Witam wszystkich!!!
Jestem (nie)szczęśliwym posiadaczem opla Vectry A z silnikiem 1,7D (o
ile wiem jest to silnik oplowski).
Auto jest z 91r więc jeszcze trochę i będzie pełnoletnie:))) Problem
tkwi w tym, że strasznie cięzko mi zapala przy obecnie panujących
temperaturach. W zeszłym roku wstawiłem go do mechanika i robiłem w
nim głowicę. Czasem jak postoi ok 12 godzin to kręce tak długo aż
kontrolka od oleju gaśnie a on niechce zapalić. A czasem po dwu,
trzykrotnym podgrzaniu świec zaczynam kręcić i tak jakby juz miał
zapalić ale jeszcze coś mu brakuje (coś w stylu Syzyfa- jest już
prawie na szczycie ale nie na samej górze:)).
Sam już niewiem. Byłem u mechanika w zeszłym tygodniu ale on
sprawdził
i wg niego wszystko jest ok.
Czy możecie mi poradzić w czym tkwi problem??? Być może to tylko
świece ale może coś jeszcze?
2 |
Data: Listopad 22 2007 07:21:36 |
Temat: Re: Vectra A-diesel |
Autor: Agent |
Użytkownik "zbychu81" napisał w wiadomości Witam wszystkich!!!
Jestem (nie)szczęśliwym posiadaczem opla Vectry A z silnikiem 1,7D (o
ile wiem jest to silnik oplowski).
Auto jest z 91r więc jeszcze trochę i będzie pełnoletnie:))) Problem
tkwi w tym, że strasznie cięzko mi zapala przy obecnie panujących
temperaturach. W zeszłym roku wstawiłem go do mechanika i robiłem w
nim głowicę. Czasem jak postoi ok 12 godzin to kręce tak długo aż
kontrolka od oleju gaśnie a on niechce zapalić. A czasem po dwu,
trzykrotnym podgrzaniu świec zaczynam kręcić i tak jakby juz miał
zapalić ale jeszcze coś mu brakuje (coś w stylu Syzyfa- jest już
prawie na szczycie ale nie na samej górze:)).
Sam już niewiem. Byłem u mechanika w zeszłym tygodniu ale on
sprawdził
i wg niego wszystko jest ok.
Czy możecie mi poradzić w czym tkwi problem??? Być może to tylko
świece ale może coś jeszcze?
Zdarza się, że swiece są niby dobre (zanczy grzeją) ale bardzo słabo. Sam jak kiedys wymieniałem świce to porównałem. Ta nowa świeciła b. jasno a ta stara tak bladziutko ledwo ledwo. Temperatury co prawda nie sprawdzałem ale po wymianie do dziś 0 problemów. Może nawet tydzień stać i zapala od pierwszego.A kiedy zmieniałeś te świece?
3 |
Data: Listopad 22 2007 08:24:33 | Temat: Re: Vectra A-diesel | Autor: Andrzej Kaźmierczak |
na odległość , ale z doświadczenia stawiam na potrzebę regulacji zaworów , które w tym silniku lubią "wklepywać się " w gniazdo zaworowe - należy wówczas ustawić luzy zaworowe zgodnie z danymi dla silnika i po problemie
testem włąściwym dla zbadania przyczyny jest pomiar kompresji - czyli jedź do zakładu który dieselkami się zajmuje , 3 h pracy i po sprawie
kompresję mogą zmierzyć od ręki , luz zaworowy też - do tego nie trzeba wiele demontować
pozdrawiam
Andrzej
4 |
Data: Listopad 22 2007 16:16:21 | Temat: Re: Vectra A-diesel | Autor: peleq |
Andrzej Kaźmierczak pisze:
na odległość , ale z doświadczenia stawiam na potrzebę regulacji zaworów , które w tym silniku lubią "wklepywać się " w gniazdo zaworowe - należy wówczas ustawić luzy zaworowe zgodnie z danymi dla silnika i po problemie
testem włąściwym dla zbadania przyczyny jest pomiar kompresji - czyli jedź do zakładu który dieselkami się zajmuje , 3 h pracy i po sprawie
kompresję mogą zmierzyć od ręki , luz zaworowy też - do tego nie trzeba wiele demontować
pozdrawiam
Andrzej
Ten silnik sam kasuje luzy zaworowe, nie reguluje się w nim tego. Jeżeli świece są sprawne wszystkie 4 i aku sprawny to stawiam na ogólne zużycie silnika i słabą kompresję. Miałem kiedyś samochód z tym silnikiem i tak jak zawsze zapalał od razu to od pewnego momentu po prostu zdechł i ie było mowy o zapaleniu na mrozie >-10st.
5 |
Data: Listopad 22 2007 11:05:25 | Temat: Re: Vectra A-diesel | Autor: J.F. |
On Wed, 21 Nov 2007 18:33:46 -0800 (PST), zbychu81 wrote:
Sam już niewiem. Byłem u mechanika w zeszłym tygodniu ale on
sprawdził i wg niego wszystko jest ok.
Jedz do innego mechanika, zostaw tam auto na noc i rano niech
na zimnym silniku sprawdzi cisnienie sprezania.
Jak cisnienie jest dobre [okolo 35 at] i swiece zarowe dobre ..
czyzby pompe trzeba bylo sprawdzac ?
J.
6 |
Data: Listopad 22 2007 11:44:24 | Temat: Re: Vectra A-diesel | Autor: ergk |
Podaj trochę więcej szczegółów - model silnika (początek numeru silnika) i jaka pompa (producent, a jeszcze lepiej model pompy). Może będę mógł Ci pomóc.
7 |
Data: Listopad 22 2007 11:25:59 | Temat: Re: Vectra A-diesel | Autor: |
przede wszystkim jak kolega radził wczesniej - podstawowa rzecz i
pierwsza po sprawdzeniu świec to pomiar kompresji. Obstawiam uszczelkę
jeżeli nie koniec silniczka.
| | | | | |