Grupy dyskusyjne   »   VW Golf problem z silnikiem 1,8

VW Golf problem z silnikiem 1,8



1 Data: Kwiecien 26 2007 11:42:16
Temat: VW Golf problem z silnikiem 1,8
Autor: Krzys 

Witam.
Pisze w imieniu mojego ojca, gdyż od kilku dni w jego volkswagenie golfie
(benzyna 1,8) rocznik 95 przebieg około 110 tys. km silnik chodzi
nierówno.... to znaczy na zimnym jest wszystko OK ale po dosłownie minucie
góra dwóch silnik zaczyna sie lekko trząść... widać to także na rurze
wydechowej... hmm ciężko mi to opisac... moznaby to moze lekko porównac do
palenia czasami na 3 świece? (świece i kable wymienione, pomimo ze do
starych mnie mozna sie bylo "przyczepic"). Po podłączeniu na komputer ...
wyszło że do wymiany jest sonda ... no i niestety po wymianie jej i wydaniu
prawie 300 zł z montażem, komputerem itd. jest bez zmian.... Czy ktoś może
coś poradzić? niestety ja sie słabo znam.... jestem jakby łacznikiem
pomiędzy ojcem a Wami :)
p.s. przed tym całym wydarzeniem silnik chodził idealnie równo... ojciec
raczej jezdzi baaardzo spokojnie wiec odpada jakies "przepałownie" :)
Z góry serdecznie dziękuję....
Pozdrawiam
Krzysztof



2 Data: Kwiecien 26 2007 12:28:31
Temat: Re: VW Golf problem z silnikiem 1,8
Autor: Blyskacz 

Krzys napisał(a):

starych mnie mozna sie bylo "przyczepic"). Po podłączeniu na komputer ... wyszło że do wymiany jest sonda ... no i niestety po wymianie jej i wydaniu prawie 300 zł z montażem, komputerem itd. jest bez zmian....
lol... ech ta wiara w komputery - wystarczy pokazac klientowi na ekranie   i juz placi.. nawet jak nie ma efektow... ludzie, zacznijcie myslec.

Czy ktoś może
coś poradzić?
jesli masz tam instalke gazowa to sprawa prosta, oczywista i byla juz omawiana na pms ...
a jak nie to warto sprawdzic druty od sondy do ECU

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

3 Data: Kwiecien 26 2007 12:33:15
Temat: Re: VW Golf problem z silnikiem 1,8
Autor: Krzys 


Użytkownik "Blyskacz"  napisał w wiadomości

Krzys napisał(a):

starych mnie mozna sie bylo "przyczepic"). Po podłączeniu na komputer ...
wyszło że do wymiany jest sonda ... no i niestety po wymianie jej i
wydaniu prawie 300 zł z montażem, komputerem itd. jest bez zmian....
lol... ech ta wiara w komputery - wystarczy pokazac klientowi na ekranie i
juz placi.. nawet jak nie ma efektow... ludzie, zacznijcie myslec.


hehe pewnie tak... wkoncu chyba 40 zł to kosztowało...

Czy ktoś może
coś poradzić?
jesli masz tam instalke gazowa to sprawa prosta, oczywista i byla juz
omawiana na pms ...
a jak nie to warto sprawdzic druty od sondy do ECU


zagazowany nie jest a co do drutów to oczywiscie przekaze dzisiaj......


pozdrawiam Blyskacz


dzieki

4 Data: Kwiecien 26 2007 12:41:56
Temat: Re: VW Golf problem z silnikiem 1,8
Autor: Fenio 

Krzys wrote:

zagazowany nie jest a co do drutów to oczywiscie przekaze
dzisiaj......

A po wymianie sondy była resetowana pamięć ECU ? Jeśli nie to odepnij na kilka minut akumulator.


--
Pozdrawiam
Fenio
-=VW Golf II 1.8GT=- http://forum.vwgolf.pl

5 Data: Kwiecien 26 2007 14:51:54
Temat: Re: VW Golf problem z silnikiem 1,8
Autor: Blyskacz 

Krzys napisał(a):

hehe pewnie tak... wkoncu chyba 40 zł to kosztowało...

jak sie czlowiek nie zna to tansze i lepsze jest zlecenie usuniecia usterki niz bawienie sie w diagnoste - wymiana sondy tylko na podstawie bledu w pamieci ECU to szczyt glupoty i swiadczy o braku pojecia nt ukladow wtryskowych...
Blad sondy czesto wystepuje jako "wtorny" , nawala np. czujnik temp, TPS,wtryskiwacz,przeplywka ale nie w sposob jednoznaczny, tylko podaje zla wartosc, ale mieszczaca sie w mozliwym zakresie... w konsekwencji silnik dostaje zla  ilosc paliwa, sklad spalin sie nie zgadza i wywala blad sondy...
podobnie ma sie sprawa z drutami, ekranami, masa itd...

tak czy inaczej powodzenia ;-)

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

6 Data: Kwiecien 26 2007 15:05:39
Temat: Re: VW Golf problem z silnikiem 1,8
Autor: PacMan 


Użytkownik "Krzys"  napisał w wiadomości

Witam.
Pisze w imieniu mojego ojca, gdyż od kilku dni w jego volkswagenie golfie (benzyna 1,8) rocznik 95 przebieg około 110 tys. km silnik chodzi nierówno.... to znaczy na zimnym jest wszystko OK ale po dosłownie minucie góra dwóch silnik zaczyna sie lekko trząść... widać to także na rurze wydechowej... hmm ciężko mi to opisac... moznaby to moze lekko porównac do palenia czasami na 3 świece? (świece i kable wymienione, pomimo ze do starych mnie mozna sie bylo "przyczepic"). Po podłączeniu na komputer ... wyszło że do wymiany jest sonda ... no i niestety po wymianie jej i wydaniu prawie 300 zł z montażem, komputerem itd. jest bez zmian.... Czy ktoś może coś poradzić? niestety ja sie słabo znam.... jestem jakby łacznikiem pomiędzy ojcem a Wami :)
p.s. przed tym całym wydarzeniem silnik chodził idealnie równo... ojciec raczej jezdzi baaardzo spokojnie wiec odpada jakies "przepałownie" :)
Z góry serdecznie dziękuję....
Pozdrawiam
Krzysztof

poprostu zrób czyszczenie przepustnicy a potem jedz na komputer żeby Ci zrobili adaptację przepustnicy i tyle, jeżeli nie chcesz robić adaptacji i płacić za podłączenie do kompa to po czyszczeniu odłącz akumulator na kilkanaście minut i po podłączeniu będzie już w miarę dobrze z tym że silnik jeszcze będzie miał za wysokie obroty. Ten objaw stopniowo zacznie zanikać w miare upływu kilometrów (około 500)-komputer wtedy sam będzie się uczył nastaw przepustnicy-jak mówiłem trwa to około 500km jazdy. Po tym czasie będzie wszystko wporządku.
To częsta przypadłość golfów, sam to przerabiałem :)
Pozdrawiam
Kamil92

7 Data: Kwiecien 26 2007 15:15:01
Temat: Re: VW Golf problem z silnikiem 1,8
Autor: Kris 


Użytkownik "PacMan"  napisał w wiadomości

poprostu zrób czyszczenie przepustnicy a potem jedz na komputer żeby Ci
zrobili adaptację przepustnicy i tyle, jeżeli nie chcesz robić adaptacji i
płacić za podłączenie do kompa to po czyszczeniu odłącz akumulator na
kilkanaście minut i po podłączeniu będzie już w miarę dobrze z tym że
silnik jeszcze będzie miał za wysokie obroty. Ten objaw stopniowo zacznie
zanikać w miare upływu kilometrów (około 500)-komputer wtedy sam będzie
się uczył nastaw przepustnicy-jak mówiłem trwa to około 500km jazdy. Po
tym czasie będzie wszystko wporządku.
To częsta przypadłość golfów, sam to przerabiałem :)

nie wiem jak w Golfie ale w Ibize (te same silniki)
odlaczenie aku nic nie daje
komputer pamieta bledy i niepowraca do stanu fabrycznego
konieczny jest jednak zawsze reset spod softu

8 Data: Kwiecien 26 2007 15:19:56
Temat: Re: VW Golf problem z silnikiem 1,8
Autor: Fenio 

Kris wrote:

nie wiem jak w Golfie ale w Ibize (te same silniki)

Te same czyli które ? RP, AAM, ABS, ADZ ? To że pojemność ta sama nie znaczy że silnik taki sam.

--
Pozdrawiam
Fenio
-=VW Golf II 1.8GT=- http://forum.vwgolf.pl

9 Data: Kwiecien 26 2007 15:36:10
Temat: Re: VW Golf problem z silnikiem 1,8
Autor: Kris 


Użytkownik "Fenio"  napisał w wiadomości

Kris wrote:
nie wiem jak w Golfie ale w Ibize (te same silniki)

Te same czyli które ? RP, AAM, ABS, ADZ ? To że pojemność ta sama nie
znaczy że silnik taki sam.

przeciez i tak chodzi o ECU a nie o poejmnosc silnika i model
odlaczenie aku wcale go nia kasuje, natomiast kasuje wiele innych
mniej uzytecznych elementow z pamieci kompa, ale napewno
nie bledow sondy

10 Data: Kwiecien 26 2007 15:50:13
Temat: Re: VW Golf problem z silnikiem 1,8
Autor: Blyskacz 

Kris napisał(a):

przeciez i tak chodzi o ECU a nie o poejmnosc silnika i model
odlaczenie aku wcale go nia kasuje, natomiast kasuje wiele innych
mniej uzytecznych elementow z pamieci kompa, ale napewno
nie bledow sondy
jedno z drugim jest powiazane
ADZ Mono-Motronic 1.2.2/...3/1.3  - dostep i kasowanie tylko testerem..
AAM - tutaj wystepowaly dwie rodziny sterownikow - ta powyzsza oraz MA 1.2/1.2.1 - te kasowalo sie odpieciem ecu od zasilania i adoptowalo poprzez test drogowy...

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

11 Data: Maj 05 2007 22:02:20
Temat: Re: VW Golf problem z silnikiem 1,8
Autor: Kris 


Użytkownik "Blyskacz"  napisał w wiadomości

Kris napisał(a):
przeciez i tak chodzi o ECU a nie o poejmnosc silnika i model
odlaczenie aku wcale go nia kasuje, natomiast kasuje wiele innych
mniej uzytecznych elementow z pamieci kompa, ale napewno
nie bledow sondy
jedno z drugim jest powiazane
ADZ Mono-Motronic 1.2.2/...3/1.3  - dostep i kasowanie tylko testerem..
AAM - tutaj wystepowaly dwie rodziny sterownikow - ta powyzsza oraz MA
1.2/1.2.1 - te kasowalo sie odpieciem ecu od zasilania i adoptowalo
poprzez test drogowy...

co powiesz o SEATowskim 1.6 ALM ?
bo wlasnie mam chyba to samo telepie
chodzi nie rowo i gasnie na jalowym
zwlaszcza przy dojezdzaniu ...
(filtry itp wymienione)
wymienilem swieca, palec kopulke i nic
chcialem zajrzec w komputer ale okazalo sie ze ktos mi
kabelek podprowadzil :(
jakbys podszedl do tego?
STP i inne Ceramixy zawiodly:(

12 Data: Kwiecien 26 2007 17:15:07
Temat: Re: VW Golf problem z silnikiem 1,8
Autor: Janusz 


Użytkownik "Krzys"  napisał w wiadomości

Witam.
Pisze w imieniu mojego ojca, gdyż od kilku dni w jego volkswagenie golfie (benzyna 1,8) rocznik 95 przebieg około 110 tys. km silnik chodzi nierówno.... to znaczy na zimnym jest wszystko OK ale po dosłownie minucie góra dwóch silnik zaczyna sie lekko trząść... widać to także na rurze wydechowej... hmm ciężko mi to opisac... moznaby to moze lekko porównac do palenia czasami na 3 świece?

Miałem to samo w swoim Golfie (95, AAM) wymieniłem świece, kable, palec zapłonu i nic. Dopiero po pewnym czasie dojrzałem ze w kopułce zapłonu jest przebicie i iskra "ucieka". Wymiana kopułki na nową rozwiązała problem.
Pozdr.
Janusz

13 Data: Kwiecien 26 2007 18:21:08
Temat: Re: VW Golf problem z silnikiem 1,8
Autor: jasio kowalski 

Janusz  napisał(a):


Użytkownik "Krzys"  napisał w wiadomości

> Witam.
> Pisze w imieniu mojego ojca, gdyż od kilku dni w jego volkswagenie golfie
> (benzyna 1,8) rocznik 95 przebieg około 110 tys. km silnik chodzi
> nierówno.... to znaczy na zimnym jest wszystko OK ale po dosłownie minucie
> góra dwóch silnik zaczyna sie lekko trząść... widać to także na rurze
> wydechowej... hmm ciężko mi to opisac... moznaby to moze lekko porównac do
> palenia czasami na 3 świece?

Sprawdz czujnik temperatury plynu chlodzacego. W dwojce koloru niebieskiego
w trojce pewnie innego. Wejdz na forum golfa na www.autocentrum.pl i poszukaj
w archiwum i popytaj na ten temat. Byla tam podana rezystancja tegoz czujnika.
PZDR


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

14 Data: Kwiecien 26 2007 21:46:19
Temat: Re: VW Golf problem z silnikiem 1,8
Autor: Fenio 

jasio kowalski wrote:

w trojce pewnie innego. Wejdz na forum golfa na www.autocentrum.pl i
poszukaj w archiwum i popytaj na ten temat. Byla tam podana
rezystancja tegoz czujnika.

Dla 1.8 RP wygląda to tak:

0*C - 5600 +-600 ohm
10*C - 4000 +-500 ohm
20*C - 2500 +-500 ohm
30*C - 1750 +-250 ohm
40*C - 1250 +-250 ohm
50*C - 825 +-125 ohm
60*C - 625 +-125 ohm
70*C - 450 +- 50 ohm
80*C - 300 +- 45 ohm
90*C - 235 +-35 ohm
100*C - 200 +-25 ohm

Nie wiem na 100% jak jest w innych silnikach z tej samej rodziny (RP->AAM/ABS->ADZ) ale możliwe że tak samo.

--
Pozdrawiam
Fenio
-=VW Golf II 1.8GT=- http://forum.vwgolf.pl

15 Data: Kwiecien 27 2007 10:45:46
Temat: Re: VW Golf problem z silnikiem 1,8
Autor: Krzys 

wszystkim serdecznie dziekuję za odpowiedzi....
własnie wydrukowałem wszystkie podpowiedzi i "przekaze dalej"... mam
nadzieje ze cos pomoze
pozdrawiam

16 Data: Maj 05 2007 22:04:23
Temat: Re: VW Golf problem z silnikiem 1,8
Autor: Kris 


Użytkownik "Krzys"  napisał w wiadomości

wszystkim serdecznie dziekuję za odpowiedzi....
własnie wydrukowałem wszystkie podpowiedzi i "przekaze dalej"... mam
nadzieje ze cos pomoze

i rozwiazales juz ten problem?

17 Data: Maj 08 2007 13:01:02
Temat: Re: VW Golf problem z silnikiem 1,8
Autor: Krzys 


i rozwiazales juz ten problem?


własnie rozmawiałem z ojcem ... okazało się ze pęknięty był węzyk o którym
pisze Michawar
"Sprawdź wężyk podciśnieniowy łączący silnik z serwem hamulców. Przy silniku
ten
wężyk jest w kształcie litery S i na krzywiznach lubi pękać. U mnie to się
zdażyło w silniku 1.8 ABS."

jeszcze raz serdecznie wszystkim dziekuje

pozdrawiam

18 Data: Kwiecien 27 2007 08:47:00
Temat: Re: VW Golf problem z silnikiem 1,8
Autor: michawar 

Cześć.
Sprawdź wężyk podciśnieniowy łączący silnik z serwem hamulców. Przy silniku ten
wężyk jest w kształcie litery S i na krzywiznach lubi pękać. U mnie to się
zdażyło w silniku 1.8 ABS.
Pozdrawiam


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

19 Data: Maj 06 2007 01:11:37
Temat: Re: VW Golf problem z silnikiem 1,8
Autor: Greg  

Uszczelka podstawy korpusu wtrysku


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

VW Golf problem z silnikiem 1,8



Grupy dyskusyjne