 07 2007 14:51:43
Temat: Re: VW Golf Mk II - spadające obroty i falowanie przy uruchamianiu silnika
Autor: Michał 

Witam,

hm,
a jaka ogolnie kondycja tgo silnika?

Powiem tak: chyba nie najlepsza. Na jakimś forum znalazłem taki sprawdzian silnika: jak się odkręci korek wlewu oleju przy ciepłym silniku i leci biały dymek - to jest nie za dobrze. U mnie tak właśnie jest ;/


bo troche dziwne to co opisujesz. albo nie pali na jakis cylinder, albo cos sie z pompa wtryskowa dzieje, tylko nie bardzo rozumiem dlaczego jak sie rozgrzeje to smiga prawidlowo.

rozumiem ze tak sie dzieje nawet przy uzyciu przyspieszacza zaplonu?

Przy użyciu przyspieszacza działa w miarę normalnie...

odpala po za tym bez problemowo?

Tak, przy czym muszę dodać że rozrusznik był niecały rok temu regenerowany.

dlugo musisz krecic? cos dymi, kopci?

Odpala od razu. Żadnego kręcenia. A dymi jak każdy diesel na początek :)


jak sie zachowuje jak po odpaleniu i na takich spadajacych obrotach depniesz mu w gaz,  wprowadzisz na wysokie obroty?

Idzie rowno a jak puscisz to znowu spada do tych ~500 obr/min.


kopci? dymi? po odpusczeniu gazu pracoje rowno?

Nie, sytuacja jest taka sama jak przed depnięciem w gaz.

osiagi ci jakos spladly albo spalanie?

Raczej nie. Nie zauważyłem tego.


to jest TD? z turbiną?

Tak.

Może turbina dogorywa, i zatkała ci dolot lub wydech?:))))

Może ;/



--
michal

6 Data: Pa?dziernik 09 2007 02:25:44
Temat: Re: VW Golf Mk II - spadające obroty i falowanie przy uruchamianiu silnika
Autor: Bartek 

Użytkownik "Michał"  napisał w wiadomości

Witam,

hm,
a jaka ogolnie kondycja tgo silnika?

Powiem tak: chyba nie najlepsza. Na jakimś forum znalazłem taki sprawdzian
silnika: jak się odkręci korek wlewu oleju przy ciepłym silniku i leci
biały dymek - to jest nie za dobrze. U mnie tak właśnie jest ;/

wiesz co, taki dymek to chyba zawsze troche poleci, niewiem czy bialy,
ale... cos tam poleciec moze. moge zerknac jak zachowuje sie moj 1.6 bez
trbinki..


Przy użyciu przyspieszacza działa w miarę normalnie...

hm,  cos do czyszczenia wtryskow bym wlal na początek;)
a jak nie, to na  testy pompy wtryskowej i wtryskow. bo to raczej wygląda na
wlasnie problem tego typu.


dlugo musisz krecic? cos dymi, kopci?

Odpala od razu. Żadnego kręcenia. A dymi jak każdy diesel na początek :)

moj dymi ledwo ledwo;)
tzn  nie ma  jakis wielkich oblokow itp. lekko zakopci i tyle. dlatego
pytam.
ale jakiegos niebieskiego, bialego dymu nie ma? tylko czarny?
jak nie ma niebieskiego/innokolorowego;) to raczej silnik nie najgorszy, bo
oleju nie pali.
wlasnie a ile oleju bierze?
jak odpala od kopa, to kompresje tez ma dobra... wiec mysle ze cos z ukladem
wtryskowym...

Idzie rowno a jak puscisz to znowu spada do tych ~500 obr/min.
 dziwne.
a moze poprostu sruba od regulacji wolnych obrotow ci sie odkrecila?:)

Raczej nie. Nie zauważyłem tego.

no to nie jest tak zle z tym silnikie,m raczej.

Może turbina dogorywa, i zatkała ci dolot lub wydech?:))))

Może ;/

tak strzelilem. nie wiem czy to mozliwe wogole...

michal, daj znac co zrobiles i jak sie zachowuje, albo odezwij sie na prv,
bo bardzo jestem ciekaw co wyjdzie, a  moge w razie czego przyobserwowac moj
silnik, coprawda bez turbiny, ale zawsze cos podobnego;)

--
Pozdrawiam, Bartek

7 Data: Pa?dziernik 09 2007 22:26:17
Temat: Re: VW Golf Mk II - spadające obroty i falowanie przy uruchamianiu silnika
Autor: Michał 

Osoba nazywajaca sie Bartek w liscie z dnia  2007-10-09 02:25 napisala nastepujace slowa:


a jaka ogolnie kondycja tgo silnika?
Powiem tak: chyba nie najlepsza. Na jakimś forum znalazłem taki sprawdzian silnika: jak się odkręci korek wlewu oleju przy ciepłym silniku i leci biały dymek - to jest nie za dobrze. U mnie tak właśnie jest ;/

wiesz co, taki dymek to chyba zawsze troche poleci, niewiem czy bialy,
ale... cos tam poleciec moze. moge zerknac jak zachowuje sie moj 1.6 bez trbinki..

O tym białym dymku przeczytałem kiedyś na jakiejś stronie o silnikach diesla mercedesa (tych starszych typów). Stąd wziął się mój wniosek o stanie silnika...




Przy użyciu przyspieszacza działa w miarę normalnie...

hm,  cos do czyszczenia wtryskow bym wlal na początek;)

Masz coś konkretnego na myśli?

a jak nie, to na  testy pompy wtryskowej i wtryskow. bo to raczej wygląda na wlasnie problem tego typu.

Też mi się tak na początku wydawało że to może być problem z pompą, jednak po wielu konsultacjach na różnych forach odsunęła się ta myśl na tyle że póki co tym akurat się nie zajmowałem.


dlugo musisz krecic? cos dymi, kopci?
Odpala od razu. Żadnego kręcenia. A dymi jak każdy diesel na początek :)

moj dymi ledwo ledwo;)

Mój także. Żadnego większego dymu... Dymi tylko przy starcie i przy większym przegazowaniu podczas jazdy. Ale to dla diesli normalne przecież.

tzn  nie ma  jakis wielkich oblokow itp. lekko zakopci i tyle. dlatego pytam.
ale jakiegos niebieskiego, bialego dymu nie ma? tylko czarny?
jak nie ma niebieskiego/innokolorowego;) to raczej silnik nie najgorszy, bo oleju nie pali.
wlasnie a ile oleju bierze?

I tu się robi problem... Od ostatniej wymiany oleju (jakieś dwa miesiące temu) bierze dużo - dziś wlałem w niego z pól litra (może niecałe) :/



a moze poprostu sruba od regulacji wolnych obrotow ci sie odkrecila?:)

A gdzie ona się znajduje? Jak ją znaleźć? Gdzie wogóle jest regulator obrotów w VW?


Może turbina dogorywa, i zatkała ci dolot lub wydech?:))))
Może ;/

Z samą turbiną problem może być nie wiem tylko czy jest jakiś związem między problemami z pracą turbiny a kłopotami ze spadającymi obrotami ;/



michal, daj znac co zrobiles

Na razie biorę się za sprawdzenie świec i tej pompy...


i jak sie zachowuje, albo odezwij sie na prv, bo bardzo jestem ciekaw co wyjdzie, a  moge w razie czego przyobserwowac moj silnik, coprawda bez turbiny, ale zawsze cos podobnego;)

Twój email to ten co w postach tylko bez "nie lubie (...) spamu" tak?



--
michal

8 Data: Pa?dziernik 12 2007 00:55:54
Temat: Re: VW Golf Mk II - spadające obroty i falowanie przy uruchamianiu silnika
Autor: Bartek 

Użytkownik "Michał"  napisał w wiadomości


O tym białym dymku przeczytałem kiedyś na jakiejś stronie o silnikach
diesla mercedesa (tych starszych typów). Stąd wziął się mój wniosek o
stanie silnika...

nie wiem. moze bialy to zly... hm musze nie zapomniec i zerknac u mnie.

hm,  cos do czyszczenia wtryskow bym wlal na początek;)

Masz coś konkretnego na myśli?

STP lub liquimolly [czy jak to tam się pisze]
podobno dobre.

Też mi się tak na początku wydawało że to może być problem z pompą, jednak
po wielu konsultacjach na różnych forach odsunęła się ta myśl na tyle że
póki co tym akurat się nie zajmowałem.

a dlaczego? co ludzie pisali?
ja tak strzelam, że mogla sie np rozregulowac...

Mój także. Żadnego większego dymu... Dymi tylko przy starcie i przy
większym przegazowaniu podczas jazdy. Ale to dla diesli normalne przecież.

dokladnie.

I tu się robi problem... Od ostatniej wymiany oleju (jakieś dwa miesiące
temu) bierze dużo - dziś wlałem w niego z pól litra (może niecałe) :/

to troche go wzarlo... a gdzies nie kapie? np pod uszczelka pod oslona
zaworow?  no ale u ciebie moze turbina brac i puszczac olej... o widzisz...
a filtr powietrza jak wygląda?

A gdzie ona się znajduje? Jak ją znaleźć? Gdzie wogóle jest regulator
obrotów w VW?

jak masz to cięgno, ktore jest polaczone linką z pedałem gazu. sa 2 sruby.
jedna ktora ustala minialne obroty a druga maksymalne. zobacz napewno
bedziesz wiedzial oco chodzi.
[a moze chcesz pdfa z manualem do golfiny?]

Z samą turbiną problem może być nie wiem tylko czy jest jakiś związem
między problemami z pracą turbiny a kłopotami ze spadającymi obrotami ;/

dokladnie. też nie wiem. ale przez turbine ci olej moze znikac, to wiem
napewno.

Twój email to ten co w postach tylko bez "nie lubie (...) spamu" tak?

dokladnie.
_ wchodzi w sklad maila. wyciinasz tylko nielubie spamu.

daj znac, to pogadamy na gg moze czy jakos inaczej.

no mam nadzieje ze jescze tu jestes i to przeczytasz.

--
Pozdrawiam, Bartek

VW Golf Mk II - spadające obroty i falowanie przy uruchamianiu silnika



Grupy dyskusyjne