VW Golf Mk II - spadające obroty i falowa nie przy uruchamianiu silnika
1 | Data: Pa?dziernik 06 2007 10:52:53 |
Temat: VW Golf Mk II - spadające obroty i falowanie przy uruchamianiu silnika | |
Autor: Michał | Witam, 2 |
Data: Pa?dziernik 06 2007 17:03:30 | Temat: Re: VW Golf Mk II - spadające obroty i falowanie przy uruchamianiu silnika | Autor: axe | ja bym sprawdzil kat wtrysku i dla pewnosci swiece żarowe 3 |
Data: Pa?dziernik 06 2007 20:16:49 | Temat: Re: VW Golf Mk II - spadające obroty i falowanie przy uruchamianiu silnika | Autor: Michał | Osoba nazywajaca sie axe w liscie z dnia 2007-10-06 17:03 napisala nastepujace slowa: ja bym sprawdzil kat wtrysku i dla pewnosci swiece żarowe swiece sprawdzone - dzialaja prawidlowo kat - nie sprawdzalem jeszcze ;/ w jaki sposob go mozna sprawdzic? -- michal 4 |
Data: Pa?dziernik 07 2007 00:45:55 | Temat: Re: VW Golf Mk II - spadające obroty i falowanie przy uruchamianiu silnika | Autor: Bartek | Użytkownik "Michał" napisał w wiadomości swiece sprawdzone - dzialaja prawidlowo swiece tu raczej niemaja znaczenia. kat - nie sprawdzalem jeszcze ;/ w jaki sposob go mozna sprawdzic? w domu tego nie zrobisz. musisz podjechac do specjalisty od diesla... hm, a jaka ogolnie kondycja tgo silnika? bo troche dziwne to co opisujesz. albo nie pali na jakis cylinder, albo cos sie z pompa wtryskowa dzieje, tylko nie bardzo rozumiem dlaczego jak sie rozgrzeje to smiga prawidlowo. rozumiem ze tak sie dzieje nawet przy uzyciu przyspieszacza zaplonu? odpala po za tym bez problemowo? dlugo musisz krecic? cos dymi, kopci? jak sie zachowuje jak po odpaleniu i na takich spadajacych obrotach depniesz mu w gaz, wprowadzisz na wysokie obroty? kopci? dymi? po odpusczeniu gazu pracoje rowno? osiagi ci jakos spladly albo spalanie? to jest TD? z turbiną? Może turbina dogorywa, i zatkała ci dolot lub wydech?:)))) hm... -- Pozdrawiam, Bartek 5 |
Data: Pa?dziernik 07 2007 14:51:43 | Temat: Re: VW Golf Mk II - spadające obroty i falowanie przy uruchamianiu silnika | Autor: Michał | Witam, hm, Powiem tak: chyba nie najlepsza. Na jakimś forum znalazłem taki sprawdzian silnika: jak się odkręci korek wlewu oleju przy ciepłym silniku i leci biały dymek - to jest nie za dobrze. U mnie tak właśnie jest ;/ bo troche dziwne to co opisujesz. albo nie pali na jakis cylinder, albo cos sie z pompa wtryskowa dzieje, tylko nie bardzo rozumiem dlaczego jak sie rozgrzeje to smiga prawidlowo. Przy użyciu przyspieszacza działa w miarę normalnie... odpala po za tym bez problemowo? Tak, przy czym muszę dodać że rozrusznik był niecały rok temu regenerowany. dlugo musisz krecic? cos dymi, kopci? Odpala od razu. Żadnego kręcenia. A dymi jak każdy diesel na początek :)
Idzie rowno a jak puscisz to znowu spada do tych ~500 obr/min. kopci? dymi? po odpusczeniu gazu pracoje rowno? Nie, sytuacja jest taka sama jak przed depnięciem w gaz. osiagi ci jakos spladly albo spalanie? Raczej nie. Nie zauważyłem tego.
Tak. Może turbina dogorywa, i zatkała ci dolot lub wydech?:)))) Może ;/ -- michal 6 |
Data: Pa?dziernik 09 2007 02:25:44 | Temat: Re: VW Golf Mk II - spadające obroty i falowanie przy uruchamianiu silnika | Autor: Bartek | Użytkownik "Michał" napisał w wiadomości Witam, wiesz co, taki dymek to chyba zawsze troche poleci, niewiem czy bialy, ale... cos tam poleciec moze. moge zerknac jak zachowuje sie moj 1.6 bez trbinki.. Przy użyciu przyspieszacza działa w miarę normalnie... hm, cos do czyszczenia wtryskow bym wlal na początek;) a jak nie, to na testy pompy wtryskowej i wtryskow. bo to raczej wygląda na wlasnie problem tego typu.
moj dymi ledwo ledwo;) tzn nie ma jakis wielkich oblokow itp. lekko zakopci i tyle. dlatego pytam. ale jakiegos niebieskiego, bialego dymu nie ma? tylko czarny? jak nie ma niebieskiego/innokolorowego;) to raczej silnik nie najgorszy, bo oleju nie pali. wlasnie a ile oleju bierze? jak odpala od kopa, to kompresje tez ma dobra... wiec mysle ze cos z ukladem wtryskowym... Idzie rowno a jak puscisz to znowu spada do tych ~500 obr/min.dziwne. a moze poprostu sruba od regulacji wolnych obrotow ci sie odkrecila?:) Raczej nie. Nie zauważyłem tego. no to nie jest tak zle z tym silnikie,m raczej. Może turbina dogorywa, i zatkała ci dolot lub wydech?:)))) tak strzelilem. nie wiem czy to mozliwe wogole... michal, daj znac co zrobiles i jak sie zachowuje, albo odezwij sie na prv, bo bardzo jestem ciekaw co wyjdzie, a moge w razie czego przyobserwowac moj silnik, coprawda bez turbiny, ale zawsze cos podobnego;) -- Pozdrawiam, Bartek 7 |
Data: Pa?dziernik 09 2007 22:26:17 | Temat: Re: VW Golf Mk II - spadające obroty i falowanie przy uruchamianiu silnika | Autor: Michał | Osoba nazywajaca sie Bartek w liscie z dnia 2007-10-09 02:25 napisala nastepujace slowa: a jaka ogolnie kondycja tgo silnika?Powiem tak: chyba nie najlepsza. Na jakimś forum znalazłem taki sprawdzian silnika: jak się odkręci korek wlewu oleju przy ciepłym silniku i leci biały dymek - to jest nie za dobrze. U mnie tak właśnie jest ;/ O tym białym dymku przeczytałem kiedyś na jakiejś stronie o silnikach diesla mercedesa (tych starszych typów). Stąd wziął się mój wniosek o stanie silnika...
Masz coś konkretnego na myśli? a jak nie, to na testy pompy wtryskowej i wtryskow. bo to raczej wygląda na wlasnie problem tego typu. Też mi się tak na początku wydawało że to może być problem z pompą, jednak po wielu konsultacjach na różnych forach odsunęła się ta myśl na tyle że póki co tym akurat się nie zajmowałem.
Mój także. Żadnego większego dymu... Dymi tylko przy starcie i przy większym przegazowaniu podczas jazdy. Ale to dla diesli normalne przecież. tzn nie ma jakis wielkich oblokow itp. lekko zakopci i tyle. dlatego pytam. I tu się robi problem... Od ostatniej wymiany oleju (jakieś dwa miesiące temu) bierze dużo - dziś wlałem w niego z pól litra (może niecałe) :/ a moze poprostu sruba od regulacji wolnych obrotow ci sie odkrecila?:) A gdzie ona się znajduje? Jak ją znaleźć? Gdzie wogóle jest regulator obrotów w VW? Może turbina dogorywa, i zatkała ci dolot lub wydech?:))))Może ;/ Z samą turbiną problem może być nie wiem tylko czy jest jakiś związem między problemami z pracą turbiny a kłopotami ze spadającymi obrotami ;/ michal, daj znac co zrobiles Na razie biorę się za sprawdzenie świec i tej pompy... i jak sie zachowuje, albo odezwij sie na prv, bo bardzo jestem ciekaw co wyjdzie, a moge w razie czego przyobserwowac moj silnik, coprawda bez turbiny, ale zawsze cos podobnego;) Twój email to ten co w postach tylko bez "nie lubie (...) spamu" tak? -- michal 8 |
Data: Pa?dziernik 12 2007 00:55:54 | Temat: Re: VW Golf Mk II - spadające obroty i falowanie przy uruchamianiu silnika | Autor: Bartek | Użytkownik "Michał" napisał w wiadomości O tym białym dymku przeczytałem kiedyś na jakiejś stronie o silnikach nie wiem. moze bialy to zly... hm musze nie zapomniec i zerknac u mnie. hm, cos do czyszczenia wtryskow bym wlal na początek;) STP lub liquimolly [czy jak to tam się pisze] podobno dobre. Też mi się tak na początku wydawało że to może być problem z pompą, jednak a dlaczego? co ludzie pisali? ja tak strzelam, że mogla sie np rozregulowac... Mój także. Żadnego większego dymu... Dymi tylko przy starcie i przy dokladnie. I tu się robi problem... Od ostatniej wymiany oleju (jakieś dwa miesiące to troche go wzarlo... a gdzies nie kapie? np pod uszczelka pod oslona zaworow? no ale u ciebie moze turbina brac i puszczac olej... o widzisz... a filtr powietrza jak wygląda? A gdzie ona się znajduje? Jak ją znaleźć? Gdzie wogóle jest regulator jak masz to cięgno, ktore jest polaczone linką z pedałem gazu. sa 2 sruby. jedna ktora ustala minialne obroty a druga maksymalne. zobacz napewno bedziesz wiedzial oco chodzi. [a moze chcesz pdfa z manualem do golfiny?] Z samą turbiną problem może być nie wiem tylko czy jest jakiś związem dokladnie. też nie wiem. ale przez turbine ci olej moze znikac, to wiem napewno. Twój email to ten co w postach tylko bez "nie lubie (...) spamu" tak? dokladnie. _ wchodzi w sklad maila. wyciinasz tylko nielubie spamu. daj znac, to pogadamy na gg moze czy jakos inaczej. no mam nadzieje ze jescze tu jestes i to przeczytasz. -- Pozdrawiam, Bartek |