Volvo 850 - kilka pytań
1 | Data: Kwiecien 23 2007 08:57:36 |
Temat: Volvo 850 - kilka pytań | |
Autor: piaskarz | Witam, 2 |
Data: Kwiecien 23 2007 11:58:30 | Temat: Re: Volvo 850 - kilka pytań | Autor: Auto | - na zwrócić szczególną uwagę przy sprawdzaniu stanu techniczego 3 |
Data: Kwiecien 23 2007 12:09:03 | Temat: Re: Volvo 850 - kilka pytań | Autor: Blyskacz | piaskarz napisał(a): przymierzam się do kupna Volvo 850 2,4 20V. W związku z tym mam kilka- jesli to kombi to zwroc uwage na tylne zawieszenie - jak ktos wozil duze ciezary i jezdzil po dziurach to moga byc wybite gumy a to droga sprawa.. - klima - jak nie dziala to jest duza szansa, ze padl wymiennik, droga sprawa no i trzeba demontowac cala deche zeby sie do niego dostac :( - zacinajaca sie elektryczna blokada klapki wlewu - detal, ale dosc czesto sie pojawiajacy - zawsze mozna zbic cene ;-) - slabe sprzeglo - jak jeszcze nie mial wymienianego to pewnie bedzie Cie to czekalo - wadliwie skonstruowany/wykonany docisk sachsa daje o sobie znac, ale to jeszcze kwestia eksploatacji. - wydech - fabryczny bez problemu wytrzymuje 11 lat 220kkm i nie wyglada by mial sie zaraz skonczyc, wiec jak cos bylo z nim grzebane to przebieg pewnie znacznie wiekszy... - czy egzemplarze kupowane za granicą (rocznik 95-96) za ok. 2500 europewien grupowy handlarz twierdzi, ze bez problemu mozna znalezc egzemplarz w bardzo dobrym stanie za 1.5kE - tylko mu sie nie chce... ja szukalem dlugo i jesli nie trafisz na jakas mega super okazje to za mniej niz 4kE nie kupisz zadbanej 850tki z rocznika 96... a czego nie dolozysz przy zakupie to dolozysz podczas eksploatacji, chyba ze pogodzisz sie z mizernym stanem auta. trzeba rozglądać się za czymś droższym?nie no szukaj po prostu dobrego egzemplarza, cena to sprawa drugorzedna i okresli sie sama ... - chcę go zagazować, słyszałem, że IIg jest ok, ale potrzebuję więcejjest OK, pod warunkiem, ze zalozy to ktos myslacy i majacy pojecie o temacie... - znalazłem w sieci instrukcję jak odczytać przebieg z kompa. Jakizaden tester - starsze modele maja check-box kolo skrzynki z kompem, po prostu wkladasz wtyczke w stosowne gniazdko naciskasz stosowny guzik i liczysz mrugniecia lampki... i czy ten tylko w starszych - modelowo zdaje sie ponizej 95' i opartych na LH jetronic 3.2 - wtrysk grupowy... pozniej 96-97 bylo juz umieszczone gniazdo OBD2 pod klapka przed lewarkiem zmiany biegow, czy da sie w ten sam sposob z ktoregos pinu wyciagnac info o przebiegu to nie wiem - w kazdym razie Bosch KTS tego nie wyciaga :( Modele z 96-97 z Motronic ( sekwencja ) maja tylko OBD2 pozdrawiam Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 4 |
Data: Kwiecien 23 2007 11:39:47 | Temat: Re: Volvo 850 - kilka pytań | Autor: piaskarz | :)) widzę, że jeździsz moim marzeniem, długo szukałem godnego następcy - jesli to kombi to zwroc uwage na tylne zawieszenie - jak ktos wozil a ile naprawa każdej z wymienionych przez Ciebie rzeczy kosztuje - orientacyjnie, żeby nie wtopić ewentualnie, no i mieć konkretne argumenty przy targowaniu jeszcze jedno pytanie: w sieci jest kilka funklubów volvo, który jest godny polecenia, chodzi mi głównie o aktywną i pomocną listę dysk. (tech) -- pozdrawiam, Citroen XM 2,0 '91 lpg 5 |
Data: Kwiecien 23 2007 14:22:56 | Temat: Re: Volvo 850 - kilka pytań | Autor: Blyskacz | piaskarz napisał(a): :)) widzę, że jeździsz moim marzeniem,ja szukalem 2.3 T5, ale niestety - z moim budzetem znalezienie egzemlparza rokujacego spokojna i mozliwie tania eksploatacje okazalo sie nierealne, wiec skonczylo sie na wersji wolnossacej :( właśnie potrzebuję jeszcze raz albo lepiej dwa to usłyszeć :) czyco do awaryjnosci... wszystko zalezy od tego jaki egzemplarz uda Ci sie kupic - jak to z uzywkami jest... jak wtopisz to bedziesz wymienial wahacze, przeguby, maglownice itd itp i cieszyl to sie raczej nie bedziesz... Ja swoim jezdze od prawie 2 lat, przejechalem jakies 35kkm z zaliczonych usterek to : - nieszczesne sprzeglo - materialy 850zl, wymienilem sam, wiec nie wiem ile robocizna, ale troche roboty z tym jest w tym modelu, wiec pewnie i troche kasuja... - zaliczylem pad kompa od ABS/TRACS - tez standardowa usterka, ale do naprawienia, wiec jak cos to sie polecam ;-) - obylo sie bez kosztow. poza tym to tylko filtry i olej, nawet klockow jeszcze nie zmienialem, bo jakies strasznie odporne sa, kupilem juz nowe i z checia bym je zmienil, bo aktualne maja tendencje do piszczenia, ale wyrzucic dobre troche mi szkoda ;-) .... i nic wiecej, wiec mozna powiedziec, ze jest maloawaryjny, niepotrzebnie tylko dali ciala z tym sprzeglem :( Mi sie akurat udalo, bo kupilem od Igo wlasciciela z dokladnie prowadzona dokumentacja, fakturami, wyciagami z przegladow itd, wiec nawet rozrzadu nie zmienialem po zakupie - warto poszukac zadbanego auta to potem eksploatacja jest przez pewien czas po prostu tania. a ile naprawa każdej z wymienionych przez Ciebie rzeczy kosztuje -sprzeglo jak wyzej, co do tych gum z zawieszenia to znajomy kupowal uzywane za 300zl, ile nowe to nie wiem, poki co u mnie jest wsio OK, wiec sie nie orientowalem... zacinajacy sie zamek w sumie wystarczy rozebrac i przesmarowac - robilem tak u kumpla i od roku chodzi OK, wiec moze sie obejsc bez kosztow. Wydech - w aso kompletny od kata do konca 3200zl, sam tlumik bosala cos kolo 600zl jeszcze jedno pytanie: w sieci jest kilka funklubów volvo, który jestnie mam pojecia, jak jest z tymi PL, jak kiedys szukalem pewnych inf to na alt.autos.volvo uzyskalem info jakiego nie bylo ani w VADIS-ie ani polskim aso. pozdrawiam Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 6 |
Data: Kwiecien 23 2007 12:46:25 | Temat: Re: Volvo 850 - kilka pytań | Autor: piaskarz | dzięki za info, na razie tyle, ale z pewnością będę jeszcze marudził, 7 |
Data: Kwiecien 23 2007 15:00:59 | Temat: Re: Volvo 850 - kilka pytań | Autor: Blyskacz | piaskarz napisał(a): no i już mam pytanie, czy osoba sprowadzająca samochody, mechanik, alejesli na zasdzie, ze Ty wybierasz samochod, on ocenia i nei ma interesu w dokonaniu zakupu to pewnie ze dobry - wiekszosc usterek wykryje kazdy mechanik, czy nawet osoba majaca po prostu pojecie o samochodach... natomiast zlecenie sprowadzenia auta w ciemno to imo sredni pomysl... czy lepiej dać sobie spokój (żebynigdy jeszcze nie kupilem auta w PL... jak dwa lata temu robilem rozeznanie to w mojej okoicy Wrocek i 150km na okolo, nie znalazlem nadajacej sie do kupna 850tki, a widzialem ich sporo. ...ale warto poszukac, przez dwa lata troche tego przyjechalo do PL, wiec moze cos tam sie zmienilo... pozdrawiam Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 8 |
Data: Kwiecien 23 2007 15:19:33 | Temat: Re: Volvo 850 - kilka pytań | Autor: p0li | O->Dnia 23.04.2007 15:00:59 niejaki Blyskacz napisał: 9 |
Data: Kwiecien 23 2007 15:57:42 | Temat: Re: Volvo 850 - kilka pytań | Autor: Blyskacz | p0li napisał(a): ściągałem ją z francji od pierwszej właścicielki - mówiła że coś tam bijąstraszna syfiara z niej i o auto to raczej nie dbala, ale to standard w autach z F czy B :( hamulce i silnik pluje olejem więc nie chce naprawiać tylko tanio sprzedaćjesli za 1e to mozna powiedziec, ze udany zakup ;-) gazu chyba nie będę zakładał bo słyszałem od volviarzy że ten silnik tylkodziala ok, akurat wszystkie siniki volvo gazuje sie bardzo dobrze... fotki dla ciekawskich w galerii na oto.totroche mocno grzebany, ciekawe czego szukali w skrzynce z kompami - jakas grubsza usterka byla ? > do błyskacza: masz jakieś schematy kostek od alarmu -ktorych kostek ? fabryczny alarm to kosc wielkosci podwojnego przekaznika wpieta w skrzynke pod kierownica na pozycji 210C 211F, jak nie ma alarmu to siedzi tam poprostu zwora opakowana w pudelko pojedynczego przekaznika... a rozpiska jest w vadis-ie, poszukaj dokladnie - sa rozrysowane wszystkie typy alarmow z uwzglednieniem rynkow na ktore trafialy... jak chcesz same schematy to na emule lezy jakies archiwum cos kolo 200MB - jest tam praktycznie cala elektryka, jaka fabrycznie mozna bylo podpiac... bo oczywiście oryginalny mamco rozumiesz przez "wypruty" ? z tego co widzialem pod maska w miejscu standardowej syrenki masz pustke, wtyczki tez nie widze, moze gdzies spadla nizej... zamek przy klapie masz ze zworka ? Ja mam juz na stanie dwa takie alarmy i jednego pilota, ale za diabla nie moge tego uruchomic, moze kiedys uda sie wyjac z jakiegos dzialajacego egzemplarza... pozdrawiam Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 10 |
Data: Kwiecien 23 2007 21:58:39 | Temat: Re: Volvo 850 - kilka pytań | Autor: p0li | O->Dnia 23.04.2007 15:57:42 niejaki Blyskacz napisał: p0li napisał(a): nie było tak źle - do końca serwisowała w aso - nawet wycieraczki są volvo ;) - sprzedała bo jak jej zrobili wycenę napraw to jej cycki opadły
nooo - jeden to nie - ale tysiaka dałem - dodatkowo wytargowałem drugi komplet kół zimowych na stalówkach (po jednym sezonie) i pełen bak :)
myślę o blosie :) fotki dla ciekawskich w galerii na oto.totroche mocno grzebany, ciekawe czego szukali w skrzynce z kompami - ja tam tego nie widze - z czego wnioskujesz?? a w kompach może szukali błędów - jak go kupiłem świecił się serwis i check serwis skasowałem wg instrukcji w sieci, check - zczytałem błędy i skasowałem - po oczyszczeniu odmy więcej się nie zapalił :) > do błyskacza: do tego doszedłem - ma właśnie zworkę - a chodzi mi o rozpiskę styków w tych kostkach - chciałbym się tam wpiąć z innym alarmem dokladnie - sa rozrysowane wszystkie typy alarmow z uwzglednieniem no nie mogę jakość dojć do tego jakies archiwum cos kolo 200MB - jest tam praktycznie cala elektryka, jakaś podpowiedź?? (nazwa pliku??) bo oczywiście oryginalny mamco rozumiesz przez "wypruty" ? pustkę tam widzę - i jedną zworkę z tego co widzialem pod maska w miejscu standardowej syrenki masz hmm nie wiem - na zdjeciach nie widać?? Ja mam juz na stanie dwa takie alarmy i jednego pilota, ale za diabla no włąśnie dlatego chcę się tam wpiąć z innym alarmem - oryginalny może być trudny do zdobycia i chyba nie tani -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki 11 |
Data: Kwiecien 23 2007 22:55:34 | Temat: Re: Volvo 850 - kilka pytań | Autor: Blyskacz | p0li napisał(a): nie było tak źle - do końca serwisowała w aso - nawet wycieraczki są volvochodzilo mi o stan wnetrza, ale i pod maska nie wyglada to na zadbany model ;-) nooo - jeden to nie - ale tysiaka dałem - dodatkowo wytargowałem drugi1kE to tak akceptowalnie, biorac pod uwage poziom ryzyka ;-) ja bym go wprawdzie nie kupil dla siebie ze wzgledu na stan tapicerki, ale za te $ to nie ma co tam mocno marudzic ;) ja tam tego nie widze - z czego wnioskujesz??bo nie wiesz na co patrzec ;-) Plastikowa skrzynka w ktorej siedza kompy wtrysku/zaplonu i skrzyni biegow jest fabrycznie zabezpieczona metalowym plaskownikiem skrecanym sruba z lbem zrywalnym - u Ciebie brak plaskownika, ale jego mocowanie znajdziesz po obu stronach puszki, chyba ze ktos ambitnie wywalil cale zabezpieczenie... i tam praktycznie nie ma czego szukac - bledy odczytujesz z check-boxa a do drutow od strony ECU i tak nie ma dostepu, bo kompy wklada sie na zasadzie kasety,... no chyba ze jest grubsza awaria i musisz wpiac breakout box-a pomiedzy auto a kompa, ale jesli robiloby to aso, to raczej nie wywaliloby zabezpieczenia, tylko zalozylo ponownie. do tego doszedłem - ma właśnie zworkę - a chodzi mi o rozpiskę styków wwyszukaj sobie w vadis po nr czesci np. 91 66 157 lub 91 48 882 - otrzymasz schemat alarmu, jak zrobisz sobie "lustro" to bedziesz znal rozklad i znaczenie pinow w zlaczu... nie wiem - na zdjeciach nie widać??no tego akurat nie... no włąśnie dlatego chcę się tam wpiąć z innym alarmem - oryginalny może byćaso 1800zl + cos kolo 400zl za pilota ;-) pozdrawiam Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 12 |
Data: Kwiecien 23 2007 23:29:17 | Temat: Re: Volvo 850 - kilka pytań | Autor: p0li | O->Dnia 23.04.2007 22:55:34 niejaki Blyskacz napisał: p0li napisał(a): nee - na żywca nie jest źle - pod maską też już jest ok - olej umyty, osłona założona :) w środku po wysprzątaniu też da się wytrzymać ;) do tego doszedłem - ma właśnie zworkę - a chodzi mi o rozpiskę styków wwyszukaj sobie w vadis po nr czesci np. 91 66 157 lub 91 48 882 - oki -poszukam no włąśnie - taki z wolumenu za 90zł będzie pełnił te same funkcje tylkono włąśnie dlatego chcę się tam wpiąć z innym alarmem - oryginalny może byćaso 1800zl + cos kolo 400zl za pilota ;-) bez napisu volvo ;) -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki 13 |
Data: Kwiecien 23 2007 21:51:45 | Temat: Re: Volvo 850 - kilka pytań | Autor: Jarek Dabrwoski |
zostało mi do zrobienia rozrząd (~250zł częsci) i uszczelnienie i nabicie Za 250 to czesci nawt nie kupisz no i to nabicie klimy :) innaczej mowiac najlepsze przed TOba! 14 |
Data: Kwiecien 23 2007 23:22:34 | Temat: Re: Volvo 850 - kilka pytań | Autor: p0li | O->Dnia 23.04.2007 21:51:45 niejaki Jarek Dabrwoski napisał: zostało mi do zrobienia rozrząd (~250zł częsci) i uszczelnienie i nabicie taaa?? ceny z ic - pasek 76 zł + 2 rolki - jedna 93 druga 117 zł no i to nabicie klimy :) luzik sprawdzenie i uszczelnienie mam za free tylko dobicie czynnika myślę że się zmieszczę w 200zł -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki 15 |
Data: Kwiecien 24 2007 12:30:19 | Temat: Re: Volvo 850 - kilka pytań | Autor: Jarek Dabrwoski | taaa?? No nijak nie wychodzi 250 zl... Poza tym porzadny rozrzad to jest jeszcze zakup jakiejs pompki, ile za ta pomke masz ? :) A robocizna to co? Nie mow, ze sam wymieniasz bo tak robi pewnie z 1 promil uzytkownikow drogi. no i to nabicie klimy :) ba, nawet w 150 sie zmiescisz! No wiec sprawdza szczelnosc, okaze sie ze jest OK, bo parownik nie pusci gazu w 1 h, tylko np za miesiac. Ale Ty pojezdzisz 1 miesiac szczesliwya potem okaze sie ze gazu nie ma Potem robota i czesci... jak dobrze pokombinujesz to w 1000 z wymiana sie zmiescisz. Potem kolejne 150 za nabicie! Razem z 1500 :) Ehh to Volvo :) 16 |
Data: Kwiecien 24 2007 14:49:22 | Temat: Re: Volvo 850 - kilka pytań | Autor: | W JAKIM WARSZTACIE???????????????? Tomek 17 |
Data: Kwiecien 25 2007 11:09:55 | Temat: Re: Volvo 850 - kilka pytań | Autor: p0li | O->Dnia 24.04.2007 16:49:22 niejaki napisał: W JAKIM WARSZTACIE???????????????? w żadnym - samoróba - w warsztacie tylko ustawiałem zbieżność i sprawdzałem sprężanie - bo nie miałem przyrządu -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki 18 |
Data: Kwiecien 23 2007 15:18:24 | Temat: Re: Volvo 850 - kilka pytań | Autor: Scyzoryk |
dzięki za info, na razie tyle, ale z pewnością będę jeszcze marudził, szukaj szukaj. Jak sie dobrze i na spokojnie poszuka to mozna ustrzelic perełki. Kilka miesiecy temu z kumpel kupił S 70 z 97r za 16500zł. Autko serwisowane i super utrzymane z sekwencyjnym gazem montowanym w Volvo w Holandii. Wersja 2,5 10v cos ok 140KM. Zaraz po zakupie byly do wymiany tarcze i klocki ktore wlasciciel dodal (kupil ale nie zdazyl wymienic) i wahacz z przodu (tez bylo z gory wiadomo) Do tej pory zrobił cos ok 20kkm i poza tym wahaczem ktory tlucze sie na tym samym poziomie nic nie wyszlo. Smiem twierdzic ze byl to super udany zakup. -- Pozdr Scyzoryk Siena HL 1,6 16v (LPG) P.M.S edition + Uniden 510 / AT1200 GSX 550 19 |
Data: Kwiecien 23 2007 21:24:19 | Temat: Re: Volvo 850 - kilka pytań | Autor: patashnik | On Mon, 23 Apr 2007 15:18:24 +0200, Scyzoryk wrote: Smiem twierdzic ze byl to super udany zakup. Kupowal sam, czy przez posrednika? Bo mnie posrednicy zaczynaja do ostrej nerwicy doprowadzac, juz blisko miesiac jestem spieszony, a od 3 w sumie szukam wozu:( -- Jestem tylko publicznością 20 |
Data: Kwiecien 23 2007 23:45:16 | Temat: Re: Volvo 850 - kilka pytań | Autor: Scyzoryk |
Kupowal sam, czy przez posrednika? Bo mnie posrednicy zaczynaja do ostrej sam z ogloszenia z gratki -- Pozdr Scyzoryk Siena HL 1,6 16v (LPG) P.M.S edition + Uniden 510 / AT1200 GSX 550 21 |
Data: Kwiecien 23 2007 16:44:00 | Temat: Re: Volvo 850 - kilka pytań | Autor: V-Tec | Blyskacz napisał(a): - nieszczesne sprzeglo - materialy 850zl, wymienilem sam, wiec nie wiem ile robocizna, ale troche roboty z tym jest w tym modelu, wiec pewnie i troche kasuja... ~1.5kzł trzeba liczyć. Wydech jest niezniszczalny (>300kkm wytrzymuje), nie wiem jak teraz, ale drogie były stabilizatory (OIDP), w których nie można było wymienić końcówek - 1000PLN. Regeneracja za połowę ceny, ale wystarczały na krótko (może 50 tys. km). Pozdr, W. 22 |
Data: Kwiecien 23 2007 16:49:49 | Temat: Re: Volvo 850 - kilka pytań | Autor: V-Tec | V-Tec napisał(a): Wydech jest niezniszczalny (>300kkm wytrzymuje), nie wiem jak teraz, ale drogie były stabilizatory (OIDP), w których nie można było wymienić stabilizatory albo wahacze - nie pamiętam .. A ha - co do instalacji gazowej II gen. - oryginalna holenderska miewała usterki na przestrzeni 240kkm (80-320kkm), ale sprawowała sie wyjątkowo dobrze. W. 23 |
Data: Kwiecien 24 2007 05:50:02 | Temat: Re: Volvo 850 - kilka pytań | Autor: Piotrek Roczniak | Dnia 23.04.2007 piaskarz napisał/a: :)) widzę, że jeździsz moim marzeniem, długo szukałem godnego następcy www.klubvolvo.org.pl -- Takiej władzy w naszych progach wszyscy chcielibyśmy podziękować, W kilku nie do końca pięknych słowach. Z wyrazami szczerej niewdzięczności, Dla skurwysynów nie mamy litości! coma - tonacja ::::::::::: - http://www.roczniak.net/kasa/ - :::::::::::::: |