Sytuacja ma sie tak że autko ładnie pomyka ale od czasu do czasu
zapala sie charakterystyczna pomaranczowa kontrolka i wtedy auto traci
moc conajmniej o polowe, staje sie mulem. Zgaduje ze wylancza sie
wtedy turbina. MA to miejsce zupelnie w losowych odstepach czasu.
Czasem jezdzi sie bez tej zapalonej kontrolki dwa, trzy dni a czasem
wlancza sie ona kilknascie razy dziennie. Czy to moze byc uszkodzony
czujnik podcisnienia turbiny (slyszalem ze to czesta awaria w tym
silniku) czy raczej turbina pada? Da sie w vectrze B podobnie jak w
starych astrach zczytac kod z komuputera zwykla zworka i liczeniem
mrugniec tej pomaranczowej kontrolki?
Czujnik to stosunkowo nieduzy koszt - uzywane mozna kupic na allegro
za 80zl, ale chcialbym wiedziec czy ma to szanse zadzialac.
2 |
Data: Styczen 31 2008 11:21:59 |
Temat: Re: Vectra B 2.0 TDI i cos z turbiną |
Autor: omega_fan |
Sytuacja ma sie tak że autko ładnie pomyka ale od czasu do czasu
zapala sie charakterystyczna pomaranczowa kontrolka i wtedy auto traci
moc conajmniej o polowe, staje sie mulem. Zgaduje ze wylancza sie
wtedy turbina.
Dokładniej - sterownik silnika włącza tzw. tryb awaryjny.
Czasem jezdzi sie bez tej zapalonej kontrolki dwa, trzy dni a czasem
wlancza sie ona kilknascie razy dziennie. Czy to moze byc uszkodzony
czujnik podcisnienia turbiny (slyszalem ze to czesta awaria w tym
silniku) czy raczej turbina pada?
Kolego, wróżkami nie jesteśmy, podstawa to zczytanie błędów.
Da sie w vectrze B podobnie jak w
starych astrach zczytac kod z komuputera zwykla zworka i liczeniem
mrugniec tej pomaranczowej kontrolki?
W autach z silnikiem DTI nie da się.
Musisz zczytać interfejsem.
3 |
Data: Styczen 31 2008 13:13:53 | Temat: Re: Vectra B 2.0 TDI i cos z turbiną | Autor: Nurse |
na 99% przeplywomierz.
4 |
Data: Styczen 31 2008 13:23:35 | Temat: Re: Vectra B 2.0 TDI i cos z turbiną | Autor: omega_fan |
"Nurse" wrote in message
na 99% przeplywomierz.
Taaa... albo EGR, albo podciśnienie, albo dużo innych rzeczy.
Chyba że kolega wróż(ka) to zwracam honor.
5 |
Data: Styczen 31 2008 09:57:58 | Temat: Re: Vectra B 2.0 TDI i cos z turbiną | Autor: BearBag |
Taaa... albo EGR, albo podciśnienie, albo dużo innych rzeczy.
Chyba że kolega wróż(ka) to zwracam honor.
prosze tylko o najbardziej prawdopodobną przyczyne, jasne ze moge
jechac na komputer ale zaplace kupe kasy a rozwiazanie wcale nie
pewne. Juz wiele razy ta metoda nic mi nie dalo oprocz kosztow.
6 |
Data: Luty 01 2008 09:16:39 | Temat: Re: Vectra B 2.0 TDI i cos z turbiną | Autor: omega_fan |
"BearBag" wrote in message
Taaa... albo EGR, albo podciśnienie, albo dużo innych rzeczy.
Chyba że kolega wróż(ka) to zwracam honor.
prosze tylko o najbardziej prawdopodobną przyczyne, jasne ze moge
jechac na komputer ale zaplace kupe kasy a rozwiazanie wcale nie
pewne. Juz wiele razy ta metoda nic mi nie dalo oprocz kosztow.
Najbardziej prawdopodobnych przyczyn jest z 5. Zrozum, że bez
odczytania błędów nic nie zrobisz.
Pojedź do jakiegoś mechanika znającego się na oplowskich dieslach,
który sobie w dodatku sam kody błędów odczytuje i już.
Możesz się o takiego zapytać na forum klubu - www.vectraklub.pl,
może ktoś poleci w Twojej okolicy - jak napiszesz jaka to okolica...
7 |
Data: Luty 01 2008 09:26:34 | Temat: Re: Vectra B 2.0 TDI i cos z turbiną | Autor: omega_fan |
prosze tylko o najbardziej prawdopodobną przyczyne, jasne ze moge
jechac na komputer ale zaplace kupe kasy a rozwiazanie wcale nie
pewne. Juz wiele razy ta metoda nic mi nie dalo oprocz kosztow.
Aaaa i jeszcze jedno. Omijaj ASO.
Odezwij się na forum vectraklub.pl, może ktoś Ci błędy zczyta.
Skąd jesteś w ogóle? Jak niedaleko ode mnie to sam Ci te błędy
zczytam ;-)
8 |
Data: Luty 01 2008 00:45:36 | Temat: Re: Vectra B 2.0 TDI i cos z turbiną | Autor: BearBag |
Aaaa i jeszcze jedno. Omijaj ASO.
Odezwij się na forum vectraklub.pl, może ktoś Ci błędy zczyta.
Skąd jesteś w ogóle? Jak niedaleko ode mnie to sam Ci te błędy
zczytam ;-)
Gliwice... Śląsk ogolnie. Napisze na tym forum.
| | | | | | |