Grupy dyskusyjne   »   Vento/passat b4 1,9 TDI versus 2,8 VR6 +LPG

Vento/passat b4 1,9 TDI versus 2,8 VR6 +LPG



1 Data: Styczen 15 2007 17:13:22
Temat: Vento/passat b4 1,9 TDI versus 2,8 VR6 +LPG
Autor: R. 

Witam
Zastanawiam sie nad zakupem samochodu. Właściwie to "obudowe" juz wybrałem (raczej vento). Szukam tylko wszystkich za i przeciw dla serduszek dla auta. Który z silników będzie lepszy(latwiejszy w naprawach, mniej awaryjny, mniej uciazliwy)? Jakie jest spalanie wymienionych silnikow? Na co zwrócić uwagę przy zakupie?
Z góry dziekuje za odpowiedzi :-)

PS. Jestem kawalerem, jezdze około 10 kkm rocznie.

--
Pozdrawiam R.
ooOO00OOooOO00OOooOO00OOooOO00OOoo
       //// dzidzi:7063613 ////
   >>> http://rmazurek.yoyo.pl <<<



2 Data: Styczen 15 2007 19:04:06
Temat: Re: Vento/passat b4 1,9 TDI versus 2,8 VR6 +LPG
Autor: RUN 

wymienionych silnikow? Na co zwrócić uwagę przy zakupie?
Z góry dziekuje za odpowiedzi :-)

PS. Jestem kawalerem, jezdze około 10 kkm rocznie.

--
Pozdrawiam R.

ja bym wybral 1.9 tdi - napewno bedzie mniej awaryjny i tanszy w eksloatacji
( sam mam taki w B5 130 koni)
ten VR6 pewnie fajniej sie zbiera ale kolega ma taki i sharanie i raczej
porazka - moze mu zle wstawili i dobrali lpg ale caly czas ma z nim klopoty,
aby cokolwiek zrobic w tym silniku to trudno tam klucz zmiescic tak
napakowane pod maska

MAciej

3 Data: Styczen 15 2007 19:49:57
Temat: Re: Vento/passat b4 1,9 TDI versus 2,8 VR6 +LPG
Autor: nowy140 


ja bym wybral 1.9 tdi - napewno bedzie mniej awaryjny i tanszy w eksloatacji
( sam mam taki w B5 130 koni)
ten VR6 pewnie fajniej sie zbiera ale kolega ma taki i sharanie i raczej
porazka - moze mu zle wstawili i dobrali lpg ale caly czas ma z nim klopoty,
aby cokolwiek zrobic w tym silniku to trudno tam klucz zmiescic tak
napakowane pod maska

MAciej

 Ten silnik i gaz nie sprawdzaja sie na ogol. To co wyzej kolega pisze mialo miejsce i u moich znajomych. Chcesz poszalec troce wez VR  i odpusc gaz. Nie wiem jak wyglada sprawa piatej generacji ....

4 Data: Styczen 15 2007 20:40:40
Temat: Re: Vento/passat b4 1,9 TDI versus 2,8 VR6 +LPG
Autor: Czarek Daniluk 

Użytkownik RUN napisał:


ja bym wybral 1.9 tdi - napewno bedzie mniej awaryjny i tanszy w eksloatacji
( sam mam taki w B5 130 koni)
ten VR6 pewnie fajniej sie zbiera ale kolega ma taki i sharanie i raczej
porazka - moze mu zle wstawili i dobrali lpg ale caly czas ma z nim klopoty,
aby cokolwiek zrobic w tym silniku to trudno tam klucz zmiescic tak
napakowane pod maska

MAciej



Co do VR6 + LPG to mogę powiedzieć tyle że kiedyś jak kręciłem się w okolicch warsztatu to widziałem często gęsto człeka z takim właśnie ;) co i raz coś się chrzaniło - więc raczej lepszym wyborem będzie TDI, no chyba że ktoś zapakował sekwencję do VR6 to pewnie będzie ładnie pomykało, ale w to wątpię ... tamten miał 2 gen.

Pozdro !!

5 Data: Styczen 15 2007 20:43:27
Temat: Re: Vento/passat b4 1,9 TDI versus 2,8 VR6 +LPG
Autor: Grzechu 

R. wrote:

Który z silników będzie lepszy(latwiejszy w
naprawach, mniej awaryjny, mniej uciazliwy)?

Zobacz sobie na ceny i dostępność części do VR6 to się wyleczysz z tego
silnika.


Pozdrawiam
Grzechu
-=VW Golf II 1.8GT LPG=- http://forum.vwgolf.pl

6 Data: Styczen 15 2007 21:06:15
Temat: Re: Vento/passat b4 1,9 TDI versus 2,8 VR6 +LPG
Autor: Vlad The Ripper 

Witam
Zastanawiam sie nad zakupem samochodu. Właściwie to "obudowe" juz wybrałem (raczej vento). Szukam tylko wszystkich za i przeciw dla serduszek dla auta. Który z silników będzie lepszy(latwiejszy w naprawach, mniej awaryjny, mniej uciazliwy)? Jakie jest spalanie wymienionych silnikow? Na co zwrócić uwagę przy zakupie?
Z góry dziekuje za odpowiedzi :-)

PS. Jestem kawalerem, jezdze około 10 kkm rocznie.

Części do furek z VR6 są troche inne i sporo droższe, sprawdziłem jak chciałem sobie sprawić golfa VR6. Rozważ może jeszcze vento z takim benzyniakiem 2,0 115 KM. Może łatwej go zagazować, a nawet jeśli nie to będzie miał lepsze odejście niż 1,9 TDI (90 KM chyba) a palił mniej i miał mniejsze ubezpieczenie niz VR6

--
Vlad The Ripper


7 Data: Styczen 15 2007 21:10:48
Temat: Re: Vento/passat b4 1,9 TDI versus 2,8 VR6 +LPG
Autor: R. 

Vlad The Ripper wrote:

Części do furek z VR6 są troche inne i sporo droższe, sprawdziłem jak chciałem sobie sprawić golfa VR6. Rozważ może jeszcze vento z takim benzyniakiem 2,0 115 KM. Może łatwej go zagazować, a nawet jeśli nie to będzie miał lepsze odejście niż 1,9 TDI (90 KM chyba) a palił mniej i miał mniejsze ubezpieczenie niz VR6


W moim przypadku sprawa wyglada tak ze jesli nie VR to TDI...
Ale widze ze opinie o verze sa jednoznaczne wiec raczej zdecyduje sie chyba na tdi...(jeśli nie napiszecie jakichs plusow vra)

Dzieki wszystkim za odpowiedzi :-)

--
Pozdrawiam R.
ooOO00OOooOO00OOooOO00OOooOO00OOoo
       //// dzidzi:7063613 ////
   >>> http://rmazurek.yoyo.pl <<<

8 Data: Styczen 15 2007 21:24:17
Temat: Re: Vento/passat b4 1,9 TDI versus 2,8 VR6 +LPG
Autor: Vlad The Ripper 

Części do furek z VR6 są troche inne i sporo droższe, sprawdziłem jak chciałem sobie sprawić golfa VR6. Rozważ może jeszcze vento z takim benzyniakiem 2,0 115 KM. Może łatwej go zagazować, a nawet jeśli nie to będzie miał lepsze odejście niż 1,9 TDI (90 KM chyba) a palił mniej i miał mniejsze ubezpieczenie niz VR6


W moim przypadku sprawa wyglada tak ze jesli nie VR to TDI...
Ale widze ze opinie o verze sa jednoznaczne wiec raczej zdecyduje sie chyba na tdi...(jeśli nie napiszecie jakichs plusow vra)

Dzieki wszystkim za odpowiedzi :-)

Odpowiem szczerze, jak by było mnie stać wziąłbym VR6. Nie jest to niczym racjoinalnym uzasadnione. No może tym, że bedziesz mial fajną furę, którą się daje ładnie tuningować.Poza tym budzisz respekt i zazdrość w okolicy :) A w sumie jeżdząc 10 Mm/rok to ta benzyna nie wyjdzie wcale tak drogo.

--
Vlad The Ripper


9 Data: Styczen 15 2007 21:50:58
Temat: Re: Vento/passat b4 1,9 TDI versus 2,8 VR6 +LPG
Autor: Boombastic 

Odpowiem szczerze, jak by było mnie stać wziąłbym VR6. Nie jest to niczym
racjoinalnym uzasadnione. No może tym, że bedziesz mial fajną furę, którą
się daje ładnie tuningować.Poza tym budzisz respekt i zazdrość w okolicy
:) A w sumie jeżdząc 10 Mm/rok to ta benzyna nie wyjdzie wcale tak drogo.

To chyba musisz mieszkać w specyficznej okolicy by ktokolwiek zachwycał się
Golfem nawet VR6.

10 Data: Styczen 15 2007 22:07:27
Temat: Re: Vento/passat b4 1,9 TDI versus 2,8 VR6 +LPG
Autor: R. 

Boombastic napisał(a):

To chyba musisz mieszkać w specyficznej okolicy by ktokolwiek zachwycał się Golfem nawet VR6.

Widze ze zaraz zaczna sie toche offtopicowe posty wiec:

po 1. TDI mozna zachipowac wiec jesli chodzi o koniki to to nie jest problem

po 2. To nie chodzi o to zeby "blachary" (cyt mariski) "sciagaly string" jak zobaczą na klapie napis VR 6 czy TDI tylko o przyjemność z jazdy, bezawaryją prace, i kilka  lat bezproblemowej  eksploatacji.

po 3. mialem okazje jezdzic paskiem vr6 imusze przyznac ze 45 kmow w mojej corsie to padaka...

po 4. jezdzilem tez paskiem tdi ale B5 130 KM i j.w. corsa to padaka :P

po 5. szukam rzeczowych opini(takich jak wczesniej)




--
Pozdrawiam R.
ooOO00OOooOO00OOooOO00OOooOO00OOoo
       //// dzidzi:7063613 ////
   >>> http://rmazurek.yoyo.pl <<<

11 Data: Styczen 16 2007 00:14:55
Temat: Re: Vento/passat b4 1,9 TDI versus 2,8 VR6 +LPG
Autor: Grzechu 

Vlad The Ripper  napisał:

No może tym, że bedziesz mial fajną
furę, którą się daje ładnie tuningować.

Akurat tuningować to się łatwiej da TDi.

Poza tym budzisz respekt i zazdrość w okolicy :)

Bzdura. Większość ludzi nie wie co to VR6 i nawet jak wypatrzy ten mały znaczek to i tak będzie tego Passata postrzegało jako Passata i nic więcej.

--
Pozdrawiam
Grzechu
-=VW Golf II 1.8GT LPG=- http://forum.vwgolf.pl

12 Data: Styczen 15 2007 21:02:18
Temat: Re: Vento/passat b4 1,9 TDI versus 2,8 VR6 +LPG
Autor: xs 

R.  napisał(a):

W moim przypadku sprawa wyglada tak ze jesli nie VR to TDI...
Ale widze ze opinie o verze sa jednoznaczne wiec raczej zdecyduje sie
chyba na tdi...(jeśli nie napiszecie jakichs plusow vra)

TDi w Vento to bedzie albo 1z (90 koni, stary kondon jak to sie mowi na AKP)
albo AFN (110 koni, w golfie III go montowali, wiec w vento chyba tez byl).
Generalnie problemem bedzie znalezienie Vento z silnikiem TDi o przebiegu
mniejszym niz 300 tys km. Jak bedziesz chcial go kupic to koniecznie podlacz
po komputer i zrob logi, dowiesz sie prawie wszystkiego o silniku.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

13 Data: Styczen 16 2007 00:21:00
Temat: Re: Vento/passat b4 1,9 TDI versus 2,8 VR6 +LPG
Autor: Grzechu 

R.  napisał:

(jeśli nie napiszecie jakichs plusow vra)

Świętny dźwięk nawet przy seryjnym wydechu, elastyczny silnik ciągnący już od samego dołu, spora moc i nie wysoka cena zakupu. Wada to przedewszystkim cena części. W razie wiekszej usterki lecisz w ogromne koszty. Zawsze można kupić i liczyć że trafi ci się super zadbana sztuka ale wiek auta robi swoje więc pewności nigdy nie masz. Chodzi też opinia że VR6 sa bardzo podatne na strate mocy wzraz z przebiegiem.

--
Pozdrawiam
Grzechu
-=VW Golf II 1.8GT LPG=- http://forum.vwgolf.pl

Vento/passat b4 1,9 TDI versus 2,8 VR6 +LPG



Grupy dyskusyjne