Grupy dyskusyjne   »   Volvo 850 - kilka pytań

Volvo 850 - kilka pytań



1 Data: Kwiecien 23 2007 08:57:36
Temat: Volvo 850 - kilka pytań
Autor: piaskarz 

Witam,
przymierzam się do kupna Volvo 850 2,4 20V. W związku z tym mam kilka
pytań:
- na zwrócić szczególną uwagę przy sprawdzaniu stanu techniczego prócz
typowych punktów dla każdego innego samochodu (słabe punkty-jeśli
są;)? wiem tylko, że nie może być bity
- czy egzemplarze kupowane za granicą (rocznik 95-96) za ok. 2500 euro
mogą być ok, czy może żeby pojeździć spokojnie jeszcze parę lat,
trzeba rozglądać się za czymś droższym?
- chcę go zagazować, słyszałem, że IIg jest ok, ale potrzebuję więcej
szczegółów, żeby nie dać sobie wcisnąć czegoś nieodpowiedniego
- znalazłem w sieci instrukcję jak odczytać przebieg z kompa. Jaki
tester diagnostyczny potrzebny jest do takiego odczytu i czy ten
sposób działa w rocznikach 95-96 czy tylko w starszych?

--
pozdrawiam,
Citroen XM 2,0 '91 lpg



2 Data: Kwiecien 23 2007 11:58:30
Temat: Re: Volvo 850 - kilka pytań
Autor: Auto 

- na zwrócić szczególną uwagę przy sprawdzaniu stanu techniczego

zawieszenie ze względu na koszty napraw, poza tym wóz bezawaryjny

- czy egzemplarze kupowane za granicą (rocznik 95-96) za ok. 2500 euro
mogą być ok, czy może żeby pojeździć spokojnie jeszcze parę lat,
trzeba rozglądać się za czymś droższym?

pewnie tak, za tyle i w Polsce kupisz, wozy te nie trzymają ceny stąd są
okazją dla zapalonego amatora


- chcę go zagazować, słyszałem, że IIg jest ok, ale potrzebuję więcej
szczegółów, żeby nie dać sobie wcisnąć czegoś nieodpowiedniego

wystarczy, przejechałem 120 000km LOVATO II gen w takim silniku

3 Data: Kwiecien 23 2007 12:09:03
Temat: Re: Volvo 850 - kilka pytań
Autor: Blyskacz 

piaskarz napisał(a):

przymierzam się do kupna Volvo 850 2,4 20V. W związku z tym mam kilka
pytań:
- na zwrócić szczególną uwagę przy sprawdzaniu stanu techniczego prócz
typowych punktów dla każdego innego samochodu (słabe punkty-jeśli
są;)?
  - jesli to kombi to zwroc uwage na tylne zawieszenie - jak ktos wozil duze ciezary i jezdzil po dziurach to moga byc wybite gumy a to droga sprawa..
- klima - jak nie dziala to jest duza szansa, ze padl wymiennik, droga sprawa no i trzeba demontowac cala deche zeby sie do niego dostac :(
- zacinajaca sie elektryczna blokada klapki wlewu - detal, ale dosc czesto sie pojawiajacy - zawsze mozna zbic cene ;-)
- slabe sprzeglo - jak jeszcze nie mial wymienianego to pewnie bedzie Cie to czekalo - wadliwie skonstruowany/wykonany docisk sachsa daje o sobie znac, ale to jeszcze kwestia eksploatacji.
- wydech - fabryczny bez problemu wytrzymuje 11 lat 220kkm i nie wyglada by mial sie zaraz skonczyc, wiec jak cos bylo z nim grzebane to przebieg pewnie znacznie wiekszy...

- czy egzemplarze kupowane za granicą (rocznik 95-96) za ok. 2500 euro
mogą być ok, czy może żeby pojeździć spokojnie jeszcze parę lat,
pewien grupowy handlarz twierdzi, ze bez problemu mozna znalezc egzemplarz w bardzo dobrym stanie za 1.5kE - tylko mu sie nie chce...
ja szukalem dlugo i jesli nie trafisz na jakas mega super okazje to za mniej niz 4kE nie kupisz zadbanej 850tki z rocznika 96... a czego nie dolozysz przy zakupie to dolozysz podczas eksploatacji, chyba ze pogodzisz sie z mizernym stanem auta.

trzeba rozglądać się za czymś droższym?
nie no szukaj po prostu dobrego egzemplarza, cena to sprawa drugorzedna i okresli sie sama ...

- chcę go zagazować, słyszałem, że IIg jest ok, ale potrzebuję więcej
szczegółów,
jest OK, pod warunkiem, ze zalozy to ktos myslacy i majacy pojecie o temacie...

- znalazłem w sieci instrukcję jak odczytać przebieg z kompa. Jaki
tester diagnostyczny potrzebny jest do takiego odczytu
zaden tester - starsze modele maja check-box  kolo skrzynki z kompem, po prostu wkladasz wtyczke w stosowne gniazdko naciskasz stosowny guzik i liczysz mrugniecia lampki...

i czy ten
sposób działa w rocznikach 95-96 czy tylko w starszych?

tylko w starszych - modelowo zdaje sie ponizej 95' i opartych na LH jetronic 3.2 - wtrysk grupowy... pozniej 96-97 bylo juz umieszczone gniazdo OBD2 pod klapka przed lewarkiem zmiany biegow, czy da sie w ten sam sposob z ktoregos pinu wyciagnac info o przebiegu to nie wiem - w kazdym razie Bosch KTS tego nie wyciaga :(
Modele z 96-97 z Motronic ( sekwencja ) maja tylko OBD2

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

4 Data: Kwiecien 23 2007 11:39:47
Temat: Re: Volvo 850 - kilka pytań
Autor: piaskarz 

:)) widzę, że jeździsz moim marzeniem, długo szukałem godnego następcy
dla mojej cytryny, ale w końcu trafiłem na 850-tke 2,4 20V i wydaje
się, że ten samochód spełnia wszystkie moje wymagania, a przede
wszystkim ma charakter i jest znany z wysokiej niezawodności, no
właśnie potrzebuję jeszcze raz albo lepiej dwa to usłyszeć :) czy
faktycznie taki on niepsujący jest? ;)


- jesli to kombi to zwroc uwage na tylne zawieszenie - jak ktos wozil
duze ciezary i jezdzil po dziurach to moga byc wybite gumy a to droga
sprawa..
- klima - jak nie dziala to jest duza szansa, ze padl wymiennik, droga
sprawa no i trzeba demontowac cala deche zeby sie do niego dostac :(
- zacinajaca sie elektryczna blokada klapki wlewu - detal, ale dosc
czesto sie pojawiajacy - zawsze mozna zbic cene ;-)
- slabe sprzeglo - jak jeszcze nie mial wymienianego to pewnie bedzie
Cie to czekalo - wadliwie skonstruowany/wykonany docisk sachsa daje o
sobie znac, ale to jeszcze kwestia eksploatacji.
- wydech - fabryczny bez problemu wytrzymuje 11 lat 220kkm i nie wyglada
by mial sie zaraz skonczyc, wiec jak cos bylo z nim grzebane to przebieg
pewnie znacznie wiekszy...

a ile naprawa każdej z wymienionych przez Ciebie rzeczy kosztuje -
orientacyjnie, żeby nie wtopić ewentualnie, no i mieć konkretne
argumenty przy targowaniu

jeszcze jedno pytanie: w sieci jest kilka funklubów volvo, który jest
godny polecenia, chodzi mi głównie o aktywną i pomocną listę dysk.
(tech)

--
pozdrawiam,
Citroen XM 2,0 '91 lpg

5 Data: Kwiecien 23 2007 14:22:56
Temat: Re: Volvo 850 - kilka pytań
Autor: Blyskacz 

piaskarz napisał(a):

:)) widzę, że jeździsz moim marzeniem,
ja szukalem 2.3 T5, ale niestety - z moim budzetem znalezienie egzemlparza rokujacego spokojna i mozliwie tania eksploatacje okazalo sie nierealne, wiec skonczylo sie na wersji wolnossacej  :(

właśnie potrzebuję jeszcze raz albo lepiej dwa to usłyszeć :) czy
faktycznie taki on niepsujący jest? ;)
co do awaryjnosci... wszystko zalezy od tego jaki egzemplarz uda Ci sie kupic - jak to z uzywkami jest... jak wtopisz to bedziesz wymienial wahacze, przeguby, maglownice itd itp  i cieszyl to sie raczej nie bedziesz...
Ja swoim jezdze od prawie 2 lat, przejechalem jakies 35kkm z zaliczonych usterek to :
  - nieszczesne sprzeglo - materialy 850zl, wymienilem sam, wiec nie wiem ile robocizna, ale troche roboty z tym jest w tym modelu, wiec pewnie i troche kasuja...
- zaliczylem pad kompa od ABS/TRACS - tez standardowa usterka, ale do naprawienia, wiec jak cos to   sie polecam ;-) - obylo sie bez kosztow.
poza tym to tylko filtry i olej, nawet klockow jeszcze nie zmienialem, bo jakies strasznie odporne sa, kupilem juz nowe i z checia bym je zmienil, bo aktualne maja tendencje do piszczenia, ale wyrzucic dobre troche mi szkoda ;-)
.... i nic wiecej, wiec mozna powiedziec, ze jest maloawaryjny, niepotrzebnie tylko dali ciala  z tym sprzeglem :(
Mi sie akurat udalo, bo kupilem od Igo wlasciciela z dokladnie prowadzona dokumentacja, fakturami, wyciagami z przegladow itd, wiec nawet rozrzadu nie zmienialem po zakupie - warto poszukac zadbanego auta to potem eksploatacja jest przez pewien czas po prostu tania.

a ile naprawa każdej z wymienionych przez Ciebie rzeczy kosztuje -
orientacyjnie, żeby nie wtopić ewentualnie, no i mieć konkretne
argumenty przy targowaniu
sprzeglo jak wyzej, co do tych gum z zawieszenia to znajomy kupowal uzywane za 300zl, ile nowe to nie wiem, poki co u mnie jest wsio OK, wiec sie nie orientowalem...
zacinajacy sie zamek w sumie wystarczy rozebrac  i przesmarowac - robilem tak u kumpla i od roku chodzi OK, wiec moze sie obejsc bez kosztow.
Wydech - w aso kompletny od kata do konca 3200zl, sam tlumik bosala cos kolo 600zl

jeszcze jedno pytanie: w sieci jest kilka funklubów volvo, który jest
godny polecenia, chodzi mi głównie o aktywną i pomocną listę dysk.
(tech)
nie mam pojecia, jak jest z tymi PL, jak kiedys szukalem pewnych inf to na alt.autos.volvo uzyskalem info jakiego nie bylo ani w VADIS-ie ani polskim aso.

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

6 Data: Kwiecien 23 2007 12:46:25
Temat: Re: Volvo 850 - kilka pytań
Autor: piaskarz 

dzięki za info, na razie tyle, ale z pewnością będę jeszcze marudził,
bo się z kupnem nie spieszę, będę przebierał, choć takich jak ja chcę
to nie ma zbyt wielu, zastanawiam się nad sprowadzeniem... a właśnie
no i już mam pytanie, czy osoba sprowadzająca samochody, mechanik, ale
bez wiedzy o volvo to dobry pomysł? czy lepiej dać sobie spokój (żeby
nie przywiózł jakiejś niespodzianki) i szukać w polsce?

--
pozdrawiam,
Citroen XM 2,0 '91 lpg

7 Data: Kwiecien 23 2007 15:00:59
Temat: Re: Volvo 850 - kilka pytań
Autor: Blyskacz 

piaskarz napisał(a):

no i już mam pytanie, czy osoba sprowadzająca samochody, mechanik, ale
bez wiedzy o volvo to dobry pomysł?
jesli na zasdzie, ze Ty wybierasz samochod, on ocenia i nei ma interesu w dokonaniu zakupu to pewnie ze dobry - wiekszosc usterek wykryje kazdy mechanik, czy nawet osoba majaca po prostu pojecie o samochodach... natomiast zlecenie sprowadzenia auta w ciemno to imo sredni pomysl...

czy lepiej dać sobie spokój (żeby
nie przywiózł jakiejś niespodzianki) i szukać w polsce?
nigdy jeszcze nie kupilem auta w PL... jak dwa lata temu robilem rozeznanie to w mojej okoicy  Wrocek i 150km na okolo, nie znalazlem nadajacej sie do kupna 850tki, a  widzialem ich sporo.
...ale warto poszukac, przez dwa lata troche tego przyjechalo do PL, wiec moze cos tam sie zmienilo...

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

8 Data: Kwiecien 23 2007 15:19:33
Temat: Re: Volvo 850 - kilka pytań
Autor: p0li 

O->Dnia 23.04.2007 15:00:59 niejaki Blyskacz napisał:

to ja jeszcze swoje 3 grosze dodam

kupiłem 2 tygodnie temu 850-kę sedan z silnikiem 2,5 20v z przebiegiem
320tys
ściągałem ją z francji od pierwszej właścicielki - mówiła że coś tam biją
hamulce i silnik pluje olejem więc nie chce naprawiać tylko tanio sprzedać
kupiłem za ...euro, przyjechałem do pl i juz jestem po pierwszych naprawach
i przeglądzie - i tak:

bijące hamulce to była końcówka drążka i łącznik stabilizatora do wymiany -
razem 180 zł, klekotały 2 silenbloki w przednich wahaczach - wymieniłem
wszystkie 4 - w sumie 68zł za 4 gumy (lepsze - gorsze były za połowę ceny)
plujący silnik - zapchana odma - czyszczenie - gratis - sprawdzenie stopnia
sprężania 50zł - sprężanie fabryczne (wszystkie cylindry >13)
nie gadał jeszcze grzany zydel kierowcy - naprawiłem go wczoraj - urwana
wtyczka przy macie, wymieniłem jedna żarówkę w desce, wymieniłem połamaną
antenę do radia (dostałem gratis)

zostało mi do zrobienia rozrząd (~250zł częsci) i uszczelnienie i nabicie
klimy - i tyle
i zakup jakiegoś normalnego radia - bo w komplecie dostałem jakąś
chińszczyznę ze zmieniarką

gazu chyba nie będę zakładał bo słyszałem od volviarzy że ten silnik tylko
z 4 generacją dobrze działa - z 2 ma problemy (coś tam z przepływomierzem)
fotki dla ciekawskich w galerii na oto.to

do błyskacza:
masz jakieś schematy kostek od alarmu - bo oczywiście oryginalny mam
wypruty i zmostkowaną różową kostkę - a chciałbym coś tam wpiąć - w vadisie
nie znalazłem

ps. w sumie volvianka też zastąpiła mi cytrynkę która wybuchła w ostatnim
odcinku kryminalnych - ale nie ma żadnego porównania - komfort, wielkość,
osiągi cytrynka miała dużo lepsze
 
--
P0zdrawiam
p0li
hydro rulez ;)
prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki

9 Data: Kwiecien 23 2007 15:57:42
Temat: Re: Volvo 850 - kilka pytań
Autor: Blyskacz 

p0li napisał(a):

ściągałem ją z francji od pierwszej właścicielki - mówiła że coś tam biją
straszna syfiara z niej i o auto to raczej nie dbala, ale to standard w autach z F czy B  :(

hamulce i silnik pluje olejem więc nie chce naprawiać tylko tanio sprzedać
kupiłem za ...euro, przyjechałem do pl i juz jestem po pierwszych naprawach
jesli za 1e to mozna powiedziec, ze udany zakup ;-)

gazu chyba nie będę zakładał bo słyszałem od volviarzy że ten silnik tylko
z 4 generacją dobrze działa - z 2 ma problemy (coś tam z przepływomierzem)
dziala ok, akurat wszystkie siniki volvo gazuje sie bardzo dobrze...

fotki dla ciekawskich w galerii na oto.to
troche mocno grzebany, ciekawe czego szukali w skrzynce z kompami - jakas grubsza usterka byla ?

  > do błyskacza:
masz jakieś schematy kostek od alarmu -
ktorych kostek ?  fabryczny alarm to kosc wielkosci podwojnego przekaznika wpieta w skrzynke pod kierownica na pozycji 210C 211F,
jak nie ma alarmu to siedzi tam poprostu zwora opakowana w pudelko pojedynczego przekaznika... a rozpiska jest w vadis-ie, poszukaj dokladnie - sa rozrysowane wszystkie typy alarmow z uwzglednieniem rynkow na ktore trafialy... jak chcesz same schematy to na emule lezy jakies archiwum cos kolo 200MB - jest tam praktycznie cala elektryka, jaka fabrycznie mozna bylo podpiac...

bo oczywiście oryginalny mam
wypruty i zmostkowaną różową kostkę - a chciałbym coś tam wpiąć - w vadisie
co rozumiesz przez "wypruty" ?
z tego co widzialem pod maska w miejscu standardowej syrenki masz pustke, wtyczki tez nie widze, moze gdzies spadla nizej...
zamek przy klapie masz ze zworka ?
Ja mam juz na stanie dwa takie alarmy i jednego pilota, ale za diabla nie moge tego uruchomic, moze kiedys uda sie wyjac z jakiegos dzialajacego egzemplarza...

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

10 Data: Kwiecien 23 2007 21:58:39
Temat: Re: Volvo 850 - kilka pytań
Autor: p0li 

O->Dnia 23.04.2007 15:57:42 niejaki Blyskacz napisał:

p0li napisał(a):
ściągałem ją z francji od pierwszej właścicielki - mówiła że coś tam biją
straszna syfiara z niej i o auto to raczej nie dbala, ale to standard w
autach z F czy B  :(

nie było tak źle - do końca serwisowała w aso - nawet wycieraczki są volvo
;) - sprzedała bo jak jej zrobili wycenę napraw to jej cycki opadły


hamulce i silnik pluje olejem więc nie chce naprawiać tylko tanio sprzedać
kupiłem za ...euro, przyjechałem do pl i juz jestem po pierwszych naprawach
jesli za 1e to mozna powiedziec, ze udany zakup ;-)

nooo - jeden to nie - ale tysiaka dałem - dodatkowo wytargowałem drugi
komplet kół zimowych na stalówkach (po jednym sezonie) i pełen bak :)


gazu chyba nie będę zakładał bo słyszałem od volviarzy że ten silnik tylko
z 4 generacją dobrze działa - z 2 ma problemy (coś tam z przepływomierzem)
dziala ok, akurat wszystkie siniki volvo gazuje sie bardzo dobrze...

myślę o blosie :)

fotki dla ciekawskich w galerii na oto.to
troche mocno grzebany, ciekawe czego szukali w skrzynce z kompami -
jakas grubsza usterka byla ?

ja tam tego nie widze - z czego wnioskujesz??
a w kompach może szukali błędów - jak go kupiłem świecił się serwis i check
serwis skasowałem wg instrukcji w sieci, check - zczytałem błędy i
skasowałem - po oczyszczeniu odmy więcej się nie zapalił :)
 
  > do błyskacza:
masz jakieś schematy kostek od alarmu -
ktorych kostek ?  fabryczny alarm to kosc wielkosci podwojnego
przekaznika wpieta w skrzynke pod kierownica na pozycji 210C 211F,
jak nie ma alarmu to siedzi tam poprostu zwora opakowana w pudelko
pojedynczego przekaznika... a rozpiska jest w vadis-ie, poszukaj

do tego doszedłem - ma właśnie zworkę - a chodzi mi o rozpiskę styków w
tych kostkach - chciałbym się tam wpiąć z innym alarmem

dokladnie - sa rozrysowane wszystkie typy alarmow z uwzglednieniem
rynkow na ktore trafialy... jak chcesz same schematy to na emule lezy

no nie mogę jakość dojć do tego

jakies archiwum cos kolo 200MB - jest tam praktycznie cala elektryka,
jaka fabrycznie mozna bylo podpiac...

jakaś podpowiedź?? (nazwa pliku??)
 
bo oczywiście oryginalny mam
wypruty i zmostkowaną różową kostkę - a chciałbym coś tam wpiąć - w vadisie
co rozumiesz przez "wypruty" ?

pustkę tam widzę - i jedną zworkę

z tego co widzialem pod maska w miejscu standardowej syrenki masz
pustke, wtyczki tez nie widze, moze gdzies spadla nizej...
zamek przy klapie masz ze zworka ?

hmm
nie wiem - na zdjeciach nie widać??

Ja mam juz na stanie dwa takie alarmy i jednego pilota, ale za diabla
nie moge tego uruchomic, moze kiedys uda sie wyjac z jakiegos
dzialajacego egzemplarza...

no włąśnie dlatego chcę się tam wpiąć z innym alarmem - oryginalny może być
trudny do zdobycia i chyba nie tani
 



--
P0zdrawiam
p0li
hydro rulez ;)
prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki

11 Data: Kwiecien 23 2007 22:55:34
Temat: Re: Volvo 850 - kilka pytań
Autor: Blyskacz 

p0li napisał(a):

nie było tak źle - do końca serwisowała w aso - nawet wycieraczki są volvo
chodzilo mi o stan wnetrza, ale i pod maska nie wyglada to na zadbany model ;-)

nooo - jeden to nie - ale tysiaka dałem - dodatkowo wytargowałem drugi
komplet kół zimowych na stalówkach (po jednym sezonie) i pełen bak :)
1kE to tak akceptowalnie, biorac pod uwage poziom ryzyka ;-)
ja bym go wprawdzie nie kupil dla siebie ze wzgledu na stan tapicerki, ale za te $ to nie ma co tam mocno marudzic ;)

ja tam tego nie widze - z czego wnioskujesz??
bo nie wiesz na co patrzec ;-) Plastikowa skrzynka w ktorej siedza kompy wtrysku/zaplonu i skrzyni biegow jest fabrycznie zabezpieczona metalowym   plaskownikiem skrecanym sruba z lbem zrywalnym - u Ciebie brak plaskownika, ale jego mocowanie znajdziesz po obu stronach puszki, chyba ze ktos ambitnie wywalil cale zabezpieczenie... i tam praktycznie nie ma czego szukac - bledy odczytujesz z check-boxa a do drutow od strony ECU i tak nie ma dostepu, bo kompy wklada sie na zasadzie kasety,... no chyba ze jest grubsza awaria i musisz wpiac breakout box-a  pomiedzy auto a kompa, ale jesli robiloby to aso, to raczej nie wywaliloby zabezpieczenia, tylko zalozylo ponownie.

do tego doszedłem - ma właśnie zworkę - a chodzi mi o rozpiskę styków w
tych kostkach - chciałbym się tam wpiąć z innym alarmem
wyszukaj sobie w vadis po nr czesci np. 91 66 157 lub 91 48 882 - otrzymasz schemat alarmu, jak zrobisz sobie "lustro" to bedziesz znal rozklad i znaczenie pinow w zlaczu...

nie wiem - na zdjeciach nie widać??
no tego akurat nie...

no włąśnie dlatego chcę się tam wpiąć z innym alarmem - oryginalny może być
trudny do zdobycia i chyba nie tani
aso 1800zl + cos kolo 400zl za pilota ;-)

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

12 Data: Kwiecien 23 2007 23:29:17
Temat: Re: Volvo 850 - kilka pytań
Autor: p0li 

O->Dnia 23.04.2007 22:55:34 niejaki Blyskacz napisał:

p0li napisał(a):

nie było tak źle - do końca serwisowała w aso - nawet wycieraczki są volvo
chodzilo mi o stan wnetrza, ale i pod maska nie wyglada to na zadbany
model ;-)


nee - na żywca nie jest źle - pod maską też już jest ok - olej umyty,
osłona założona :)
w środku po wysprzątaniu też da się wytrzymać ;)
 
do tego doszedłem - ma właśnie zworkę - a chodzi mi o rozpiskę styków w
tych kostkach - chciałbym się tam wpiąć z innym alarmem
wyszukaj sobie w vadis po nr czesci np. 91 66 157 lub 91 48 882 -
otrzymasz schemat alarmu, jak zrobisz sobie "lustro" to bedziesz znal
rozklad i znaczenie pinow w zlaczu...

oki -poszukam
no włąśnie dlatego chcę się tam wpiąć z innym alarmem - oryginalny może być
trudny do zdobycia i chyba nie tani
aso 1800zl + cos kolo 400zl za pilota ;-)
no włąśnie - taki z wolumenu za 90zł będzie pełnił te same funkcje tylko
bez napisu volvo ;)


--
P0zdrawiam
p0li
hydro rulez ;)
prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki

13 Data: Kwiecien 23 2007 21:51:45
Temat: Re: Volvo 850 - kilka pytań
Autor: Jarek Dabrwoski 


zostało mi do zrobienia rozrząd (~250zł częsci) i uszczelnienie i nabicie
klimy - i tyle

Za 250 to czesci nawt nie kupisz

no i to nabicie klimy :)
innaczej mowiac najlepsze przed TOba!

14 Data: Kwiecien 23 2007 23:22:34
Temat: Re: Volvo 850 - kilka pytań
Autor: p0li 

O->Dnia 23.04.2007 21:51:45 niejaki Jarek Dabrwoski napisał:

zostało mi do zrobienia rozrząd (~250zł częsci) i uszczelnienie i nabicie
klimy - i tyle

Za 250 to czesci nawt nie kupisz

taaa??
ceny z ic - pasek 76 zł
+ 2 rolki - jedna 93 druga 117 zł

no i to nabicie klimy :)
innaczej mowiac najlepsze przed TOba!

luzik
sprawdzenie i uszczelnienie mam za free
tylko dobicie czynnika
myślę że  się zmieszczę w 200zł

--
P0zdrawiam
p0li
hydro rulez ;)
prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki

15 Data: Kwiecien 24 2007 12:30:19
Temat: Re: Volvo 850 - kilka pytań
Autor: Jarek Dabrwoski 

taaa??
ceny z ic - pasek 76 zł
+ 2 rolki - jedna 93 druga 117 zł

No nijak nie wychodzi 250 zl...
Poza tym porzadny rozrzad to jest jeszcze zakup jakiejs pompki, ile za ta pomke masz ? :)
A robocizna to co? Nie mow, ze sam wymieniasz bo tak robi pewnie z 1 promil uzytkownikow drogi.

no i to nabicie klimy :)
innaczej mowiac najlepsze przed TOba!

luzik
sprawdzenie i uszczelnienie mam za free
tylko dobicie czynnika
myślę że  się zmieszczę w 200zł

ba, nawet w 150 sie zmiescisz!

No wiec sprawdza szczelnosc, okaze sie ze jest OK, bo parownik nie pusci gazu w 1 h, tylko np za miesiac.

Ale Ty pojezdzisz 1 miesiac szczesliwya  potem okaze sie ze gazu nie ma
Potem robota i czesci... jak dobrze pokombinujesz to w 1000 z wymiana sie zmiescisz.
Potem kolejne 150 za nabicie!
Razem z 1500 :)

Ehh to Volvo :)

16 Data: Kwiecien 24 2007 14:49:22
Temat: Re: Volvo 850 - kilka pytań
Autor:


bijące hamulce to była końcówka drążka i łącznik stabilizatora do wymiany -
razem 180 zł, klekotały 2 silenbloki w przednich wahaczach - wymieniłem
wszystkie 4 - w sumie 68zł za 4 gumy (lepsze - gorsze były za połowę ceny)
plujący silnik - zapchana odma - czyszczenie - gratis - sprawdzenie stopnia
sprężania 50zł - sprężanie fabryczne (wszystkie cylindry >13)
nie gadał jeszcze grzany zydel kierowcy - naprawiłem go wczoraj - urwana
wtyczka przy macie, wymieniłem jedna żarówkę w desce, wymieniłem połamaną
antenę do radia (dostałem gratis)

W JAKIM WARSZTACIE????????????????

Tomek

17 Data: Kwiecien 25 2007 11:09:55
Temat: Re: Volvo 850 - kilka pytań
Autor: p0li 

O->Dnia 24.04.2007 16:49:22 niejaki  napisał:




W JAKIM WARSZTACIE????????????????


w żadnym - samoróba - w warsztacie tylko ustawiałem zbieżność i sprawdzałem
sprężanie - bo nie miałem przyrządu


--
P0zdrawiam
p0li
hydro rulez ;)
prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki

18 Data: Kwiecien 23 2007 15:18:24
Temat: Re: Volvo 850 - kilka pytań
Autor: Scyzoryk 


dzięki za info, na razie tyle, ale z pewnością będę jeszcze marudził,
bo się z kupnem nie spieszę, będę przebierał, choć takich jak ja chcę
to nie ma zbyt wielu, zastanawiam się nad sprowadzeniem... a właśnie
no i już mam pytanie, czy osoba sprowadzająca samochody, mechanik, ale
bez wiedzy o volvo to dobry pomysł? czy lepiej dać sobie spokój (żeby
nie przywiózł jakiejś niespodzianki) i szukać w polsce?


szukaj szukaj. Jak sie dobrze i na spokojnie poszuka to mozna ustrzelic
perełki. Kilka miesiecy temu z kumpel kupił S 70 z 97r za 16500zł. Autko
serwisowane i super utrzymane z sekwencyjnym gazem montowanym w Volvo w
Holandii. Wersja 2,5 10v cos ok 140KM. Zaraz po zakupie byly do wymiany
tarcze i klocki ktore wlasciciel dodal (kupil ale nie zdazyl wymienic) i
wahacz z przodu (tez bylo z gory wiadomo) Do tej pory zrobił cos ok 20kkm i
poza tym wahaczem ktory tlucze sie na tym samym poziomie nic nie wyszlo.
Smiem twierdzic ze byl to super udany zakup.


--
Pozdr Scyzoryk

Siena HL 1,6 16v (LPG)  P.M.S edition
+ Uniden 510 / AT1200
GSX 550

19 Data: Kwiecien 23 2007 21:24:19
Temat: Re: Volvo 850 - kilka pytań
Autor: patashnik 

On Mon, 23 Apr 2007 15:18:24 +0200, Scyzoryk wrote:

Smiem twierdzic ze byl to super udany zakup.

Kupowal sam, czy przez posrednika? Bo mnie posrednicy zaczynaja do ostrej
nerwicy doprowadzac, juz blisko miesiac jestem spieszony, a od 3 w sumie
szukam wozu:(


--

Jestem tylko publicznością

20 Data: Kwiecien 23 2007 23:45:16
Temat: Re: Volvo 850 - kilka pytań
Autor: Scyzoryk 


Kupowal sam, czy przez posrednika? Bo mnie posrednicy zaczynaja do ostrej
nerwicy doprowadzac, juz blisko miesiac jestem spieszony, a od 3 w sumie
szukam wozu:(

sam z ogloszenia z gratki


--
Pozdr Scyzoryk

Siena HL 1,6 16v (LPG)  P.M.S edition
+ Uniden 510 / AT1200
GSX 550

21 Data: Kwiecien 23 2007 16:44:00
Temat: Re: Volvo 850 - kilka pytań
Autor: V-Tec 

Blyskacz napisał(a):
[..]

 - nieszczesne sprzeglo - materialy 850zl, wymienilem sam, wiec nie wiem ile robocizna, ale troche roboty z tym jest w tym modelu, wiec pewnie i troche kasuja...

~1.5kzł trzeba liczyć.

Wydech jest niezniszczalny (>300kkm wytrzymuje), nie wiem jak teraz, ale drogie były stabilizatory (OIDP), w których nie można było wymienić końcówek - 1000PLN. Regeneracja za połowę ceny, ale wystarczały na krótko (może 50 tys. km).


Pozdr,
W.

22 Data: Kwiecien 23 2007 16:49:49
Temat: Re: Volvo 850 - kilka pytań
Autor: V-Tec 

V-Tec napisał(a):

Wydech jest niezniszczalny (>300kkm wytrzymuje), nie wiem jak teraz, ale drogie były stabilizatory (OIDP), w których nie można było wymienić

stabilizatory albo wahacze - nie pamiętam
..

A ha - co do instalacji gazowej II gen. - oryginalna holenderska miewała usterki na przestrzeni 240kkm (80-320kkm), ale sprawowała sie wyjątkowo dobrze.

W.

23 Data: Kwiecien 24 2007 05:50:02
Temat: Re: Volvo 850 - kilka pytań
Autor: Piotrek Roczniak 

Dnia 23.04.2007 piaskarz  napisał/a:

:)) widzę, że jeździsz moim marzeniem, długo szukałem godnego następcy
dla mojej cytryny, ale w końcu trafiłem na 850-tke 2,4 20V i wydaje
się, że ten samochód spełnia wszystkie moje wymagania, a przede
wszystkim ma charakter i jest znany z wysokiej niezawodności, no
właśnie potrzebuję jeszcze raz albo lepiej dwa to usłyszeć :) czy
faktycznie taki on niepsujący jest? ;)


- jesli to kombi to zwroc uwage na tylne zawieszenie - jak ktos wozil
duze ciezary i jezdzil po dziurach to moga byc wybite gumy a to droga
sprawa..
- klima - jak nie dziala to jest duza szansa, ze padl wymiennik, droga
sprawa no i trzeba demontowac cala deche zeby sie do niego dostac :(
- zacinajaca sie elektryczna blokada klapki wlewu - detal, ale dosc
czesto sie pojawiajacy - zawsze mozna zbic cene ;-)
- slabe sprzeglo - jak jeszcze nie mial wymienianego to pewnie bedzie
Cie to czekalo - wadliwie skonstruowany/wykonany docisk sachsa daje o
sobie znac, ale to jeszcze kwestia eksploatacji.
- wydech - fabryczny bez problemu wytrzymuje 11 lat 220kkm i nie wyglada
by mial sie zaraz skonczyc, wiec jak cos bylo z nim grzebane to przebieg
pewnie znacznie wiekszy...

a ile naprawa każdej z wymienionych przez Ciebie rzeczy kosztuje -
orientacyjnie, żeby nie wtopić ewentualnie, no i mieć konkretne
argumenty przy targowaniu

jeszcze jedno pytanie: w sieci jest kilka funklubów volvo, który jest
godny polecenia, chodzi mi głównie o aktywną i pomocną listę dysk.
(tech)


www.klubvolvo.org.pl

--
Takiej władzy w naszych progach wszyscy chcielibyśmy podziękować,
W kilku nie do końca pięknych słowach. Z wyrazami szczerej niewdzięczności,
Dla skurwysynów nie mamy litości! coma - tonacja
::::::::::: - http://www.roczniak.net/kasa/ - ::::::::::::::

Volvo 850 - kilka pytań



Grupy dyskusyjne